Ухвала
від 11.04.2025 по справі 947/13271/25
КІЛІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 947/13271/25

Провадження № 1-кс/947/5206/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.04.2025 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_5 , про проведення огляду у кримінальному провадженні № 12024160000000544 від 26.04.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання сторони обвинувачення про надання дозволу на проведення огляду, з якого вбачається, що слідчим управлінням ГУ НП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024160000000544 від 26.04.2024 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що до слідчого управління ГУНП в Одеській області надійшли матеріал Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Державної аудиторської служби України про вчинення кримінального правопорушення за фактом розтрати бюджетних коштів службовими особами Департаменту фінансів Одеської міської ради.

Згідно з повідомлення начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області ОСОБА_6 , встановлено, що ревізорами Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області в період з 28.11.2023 по 19.02.2024 проведено позапланову ревізію бюджету Одеської міської територіальної громади (бюджету міста Одеси) в Департаменті фінансів Одеської міської ради за період з 01.01.2020 по 30.09.2023.

За результатами контрольного заходу складений акт від 22.02.2024 № 11-30/4.

Відповідно до акту встановлено ряд порушень фінансово - господарської діяльності Департаменту міського господарства Одеської міської ради, КП «Агенство програм розвитку Одеси», Департаментом комунальної власності Одеської міської ради, постійною комісією Одеської міської ради з питань житлово-комунального господарства.

Ревізією встановлено наступне.

Рішенням № 178-ХХІІІ від 21.04.2000 Одеської обласної ради цілісний майновий водопостачальний комплекс міста Одеси, міст Южне, Теплодар, Іллічівськ, Біляївського, Комінтернівського, Овідіопольського, Білгород-Дністровського районів Одеської області, передано зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області у комунальну власність територіальної громади м. Одеси та прийнято на баланс комунального підприємства «Одесаводоканал» ОМР.

У подальшому, 17.12.2003, рішенням Одеської міської ради № 2038-ХХIV затверджено проект договору оренди цілісного майнового комплексу

КП «Одесводоканал» та у той же день Одеською міською радою укладено з

ТОВ «Інфокс» договір оренди цілісного майнового комплексу

КП «Одесводоканал» на 49 років (терміном дії з 01.01.2004 по 21.12.2052).

Додатком № 1 до вказаного рішення є Договір оренди цілісного майнового комплексу комунального підприємства «Одесводоканал», відповідно до якого Одеська міська рада в особі міського голови ОСОБА_7 та ТОВ «Інфокс» в особі директора ОСОБА_8 уклали договір про наступне:

Орендар приймає у строкове платне користування цілісний майновий комплекс КП «Одесводоканал», склад і вартість якого визначено відповідно до наведених акта оцінки, протоколу про результати інвентаризації та передавального балансу, складеного станом на 30.09.2003, вартість якого становить 285566200 гривень;

Грошові кошти та цінні папери, з урахуванням дебіторської та кредиторської заборгованості, передаються орендареві в користування на умовах кредитного договору, що укладається одночасно з підписанням договору;

Оборотні матеріальні засоби в сумі 6508100 гривень орендар викуповує на підставі договору купівлі-продажу, що укладається одночасно з укладенням договору;

Орендар виступає правонаступником усіх прав і обов`язків реорганізованого КП «Одесводоканал»;

Прийом водопровідних та каналізаційних мереж за залишковою вартістю від підприємств та інших суб`єктів господарської діяльності здійснюється за окремими договорами у порядку, передбаченому чинним законодавством;

Прийом безхазяйних мереж та споруд водопроводу і каналізації проводиться відповідно до змін та доповнень, внесених сторонами відповідно до Договору на підставі рішення Орендодавця;

Орендна плата розраховується на підставі методики розрахунку та порядку використання орендної плати державного майна затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 786 від 04.10.1995 і становить 3% від залишкової вартості основних засобів цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал», що складає з ПДВ 8566986 гривень на рік (станом на 2003 рік).

Згідно пункту 1.4 договору передбачено, що КП «Одесводоканал» реорганізовується шляхом приєднання до Орендаря (ТОВ «Інфокс»).

Пункт 1.7 вказаного договору передбачає, що прийом водопровідних та каналізаційних мереж здійснюється за окремими договорами у порядку, передбаченому чинним законодавством.

Разом з тим, 05.04.2007 рішенням Одеської міської ради затверджено зміни до договору, який доповнено п. 3.9, згідно якого орендна плата за об`єкти додатково прийняті Орендарем незалежно від їх вартості, встановлюється в розмірі 1 гривня.

Згідно акту прийому-передачі цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал» (додаток до договору оренди №2) Одеська міська рада передала, а ТОВ «Інфокс» прийняло цілісний майновий комплекс КП «Одесводоканал».

Частиною 3 ст. 59 Господарського кодексу України встановлено, що у разі приєднання одного або кількох суб`єктів господарювання до іншого суб`єкта господарювання до останнього переходять усі майнові права та обов`язки приєднаних суб`єктів господарювання.

Згідно передавального акту, у відповідності із договором оренди цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал» від 17 грудня 2003 року, укладеного відповідно до рішень Одеської міської ради № 1923-ХХІV від 18.11.2003 року та №2038-ХХІV від 17.12.2003 року, між Одеською міською радою та ТОВ «Інфокс», КП «Одесводоканал» приєднується до ТОВ «Інфокс», а останнє виступає його правонаступником по всіх правах та обов`язках.

Відповідно до зазначеного передавального акту та згідно з умовами укладених договорів оренди, купівлі-продажу оборотних активів, кредитного договору від 17 грудня 2003 року ТОВ «Інфокс» було передано основні засоби, нематеріальні активи, незавершене будівництво, необоротні активи відповідно до акту приймання-передачі цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал», що додається до договору оренди, оборотні кошти відповідно до договору купівлі-продажу оборотних активів, дебіторська заборгованість у сумі 395562,1 тис. грн, кредиторська заборгованість у сумі 375054,2 тис. грн.

Згідно довідки головного управління статистики в Одеській області №04-11/2-330 від 07.06.2004 року Комунальне підприємство «Одесводоканал» (код 30174073) 07.06.2004 вилучено з єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.

У відповідності зі статутом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфокс», воно є правонаступником комунального підприємства «Одесводоканал», на підставі договору оренди цілісного майнового комплексу «Одесводоканал» від 17.12.2003.

Таким чином, правонаступником комунального підприємства «Одесводоканал» є Товариство з обмеженою відповідальністю «Інфокс». Філія «Інфоксводоканал» є структурним підрозділом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфокс» створеним на базі орендованого Товариством цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал» у відповідності та на підставі рішення загальних зборів учасників ТОВ «Інфокс» від 22 грудня 2003 року.

При цьому, передані в оренду каналізаційно-насосні станції (далі КНС) № 7А у м. Одесі (пров. Кордонний, 3г), № 6Б у м. Одесі (вул. Алмазна, 36), а також тунельний каналізаційний колектор глибокого залягання від шахти № 1 до № 2, напірний колектор від КНС № 7А до КНС № 6Б, перебували в неналежному стані та згідно проекту «Розвиток міської інфраструктури на 2012 рік» підлягали реконструкції.

З цією метою, рішенням виконавчого комітету ОМР від 16.02.2012 № 54 замовником з проектування та виконання робіт з реконструкції вказаних систем водовідведення визначено КП «Агентство програм розвитку Одеси» (далі КП «АПРО»).

У подальшому, рішенням виконавчого комітету ОМР від 21.06.2012 № 244 на баланс КП «АПРО» передано каналізаційні насосні станції № 7А у м. Одесі (пров. Кордонний, 3г), № 6Б у м. Одесі (вул. Алмазна, 36), а також тунельний каналізаційний колектор глибокого залягання від шахти № 1 до № 2 та напірний колектор від КНС № 7А до КНС № 6Б.

У зв`язку з наведеним, рішеннями виконавчого комітету ОМР 18.06.2013 та 18.07.2013 № 3519-VI та № 3669-VI надано згоду на виключення вказаного майна із переліку переданого в оренду КП «Одесводоканал».

У період з 2013 по 2015 роки на замовлення та силами КП «АПРО» були збудовані та реконструйовані об`єкти магістральної частини водовідведення, вартістю 45008360 доларів США за кошти позики міжнародного банку, які погашено за бюджетні кошти громади міста.

У подальшому КНС № 6Б, КНС № 7А, тунель глибинного залягання, напірний колектор введені в експлуатацію з 01.10.2015 та відповідно зі вказаної дати розпочато нарахування амортизації на вказані об`єкти основних засобів.

Вказані об`єкти з 01.10.2015 по теперішній час, в оренду чи інше платне користування не передавались.

У той же час, 20.11.2014 між ТОВ «Інфокс» та КП «АПРО» укладено договір по виконанню робіт з технічного обслуговування вказаних об`єктів.

Рішеннями Одеської міської ради від 29.10.2014 № 5578-VI, від 08.11.2017

№ 2603-VII, від 28.09.2022 № 988-VIII, від 29.11.2023 № 1656-VIII, від 20.03.2019 № 4368-VII, неодноразово доручалось Департаменту міського господарства спільно з КП «Агентство програм розвитку Одеси» провести інвентаризацію та оцінку вказаних об`єктів для передачі у платне користування ТОВ «Інфокс».

Відповідно до звітів про незалежну оцінку, проведену ТОВ «ЕОС» (дата оцінки 31.12.2019) загальна вартість цього комунального майна становила 734691,0тис. грн, у тому числі КНС №7А 209 314,0 тис. грн, КНС №6Б 282766,0 тис. грн, колектор 93401,0 тис. грн, трубопровід 149210,0 тис. грн.

Відповідно до додатку № 1 «Орендні ставки за використання цілісних майнових комплексів комунальної власності територіальної громади міста Одеси» Методики № 4214, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 30.01.2019 №4214-VІІ, орендна ставка за використання цілісного майнового комплексу становить 10%.

Водночас, Рішенням Одеської міської ради № 414-VIII від 28.07.2021 визнано такою, що втратила чинність, Методика розрахунку орендної плати за майно комунальної власності територіальної громади м. Одеси, затверджена рішенням Одеської міської ради від 30.01.2019 р. № 4214-VІІ та внесення змін до рішення Одеської міської ради від 10.06.2020 р. № 6053-VІІ «Про оренду комунального майна територіальної громади м. Одеси».

Згідно висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, через невиконання вказаних рішень посадовими особами Департаменту міського господарства ОМР, КП «АГПО», Департаменту комунальної власності ОМР, ТОВ «Інфокс» використовує вказані об`єкти у комерційній діяльності безоплатно, що призвело до недоотримання доходів бюджетом громади у сумі 337 947 190 грн.

Відповідно до відомостей з ЄДР, ТОВ «ЕОС» (код ЄДРПОУ 30256674) здійснює свою діяльність за адресою: м. Одеса, вул. Буніна, 10.

Так, відповідно до пунктів 3,4 «Порядку погодження Мінрегіоном умов конкурсу на право отримання в оренду об`єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності, умови конкурсу обов`язково мають містити: розмір орендної плати; строк оренди; особливі вимоги з питань забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, охорони навколишнього природного середовища та охорони праці; вимоги до обсягу та якості товарів, робіт і послуг, виготовлення, виконання і надання яких гарантує орендар; кваліфікаційні вимоги до претендентів.

Додаткові умови включаються до умов конкурсу з урахуванням пропозиції органу, уповноваженого управляти комунальним майном.

4. Орган, уповноважений управляти комунальним майном, для погодження умов конкурсу подає до Мінрегіону такі документи:

1) лист - звернення щодо погодження умов конкурсу;

2) засвідчену в установленому порядку копію рішення, прийнятого відповідною радою, про пропозицію передачі в оренду об`єкта у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебуває у комунальній власності;

3) проект повідомлення про оголошення конкурсу;

4) інструкцію для заявників (у тому числі інформацію і вимоги щодо порядку проведення конкурсу, розроблення та оформлення заявок, інформацію про процедурні питання);

5) проект конкурсної документації, що включає:

інструкцію для претендентів (у тому числі інформацію і вимоги щодо розроблення та оформлення конкурсних пропозицій, іншу інформацію (документи) для підготовки пропозицій про виконання умов конкурсу, інформацію стосовно об`єкта оренди, що має міститися в заяві для надання згоди органу Антимонопольного комітету України на отримання об`єкта в оренду); вимоги до претендента (орендаря); інформацію щодо умов конкурсу (основні умови оренди); істотні умови договору оренди.

Листом заступника міністра Міністерства Розвитку громад та територій України, від 01.11.2022 № 7/11/11579-22 за результатами розгляду листа Департаменту міського господарства Одеської міської ради від 04.10.2022№ 01-66/554 вих., щодо погодження оцінки вартості об`єкту та конкурсної документації зазначено, що конкурсна документація, надана на погодження Мінрегіону не визначено органом, уповноваженим управляти комунальним майном, як основними умовами конкурсу. Крім того у наданому пакеті наявні документи що суперечать вимогам Закону про особливості та пунктам 3 та 4 «Порядку погодження Мінрегіоном умов конкурсу» № 250 від 19.10.2020 № 1076/35359.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 242 КПК України, слідчий або прокурор зобов`язаний звернутися до експерта для проведення експертизи для визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.

На даний час у кримінальному провадженні призначено судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

З метою забезпечення експертного дослідження, за клопотанням судового експерта, на даний час виникла необхідність в проведенні огляду КНС № 7А (м. Одеса, пров. Кордонний, 3г), КНС № 6 (м. Одеса, вул. Алмазна, 36), тунелю глибокого залягання від шахти № 1 до № 2 та напірного колектору від КНС № 7А до КНС № 6Б.

В судовому засіданні слідчий клопотання про надання дозволу на проведення огляду підтримала у повному обсязі, клопотання просила задовольнити.

Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, вислухавши слідчого в судовому засіданні, яка підтримала подане клопотання та просила його задовольнити, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Відповідно до ст.41 Конституції України право приватної власності є непорушним.

Згідно з Конституцією України та Законом України «Про міжнародні договори і угоди», чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і підлягає застосуванню поряд з національним законодавством України.

Згідно ст.2 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», рішення ЄСПЛ є обов`язковими для виконання Україною відповідно до ст.46 Конвенції.

У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово зазначав, що аби не суперечити ст.8 Конвенції, втручання у приватне життя повинно здійснюватися «згідно із законом», мати легітимну мету та бути необхідним у демократичному суспільстві для досягнення цієї мети (рішення у справі «Кривіцька та Кривіцький проти України», п.42; «Шалімов проти України», п.84; «Кузнецов проти України», п.134).

У рішенні «Michaud v. France», п.94-1175, ЄСПЛ вказав, що вираз «передбачене законом» вимагає насамперед, щоб втручання ґрунтувалося на внутрішньому праві.

Згідно рішення «S. and Marper v. the UK», п.101, втручання буде таким, що є «необхідним у демократичному суспільстві», якщо воно відповідає вимогам «нагальної суспільної необхідності», зокрема є пропорційним його «законній меті», і якщо причини, наведені національними властями в його виправдання, є «суттєвими і достатніми».

Відповідно вимогам ст. 237 ч.2 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу встановленими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Відповідно до ч. 1 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

Згідно ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Долученими до клопотання матеріалами в сукупності в повній мірі підтверджується наявність обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення в рамках кримінального провадження № 12024160000000544 від 26.04.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

На теперішній час у органу досудового розслідування, для повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, з метою перевірки і уточнення відомостей, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, виникла необхідність у проведенні огляду каналізаційної насосної станції № 6Б за адресою: м. Одеса, вул. Алмазна, 36.

Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна, каналізаційної насосної станції № 6Б за адресою: м. Одеса, вул. Алмазна, 36, належать територіальній громаді в особі КП «Агентство програм розвитку Одеси».

З огляду на викладене, слідчий суддя приходить до переконання, що в результаті надання дозволу на проведення огляду може бути досягнуто мету проведення такої слідчої (розшукової) дії.

З урахуванням вищевикладеного, з метою виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, проведення подальших необхідних слідчих дій, з метою прийняття у подальшому законного та обґрунтованого процесуального рішення за результатами проведення досудового розслідування, беручи до уваги правове обґрунтування клопотання сторони обвинувачення, яке в повній мірі відповідає вимогам, які ставляться до такого роду клопотань, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 223, 234, 235 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_5 , про проведення огляду у кримінальному провадженні № 12024160000000544 від 26.04.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України задовольнити.

Надати слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні № 12024160000000544 від 26.04.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України та прокурорам, які входять до складу групи прокурорів у вказаному кримінальному провадженні, дозвіл на проведення огляду каналізаційної насосноїстанції №6Бза адресою: м.Одеса,вул.Алмазна,36 з можливістю залучення судових експертів та спеціалістів.

Визначити строк дії ухвали тривалістю десять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКілійський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення11.04.2025
Оприлюднено17.04.2025
Номер документу126616752
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —947/13271/25

Ухвала від 11.04.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 11.04.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні