Ухвала
від 03.04.2025 по справі 922/2799/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"03" квітня 2025 р.м. ХарківСправа № 922/2799/24

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Усатий В.О.

при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.

розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309 від 28.01.2025) у справі

за заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Східбудтрансгаз" про визнання банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Спеціалізована логістична компанія "Промснаб"

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 03.09.2024 відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "СЛК "Промснаб"; визнано вимоги ініціюючого кредитора - ТОВ "Східбудтрансгаз" до боржника у розмірі 35030000 грн основного боргу, 24224,00 грн - витрат зі сплати судового збору за подання до суду заяви кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство, 72000,00 грн - витрат на авансування винагороди арбітражному керуючому; введено мораторій на задоволенні вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника; розпорядником майна ТОВ "СЛК "Промснаб" призначено арбітражного керуючого Попадюка І.В.; призначено попереднє засідання суду.

07.09.2024 здійснено офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство № 73988.

Ухвалою суду від 24.10.2024 у попередньому засіданні суду визначено визнані судом вимоги, які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів ТОВ "СЛК "Промснаб"; призначено підсумкове засідання суду.

Постановою Господарського суду Харківської області від 05.12.2024 ТОВ "СЛК "Промснаб" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Попадюка І.В.

18.12.2024 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство № 74889.

28.01.2025 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшла заява з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309), в якій заявник просить суд розглянути заяву з поточними грошовими вимогами до ТОВ "СЛК "Промснаб" та визнати кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Харківській у розмірі 8934,62 грн штрафних санкцій і 4844,80 грн витрат зі сплати судового збору.

Ухвалою суду від 03.02.2025 призначено заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309 від 28.01.2025) до розгляду на 11.03.2025. Ухвалено заявнику - Головному управлінню ДПС у Харківській області до дати проведення судового засідання надати суду додаткові докази на підтвердження заявлених вимог (за наявності). Ухвалено ліквідатору до дати проведення судового засідання: розглянути заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309 від 28.01.2025); письмово повідомити про результати розгляду заявника та суд; надати суду докази повідомлення Головного управління ДПС у Харківській області про результати розгляду заяви з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309 від 28.01.2025).

17.02.2025 до суду від ліквідатора надійшло повідомлення (вх. № 4239) про результати розгляду грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області, в якому арбітражний керуючий Попадюк І.В. повідомляє про те, що заявлені грошові вимоги ним не визнаються з посиланням на введений ухвалою суду від 03.09.2024 мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Крім того, у наданому повідомленні ліквідатор зауважує на тому, що податкове повідомлення-рішення від 24.09.2024 видано на підставі акта від 23.08.2024, тоді як до заяви Головним управлінням ДПС у Харківській області додано акт перевірки від 23.08.2023.

25.02.2025 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшли додаткові пояснення (вх. № 5030), в яких заявник зауважує на тому, що камеральною перевіркою Головного управління ДПС у Харківській області, за наслідком проведення якої складено акт №39550/20-40-04-14-03/44022164 від 23.08.2024, встановлено порушення боржником строків реєстрації податкових накладних за серпень 2022 року, січень 2024 року та березень 2024 року, при цьому, заявником зауважено на тому, що Головним управлінням ДПС у Харківській області здійснюється електронний документообіг, який передбачає при реєстрації паперових документів використання штрихкоду з обов`язковим зазначенням дати реєстрації та реєстраційного індексу документа. Так, відповідно до Інструкції з діловодства у Головному управлінні ДПС у Харківській області, затвердженої наказом Головного управління ДПС у Харківській області від 29.01.2021 №226, акт перевірки №39550/20-40-04-14-03/44022164 зареєстрований 23.08.2024, про що свідчить штрихкод, розташований у нижньому лівому куті документа.

Представник Головного управління ДПС у Харківській області у судовому засіданні 11.03.2025 стисло виклав зміст заяви з грошовими вимогами до боржника; заяву підтримав у повному обсязі.

Ліквідатор, присутній у судовому засіданні 11.03.2025 у режимі відеоконференції, повідомив про результати розгляду грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області та їхнє відхилення.

Ухвалою суду від 11.03.2025 учасників у справі про банкрутство повідомлено про відкладення розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309 від 28.01.2025) на 03.04.2025. Запропоновано заявнику - Головному управлінню ДПС у Харківській області до дати проведення судового засідання надати суду додаткові докази на підтвердження заявлених вимог (за наявності). Запропоновано ліквідатору до дати проведення судового засідання надати суду заперечення на відповідь Головного управління ДПС у Харківській області (додаткові пояснення за вх. № 5030 від 25.02.2025) із доказами їхнього надсилання на адресу заявника.

Представник Головного управління ДПС у Харківській області у судовому засіданні 03.04.2025 підтримав заяву з грошовими вимогами до боржника в повному обсязі.

Ліквідатор, присутній у судовому засіданні 03.04.2025 у режимі відеоконференції, проти грошових вимоги Головного управління ДПС у Харківській області заперечував з підстав, викладених у повідомленні про результати розгляду грошових вимог; заперечення на додаткові пояснення Головного управління ДПС у Харківській області (вх. № 5030 від 25.02.2025) не надав.

У судовому засіданні 03.04.2025 оголошено перерву на 03.04.2025 о 14:30.

Після перерви, розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309 від 28.01.2025), дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 03.09.2024 відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "СЛК "Промснаб"; визнано вимоги ініціюючого кредитора - ТОВ "Східбудтрансгаз" до боржника у розмірі 35030000 грн основного боргу, 24224,00 грн - витрат зі сплати судового збору за подання до суду заяви кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство, 72000,00 грн - витрат на авансування винагороди арбітражному керуючому; введено мораторій на задоволенні вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника; розпорядником майна ТОВ "СЛК "Промснаб" призначено арбітражного керуючого Попадюка І.В.; призначено попереднє засідання суду.

07.09.2024 здійснено офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство № 73988.

Згідно з абз. абз. 1, 3 ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою суду від 24.10.2024 у попередньому засіданні суду визначено визнані судом вимоги, які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів ТОВ "СЛК "Промснаб"; призначено підсумкове засідання суду.

Постановою Господарського суду Харківської області від 05.12.2024 ТОВ "СЛК "Промснаб" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Попадюка І.В.

18.12.2024 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство № 74889.

28.01.2025 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшла заява з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309), в якій заявник просить суд розглянути заяву з поточними грошовими вимогами до ТОВ "СЛК "Промснаб" та визнати кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Харківській у розмірі 8934,62 грн штрафних санкцій і 4844,80 грн витрат зі сплати судового збору.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Харківській області на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку ТОВ "СЛК "Промснаб" щодо порушення правил (термінів) подання податкової звітності з податку на додану вартість за липень 2024 року (граничний термін подання податкової звітності - 20.08.2024).

Згідно з актом камеральної перевірки від 26.08.2024 №39788/20-20-04-14-03/44022164 за наслідком проведеної перевірки встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "СЛК "Промснаб" підпункту 49.18.1 пункту 49.18, пункту 49.2 статті 49, пункту 203.1 статті 203 ПК України, підпункту 5 пункту 4 та підпункту 5 пункту 5 розділу V Порядку № 21, що призвело до неподання декларації з податку на додану вартість за звітний період.

На підставі вищезазначеного акта у зв`язку з допущеними Товариством з обмеженою відповідальністю "СЛК "Промснаб" порушеннями Головним управлінням ДПС у Харківській області застосовано до боржника штрафні санкції в розмірі 1020,00 грн, про що складено податкове повідомлення-рішення від 26.09.2024 №0546470414.

Також із заяви Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника вбачається, що Головним управлінням ДПС у Харківській області на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку ТОВ "СЛК "Промснаб" щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до акта камеральної перевірки від 23.08.2024 за №39550/20-40-04-14-03/44022164 (номер та дата якого відображена в нижньому лівому куті першої сторінки акта) за наслідком проведеної перевірки встановлено порушення боржником за серпень 2022 року (граничний термін реєстрації ЄРПН податкової накладної - 31.08.2022), січень 2024 року (граничний термін реєстрації ЄРПН податкової накладної - 18.02.2024) та березень 2024 року (граничний термін реєстрації ЄРПН податкової накладної - 29.03.2024) граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі вищезазначеного акта у зв`язку з допущеними Товариством з обмеженою відповідальністю "СЛК "Промснаб" порушеннями у серпні 2022 року, січні 2024 року та березні 2024 року Головним управлінням ДПС у Харківській області застосовано до боржника штрафні санкції в розмірі 7914,62 грн, про що складено податкове повідомлення-рішення від 24.09.2024 № 0539130414.

Заперечення ліквідатора проти грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області зводяться до того, що податкові повідомлення-рішення, додані до заяви з грошовими вимогами до боржника, датовані після відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "СЛК "Промснаб" (після 03.09.2024), тобто під час дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, що, на думку ліквідатора, свідчить про порушення положень частини 3 статті 41 Кодексу України з процедур банкрутства.

Надаючи правову кваліфікацію даному спору, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положеньГосподарського процесуального кодексу Українита інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу України з процедур банкрутства мораторій на задоволення вимог кредиторів - це зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), строк виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.

Частиною третьою статті 41 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, зокрема, що протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, крім іншого, не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій.

Розгляд та визнання грошових вимог податкових органів у процедурах банкрутства здійснюється судами з врахуванням особливостей виникнення (припинення) податкових зобов`язань боржника згідно з вимогами ПК України, які є спеціальними нормами права, що регулюють ці питання, якщо такі зобов`язання виникають до моменту порушення справи про банкрутство.

Положеннями пункту 1.1 статті 1 ПК України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Статтею 41 ПК України органи державної фіскальної служби віднесено до переліку контролюючих органів, що здійснюють від імені держави функції контролю за своєчасністю і правильністю сплати суб`єктами господарювання податків і зборів, зокрема, шляхом проведення документальних невиїзних перевірок платників податків відповідно до статті 78 ПК України.

Підпунктом 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Згідно з ч. 4 ст. 236 ГПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Верховний Суд у постановах від 27.08.2024 у справі № 908/88/22, від 02.07.2024 у справі № 908/855/22 та від 16.04.2024 у справі № 926/869-б/23 зазначив, що якщо основне податкове зобов`язання і момент його невиконання, з яким у податкового органу виникає право нарахування штрафних санкцій, виникло у боржника до порушення провадження у справі про банкрутство та введення мораторію, - незалежно від часу документального оформлення таких зобов`язань податковим органом такі вимоги можуть вважатися конкурсними, тобто такими, що виникли до порушення провадження у справі про банкрутство та введення мораторію.

Як зазначено вище, штрафні санкції в розмірі 1020,00 грн відповідно до податкового повідомлення-рішення від 26.09.2024 №0546470414 були нараховані боржнику за порушення строку подання декларації з податку на додану вартість у липні 2024 року, а штрафні санкції в розмірі 7914,62 грн відповідно до податкового повідомлення-рішення від 24.09.2024 №0539130414 були нараховані товариству за порушення строків подання декларації з податку на додану вартість у серпні 2022 року, січні 2024 року та березні 2024 року.

З огляду на зазначене, суд доходить висновку про те, що порушення податкового зобов`язання, яке призвело до нарахування податковим органом штрафних санкцій боржнику, виникло у ТОВ "СЛК "Промснаб" до відкриття провадження у справі про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів. Отже, незалежно від часу документального оформлення таких зобов`язань податковим органом, такі вимоги слід вважати конкурсними, тобто такими, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "СЛК "Промснаб".

Згідно з ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

При цьому, суд зазначає про те, що норми Кодексу України з процедур банкрутства не містять заборони кредитору заявляти конкурсні вимоги до боржника у ліквідаційній процедурі.

Відповідний правовий висновок викладено в постанові Верховного Суду від 25.07.2023 у справі № 922/5231/21.

Відповідно до абз. абз. 1-3 ч. 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Згідно з ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги, що грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника підтверджені належними та допустимими доказами, суд вважає за необхідне заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх.№ 2309 від 28.01.2025) задовольнити; визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника в розмірі 8934,62 грн штрафних санкцій (6 черга задоволення вимог кредиторів) та 4844,80 грн витрат зі сплати судового збору.

Керуючись ст. ст. 45, 58-67 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 232-235 ГПК України, -

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву Головного управління ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника (вх. № 2309 від 28.01.2025).

Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Харківській області до боржника в розмірі 8934,62 грн штрафних санкцій (6 черга задоволення вимог кредиторів) та 4844,80 грн витрат зі сплати судового збору.

Ухвалу направити ліквідатору, Головному управлінню ДПС у Харківській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги в строки, передбачені ст. 256 ГПК України.

Повний текст ухвали суду складено та підписано 10 квітня 2025 року (у зв`язку з тривалими повітряними тривогами та обстрілами міста Харкова).

СуддяУсатий В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення03.04.2025
Оприлюднено14.04.2025
Номер документу126550969
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —922/2799/24

Ухвала від 18.04.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 03.04.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 11.03.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 03.02.2025

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 05.12.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Постанова від 05.12.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 03.12.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 19.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 11.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 24.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні