Деснянський районний суд м.чернігова
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 750/1023/25
Провадження № 1-кс/750/1550/25
У Х В А Л А
14 квітня 2025 року м. Чернігів
Слідчий суддя Деснянського районного суду міста Чернігова ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Чернігові клопотання старшогослідчого вособливо важливихсправах слідчоговідділу УправлінняСБ Українив Чернігівськійобласті проарешт майнау кримінальномупровадженні,внесеному доЄдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024270000000068 від 22.10.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191 КК Україн,-
В С Т А Н О В И В :
11.04.2025 через канцелярію суду надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу Управління СБ України в Чернігівській області ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромвідділу Чернігівськоїобласної прокуратури ОСОБА_4 ,в якомуслідчий проситьнакласти арешт намайно,шляхом заборонийого відчуженнята розпорядження ним,яке належитьна правіприватної власностіпідозрюваному укримінальному провадженні№ 42024270000000068від 22.10.2024 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .,уродженцю с.Тхорівка Сквирськогорайону Київськоїобласті,зареєстрованому заадресою: АДРЕСА_1 ,працюючому заступникомкомандира загонуз авіаційно-технічногота матеріальногозабезпечення Спеціальногоавіаційного загонуОперативно-рятувальноїслужби цивільногозахисту ДСНСУкраїни,раніше несудимому,а саме:автомобільAUDIA6,2006року випуску,держаний номернийзнак НОМЕР_1 ; земельнуділянку зкадастровим номером7423380800:06:001:0005 площею2,0га (вартістьне встановлена);земельну ділянкуз кадастровимномером 7423385600:03:002:0087площею 2,0га;земельну ділянкуз кадастровимномером 7423385600:03:002:0073площею 2,0га;земельнуділянку зкадастровим номером7423383200:15:001:0034площею 2,0га,цільове призначення:для веденняособистого селянськогогосподарства,адреса:Чернігівська область,Ніжинський район,с/радаНіжинська;земельнуділянку зкадастровим номером7423383200:15:001:0012площею 2,0га,цільове призначення:для веденняособистого селянськогогосподарства,адреса:Чернігівська область,Ніжинський район,с/радаНіжинська;земельнуділянку зкадастровим номером7410400000:03:006:0002площею 0,1га,цільове призначення:для будівництвата обслуговуванняжилого будинку,господарських будівельі споруд,адреса: АДРЕСА_2 ;земельнуділянку зкадастровим номером7410400000:03:006:0003площею 0,0934га,цільове призначення:для веденняособистого селянськогогосподарства,адреса: АДРЕСА_2 ;будинок,розташований заадресою: АДРЕСА_3 ;будинок, розташованийза адресою: АДРЕСА_2 ,площею 61,8кв.м.
Слідчий в провадженні якого перебуває кримінальне провадження, в судове засідання не з`явився, разом з клопотанням подав письмову заяву про розгляд справи без його участі, клопотання підтримав.
З метою забезпечення арешту майна розгляд клопотання відбувається без повідомлення власника майна на підставі ч.2 ст. 172 КПК України.
Дослідивши матеріали кримінального провадження, вважаю, що клопотання слідчого про арешт майна є обґрунтованим і таким, що підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Слідчим відділом Управління СБ України в Чернігівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42024270000000068 від 22.10.2024 за підозрою ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.28, ч.2 ст.364КК України, за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом командира Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 152 від 22.04.2014 ОСОБА_5 призначено на посаду заступника командира загону з авіаційно-технічного та матеріального забезпечення Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України.
Згідно розділу ІІ Посадової інструкції заступника командира загону з авіаційно-технічного та матеріального забезпечення Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України (на особливий період), затвердженої 17.08.2022 командиром САЗ ОРСЦЗ ДСНС України, ОСОБА_5 серед іншого був зобов`язаний: контролювати та організовувати роботу підрозділів частини АТ та МЗ; контролювати розробку і організацію практичного виконання документів з питань авіаційно-технічного та матеріального забезпечення; контролювати організацію проведення технічного обслуговування і ремонту техніки і обладнання; керувати розробкою проектів перспективних і річних планів, плану господарської діяльності, економічної роботи, плану закупівель, плану підготовки об`єктів і споруд до зимової і літньої експлуатації, утримання аеродрому, інженерних мереж, комунікацій в експлуатаційному стані; контролювати організацію ведення обліку, правильне зберігання і своєчасне оновлення запасів матеріальних засобів усіх видів, а також експлуатацію, ремонт та технічне обслуговування техніки, житлового фонду, інженерних та спеціальних споруд у підпорядкованих підрозділах; контролювати організацію роботи складського господарства, виконання заходів щодо її підвищення та технічного оснащення, забезпечення матеріальними ресурсами. Здійснювати постійний контроль за правильним, ощадливим та доцільним витрачанням (використанням) матеріальних засобів і коштів, виконанням необхідних заходів для боротьби з нераціональними їх витратами (використанням), втратами, нестачами, псуванням і розкраданням; контролювати організацію виконання ремонтно-будівельних, господарських та інших робіт у Спеціальному авіаційному загоні, своєчасне забезпечення будівельними матеріалами і устаткуванням цих робіт; контролювати організацію робіт по обладнанню, удосконаленню, правильному утриманню та експлуатації об`єктів виробничо-житлового фонду; брати участь в організації та проведенні закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, в підготовці, розробці та погодженні правочинів; організовувати і контролювати укладення правочинів та їх виконання підпорядкованими підрозділами.
Таким чином, ОСОБА_5 , обіймаючи посаду заступника командира загону з авіаційно-технічного та матеріального забезпечення Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України постійно виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, у зв`язку з чим відповідно до ч. 3 ст. 18 та примітки 1 до ст. 364 Кримінального кодексу України був службовою особою.
У відповідності до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Згідно ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 228 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України, при виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 26 Бюджетного кодексу України контроль за дотриманням бюджетного законодавства спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами та здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу його учасниками відповідно до цього Кодексу та іншого законодавства, а також досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
Крім того, ч. 3 ст. 26 Бюджетного кодексу України визначено, що задля забезпечення дотримання законності та ефективності використання бюджетних коштів та запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання бюджетних коштів, розпорядники бюджетних коштів в особі їх керівників організовують внутрішній контроль і внутрішній аудит та забезпечують їх здійснення у своїх установах і на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління таких розпорядників бюджетних коштів.
Згідно преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі по тексту - Закон № 922) Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. ч. 1, 7 ст. 11 Закону № 922 відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником.
Згідно ч. 1 ст. 41 Закону № 922 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 44 Закону № 922 за порушення цього Закону керівники замовника несуть відповідальність згідно із законами України.
Уповноважена особа здійснює свою діяльність на підставі укладеного із замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника та відповідного положення.
Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922 до 01.01.2022 замовник може утворювати тендерний комітет (комітети) для організації та проведення процедур закупівель.
Замовник має право визначити уповноважену особу (осіб) та тендерний комітет (комітети), за умови, що кожен із них буде відповідальним за організацію та проведення конкретних процедур закупівель.
Згідно пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (далі - Особливості № 1178), замовники, зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Підпунктом 8 пункту 13 Особливостей № 1178 визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов`язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Згідно п. 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої-п`ятої, сьомої та восьмої статті Закону, та цих особливостей.
Крім того, згідно з розділом II Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.08.2020, після визначення потреби в товарах, роботах, послугах та формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик наступним етапом визначення замовником очікуваної вартості, що передує укладенню договору, є аналіз ринку. Це передбачає використання загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних).
Перебуваючи на посаді заступника командира загону з авіаційно-технічного та матеріального забезпечення Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України, ОСОБА_5 вчинив тяжке корупційне кримінальне правопорушення при наступних обставинах.
Так, у точно не встановлені досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше травня 2024 року ОСОБА_5 , обіймаючи посаду заступника командира загону з авіаційно-технічного та матеріального забезпечення Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України, будучи службовою особою державного органу, що наділена владними повноваженнями на здійснення керівництва особами рядового і начальницького складу вказаного загону, у тому числі працівниками частини авіаційно-технічного та матеріального забезпечення, а також на здійснення внутрішнього контролю за використанням бюджетних коштів, брати участь в організації та проведенні публічних закупівель Спеціальним авіаційним загоном Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби з надзвичайних ситуацій, володіючи інформацією про виділення у 2024 році вказаному загону бюджетних коштів на закупівлю будівельних робіт «Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4. (Друга черга)», зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, вступив у злочинну змову з директором Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» (код ЄДРПОУ: 43402951) ОСОБА_7 , іншими невстановленими досудовим розслідуванням представниками даного товариства та фахівцем частини авіаційно-технічного та матеріального забезпечення Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України ОСОБА_6 (у подальшому т.в.о. заступника вказаної частини), з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» шляхом сприяння забезпеченню перемоги даного товариства у проведенні публічної закупівлі будівельних робіт щодо реконструкції нерухомого майна («Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4. (Друга черга)»), укладення з даним товариством без проведення відкритих торгів прямого договору на проведення додаткових робіт на цьому об`єкті будівництва та в подальшому здійснення САЗ ОРСЦЗ ДСНС України оплати зазначеному товариству за поставку будівельних матеріалів при проведенні вказаного будівництва за ціною, що є значно вищою за їх дійсну ринкову вартість.
При цьому, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , директор ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» ОСОБА_7 та інші невстановлені досудовим розслідуванням представники зазначеного товариства узгодили між собою, що з метою реалізації свого злочинного умислу та одержання неправомірної вигоди вказаним товариством вони на свій розсуд у межах виділених на 2024 рік САЗ ОРСЦЗ ДСНС України бюджетних коштів будуть корегувати у сторону збільшення або зменшення перелік будівельних робіт та матеріалів, які підлягають виконанню та придбанню за ці кошти для проведення реконструкції зазначеного нерухомого майна.
Так, Спеціальним авіаційним загоном Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України 25.06.2024 в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» оприлюднено оголошення щодо проведення закупівлі робіт по реконструкції нерухомого майна («Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4. (Друга черга», (UA-2024-06-25-003770-a), очікувана вартість 9 875 000 грн. Відповідно до тендерної документації замовника критерієм вибору переможця була ціна пропозиції.
Участь у відкритих торгах шляхом подачі тендерних пропозицій брало два суб`єкти господарювання: приватне підприємство «Виробничо-комерційна фірма «АЛВИ-МЕТАЛЛ» (код ЄДРПОУ: 39067214) з пропозицією 9 210 000,00 грн. та ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» (код ЄДРПОУ: 43402951) з пропозицією 9 375 505,00 грн.
У свою чергу, ОСОБА_5 , використовуючи свої повноваження щодо здійснення керівництва працівниками частини з авіаційно-технічного та матеріального забезпечення загону та здійснення внутрішнього контролю за здійсненням закупівель товарів, робіт і послуг, а також наявні у зв`язку з цим можливості, усвідомлюючи при цьому, що він зможе організувати перемогу ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» у процедурах закупівель на реконструкцію нерухомого майна («Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4. (Друга черга, (UA-2024-06-25-003770-a), зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, надав незаконну вказівку ОСОБА_6 контролювати процедуру проведення публічних закупівель загону таким чином, щоб сприяти забезпеченню перемоги ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» у процедурі вказаної публічної закупівлі шляхом підлаштування умов технічної специфікації та інших вимог щодо предмету закупівлі тендерної документації для перемоги ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС», та подальшого усунення конкурентів з більш вигідними ціновими пропозиціями у відкритих торгах UA-2024-06-25-003770-a, а саме приватного підприємства «Виробничо-комерційна фірма «АЛВИ-МЕТАЛЛ».
Так, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою між собою, з метою забезпечення перемоги ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» у відкритих торгах щодо закупівлі вказаних будівельних робіт систематично контактували з представниками вказаного товариства, узгоджували з ними умови проведення публічної закупівлі, виключивши ті з них, які не влаштовували представників ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС», отримували від представників ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» перелік недоліків у тендерній пропозиції ПП «Виробничо-комерційна фірма «АЛВИ-МЕТАЛЛ», на підставі якого треба відмовити даному підприємству у визнанні його переможцем у відкритих торгах, надавали допомогу представникам ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» в складанні документів, пов`язаних з даною публічною закупівлею. Вказаним чином ОСОБА_5 та ОСОБА_6 організували проведення вказаної публічної закупівлі за відсутності конкурентних засад в інтересах ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС».
У подальшому, за сприяння ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , які діяли умисно, зловживаючи службовим становищем, Спеціальним авіаційним загоном Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України винесено протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 16.07.2024 у процедурі закупівлі UA-2024-06-25-003770-a про визнання переможцем ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» з ціновою пропозицією у розмірі 9 375 505,00грн, що на 165505 грн. перевищило відхилену більш вигідну цінову пропозицію приватного підприємства «Виробничо-комерційна фірма «АЛВИ-МЕТАЛЛ» у розмірі 9 210 000,00 грн.
На підставі зазначеного протокольного рішення від 16.07.2024, за сприяння ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , між Спеціальним авіаційним загоном Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України в особі виконуючого обов`язки командира ОСОБА_8 з одного боку та ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» в особі директора ОСОБА_7 з іншого боку 30.07.2024 укладено договір № 247 про закупівлю робіт з капітального будівництва «Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4. (Друга черга)».
25.10.2024 між Спеціальним авіаційним загоном Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України в особі командира ОСОБА_9 з одного боку та ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» в особі директора ОСОБА_7 укладено додаткову угоду №1 до договору про закупівлю робіт з капітального будівництва № 247 від 30.07.2024, якою зменшено обсяг робіт по вказаному договору та відповідно зменшено суму договору, яка згідно додаткової угоди склала 7405411,76 грн.
Разом з тим, у точно невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , продовжуючи зловживати своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою між собою, директором ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» ОСОБА_7 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням представниками вказаного товариства, вчиняючи протиправні дії всупереч інтересам служби з метою одержання неправомірної вигоди ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС», розуміючи, що частина бюджетних коштів, виділених САЗ ОРСЦЗ ДСНС України на реконструкцію вказаного нерухомого майна залишається не використаною, вирішили без проведення відкритих торгів та відповідно застосування конкурентних засад укласти прямий договір між САЗ ОРСЦЗ ДСНС України та ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» щодо проведення будівництва «Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4 (друга черга, додаткові роботи)», до предмету якого включити поміж інших позицій закупівлю «Дверних блоків металевих протипожежних ДМП ЕІ 60 21-10,1 В2» за ціною, яка буде значно вище за ринкову.
При цьому, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 достовірно знали, що ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» не є виробником зазначених дверних блоків та не займається їх реалізацією, що інформація щодо дійсної ринкової ціни на зазначені дверні блоки є в загальному доступі і ринкова ціна на цей товар є значно нижчою ніж та, яку вони вирішили вказати в прямому договорі з ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС», і що у разі проведення відкритих торгів даний товар може бути придбаний в інших суб`єктів господарювання за ринковою ціною, що зменшить витрати бюджетних коштів, виділених САЗ ОРСЦЗ ДСНС України.
У подальшому, у ході реалізації злочинного умислу ОСОБА_5 та ОСОБА_6 щодо отримання ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» неправомірної вигоди за рахунок бюджетних коштів, виділених САЗ ОРСЦЗ ДСНС України на закупівлю робіт щодо реконструкції зазначеного нерухомого майна шляхом оплати товару за ціною, що буде значно перевищувати їх дійсну вартість, 25.10.2024 між Спеціальним авіаційним загоном Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України в особі командира ОСОБА_9 з одного боку та ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» в особі директора ОСОБА_7 укладено прямий договір № 367 про виконання додаткових робіт за публічною закупівлею «Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4. (Друга черга, додаткові роботи)». Сума договору склала 1970093,24 грн.
При цьому, у жовтні 2024 року, у точно невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, ОСОБА_6 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки заступника начальника частини авіаційно-технічного та матеріального забезпечення Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України, реалізуючи свій спільний з ОСОБА_5 , директором ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» ОСОБА_7 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням представниками вказаного товариства злочинний умисел, направлений на одержання неправомірної вигоди ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС», підготував обґрунтування підстави для здійснення згідно пунктом 8 пункту 13 Особливостей № 1178 закупівлі в ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» на підставі прямого договору з даним товариством без застосування відкритих торгів робіт з будівництва «Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4 (друга черга, додаткові роботи)».
У даному обґрунтуванні ОСОБА_6 зазначив, що у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт, пов`язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт, а саме про те, що оскільки ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» відповідно до договору про надання послуг від 30 липня 2024 року № 247 (UA-2024-06-25-003770-a) проводить роботи з бетонної підготовки та утеплення підлоги, то є необхідність у закупівлі додаткових робіт з улаштування верхніх шарів підлоги для збереження технологічного процесу.
Водночас за відсутності будь-якого обґрунтування щодо необхідності, доцільності та правової можливості проведення закупівлі товару саме за прямим договором без проведення відкритих торгів договором від 25.10.2024 № 367 було передбачено серед іншого закупівлю в ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» «дверних блоків металевих протипожежних ДМП ЕІ 60 21-10,1 В2» на загальну суму 929864,01 грн.
Так, за даним договором від 25.10.2024 № 367, підготовку якого зловживаючи своїм службовим становищем організували ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , було передбачено виконання додаткових робіт з облаштування підлоги та встановлення віконних і дверних блоків на об`єкті будівництва, при цьому поміж інших позицій передбачено закупівлю підрядною організацією ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» «дверних блоків металевих протипожежних ДМП ЕІ 60 21-10,1 В2» за ціною 40428,87 грн. за 1 шт., в кількості 23 шт., що не відповідала ринковій ціні на даний товар, про що було достеменно відомо ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , які відповідно до вимог діючого законодавства зобов`язані були організувати перед укладанням даного договору маркетинговий аналіз ринку на предмет ціни товару. При цьому, дійсна ринкова вартість одного «дверного блоку ДМП ЕІ 60 21-10,1 В2» становила 12903,33 грн.
Разом з тим, директор ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою з іншими невстановленими представниками даного товариства, а також ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , з метою штучного завищення ціни «дверних блоків ДМП ЕІ 60 21-10,1 В2» і таким чином незаконного заволодіння очолюваним ним підприємством бюджетними коштами, задіяв пов`язане з ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» підприємство, а саме ТОВ «Гранко Плюс», яке не є виробником дверних блоків та у ході здійснення своєї підприємницької діяльності не займається реалізацією даного виду товару.
Так, 24.10.2024 після того, як стало відомо, що планується укласти прямий договір між САЗ ОРСЦЗ ДСНС України та ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС», предметом якого серед іншого буде закупівля дверних блоків, діючи за домовленістю з ОСОБА_7 , ТОВ «Гранко Плюс» звернулося з приводу придбання зазначених дверних блоків до виробника ТОВ «ФОРТЕЗА» та придбало їх за ціною 19000 грн. за штуку без ПДВ (сума ПДВ 3800 грн.). Разом з тим, ТОВ «Гранко Плюс» реалізувало ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» згідно рахунку оплати № 46 від 25.10.2024 вказані дверні блоки, придбані у виробника за ціною 39078,60 грн. за штуку без ПДВ (сума ПДВ 7815,72 грн.).
У подальшому, на підставі акту № 1 від 31.10.2024 приймання виконання будівельних робіт та акту № 2 від 13.12.2024 приймання виконаних будівельних робіт за договором № 367 від 25.10.2024 Спеціальним авіаційним загоном Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України, що розташований за адресою: Чернігівська область, м. Ніжин, вул. Космонавтів, 90, перераховано на рахунок ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» грошові кошти у розмірі 835632,49 грн. згідно платіжної інструкції № 2236 від 01.11.2024 та 1134460,75 грн. згідно платіжної інструкції № 2671 від 17.12.2024.
Таким чином, ОСОБА_5 , діючи умисно за попередньою змовою з ОСОБА_6 , директором ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» ОСОБА_7 та іншими невстановленими досудовим розслідуванням представниками вказаного товариства, в порушення вимог п. 6 ч. 1 ст. 7, ч. 2 ст. 19, п. 3 ч. 1, ч.3 ст. 26 Бюджетного кодексу України, ч. 1 ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» та своєї посадової інструкції використав своє службове становище всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС», а саме протиправно сприяв вказаному товариству в отриманні перемоги у відкритих торгах на проведення робіт з будівництва «Реконструкція казарм №13/2 і №13/4 з надбудовою третього поверху під багатоквартирні житлові будинки по вул. Космонавтів в м. Ніжин, Чернігівської області. Коригування 4», укладенні з даним товариством договору № 247 від 30.07.2024 про закупівлю робіт з капітального будівництва, а також укладенні з даним товариством без проведення відкритих торгів прямого договору про закупівлю робіт з капітального будівництва № 367 від 25.10.2024 та в подальшому здійсненні оплати ТОВ «БУДІНДУСТРІЯ ЛЮКС» згідно договору № 367 від 25.10.2024 за поставку «дверних блоків металевих протипожежних ДМП ЕІ 60 21-10,1 В2) за ціною, що значно перевищувала їх дійсну ринкову вартість, чим завдав шкоду державі в особі Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України у розмірі 796892,73 грн., що більш ніж у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та згідно примітки 4 до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.
09.04.2025 ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення передбаченогоч.2 ст.28, ч.2 ст.364 КК України.
Прокурором відділу Чернігівської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Спеціального авіаційного загону оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій до підозрюваного ОСОБА_5 заявлено позов про відшкодування 796892,73 грн. матеріальної шкоди.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та інформаційної довідки Головного сервісного центру МВС регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Київській та Чернігівській областях підозрюваному ОСОБА_5 на праві приватної власності належить наступне майно:
- автомобіль AUDI A6, 2006 року випуску, держаний номерний знак НОМЕР_1 орієнтовна ринкова вартість якого згідно загальнодоступних відомостей, відображених в інтернет-ресурсах становить 380000 грн.;
- земельна ділянка з кадастровим номером 7423380800:06:001:0005 площею 2,0 га (вартість не встановлена);
- земельна ділянка з кадастровим номером 7423385600:03:002:0087 площею 2,0 га, вартістю 16500 грн.;
- земельна ділянка з кадастровим номером 7423385600:03:002:0073 площею 2,0 га, вартістю 15914 грн.;
- земельна ділянка з кадастровим номером 7423383200:15:001:0034 площею 2,0 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: Чернігівська область, Ніжинський район, с/рада Ніжинська (вартість не встановлена);
- земельна ділянка з кадастровим номером 7423383200:15:001:0012 площею 2,0 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: Чернігівська область, Ніжинський район, с/рада Ніжинська (вартість не встановлена);
- земельна ділянка з кадастровим номером 7410400000:03:006:0002 площею 0,1 га, цільове призначення: для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, адреса: АДРЕСА_2 (вартість не встановлена);
- земельна ділянка з кадастровим номером 7410400000:03:006:0003 площею 0,0934 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: АДРЕСА_2 (вартість не встановлена);
- будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_3 , вартість 55538 грн.;
- будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_2 , площею 61,8 кв.м. (вартість не встановлена).
Обґрунтовуючи доцільність арешту майна, слідчий у клопотанні зазначив, що метою накладення арешту є забезпечення цивільного позову.
Відповідно до частини першої статті 131 КПК України, арешт майна є заходом забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
За змістом процесуальних положень, закріплених у частинах першій та другій статті 170 КПК України, арештом майна є тимчасове до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та\або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпеченнявідшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).
Згідно ч. 6 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Враховуючи викладене, а також те, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.28, ч.2 ст.364 КК України, в ході яких була заподіяна матеріальна шкода державним інтересам, розмір якої визначений висновком експерта,за результатомпроведення судовоїекономічної експертиз№ СЕ-19/125-25/3624-ЕКвід 26.03.2025 і який становить 796892,73грн. та на відшкодування якої прокурор в інтересах держави звернувся з відповідним позовом, з метою забезпечення цивільного позову, тому є всі правові підстави для накладення арешту на автомобіль AUDI A6, 2006 року випуску, держаний номерний знак НОМЕР_1 ; земельну ділянку з кадастровим номером 7423380800:06:001:0005 площею 2,0 га; земельну ділянку з кадастровим номером 7423385600:03:002:0087 площею 2,0 га;земельну ділянку з кадастровим номером 7423385600:03:002:0073 площею 2,0 га;земельну ділянку з кадастровим номером 7423383200:15:001:0034 площею 2,0 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: Чернігівська область, Ніжинський район, с/рада Ніжинська;земельну ділянку з кадастровим номером 7423383200:15:001:0012 площею 2,0 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: Чернігівська область, Ніжинський район, с/рада Ніжинська;земельну ділянку з кадастровим номером 7410400000:03:006:0002 площею 0,1 га, цільове призначення: для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, адреса: АДРЕСА_2 ;земельну ділянку з кадастровим номером 7410400000:03:006:0003 площею 0,0934 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: АДРЕСА_2 ;будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_3 ;будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_2 , площею 61,8 кв.м, з правообмеженням у виді заборони на відчуження та розпорядження.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 98, 131, 170, 172,173 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання слідчого - задовольнити.
Накласти арешт арешт на майно, шляхом заборони його відчуження та розпорядження ним, яке належить на праві приватної власності підозрюваному у кримінальному провадженні № 42024270000000068 від 22.10.2024 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ., уродженцю с.Тхорівка Сквирського району Київської області, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 , працюючому заступником командира загону з авіаційно-технічного та матеріального забезпечення Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України, раніше не судимому, а саме:
- автомобіль AUDI A6, 2006 року випуску, держаний номерний знак НОМЕР_1 ;
- земельну ділянку з кадастровим номером 7423380800:06:001:0005 площею 2,0 га (вартість не встановлена);
- земельну ділянку з кадастровим номером 7423385600:03:002:0087 площею 2,0 га;
- земельну ділянку з кадастровим номером 7423385600:03:002:0073 площею 2,0 га;
- земельну ділянку з кадастровим номером 7423383200:15:001:0034 площею 2,0 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: Чернігівська область, Ніжинський район, с/рада Ніжинська;
- земельну ділянку з кадастровим номером 7423383200:15:001:0012 площею 2,0 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: Чернігівська область, Ніжинський район, с/рада Ніжинська;
- земельну ділянку з кадастровим номером 7410400000:03:006:0002 площею 0,1 га, цільове призначення: для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, адреса: АДРЕСА_2 ;
- земельну ділянку з кадастровим номером 7410400000:03:006:0003 площею 0,0934 га, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, адреса: АДРЕСА_2 ;
- будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_3 ;
- будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_2 , площею 61,8 кв.м.
Старшому слідчомув особливоважливих справахслідчого відділуУправління СБУкраїни вЧернігівській області ОСОБА_3 забезпечити зберігання арештованого майна.
Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим.
Копію ухвали направити слідчому, власнику арештованого майна.
Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді подається до Чернігівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_10
Суд | Деснянський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2025 |
Оприлюднено | 17.04.2025 |
Номер документу | 126619710 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні