ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 квітня 2025 року ЛуцькСправа № 140/14754/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Плахтій Н.Б.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Підгайцівської сільської ради про визнання незаконним рішення,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі позивач1, ОСОБА_1 ), ОСОБА_2 (далі позивач2, ОСОБА_2 )звернулися з позовом до Підгайцівської сільської ради (далі відповідач) про визнання незаконним рішення від 15.11.2024 №44/20 «Про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2024 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому».
Позовні вимоги мотивовані тим, що 15.11.2024 Підгайцівською сільською радою було винесено на голосування проект рішення «Про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому». В даному проекті рішення передбачалося два питання:
1. «Включити до складу виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_2 (постанова про відкриття виконавчого провадження від 15.10.2024 №76310565).
2. «Включити до складу виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_1 (постанова про відкриття виконавчого провадження від 15.10.2024 №76310454).
За результатами розгляду проекту та голосування було прийнято рішення від 15.11.2024 №44/20, яким відповідно до пункту 3 частини 1 статті 26, статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 26.04.2023 року (справа №140/551/23), враховуючи пропозицію Підгайцівського сільського голови Семенюка Ю.М. щодо персонального складу виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради, сільська рада вирішила:
1. Внести зміни до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» зі змінами.»
Враховуючи проект рішення, яке подавалося на голосування, та рішення, прийняте за результатами голосування, складається враження, що ОСОБА_2 та ОСОБА_1 було включено до складу виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради за посадами.
Однак, на думку позивачів, таке рішення не відповідає результатам голосування.
Так, згідно з протоколом голосування з системи електронного голосування «Голос» від 15.11.2024 вбачається, що первинно проект рішення «Про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» не було прийнято за основу. В подальшому відбулося повернення до питання порядку денного «про внесення змін у рішення….».
Проект рішення «Про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» було прийнято за основу.
В подальшому було внесено поправку в частині порядку голосування. Вона стосувалася того, що слід голосувати за кожне питання окремо, тобто окремо за включення до складу виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_2 (постанова про відкриття виконавчого провадження від 15.10.2024 №76310565) та окремо за включення заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою Бляшука О.В. (постанова про відкриття виконавчого провадження від 15.10.2024 №76310454).
За результатами голосування рішення про включення до складу виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_2 не прийнято та заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_1 не прийнято.
Після голосування по проекту рішення з поправками в розрізі кожного окремого питання було поставлено на голосування рішення в цілому. Як результат воно було прийнято. Однак з огляду на голосування з поправками вірним є рішення про «не вносити зміни до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» натомість текст рішення, що оскаржується передбачає «Внести зміни до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому».
Таким чином, на думку позивачів, рішення від 15.11.2024 №44/20 не відповідає дійсному результату голосування депутатами сільської ради, а тому підлягає скасуванню як протиправно прийняте.
Ухвалою суду від 20.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с.20).
Відповідач не скористався своїм правом подачі відзиву на позовну заяву.
Враховуючи вимоги статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 26.04.2023 у справі №140/551/23 за позовом ОСОБА_3 до Підгайцівської сільської ради Луцького району Волинської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, яке залишено без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 28.11.2023, позов задоволено частково. Суд, зокрема, зобов`язав Підгайцівську сільську раду Луцького району Волинської області включити до складу виконавчого комітету заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою Бляшука О.В.; зобов`язав відповідача включити до складу виконавчого комітету заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою Гроголя Л.І.
03.10.2024 Волинський окружний адміністративний суд видав ОСОБА_3 у справі №140/551/23 виконавчі листи №17278/2024 про зобов`язання Підгайцівську сільську раду Луцького району Волинської області включити до складу виконавчого комітету заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_1 та №17277/2024 про зобов`язання Підгайцівську сільську раду Луцького району Волинської області включити до складу виконавчого комітету заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_2 , які звернуті до виконання.
15.11.2024 на виконання судового рішенням від 26.04.2023 у справі №140/551/23 Підгайцівською сільською радою прийнято рішення №44/20 про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» (а.с.16).
Надаючи правову оцінку спірному рішенню, суд враховує наступне.
Частина перша статті 143 Конституції України встановлює, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування вирішують, крім передбачених в Основному Законі України, й інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада відповідно до частини першої статті 46 Закону №280/97-ВР проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Відповідно до частини дванадцятої статті 46 Закону №280/97-ВР сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
Згідно з частиною сімнадцятою статті 46 Закону №280/97-ВР сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Відповідно до статті 10 Регламенту Підгайцівської сільської ради (далі Регламент) рада проводить свою роботу сесійно. Сесія Ради складається з пленарних засідань Ради, а також засідань постійних комісій Ради.
Згідно з пунктом 13.3 статті 13 Регламенту проекти рішень Ради, які підлягають обговоренню, оприлюднюються на дошці оголошень, яка розміщена в адмінприміщенні сільської ради за адресою: с.Підгайці, вул.Шкільна,30 та на офіційному веб-сайті Ради.
Проекти рішень постійних комісій передаються секретарю Ради для подальшого їх розгляду на черговій сесії (пунктом 13.6 статті 13 Регламенту).
Пунктом 26.4 статті 26 Регламенту передбачено, що рішення Ради з будь-якого питання
після його обговорення приймається на її пленарному засіданні у такій послідовності:
- проєкт рішення ставиться на голосування за основу;
- після цього ставляться на голосування, у порядку надходження, усі зміни та доповнення;
- проєкт рішення ставиться на голосування в цілому як рішення з урахуванням змін та доповнень, за які проголосувала більшість депутатів від загального складу Ради.
Після голосування всіх пропозицій та поправок проєкт рішення голосується в цілому (пункт 26.6.статті 26 Регламенту).
Як вбачається з протоколу голосування з системи електронного голосування «Голос» від 15.11.2024, первинно проєкт рішення «Про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» не був прийнятий за основу.
В подальшому відбулося повернення до питання порядку денного «Про внесення змін в рішення….»., яке було прийнято (а.с.9зворот).
Проєкт рішення «Про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» було прийнято за основу (а.с.10).
Далі було внесено поправку в частині порядку голосування, яка стосувалася голосування за кожне питання окремо, тобто окремо за включення до складу виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_2 (постанова про відкриття виконавчого провадження від 15.10.2024 №76310565) та окремо за включення заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою Бляшука О.В. (постанова про відкриття виконавчого провадження від 15.10.2024 №76310454).
Дані проєкти рішень не були прийняті, про що свідчать результати поіменного голосування від 15.11.2024 щодо ОСОБА_2 та ОСОБА_1 (а.с.10зворот, 11).
Після голосування по проєкту рішення з поправками в розрізі кожного окремого питання було поставлено на голосування рішення в цілому, яке прийнято (а.с.11зворот).
Таким чином, 15.11.2024 на позачерговій 44-тій сесії восьмого скликання Підгайцівської сільської ради Луцького району Волинської області прийнято рішення №44/20 про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому», яким фактично не внесено зміни до складу виконавчого комітету, оскільки ОСОБА_2 та ОСОБА_1 не було включено до такого складу.
Аналізуючи зміст оскаржуваного рішення слідує, що вказане рішення приймалося на виконання судового рішення від 26.04.2023 у справі №140/551/23, яким суд, зокрема, зобов`язав Підгайцівську сільську раду Луцького району Волинської області включити до складу виконавчого комітету заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
При цьому вбачається, що рішення не було прийнято в цілому, а здійснено голосування щодо включення до складу виконавчого комітету заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_1 та ОСОБА_2 окремими поправками до проєкту від 15.11.2024 №44/20, що підтверджується протоколами результатів поіменного голосування.
Відтак, за результатами голосування рішення про включення до складу виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_2 та заступника голови з питань діяльності виконавчих органів Підгайцівської сільської ради за посадою ОСОБА_1 не прийнято.
З наведеного слідує, що за своєю суттю спірне рішення Підгайцівської сільської ради від 15.11.2024 №44/20 не відповідає його змісту, оскільки жодних змін п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» фактично не внесено, що додатково підтверджується інформацією, розміщеною на офіційній інтернет сторінці відповідача.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення ухвалено з порушенням положень пункту 26.4 статті 26 Регламенту роботи Підгайцівської сільської ради.
Згідно з частинами першою, другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В даному випадку відповідач не довів суду, що прийняте ним рішення від 15.11.2024 №44/20 про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2020 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому» ґрунтується на нормах чинного законодавства.
З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість та підставність позовних вимог ОСОБА_2 та ОСОБА_1 , з огляду на що адміністративний позов підлягає до задоволення.
Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З урахуванням положень підпункту 1 пункту 3 частини другої, частини третьої статті 4 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI «Про судовий збір» за подання позивачами адміністративного позову немайнового характеру належало сплатити 968,96 грн судового збору (0,4 х 3028,00 грн х 0,8, тобто 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01 січня 2025 року; 0,8 - коефіцієнт для пониження розміру ставки судового збору при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі).
Проте, з платіжних інструкцій слідує, що ОСОБА_2 та ОСОБА_1 сплатили судовий збір в сумі 1211,20 грн кожен, тобто в більшому розмірі.
Таким чином, на користь кожного з позивачів необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 968,96 грн, при цьому питання про повернення надміру сплаченого судового збору може бути вирішено за клопотанням особи, яка його сплатила.
Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Підгайцівської сільської ради від 15.11.2024 №44/20 «Про внесення змін до п.2 рішення Підгайцівської сільської ради від 15.12.2024 року №2/8 «Про утворення виконавчого комітету Підгайцівської сільської ради восьмого скликання, затвердження персонального та кількісного складу виконкому».
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Підгайцівської сільської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 968,96 грн (дев`ятсот шістдесят вісім грн 96 коп).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Підгайцівської сільської ради на користь ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 968,96 грн (дев`ятсот шістдесят вісім грн 96 коп).
Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач1: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 );
Позивач2: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 );
Відповідач: Підгайцівська сільська рада Луцького району Волинської області (45602, Волинська область, Луцький район, село Підгайці, вулиця Шкільна, 30, код ЄДРПОУ 04332331).
Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2025 |
Оприлюднено | 17.04.2025 |
Номер документу | 126620194 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні