Подільський районний суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 758/9571/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 квітня 2025 року м. Київ
Подільський районний суд міста Києва у складі
головуючого судді - Казмиренко Л.В.,
при секретарі - Луценко А.О.,
за участю представника Енергетичної митниці - Хотинського О.С.,
захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвоката Гурського В.С.,
розглянувши матеріали, які надійшли від Енергетичної митниці Державної митної служби України, про притягнення
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ "Юкрейніан Петролеум Компані" (код ЄДРПОУ 44637774), зареєстрованого за адресою : АДРЕСА_1 ,
до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України
встановив :
Згідно протоколу про порушення митних правил № 0225/90300/24 від 18.06.2024 року, 12.02.2023, 15.02.2023, 20.02.2023, 22.02.2023, 23.02.2023, 26.02.2023, 28.02.2023 та 01.03.2023 через пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Латвійської Республіки транспортними засобами р.н. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , НОМЕР_5 /НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11, НОМЕР_6 / НОМЕР_7 , підприємство перевізник ТОВ «Транспортна Компанія «Укрлогістика» (код ЄДРПОУ 44591206), на митну територію України на адресу ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» (адреса на час вчинення правопорушення Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Вадима Гурова, буд. 11, кв. 121, код ЄДРПОУ 44637774) ввезено товар «газ скраплений вуглеводний» у кількості 276,320 тон, 513,607 тис. л при 15° С, вартістю 122,172 тис. Євро.
Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів:
- митних декларацій типу «IM 40 Е» поданих до митного оформлення 12.02.2023 №23UA903040002413U3, 23UA903040002414U2, 14.02.2023 №№23UA903040002491U1, 23UA903040002492U0, 23UA903040002493UO 14.02.2023, 19.02.2023 №23UA903040002746U6, 23UA903040002747U5, 21.02.2023 №№23UA903040002862U6, 23UA903040002863U5, 22.02.2023 N23UA903040002902U6, 25.02.2023 №23UA903040003137U0, 27.02.2023 № 23UA903040003257U7 та 28.02.2023 №23UA903040003287UO, 23UA903040003338U4;
- товаротранспортних накладних CMR від 10.02.2023 №№ LV-23MN-000000286, LV-23MN-000000283, від 13.02.2023 №№LV-23MN-000000337, LV-23M/N-000000338, LV-23MN-000000334, від 17.02.2023 NaNo LV-23MN-000000354, LV-23MN-000000353, від 20.02.2023 №№ LV-23MN-000000418, LV-23MN-000000419, від 21.02.2023 N? LV-23MN-000000429, від 25.02.2023 N? LV-23MN-000000482, від 27.02.2023 №№ LV-23 MIN-000000513, LV-23MN-000000525, від 28.02.2023 №LV-23MN-000000526;
- рахунків (invoice) від 10.02.2023 №№380025, 380024, від 13.02.2023 №№380027, 380028, 380026, від 17.02.2023 №№ 380030, 380029, від 20.02.2023 №№ 380032, 380031, від 21.02.2023 №380033, від 25.02.2023 №380034, від 27.02.2023 №№380035, 380036, від 28.02.2023 №380037;
- сертифікату якості від 01.02.2023 №162615_4912929;
- зовнішньоекономічного контракту від 25.03.2022 №25/03-2022.
Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту, продавцем товару є чеське підприємство «PPS Group» s.r.o. ( Sazovicka 457/20 155 21 Praha 5 , Czech Republic), одержувачем та покупцем є ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані». Відправку товару здійснило латвійське підприємство SIA «Latvijas propana gaze» (Kurzemes prospekts 19, Riga, Latvija, LV-1067).
13.02.2023, 15.02.2023, 20.02.2023, 22.02.2023, 23.02.2023, 27.02.2023, 28.02.2023, 01.03.2023 та 02.03.2023 зазначений товар був випущений у вільний обіг за митними деклараціями типу «IM 40EA» №№23UA903040002413U3, 23UA903040002414U2, 23UA903040002491U1, 23UA903040002492UO, 23UA903040002493U0, 23UA903040002746U6, 23UA903040002747U5, 23UA903040002862U6, 23UA903040002863U5, 23UA903040002902U6, 23UA903040003137UO, 23UA903040003257U7, 23UA903040003287U0, 23UA903040003338U4 відповідно. 3 метою підтвердження фізико-хімічних характеристик товару до митних органів надано сертифікат (паспорт) якості від 01.02.2023 №162615_4912929, відповідно до якого товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає стандарту LST EN 589:2018+A1:2022, відомості про який внесені до гр. 44 зазначених митних декларацій.
Відповідно до вимог ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації.
Нормами ст. 335 Митного кодексу України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв?язку із застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон у країни надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України.
Постановами Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» та від 09.04.2022 №426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.
З метою дотримання вищезазначених норм, посадовими особами ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів для підтвердження відомостей про фізико-хімічні характеристики товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN 589:2018 (палива автомобільні газ нафтовий скраплений) і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 01.02.2023 N? 162615_4912929, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».
Першого березня 2023 року листом №20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю стосовно використання суб?єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів, зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих Public Company «Orlen Lietuva».
З метою перевірки законності ввезення на митну територію України нафтопродуктів, Енергетичною митницею на адресу Public Company «Orlen Lietuva» був направлений лист від 15.01.2024 №7.6/7.6-20.3/13/240 стосовно сертифікатів (паспортів) якості нафтопродуктів виданих компанією «Orlen Lietuva» щодо яких існує ризик фальсифікацій.
12.02.2024 Енергетичною митницею отримано відповідь Public Company «Orlen Lietuva» (лист від 09.02.2024 №D2 (12.11-9)-339) стосовно проведеної перевірки сертифікатів (паспортів) якості виданих компанією «Orlen Lietuva».
За результатами опрацювання відповідей, наданих Public Company «Orlen Lietuva» встановлено, що сертифікат (паспорт) якості від 01.02.2023 №162615_4912929 був виданий на партію товару «газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту» у кількості 19,420 тон яка була реалізована підприємству SIA «Orlen Latvija».
Попередньо Public Company «Orlen Lietuva» повідомляла (лист від 16.10.2023 №D2(12.11-9)-2356), що продукція придбана в Компанії, може бути перепродана покупцями третім особам за умови, що сертифікати якості, видані Компанією, використовуються виключно для кількості придбаної продукції. Покупці, які об?єднують різні продукти на своїх терміналах і згодом продають ці продукти третім особам, зобов?язані надати власні сертифікати якості та не мають права використовувати сертифікати видані Компанією.
За результатами аналізу бази даних АСМО «Інспектор» українськими підприємствами на митну територію України з використанням сертифікату (паспорту) якості від 01.02.2023 №162615_4912929 ввезено товар «газ вуглеводний скраплений LPG» у кількості 6 134,680 тон (11 402,760 тис. л. при 15° С), зокрема, підприємством ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» з використанням сертифіката (паспорта) якості від 01.02.2023 N?162615_4912929 на митну територію України фактично ввезено зазначений товар у кількості 276,320 тон, що на 256,900 тон більше, ніж продано (відвантажено) компанією «Orlen Lietuva» підприємству SIA «Orlen Latvija» згідно з сертифікатом (паспортом) якості від 01.02.2023 №162615_4912929.
Тобто директором ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» гр. ОСОБА_1 до митних органів України був наданий сертифікат (паспорт) якості від 01.02.2023 N? 162615_4912929, виданий компанією «Orlen Lietuva» на іншу кількість товару (19,420 тон).
Таким чином, директором ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «газ нафтовий скраплений автомобільний» у кількості 256,900 тон, 477,511 тис. л при 15° С, вартістю 113 918,10 Євро або 4 443 251,01 грн. (станом на 12.02.2023 курс становив 1 Євро =39,3826 грн., станом на 15.02.2023 курс становив 1 Євро = 39,3405 грн., станом на 20.02.2023 курс становив 1 Євро = 38,8377 грн., станом на 22.02.2023 курс становив 1 Євро = 38,984 грн., станом на 23.02.2023 курс становив 1 Євро = 38,9328 грн., станом на 26.02.2023 курс становив 1 Євро = 38,8231 грн., станом на 28.02.2023 курс становив 1 Євро = 38,611 грн., станом на 01.03.2023 курс становив 1 Євро = 38,8231 грн.) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб?єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, директором ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» на час вчинення правопорушення був громадянин ОСОБА_1 .
Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства.
Згідно з інформацією розміщеною в АСМО «Інспектор» ПК «Провадження в справах про ПМП» Держмитслужби встановлено, що гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень відповідальність за які передбачена ст. 482, 483 Митного кодексу України не притягувався.
Таким чином, в діях директора ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» гр. ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості товару.
В судовому засіданні представник Енергетичної митниці Хотинський О.С. вважав обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил, доведеними, про що було подані письмові заперечення.
Посилалась на те, що ТОВ "Юкрейніан Петролеум Компані", який є імпортером газу на митну територію України та пред`являє документи митним органам, повинен додержуватися вимог законодавства, виконувати митні правила України. Твердження про те, що ОСОБА_1 не здійснював декларування,а тому не є суб`єктом відповідальності, не відповідає дійсності, оскільки згідно п.5.4 Договору-доручення на надання послуг на брокерсько-митне обслуговування від 08.02.2022 №08/02, Замовник несе відповідальність за достовірність сертифікатів, дозволів та інших документів, що подаються Виконавцем для митного оформлення. Замовлення (поставку в Україну) газу у чеського підприємства PPS GROUP s.r.o.(Продавця) здійснював саме директор ТОВ "Юкрейніан Петролеум Компані" ОСОБА_1 на підставі зовнішньоекономічного контракту від 25.03.2022 року №25/03-2022. Посилання сторони захисту на те, що висунуті митним органом директору ТОВ "Юкрейніан Петролеум Компані" ОСОБА_1 звинувачення є безпідставні, оскільки усі питання організації перевезення, оформлення та подачі документів, виконання зобов`язань за контрактом, тощо, лежить виключно в площині господарських правовідносин між ТОВ "Юкрейніан Петролеум Компані" та його іноземним контрагентом. Саме директор ТОВ "Юкрейніан Петролеум Компані" ОСОБА_1 як імпортер цього товару вчиняв активні дії щодо ввезення, митного оформлення та у подальшому введення в обіг на території України газу та є суб`єктом даного правопорушення. Саме паспорт якості є тим документом, який згідно з нормами ст.198 Митного кодексу України, містить відомості про товар, достатні для його ідентифікації при здійсненні його пропуску у пункті пропуску через державний кордон України. В рамках взаємодії з АТ "Orlen Lietuva" було встановлено, що сертифікат якості від 01.02.2023 року №162615_4912929 був виданий на партію товару "газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту" у кількості 19 420 кг, яка була реалізована підприємству SIA "Orlen Latvija". Однак фактично ТОВ "Юкрейніан Петролеум Компані" з наданням сертифікату (паспорту) якості було ввезено 276 320 кг, що на 256 900 кг більше ніж продано (відвантажено) компанією "Orlen Lietuva" підприємству SIA "Orlen Latvija" товару.
Виходячи з вищевикладеного, в діях керівника ТОВ "Юкрейніан Петролеум Компані" ОСОБА_1 наявні ознаки правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.
В судовому засіданні захисник адвокат Гурський В.С. просив провадження у справі закрити за відсутністю події та складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України. Зазначив, що ОСОБА_1 не переміщував через митний кордон товар «газ скраплений вуглеводний» з приховуванням від митного контролю, він не є суб`єктом правопорушення, а його вина не є доведеною поза розумним сумнівом. ТОВ надало всі належні документи щодо ввезення на митну територію України газу скрапленого вуглеводного у загальній кількості 276,320 тон, 513,627 тис.л., тобто діяло у спосіб та у межах, визначених законодавством України.
Заслухавши пояснення захисника та представника митного органу, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.
В силу вимог ст. 486 МК України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи встановлюється наявними у справі доказами.
Стаття 9 КУпАП передбачає, що адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за який законом передбачено адміністративну відповідальність.
При цьому, адміністративне правопорушення складається з об`єкту, об`єктивної сторони, суб`єкта та суб`єктивної сторони.
Відповідно до ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Крім цього, згідно з вимогами ст. 245,252 КУпАП, під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи.
За змістом ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Як вбачається з ч. 1 ст. 483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Будь-яких належних доказів на підтвердження того, що громадянину ОСОБА_1 могло бути відомо про неправдивість зазначених у документах відомостей та які саме дії ним у зв`язку з цим не було вчинено, що могло б свідчити про наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які передбачена ст. 483 МК України, матеріали справи не містять.
В матеріалах справи відсутні також будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Так, як встановлено судом, відповідно до контракту №25/03-2022, укладеного 25.03.2022 року між компанію "PPG Group s.r.o." (Чехія) "Продавець" та ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» (Україна) "Покупець" в особі директора ОСОБА_1 , відбувся продаж товару «газ вуглеводний скраплений».
Відповідно до п. 2.1 Контракту, якість товару повинна підтверджуватися паспортом якості, виданим лабораторією виробника або Продавця або акредитованою лабораторією.
Тобто, за умовами зазначеного контракту, всі документи надавались компанію "PPG Group s.r.o." як продавцем, в тому числі і сертифікат якості, що викликали в працівників Державної митної служби сумніви його дійсності, тоді як ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» в особі директора ОСОБА_1 був кінцевим отримувачем товару, що виключає те, що його дії були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо ваги (кількості) товару.
Окрім того, 08.02.2022 року між ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» та ФОП ОСОБА_2 було укладено Договір-доручення на надання послуг на брокерсько-митне обслуговування №08/02, згідно якого ФОП ОСОБА_2 як Виконавець приймає на себе зобов`язання здійнювати роботу по брокерсько-митному обслуговуванню, представляти інтереси Замовника на митниці, в інших організаціях, пов`язаних з виконаням покладених на нього обов`язків на умовах даного договору.
Отже, громадянин України ОСОБА_1 ані як керівник компанії-покупця, ані як фізична особа сертифікат якості від 01.02.2023 №162615_4912929 в компетентних органах/організаціях не отримував та не мав права/обов`язку його отримувати.
Також в матеріалах справи відсутні документи, які вказують на те, що ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» було ввезено на територію України товар у кількості більшій, ніж та, на яку видано відповідний сертифікат якості.
Отже, процедура декларування даного товару була здійснена виключно на підставі наданих продавцем товаросупровідних документів у відповідності до вимог чинного законодавства.
При цьому, не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (пункт 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).
Зміст положень частини другої статті 495 МК України у взаємозв`язку із положеннями статті 489 МК України свідчить про те, що докази у справі про порушення митних правил повинні відповідати критерію належності, тобто повинні бути такими, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування.
Так, митний орган, як на підставу для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України, посилається на інформацію та копії документів, наданих митними органами Литви.
Разом із тим сертифікат якості не містять відомостей про вагу/об`єм товару, а стосуються його фізико-хімічних властивостей.
Тому відсутні підстави вважати, що ОСОБА_3 вчиняв активні дії, передбачені диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, адже при переміщенні товарів через митний кордон «Юкрейніан Петролеум Компані» надало усі документи, необхідні для ввезення на митну територію України «газу вуглеводного скрапленого», які отримало від "PPG Group s.r.o." (Чехія) (Чехія) та які стали підставою для розмитнення товару.
Наданий сертифікат якості від 01.02.2023 №162615_4912929, не містив відомостей про вагу товару, щодо різниці у якій складено протокол про порушення митних правил.
Енергетичною митницею отримано лист Держмитслужби від 01.03.2023 №20/20-01-01/7.6/211 (з додатком листа компанії «Orlen Lietuva» від 17.02.2023 № 62) щодо вжиття заходів стосовно можливого шахрайства з боку постачальників пального шляхом надання підроблених сертифікатів якості «Orlen Lietuva» з метою приховування походження нафтопродуктів, особливо вироблених в рф.
У листі компанії «Orlen Lietuva» від 17.02.2023 №62 остання зазначала, що у разі виникнення сумнівів щодо сертифікатів якості, виданих Компанією на продукцію, отриману від інших постачальників, компанія просить надіслати копії сертифікатів для перевірки їх достовірності.
З метою перевірки законності ввезення на митну територію України паливо-мастильних матеріалів, Енергетичною митницею було направлено проект запиту від 15.01.2024 № 7.6/7.6-20.3/13/240 із додатком «файл Таблиця Орлен.xlsx».
У відповідь публічна компанія «Orlen Lietuva» надіслала лист від 09.02.2024 №Д2(12.11-9)-339 щодо сертифікатів (паспортів) якості нафтопродуктів компанії «Orlen Lietuva» з березня по травень 2023 року зазначену у додатку до листа «Таблиця_Orlen в формате Exel.».
Однак додатку «Таблиця_Orlen в формате Exel.» матеріали справи не містять. Натомість міститься документ з таблицею під назвою «Інформація про використання у березні-травні 2023 року сертифікатів якості товарів».
За результатами опрацювання відповіді Енергетична митниця вважала, що сертифікат (паспорт) якості 01.02.2023 №162615_4912929 був виданий на партію товару «газ вуглеводний скраплений» у кількості 19,420 тон.
Разом з тим, у матеріалах справи відсутні будь-які відомості щодо підробки сертифікату якості №162615_4912929.
З листа від 09.02.2024 №Д2(12.11-9)-339 публічної компанії «Orlen Lietuva» вбачається, що компанія просила Енергетичну митницю ретельно перевірити записи на наявність будь-яких помилок, які можуть призвести до того, що компанія не зможе отримати інформацію щодо конкретного сертифіката якості. Компанія наголошувала, що перевірка автентичності сертифіката якості можлива виключно шляхом візуального огляду копії сертифіката якості.
Однак матеріали справи не містять доказів, що прохання публічної компанії «Orlen Lietuva» у листі від 09.02.2024 №Д2(12.11-9)-339 щодо ретельної перевірки записів на наявність помилок було дотримано, як і відсутні докази на підтвердження надсилання Енергетичною митницею компанії виробнику товару (газу вуглеводного скрапленого) копії сертифікату (паспортів) якості від 01.02.2023 для візуального огляду з метою перевірки автентичності сертифіката.
Енергетичною митницею жодних доказів на підтвердження того, що подані до митного органу документи містять неправдиві відомості щодо ваги товару, суду надано не було.
Отже, вищезазначені обставини унеможливлюють встановити наявність умислу в діях ОСОБА_1 .
Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
З урахуванням положень, що наявною сукупністю доказів у справі не доведена наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 247, 283, 284, 294 КУпАП, ст. 458 Митного кодексу України, суд
постановив :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.
Суддя Л. В. Казмиренко
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2025 |
Оприлюднено | 15.04.2025 |
Номер документу | 126563434 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Казмиренко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні