Герб України

Рішення від 02.04.2025 по справі 916/5689/24

Господарський суд одеської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"02" квітня 2025 р.м. Одеса Справа № 916/5689/24

Господарський суд Одеської області у складі судді Шаратова Ю.А.

при секретарі судового засідання Кастровій М.С.

розглянувши справу за позовом Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради (73003, м. Херсон, просп. Незалежності, 37, код ЄДРПОУ 44279728) до Товариства з обмеженою відповідальністю Діскорд (73003, м. Херсон, вул. Тарле, буд. 17, кв. 96, код ЄДРПОУ 42146128)

про розірвання договору оренди № 2087 від 06.06.2019 та стягнення заборгованості в розмірі 82 736,78 грн.

Представники:

Від позивача Миронюк В.О. (в порядку самопредставництва юридичної особи);

Від відповідача Петренко Н.О. (ордер від 15.01.2025 серія ВТ № 1058239).

Суть спору:

Департамент розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради (далі - Позивач) звернувся до Господарського суду Одеської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Діскорд» (далі - Відповідач) про розірвання договору оренди та стягнення заборгованості за договором оренди комунального № 2087 від 06.06.2019 в розмірі 82 736,78 грн.

Рух справи, заяви, клопотання, інші процесуальні дії.

Відповідно до частин першої, другої статті 27 Господарського процесуального кодексу України позов пред`являється до господарського суду за місцезнаходженням чи місцем проживання відповідача, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Для цілей визначення підсудності відповідно до цього Кодексу місцезнаходження юридичної особи та фізичної особи - підприємця визначається згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно із частиною першою статті 29 Господарського процесуального кодексу України право вибору між господарськими судами, яким відповідно до цієї статті підсудна справа, належить позивачу, за винятком виключної підсудності, встановленої статтею 30 цього Кодексу.

Відповідно до частини сьомої статті 147 Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016 № 1402-VIII у разі неможливості здійснення правосуддя судом з об`єктивних причин під час воєнного або надзвичайного стану, у зв`язку зі стихійним лихом, військовими діями, заходами щодо боротьби з тероризмом або іншими надзвичайними обставинами може бути змінено територіальну підсудність судових справ, що розглядаються в такому суді, за рішенням Вищої ради правосуддя, що ухвалюється за поданням Голови Верховного Суду, шляхом її передачі до суду, який найбільш територіальне наближений до суду, який не може здійснювати правосуддя, або іншого визначеного суду. У разі неможливості здійснення Вищою радою правосуддя такого повноваження воно здійснюється за розпорядженням Голови Верховного Суду. Відповідне рішення є також підставою для передачі усіх справ, які перебували на розгляді суду, територіальна підсудність якого змінюється.

Верховний Суд розпорядженням від 18.03.2022№ 11/0/9-22 змінив територіальну підсудність судових справ Господарського суду Херсонської області на Господарський суд Одеської області.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 30.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розглядати її за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 31.01.2025.

Протокольною ухвалою від 31.01.2025 відкладено підготовче засідання на 17.02.2025.

Протокольною ухвалою від 17.02.2025 відкладено підготовче засідання на 14.03.2025.

Протокольною ухвалою від 14.03.2025 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 02.04.2025.

Заяви по суті. Пояснення та аргументи учасників справи.

Представник позивача в судовому засіданні підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила суд задовольнити позов.

Позовні вимоги, із посиланням на статті 610, 612, 626, 629, 762 Цивільного кодексу України, статті 174, 283, 286 Господарського кодексу України, обґрунтовані невиконанням Відповідачем умов Договору оренди комунального майна № 2087 від 06.06.2019 щодо оплати.

Позивач вказує, що Херсонською міською радою прийнято рішення Про внесення змін до рішень міської ради від 26.02.2021 № 73, від 16.03.2021 № 144 та визнання такими, що втратили чинність, рішень міської ради від 18.06.2021 № 346, яким вирішено припинити юридичну особу, виконавчий орган Херсонської міської ради - Управління комунальної власності Херсонської міської ради, реорганізувавши шляхом приєднання до Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 44279728), який, є правонаступником його прав та обов`язків.

У Відповіді на відзив від 24.02.2025 (вх. № 6061/25) Позивач заперечує проти доводу Відповідача про його звільнення від сплати за оренду у спірний період.

Департамент зазначає, що дія норми підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану від 27.05.2022 № 634 щодо звільнення суб`єктів господарювання від плати за оренду комунального майна є обмеженою у часі, за колом суб`єктів та мала виконуватись виключно у випадку існування, визначених нею певних умов.

Зокрема, відповідно до вказаної норми суб`єкт господарювання міг бути звільнений від оплати за оренду комунального майна, розташованого на території Херсонської області, лише у випадку якщо на цій території фактично припинено доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану.

Формулювання в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану свідчить про необхідність додаткової конкретизації на території яких саме населених пунктів Херсонської області припинено доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів.

Перелік адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, був затверджений наказом Міністерства юстиції України від 01.04.2022 № 1307/5.

Втім, територію Херсонської міської територіальної громади виключено з Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, затвердженого наказом Мінюсту від 01.04.2022 № 1307/5 (наказ Мінюсту № 5152/5 від 17.11.2022, набрав чинності з 18.11.2022).

Позивач наголошує, що оскільки м. Херсон з 18.11.2022 було виключено із вказаного Переліку, на території Херсонської міської територіальної громади, та зокрема міста Херсона, відновлено доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України.

Отже, оскільки норми підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 не можуть застосовуватися окремо без уточнюючих її зміст положень щодо території на яку розповсюджується її дія, враховуючи відновлення з 18.11.2022 у м. Херсоні на підставі наказу Міністерства юстиції України від 17.11.2022 № 5152/5 доступу користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, та з огляду на правову конструкцію але у будь-якому разі до 31.12.2022, за твердженням Позивача, нарахування орендної плати за договорами оренди комунального майна, розташованого на території Херсонської міської територіальної громади, є правомірним саме з 01.01.2023.

Позивач вказує, що відповідно до пункту 1 наказу Міністерства юстиції України від 27.12.2022 № 5840/5, що набрав чинності 13.01.2023, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 01 квітня 2022 року № 1307/5 Про затвердження Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2022 року за № 386/37722.

При цьому, Позивач зазначає, що після 13.01.2023 новий Перелік адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, Міністерством юстиції України не затверджувався.

А це питання було врегульоване підпунктом 1 пунктом 1-2 постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану від 06.03.2022 № 209, зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364, згідно із яким, установлено, що протягом дії воєнного стану припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, що належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, інформація про які міститься в переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.

Позивач зазначає, що відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, територію Херсонської міської територіальної громади віднесено до наступних територій: 1) з 01.03.2022 до 11.11.2022 - територія тимчасово окупованих російською федерацією (підпункт 1.9 пункту 1 розділу І); 2) з 11.11.2022 до 01.05.2023 - територія можливих бойових дій (пункт 11 розділу ІІ); 3) з 01.05.2023 - територія активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси (підпункт 3.6. пункту 3 розділу І, в редакції наказу від 13.07.2023 № 199).

Отже, у період з 18.11.2022 до 01.05.2023 територія Херсонської міської територіальної громади не відносилася до територій активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією територій.

А тому, за твердженням Позивача, в цей період положення постанови Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 209 Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану щодо припинення доступу користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, на території Херсонської міської територіальної громади не застосовувалися.

А починаючи з 01.05.2023 Херсонська міська територіальна громада відноситься до територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, тобто територій, на яких доступ користувачів до державних та єдиних реєстрів не припинено.

Вказане, на думку Позивача, свідчить про те, що після 18.11.2022 території населених пунктів Херсонської міської територіальної громади більше не було включено до територій в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів. А орендарі комунального майна, розташованого на території населених пунктів Херсонської міської територіальної громади, та зокрема м. Херсона, не можуть бути звільнені від орендної плати за період з 01.01.2023 до 31.12.2023 на підставі норм підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану від 27.05.2022 № 634.

Також, Позивач заперечує проти доводу Відповідача щодо неповідомлення його про зміну юридичної особи, її реквізитів, не направлення рахунків на адресу ТОВ "ДІСКОРД", оскільки у відзиві на позовну заяву Відповідач посилається на п. 5.10 договору, який визначає, що орендар зобов`язаний у разі зміни назви, телефону, юридичної адреси та платіжних реквізитів повідомляти про це Орендодавця у тижневий строк. Та надалі зазначає: "Однак матеріали позовного провадження не містить доказів такого повідомлення Орендаря про зміну назви юридичної особи та платіжних реквізитів для перерахування орендної плати.".

Втім, пункт п.5.10 Договору належить до розділу 5 Договору - "5.Обов`язки Орендаря"

- і за своїм змістом породжують зобов`язання щодо повідомлення про зміну назви, телефону, юидичної адреси та платіжних реквізитів саме для Орендаря а не для Орендодавця.

Натомість договір не містить розділу "Обов`язки Орендодавця", а його умови не передбачають обов`язку Орендодавця щодо направлення повідомлення про зміну реквізитів та не визначають обов`язку щомісячного надсилання Орендарю рахунків на оплату.

А пунктом 5.2 Договору визначено, що Орендар зобов`язується своєчасно та в повному обсязі вносити до бюджету (Орендодавцю) орендну плату. А тому Відповідач мав виконати цей обов`язок належним чином та вжити всіх можливих заходів щодо внесення оплати в повному обсязі та вчасно і контролювати актуальність реквізитів на оплату.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову та просила суд відмовити у його задоволенні.

У Відзиві від 23.01.2025 (вх. № 2504/25) Відповідач зазначає, що він був звільнений від орендної плати у спірний період на підставі норм підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану від 27.05.2022 № 634, якими установлено, що на період воєнного стану і протягом трьох місяців після його припинення чи скасування, але у будь-якому разі до 31 грудня 2022 р., за договорами оренди державного і комунального майна, чинними станом на 24 лютого 2022 р. або укладеними після цієї дати за результатами аукціонів, що відбулися 24 лютого 2022 р. або раніше, звільняються від орендної плати орендарі державного і комунального майна, зокрема, які використовують майно, розташоване в адміністративно-територіальних одиницях, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану, до яких відноситься й Херсонська область.

ТОВ «ДІСКОРД» зазначає, що не повідомлення товариства про зміну юридичної особи, її реквізитів, не направлення рахунків на адресу Відповідача є неналежним виконанням обов`язків орендодавця за договором, що призвело до формування заборгованості.

Також, Відповідачем у Відзиві на позовну заяву від 23.01.2025 (вх. № 2504/25), із посиланням на статті 256, 258 Цивільного кодексу України, зроблено заяву про застосування позовної давності до вимоги про стягнення заборгованості в розмірі 82 736,78 грн.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши представників Позивача та Відповідача, суд

в с т а н о в и в:

06.06.2019 між Управлінням комунальної власності Херсонської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «ДІСКОРД» було укладено Договір оренди комунального майна міської територіальної громади № 2087 (далі Договір від 06.06.2019).

Відповідно до пункту 1.1 Договору від 06.06.2019 орендодавець (Позивач) передав, а орендар (Відповідач) прийняв у строкове платне користування нежилі приміщення першого поверху загальною площею 132,8 кв.м., що знаходяться за адресою: Херсонська область, місто Херсон, вул. Залаегерсег, буд. 8-а (вісім «а»), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1567958165101, вартість яких визначено відповідно до Висновку про вартість об`єкта оцінки, виконаного фізичною особою-підприємцем Добрянським О.В. станом на 22.04.2019, які необхідні йому для здійснення підприємницької та іншої діяльності, згідно Витягу з протоколу засідання постійно діючої комісії з питань оренди об`єктів комунальної власності Херсонської міської територіальної громади від 26.04.2019 № 144, затвердженого Наказом управління комунальної власності Херсонської міської ради від 26.04.2019 № 87.

Згідно із пунктами 3.1, 3.2 Договору від 06.06.2019 орендна плата визначається відповідно до Положення про розрахунок та порядок використання плати за оренду об`єктів комунальної власності міської територіальної громади, затвердженого рішеннями міської ради від 28.12.2011 № 499, і становить 20 732,93 грн. без ПДВ за рік. Орендна плата становить 1 727,74 грн. (базовий травень 2019 року) згідно з рішенням міської ради від 28.12.2011 № 499 перераховується орендарем управлінню комунальної власності на р/р 37119016178147 Державної казначейської служби України, м. Київ, код 820172, ЄДРПОУ 37465469, не пізніше 25 числа поточного місяця з урахуванням щомісячного індексу інфляції і податку на додану вартість відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до пункту 10.1 Договору від 06.06.2019 цей договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами та діє з 06.06.2019 до 06.06.2039.

Згідно із Актом приймання-передачі об`єкта комунальної власності міської територіальної громади від орендодавця суб`єкту підприємницької діяльності від 06.06.2019 Позивач передав, а Відповідач прийняв нежитлові приміщення першого поверху, загальною площею 132,8 кв.м., за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, буд. 8-а.

Відповідно до підпункту 4.2 пункту 4 рішення Херсонської міської ради «Про внесення змін до рішень міської ради від 26.02.2021 № 73, від 16.03.2021 № 144 та визнання такими, що втратили чинність, рішень міської ради» від 18.06.2021 № 346 припинено юридичну особу Управління комунальної власності Херсонської міської ради внаслідок організації шляхом приєднання до Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради, який є правонаступником його прав та обов`язків.

Позивачем за період з 06.06.2019 по 30.06.2019, з липня 2019р. по 23.02.2022 і з січня 2023р. по грудень 2023р. нарахована орендна плата у розмірі 82 736,78 грн., в тому числі ПДВ.

Докази оплати Відповідачем заборгованості у вищевказаному розмірі в матеріалах справи відсутні.

Норми права які підлягають застосуванню та оцінка аргументів учасників справи.

Відповідно до частини першої, пунктів 1, 4 частини другої статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини, інші юридичні факти.

Згідно із частинами першою, другою статті 14 Цивільного кодексу України цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства. Особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов`язковим для неї.

Правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (частина перша статті 202 Цивільного кодексу України).

Частиною першою статті 509 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (частина перша статті 626 Цивільного кодексу України).

За договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк (частина перша статті 759 Цивільного кодексу України).

Відповідно до частин першої, другої статті 283 Господарського кодексу України, за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності. За договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або єдиний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).

Оренда - речове право на майно, відповідно до якого орендодавець передає або зобов`язується передати орендарю майно у користування за плату на певний строк (пункт 10 частини першої статті 1 Закону України Про оренду державного та комунального майна від 03.10.2019 № 157-IX).

За приписами статті 193 Господарського кодексу України та статей 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цих Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (стаття 629 Цивільного кодексу України).

Згідно із частиною четвертою статті 17 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 03.10.2019 № 157-IX, орендар за користування об`єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків провадження господарської діяльності.

Частиною першою статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до частин першої, другої статті 636 Цивільного кодексу України, договором на користь третьої особи є договір, в якому боржник зобов`язаний виконати свій обов`язок на користь третьої особи, яка встановлена або не встановлена у договорі. Виконання договору на користь третьої особи може вимагати як особа, яка уклала договір, так і третя особа, на користь якої передбачено виконання, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із суті договору.

Щодо нарахування орендної плати, слід зазначити наступне.

Як вже зазначалось вище, Позивачем за період з 06.06.2019 по 30.06.2019 та з липня 2019р. по 23.02.2022 і з січня 2023р. по грудень 2023р. нарахована орендна плата у розмірі 82 736,78 грн., в тому числі ПДВ.

Відповідач заперечує правомірність нарахування орендної плати у період з 01.01.2023 по 31.12.2023.

Суд не приймає довід Відповідача про те, що він був звільнений від орендної плати у спірний період, з огляду на наступне.

Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану № 634 від 27.05.2022, у редакції, яка діяла в спірний проміжок часу, було установлено, що на період воєнного стану і протягом трьох місяців після його припинення чи скасування, але у будь-якому разі до 31 грудня 2022 р., за договорами оренди державного і комунального майна, чинними станом на 24 лютого 2022 р. або укладеними після цієї дати за результатами аукціонів, що відбулися 24 лютого 2022 р. або раніше, звільняються від орендної плати орендарі державного і комунального майна:

- фізичні особи та фізичні особи - підприємці, які були призвані або прийняті на військову службу після оголошення воєнного стану;

- які використовують майно, розташоване в адміністративно-територіальних одиницях, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану (Донецька область; Запорізька область в межах Бердянського, Василівського, Мелітопольського, Пологівського районів; Луганська область; Миколаївська область в межах Баштанського, Вознесенського районів (крім селищ міського типу Доманівка, Братське, м. Южноукраїнська), Миколаївського району (крім м. Миколаєва); Харківська область в межах Богодухівського району (крім мм. Валків, Богодухова, смт Краснокутськ), Ізюмського району, Куп`янського і Харківського районів (крім м. Мерефи, смт Нова Водолага, м. Харкова), Чугуївського району (крім м. Змієва); Херсонська область; Автономна Республіка Крим; м. Севастополь).

Отже, згідно із наведеною нормою, обов`язковою умовою для звільнення орендарів від орендної плати за користування державним і комунальним майном є його розташування в адміністративно-територіальних одиницях, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану.

При цьому, текстуальний вираз норми на період воєнного стану і протягом трьох місяців після його припинення чи скасування, але у будь-якому разі до 31 грудня 2022 р., означає встановлення присічного строку її дії саме до 31.12.2022 незалежно від інших наведених раніше подій або дій (припинення чи скасування воєнного стану).

Про те, що починаючи з 01.01.2023 орендарям, визначеним підпунктом 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634, орендна плата нараховується у розмірі 100 % без урахування знижки, також роз`яснено у листі Міністерства економіки України від 14.03.2023 № 3211-07/11185-09.

Тобто підпунктом 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 встановлено норму про звільнення від орендної плати, яка діє: 1) за колом осіб для орендарів державного та комунального майна; 2) у просторі на території адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану; 3) у часі з присічним строком (межею існування суб`єктивного права) до 31.12.2022.

Перелік адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, був затверджений наказом Міністерства юстиції України від 01.04.2022 № 1307/5.

З 18.11.2022 територію Херсонської міської територіальної громади виключено з Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, затвердженого наказом Мін`юсту від 01.04.2022 № 1307/5 відповідно до наказу Мін`юсту від 17.11.2022 № 5152/5 (набрав чинності з 18.11.2022).

Отже, з 18.11.2022 на територію Херсонської міської територіальної громади припинила розповсюджуватись дія норми підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 про звільнення від орендної плати орендарів державного та комунального майна.

Відповідно до пункту 1 наказу Міністерства юстиції України від 27.12.2022 № 5840/5, що набрав чинності 13.01.2023, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 01 квітня 2022 року № 1307/5 Про затвердження Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2022 року за № 386/37722.

При цьому, як вбачається з преамбули наказу Міністерства юстиції України від 27.12.2022 № 5840/5, його прийнято відповідно до підпункту 1 пункту 1-2 постанови Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 209 Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану.

Згідно із підпунктом 1 пункту 1-2 постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану від 06.03.2022 № 209, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364, яка набрала чинності 25.12.2022, установлено, що протягом дії воєнного стану припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, що належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, інформація про які міститься в переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.

А постановою Кабінету Міністрів України від 09.05.2023 № 469, яка набрала чинності 23.05.2023, до вказаної норми внесено зміни, згідно із якими, установлено, що протягом дії воєнного стану припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, що належать до територій активних бойових дій (крім територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) або тимчасово окупованих російською федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.

Отже, починаючи з грудня 2022 року змінилося правове регулювання порядку визначення територій на яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції. По-перше, такі адміністративно-територіальні одиниці визначаються на підставі переліку, що затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій. По-друге, самі території повинні мати статус таких на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих. А з 23.05.2023 для територій активних бойових дій зроблено виключення щодо таких територій на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, територію Херсонської міської територіальної громади віднесено до наступних територій: 1) з 01.03.2022 до 11.11.2022 - територія тимчасово окупованих російською федерацією (підпункт 1.9 пункту 1 розділу І); 2) з 11.11.2022 до 01.05.2023 - територія можливих бойових дій (пункт 11 розділу ІІ); 3) з 01.05.2023 - територія активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси (підпункт 3.6. пункту 3 розділу І, в редакції наказу від 13.07.2023 № 199).

Отже, у період з 18.11.2022 до 01.05.2023 територія Херсонської міської територіальної громади не відносилася до територій активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією територій. А з 01.05.2023 є територією активних бойових дій, на якій функціонують державні електронні інформаційні ресурси, тобто наявний доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2024 № 512, яка набрала чинності 08.05.2024, внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану.

Зокрема, доповнено пункт 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 підпунктом 1-1, згідно із яким, орендарям державного та комунального майна, розташованого на територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій (далі - визначені території), не нараховується орендна плата за період з 1 числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку бойових дій або тимчасової окупації, по 1 число місяця, що настає через три місяці після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації, що визначаються відповідно до зазначеного переліку.

При цьому, пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2022 р. № 634 від 07.05.2024 № 512, установлено, що нарахування орендної плати орендарям, визначеним підпунктом 1-1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2022 р. № 634 Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану, здійснюється з урахуванням змін, затверджених цією постановою, починаючи з 1 січня 2024 року. Надмірно сплачена зазначеними орендарями орендна плата підлягає зарахуванню в рахунок майбутніх платежів.

Згідно із частиною першою статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

При розгляді цієї справи суд враховує позицію викладену у рішеннях Конституційного Суду України від 13.05.1997 № 1-зп, від 09.02.1999 № 1-рп/99, від 05.04.2001 № 3-рп/2001, від 13.03.2012 № 6-рп/2012, щодо незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів: закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце; дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

А також суд враховує висновки викладені у пункті 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 09.02.1999 № 1-рп/99, згідно із якими, в регулюванні суспільних відносин застосовуються різні способи дії в часі нормативно-правових актів. Перехід від однієї форми регулювання суспільних відносин до іншої може здійснюватися, зокрема, негайно (безпосередня дія), шляхом перехідного періоду (ультраактивна форма) і шляхом зворотної дії (ретроактивна форма).

У даному випадку, доповнення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 підпунктом 1-1, яким звільнено від нарахування орендної плати орендарів державного та комунального майна, розташованого на територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, є переходом від однієї форми регулювання суспільних відносин до іншої із застосуванням зворотної дії у часі (ретроактивної форми).

Однак, зворотна дія норм підпункту 1-1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 07.05.2024 № 512 поширена на вказані правовідносини, починаючи з 1 січня 2024 року. Тобто, дія цих норм ретроактивно не поширюється на правовідносини, що існували у 2023 році, зокрема, у спірний для сторін у цій справі період з 01.01.2023 по 31.12.2023.

Отже, оскільки з 18.11.2022 на територію Херсонської міської територіальної громади припинила розповсюджуватись дія норми підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634, дія якої в подальшому припинилася 31.12.2022, а норми про звільнення від орендної плати орендарів державного та комунального майна були знову введені лише з 01.01.2024 постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2024 № 512, правомірним є нарахування Позивачем Відповідачу орендної плати у період з 06.09.2019 по 30.06.2019, з липня 2019р. по 23.02.2022 і з січня 2023р. по грудень 2023р.

Також, відсутні підстави й для звільнення Відповідача від сплати орендної плати на підставі Розпорядження начальника Херсонської міської військової адміністрації від 16.11.2023 № 682р, з огляд у на наступне.

Питання, у тому числі порядок реалізації надання орендних знижок або звільнень від сплати орендної плати за договорами оренди певного майна або за договорами оренди майна, яке використовується за певними цільовими призначеннями, у зв`язку з подіями, які можуть негативно вплинути на здатність орендарів продовжувати сплачувати орендну плату за укладеними договорами оренди, урегульовано положеннями Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 (далі Порядок № 483).

За змістом пункту 129-1 Порядку № 483 у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, якщо у зв`язку зі змінами у соціально-економічному становищі в країні або в окремих її регіонах внаслідок економічної кризи, стихійного лиха, запровадження карантинних обмежень або інших подій, які можуть негативно вплинути на здатність орендарів продовжувати сплачувати орендну плату за укладеними договорами оренди, Кабінет Міністрів України або представницький орган місцевого самоврядування ухвалили рішення про надання орендних знижок або звільнень від сплати орендної плати за договорами оренди певного майна або за договорами оренди майна, яке використовується за певними цільовими призначеннями, визначеними у такому рішенні, то підставою для застосування таких звільнень або знижок є наказ орендодавця, прийнятий на підставі звернення орендаря, на якого вони поширюються. Орендні знижки або звільнення у таких випадках надаються з дати, визначеної у рішенні Кабінету Міністрів України (рішенні представницького органу місцевого самоврядування), або якщо у відповідному рішенні дата початку застосування знижки або звільнення не визначена, - то з дати, визначеної у наказі орендодавця. Припинення застосування знижки або звільнення відбувається з дати, визначеної у рішенні Кабінету Міністрів України (рішенні представницького органу місцевого самоврядування) або в наказі орендодавця. Зміни до договору оренди про початок або припинення застосування знижки або звільнення у такому випадку не вносяться.

Згодом відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.09.2022 № 1026 внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 «Деякі питання оренди державного та комунального майна» і від 27.05.2022 № 634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану». Зокрема, у Порядку № 483 у першому реченні пункту 129-1 слова «орендних знижок або звільнень» замінено словами «орендних знижок, звільнень», а після слів «на якого вони поширюються» доповнено словами «,крім випадків, коли у рішенні Кабінету Міністрів України або представницького органу місцевого самоврядування зазначається про те, що знижки або звільнення застосовуються без окремого рішення орендодавця».

Таким чином, положеннями пункту 129-1 Порядку № 483 конкретизовано порядок застосування орендних знижок або звільнень від сплати орендної плати за договорами оренди певного майна або за договорами оренди майна, яке використовується за певними цільовими призначеннями, за яким відповідно до рішення Кабінету Міністрів України або представницького органу місцевого самоврядування, ухваленого з відповідного питання, підставою для застосування таких звільнень або знижок є наказ орендодавця, прийнятий на підставі звернення орендаря, на якого вони поширюються. При цьому орендні знижки або звільнення у таких випадках надаються з дати, визначеної у рішенні Кабінету Міністрів України (рішенні представницького органу місцевого самоврядування), або якщо у відповідному рішенні дата початку застосування знижки або звільнення не визначена, - то з дати, визначеної у наказі орендодавця.

Такі правові позиції викладено у постановах Верховного Суду, зокрема, від 06.12.2023 у справі № 916/3377/22 та від 22.11.2023 у справі № 916/3587/22.

Відповідно до пункту 3 розпорядження Начальника Херсонської міської військової адміністрації «Про звільнення від сплати орендної плати за договорами оренди комунального майна» від 16.11.2023 № 682р, звільнення від орендної плати застосовуються до договорів оренди, чинних станом на 24.03.2022, за наказом орендодавця, за умови відсутності заборгованості з орендної плати станом на 24.02.2022.

Тобто, у розпорядженні від 16.11.2023 № 682р прямо вказано на те, що звільнення на його підставі від сплати орендної плати здійснюється за наказом орендодавця.

У даному випадку відсутній наказ орендодавця - Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади ХМР про звільнення ТОВ "ДІСКОРД" від сплати за оренду за Договором від 06.06.2019 № 2087.

Щодо позовної давності слід зазначити наступне.

Не підлягає задоволенню заява Відповідача викладена у Відзиві на позовну заяву від 23.01.2025 (вх. № 2504/25) до вимоги про стягнення заборгованості за Договором від 06.06.2019 в розмірі 82 736,78 грн., з огляду на наступне.

Відповідно до статті 256 Цивільного кодексу України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Згідно із частиною першою статті 261 Цивільного кодексу України перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Відповідно до частини першої статті 257 Цивільного кодексу України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Відповідно до положень пункту 12 Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 257, 258, 362, 559, 681, 728, 786, 1293 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.

Пунктом 18 Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України визначено, що у період дії в Україні воєнного, надзвичайного стану строки, визначені статтями 257-259, 362, 559, 681, 728, 786, 1293 цього Кодексу, продовжуються на строк його дії.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, прийнятої відповідно до статті 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб, на усій території України встановлений карантин з 12 березня 2020 року, який в свою чергу постановами Кабінету Міністрів України неодноразово продовжувався та тривав до 30.06.2023.

Крім того, 24 лютого 2022 року Указом Президента України № 64/2022 було введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому указами Президента України неодноразово продовжувався та триває станом на даний час.

Таким чином, враховуючи обставини введення в Україні карантину та запровадження правового режиму воєнного стану, позовна давність за вимогою про стягнення заборгованості за Договором від 06.06.2019 не сплинула.

Суд не приймає довід Відповідача щодо не повідомлення його про зміну юридичної особи, її реквізитів, не направлення рахунків на адресу ТОВ "ДІСКОРД" є неналежним виконанням обов`язків орендодавця за договором, оскільки умови Договору від 06.06.2019 не встановлено обов`язку орендодавця (правопопередника департаменту) щодо щомісячного надання рахунків Відповідачу на оплату за оренду переданого у користування нерухомого майна. А орендар самостійно повинен був здійснювати платежі і мав контролювати розмір плати, актуальність реквізитів та сторону, що має бути отримувачем коштів. Тобто у Позивача був відсутній обов`язок з повідомлення Відповідача орендаря про наявність в нього зобов`язання зі сплати за оренду майна.

З огляду на наведене, суд вважає такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі позовні вимоги про стягнення заборгованості за Договором оренди комунального майна міської територіальної громади від 06.06.2019 № 2087 у розмірі 82 736,78 грн.

Щодо позовної вимоги про розірвання договору, слід зазначити наступне.

Відповідно до частини першої статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Частиною другою статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Отже, вказаними нормами встановлено можливість розірвання договору за рішенням суду за наявності такої загальної підстави, як істотність його порушення, а також з інших підстав, передбачених договором або законом.

Відповідно до частини третьої статті 291 Господарського кодексу України договір оренди може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний з підстав, передбачених Цивільним кодексом України для розірвання договору найму, в порядку, встановленому статтею 188 цього Кодексу.

Згідно із частинами першою, другою статті 24 Закону України Про оренду державного та комунального майна від 03.10.2019 № 157-IX, договір оренди припиняється у разі: закінчення строку, на який його укладено; укладення з орендарем договору концесії такого майна; приватизації об`єкта оренди орендарем (за участю орендаря); припинення юридичної особи - орендаря або юридичної особи - орендодавця (за відсутності правонаступника); смерті фізичної особи - орендаря; визнання орендаря банкрутом; знищення об`єкта оренди або значне пошкодження об`єкта оренди. Договір оренди може бути достроково припинений за згодою сторін. Договір оренди може бути достроково припинений за рішенням суду та з інших підстав, передбачених цим Законом або договором.

Пунктом 10.4 Договору від 06.06.2019 встановлено, що його може бути розірвано у разі не внесення орендної плати у повному обсязі протягом 3-х місяців поспіль.

Заборгованість Відповідача за Договором від 06.06.2019 за періоди з 06.06.2019 по 30.06.2019, з липня 2019р. по 23.02.2022 і з січня 2023р. по грудень 2023р. складає суму в розмірі 82 736,78 грн. При цьому, у вказаний період Відповідачем не було здійснено жодного платежу. Вказана обставина підтверджена розрахунком суми заборгованості та не спростована Відповідачем.

Отже, Відповідач у вищевказаний період не вносив орендну плату за Договором від 06.06.2019, що є систематичним порушенням договору і самостійною та достатньою підставою для його розірвання відповідно до частини другої статті 651 Цивільного кодексу України, у зв`язку з тим, що друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про задоволення позовної вимоги про розірвання Договору від 06.06.2019.

З огляду на наведене, суд вважає такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі позовні вимоги про розірвання договору оренди та стягнення заборгованості за договором оренди комунального № 2087 від 06.06.2019 в розмірі 82 736,78 грн.

Згідно із пунктом 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись, частиною першою, пунктами 1, 4 частини другої статті 11, частиною першою, другою статті 14, частиною першою статті 202, частиною першою статті 509, частиною першою статті 530, статями 525, 526, частиною першою статті 626, статтею 629, частинами першою, другою статті 636, частиною першою статті 759 Цивільного кодексу України, статтею 193, частинами першою, другою статті 283 Господарського кодексу України, пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 № 157-IX, постановами Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634, від 06.03.2022 № 209, від 06.12.2022 № 1364, від 09.05.2023 № 469, від 07.05.2024 № 512, наказами Міністерства юстиції України від 01.04.2022 № 1307/5, від 17.11.2022 № 5152/5, від 27.12.2022 № 5840/5, наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, статтями 13, 73, 74, 75, 76-80, 86, 123, 124, 126, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Розірвати договір оренди комунального майна міської територіальної громади на нежилі приміщення першого поверху, загальною площею 132, 8 кв. м. за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, буд. 8-а №2087 від 06.06.2019 року (зареєстрований в реєстрі за № 933), укладений між управлінням комунальної власності Херсонської міської ради, правонаступником якого є департамент розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради (адреса: 73003, м. Херсон, просп. Незалежності, 37, код ЄДРПОУ: 44279728) та Товариством з обмеженою відповідальністю Діскорд (ЄДРПОУ: 42146128, адреса: 73003, м. Херсон, вул. Тарле, буд 17. кв. 96).

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Діскорд (73003, м. Херсон, вул. Тарле, буд. 17, кв. 96 ЄДРПОУ 42146128) на користь Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради (73003, м. Херсон, просп. Незалежності, 37 ЄДРПОУ 44279728) 82 736,78 грн. (вісімдесят дві тисячі сімсот тридцять шість гривень 78 коп.) суму основного боргу та витрати на сплату судового збору в розмірі 6 056,00 грн. (шість тисяч п`ятдесят шість гривень 00 коп.).

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги в строк встановлений частиною першою статті 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 14 квітня 2025 р.

Суддя Ю.А. Шаратов

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення02.04.2025
Оприлюднено16.04.2025
Номер документу126606909
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них про комунальну власність, з них щодо оренди

Судовий реєстр по справі —916/5689/24

Ухвала від 04.09.2025

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 20.08.2025

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 11.08.2025

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 16.06.2025

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 10.06.2025

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 26.05.2025

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 12.05.2025

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Рішення від 02.04.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 03.02.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 31.01.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні