ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 квітня 2025 рокуЛьвівСправа № 500/1592/24 пров. № А/857/16476/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді:Носа С.П.;
суддів:Кухтея Р.В., Шевчук С.М.;
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 травня 2024 року у справі № 500/1592/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФУРНІ СМАРТ ГРУП" до Державної податкової служби України,Головного управління ДПС у Тернопільській областіпро визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
суддя у І інстанціїПодлісна І.М.,
час ухвалення рішення 11:56:39,
місце ухвалення рішенням. Тернопіль,
дата складення повного тексту рішення 28 травня 2024 року,
В С Т А Н О В И В:
19 березня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ФУРНІ СМАРТ ГРУП" (далі позивач) звернулося у Тернопільський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (далі відповідач-1, ДПС України),Головного управління ДПС у Тернопільській області (далі відповідач-2, ГУ ДПС у Тернопільській області), в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області від 13.02.2024 №10548179/43847586. Зобов`язати відповідача-1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану на реєстрацію позивачем податкову накладну (далі ПН) №114 від 24.01.2024.
Позивач свої вимоги обґрунтовує тим, що 29.01.2024 через електронний кабінет платника податків Товариством отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, відповідно до якої реєстрація ПН № 114 згідно зпунктом 201.16 ПКзупинена. Зазначені такі підстави зупинки реєстрації: обсяг постачання товару/послуги 31.09, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також Товариству запропоновано надати пояснення та копії документів щодо інформації, зазначеної у ПН від 24.01.2024 № 114.
В свою чергу, Товариство подало Повідомлення від 30.01.2024 № 1 про подання пояснень та копії необхідних документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (даліПовідомлення), зазначивши у поясненнях, що для здійснення своєї діяльності та надання послуг у виробництві інших меблів (кодУКТЗЕД31.09.9), підприємство використовує орендовані приміщення - склади площею 700 та 45,3 кв. м розташовані за адресою: м. Тернопіль, вул. Промислова, буд.26, та склад площею 370 кв. м розташований за адресою: м. Тернопіль, вул. Бродівська, 60в,літ."Г-Г1". Товариство використовує власні та орендовані основні засоби (Кромкооблицювальний верстат KE-665JSKA; Пильний центр з ЧПК Format-4 Kappa automatic 803232; Універсальний кромкооблицювальний верстат W-2. ). Зазначені склади та основні засоби відображені у Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП. Товариство має необхідний кадровий потенціал для ведення господарської діяльності, заробітна плата працівникам нараховується та виплачується згідно чинного законодавства вчасно та в повному обсязі. Суми ЄСВ, ПДФО та ВЗ вчасно перераховуються підприємством до бюджету. Заборгованості по виплаті заробітної плати немає.
13.02.2024 року Товариством отримано рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10548179/43847586, ухвалене комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Тернопільській області (даліРішення №10548179/43847586), у якому зазначено, що регіональною комісією ухвалене рішення про відмову Товариству у реєстрації ПН № 114 в ЄРПН у зв`язку із ненаданням/частковим наданням платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Не погоджуючись з прийнятим відповідачем-2 рішенням, позивач звернувся до суду першої інстанції.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 травня 2024 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області від 13.02.2024 року №10548179/43847586.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану на реєстраціюТовариством з обмеженою відповідальністю "ФУРНІ СМАРТ ГРУП" податкову накладну від 24.01.2024 р. №114.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФУРНІ СМАРТ ГРУП" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в сумі 4 844 (чотири тисячі вісімсот сорок чотири) гривні 80 коп.
Не погоджуючиcьіз рішенням суду першої інстанції,відповідачем-2подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що ГУ ДПС у Тернопільській області не погоджується із вищезазначеним рішенням суду першої інстанції з підстав порушення норм матеріального та процесуального законодавства та яким не було враховано всіх обставин справи.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів прийшла до висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення без змін з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ФУРНІ СМАРТ ГРУП» є платником податку на прибуток та платником податку на додану вартість.
Відповідно до умов договору про надання послуг № 30/11 від 30.11.2023, укладеного ТОВ «ФУРНІ СМАРТ ГРУП» із ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕЛЕНІ ТЕХНОЛОГІЇ», Товариство надає послуги ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕЛЕНІ ТЕХНОЛОГІЇ» виключно з оброблення матеріалів замовника, а саме: розкрій/порізка матеріалів замовника за кресленнями замовника, свердління отворів, крайкування, фрезерування чи інші обробки матеріалів замовника, в порядку та на умовах, визначених договором, та повертає у власність вже оброблені матеріали. Також сторони погодили, що доставка (відвантаження, розвантаження) матеріалів здійснюється власними силами та засобами замовника, і визначили безготівкову форму розрахунку між ТОВ «ФУРНІ СМАРТ ГРУП» та ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕЛЕНІ ТЕХНОЛОГІЇ».
Відповідно до пункту 3.1. договору про надання послуг № 30/11 від 30.11.2023 р. в редакції договору з урахуванням змін до нього, внесених додатковою угодою № 1 від 22.01.2024 р., Виконавець зобов`язується надати Замовнику послуги, зазначені в п. 1.1. цього Договору, протягом 5 (п`ять) місяців з моменту надходження грошових коштів на поточний рахунок Виконавця.
На виконання умов договору про надання послуг № 30/11 від 30.11.2023 р. Товариством виставлено Рахунок на оплату № 14 від 23.01.2024 р., а ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕЛЕНІ ТЕХНОЛОГІЇ» 24.01.2024 р. здійснило платіж в користь Товариства в сумі 254 720,00 грн, в т.ч. ПДВ 20% - 42453,33 грн.
По даній події отримання авансової оплати від замовника за договором про надання послуг № 30/11 від 30.11.2023 р. Товариство склало податкову накладну від 24.01.2024 № 114 (даліПН № 114) та відправило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).
29.01.2024 через електронний кабінет платника податків Товариством отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, відповідно до якої реєстрація ПН № 114 згідно зпунктом 201.16 ПКзупинена. Зазначені такі підстави зупинки реєстрації: обсяг постачання товару/послуги 31.09, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також Товариству запропоновано надати пояснення та копії документів щодо інформації, зазначеної у ПН від 24.01.2024 № 114.
Товариство, в свою чергу, подало Повідомлення від 30.01.2024 № 1 про подання пояснень та копії необхідних документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (даліПовідомлення), зазначивши у поясненнях, що для здійснення своєї діяльності та надання послуг у виробництві інших меблів (кодУКТЗЕД31.09.9), підприємство використовує орендовані приміщення - склади площею 700 та 45,3 кв. м розташовані за адресою: м. Тернопіль, вул. Промислова, буд.26, та склад площею 370 кв. м розташований за адресою: м. Тернопіль, вул. Бродівська, 60в,літ."Г-Г1". Товариство використовує власні та орендовані основні засоби (Кромкооблицювальний верстат KE-665JSKA; Пильний центр з ЧПК Format-4 Kappa automatic 803232; Універсальний кромкооблицювальний верстат W-2. ). Зазначені склади та основні засоби відображені у Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП. Товариство має необхідний кадровий потенціал для ведення господарської діяльності, заробітна плата працівникам нараховується та виплачується згідно чинного законодавства вчасно та в повному обсязі. Суми ЄСВ, ПДФО та ВЗ вчасно перераховуються підприємством до бюджету. Заборгованості по виплаті заробітної плати немає. Забезпечення комплектуючими до верстатів, запчастинами та інструментами здійснює ТОВ "МАРК ТУЛС" (код 39899481) Поставки комплектуючих підтверджені відповідними накладними, на підставі яких складені та зареєстровані податкові накладні. Зважаючи на вище вказану інформацію, Товариство має достатню кількість матеріальних, технічних та трудових ресурсів для надання послуг згідно кведу 31.09 Виробництво інших меблів, виписаних у рахунку № 14 від 23.01.2024 року Товариству з обмеженою відповідальністю «Українські зелені технології». Податкова накладна складена по першій події - авансова оплата.
У додатках до Повідомлення Товариство надало копії: договорів оренди приміщення ( Договір оренди №5/2023 від 01.05.2023 року; Договір оренди №1/2022 від 03.01.2022 року; Договір оренди №Т/20-2023 від 05.05.2023 року); договорів оренди обладнання (Договір оренди обладнання №1/об від 28.09.2023 року) та документів по операціях, а саме: акт наданих послуг (Акт № 29 від 31.12.2023 р.), платіжна інструкція №343 від 29.12.2023 р.; договору купівлі обладнання (Договір купівлі-продажу №2-Об від 31.10.2023 року); договору по обслуговуванні основних засобів (виробничого обладнання) Договір поставки №21122023 від 21.12.2023 року; наказу №30-11/01 про внесення змін до штатного розкладу на 2023 рік; штатного розкладу на 2023 рік; документів з покупцем, а саме: Договір про надання послуг №30/11 від 30.11.2023 року; Рахунок №14 від 23.01.2024 року; Платіжна інструкція від 24.01.2024 року.
05.02.2024 року Товариство отримало повідомлення №10505797/43847586 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме первинних документів щодо придбання послуг та транспортування продукції, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
08.02.2024 року Товариство надало додаткові письмові пояснення до зазначеного вище повідомлення, зазначивши, зокрема, що відповідно до пунктів 1.1 та 1.2 договору про надання послуг № 30/11 від 30.11.2023 р. Товариство надає лише послуги з оброблення матеріалів замовника за його кресленнями, та, оскільки операція (надання послуг) не завершена, а відбулася лише оплата (авансовий платіж) для фіксування замовлення та гарантування подальшої співпраці, Товариство надає документи для підтвердження власних можливостей і потужностей, а також реальності операцій.
До вказаних додаткових письмових пояснень до зазначеного вище повідомлення Товариство надало копії: документів по ТОВ «САММ +» (код 41879532), яке надає в оренду приміщення та обладнання (Акт надання послуг 445 від 31.01.2024р; Акт надання послуг 444 від 31.01.2024р; Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) 2 від 31.01.2024р; Акт приймання-передачі обладнання від 01.10.2023 р; Платіжна інструкція 1335 від 31.01.2024р; Платіжна інструкція 1336 від 31.01.2024р; Платіжна інструкція 1337 від 31.01.2024р; документів по ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ), який надає в оренду приміщення (Акт надання послуг Дк0002107 від 31.12.2023р; Платіжна інструкція 1245 від 28.12.2023р); документів по ТОВ «Марк Тулс» (код 39899481), яке надає послуги по обслуговуванні виробничого обладнання (Акт надання послуг МТ0000046 від 22.01.2024р; Видаткова накладна МТ0000693 від 22.12.2023р; Платіжна інструкція 1238 від 22.12.2023р; Платіжна інструкція 1307 від 24.01.2024р); документів по ТОВ Фірма «Гілея» ЛТД (код 14045199), в якого було куплено виробниче обладнання (Акт приймання-передачі обладнання від 14.11.2023 р; Видаткова накладна 8 від 14.11.2023р; Платіжна інструкція 291 від 13.11.2023р; Платіжна інструкція 311 від 27.11.2023р); і також документи по перевезенню даного обладнання Акт 28 від 14.11.2023р; Товаро-транспортна накладна 08 від 14.11.2023р., Платіжна інструкція 1155 від 16.11.2023р); документів по покупцю ТОВ «Українські зелені технології» (код 42097481) ( Додаткова угода 1 від 22.01.2024р; Технічне завдання на порізку та фрезерування згідно креслень. Комплект 1;Технічне завдання на порізку та фрезерування згідно креслень. Комплект 2).
13.02.2024 року Товариством отримано Рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10548179/43847586, ухвалене комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Тернопільській області (даліРішення №10548179/43847586), у якому зазначено, що регіональною комісією ухвалене рішення про відмову Товариству у реєстрації ПН № 114 в ЄРПН у зв`язку із ненаданням/частковим наданням платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, в графі «Додаткова інформація» будь-яких конкретних документів не зазначено.
Дане Рішення №10548179/43847586 оскаржувалося Товариством в адміністративному порядку, проте Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.03.2024 р. №12952/43847586/2 скаргу
Товариства залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін. При цьому, підставами прийняття такого рішення зазначено ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Водночас, про необхідність надання первинних документів щодо зберігання, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, взагалі не зазначалося у згаданих вище повідомленнях комісії регіонального рівня про необхідність надання пояснень/додаткових пояснень та/або документів.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням відповідача-2 від 13.02.2024 №10548179/43847586, позивач звернувся до суду першої інстанції з адміністративним позовом про захист його прав.
Надаючи юридичну оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції правильно застосував норми матеріального та процесуального права, з огляду на наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюєПодатковий кодекс України(даліПК України).
Відповідно до п.п. «а», «б» п.185.1 ст. 185 ПК Україниоб`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Згідно із п.187.1 ст. 187 ПК Українидатою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівкудата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом188.1 ст.188 ПК Українипередбачено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків.
Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із п.201.10 ст. 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (абзаци десятий, дванадцятий пункту201.10 статті 201 ПК України).
Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246(даліПорядок № 1246) передбачено, що податкова накладнаце електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимогПодаткового кодексу Українив електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п. 11 Порядку № 1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Згідно із п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема на факти реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідність податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно із п. 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який був чинним на час виникнення спірних правовідносин (даліПорядок № 1165), затвердженогопостановою Кабінетом Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Пунктом 4 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Згідно із п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п. 8 Порядку № 1165 платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Згідно із п. 9 Порядку № 1165 платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет.
Пунктом 10 Порядку № 1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до п. 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Із матеріалів слідує, що підставою для зупинення реєстрації спірних податкових накладних слугувало те, що обсяг постачання товару / послуги 31.09 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару /послуги та обсягуйого постачання, що відповідаєп. 1 Критеріїв ризиковостіздійснення операцій (додаток 3 до Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніхдля прийняття рішенняпро реєстраціюподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Колегія суддів вказує, що зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару /послуги в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Водночас, контролюючий орган повинен конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів вимогу суб`єкта владних повноважень. Пред`явлення контролюючим органом до платника податку загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до платника податків негативні наслідки, пов`язані з ненаданням певного документу.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.
Контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
Отже, обґрунтованим є висновок суду першої інстанції про те, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають вимогам, що встановлені пунктом 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Також, у вищевказаній квитанції не зазначено конкретного переліку документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної, натомість запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК, для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Колегія суддів зазначає, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій (її) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку.
Проте, нечітке формулювання органом ДПС у вказаній квитанції підстав для зупинення реєстрації податкової накладної з вказівкою про те, що така податкова накладнавідповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, зумовило необхідність подання позивачем для відповідача тих документів, якими були оформлені відповідні господарські операції.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу Українизупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначенонаказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (даліПорядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги»та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Відповідно до п. 9 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
- або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
- або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Згідно з п. 10 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Із матеріалів справи слідує, що комісією Головного управління ДПС у Тернопільській області 13лютого 2024 року прийнято:рішення № 10548179/43847586 про відмову в реєстрації податкової накладної № 114 від 24.01.2024.
Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в зазначеному рішенні вказано: ненаданням / частковим ненаданнямдодаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.
Колегія суддів звертає увагу на те, що в графі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)», відсутня будь-яка інформація.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
На думку суду апеляційної інстанції, оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії. Також колегія суддів зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, за умови що інші документи підтверджують проведення господарської операції.
Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду від 02 липня 2019 року у справі № 140/2160/18.
Колегія суддів звертає увагу на те, що прийняте рішення про відмову в реєстрації податкової накладної мотивоване ненаданням документів, проте в ньому не конкретизовано переліку документів, яких не надано.
Зазначений висновок контролюючого органу спростовується наявними у матеріалах справи та дослідженими в ході судового розгляду у суді першої інстанції письмовими доказами, що підтверджують здійснення господарської операції згідно з якою складено спірну податкову накладну, та її належне оформлення первинними документами.
Колегія суддів зазначає, що обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо підтвердження відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПНхоч і є визначеним у Порядку № 520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери господарювання. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
Скаржником не заперечується, що долучений позивачем до матеріалів справи перелік документів відповідає переліку документів, наданих контролюючому органу разом із поясненнями на підтвердження господарської операції, а тому усі надані на розгляд суду документи були предметом дослідження відповідача-2.
Натомість, у матеріалах справи наявні та досліджені судами першої та апеляційної інстанції письмові докази, що підтверджують здійснення господарської операції, згідно з якою складено спірну податкову накладну.
При цьому, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України.
Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Разом з цим, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначенихПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної.
Таким чином, за наведених вище обставин суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішень комісії ГУ ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 13 лютого 2024 року № 10548179/43847586.
Згідно із п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Відповідно до п.20.2 ст. 20 ПК Україницентральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно із п. 2 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС. Комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС.
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Підпунктом14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК Українипередбачено, що єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно із пп. 9 п. 4 Положення № 227 ДПС відповідно до покладених на неї завдань забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, інших реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС, а також реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про наявність підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладнихподаткову накладну № 114 від 24.02.2024 датою фактичного їх отримання.
Колегія суддів також враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Також згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Відповідно до ч. 2ст. 6 КАС Українисуд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, аст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Таким чином, доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області залишити без задоволення.
Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 травня 2024 року у справі № 500/1592/24 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її ухвалення та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятоїстатті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя С. П. Нос судді Р. В. Кухтей С. М. Шевчук
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2025 |
Оприлюднено | 14.04.2025 |
Номер документу | 126550490 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Нос Степан Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні