Постанова
від 14.04.2025 по справі 440/12686/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий І інстанції: Г.В. Костенко

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 квітня 2025 р. Справа № 440/12686/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді Ральченка І.М.,

Суддів: Катунова В.В. , Подобайло З.Г. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 26.12.2024, по справі № 440/12686/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аллюр Оіл"

до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Полтавській області

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЛЮР ОІЛ» звернулось до суду із позовом, у якому просило:

- визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №11541119/43779768 від 01.08.2024, №11541120/43779768 від 01.08.2024, №11541232/43779768 від 01.08.2024, №11541233/43779768 від 01.08.2024, №11541231/43779768 від 01.08.2024, №11541227/43779768 від 01.08.2024, №11541228/43779768 від 01.08.2024, №11541230/43779768 від 01.08.2024, №11541229/43779768 від 01.08.2024, №11541199/43779768 від 01.08.2024, №11541200/43779768 від 01.08.2024, №11541201/43779768 від 01.08.2024, №11541202/43779768 від 01.08.2024, №11541203/43779768 від 01.08.2024, №11541204/43779768 від 01.08.2024, №11541205/43779768 від 01.08.2024, №11541206/43779768 від 01.08.2024, №11541207/43779768 від 01.08.2024, №11541208/43779768 від 01.08.2024, №11541209/43779768 від 01.08.2024, №11541210/43779768 від 01.08.2024, №11541211/43779768 від 01.08.2024, №11541190/43779768 від 01.08.2024, №11541191/43779768 від 01.08.2024, №11541192/43779768 від 01.08.2024, №11541193/43779768 від 01.08.2024, №11541194/43779768 від 01.08.2024, №11541195/43779768 від 01.08.2024, №11541196/43779768 від 01.08.2024, №11541198/43779768 від 01.08.2024, №11541197/43779768 від 01.08.2024, №11541213/43779768 від 01.08.2024, №11541212/43779768 від 01.08.2024, №11541226/43779768 від 01.08.2024, №11541224/43779768 від 01.08.2024, №11541223/43779768 від 01.08.2024, №11541222/43779768 від 01.08.2024, №11541221/43779768 від 01.08.2024, №11541220/43779768 від 01.08.2024, №11541219/43779768 від 01.08.2024, №11541218/43779768 від 01.08.2024, №11541217/43779768 від 01.08.2024, №11541216/43779768 від 01.08.2024, №11541215/43779768 від 01.08.2024, №11541214/43779768 від 01.08.2024, №11541184/43779768 від 01.08.2024, №11541185/43779768 від 01.08.2024, №11541186/43779768 від 01.08.2024, №11541187/43779768 від 01.08.2024, №11541188/43779768 від 01.08.2024, №11541189/43779768 від 01.08.2024, №11541183/43779768 від 01.08.2024, №11541178/43779768 від 01.08.2024; №11541182/43779768 від 01.08.2024, №11541180/43779768 від 01.08.2024, №11541181/43779768 від 01.08.2024, №11541128/43779768 від 01.08.2024, №11541127/43779768 від 01.08.2024, №11541123/43779768 від 01.08.2024, №11541124/43779768 від 01.08.2024, №11541121/43779768 від 01.08.2024, №11541122/43779768 від 01.08.2024, №11541125/43779768 від 01.08.2024, №11541126/43779768 від 01.08.2024;

- зобов`язати Державну Податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 18 від 17.02.2023, № 19 від 27.02.2023, № 1 від 06.06.2023, № 2 від 09.06.2023, № 3 від 13.06.2023, № 12 від 07.02.2023, № 13 від 07.02.2023, № 14 від 14.02.2023, № 15 від 14.20.2023, № 2 від 02.01.2023, № 4 від 02.01.2023, № 3 від 02.01.2023, № 5 від 02.01.2023, № 6 від 03.01.2023, № 8 від 03.01.2023, № 7 від 03.01.2023, № 9 від 04.01.2023, № 11 від 04.01.2023, № 10 від 04.01.2023, № 12 від 05.01.2023, № 13 від 05.01.2023, № 36 від 19.01.2023, № 1 від 02.01.2023, № 22 від 02.01.2023, № 24 від 02.01.2023, № 25 від 02.01.2023, № 26 від 03.01.2023, № 27 від 05.01.2023, № 28 від 06.01.2023, № 29 від 17.01.2023, № 30 від 24.01.2023, № 7 від 01.02.2023, № 8 від 14.02.2023, № 6 від 03.03.2023, № 44 від 06.04.2023, № 45 від 06.04.2023, № 46 від 07.04.2023, № 47 від 11.04.2023, № 64 від 17.04.2023, № 65 від 17.04.2023, № 66 від 20.04.2023, № 68 від 20.04.2023, № 67 від 20.04.2023, № 70 від 21.04.2023, № 69 від 21.04.2023, № 78 від 08.05.2023, № 79 від 08.05.2023, № 80 від 10.05.2023, № 81 від 10.05.2023, № 97 від 18.05.2023, № 98 від 29.05.2023, № 31 від 24.01.2023, № 32 від 24.01.2023, № 33 від 24.01.2023, № 34 від 25.01.2023, № 35 від 25.01.2023, № 21 від 28.02.2023, № 20 від 17.02.2023, № 9 від 13.02.2023, № 10 від 20.02.2023, № 44 від 26.01.2023, № 45 від 27.01.2023, № 14 від 10.01.2023, № 15 від 18.01.2023.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 26.12.2024 позовні вимоги задоволено.

Визнано протиправними та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11541119/43779768 від 01.08.2024, №11541120/43779768 від 01.08.2024, №11541232/43779768 від 01.08.2024, №11541233/43779768 від 01.08.2024, №11541231/43779768 від 01.08.2024, №11541227/43779768 від 01.08.2024, №11541228/43779768 від 01.08.2024, №11541230/43779768 від 01.08.2024, №11541229/43779768 від 01.08.2024, №11541199/43779768 від 01.08.2024, №11541200/43779768 від 01.08.2024, №11541201/43779768 від 01.08.2024, №11541202/43779768 від 01.08.2024, №11541203/43779768 від 01.08.2024, №11541204/43779768 від 01.08.2024, №11541205/43779768 від 01.08.2024, №11541206/43779768 від 01.08.2024, №11541207/43779768 від 01.08.2024, №11541208/43779768 від 01.08.2024, №11541209/43779768 від 01.08.2024, №11541210/43779768 від 01.08.2024, №11541211/43779768 від 01.08.2024, №11541190/43779768 від 01.08.2024, №11541191/43779768 від 01.08.2024, №11541192/43779768 від 01.08.2024, №11541193/43779768 від 01.08.2024, №11541194/43779768 від 01.08.2024, №11541195/43779768 від 01.08.2024, №11541196/43779768 від 01.08.2024, №11541198/43779768 від 01.08.2024, №11541197/43779768 від 01.08.2024, №11541213/43779768 від 01.08.2024, №11541212/43779768 від 01.08.2024, №11541226/43779768 від 01.08.2024, №11541224/43779768 від 01.08.2024, №11541223/43779768 від 01.08.2024, №11541222/43779768 від 01.08.2024, №11541221/43779768 від 01.08.2024, №11541220/43779768 від 01.08.2024, №11541219/43779768 від 01.08.2024, №11541218/43779768 від 01.08.2024, №11541217/43779768 від 01.08.2024, №11541216/43779768 від 01.08.2024, №11541215/43779768 від 01.08.2024, №11541214/43779768 від 01.08.2024, №11541184/43779768 від 01.08.2024, №11541185/43779768 від 01.08.2024, №11541186/43779768 від 01.08.2024, №11541187/43779768 від 01.08.2024, №11541188/43779768 від 01.08.2024, №11541189/43779768 від 01.08.2024, №11541183/43779768 від 01.08.2024, №11541178/43779768 від 01.08.2024; №11541182/43779768 від 01.08.2024, №11541180/43779768 від 01.08.2024, №11541181/43779768 від 01.08.2024, №11541128/43779768 від 01.08.2024, №11541127/43779768 від 01.08.2024, №11541123/43779768 від 01.08.2024, №11541124/43779768 від 01.08.2024, №11541121/43779768 від 01.08.2024, №11541122/43779768 від 01.08.2024, №11541125/43779768 від 01.08.2024, №11541126/43779768 від 01.08.2024.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛЛЮР ОІЛ" податкові накладні № 18 від 17.02.2023, № 19 від 27.02.2023, № 1 від 06.06.2023, № 2 від 09.06.2023, № 3 від 13.06.2023, № 12 від 07.02.2023, № 13 від 07.02.2023, № 14 від 14.02.2023, № 15 від 14.20.2023, № 2 від 02.01.2023, № 4 від 02.01.2023, № 3 від 02.01.2023, № 5 від 02.01.2023, № 6 від 03.01.2023, № 8 від 03.01.2023, № 7 від 03.01.2023, № 9 від 04.01.2023, № 11 від 04.01.2023, № 10 від 04.01.2023, № 12 від 05.01.2023, № 13 від 05.01.2023, № 36 від 19.01.2023, № 1 від 02.01.2023, № 22 від 02.01.2023, № 24 від 02.01.2023, № 25 від 02.01.2023, № 26 від 03.01.2023, № 27 від 05.01.2023, № 28 від 06.01.2023, № 29 від 17.01.2023, № 30 від 24.01.2023, № 7 від 01.02.2023, № 8 від 14.02.2023, № 6 від 03.03.2023, № 44 від 06.04.2023, № 45 від 06.04.2023, № 46 від 07.04.2023, № 47 від 11.04.2023, № 64 від 17.04.2023, № 65 від 17.04.2023, № 66 від 20.04.2023, № 68 від 20.04.2023, № 67 від 20.04.2023, № 70 від 21.04.2023, № 69 від 21.04.2023, № 78 від 08.05.2023, № 79 від 08.05.2023, № 80 від 10.05.2023, № 81 від 10.05.2023, № 97 від 18.05.2023, № 98 від 29.05.2023, № 31 від 24.01.2023, № 32 від 24.01.2023, № 33 від 24.01.2023, № 34 від 25.01.2023, № 35 від 25.01.2023, № 21 від 28.02.2023, № 20 від 17.02.2023, № 9 від 13.02.2023, № 10 від 20.02.2023, № 44 від 26.01.2023, № 45 від 27.01.2023, № 14 від 10.01.2023, № 15 від 18.01.2023 датою їх подання.

Відповідач, не погодившись із рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове, яким позовні вимоги залишити без задоволення. В обґрунтування вимог апеляційної скарги заявник посилався на порушення судом першої інстанції при прийнятті постанови норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, та звертає увагу на помилковість висновків суду першої інстанції щодо надання платником податків необхідного переліку первинних документів.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши докази по справі, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судовим розглядом, між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «АЛЕКСПРОМ» (покупець) було укладено договір поставки № 14022023-01 від 14.02.2023 щодо поставки товару - розчинника комплексного ефірно-спиртового LEKI-30i (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов договору згідно з видатковими накладними № 69 від 17.02.2023, № 80 від 27.02.2023 на адресу ТОВ «АЛЕКСПРОМ» було поставлено товар - розчинник комплексний ефірно-спиртового LEKI-30i на загальну суму 2314959,91 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкові накладні № 18 від 17.02.2023, № 19 від 27.02.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 18 та №19 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541119/43779768, № 11541120/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

01.03.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» (покупець) укладено договір поставки № 0103-2022/СОК щодо поставки розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов договору по видатковим накладним № 453 від 06.06.2023, № 454 від 09.06.2023, № 456 від 13.06.2023 на адресу ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» поставлено розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 на загальну суму 1407960 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкові накладні № 1 від 06.06.2023, № 2 від 09.06.2023, № 3 від 13.06.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 1, 2, 3 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541232/43779768; № 11541233/43779768; № 11541231/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

25.01.2023 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «БЛЕК ОІЛ ЛТД» (покупець) укладено договір поставки № 2501202 щодо поставки розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов договору по видатковим накладним № 65 від 20.02.2023, № 70 від 20.02.2023, № 72 від 22.02.2023, № 73 від 22.02.2023, № 74 від 22.02.2023 року, № 75 від 22.02.2023, № 77 від 25.02.2023, № 78 від 22.02.2023, № 79 від 25.02.2023, № 83 від 28.02.2023, № 84 від 28.02.2023, № 85 від 28.02.2023, № 89 від 02.03.2023 на адресу ТОВ «БЛЕК ОІЛ ЛТД» поставлено розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 на загальну суму 16089 439,60 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками попередньої оплати складено податкові накладні № 12 від 07.02.2023, № 13 від 07.02.2023, № 14 від 14.02.2023, № 15 від 14.02.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 12, 13, 14, 15 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541227/43779768, № 11541228/43779768, № 11541230/43779768, № 11541229/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

03.11.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «ІНТЕРЕГО» (покупець) укладено договір поставки № 31122/1-К щодо поставки розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 і (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов Договору по видатковим накладним № 16 від 02.01.2023, № 17 від 02.01.2023, № 18 від 02.01.2023, № 19 від 02.01.2023, № 20 від 03.01.2023, № 21 від 03.01.2023, № 22 від 03.01.2023, № 23 від 04.01.2023, № 24 від 04.01.2023, № 25 від 04.01.2023; № 26 від 05.01.2023, № 27 від 05.01.2023, № 68 від 19.01.2023 на адресу ТОВ «ІНТЕРЕГО» поставлено розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 і на загальну суму 14735773,98 грн. з урахуванням ПДВ.

У зв`язку з поставкою складено податкові накладні №2 від 02.01.2023, №4 від 02.01.2023, №3 від 02.01.2023, № 5 від 02.01.2023, №6 від 03.01.2023, №8 від 03.01.2023, № 7 від 03.01.2023, №9 від 04.01.2023, №11 від 04.01.2023, № 10 від 04.01.2023, №12 від 05.01.2023, №13 від 05.01.2023, №36 від 19.01.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення і т.д.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 2 від 02.01.2023, №4 від 02.01.2023, №3 від 02.01.2023, № 5 від 02.01.2023, №6 від 03.01.2023, №8 від 03.01.2023, № 7 від 03.01.2023, №9 від 04.01.2023, №11 від 04.01.2023, № 10 від 04.01.2023, №12 від 05.01.2023, №13 від 05.01.2023, №36 від 19.01.2023 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541199/43779768, № 11541200/43779768, № 11541201/43779768, № 11541202/43779768, № 11541203/43779768, № 11541204/43779768, № 11541205/43779768, № 11541206/43779768, № 11541207/43779768, № 11541208/43779768, № 11541209/43779768, № 11541210/43779768, № 11541211/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

01.03.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» (покупець) укладено договір поставки № 0103-2022/СОК щодо поставки розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090), поліфункціональної присадки PLUTOcen GS 2300i (УКТ ЗЕД 3811900000), бензину А-95-Євро-Е5 (УКТ ЗЕД 2710124512), бензину А-95 (УКТ ЗЕД 2710124512).

На виконання умов Договору по видатковим накладним № 2 від 02.01.2023, № 9 від 02.01.2023, № 1 від 02.01.2023, № 3 від 02.01.2023, № 10 від 03.01.2023, № 13 від 05.01.2023 року, № 6 від 06.01.2023, № 29 від 17.01.2023, № 34 від 24.01.2023 на адресу ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» поставлено розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30, поліфункціональну присадку PLUTOcen GS 2300i, бензин А-95-Євро-Е5, бензин А-95 на загальну суму 7199913,61 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкові накладні №1 від 02.01.2023, №22 від 02.01.2023, №24 від 02.01.2023, № 25 від 02.01.2023, №26 від 03.01.2023, №27 від 05.01.2023, № 28 від 06.01.2023, №29 від 17.01.2023, №30 від 24.01.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення, документи щодо придбання товару.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 1 від 02.01.2023, №22 від 02.01.2023, №24 від 02.01.2023, № 25 від 02.01.2023, №26 від 03.01.2023, №27 від 05.01.2023, № 28 від 06.01.2023, №29 від 17.01.2023, №30 від 24.01.2023. було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541190/43779768; № 11541191/43779768; № 11541192/43779768; № 11541193/43779768; № 11541194/43779768; № 11541195/43779768; № 11541196/43779768; № 11541198/43779768; № 11541197/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

01.03.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» (покупець) укладено договір поставки № 0103-2022/СОК щодо поставки розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов Договору по видатковим накладним № 52 від 01.02.2023, № 60 від 14.02.2023 на адресу ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» було поставлено наступний товар розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 на загальну суму 3159000 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкові накладні № 7 від 01.02.2023р., №8 від 14.02.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення, документи щодо придбання товару.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 7 і №8 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541213/43779768, № 11541212/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

01.03.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» (покупець) укладено договір поставки № 0103-2022/СОК розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов Договору по видатковій накладній № 95 від 03.03.2023 на адресу ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» поставлено розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 на загальну суму 1180800 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкову накладну № 6 від 03.03.2023, яку направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення і т.д.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 6 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:№ 11541226/43779768, яким було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

01.03.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» (покупець) було укладено договір поставки № 0103-2022/СОК розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090), сировини вуглеводневої (УКТ ЗЕД 2709009000).

На виконання умов Договору по видатковим накладним № 165 від 17.04.2023, № 166 від 17.04.2023, № 157 від 11.04.2023, № 155 від 07.04.2023, № 142 від 06.04.2023, № 141 від 06.04.2023, № 173 від 20.04.2023, № 174 від 20.04.2023, № 175 від 20.04.2023, № 179 від 21.04.2023, № 182 від 21.04.2023 на адресу ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» поставлено розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 та сировину вуглеводневу на загальну суму 4673774,29 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкові накладні №44 від 06.04.2023, №45 від 06.04.2023, №46 від 07.04.2023; №47 від 11.04.2023, №64 від 17.04.2023, №65 від 17.04.2023; №66 від 20.04.2023, №68 від 20.04.2023, №67 від 20.04.2023, №70 від 21.04.2023, №69 від 21.04.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення, договорів, документів щодо придбання товару і т.д.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних №44 від 06.04.2023, №45 від 06.04.2023, №46 від 07.04.2023; №47 від 11.04.2023, №64 від 17.04.2023, №65 від 17.04.2023; №66 від 20.04.2023, №68 від 20.04.2023, №67 від 20.04.2023; №70 від 21.04.2023, №69 від 21.04.2023. було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541224/43779768, № 11541223/43779768, № 11541222/43779768, № 11541221/43779768, № 11541220/43779768, № 11541219/43779768, № 11541218/43779768, № 11541217/43779768, № 11541216/43779768, № 11541215/43779768, № 11541214/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

01.03.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» (покупець) укладено договір поставки № 0103-2022/СОК щодо поставки розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090), поліфункціональної присадки PLUTOcen GS 2300i (УКТ ЗЕД 3811900000).

На виконання умов Договору по видатковим накладним № 208 від 08.05.2023, № 209 від 08.05.2023, № 214 від 10.05.2023, № 217 від 10.05.2023; № 395 від 18.05.2023, № 428 від 29.05.2023 на адресу ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» поставлено розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30, поліфункціональну присадку PLUTOcen GS 2300i на загальну суму 1501800 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкові накладні № 78 від 08.05.2023, №79 від 08.05.2023, №80 від 10.05.2023, № 81 від 10.05.2023, №97 від 18.05.2023, №98 від 29.05.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення, документи щодо придбання товару.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 78 від 08.05.2023, №79 від 08.05.2023, №80 від 10.05.2023, № 81 від 10.05.2023, №97 від 18.05.2023, №98 від 29.05.2023 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541184/43779768; № 11541185/43779768; № 11541186/43779768; № 11541187/43779768; № 11541188/43779768; № 11541189/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

01.03.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «АЗАРЕС» (покупець) укладено договір поставки № 0103-2022/СОК щодо поставки розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов Договору по видатковим накладним № 52 від 01.02.2023, № 60 від 14.02.2023 на адресу ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» було поставлено наступний товар розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 на загальну суму 3159000 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкові накладні № 7 від 01.02.2023, №8 від 14.02.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення, документи щодо придбання товару.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 7 і №8 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541213/43779768; № 11541212/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

01.03.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «УКРПРОМХІМТЕК» (покупець) укладено договір поставки № 6022023-1 щодо поставки розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 і (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов Договору по видатковим накладним № 96 від 28.02.2023, № 76 від 17.02.2023 на адресу ТОВ «СТАНДАРТ ОІЛ КОМПАНІ» було поставлено наступний товар розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 і на загальну суму 2273660,71 грн. з урахуванням ПДВ.

За наслідками вказаного виписано податкові накладні № 21 від 28.02.2023, №20 від 17.02.2023, які направлено на реєстрацію.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення, документи щодо придбання товару і т.д.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 20 і №21 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541128/43779768, № 11541127/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

05.12.2022 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ПрАТ «КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ЗАВОД ТЕХНІЧНОГО ВУГЛЕЦЮ» (покупець) укладено договір поставки № 12/35-22 щодо поставки пластифікатора каучуків «РL-1» (УКТ ЗЕД 2707999900).

На виконання умов Договору по видатковій накладній № 58 від 13.02.2023 на адресу ПрАТ «КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ЗАВОД ТЕХНІЧНОГО ВУГЛЕЦЮ» було поставлено наступний товар Пластифікатора каучуків «РL-1» на загальну суму 3255905,18 грн. з урахуванням ПДВ.

Так, як доставка була здійснена залізно-дорожнім транспортом, а саме вагонами, час простою та відшкодування понаднормового використання під вантажними операціями фітінгової платформи (вагону) 94327210, 94327186, 92459579 були перевиставлені ПрАТ «КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ЗАВОД ТЕХНІЧНОГО ВУГЛЕЦЮ» в загальній сумі 102684,82 грн. в т.ч. ПДВ в сумі 17114,14 грн. ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» було виставлено рахунок №67 від 20.02.2023, який оплачено згідно платіжної інструкції №886 від 21.02.2023 в сумі 102684,82 грн. в т.ч. ПДВ. За підсумками надання послуги сторонами було складено акт надання послуг №71 від 20.02.2023.

У зв`язку з поставкою та наданням послуг, відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПКУ ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» було складено податкові накладні № 9 від 13.02.2023, №10 від 20.02.2023 та направлено 17.03.2023 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 9 і №10 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541123/43779768, № 11541124/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

25.01.2023 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «БЛЕК ОІЛ ЛТД» (покупець) було укладено договір поставки № 2501202 щодо поставки останньому Товару розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов Договору по видатковим накладним № 38 від 26.01.2023 року, № 39 від 26.01.2023 року, № 43 від 27.01.2023 року, № 44 від 27.01.2023 року, № 45 від 27.01.2023 року на адресу ТОВ «БЛЕК ОІЛ ЛТД» було поставлено наступний товар розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 на загальну суму 5791840,44 грн. з урахуванням ПДВ.

У зв`язку з попередньою оплатою за товар, відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПКУ ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» було складено податкові накладні № 44 від 26.01.2023, №45 від 27.01.2023 та направлено 15.02.2023 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення і т.д.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 44, 45 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541121/43779768, № 11541122/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

10.01.2023 між ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» (постачальник) та ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ КОМПЛЕКС ЗАПОРІЖАВТОПОБУТХІМ» (покупець) укладено договір поставки № 291222-01 розчинника комплексоного ефірно-спиртового LEKI-30 і (УКТ ЗЕД 3814009090).

На виконання умов Договору по видатковій накладній № 30 від 18.01.2023 на адресу ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ КОМПЛЕКС ЗАПОРІЖАВТОПОБУТХІМ» було поставлено наступний товар розчинник комплексоний ефірно-спиртового LEKI-30 і на загальну суму 1253156,71 грн. з урахуванням ПДВ.

У зв`язку з попередньою оплатою за товар, відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПКУ ТОВ «АЛЛЮР ОІЛ» було складено податкову накладну № 14 від 10.01.2023 та №15 від 18.01.2023 та направлено 31.01.2023 та 15.02.2023 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції реєстрація податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

29.07.2024 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Зокрема надавалися пояснення, що стосувалися придбання та реалізації товару, оплати, його перевезення та зберігання. Також, надавалися копії документів, що підтверджують оплати за придбання товару, реалізацію, перевезення, документи на придбання товару.

01.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації по податкових накладних № 14, 15 було прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11541125/43779768, № 11541126/43779768, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копії документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Позивач, не погоджуючись із рішеннями відповідача, звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних, прийняті не на підставі та не в спосіб, визначені чинним законодавством.

Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.

Відповідно до пп. "а" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» № 1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України(далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до п.п. 201.16.1. п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на час виникнення спірних правовідносин був визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Згідно з п.5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 7 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, відповідно до п. 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7).

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У ході судового розгляду справи встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної зазначено п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків, у зв`язку із чим платнику податків запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних.

Слід вказати, що вказані обставини стали передумовою для зупинення реєстрації податкових накладних відповідно до п. 8 Порядку № 1165, втім не є безумовною підставою для відмови у реєстрації поданих позивачем податкових накладних.

Так, Верховний Суд у справі № 160/18840/22 дійшов висновку про те, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів. При цьому, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях, чого зроблено не було.

Разом з тим, у постанові від 21.02.2023 у справі № 2240/3271/18 Верховний Суд зазначав, що предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну (у разі скасування рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної) мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації.

Натомість, квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не містять інформації щодо підстав визнання платника податків ризиковим, щодо операцій, що стали причиною для визнання його ризиковим, відсутнє посилання на відповідне рішення щодо віднесення позивача до ризикових платників податків.

Загальне посилання податкового органу на п. 8 Критеріїв без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Судова колегія зазначає, що в даному випадку недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування призводить до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникає можливість прояву нічим необмеженої дискреції.

Таким чином, вказані обставини призводять до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не має змоги належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування.

Судовим розглядом встановлено, що позивачем у відповідь на надіслані податковим органом повідомлення надано пояснення та пакет копій документів, у зв`язку із зупинкою реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі.

Щодо доводів податкового органу стосовно надання документів на підтвердження здійснення господарських операцій не у повному обсязі слід також враховувати позицію Верховного Суду, викладену у постановах від 07.12.2022 по справі № 500/2237/20, 16.02.2023 по справі № 380/7648/22, згідно з якою приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Отже, такі питання фактично є предметом дослідження відповідних перевірок контролюючими органами платників податків з метою підтвердження реальності господарських операцій, здійснених ними, та виходять за межі процедури моніторингу податкової накладної та прийняття рішення про її реєстрацію чи відмову у реєстрації.

За таких обставин колегія суддів зазначає про відсутність у контролюючого органу підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних з огляду на наявність документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та які були надані контролюючому органу.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Колегія суддів зазначає, що недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної, теж не є законним.

Під час вирішення справи суд перевіряє відповідність прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення, дії на відповідність критеріям, визначеним ст. 2 КАС України.

З огляду на викладене, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення для його прийняття. У разі ж відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

З огляду на викладене, вірним є висновок суду першої інстанції, що податковий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів про ризиковість господарських операцій та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, а тому оскаржувані рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є неправомірними та підлягають скасуванню.

Щодо доводів апелянта про наявність дискреційних повноважень ДПС України в частині вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної.

Дискреційні повноваження - це комплекс прав і зобов`язань представників влади як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення.

Тобто дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Водночас, адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції.

Відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

Крім того, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.

Законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, а саме: зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні.

Колегія суддів зазначає, що обраний спосіб захисту, щодо зобов`язання ДПС України вчинити відповідні дії узгоджується зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(право на ефективний засіб юридичного захисту), відповідно до якої кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду не спростовують.

Стосовно доводів відповідача щодо невірно здійсненого судом першої інстанції розподілу судових витрат та стягнення з Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЛЮР ОІЛ" судового збору у надмірному розмірі, колегія суддів зазначає наступне.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 26.12.2024 стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЛЮР ОІЛ" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 193792,00 грн.

Із матеріалів справи встановлено, що позивачем при зверненні до суду першої інстанції заявлено 64 вимоги немайнового характеру.

Так, питання щодо справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України "Про судовий збір".

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно зі ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" установлено у 20214 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 р. - 3028 гривень.

Таким чином, розмір судового збору, що підлягав сплаті при зверненні до суду першої інстанції з такими вимогами, заявленими позивачем становить 193792,00 грн.

Посилання апелянта на встановлену верхню межу розміру судового збору на рівні 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб є необґрунтованими, оскільки вказане обмеження передбачено у разі подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру.

Натомість, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЛЮР ОІЛ" містить вимоги немайнового характеру, за подання якого пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" встановлена ставка судового збору у сумі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожну вимоги без будь-яких обмежень верхньої межі, що виходячи зі змісту даного позову становить 193792,00 грн.

У свою чергу відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, колегія суддів погоджується із проведеним судом першої інстанції розподілом судових витрат, що складались із судового збору.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Полтавській області - залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 26.12.2024 по справі № 440/12686/24 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І.М. Ральченко Судді В.В. Катунов З.Г. Подобайло

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2025
Оприлюднено16.04.2025
Номер документу126585957
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/12686/24

Постанова від 14.04.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 06.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.02.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 30.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Рішення від 26.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні