ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/16158/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 квітня 2025 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хоми О.П., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, Приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу Гулієва Анатолія Агаджановича про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи,
в с т а н о в и в :
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (далі позивач, ГУ ПФУ у Львівській області) звернулося до суду з позовом до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради (далі відповідач-1), Приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу Гулієва Анатолія Агаджановича (далі відповідач-2), в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить:
- визнати протиправною реєстраційну дію приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу Гулієва А.А. від 24.05.2024 №1004151110027013715 щодо державної реєстрації припинення юридичної особи Державне підприємство «Готель «Власта» (код ЄДРПОУ 31362413) в результаті ліквідації;
- зобов`язати Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи Державне підприємство «Готель «Власта» (код ЄДРПОУ 31362413) в результаті ліквідації та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про відміну реєстраційної дії від 24.05.2024 №1004151110027013715 щодо державної реєстрації припинення юридичної особи Державне підприємство «Готель «Власта» (код ЄДРПОУ 31362413) в результаті ліквідації.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що державним реєстратором при прийнятті рішення щодо внесення 24.05.2024 до ЄДР запису №1004151110027013715 щодо державної реєстрації припинення юридичної особи «Готель Власта», грубо порушено вимоги Закону №755-IV. Зазначає, що ГУ ПФУ у Львівській області відповідно до вимогам частини 7 статті 13 вказаного Закону не передавались до ЄДР відомості про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації та про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації по ДП «Готель «Власта». Вказує, що передбачений абзацом 6 пунктом 2 частини 7 статті 25 Закону №755-IV принцип мовчазної згоди не підлягав застосуванню, оскільки ГУ ПФУ у Львівській області подавало заперечення проти проведення державної реєстрації припинення «Готель «Власта» від 27.06.2024, що підтверджується витягами з ІКІС ПФУ: Підсистема «Відомості реєстру страхувальників». Зазначає, що державний реєстратор на виконання вимог пункту 3 спільного наказу №1915/5/755 повинен був врахувати заперечення ГУ ПФУ у Львівській області проти проведення державної реєстрації припинення «Готелю «Власта». Вважаючи дії відповідача протиправними, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідачем-1 позову не визнано з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, суть яких полягає у тому, що державним реєстратором управління не вчинялась реєстраційна дія припинення юридичної особи ДП «Готель «Власта» (код ЄДРПОУ 31362413) в результаті ліквідації, а нотаріус є самостійним суб`єктом державної реєстрації, тому управління є неналежним відповідачем у даній справі. Зазначає, що при вчиненні оскаржуваної реєстраційної дії у Єдиному державному реєстрі були відсутні відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування щодо суб`єкта господарювання ДП «Готель «Власта» (ЄДРПОУ 31362413). Вказує, що ГУ ПФУ у Львівській області долучає лише інформацію про наявність повідомлення про наявність заперечень щодо ліквідації страхувальника, а не про наявність заборгованості зі сплати страхових внесків. Просить відмовити у задоволенні позову.
Відповідачем-2 позову не визнано з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, суть яких полягає у такому. 24.05.2024 державному реєстратору - приватному нотаріусу Львівського міського нотаріального округу Гулієву А.А. заявником - ліквідатором ДП «ГОТЕЛЬ «ВЛАСТА» Босаком О.Є. було подано пакет документів для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи шляхом ліквідації», зокрема заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та довідку архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню. Даний пакет документів був повним та вичерпним, відповідав вимогам ч. 14 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а тому не було визначених ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» підстав для відмови у державній реєстрації. Згідно з даними ЄДР на момент проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи шляхом ліквідації» в ЄДР були відсутні відомості стосовно заборони проти проведення державної реєстрація припинення юридичної особи шляхом ліквідації. Відповідно до довідки ГУ ПФУ у Львівській області від 26.06.2023 року № 1300-5604-8/92424, що є додатком № 7 до позовної заяви, ГУ ПФУ у Львівській області повідомляє не про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, а про необхідність проведення перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України, а також достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Відповідно до листа ГУ ДПС У Львівській області від 14.05.24 № 13976/6/13-01- 13-02-09 станом на 13.05.24 по ДП «Готель «Власта» (ЄДРПОУ 31362413) згідно відомостей ІС «Податковий блок» відсутня податкова заборгованість, недоїмка зі сплати єдиного внеску, інша заборгованість із сплати платежів (у тому числі розстрочена, відстрочена, реструктуризована), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Стверджує про законність проведення спірної реєстраційної дії. Просить відмовити у задоволенні позову.
Ухвалою судді від 30.07.2024 позовна заява, подана без додержання вимог, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України), була залишена без руху, позивачу надано строк на усунення недоліків позовної заяви.
Вимоги ухвали позивачем виконано.
Ухвалою від 14.08.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без виклику сторін.
Відповідачем 20.08.2024 подано відзив на позовну заяву(вх. №63379).
Позивачем 27.08.2024 подано відповідь на відзив (вх. №64762) та клопотання про залучення співвідповідача по справі (вх. №64778).
Позивачем 02.09.2024 подано заяву про уточнення позовних вимог(вх. №66048).
Ухвалою від 05.09.2024 залучено до участі у справі співвідповідачем приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу Гулієва Анатолія Агаджановича та прийнято до розгляду заяву про уточнення позовних вимог.
Відповідачем-2 11.10.2024 подано клопотання про надання доступу до справи в системі «Електронний суд» (вх. №75936) та відзив на позовну заяву(вх. №75902).
Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Державне підприємство «Готель «Власта» (код за ЄДРПОУ 31362413, юридична адреса: 79007, Львівська обл., м. Львів, вул. Клепарівська, 30), будучи відповідно частини 1 статті 14 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV (далі - Закон №1058-IV) страхувальником, з 14.03.2001 перебувало на обліку в ГУ ПФУ у Львівській області.
Фондом державного майна України прийнято наказ №1122 від 20.06.2023 «Про припинення ДП «Готель Власта» шляхом ліквідації», відповідно до пункту 1 якого вирішено припинити юридичну особу - Державне підприємство «Готель Власта» (код ЄДРПОУ 31362413, м. Львів, вул. Клепарівська, 30) шляхом ліквідації на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України «Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України».
Відповідно до пункту 2 даного наказу призначено ОСОБА_1 керуючим припиненням (ліквідатором) юридичної особи - Державного підприємства «Готель «Власта».
На виконання наказу №1122 від 20.06.2023 «Про припинення ДП «Готель Власта» шляхом ліквідації» ліквідатором ДП «Готель Власта» було проведено весь комплекс заходів щодо припинення даного підприємства (інвентаризацію активів, звільнення працівників, передачу документів на зберігання до архіву, тощо).
Фондом державного майна України за результатами розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу прийнято рішення про затвердження Ліквідаційного балансу ДП «Готель «Власта» станом на 05.04.2024.
Приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Львівської області Гулієвим А.А. 23.06.2023 внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про прийняття рішення щодо припинення ДП «Готель «Власта».
ГУ ПФУ у Львівській області листом від 26.06.2023 №1300-5604-8/92424 повідомило ДП «Готель «Власта» про необхідність проведення перевірки щодо правильності нарахування, обчислення та сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України, а також достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
ГУ ПФУ у Львівській області 27.06.2023 вих. №222/05-70 направило на електронну адресу Виконавчого комітету Львівської міської ради повідомлення про наявність заперечень щодо ліквідації ДП «Готель «Власта», зумовлених необхідністю проведення позапланової перевірки юридичної особи у зв`язку з ліквідацією, з метою здійснення контролю за використанням страхових коштів Фонду, обґрунтованістю виплати матеріального забезпечення, веденням і достовірністю обліку та звітності щодо їх надходження та використання; виявлення та підтвердження неправомірно витрачених сум страхових коштів та/або вартості наданих соціальних послуг, нецільового використання коштів, невикористаних коштів Фонду, забезпечення своєчасного та повного повернення таких коштів до бюджету Фонду, а також перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, контроль за сплатою якого покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування ( на виконання вимог пункту 2.1., абзацу 1 пункту 2.4. Порядку №23 та абзаців 2, 7 пункту 8 Порядку №233).
До ГУ ПФУ у Львівській області надійшов лист від 19.04.2024 № б/н від ліквідатора з проханням відкликати заперечення проти проведення державної реєстрації припинення ДП «Готель «Власта» у зв`язку відсутністю у підприємства заборгованості зі сплати коштів до Пенсійного фонду України.
ГУ ПФУ у Львівській області у відповідь направило лист від 23.04.2024 №1300-5604-8/65430, яким повідомило ліквідатора про можливість відкликання заперечення троти проведення державної реєстрації припинення ДП «Готель «Власта» лише після проведення ліквідаційної перевірки правильності нарахування та своєчасності здійснення страхових виплат за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності.
Приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Львівської області Гулієвим А.А. на адресу Пенсійного фонду України 24.04.2024 направлено запит №191/01-09 про наявність у ДП «Готель «Власта» заборгованості зі сплати коштів до ПФУ, який 09.05.2024 був надісланий для розгляду і надання відповіді ГУ ПФУ у Львівській області.
Лист ГУ ПФУ у Львівській області № 1300-5604-8/101767 від 07.06.2024 у відповідь на запит №191/01-09 не містить запитуваної нотаріусом інформації щодо заборгованості ДП «Готель «Власта» із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, а стосується лише наявності сформованого 27.06.2023 та отриманого реєстратором цього ж числа про повідомлення про заперечення проти проведення державної реєстрації припинення ДП «Готель «Власта» по причині необхідності проведення перевірки юридичної особи у зв`язку із ліквідацією.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 24.05.2024 приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Гулієвим А.А. вчинено реєстраційну дію №1004151110027013715 щодо державного підприємства «Готель «Власта» (ЄДРПОУ 31362413) - державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації.
Предметом позову у цій справі є оскарження реєстраційної дії №1004151110027013715 від 24.05.2024 про припинення юридичної особи ДП «Готель «Власта» в результаті ліквідації.
При вирішенні спору суд керувався таким.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулюються Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV (надалі - Закон №755 - IV).
Відповідно до наданого у статті 1 Закону №755 - IV визначення термінів, такі вживаються в такому значенні:
7) Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, відокремлені підрозділи юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави;
12) принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації (далі принцип мовчазної згоди) - принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості.
Повноваження державного реєстратора, яким відповідно до частини першої статті 6 Закону №755 - IV може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус, визначено частиною другою цієї статті.
Зокрема, згідно до пунктів 3, 3-1, 4 частини 2 статті 6 Закону №755-IV державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації. Під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів. Проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону №755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:
1) відповідних заяв про державну реєстрацію;
2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;
3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів;
4) повідомлень про виявлення розбіжностей між відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності клієнта, зокрема про виявлення неповноти, неточностей чи помилок в інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
5) інформації від Національного банку України про визнання структури власності юридичної особи, державне регулювання та нагляд за діяльністю якої здійснює Національний банк України, непрозорою (прозорою).
Частиною 1 статті 13 Закону №755-IV передбачено, що інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.
Відповідно до частини 14 статті 17 Закону №755-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Відповідно до пунктів 5-8 частини 2 статті 25 Закону №755-IV порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 5) перевірку відомостей Єдиного державного реєстру на наявність заборони вчинення реєстраційних дій; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
При цьому порядок та підстави для відмови у державній реєстрації передбачені статтею 28 Закону №755-IV.
Підстави для відмови у державній реєстрації визначені частиною 1 статті 28 Закону №755-IV, відповідно до пункту 11 якого підставою для відмови у державній реєстрації є подання документів для державної реєстрації припинення юридичної особи:
- щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб (абзац сьомий);
- щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування (абзац восьмий).
Отже, однією з підстав для відмови в проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи є наявність відомостей про заборгованість із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.
Інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів визначає стаття 13 Закону №755-IV, відповідно до частини 7 якої Пенсійний фонд України забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей:
- про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації;
- про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Наказом Міністерства юстиції України та Міністерства соціальної політики України від 13.07.2016 № 1915/5/755, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.07.2016 за № 956/29086, затверджено Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Пенсійного фонду України (далі Порядок інформаційної взаємодії).
Відповідно до пункту 1 у цьому Порядку під терміном «документи в електронній формі» слід розуміти запити суб`єкта державної реєстрації, відомості про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації, відомості про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, а також інші документи в електронній формі, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Пунктом 10 Порядку інформаційної взаємодії визначено, що передача до Реєстру відомостей, визначених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», здійснюється Пенсійним фондом України у строки, встановлені цим Законом.
Аналіз наведених вище положень Закону №755-IV та Порядку інформаційної взаємодії дає підстави стверджувати, що підставною для відмови в проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи є наявність відомостей про заборгованість із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування цієї юридичної особи, відповідальним за актуальність передачі таких відомостей до Єдиного державного реєстру є Пенсійний фонд України в особі його територіальних органів.
ГУ ПФУ у Львівській області, оскаржуючи реєстраційну дію від 24.05.2024 №1004151110027013715 щодо державної реєстрації припинення юридичної особи ДП «Готель «Власта» (код ЄДРПОУ 31362413) в результаті ліквідації, посилається не на наявність заборгованість із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування цієї юридичної особи, а на наявність сформованого управлінням 27.06.2023 заперечення у зв`язку із необхідністю проведення перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України, а також достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
При цьому позивач посилається на те, що ним у відповідності до вимог частини 7 статті 13 Закону №755-IV не передавались до ЄДР відомості про відсутність (наявність) у ДП «Готель «Власта» заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, що, на думку позивача, унеможливлювало проведення оскаржуваної реєстраційної дії.
Суд вважає такі доводи позивача помилковими, з огляду на таке.
З матеріалів справи встановлено, що заперечення ГУ ПФУ у Львівській області у зв`язку із необхідністю проведення перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України, а також достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування було сформовано 27.06.2023, тобто майже за рік до проведення відповідачам-2 оскаржуваної дії припинення юридичної особи ДП «Готель «Власта».
Позивачем не надано, а судом не здобуто жодних доказів на вчинення ГУ ПФУ у Львівській області будь-яких дій, вчинених протягом року (з 27.06.2023 до 24.05.2024) та спрямованих на проведення такої перевірки, порядок проведення якої не регулюється ані Законом №755-IV, ані Порядком інформаційної взаємодії і стосується взаємодії пенсійного органу з керуючим припиненням (ліквідатором) юридичної особи ДП «Готель «Власта».
Натомість відповідач-2 у відповідності Порядку інформаційної взаємодії 24.04.2024 направив запит №191/01-09 щодо повідомлення про наявність у ДП «Готель «Власта» заборгованості зі сплати коштів до ПФУ, який 09.05.2024 був надісланий для розгляду і надання відповіді ГУ ПФУ у Львівській області, яке листом № 1300-5604-8/101767 від 07.06.2024 такої інформації не надало.
Суд звертає увагу, що позивачем такої інформації також не надано і до позовної заяви.
Згідно з Витягом з ІКІС ПФУ: Підсистема «Відомості з реєстру страхувальників» повідомлення про наявність заперечень щодо ліквідації страхувальника, в графі Заперечення ОПФУ: 08 зазначено наявність інших обставин, а не наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.
Листом ГУ ДПС У Львівській області від 14.05.2024 № 13976/6/13-01-13-02-09 підтверджується відсутність станом на 13.05.2024 по ДП «Готель «Власта» згідно відомостей ІС «Податковий блок» податкової заборгованості, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості із сплати платежів (у тому числі розстрочена, відстрочена, реструктуризована), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Відсутність у Єдиному державному реєстрі відомостей про наявність заборгованості у ДП «Готель «Власта» із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування свідчить про відсутність підстав для відмови в проведенні реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи шляхом ліквідації».
Наявність заперечення територіального пенсійного органу проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації у зв`язку із необхідністю проведення перевірки не є такою підставою в розумінні Закону №755-IV.
Відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачами виконано обов`язок доведення правомірності своїх дій.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Даючи оцінку спірній реєстраційній дії приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу Гулієва А.А. від 24.05.2024 №1004151110027013715 щодо державної реєстрації припинення юридичної особи Державне підприємство «Готель «Власта» в результаті ліквідації, суд дійшов висновку, що така відповідає критеріям, встановленим частиною 2 статті 2 КАС України до такого роду рішень, Закону №755-IV та Порядку інформаційної взаємодії, відповідач при її вчинені діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому відсутні підстави визнання такої протиправною.
Оцінюючи зібрані по справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов є безпідставним і у його задоволенні слід відмовити повністю.
Відповідно до положень статті 139 КАС України не підлягають відшкодуванню понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору.
Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
У задоволенні позову Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (вул. Митрополита Андрея, буд. 10, м. Львів, 79016, код ЄДРПОУ 13814885) до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради (вул. Городоцька, буд. 299, м. Львів, 79016, код ЄДРПОУ 13814885), Приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу Гулієва Анатолія Агаджановича ( вул. Пасічна, 33, 79038, м. Львів, РНОКПП НОМЕР_1 ), про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, - відмовити повністю.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О. П. Хома
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2025 |
Оприлюднено | 16.04.2025 |
Номер документу | 126582511 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні