Герб України

Рішення від 08.04.2025 по справі 826/160/18

Закарпатський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

08 квітня 2025 рокум. Ужгород№ 826/160/18 17:19 год

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Скраль Т.В.

при секретарі Колушкіна Ю.В.,

за участю сторін:

позивач: ОСОБА_1 - представник не з`явився,

відповідач 1: Управління соціальної та ветеранської політики Дарницької районної в м.Києві державної адміністрації - представник не з`явився,

відповідач 2: Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат - представник не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління соціальної та ветеранської політики Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації (02121, м. Київ, Харківське шосе, 176Г, код ЄДРПОУ 37447984), Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (03165, м. Київ, прос. Космонавта Комарова,7, код ЄДРПОУ 22886300) про визнання дій протиправними та стягнення грошових коштів, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 08 квітня 2025 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі складено 11 квітня 2025 року.

02 січня 2018 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовною заявою із урахуванням уточнень від 24.05.2018 року до Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві Державної адміністрації, Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, якою просить: 1) визнати дії відповідача 1 - Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві Державної адміністрації стосовно стягнення з позивача ОСОБА_1 коштів у розмірі 27 075,00 грн виплачених у якості щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг протиправними; 2) стягнути з відповідача 2 - Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат грошові кошти у розмірі 10 000 грн, що отримані у наслідок протиправних дій відповідача; 3) стягнути з відповідача-Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.

11 січня 2018 року ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження по даній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

19 лютого 2018 року ухвалою суду призначено справу до судового розгляду у судовому засіданні.

03 вересня 2018 року ухвалою, занесеною до протоколу судових засідань, залучено до участі у справі Київський міський центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат.

04 травня 2018 року відбувся повторний автоматичний розподіл справи між суддями.

03 липня 2018 року суддею Окружного адміністративного суду міста Києва Маруліною Л.О. справу прийнято до провадження.

Законом України від 13 грудня 2022 року № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі - Закон № 2825-IX) ліквідовано вказаний адміністративний суд. Так, відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя. Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ», але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

На виконання вимог Закону № 3863-ІХ наказом ДСА України від 16 вересня 2024 року № 399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі - Порядок № 399).

Пунктом 22 Порядку № 399 встановлено, що на підставі отриманих примірників протоколу та переліку судових справ відповідальною особою протягом семи робочих днів після завершення автоматизованого розподілу судових справ передаються судові справи до судів, визначених за результатами автоматизованого розподілу.

На виконання положень Закону № 2825-IX та відповідно до Порядку № 399 справу передано на розгляд до Закарпатського окружного адміністративного суду.

04 березня 2025 зазначена справа надійшла до Закарпатського окружного адміністративного суду, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції суду на супровідному листі, та за результатом автоматизованого розподілу судової справи між суддями передана для розгляду судді Скраль Т.В..

07 березня 2025 року ухвалою суду прийнято до свого провадження адміністративну справу № 826/160/18. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження з повідомлення (викликом) сторін на 08 квітня 2025 року об 13:30 год. Клопотання позивача від 02.01.2018 року про витребування доказів - задоволено. Витребувано від Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві Державної адміністрації наступні докази: оригінали заяв позивача на отримання грошової допомоги; заяви на продовження цих виплат, поданих до Відповідача 1 у період з 29.10.2014 року по 31.08.2016 року, а також рішення Відповідача про надання/повернення щомісячної адресної допомоги.

08 квітня 2025 року ухвалою суду змінено назву відповідача у справі з Управління соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації на Управління соціальної та ветеранської політики Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.

1. Позиції сторін.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що у жовтні 2017 року телефонним зв`язком слідчий Дарницького управління поліції повідомив, що їй необхідно заявитися до управління поліції для надання пояснень стосовно отриманої адресної допомоги у зв`язку із наявністю в її діях складу злочину шахрайство, після чого вона 22.10.2017 року звернулася до відповідача. У день звернення (22.10.2017 року) отримала від представників відповідача лист №01-05/1398 від22.02. 2017 року з якого слідує, що вона з 2004 року має у власності житлове приміщення розташоване за адресою: Полтавська область, Решитилівський район, смт. Решитилівка, вул. Кірова, буд.10. На підставі цих обставин відповідачем встановлено, що нею при зверненні за місячною адресною допомогою, всупереч положенням постанови КМ №505, було надано недостовірну інформацію щодо наявності житлового приміщення, у зв`язку з чим кошти у розмірі 27075,00 грн отримані з 29.10.2014 року по 31.08.2016 року підлягають поверненню на визначений у листі рахунок. Проте, дії відповідача щодо стягнення з неї коштів у розмірі 27 075,00 грн виплачених у якості щомісячної адресної допомоги ВПО для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг вважає такими, що суперечать чинному законодавству України, тому є протиправними.

26 січня 2018 року відповідачем 1 подано відзив на позовну заяву, в якому просять відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування зазначають, що позивач мала на праві часткової власності нерухомість: 47/100 загальною площею 47,2 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , а тому відповідно до пункту 6 Порядку не мала права на вказану грошову допомогу. Згідно з пунктом12 Порядку 505 виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги.

13.02.2018 року позивачем подано відповідь на відзив, (а.с.85,т.1), у змісті якого зазначено, що на час подання заяви від 29.10.2014 постанова КМ України № 505 діяла в редакції від 23.10.2014 року, відповідно до якої в заявах осіб зазначалися наявність у будь-якого з членів сім`ї у володінні житлового приміщення, розташованого в регіонах , інших ніж тимчасово окупована територія України та райони проведення антитерористичної операції, а допомога не призначалася у разі, коли будь-хто з членів сім мав у володінні житлове приміщення, розташоване у регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України. з 25.07.2008 року по 25.07.2017 року частина будинку, яку на думку Відповідача, Позивачка повинна була зазначити у заяві від 34.10.2014 року знаходилася у житловому наймі в іншої особи на підставі Договору найму від 25.07.2008 року №1/1 та Актів передачі/повернення житлових приміщень. Отже, позивачкою у заяві про отримання грошової допомоги правомірно визначено, що у її володінні житлового приміщення не має.

01 жовтня 2018 року відповідачем 2 подано відзив на позовну заяву, в якому просять відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування зазначають, що позивач мала на праві часткової власності нерухомість: 47/100 загальною площею 47,2 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , а тому відповідно до пункту 6 Порядку не мала права на вказану грошову допомогу. Згідно з пунктом 12 Порядку 505 виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги.

15 листопада 2018 року позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якій зазначає, що в період отримання грошової допомоги (з 29.10.2014 по 31.08.2016) редакція положень пунктів 5,6 Постанови КМУ № 505 містила поняття «житлове приміщення», а подальше внесення змін до Постанови свідчить про розмежування самим законодавцем понять «житлове приміщення» і його частини. Отже, на час звернення позивачки із заявою нікому із членів сім`ї не належало житлове приміщення вцілому, а належала лише частина житлового приміщення, а наявна 47/100 частка в праві власності підлягає врахуванню при виплаті адресної щомісячної допомоги починаючи з 31.05.2017, яка в цей період уже не виплачувалась.

Сторони у судове засідання не з`явилися, однак про час і дату судового засідання повідомлені належним чином.

У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Відповідно до статті 229 частини 4 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

2. Обставини, встановлені судом.

Судом встановлено, що відповідно до довідки від 28 жовтня 2014 року №3002001413 ОСОБА_1 взята на облік як внутрішньо переміщена особа з двома неповнолітніми дітьми: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , (т.2. а.с.23).

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ОСОБА_1 є власником 47/100 домоволодіння за адресою: АДРЕСА_2 . (підставою виникнення права власності є Договір дарування ВВТ/398928 від 10.12.200 4 року, Решетилівська ДНК реєстр №3622, реєстрацій номер майна: 8621202).

29 жовтня 2014 року ОСОБА_1 звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації із заявою про призначення щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, (т.2, а.с. 119).

В заяві зазначено, що у будь-кого з членів сім`ї у володінні житлового приміщення, розташованого в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України та райони проведення АТО немає.

З 29 жовтня 2014 року ОСОБА_1 призначено допомогу як переміщеній особі для проживання, (т.2, а.с. 44).

15 серпня 2018 року розпорядженням Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації № 612821 припинено виплату ОСОБА_1 щомісячної адресної допомоги, (т.2, .а.с. 107).

22 лютого 2017 року Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації листом № 01-05/1398 повідомило ОСОБА_1 , що у зв`язку з тим, що вона має у власності житлове приміщення та при зверненні до управління за призначенням щомісячної адресної допомоги ВПО надала недостовірну інформацію виникла переплата зазначеної допомоги за період з 29 жовтня 2014 року по 31 серпня 2016 року в сумі 27 075 грн. Надміру сплачені кошти просять терміново повернути переказом через поштове відділення або відділенням банків міста Києва, (т.2, а.с. 26).

23 жовтня 2017 року ОСОБА_1 повернула кошти за щомісячну адресну допомогу у розмірі 10 000 грн, відповідно до квитанції № 213 від 23 жовтня 2017 року, (т.2, а.с. 27).

Не погодившись з діями відповідача стосовно стягнення коштів у розмірі 27 075,00 грн виплачених у якості щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, позивач звернулася до суду з даним позовом.

3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом (частина перша); пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом (частина третя).

Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20.10.2014 №1706-VII (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин, далі по тексту - Закон №1706-VII) встановлено гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону №1706-VII внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, який постійно проживає в Україні, якого змусили або який самостійно покинув своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті (частина друга статті 1 Закону №1706-VII).

Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону. Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення (частина перша та друга статті 4 Закону №1706-VII).

Згідно з частиною першою статті 5 Закону №1706-VII визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

Відповідно до статті 2 Закону №1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, повернення таких осіб до їх покинутого місця проживання в Україні та їх реінтеграції.

При цьому, згідно із частинами другою та третьою статті 7 Закону №1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Громадянин пенсійного віку, особа з інвалідністю, дитина з інвалідністю та інша особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, яких зареєстровано внутрішньо переміщеними особами, мають право на отримання соціальних послуг відповідно до законодавства України за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону №1706-VII внутрішньо переміщена особа має право, зокрема, на створення належних умов для її постійного чи тимчасового проживання.

07.10.2014 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №505, якою затверджено Порядок надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (далі - Порядок № 505, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктами 2,3 Порядку №505 передбачено, що Грошова допомога надається громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України і переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції (далі - особа, яка переміщується), а також стоять на обліку в структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, структурних підрозділах з питань соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням та виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.

Порядок ведення обліку осіб, які переміщуються, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Грошова допомога особам, які переміщуються, призначається на сім`ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди довільної форми про виплату грошової допомоги цій особі від інших членів сім`ї (далі - уповноважений представник сім`ї) у таких розмірах: для непрацездатних осіб (пенсіонери, інваліди, діти) - 884 гривні на одну особу (члена сім`ї); для працездатних осіб - 442 гривні на одну особу (члена сім`ї).

Загальна сума допомоги на сім`ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім`ї та не може перевищувати 2 400 гривень.

Якщо у складі сім`ї, якій призначено грошову допомогу, відбулися зміни, розмір грошової допомоги перераховується з місяця, наступного за місяцем виникнення таких змін, за заявою уповноваженого представника сім`ї або інформацією компетентного органу.

Пунктом 5 Порядку №505 передбачено, що для отримання грошової допомоги уповноважений представник сім`ї звертається до уповноваженого органу за фактичним місцем проживання (перебування) з відповідною заявою та пред`являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та довідки всіх членів сім`ї про взяття на облік осіб, які переміщуються.

У заяві зазначаються такі відомості про всіх членів сім`ї, які претендують на отримання грошової допомоги: прізвище, ім`я та по батькові; число, місяць, рік народження; серія, номер паспорта громадянина України, ким і коли виданий, для іноземців або осіб без громадянства - серія, номер паспортного документа та посвідки на постійне проживання; реєстраційний номер облікової картки платника податків (не зазначається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу державної фіскальної служби і мають відмітку в паспорті); зареєстроване та фактичне місце проживання (перебування); реквізити рахунка уповноваженого представника сім`ї в уповноваженому банку, на який перераховуватиметься грошова допомога; наявність у будь-кого з членів сім`ї у володінні житлового приміщення, розташованого в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України та райони проведення антитерористичної операції; наявність у володінні всіх членів сім`ї транспортних засобів (механізмів), що підлягають державній реєстрації та обліку в Державтоінспекції (із зазначенням строку експлуатації з дати випуску); наявність у будь-кого з членів сім`ї на депозитному банківському рахунку коштів у розмірі, що перевищує 10-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб; місце роботи осіб працездатного віку та час, з якого особа там працює.

До заяви додається копія свідоцтва про одруження, копії свідоцтв про народження дітей та письмова згода довільної форми про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім`ї від інших членів сім`ї та згода на обробку персональних даних.

Відповідно до пункту 6 Порядку №505 грошова допомога не призначається у разі, коли: будь-хто з членів сім`ї має у володінні житлове приміщення, розташоване в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України та райони проведення антитерористичної операції; у володінні сім`ї є два або більше транспортних засобів (механізмів), що підлягають державній реєстрації та обліку в Державтоінспекції (автобусів, вантажних та легкових автомобілів). При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані чи придбані на пільгових умовах через уповноважені органи, а також транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації протягом більш як 15 років з дати випуску; будь-хто з членів сім`ї має на депозитному банківському рахунку кошти у сумі, що перевищує 10-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Відповідно до пунктів 10-12 Порядку №505 уповноважені органи мають право перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність документів, поданих для призначення грошової допомоги, а також здійснювати запити та безоплатно отримувати відомості від підприємств, установ та організацій усіх форм власності, необхідні для призначення грошової допомоги та контролю за правильністю її надання.

Уповноважений представник сім`ї, якому призначено грошову допомогу, зобов`язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів з дня настання таких обставин.

Суми грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, повертаються на вимогу уповноваженого органу.

У разі відмови добровільного повернення надміру перерахованих сум грошової допомоги вони стягуються у судовому порядку.

Виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі: подання уповноваженим представником сім`ї заяви про припинення виплати грошової допомоги; надання інформації державної служби зайнятості про те, що працездатні члени сім`ї протягом двох місяців не працевлаштувалися за сприянням державної служби зайнятості або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України чи в районах проведення антитерористичної операції, але фактично не працюють; зняття з обліку особи, яка переміщується; виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ОСОБА_1 з 2004 року є власником 47/100 домоволодіння за адресою: АДРЕСА_2 .

29 жовтня 2014 року ОСОБА_1 звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації із заявою про призначення щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, (т.2, а.с. 119).

В заяві зазначено, що у будь-кого з членів сім`ї у володінні житлового приміщення, розташованого в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України та райони проведення АТО немає.

З 29 жовтня 2014 року ОСОБА_1 призначено допомогу як переміщеній особі для проживання, (т.2, а.с. 118).

15 серпня 2018 року розпорядженням Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації № 612821 припинено виплату ОСОБА_1 щомісячної адресної допомоги, (т.2, .а.с. 107).

22 лютого 2017 року Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації листом № 01-05/1398 повідомило ОСОБА_1 , що у зв`язку з тим, що вона має у власності житлове приміщення та при зверненні до управління за призначенням щомісячної адресної допомоги ВПО надала недостовірну інформацію виникла переплата зазначеної допомоги за період з 29 жовтня 2014 року по 31 серпня 2016 року в сумі 27 075,00 грн. Надміру сплачені кошти просять терміново повернути переказом через поштове відділення або відділенням банків міста Києва, (т.2, а.с. 26).

Враховуючи вищенаведене, оскільки у власності ОСОБА_1 з 2004 року перебуває 47/100 домоволодіння за адресою: АДРЕСА_2 та при зверненні до управління за призначенням щомісячної адресної допомоги ВПО ОСОБА_1 надано недостовірні відомості, суми грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, повертаються на вимогу уповноваженого органу.

Доводи позивачки, що постановою КМ України України від 31.03.2015 року № 212, яка набрала чинності 24.04.2015 року у п.п.5,6 внесено зміни, а саме слова "у володінні" замінено словами "у власності " суд розцінює як хибні, з огляду на наступне.

Відповідно до частини 1 статті 317 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.

Згідно із статтею 379 Цивільного кодексу України житлом фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше жиле приміщення, призначені та придатні для постійного або тимчасового проживання в них.

Відповідно до додатка Б "Терміни та визначення понять" ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення" житлове приміщення - це опалюване приміщення, розташоване у наземному поверсі, призначене для цілорічного проживання і яке відповідає санітарно-гігієнічним вимогам щодо мікроклімату і повітряного середовища, природного освітлення, допустимих рівнів нормованих параметрів відносно шуму, вібрації, ультразвуку та інфразвуку, електричних та електромагнітних полів та іонізованого випромінювання.

Згідно доданих позивачкою до позову доказів, слідує, що за Договором найму житла №1/1 від 25.07.2008 року наймодавець ОСОБА_4 (власник житла) передає, в строкове платне володіння та користування 47/100 частини житлового будинку, яка складається із будинку: веранда, тамбур, кімната - 20, 0 кв.м., кімната11,2 кв.м., житлова площа 32. кв.м., загальна площа 47,2 кв.м.; літня кухня, сарай, сарай, гараж, вбиральня, ворота, паркан, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 (далі житло) для проживання, а Наймач наймає житло та зобов`язується провести оплату у розмірі визначену Договором, ( а.с.21 т.1). Строк дії Договору до 25.07.2017 року.

Згідно акту № 1 здачі-прийому житла від 25.07.2008 року житло передається в технічно справному стані та придатне для проживання, ( а.с.23 т.1).

Тобто, позивач мала у власності придатне для проживання житло, на момент подачі заяви про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб та володіє таким житлом на час розгляду справи в суді, що стверджується зробленими судом витягами, станом на 08.04.2025 року.

Крім того, суд виходить із діючого на той час законодавства, де відповідно до статті 1 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" район проведення антитерористичної операції - це визначені керівництвом антитерористичної операції ділянки місцевості або акваторії, транспортні засоби, будівлі, споруди, приміщення та території чи акваторії, що прилягають до них і в межах яких проводиться зазначена операція.

Наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07.10.2014 р. N 33/6/а вся територія Донецької області була визначена районом проведення антитерористичної операції.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 р. N 1085-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення", в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження у Донецькій області віднесено м. Макіївка.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. N 1275-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України" до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція у Донецькій області віднесено, зокрема, м. Макіївка.

Позивач є внутрішньо переміщеною особою, яка була вимушена покинути своє постійне місце проживання у м. Макіївка та переїхати до м. Києва.

Житлове приміщення, наявність якого стало підставою для припинення виплати спірної адресної допомоги, знаходиться у Полтавській області, смт Решетилівка, які, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. N 1275-р не віднесено було до переліку населених пунктів на території яких здійснювалась антитерористична операція, а тому суд дійшов висновку, про відмову у задоволенні позову.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що при вчиненні оспорюваних дій, відповідачем були дотримані усі критерії, передбачені частиною другою статті 2 КАС України, відтак суд не знаходить протиправності вказаних дій, а тому відмовляє у задоволенні позовних вимог.

Згідно з частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на те, що позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, доводи позивача, викладені в адміністративному позові, не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.

Згідно приписів статті 139 КАС України у випадку прийняття рішення про відмову у задоволенні позовних вимог питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується.

Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 255 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Управління соціальної та ветеранської політики Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації, Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про визнання дій протиправними та стягнення грошових коштів - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні проголошено скорочене (вступну та резолютивну частини) рішення суду або якщо розгляд справи здійснювався порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяТ.В.Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2025
Оприлюднено14.04.2025
Номер документу126545903
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо нагляду та контролю у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування

Судовий реєстр по справі —826/160/18

Рішення від 08.04.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 08.04.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Рішення від 08.04.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 07.03.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 03.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні