Київський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяКИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
14 квітня 2025 року Київ Справа № 320/15829/25
Суддя Київського окружного адміністративного суду Войтович І. І., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Політичної партії "Слуга Народу" про зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ», у якому з урахуванням заяв про уточнення вимог від 04.04.2025, 10.04.2025, просить суд:
- зобов`язати відповідача зменшити пенсійний вік у ст. 115 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV для чоловіків, жінок що мають статус Учасник бойових дій.
В обґрунтування поданого до суду позову позивач вказує про те, що він має статус Учасника бойових дій та має право достроково вийти на пенсію за віком за ст. 115 Закону №1058-ІV, працює двірником в ТОВ «ЕКОЛОГІЯ-Д», зокрема зазначив, що роботодавець постійно затримує виплати заробітної плати, а він має кредитні зобов`язання, постійні витрати на оплату комунальних послуг, спортивне харчування, взуття, продукти, інструменти. Наполягає на праві дострокового виходу на пенсію та вказує, що за ст. 93 Конституції України право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України.
Позов подано позивачем через систему «Електронний суд» 30.03.2025, зареєстровано судом 03.04.2025.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 03.04.2025 справа розподілена головуючому судді Войтович І.І.
Отримавши позовну заяву, розглянувши її та перевіривши долучені до позову докази суддя враховує та зазначає наступне.
Кодексом адміністративного судочинства України встановлені вимоги щодо форми, змісту позовної заяви, порядку її подання.
Відповідно до п.3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст. 160, 161, 172 цього Кодексу.
Перевіривши позовну заяву та додані до неї матеріали суддя встановив, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.ст. 160, 161 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 160 КАС України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування. Позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Відповідно до пунктів 4, 5 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві, зокрема, зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Згідно з ч. 4 ст. 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Розгляду та задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.
При цьому слід зазначити, що при зверненні до суду позивачу необхідно обирати такий спосіб захисту, який би міг відновити його становище та захистити порушене, на його думку право. Застосування конкретного способу захисту права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулась особа, так і від характеру його порушення. З цією метою суд повинен з`ясувати характер спірних відносин (предмет та підстави позову), характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб.
Отже, визначитися з предметом спору має саме позивач, оскільки саме він є ініціатором судового процесу, а суд створює умови для реалізації ним процесуальних прав сторони спору.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 31.10.2018 року по справі №826/16958/17.
Підставою звернення до суду із даною позовною заявою є з позиції позивача не закріплення на законодавчому рівні право Учасника бойових дій дострокового виходу на пенсію за віком та з викладених вимог неможливо встановити, які права чи інтереси позивача порушені та підлягають відновленню в сфері публічно-правових відносин, якими саме діями чи бездіяльністю Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» порушені права позивача та у який спосіб судом підлягають відновленню порушені права та інтереси.
Суд зазначає, що обов`язок по визначенню (формулюванню) позовних вимог, з якими особа звертається до суду за захистом своїх прав на етапі подання позовної заяви процесуальним законодавством покладено саме на позивача, саме для цього законодавцем визначені вимоги до позовної заяви, що міститься в статті 160 КАС України.
Також, суд зазначає, що позивачу необхідно викласти обставини про належність йому права вимоги у цій адміністративній справі, а також дані яким чином вказаний відповідач порушує його права чи інтереси у сфері публічно-правових відносних, виходячи із змісту позовних вимог та суб`єктного складу.
Також, із долучених до позовної заяви документів/письмових доказів суду не вбачається можливим встановити яким чином порушені права та інтереси позивача та якими діями чи бездіяльністю Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ».
Відтак, з викладених вимог та наданих суду письмових доказів неможливо встановити, які права чи інтереси позивача порушені та підлягають відновленню в сфері публічно-правових відносин.
Суд зазначає, що обов`язок по визначенню (формулюванню) позовних вимог, з якими особа звертається до суду за захистом своїх прав на етапі подання позовної заяви процесуальним законодавством покладено саме на позивача, саме для цього законодавцем визначені вимоги до позовної заяви, що міститься в статті 160 КАС України.
Цей обов`язок не може бути перекладено на суд, оскільки саме позивач є зацікавленим в ефективному захисті своїх прав та ефективному здійснені судочинства за його позовною заявою.
Враховуючи вищевикладене, суддя приходить до переконання, що позивачу необхідно чітко, послідовно, якісно викласти позовні вимоги у відповідності до ч.1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України, з метою прийняття судового рішення, яке підлягає обов`язковому виконанню.
Згідно ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Оскільки адміністративний позов не відповідає вимогам ст. 160 КАС України, такий позов необхідно залишити без руху терміном на десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху, з метою усунення вказаних недоліків, а саме:
- сформувати належним чином та викласти в позовній заяві обставини, підстави виникнення спірних правовідносин із вказаним відповідачем та зазначити якими саме діями чи бездіяльністю відповідача порушені права та інтереси, та які підлягають відновленню судом у належний процесуальний та законодавчий спосіб;
- долучити до позовної заяви письмові докази в обґрунтування та на підтвердження обставин та підстав звернення до суду із позовом, з яких суд може встановити порушені прав та інтереси позивача діями чи бездіяльністю відповідача
Керуючись статтями 160, 169, 241, 243, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
у х в а л и в:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Політичної партії "Слуга Народу" про зобов`язання вчинити певні дії, - залишити без руху.
Встановити позивачеві десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню.
Суддя Войтович І. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2025 |
Оприлюднено | 16.04.2025 |
Номер документу | 126582055 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Войтович І. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні