ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
08 квітня 2025 року Справа № 280/468/25 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді:Лазаренка М.С.,
за участю секретаря судового засідання: Коробова В.О.,
представника позивача: Єренко Д.В.
представник відповідача: Школова Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прайд Імпекс" до Головного управління ДПС у Запорізькій області
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
21.01.2025 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Прайд Імпекс" (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 26.12.2024 00229390902 , яким до Товариства з обмеженою відповідальністю ПРАЙД ІМПЕКС на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 і п.128-1.2 ст.128-1 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1000000 грн. 00 коп.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 26.12.2024 № 00229340902, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю ПРАЙД ІМПЕКС на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 і п.128-1.1 ст.128-1 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 60000 грн. 00 коп.;
- стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ПРАЙД ІМПЕКС за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 15900 грн. 00 коп.
В обґрунтування позовних вимог посилається на наступні обставини. Відповідачем було проведено фактичну перевірку позивача та встановлено порушення податкового законодавства в частині зберігання пального на акцизному складі, не зареєстрованому в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового позивача та не обладнання та не реєстрації рівнемірів-лічильників Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. З даним висновком позивач не погоджується та зазначає, що діючим податковим законодавством не встановлено обов`язку реєструвати акцизний склад, якщо паливо що зберігається для використання у власних потребах, а кількість використаного палива не перевищує 1000 м3 за рік. Вважає, що позивачем належним чином доведено контролюючому органу факт зберігання палива на складі, що використовується для власних потреб в межах 1000 м3 за рік, та наявність ліцензії для здійснення такого зберігання. Щодо посилань контролюючого органу в частині здійснення позивачем поставки палива зазначає, що такі поставки не здійснювались зі складу позивача, а реалізовувалось з використанням транспортних засобів, шляхом його перевезення з пункту навантаження м. Ізмаїл Одеської області у пункти призначення, вказані у товарно-транспортних накладних. З огляду на викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.
24.01.2025 ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі № 280/468/25 за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 10.02.2025.
Відповідач позовну заяву не визнав. У письмовому відзиві від 07.02.2025 вх. № 5962 посилається на те, що в ході фактичної перевірки було встановлено, що за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10 знаходиться промисловий майданчик, нежитлові та виробничі приміщення, 2 ємності (5000л, 30000л) для зберігання дизельного пального, з приєднаною до них однією паливо-роздавальною колонкою.
Відповідно Єдиного державного ліцензійного реєстру позивач за зазначеною адресою має ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №08300414202100004 терміном дії з 21.01.2021 року по 21.01.2026 року.
Відповідно до інформації з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, 16.06.2022 внесено запис №6077 про реєстрацію позивача платником акцизного податку з реалізації пального.
Згідно інформації наявної в базах ДПС та наданих первинних документів (видаткових накладних, товарно-транспортних накладних, актах списання) позивач в перевіряємому періоді придбавав та зберігав пальне за адресою пункту розвантаження: м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10.
Позивачем не зареєстровано в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарах зазначений акцизний склад, рівнеміри-лічильники та витратоміри-лічильники. Зазначене є порушенням пп.14.1.6, пп.14.1.224 п.14.1 ст.14, п.п. 230.1.2 п.230.1. ст.230 ПК України.
Відповідач вважає, що позивач одночасно з реєстрацією платником акцизного податку зобов`язаний зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового акцизний склад за адресою: м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10.
Протокольною ухвалою суду від 10.02.2025 оголошено перерву до 24.02.2025.
13.02.2025 від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій позивач заперечує проти доводів відповідача. Наполягає, що використання палива зі складу за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10 здійснювалось для власних потреб в межах 1000 м3 за рік. Відповідачем не доведено, що позивач здійснював реалізацію палива з території де знаходяться ємності для зберігання палива іншим контрагентам, що у останнього були в наявності транспорті засоби, які здійснювали перевезення палива зі складу за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10 до покупців. Вважає помилковим твердження відповідача щодо наявності у позивача статусу платника акцизного податку як безумовної підстави для реєстрації акцизного складу.
14.02.2025 відповідачем надано суду письмові заперечення, в яких наполягає на тому, що у позивача наявний обов`язок здійснити реєстрацію акцизного складу та обладнати його зареєстрованими витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарах.
24.02.2025 протокольною ухвалою суду було закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 10.03.2025.
10.03.2025 ухвалою суду відкладено розгляд справи на 19.03.2025.
Протокольною ухвалою суду від 19.03.2025 оголошено перерву у судовому засіданні до 08.04.2025.
У судовому засіданні 08.04.2025 представники сторін підтримали свої вимоги та заперечення.
08.04.2025 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши думку сторін, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Прайд Імпекс" є юридичною особою та здійснює основний вид діяльності - 19.10 Виробництво коксу та коксопродуктів, та інші види діяльності: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; виробництво продуктів нафтоперероблення; діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; оптова торгівля хімічними продуктами; неспеціалізована оптова торгівля; вантажний автомобільний транспорт; консультування з питань інформатизації; комп`ютерне програмування; виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння.
На підставі ст. 19-1, ст.20, пп. 75.1.3 п.75.1 ст.75, пп. 80.2.5 п.80.2 ст.80, пп.69.2-2, пп.69.35-1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу України, ст.15 Закону №481, ст.72 Закону №3817, доповідної записки від 11.11.2024 №1150/08-01-09-02-04 керівником ГУ ДПС у Запорізькій області підписано наказ від 13 листопада 2024 року №2088-П та направлення №3099, №3100 про проведення фактичної перевірки ТОВ «ПРАЙД ІМПЕКС» (код за ЄДРПОУ 42288222) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Донецьке шосе, буд. 10, з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів, за період з 16.06.2022 по день закінчення перевірки.
За результатами фактичної перевірки складено акт, який зареєстрований 25.11.2024 №17852/08/01/09/42288222, яким встановлено порушення:
- пп.14.1.6, пп.14.1.224 п.14.1 ст.14, п.п. 230.1.2 п.230.1. ст.230 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ (зі змінами) в частині зберігання пального, в перевіряємому періоді, на акцизному складі не зареєстрованому в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового за адресою: м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10;
- пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ (зі змінами) в частині не обладнання та не реєстрації рівнемірів-лічильників в кількості 2 шт. та витратоміра - лічильника в кількості 1 шт. в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.
На підставі акта фактичної перевірки Головним управлінням ДПС у Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення форми від 26.12.2024 №00229390902 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у сумі 60 000,00 грн та податкове повідомлення-рішення від 26.12.2024 № 00229340902 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у сумі 1 000 000,00 грн.
Позивач вважає податкові повідомлення-рішення від 26.12.2024 №00229390902, № 00229340902 протиправними, у зв`язку з чим звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.
Згідно із пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до пп. 20.1.10 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право здійснювати контроль за додержанням законодавства з питань регулювання обігу готівки (крім банків), порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб`єктами господарювання установлених законодавством обов`язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів.
Пунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з пп.75.1.3. п.75.1 ст.75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Пунктом 80.1 ст.80 ПК України визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Із змісту п.81.1 ст.81 ПК України слідує, що в наказі про проведення перевірки повинні зазначатися, серед іншого, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені ПК України, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися.
Отже, ПК України закріплює таку обов`язкову вимогу щодо змісту наказу про проведення перевірки як необхідність відображення підстави для її проведення, визначеної цим Кодексом. Під час вирішення питання щодо правомірності призначення і проведення перевірки, зокрема фактичної, необхідно надавати оцінку достатності змісту наказу в контексті чіткого визначення у ньому правової (юридичної) підстави проведення такої перевірки та існування відповідної фактичної підстави, яка є передумовою для її проведення.
Підстави проведення фактичної перевірки передбачено статтею 80 ПК України.
Так, відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
У позові не наведено аргументів щодо незгоди з порядком призначення та/або проведення фактичної перевірки, отже такі обставини не є спірними та не досліджуються судом.
Щодо виявлених перевіркою порушень, за які відповідачем спірними податковими повідомленнями-рішеннями застосовані фінансові санкції, суд вказує про наступне.
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України (тут і надалі у редакції чинній на час проведення перевірки) акцизний склад це:
а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Згідно з пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України розпорядник акцизного складу суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Пунктом 230.1 статті 230 ПК України передбачено, що акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Не є акцизним складом, зокрема:
б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;
в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;
ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.
Водночас, за змістом приписів п. 230.1.2 ст. 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Платники податку-розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.
Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Пункт 12 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України передбачає, що розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що у суб`єкта господарювання відсутній обов`язок реєструвати акцизний склад, якщо у приміщенні чи на території розташовані ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального, загальна ємність яких не перевищує 200 кубічних метрів; суб`єкт господарювання (власник або користувач такого приміщення чи території) протягом календарного року отримує пальне у розмірах, що не перевищує 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливо-роздавальні колонки у місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії); суб`єкт господарювання використовує пальне виключно для власних потреб або промислової переробки та не здійснює операції по реалізації та зберіганню пального іншим особам.
Судом встановлено, що позивач зареєстрований як платник акцизного податку та здійснював продаж палива на підставі ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. Продаж здійснювався шляхом замовлення партії дизельного палива, його доставки з місця завантаження постачальника до місця розвантаження покупця. В ході розгляду справи судом досліджено документи, надані на підтвердження здійснення позивачем оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі та встановлено наступне.
Позивачем укладався договір поставки нафтопродуктів з ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» (код ЄДРПОУ 40370338) від 18.07.2023 року № W-18072023-73.
В рамках зазначеного договору позивач є покупцем, а ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» постачальником.
Пунктом 2.1 договору передбачено, що товар поставляється погодженими партіями, у відповідності із заявками ПОКУПЦЯ. Заявка вважається оформленою ПОКУПЦЕМ належним чином, якщо вона була надіслана письмово (факсом або електронною поштою) і її отримання було письмово підтверджено зі сторони ПОСТАЧАЛЬНИКА.
Поставка Товару підтверджується накладними документами на Товар (видатковими накладними та/або актами приймання-передачі, товарно-транспортними накладними), які підписані представниками обох Сторін.
Після придбання у ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» партії дизельного палива, позивач одразу продавав його іншим юридичним особам без його зберігання на складі за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10.
Згідно видаткової накладної №250 від 20.07.2023 та товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (далі ТТН) №255 від 20.07.2023 ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» направила позивачу з пункту навантаження за адресою м. Ізмаїл, Одеська обл., вул. Нахімова, 296А до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя 30 073 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Між позивачем та ТОВ «Доррем Технології» (код ЄДРПОУ 41179608) було укладено договір поставки нафтопродуктів від 15.08.2022 №15/08. В рамках зазначеного договору позивач є постачальником, а ТОВ «Доррем Технології» покупцем.
Згідно видаткової накладної №130 від 22.07.2023 та ТТН №22/2/07 від 22.07.2023 позивач направив ТОВ «Доррем Технології» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя, Шевченківський р-н, с. Креміно, буд 8-А 4 800 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Між позивачем та ДП «Запорізький облавтодор «ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» (код ЄДРПОУ 32025623) було укладено договір поставки нафтопродуктів від 20.07.2023 №17/1-20/07/23. В рамках зазначеного договору позивач є постачальником, а ДП «Запорізький облавтодор «ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» покупцем.
Згідно видаткової накладної №127 від 22.07.2023 та ТТН №22/7/07 від 22.07.2023 позивач направив ДП «Запорізький облавтодор «ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя 5 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Між позивачем та ТОВ «Нафта ойл» (код ЄДРПОУ 44497468) було укладено договір поставки нафтопродуктів від 30.09.2022 №30/09. В рамках зазначеного договору позивач є постачальником, а ТОВ «Нафта ойл» покупцем.
Згідно видаткової накладної №128 від 21.07.2023 та ТТН №21/1/07 від 21.07.2023 позивач направив ТОВ «Нафта ойл» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл. 15 200 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Між позивачем та ТОВ «Біляївський збагачувальний комбінат» (код ЄДРПОУ 34441335) було укладено договір поставки нафтопродуктів від 03.05.2023 №03/05. В рамках зазначеного договору позивач є постачальником, а ТОВ «Біляївський збагачувальний комбінат» покупцем.
Згідно видаткової накладної №131 від 22.07.2023 та ТТН №22/3/07 від 22.07.2023 позивач направив ТОВ «Біляївський збагачувальний комбінат» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., Запорізький р-н, с. Зелене 5 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Таким чином, замовлена позивачем партія дизельного палива згідно видаткової накладної №250 від 20.07.2023 та ТТН №255 від 20.07.2023 була поставлена покупцям без його зберігання на складі за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10.
Наступну партію згідно видаткової накладної №325 від 03.08.2023 та ТТН №329 від 03.08.2023 ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» направила позивачу з пункту навантаження в Одеській обл., м. Кілія, вул. Кубишкіна, 20 до пункту розвантаження Запорізька обл., м. Запоріжжя 30 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №142 від 05.08.2023 ( на підставі договору від15.08.2022 №15/08) та ТТН №05/2/08 від 05.08.2023 позивач направив ТОВ «Доррем Технології» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя, Шевченківський р-н, с. Креміно, буд 8-А 9 800 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №143 від 05.08.2023 (на підставі договору від 30.09.2022 №30/09) та ТТН №05/1/08 від 05.08.2023 позивач направив ТОВ «Нафта ойл» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл. 7650 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №144 від 05.08.2023 (на підставі договору від 03.05.2023 №03/05) та ТТН №05/4/08 від 05.08.2023 позивач направив ТОВ «Біляївський збагачувальний комбінат» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., Запорізький р-н, с. Зелене 2 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Між позивачем та СФГ «Чайкін» (ЄДРПОУ 32551029) було укладено договір
поставки нафтопродуктів від 05.05.2023 №05/05. В рамках зазначеного договору позивач є постачальником, а СФГ «Чайкін» покупцем.
Згідно видаткової накладної №145 від 05.08.2023 (на підставі договору від 05.05.2023 №05/05) та ТТН №05/3/08 від 05.08.2023 позивач направив СФГ «Чайкін» з пункту навантаження з адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., Вільнянський р-н, с. Купріянівка, вул. Молодіжна, буд 26-А 9 800 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Наступну партію згідно видаткової накладної №2532 від 22.08.2023 та ТТН №2529 від 22.08.2023 ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» направила позивачу з пункту навантаження у Румунії, Констанція, нафтовий термінал до пункту розвантаження Запорізька обл., м. Запоріжжя 28 215 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №164 від 24.08.2023 (на підставі договору від 05.05.2023 №05/05) та ТТН №24/2/08 від 24.08.2023 позивач направив СФГ «Чайкін» з пункту навантаження з адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., Вільнянський р-н, с. Купріянівка, вул. Молодіжна, буд 26-А 8 100 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №165 від 24.08.2023 (на підставі договору від 15.08.2022 №15/08) та ТТН №24/3/08 від 24.08.2023 позивач направив ТОВ «Доррем Технології» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя, Шевченківський р-н, с. Креміно, буд 8-А 9 800 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Між позивачем та ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» (код ЄДРПОУ 204888682) було укладено договір поставки нафтопродуктів від 18.08.2022 №18/1/08. В рамках зазначеного договору позивач є постачальником, а ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» покупцем.
Згідно видаткової накладної №163 від 24.08.2023 та ТТН №24/1/08 від 24.08.2023 позивач направив ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., Вільнянський р-н, с. Купріянівка, вул. Зелена, буд. 7 9 800 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Далі, згідно видаткової накладної №3466 від 19.10.2023 та ТТН №3458 від 19.10.2023 ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» направила позивачу з пункту навантаження у Румунії, Констанція, нафтовий термінал до пункту розвантаження Одеська обл., м. Рені 28 992 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №209 від 21.10.2023 (на підставі договору від 05.05.2023 №05/05) та ТТН №21/1/10 від 21.10.2023 позивач направив СФГ «Чайкін» з пункту навантаження в Одеській обл., м. Рені до пункту розвантаження Запорізька обл., Вільнянський р-н, с. Купріянівка, вул. Молодіжна, буд 26-А 12 100 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №210 від 21.10.2023 (на підставі договору від 15.08.2022 №15/08) та ТТН №21/2/10 від 21.10.2023 позивач направив ТОВ «Доррем Технології» з пункту навантаження в Одеській обл., м. Рені до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя, Шевченківський р-н, с. Креміно, буд 8-А 9 800 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №211 від 21.10.2023 (на підставі договору від 03.10.2023 №27/2-03/10/23) та ТТН №21/4/10 від 21.10.2023 позивач направив ДП «Запорізький облавтодор «ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» з пункту навантаження в Одеській обл., м. Рені до пункту розвантаження за адресою м. Запоріжжя, вул. Горна, 1 5 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Між позивачем та ТОВ «ПАРАЛЕЛЬ-БІЗНЕСГРУП» (ЄДРПОУ 42052805) було укладено договір поставки нафтопродуктів від 29.08.2022 №29/08. В рамках зазначеного договору позивач є постачальником, а ТОВ «ПАРАЛЕЛЬ-БІЗНЕСГРУП» покупцем дизельного палива.
Згідно видаткової накладної №212 від 21.10.2023 та ТТН №21/3/10 від 21.10.2023 позивач направив ТОВ «ПАРАЛЕЛЬ-БІЗНЕСГРУП» з пункту навантаження в Одеській обл., м. Рені до пункту розвантаження за адресою м. Запоріжжя, вул. Горна, 1 5 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
13.06.2024 між позивачем та ТОВ «ПЕЙД» було укладено договір поставки П-9091. В рамках зазначеного договору позивач є покупцем, а ТОВ «ПЕЙД» постачальником. Відповідно до умов вказаного договору були встановлені наступні права та обов`язки сторін правочину: В порядку та на умовах зазначених в цьому договорі, Постачальник зобов`язується передавані у власність Покупцю, а Покупець зобов`язується приймати та оплачувати нафтопродукти, що надалі іменуються Товар. Найменування, асортимент, кількість, ціна Товару визначаються у видаткових накладних, або актах прийому-передачі робіт, та/або відповідних специфікаціях, які є невід`ємною частиною Договору.
Після придбання у ТОВ «ПЕЙД» партії дизельного палива, позивач одразу продавав його іншим юридичним особам без його зберігання на складі за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10.
Згідно видаткової накладної №13813 від 21.06.2024 та ТТН №УП-00013813/1 від 21.06.2024 ТОВ «ПЕЙД» направила позивачу з пункту навантаження за адресою м. Ізмаїл, Одеська обл., вул. Дунайська, 2, Порт до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., м. Запоріжжя 30 000 л палива дизельного.
Згідно видаткової накладної №85 від 23.06.2024 (на підставі договору від 29.08.2022 №29/08) та ТТН №23/1/06 від 23.06.2024 позивач направив ТОВ «ПАРАЛЕЛЬ-БІЗНЕСГРУП» з пункту навантаження в Одеській обл., м. Рені до пункту розвантаження за адресою м. Запоріжжя, вул. Горна, 1 9 800 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №86 від 23.06.2024 (на підставі договору від 30.09.2022 №30/09) та ТТН №23/3/06 від 23.06.2024 позивач направив ТОВ «Нафта ойл» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл. 13 905 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №87 від 23.06.2024 (на підставі договору від 30.09.2022 №30/09) та ТТН №23/2/06 від 23.06.2024 позивач направив ТОВ «Нафта ойл» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл. 6 180 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Наступну партію згідно видаткової накладної №1078 від 10.07.2024 та ТТН №1042 від 10.07.2024 ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» направила позивачу з пункту навантаження у м. Ізмаїл, Одеської обл., Старонекрасівська с/р, комплекс БІС №17 до пункту розвантаження Запорізька обл., м. Запоріжжя 28 215 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №98 від 12.07.2024 (на підставі договору від 05.05.2023 №05/05) та ТТН №12/1/07 від 12.07.2024 позивач направив СФГ «Чайкін» з пункту навантаження за адресою Одеська обл., м. Ізмаїл до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., Вільнянський р-н, с. Купріянівка, вул. Молодіжна, буд 26-А 9 800 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №99 від 12.07.2024 (на підставі договору від 18.08.2022 №18/1/08) та ТТН №12/2/07 від 12.07.2024 позивач направив ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» з пункту навантаження у Одеській обл., м. Ізмаїл до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., Вільнянський р-н, с. Купріянівка, вул. Зелена, буд. 7 8100 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №100 від 12.07.2024 (на підставі договору від 03.05.2023 №03/05) та ТТН №12/3/07 від 12.07.2024 позивач направив ТОВ «Біляївський збагачувальний комбінат» з пункту навантаження у Одеській обл., м. Ізмаїл до пункту розвантаження за адресою Запорізька обл., Запорізький р-н, с. Зелене 2 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Згідно видаткової накладної №101 від 12.07.2024 (на підставі договору від 30.09.2022 №30/09) та ТТН №12/4/07 від 12.07.2024 позивач направив ТОВ «Нафта ойл» з пункту навантаження у Запорізька обл., м. Запоріжжя до пункту розвантаження за адресою м. Запоріжжя 9 270 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Далі, згідно видаткової накладної №2345 від 19.10.2024 та ТТН №00002286 від 19.10.2024 ТОВ «Українська нафтотрейдінгова компанія» направила позивачу з пункту навантаження у м. Ізмаїл, Одеська обл., вул. Нахімова, 296А до пункту розвантаження Запорізька обл., м. Запоріжжя 30 000 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Між позивачем та ТОВ «Транс карго експедиція» (код ЄДРПОУ 43690673) було укладено договір нафтопродуктів від 15.10.2024 №15/10. В рамках зазначеного договору позивач є постачальником, а ТОВ «Транс карго експедиція» покупцем.
У порядку, строки та на умовах, визначених цим Договором і Специфікаціями до нього, Постачальник зобов`язується поставляти та передавати у власність Покупця Паливо дизельне (далі - паливо або товар), а Покупець зобов`язується приймати цей товар й оплачувати його. Погоджені Сторонами асортимент, кількість і ціна товару вказуються ними в Специфікаціях до Договору, що є невід`ємними його частинами.
Відповідно до видаткової накладної № 159 від 21.10.2024 ТОВ «Транс карго експедиція» замовило дизельне паливо у розмірі 9800 л., які згідно ТТН було поставлено з місця завантаження в м. Ізмаїл, Одеська обл. до пункту розвантаження за адресою: Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Північне Шосе, буд. 3-Г.
Згідно видаткової накладної №158 від 21.10.2024 (на підставі договору від 05.05.2023 №05/05) та ТТН №21/1/10 від 21.10.2024 позивач направив СФГ «Чайкін» з пункту навантаження у м. Ізмаїл, Одеська обл. до пункту розвантаження Запорізька обл., Вільнянський р-н, с. Купріянівка, вул. Молодіжна, буд 26-А 20 200 л палива дизельного ДП-Л-Євро-5В0.
Таким чином, замовлені позивачем партії дизельного палива були поставлена покупцям без його зберігання на складі за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10. В ході розгляду справи відповідачем не спростовано зазначені відомості.
Суд не погоджується з твердженням відповідача в частині того, що у позивача наявний обов`язок зареєструвати склад за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке шосе, буд.10 лише на підставі того, що він є платником акцизного податку з реалізації палива, так як приписи Податкового кодексу України не вимагають від платника акцизного податку, що здійснює зберігання пального для власних потреб, обов`язку створювати акцизний склад, якщо на ньому не здійснюється операції з реалізації та зберігання пального іншим особам. Крім того, чинним законодавством передбачено ліцензування діяльності із реалізації оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.
Предметом розгляду даної справи є встановлення наявності визначених податковим законодавством ознак паливного складу позивача як акцизного та такого, що підлягає реєстрації у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та підлягає обладнанню зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.
Позивач стверджує, що він зберігав паливо в резервуарах за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10 виключно для використання у власних потребах для виробництва та отримав ліцензію на здійснення такої діяльності, ємність для навантаження- розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, та не використовував протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів.
В якості доказу позивачем зазначено, що ним провадиться діяльність з виробництва коксу та коксопродуктів, для якого необхідне дизельне паливо.
Для придбання для зазначеної діяльності дизельного палива позивачем було укладено договори поставки з ТОВ «Дизель Груп» (код ЄДРПОУ 4337200) від 25.09.2020 №15 та з ТОВ «Нафта ойл» (код ЄДРПОУ 44497468) від 14.07.2022 №19. В рамках зазначених договорів позивач є покупцем, а інша сторона постачальником.
Асортимент, кількість та вартість товару (ціна за одиницю товару), що постачається згідно з умовами договорів узгоджується сторонами у видаткових накладних.
На виконання договору постачання від 25.09.2020 №15 ТОВ «Дизель Груп» поставило позивачу на склад за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10 дизельне паливо у кількості 2500 л згідно видаткової накладної №234 від 01.07.2022 і ТТН дг000000234 від 01.07.2022.
На виконання договору постачання від 14.07.2022 №19 ТОВ «Нафта ойл» поставило позивачу на склад за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10 дизельне паливо у кількості:
2060 л згідно видаткової накладної №28 від 14.07.2022 і ТТН но000000028 від 14.07.2022;
2060 л згідно видаткової накладної №78 від 16.03.2023 і ТТН но000000078 від 16.03.2023;
4120 л згідно видаткової накладної №92 від 23.03.2023 і ТТН но000000092 від 23.03.2023;
5150 л згідно видаткової накладної №94 від 24.03.2023 і ТТН но000000094 від 24.03.2023;
4635 л згідно видаткової накладної №106 від 05.04.2023 і ТТН но000000106 від 05.04.2023;
3090 л згідно видаткової накладної №189 від 26.05.2023 і ТТН но000000189 від 26.05.2023;
3090 л згідно видаткової накладної №203 від 05.06.2023 і ТТН но000000203 від 05.06.2023;
5150 л згідно видаткової накладної №263 від 06.07.2023 і ТТН но000000263 від 06.07.2023;
4120 л згідно видаткової накладної №276 від 13.07.2023 і ТТН но000000276 від 13.07.2023;
4120 л згідно видаткової накладної №306 від 28.07.2023 і ТТН но000000306 від 28.07.2023;
4120 л згідно видаткової накладної №346 від 23.08.2023 і ТТН но000000346 від 23.08.2023;
2500 л згідно видаткової накладної №399 від 19.09.2023 і ТТН но000000399 від 19.09.2023;
4120 л згідно видаткової накладної №420 від 02.10.2023 і ТТН но000000420 від 02.10.2023;
6620 л згідно видаткової накладної №422 від 04.10.2023 і ТТН но000000422 від 04.10.2023;
6180 л згідно видаткової накладної №425 від 04.10.2023 і ТТН но000000425 від 04.10.2023;
9785 л згідно видаткової накладної №426 від 05.10.2023 і ТТН но000000426 від 05.10.2023;
4120 л згідно видаткової накладної №427 від 05.10.2023 і ТТН но000000427 від 05.10.2023;
6180 л згідно видаткової накладної №440 від 11.10.2023 і ТТН но000000440 від 11.10.2023;
2060 л згідно видаткової накладної №461 від 18.10.2023 і ТТН но000000461 від 18.10.2023;
5150 л згідно видаткової накладної №482 від 01.11.2023 і ТТН но000000482 від 01.11.2023;
3235 л згідно видаткової накладної №488 від 03.11.2023 і ТТН но000000488 від 03.11.2023;
3090 л згідно видаткової накладної №500 від 08.11.2023 і ТТН но000000500 від 08.11.2023;
5590 л згідно видаткової накладної №507 від 10.11.2023 і ТТН но000000507 від 10.11.2023;
4120 л згідно видаткової накладної №516 від 15.11.2023 і ТТН но000000516 від 15.11.2023;
5590 л згідно видаткової накладної №521 від 17.11.2023 і ТТН но000000521 від 17.11.2023;
5150 л згідно видаткової накладної №552 від 01.12.2023 і ТТН но000000552 від 01.12.2023;
5150 л згідно видаткової накладної №552 від 01.12.2023 і ТТН но000000552 від 01.12.2023;
2500 л згідно видаткової накладної №555 від 04.12.2023 і ТТН но000000555 від 04.12.2023;
2500 л згідно видаткової накладної №573 від 08.12.2023 і ТТН но000000573 від 08.12.2023;
2060 л згідно видаткової накладної №574 від 08.12.2023 і ТТН но000000574 від 08.12.2023;
3090 л згідно видаткової накладної №597 від 19.12.2023 і ТТН но000000597 від 19.12.2023;
4635 л згідно видаткової накладної №598 від 19.12.2023 і ТТН но000000598 від 19.12.2023;
4560 л згідно видаткової накладної №609 від 22.12.2023 і ТТН но000000609 від 22.12.2023;
4635 л згідно видаткової накладної №615 від 27.12.2023 і ТТН но000000615 від 27.12.2023;
2500 л згідно видаткової накладної №1 від 02.01.2024 і ТТН но000000001 від 02.01.2024;
5150 л згідно видаткової накладної №3 від 03.01.2024 і ТТН но000000003 від 03.01.2024;
4635 л згідно видаткової накладної №6 від 04.01.2024 і ТТН но000000006 від 04.01.2024;
3090 л згідно видаткової накладної №7 від 04.01.2024 і ТТН но000000007 від 04.01.2024;
13905 л згідно видаткової накладної №16 від 09.01.2024 і ТТН но000000009 від 09.01.2024;
4120 л згідно видаткової накладної №15 від 10.01.2024 і ТТН но000000015 від 10.01.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №17 від 10.01.2024 і ТТН но000000017 від 10.01.2024;
4120 л згідно видаткової накладної №21 від 11.01.2024 і ТТН но000000021 від 11.01.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №о00000035 від 11.01.2024 і ТТН но000000035 від 11.01.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №о00000042 від 22.01.2024 і ТТН но000000042 від 22.01.2024;
2500 л згідно видаткової накладної №о00000047 від 25.01.2024 і ТТН но000000047 від 25.01.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №о00000061 від 01.02.2024 і ТТН но000000061 від 01.02.2024;
5005 л згідно видаткової накладної №о00000064 від 02.02.2024 і ТТН но000000064 від 02.02.2024;
3090 л згідно видаткової накладної №о00000068 від 05.02.2024 і ТТН но000000068 від 05.02.2024;
3090 л згідно видаткової накладної №о00000072 від 06.02.2024 і ТТН но000000072 від 06.02.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №82 від 08.02.2024 і ТТН но000000082 від 08.02.2024;
3090 л згідно видаткової накладної №85 від 12.02.2024 і ТТН но000000085 від 12.02.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №130 від 27.02.2024 і ТТН но000000130 від 27.02.2024;
4635 л згідно видаткової накладної №143 від 04.03.2024 і ТТН но000000130 від 04.03.2024;
3090 л згідно видаткової накладної №156 від 07.03.2024 і ТТН но000000156 від 07.03.2024;
4560 л згідно видаткової накладної №171 від 12.03.2024 і ТТН но000000171 від 12.03.2024;
3090 л згідно видаткової накладної №245 від 10.04.2024 і ТТН но000000245 від 10.04.2024;
5150 л згідно видаткової накладної №252 від 11.04.2024 і ТТН но000000252 від 11.04.2024;
5150 л згідно видаткової накладної №258 від 12.04.2024 і ТТН но000000258 від 12.04.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №272 від 17.04.2024 і ТТН но000000272 від 17.04.2024;
3530 л згідно видаткової накладної №276 від 18.04.2024 і ТТН но000000276 від 18.04.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №281 від 19.04.2024 і ТТН но000000281 від 19.04.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №307 від 30.04.2024 і ТТН но000000307 від 30.04.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №318 від 01.05.2024 і ТТН но000000318 від 01.05.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №324 від 02.05.2024 і ТТН но000000324 від 02.05.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №352 від 15.05.2024 і ТТН но000000352 від 15.05.2024;
4635 л згідно видаткової накладної №355 від 15.05.2024 і ТТН но000000355 від 15.05.2024;
4120 л згідно видаткової накладної №375 від 24.05.2024 і ТТН но000000375 від 24.05.2024;
5150 л згідно видаткової накладної №430 від 11.06.2024 і ТТН но000000430 від 11.06.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №479 від 04.07.2024 і ТТН но000000479 від 04.07.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №523 від 23.07.2024 і ТТН но000000523 від 23.07.2024;
2060 л згідно видаткової накладної №556 від 02.08.2024 і ТТН но000000556 від 02.08.2024.
Зазначені обсяги дизельного палива були використані у виробництві у повному обсязі та списані відповідно актів, наданих позивачем до матеріалів справи. Зазначені відомості не є спірними та були зазначені контролюючим органом в акті перевірки.
За таких обставин, позивачем належним чином доведено, що ним здійснювалась діяльність з оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, без застосування паливного складу за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10, а паливо, яке було зберігалося на паливному складі використано виключно для власних потреб в межах 1000 м3 за календарний рік.
Відповідно до пункту 128-1.2 статті 128-1 Податкового кодексу України відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.
Підпунктом 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України встановлено, що необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача штрафні (фінансові) санкції відповідно до пункту 128-1.2 статті 128-1 ПК України, оскільки висновки відповідача про наявність у позивача обов`язку зареєструвати акцизний склад за адресою м. Запоріжжя, вул. Донецьке Шосе, буд. 10 є необґрунтованими.
Оскільки обов`язок обладнання та реєстрації витратомірів / рівнемірів є похідним від обов`язку зареєструвати акцизний склад, контролюючий орган також безпідставно застосував до позивача штраф на підставі п.128-1.1 статті 128-1 ПК України.
За наведеного вище, суд дійшов висновку, що спірні податкові повідомлення-рішення не відповідають критеріям, визначеним частиною 2 статті 2 КАС України, що вказує на їх протиправність.
Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29). Суди повинні діяти вчасно та в належний і послідовний спосіб (рішення у справах «Beyeler v. Italy» № 33202/96, «Oneryildiz v. Turkey» № 48939/99, «Moskal v. Poland» № 10373/05).
За таких обставин, податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 26.12.2024 № 00229390902 про застосування штрафних санкцій в розмірі 1 000 000,00 грн та № 00229340902 про застосування штрафних санкцій в розмірі 60 000,00 грн є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За таких обставин, враховуючи задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 15900,00 грн підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС у Запорізькій області.
Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Прайд Імпекс" (69083, м. Запоріжжя, вул. Рязанська, буд. 13; код ЄДРПОУ 42288222) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, просп. Соборний, буд. 166; код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 26.12.2024 №00229390902.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 26.12.2024 №00229340902.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Прайд Імпекс" судовий збір у розмірі 15900,00 грн (п`ятнадцять тисяч дев`ятсот гривень 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення складено у повному обсязі та підписано суддею 11.04.2025.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2025 |
Оприлюднено | 14.04.2025 |
Номер документу | 126545991 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні