Рішення
від 11.04.2025 по справі 380/1004/25
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 квітня 2025 рокусправа № 380/1004/25Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Братичак У.В., розглянувши в письмовому провадженні, у м. Львові, в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Хирівської міської ради Самбірського району Львівської області до Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) про визнання протиправною і скасування постанови, -

в с т а н о в и в:

Хирівська міська рада Самбірського району Львівської області (місцезнаходження: вул. Василя Стуса, 24, м. Хирів, Самбірський район, Львівська область, 82060; код ЄДРПОУ: 04056019) звернулася з позовною заявою до Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) (місцезнаходження: вул. Фізкультури, 9, м. Київ, 03150; код ЄДРПОУ: 39816845), в якій просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно- господарського штрафу за порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт №ПШ 108921 від 04.12.2024.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що в ході проведення рейдових перевірок відділом державного нагляду (контролю) у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті старшим державним інспектором відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області Б. Слободою складено Акт №АР 086806 від 12 листопада 2024 року про виявлення правопорушення за ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт». Зазначено, що при виконанні перевезень організованої групи дітей по маршруту вул. Центральна - Хирівська середня школа, транспортним засобом марки AUTOSAN, номерний знак НОМЕР_1 водієм ОСОБА_1 , встановлено відсутність, на момент перевірки, відповідних документів, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт»: список пасажирів, схема маршруту не була погоджена з органом виконавчої влади (поліцією). Відділом державного нагляду (контролю) у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті, в.о. начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області Ліною Ярулліною, здійснено розгляд справи №4173 о 09:00 год. 04.12.2024 про порушення ст.ст. 30,34 Закону України «Про автомобільнийтранспорт» виявленого під час проведення рейдової перевірки, відповідальність за яке передбачена ч.1 абз.3 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт». За результатом розгляду справи було складено постанову про застосування адміністративно - господарського штрафу за порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт №ПШ 108921 від 04.12.2024. Даною постановою постановлено стягнути з Хирівської міської ради штраф у сумі 17000,00 гривень.

Звертає увагу, що Хирівська міська рада в даному випадку не є відповідальною особою за порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом, оскільки вищезгаданий транспортний засіб знаходиться в управлінні та на балансі Відділу освіти, культури, молоді та спорту Хирівської міської ради, який є окремою юридичною особою, що підтверджується Рішенням 11 сесії 8 скликання Хирівської міської ради №1250 від 24 березня 2023 року, Наказом начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Хирівської міської ради « Про приймання транспортних засобів» №82 від 19 червня 2023 року, та Актом прийому - передачі транспортних засобів від 20 червня 2023 року.

З огляду на викладене вище, вважає оскаржувану постанову протиправною.

Ухвалою судді від 27.01.2025 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Від відповідача надійшов відзив у якому відповідач заперечив проти позову, мотивуючи тим, що власник транспортного засобу в разі передачі транспортного засобу в тимчасове користування зобов`язаний здійснити перереєстрацію такого транспортного засобу, а водій, здійснюючи перевезення вантажів зобов`язаний надавати для перевірки не лише свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, але й документи, на підставі яких на законних підстава використовується транспортний засіб.

Зазначає, що 12.11.2024 контролюючими особами Укртрансбезпеки, на підставі графіку проведення рейдових перевірок, а також відповідно до направлення на перевірку (перевірку на дорозі) від 08.11.2024 № НР000573 проводилась рейдова перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 422, 12.11.2024 року, на автомобільній дорозі с. Баньковичі Львівської області, старшим державним інспектором Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області, був зупинений транспортний засіб марки AUTOSAN, державний номерний знак - НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_1 . У відповідності до статті 39 Закону № 2344-III, водій транспортного засобу надав для перевірки посадовим особам Укртрансбезпеки, ряд документів, зокрема Тимчасовий реєстраційний талон ХХР №045887, з якого вбачається, що право користування транспортним засобом належить Хирівській міській раді. При здійсненні рейдової перевірки заперечень стосовно визнання позивача перевізником, водій в акті перевірки не висловив.

Повідомленням № 104497/33/24-24 від 22.11.2024 про розгляд матеріалів справи, позивачу було направлено на його офіційну електронну адресу 25.11.2024. Однак, на розгляд матеріалів справи, який відбувся 04.12.2024 о 09:00 год, представник позивача не прибув.

Отже при проведенні рейдової перевірки на дорозі та на розгляд справи у Відділі державного нагляду (контролю) у Львівській області, позивачем, не надано ні Рішення 11 сесії 8 скликання Хирівської міської ради №1250 від 24 березня 2023 року, ні Наказу начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Хирівської міської ради «Про приймання транспортних засобів» №82 від 19 червня 2023 року, ні Акту прийому - передачі транспортних засобів від 20 червня 2023 року.

З огляду на вказане, відповідач стверджує про правомірність притягнення позивача до відповідальності.

11.02.2025 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій підтримано позовні вимоги.

14.02.2025 до суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, у яких повторно викладено обґрунтування, зазначені у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд зазначає наступне.

12.11.2024 посадовими особами Укртрансбезпеки, відповідно до направлення на перевірку проводилася рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 422, 12 листопада 2024 року, у с. Буньковичі Львівської області, старшим державним інспектором Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області, був зупинений транспортний засіб марки AUTOSAN, державний номерний знак - НОМЕР_1 , тимчасовий реєстраційний талон ХХР045887, під керуванням водія ОСОБА_2 .

У ході рейдової перевірки транспортного засобу посадовими особами відповідача було встановлено порушення ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», при виконанні перевезень організованої групи дітей по маршруту вул. Центральна - Хирівська середня школа відсутній список пасажирів, схема маршруту не погоджена з органом виконавчої влади (поліцією).

За результатами рейдової перевірки складено Акт № АР 086806 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом від 12.11.2024. Водій від ознайомлення зі змістом акту перевірки № АР 086806 від 12.11.2024 відмовився.

Повідомленням № 104497/33/24-24 від 22.11.2024 про розгляд матеріалів справи (запрошення на розгляд матеріалів справи), позивачу було направлено 25.11.2024 на його офіційну електронну адресу: m_rada_hyriv@ukr.net.

За результатом розгляду справи відповідачем було винесено постанову про застосування адміністративного - господарського штрафу № ПШ 108921 від 04.12.2024 до Хирівської міської ради Самбірського району Львівської області.

Не погоджуючись зі згаданою постановою, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 №2344-ІІІ (далі Закон №2344-ІІІ, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

За текстом статті 1 Закону № 2344-III автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Відповідно до статті 33 Закону № 2344-III автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.

За текстом частини першої статті 34 закону № 2344-III автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів, забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Відповідно до частини 1 статті 39 Закону України № 2344-III автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Відповідно до частини 3 статті 39 Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України, для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.

Відповідно до статті 1 Закону України № 2344-III, паспорт маршруту - документ, що містить схему маршруту, розклад руху, таблицю вартості проїзду, графіки режимів праці та відпочинку водіїв тощо.

Встановлення вимог до паспортів автобусних маршрутів регулярних та регулярних спеціальних перевезень, процедуру розроблення, погодження та затвердження таких паспортів, регулюється відповідно до Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.05.2010 № 278 (надалі - Порядок 278).

Організатор перевезень - Міністерство інфраструктури України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації, Київська міська державна адміністрація, виконавчий орган ради, що представляє інтереси відповідної територіальної громади (п. 1.2 Порядку 278).

Автомобільний перевізник повинен забезпечити: водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, - таблицею вартості проїзду (крім міських перевезень), схемою маршруту та копією затвердженого організатором перевезень розкладу руху. Водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних спеціальних перевезень, - примірником паспорта маршруту з позначкою «В». (п. 1.3 Порядку 278).

Схема маршруту та розклад руху регулярних перевезень або відповідний примірник паспорта регулярних спеціальних перевезень пред`являються водієм автобуса під час здійснення перевезень пасажирів та перевізником за його місцезнаходженням для перевірки представникам Державної служби України з безпеки на транспорті під час здійснення ними державного контролю та працівникам уповноважених підрозділів Національної поліції України (п. 1.4 Порядку 278).

Паспорт маршруту включає: схему маршруту; характеристику маршруту, у тому числі відомості щодо усіх залізничних переїздів, через які проходить автобусний маршрут (у разі їх наявності); копію затвердженого організатором розкладу руху автобусів; графік режиму праці та відпочинку водіїв; таблицю вартості проїзду, затверджену перевізником (для регулярних перевезень); список пасажирів (для регулярних спеціальних перевезень), перевезення яких передбачено договором про регулярні спеціальні перевезення та які застраховані в установленому законодавством порядку (крім маршрутів регулярних спеціальних перевезень у межах населеного пункту та маршрутів, що виходять за межі території населеного пункту, протяжність яких не більше ніж 50 кілометрів, туристично-екскурсійних перевезень, а також перевезення осіб, що перетинають лінію розмежування в Донецькій і Луганській областях та адміністративний кордон між Автономною Республікою Крим та Херсонською областю); відомості про зміни на маршруті; умови здійснення перевезень на маршруті (для регулярних спеціальних перевезень); акт відповідності паспорта автобусного маршруту умовам здійснення перевезень на маршруті (для регулярних спеціальних перевезень); договір про надання послуг (для регулярних спеціальних перевезень); відомості про виявлені порушення умов здійснення перевезень пасажирів, що розміщуються на зворотному боці титульного аркуша паспорта (для регулярних спеціальних перевезень). У паспорті маршруту зазначають назву маршруту, яка складається з назв початкового та кінцевого пунктів маршруту (зупинок), а для приміських, міжміських автобусних маршрутів загального користування - з назв автостанцій, у разі їх відсутності - з назв зупинок, передбачених розкладом руху. (п. 2.1 Порядку 278).

Список пасажирів, яких перевозять на регулярному спеціальному автобусному маршруті, містить інформацію про: категорію пасажирів (працівники підприємств, установ та організацій, учні, студенти, туристи, екскурсанти та інші організовані групи пасажирів); прізвища, імена, по батькові; приналежність пасажирів до замовника послуг. У разі здійснення туристично-екскурсійних перевезень замість списку пасажирів наводяться відомості про мету поїздки (короткий перелік об`єктів, огляд яких включено до туристичної пропозиції), назва туристично-екскурсійного маршруту та додається копія ліцензії на туроператорську чи турагентську діяльність замовника перевезень. (п. 2.7 Порядку 278).

Акт відповідності паспорта маршруту регулярних спеціальних перевезень умовам перевезень складається комісією, утвореною відповідним організатором перевезень, до складу якої входять представники відповідного організатора перевезень, Державної служби України з безпеки на транспорті, перевізника, замовника послуг, уповноваженого підрозділу Національної поліції України (п. 2.9 Порядку 278).

Паспорт маршруту регулярних спеціальних перевезень повинен бути пронумерований і прошнурований та скріплений паперовим ярликом з написом: «Паспорт містить ___ сторінок, пронумерованих та прошнурованих». Ярлик підписується відповідальними особами та скріплюється печатками замовника послуг, перевізника і організатора перевезень. Один примірник паспорта маршруту регулярних спеціальних перевезень зберігається в організатора перевезень (п. 2.11 Порядку 278).

Паспорт маршруту регулярних спеціальних перевезень (у частині схеми автобусного маршруту та характеристики маршруту) погоджується уповноваженим підрозділом Національної поліції України (п. 2.11 Порядку 278).

Затвердження паспорта діючого автобусного маршруту регулярних перевезень (додаток 1) здійснюється перевізником; затвердження паспорта автобусного маршруту регулярних спеціальних перевезень (додаток 2) здійснюється замовником послуг за погодженням з організатором перевезень на відповідній території (у частині маршруту та графіка руху); затвердження паспорта нового автобусного маршруту регулярних перевезень (додаток 3) здійснюється організатором перевезень на відповідній території (п. 2.13 Порядку 278).

Паспорти маршрутів регулярних спеціальних перевезень з періодичністю не рідше ніж раз на два роки підлягають перегляду відповідними організаторами перевезень та уповноваженими підрозділами Національної поліції України на предмет відповідності відомостей, внесених до паспорта маршруту, вимогам безпеки та умовам перевезень. За результатами перегляду складається відповідний акт, який підшивається до паспорта маршруту(п. 4.4 Порядку 278).

Приписами абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», визначено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи - перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Фактичною підставою для притягнення позивача до відповідальності відповідно до абзацу третього частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ згідно оскаржуваної постанови стало порушення ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: при виконанні перевезень організованої групи дітей по маршруту вул. Центральна - Хирівська середня школа, у водія був відсутній список пасажирів, схема маршруту не була погоджена з органом виконавчої влади (поліцією).

Такий висновок зроблено відповідачем в акті перевірки від 12.11.2024 № АР 086806.

Водночас, аналізуючи вищенаведені положення законодавства, дає підстави для висновку, що відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт, зокрема, за порушення ст.ст. 39 і 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» покладається виключно на автомобільних перевізників, а не на власників транспортного засобу.

Аналогічна правова позиція висловлена Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду у постановах від 01 червня 2023 року та від 06 липня 2023 року у справах №640/39442/21 та №560/514/22 відповідно, а також від 23.08.2023 у справі №600/1407/22-а.

Проаналізувавши зібрані по справі докази суд вважає, що відповідачем належними та допустимими доказами не було доведено факту вчинення позивачем даного порушення і, що саме він виступав автомобільним перевізником, виходячи з наступного.

Так, у постанові від 19.10.2023 у справі № 640/27759/21 Верховний Суд вказав, що в контексті належного установлення автомобільного перевізника, щодо якого проводиться перевірка, варто виходити із того, що у кожному такому випадку уповноважений контролюючий орган зобов`язаний встановити, а особа, транспортний засіб якої перевіряється, зобов`язана надати документи, які містять беззаперечну інформацію щодо предмета такої перевірки, зокрема, інформацію про автомобільного перевізника.

Верховний Суд зауважив, що основну інформацію для притягнення особи до відповідальності, а також для можливого наступного оскарження особою дій Укртрансбезпеки, несуть саме ті документи, які особа (водій транспортного засобу або інша компетентна особа автомобільного перевізника) подає контролюючому органу в момент виявлення порушення та/або під час безпосереднього розгляду питання про притягнення до адміністративної відповідальності.

Водночас, нові докази, які подають заінтересовані особи, зокрема до суду, який розглядає відповідний спір, після визначення контролюючим органом належного перевізника та його притягнення до адміністративної відповідальності мають оцінюватися, на думку Верховного Суду, із розумною критикою та із чітким застосуванням критеріїв належності, допустимості, достовірності та достатності таких нових доказів, а також їх взаємозв`язку із документами, які були надані контролюючому органу в момент перевірки.

За висновком Верховного Суду у справі № 640/27759/21, тільки такий підхід забезпечить дотримання принципу належного виконання учасниками спірних правовідносин вимог законодавства, яке регулює перевезення пасажирів та вантажів, та реалізацію принципу правової визначеності у спорах щодо встановлення дійсного автомобільного перевізника компетентним органом, який контролює дотримання державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.

Аналогічна правова позиція також підтримана Верховним Судом в постановах від 13.03.2025 у справі №120/3812/23, від 13.03.2025 у справі №420/9048/23, від 14.11.2024 у справі №440/8156/23.

У постанові від 22 лютого 2023 року у справі № 240/22448/20 Верховний Суд зауважував на тому, що відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт, передбачена статтею 60 Закону № 2344-III, застосовується до автомобільних перевізників, а не до власників/користувачів транспортного засобу, яким перевозиться вантаж. При цьому, автомобільний перевізник не може визначатися тільки на підставі реєстраційних документів на транспортний засіб (адже такі дані не завжди можуть збігатися).

Аналогічні висновки за схожих обставин справи викладені Верховним Судом і у постанові від 12 жовтня 2023 року у справі № 280/3520/22.

Отож, на основі самих лише реєстраційних документів на транспортний засіб не є можливим визначити суб`єкта, який має нести відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт. Ці вихідні дані орган контролю отримує на місці перевірки, тоді як постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу виноситься за результатами розгляду справи в територіальному органі Укртрансбезпеки і саме під час її розгляду і має бути встановлений суб`єкт (особа порушника), який в розумінні частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» має нести відповідальність за порушення вимог цього Закону (постанова Верховного Суду від 21 грудня 2023 року у справі №280/2150/23).

Водночас, саме на органи Укртрансбезпеки покладено обов`язок ретельно перевірити надану водієм інформацію стосовно особи, яка відповідає за перевезення вантажу на предмет її відповідності вимогам автомобільного перевізника та вжити відповідних заходів, у випадку, якщо наданої водієм інформації недостатньо для визначення особи автомобільного перевізника.

Так, суд звертає увагу, що визначення автомобільного перевізника відповідачем у спірному випадку проводилося виключно на підставі реєстраційних документів на транспортний засіб, зокрема тимчасового реєстраційного талону НОМЕР_2 , що був наданий водієм транспортного засобу.

Натомість, з матеріалів справи судом встановлено, що транспортний засіб марки AUTOSAN, номерний знак НОМЕР_1 знаходиться в управлінні та на балансі Відділу освіти, культури, молоді та спорту Хирівської міської ради (код ЄДРПОУ 43983888), який є окремою юридичною особою, що підтверджується Рішенням 11 сесії 8 скликання Хирівської міської ради №1250 від 24 березня 2023 року, Наказом начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Хирівської міської ради «Про приймання транспортних засобів» №82 від 19 червня 2023 року, та Актом прийому - передачі транспортних засобів від 20 червня 2023 року .

За змістом Акту прийому - передачі транспортних засобів від 20 червня 2023 року, згадані у ньому транспортні засоби закріплені за навчальними закладами: ЗЗСШ І-ІІІ ст. в с. В. Сушиця та ЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО с. Стар`ява, директором цих закладів забезпечити їх використання згідно вимог чинного законодавства.

При цьому, щодо аргументів відповідача про те, що згадані документи не надавали до перевірки, а також під час безпосереднього розгляду питання про притягнення до адміністративної відповідальності, суд враховує вищезгадані правові позиції Верховного Суду в постановах від 13.03.2025 у справі №120/3812/23, від 13.03.2025 у справі №420/9048/23, від 14.11.2024 у справі №440/8156/23, за змістом яких нові докази, які подають заінтересовані особи, зокрема до суду, який розглядає відповідний спір, після визначення контролюючим органом належного перевізника та його притягнення до адміністративної відповідальності мають оцінюватися із розумною критикою та із чітким застосуванням критеріїв належності, допустимості, достовірності та достатності таких нових доказів, а також їх взаємозв`язку із документами, які були надані контролюючому органу в момент перевірки.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що висновки відповідача про те, що Хирівська міська рада є відповідальною особою за порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом були передчасні та помилкові, адже відповідний транспортний засіб на момент перевірки не був у її користуванні.

На користь наведеного висновку суду свідчить також те, що водієм до перевірки надавалася схема спеціалізованого транспортного маршруту для перевезення учнів та педагогічних працівників до місця навчання і додому шкільним автобусом (AUTOSAN НОМЕР_1 ), водій ОСОБА_1 , ЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО с. Стар`ява на 2024-2025 навчальний рік. Схема затверджена в.о. Начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Хирівської ТГ.

Згідно з частинами першою, другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Аналіз норм законодавства, якими врегульовані спірні правовідносини, та встановлені у справі обставини вказують на те, що відповідач належними та допустимими доказами не довів правомірності прийнятого рішення про накладення штрафу на позивача за порушення норм законодавства про автомобільний транспорт, а тому оскаржувана постанова №ПШ 108921 від 04.12.2024, прийнята необ`єктивно (без урахування усіх обставин справи, що мають значення для прийняття рішення), без доведення обставин належними і достатніми доказами, тому є протиправною і підлягає скасуванню судом.

За таких обставин суд дійшов переконання, що позов необхідно задовольнити.

Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 108921 від 04.12.2024.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

СуддяБратичак Уляна Володимирівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2025
Оприлюднено15.04.2025
Номер документу126547319
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —380/1004/25

Ухвала від 12.05.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 11.04.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 07.04.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 20.03.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні