Рішення
від 15.04.2025 по справі 640/13583/20
НЕ ВКАЗАНО

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2025 року Справа № 640/13583/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Приватного акціонерного товариства "Оріль-Лідер" до Державної служби геології та надр України про визнання протиправним та скасування наказу,-

УСТАНОВИВ:

18 червня 2020 року Приватне акціонерне товариство "Оріль-Лідер" в особі представника Лавренюк Лесі Петрівни звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної служби геології та надр України з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати наказ №314 від 29.08.2019 в частині п.16 Додатку №2 та п.4 Додатку 4.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що для здійснення господарської діяльності ПАТ "Оріль-Лідер" було отримано спеціальний дозвіл на користування надрами №4712 від 23.12.2015 року. У 2019 р. у ПрАТ «Оріль-Лідер» не проведено планову перевірку Держгеонадрами, про що свідчить складений акт про недопущення до перевірки № 35/5359-Д від 10.06.2019 р. Водночас, Держгеонадрами на підставі Акту складено припис від 10.06.2019 р. № 35/5359. Відповідно до пп. 22 та 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 р. № 615, відповідач наказом №314 від 29.08.2019 зупинив дію спеціального дозволу на користування надрами №4712 від 23.12.2015 року позивача. Проте позивач оскаржив зазначений припис у судовому порядку, тому вважає наказ №314 від 29.08.2019 в частині п.16 Додатку №2 та п.4 Додатку 4, яким зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами №4712 від 23.12.2015 року позивача протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.09.2020 у справі №640/13583/20 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

09.10.2020 від відповідача надійшов письмовий відзив на позов в якому останні заперечував проти задоволення позову та зазначив, що Наказом Держгеонадр № 429 від 16 листопада 2016 року було зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами № 5359 від 13.071.2011 року. За результатами перевірки Позивача було складено Акти про недопущення до перевірки № 35/5359-Д від 10 червня 2019 року та 34/4712-Д від 10 червня 2019 року, якими було встановлено, що посадовим особам Південного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України було відмовлено у проведенні перевірки. На підставі Актів було складено приписи від 10 червня 2019 року № 35/5359-Д та № 34/4712-Д, якими було зафіксовано порушення законодавства у сфері надрокористування. Наказом Держгеонадр № 314 від 29 серпня 2019 року було зупинено дію спеціальних дозволів № 4712 від 23.12.2015 року та № 5359 від 13.01.2011 року. У строки, встановлені Позивачем, ПРАТ «Оріль-Лідер» не усунуло порушення законодавства в сфері надрокористування. Отже, оскаржуваний Наказ прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

27.10.2020 та 29.10.2020 від представника позивача надійшли письмові пояснення на відзив в яких зазначено, що 29.08.2029 р. наказом № 314 було зупинено дію СД на КН №4712 від 23.12.2015., підстави: ст. 24 Кодексу України про надра; ст. 11 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» надано Позивачу 30 днів для усунення виявлених порушень про вказане Позивача повідомлено листом № 18073/01/14-19 від 02.09.2019 р. Припис від 10.06.2020 р. був оскаржений Товариством у судовому порядку. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.03.2020 р. у справі № 160/12693/19 припис № 35/5359-Д від 10.06.2029 року скасовано та постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 28.05.2020 р. рішення суду першої інстанції залишено в силі. Враховуючи вище викладене, а саме скасування відповідного припису, ПрАТ «Оріль-Лідер» вважає, що наказ № 314 від 29.08.2019 р. мав бути скасований у відповідній частині за результатом розгляду судової справи щодо скасування припису.

Законом України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду від 13.12.2022 № 2825-IX (далі Закон № 2825-IX) ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX установлено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя. Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду щодо забезпечення розгляду адміністративних справ, але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України.

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 152 та частини п`ятої статті 153 Закону України Про судоустрій і статус суддів, Закону України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України №2825 Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду щодо забезпечення розгляду адміністративних справ, з метою відновлення належного доступу громадян та юридичних осіб до правосуддя у публічно правових спорах, наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі - Порядок № 399).

На виконання положень пункту 2 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України №2825-IX матеріали адміністративної справи №640/13583/20 скеровано за належністю до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду справа №640/13583/20 надійшла 05.02.2025 та за результатом автоматизованого розподілу судової справи між суддями передана на розгляд судді Юркову Е.О.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.02.2025 прийнято до провадження адміністративну справу №640/13583/20 та позовну заяву залишено без руху.

Позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом надання до суду: нову дійсну довіреність, якою уповноважено Лавренюк Лесю Петрівну представляти інтереси Приватного акціонерного товариства "Оріль-Лідер", або надати пояснення щодо нового повноважного представника Приватного акціонерного товариства "Оріль-Лідер", в разі наявності останнього та надати суду документи, що підтверджують повноваження на здійснення представництва інтересів позивача у встановленому законом порядку. На виконання зазначеної ухвали суду, 17.02.2025 представником позивача подано до суду заяву про усунення недоліків.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.02.2025 продовжено розгляд справи №640/13583/20 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

27.02.2025 від Відповідача до суду надійшли пояснення на позов в яких зазначено, що згідно з витягом із бази спеціальних дозволів на користування надрами ДНВП «Геоінформ України» термін дії спеціального дозволу на користування надрами № 4712 від 23.12.2015 сплив 23.12.2020, також зазначено що відсутня заява щодо продовження строку дії такого дозволу. Таким чином, станом на 23.12.2020 року наказ Держгеонадр № 314 від 29.08.2019 не справляє вплив на права та обов`язки позивача, відсутні жодні правові наслідки для позивача, як надрокористувача, оскільки виданий дозвіл на користування надрами є недійсний, у зв`язку з чим просив відмовити у задоволенні позову.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Приватному акціонерному товариству «Оріль-Лідер» (надалі - Відповідач або ПРАТ Оріль-Лїдер») надано спеціальні дозволи на користування надрами № 5359 від 13.01.2011 року (надалі - Дозвіл), з метою видобування пісків, придатних для дорожнього будівництва, як компонентів в`яжучого для щільних силікатних бетонів та для штукатурних розчинів для опоряджувального шару та суглинків, придатних для виробництва каменів керамічних та № 4712 від 23.12.2015 року з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки підземних вод, затвердження запасів ДКЗ України.

Наказом Держгеонадр № 429 від 16 листопада 2016 року було зупинено дію спеціального дозволу № 5359 від 13.071.2011 року дозволу та надрокористувачу надано 30 календарних днів для усунення порушень, про що Відповідача було повідомлено, шляхом направлення на його юридичну адресу листа № 22908/13/14-16 від 09 грудня 2016 року. Даний лист надрокористувач отримав 20 листопада 2016 року.

У строки, встановлені Позивачем, ПРАТ «Оріль-Лідер» не усунуло порушення законодавства в сфері надрокористування.

На підставі наказу від 03.05.2019 № 136 Державної служби геології та надр України про проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України у червні 2019 року та направлень від 05.06.2019 року № 34/4712-Д та від 05.06.2019 року №35/5359-Д призначена планова перевірка Приватного акціонерного товариства Оріль-Лідер у строк з 10 по 21 червня 2019 року.

10 червня 2019 року Державною службою геології та надр України було складено акт про недопущення до перевірки №34/4712-Д.

У зв`язку з зазначеними обставинами Південним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України складено Припис №34/4712-Д від 10.06.2019 року в якому зобов`язано у строк до 10.07.2019 року надати копії документів до Відділу щодо дотримання вимог законодавства у сфері надра користування.

Згідно змісту припису Державною службою геології та надр України №34/4712-Д, відповідачем виявлено наступні порушення:

-не допущено посадових осіб Державної служби геології та надр України до здійснення заходів державного нагляду (контролю), які проводились з дотриманням порядку здійснення державного нагляду (контролю), що є порушенням ст. ст. 10, 11 Закону України від 05.04.2007 № 877-V Про основні засади нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;

-на виконуються умови користування надрами, а саме не дотримуються вимоги Угоди про умови користування надрами № 4712, яка е невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами № 4712 від 23.12.2015, в частині обов`язку надрокористувача допускати представників Держгеонадр для здійснення державного геологічного контролю, що є порушенням ст. 24 Кодексу України про Надра, Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615.

Зі строком усунення вищевказаних порушень до 10 липня 2019 року.

Крім того, 10 червня 2019 року Державною службою геології та надр України було складено акт про недопущення до перевірки №35/5359-Д та винесено Припис Південними міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України №35/5359-Д.

Згідно змісту припису Державною службою геології та надр України №35/5359-Д відповідачем виявлено наступні порушення:

-не допущено посадових осіб Державної служби геології та надр України до здійснення заходів державного нагляду (контролю), які проводились з дотриманням порядку здійснення державного нагляду (контролю), що є порушенням ст. ст. 10, 11 Закону України від 05.04.2007 № 877-V Про основні засади нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;

-на виконуються умови користування надрами, а саме не дотримуються вимоги Угоди про умови користування надрами № 5359, яка є невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами № 5359 від 13.01.2011, в частині обов`язку надрокористувача допускати представників Держгеонадр для здійснення державного геологічного контролю, що є порушенням ст. 24 Кодексу України про Надра, Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615.

Зі строком усунення вищевказаних порушень до 10 липня 2018 року.

У встановлений строк, Відповідач не усунув порушення. Зазначених в приписі вимог не виконав.

Наказом Держгеонадр № 314 від 29 серпня 2019 року було зупинено дію спеціальних дозволів № 4712 від 23.12.2015 року та № 5359 від 13.01.2011 року та повторно надано надрокористувачу 30 календарних днів для усунення порушень, про що Відповідача було повідомлено, шляхом направлення на його юридичну адресу листів № 18073/01/14-19 від 02 серпня 2019 року та № 18219/01/14-19 від 03 серпня 2019 року, які Відповідачем було отримано 10 та 12 серпня 2019 року.

Не погодившись із приписом Державної служби геології та надр України №35/5359-Д від 10 червня 2019 року позивач звернувся до суду.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного від 06 березня 2020 року у справі № 160/12693/19 залишеним в силі постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 28.05.2020 визнано протиправним та скасовано припис Державної служби геології та надр України від 10.06.2019 року № 35/5359-Д.

Вважаючи протиправним оскаржуваний наказ Державної служби геології та надр України №314 від 29.08.2019 року про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами № 4712 від 23.12.2015 року та № 5359 від 13.01.2011 року, в частині п.16 Додатку №2 та п.4 Додатку 4 ПРАТ «Оріль-Лідер» звернулось до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідача, викладеним в відзиві на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин релевантні їм джерела права.

Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до статті 1 Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Згідно з вимогами частини шостої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Частинами сьомою та восьмою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Водночас, статтею 3 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" встановлено, що міністерства, інші центральні органи виконавчої влади у своїй діяльності керуються Конституцією України, цим та іншими законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету міністрів України, іншими актами законодавства України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1174 затверджено Положення про Державну службу геології та надр України, відповідно до якого Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, є уповноваженим органом з питань реалізації угод про розподіл продукції.

Відповідно до пункту 9 Положення, Держгеонадра у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України та наказів міністерств видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.

Відповідно до підпунктів 9, 10, 14 пункту 4 Положення про Державну службу геології та надр України, Держгеонадра України відповідно до покладених на неї завдань видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення, проводить планові та позапланові перевірки надрокористувачів, за результатами яких (у разі виявлення порушень вимог законодавства) складає акти, видає обов`язкові для виконання вказівки (приписи) про усунення виявлених недоліків і порушень вимог законодавства;

Крім того, згідно з підпунктом 12 пункту 4 Положення, Держгеонадра України відповідно до покладених завдань здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням.

Статтею 61 Кодексу України про надра визначено, що державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Поряд з цим, постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 затверджено Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі за текстом - Порядок №615, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин).

Так, відповідно до пункту 21 Порядку № 615 дія дозволу дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Міндовкілля, Держпраці, МОЗ, Держекоінспекції, органів місцевого самоврядування, ДПС у разі:

1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр;

2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров`ю працівників або населення;

3) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища;

4) наявності підстав, передбачених Законом України Про санкції;

5) невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи;

6) відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.

Дія дозволу також може бути зупинена органом з питань надання дозволу за поданням Міндовкілля за зверненням до Міндовкілля Держекоінспекції та/або її територіальних органів щодо невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи, відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.

Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов`язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом.

Зупинення дії дозволу не звільняє надрокористувача від обов`язку проводити на ділянці надр роботи, пов`язані із запобіганням виникненню надзвичайної ситуації або усуненням її наслідків.

Зупинення дії дозволу не є підставою для переривання строку його дії.

Дія дозволу поновлюється органом з питань надання дозволу після усунення надрокористувачем причин, що призвели до зупинення його дії.

Тобто, з наведених вище приписів Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами №615 вбачається, що відповідне рішення Державної служби геології та надр України щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами залежить виключно від встановлення у визначеному законом порядку факту порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених спеціальним дозволом або угодою.

Судом встановлено, що спірний наказ від 29.08.2019 року №314 прийнятий відповідно до пунктів 22 та 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі - Порядок), у зв`язку із наявністю підстав для поновлення, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування (протокол від 28.08.2019 № 9/2019), яким було зупинено дію спеціальних дозволів № 4712 від 23.12.2015 року та № 5359 від 13.01.2011 року та повторно надано надрокористувачу 30 календарних днів для усунення порушень, про що Відповідача було повідомлено, шляхом направлення на його юридичну адресу листів № 18073/01/14-19 від 02 серпня 2019 року та № 18219/01/14-19 від 03 серпня 2019 року, які Відповідачем було отримано 10 та 12 серпня 2019 року.

Не погодившись із приписом Державної служби геології та надр України №35/5359-Д від 10 червня 2019 року позивач звернувся до суду.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного від 06 березня 2020 року у справі № 160/12693/19 залишеним в силі постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 28.05.2020 визнано протиправним та скасовано припис Державної служби геології та надр України від 10.06.2019 року № 35/5359-Д.

З урахуванням скасування судом припису Державної служби геології та надр України від 10.06.2019 року № 35/5359-Д за невиконання якого було зупинено дію спеціальних дозволів № 4712 від 23.12.2015 року та № 5359 від 13.01.2011 року - суд вважає вимогу позивача визнати протиправним та скасувати наказ №314 від 29.08.2019 в частині п.16 Додатку №2 та п.4 Додатку 4 такою, що підлягає задоволенню.

Посилання відповідача на те, що термін дії спеціального дозволу на користування надрами № 4712 від 23.12.2015 сплив 23.12.2020, а тому дозвіл на користування надрами є недійсний, суд оцінює критично, тому що сплив терміну дії дозволу на користування надрами № 4712 від 23.12.2015 не скасовує оскаржуваний наказ Держгеонадр № 314 від 29.08.2019.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 2102,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням від 12.06.2020.

За результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, а тому підлягає стягненню з Державної служби геології та надр України за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача судовий збір в загальній сумі 2102,00 грн.

Керуючись статтями2,9,77,78,90,139,241-246,262 Кодексу адміністративного судочинства України,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Приватного акціонерного товариства "Оріль-Лідер" (вул. Хмельницького, буд. 1, с. Єлизаветівка, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, 51831; ІК в ЄДРПОУ 24426809) до Державної служби геології та надр України (вул. Антона Цедіка, буд. 16, м. Київ,03057; ІК в ЄДРПОУ 37536031)про визнання протиправним та скасування наказу задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби геології та надр України №314 від 29.08.2019 в частині п.16 Додатку №2 та п.4 Додатку 4.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби геології та надр України (вул. Антона Цедіка, буд. 16, м. Київ,03057; ІК в ЄДРПОУ 37536031) на користь Приватного акціонерного товариства "Оріль-Лідер" (вул. Хмельницького, буд. 1, с. Єлизаветівка, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, 51831; ІК в ЄДРПОУ 24426809) витрати на оплату судового збору у розмірі 2102,00 грн

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 15 квітня 2025 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудНе вказано
Дата ухвалення рішення15.04.2025
Оприлюднено17.04.2025
Номер документу126620853
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —640/13583/20

Ухвала від 05.05.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 23.04.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 15.04.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 18.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 07.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні