Рішення
від 15.04.2025 по справі 380/1055/25
МИКОЛАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 квітня 2025 рокусправа № 380/1055/25

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Морської Галини Михайлівни, розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗАЛІЯ НОВА» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «АЗАЛІЯ НОВА» (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 01.10.2024 №11847433/35841092;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладу від 22.09.2023 №4, подану ТОВ "Азалія Нова" датою її подання.

Ухвалою від 23.01.2025 відкрите спрощене провадження у справі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» уклало Договір на виконання робіт №MPK-01-20/04/21 від 20.04.2021 з ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» (ЕДРПОУ 32851616). У 2021 році ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» надало ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» послуги по укріпленню укосів та узбіччя посівом трав, про що складено Акт прийняття-здачі виконаних будівельних робіт №7 від 11.09.2023. ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» сплатило вартість наданих послуг згідно платіжної інструкції №19749 від 27.09.2023. Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» складено податкову накладну та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за №4 від 22.09.2023. Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності Позивач отримав квитанцію до вказаної накладної, в якій містилася інформація про зупинення реєстрації податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. В квитанції про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 22.09.2023 зазначено: «реєстрація податкової накладної від 22.09.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "P"=15221.67. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.». Позивачем направлялося відносно заблокованої податкової накладної Повідомлення №1 від 16.09.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з повідомленням направлялися підтверджуючі документи стосовно здійснення господарської операції, які прийнято та зареєстровано податковим органом. За вказаним Повідомленням отримано Повідомлення №11793758/35841092 від 19.09.2024 про необхідність подання додаткових пояснень. Позивачем подано Повідомлення №2 від 26.09.2024 про подання додаткових пояснень та копій документів. Незважаючи на надання вказаних вище пояснень та копій підтверджуючих документів, Рішенням №11847433/35841092 від 01.10.2024, винесеними Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Ганюк Р.В. Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 22.09.2023. Згідно оскаржуваного Рішення №11847433/35841092 від 01.10.2024 підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №4 від 22.09.2023 стало: «ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.».

Позивач вважає рішення протиправним та просить суд задовольнити позов.

Відповідач 1 надіслав суду відзив, у якому заперечив проти позову, мотивуючи тим, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи. Таким чином, Комісія приймала Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних тільки на підставі тих документів, які надавались на розгляд Комісії. 19.09.2024 ГУ ДПС у Львівській області було скеровано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11793758/35841092, стосовно надання документів котрі підтверджують інформацію зазначену у ПН, а саме: Первинні документи щодо постачання/придбання товарів / послуг; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній (повідомлення долучаємо). Додаткова інформація Пояснення щодо відповідності кількості найманих працівників/ рівня заробітної плати відносно задекларованих об`ємів реалізації. Розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. Договорів/ зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них. Позивач вищевказану інформацію та документи не надав Так відповідно до рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.10.2024 №11847433/35841092 відмовлено у реєстрації податкових накладних від 22.09.2023 №4. Підставою для його прийняття слугувало «ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів ... стосовно … підтвердження … інформації, … зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку». Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): Відсутні трудові ресурси або недостатня кількість трудових ресурсів Відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування Не надано товарно-транспортних документів на реалізацію Розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків на придбання Предметом дослідження комісією Головного управління ДПС у Львівській області по податкових накладних були тільки ті документи, які були подані Позивачем, а до суду Позивач вже подає перелік документів який є значно розширеним. Такі документи не надавались Позивачем, відповідно до даних Повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено та не були предметом розгляду комісії ГУ ДПС у Львівській області, що ставить під сумнів їх достовірність та існування на момент здійснення господарської операції та подання документів для розблокування податкових накладних Враховуючи вищенаведене, у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної ПН.

Із вказаних підстав просив суд відмовити у задоволенні позову.

Позивач надіслав відповідь на відзив, де зазначив, що Позивач до контролюючого органу надав первинні та інші документи, які підтверджують та розкривають суть, внутрішню сторону господарської операції, на виконання якої складено податкову накладну. З наданих документів в повній мірі вбачається, що операція Позивача, що зафіксована у податковій накладній №4 від 22.09.2023 має реальний характер і повністю підтверджується первинними документами, а кількість осіб, що працювала у позивача на момент здійснення господарської операції (протягом 2021 року працювало 18-26 працівників) є достатньою для її проведення. Більш того, податковий орган не є експертною установою, що має право давати оцінку кількості персоналу платника податків та її достатності для виконання первного виду господарської операції. В Оскаржуваному рішенні вказано про те що у платника податків відсутні трудові ресурси або недостатня кількість трудових ресурсів, відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування, не надано товарно-транспортних документів на реалізацію. Розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків на придбання. Разом з тим, висновок про відсутність чи недостатність трудових ресурсів спростовується наданими Позивачем Відомостями про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за період 2021, коли відбувалася господарська операція по заблокованій податковій накладній, згідно яких на ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» протягом 2021 року працювало 18- 26 працівників (вказана інформація також наявна в електронній базі податкового органу). Дані Відомості надавались податковому органу разом з Повідомленням №1 від 16.09.2024 та разом з Повідомленням №2 від 26.09.2024 (файл має назву «ЗП 2021»), що підтверджується електронними виписками із системи MEDok, наданими Позивачем на виконання ухвали суду від 23.01.2025. Щодо відсутності товарно-транспортних документів на реалізацію, слід зазначити, що податковим органом не взято до уваги суть господарської операції, оскільки Позивач подавав на реєстрацію податкову накладну №4 від 22.09.2023, складену за результатами надання Позивачем послуги, а не за результатом поставки чи продажу товару. Щодо розрахункових документів, то Позивачем надавалась платіжна інструкція №19749 від 27.09.2023 щодо оплати за надану послугу. Копія платіжної інструкції №19749 від 27.09.2023 надавалась податковому органу разом з Повідомленням №1 від 16.09.2024 та разом з Повідомленням №2 від 26.09.2024 (файл має назву «Банківська виписка Онур Конструкціон»), що підтверджується електронними виписками із системи MEDok, наданими Позивачем на виконання ухвали суду від 23.01.2025.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд зазначає наступне.

ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» уклало Договір на виконання робіт №MPK-01-20/04/21 від 20.04.2021 з ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» (ЕДРПОУ 32851616). У 2021 році ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» надало ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» послуги по укріпленню укосів та узбіччя посівом трав, про що складено Акт прийняття-здачі виконаних будівельних робіт №7 від 11.09.2023. ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» сплатило вартість наданих послуг згідно платіжної інструкції №19749 від 27.09.2023.

Для надання послуги по укріпленні укосів та узбіччя ТОВ "АЗАЛІЯ НОВА" покрило ці ділянки додатковим шаром грунту та засіяло газонною травою та іншими рослинами.

Так, для надання послуги та для підготовки грунту підприємство орендувало спецтехніку у:

1) ТОВ «РЕМБУД IНЖИНIРИНГ», що підтверджується наступними документами: - Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000470 від 30.07.2021; - Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000529 від 30.08.2021; - Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000483 від 02.08.2021; Відомості про оплату послуг спецтехніки наявні в Фільтрованій виписці за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 від 03.09.2024 по переказах ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» на рахунок ТОВ «РЕМБУД IНЖИНIРИНГ».

2) ПП «ТРАНСПРОМЛIС» (згідно договору про надання послуг автотранспортом і будівельною спецтехнікою № 36/2021 від 10.05.2021), що підтверджується наступними документами: - Актом прийняття-здачі робіт (надання послуг) №ОУ-0000272 від 17.06.2024; - Актом прийняття-здачі робіт (надання послуг) №ОУ-0000452 від 02.09.2024; - Актом прийняття-здачі робіт (надання послуг) №ОУ-0000198 від 31.05.2024; - Актом прийняття-здачі робіт (надання послуг) №ОУ-0000248 від 16.06.2024; - Актом прийняття-здачі робіт (надання послуг) №ОУ-0000366 від 30.07.2024; - Актом прийняття-здачі робіт (надання послуг) №ОУ-0000306 від 14.07.2024. Відомості про оплату послуг спецтехніки наявні в Фільтрованій виписці за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 від 26.08.2024 по переказах ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» на рахунок ПП «ТРАНСПРОМЛIС».

Послугу перевезення грунту ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» замовило у ПП «ТРАНСПРОМЛIС» згідно договору про надання послуг з перевезення грунту, будівельного сміття № 38/2021 від 01.06.2021. Приймання послуги оформлено актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ0000274 від 25.06.2021. Виконавцем виставлено рахунок-фактуру на оплату №СФ-0000274 від 25.06.2021, який ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» оплатило, що підтверджується відомостями, вказаними у Фільтрованій виписці за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 від 26.08.2024 по переказах ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» на рахунок ПП «ТРАНСПРОМЛIС». По закінченню земляних робіт виконується кріплення укосів посівом багаторічних трав вручну, а також створення на схилі сприятливих умов для зростання і розвитку трав. Даний спосіб укріплення укосів потребує велику трудомісткість.

На момент здійснення послуги на підприємстві працював штат працівників, який забезпечував господарську діяльність підприємства. Згідно із Додатком 1 податкового розрахунку з ПДФО, В3 та ЄСВ на ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» протягом 2021 року працювало 18- 26 працівників (із них: директор, вантажник, два комірники, семеро квітникарів, два бухгалтери, п`ятеро робітників зеленого будівництва, п`ятеро водіїв, два флориста, два агронома, головний інженер, газозварювальник, інженер будівельник, два оператора комп`ютерного набору, та інженер з проектно-комп`ютерної роботи) із заробітною платою вище мінімальної. До бюджету сплачені ЄСВ на заробітну плату, ПДФО із заробітної плати та ВЗ із заробітної плати, що належним чином відображаються в електронному кабінеті у стані розрахунку з бюджетом. Наявна кількість працівників повністю задовольняє потреби товариства у трудових ресурсах.

Насіння для посіву багаторічних трав ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» придбало у ФОП ОСОБА_1 згідно Договору №21/09 від 21.09.2021 про що складено видаткові накладні № 57 від 21.09.2021, № 58 від 21.09.2021, № 81 від 21.09.2021.

ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» за результатами надання ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» послуги по укріпленню укосів та узбіччя посівом трав склало ПН від 22.09.2023 №4 на загальну суму ПДВ 172081,41 грн надіслало для державної реєстрації.

Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності позивач отримав квитанцію до вказаної накладної, в якій містилася інформація про зупинення реєстрації податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. В квитанції про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 22.09.2023 зазначено: «реєстрація податкової накладної від 22.09.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "P"=15221.67. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

Позивач подав Відповідачу 1 Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. У поясненнях позивач детально із посиланням на первинні бухгалтерські документи описав суть господарської операції та усі етапи її здійснення до повного виконання угоди.

До вказаного Повідомлення Позивач приєднав 11 додатків, які засвідчують суть і факт здійсненої господарської операції, у тому числі:

1. Пояснення Пояснення про підтвердження реальності здійснення операції по зупинці ПН/РК.

2. Акт 6 та 7 Онур Конструкціон - Акт прийняття-здачі виконаних будівельних робіт від 22.08.2023 № 6, Акт прийняття-здачі виконаних будівельних робіт від 11.09.2023 № 7

3. Банківська виписка Онур Конструкціон - Платіжна інструкція № 19749 від 27.09.2023 від Товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "ОНУР КОНСТРУКЦIОН IНТЕРНЕШНЛ".

4. Сертифікат - Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) №1400-24-1386 від 23.07.2024.

5. ЗП 2021 - Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 1 місяць І кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 2 місяць І кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 3 місяць І кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 1 місяць ІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 2 місяць ІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 3 місяць ІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 1 місяць ІІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 2 місяць ІІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 3 місяць ІІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 1 місяць ІV кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 2 місяць ІV кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 3 місяць ІV кварталу 2021.

6. Договір Транспромліс 38.2021 - Договір про надання послуг з перевезення грунту, будівельного сміття № 38/2021 від 01.06.2021 між ПП «ТРАНСПРОМЛІС» та ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА»

7. Перевезення грунту - Рахунок-фактура № СФ-0000274 від 25.06.2021 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС», Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ0000274 від 25.06.2021.

8. Банківська виписка Транспромліс - Фільтрована виписка за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 від 26.08.2024 по переказах ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» на рахунок ПП «ТРАНСПРОМЛIС».

9. Договір Транспромліс 36.2021 - Договір про надання послуг автотранспортом і будівельною спецтехнікою № 36/2021 від 10.05.2021 між ПП «ТРАНСПРОМЛІС» та ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА».

10. Транспромліс - Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000272 від 17.06.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000452 від 02.09.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000198 від 31.05.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000248 від 16.06.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000366 від 30.07.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000306 від 14.07.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС».

11. Павлюченко - Видаткова накладна від ФОП ОСОБА_1 № 57 від 21.09.2021; Видаткова накладна від ФОП ОСОБА_1 № 58 від 21.09.2021; Видаткова накладна від ФОП ОСОБА_1 № 81 від 21.09.2021.

За результатами розгляду цих документів позивач отримав Повідомлення №11793758/35841092 від 19.09.2024 про необхідність подання додаткових пояснень.

Позивачем подано Повідомлення №2 від 26.09.2024 про подання додаткових пояснень та копій документів та додав 17 додатків:

1. Додаткове пояснення Пояснення про підтвердження реальності здійснення операції по зупинці ПН/РК.

2. ЗП 2021 - Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 1 місяць І кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 2 місяць І кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 3 місяць І кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 1 місяць ІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 2 місяць ІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 3 місяць ІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 1 місяць ІІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 2 місяць ІІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 3 місяць ІІІ кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 1 місяць ІV кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 2 місяць ІV кварталу 2021, Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам) за 3 місяць ІV кварталу 2021.

3. Сертифікат - Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) №1400-24-1386 від 23.07.2024.

4. 12 висновок РУП - Довідка про результати розгляду матеріалів за повідомленням ОСОБА_1 від 22.03.2022.

5. Висновок ТПП Павлюченко - Висновок щодо істотної зміни обставин за Договором поруки №1025/2021/СРД-МСБ-П від 03.06.2021 р.

6. Договір МРК Онур - Договір на виконання робіт № МРК-01-20/04/21 від 20.04.2021 між ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА».

7. Акт 6 та 7 Онур Конструкціон - Акт прийняття-здачі виконаних будівельних робіт від 22.08.2023 № 6, Акт прийняття-здачі виконаних будівельних робіт від 11.09.2023 № 7

8. Банківська виписка Онур Конструкціон - Платіжна інструкція № 19749 від 27.09.2023 від Товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "ОНУР КОНСТРУКЦIОН IНТЕРНЕШНЛ".

9. Договір Транспромліс 38.2021 - Договір про надання послуг з перевезення грунту, будівельного сміття № 38/2021 від 01.06.2021 між ПП «ТРАНСПРОМЛІС» та ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА»

10. Перевезення грунту - Рахунок-фактура № СФ-0000274 від 25.06.2021 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС», Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ0000274 від 25.06.2021.

11. Банківська виписка Транспромліс - Фільтрована виписка за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 від 26.08.2024 по переказах ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» на рахунок ПП «ТРАНСПРОМЛIС».

12. Договір Транспромліс 36.2021 - Договір про надання послуг автотранспортом і будівельною спецтехнікою № 36/2021 від 10.05.2021 між ПП «ТРАНСПРОМЛІС» та ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА».

13. Транспромліс - Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000272 від 17.06.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000452 від 02.09.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000198 від 31.05.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000248 від 16.06.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000366 від 30.07.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС»; Акт прийняття-здачі робіт (надання послуг) № ОУ-0000306 від 14.07.2024 від ПП «ТРАНСПРОМЛІС».

14. РЕМБУД ІНЖИНІРИНГ - Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000470 від 30.07.2021 від ТОВ «РЕМБУД ІНЖИНІРИНГ»; Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000529 від 30.08.2021 від ТОВ «РЕМБУД ІНЖИНІРИНГ»; Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000483 від 02.08.2021 від ТОВ «РЕМБУД ІНЖИНІРИНГ».

15. Банківська виписка Рембуд Інжиніринг - Фільтрована виписка за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 від 03.09.2024 по переказах ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА» на рахунок ТОВ «РЕМБУД IНЖИНIРИНГ».

16. Павлюченко - Видаткова накладна від ФОП ОСОБА_1 № 57 від 21.09.2021; Видаткова накладна від ФОП ОСОБА_1 № 58 від 21.09.2021; Видаткова накладна від ФОП ОСОБА_1 № 81 від 21.09.2021.

17. Зареєстровані ПН - Податкова накладна № 677 від 25.11.2020 від ПП «ВЕГА»; Податкова накладна № 52 від 28.09.2021 від ТОВ «РЕМБУД ІНЖИНIРИНГ»; Податкова накладна № 18 від 09.08.2021 від ТОВ «РЕМБУД ІНЖИНIРИНГ».

Рішенням №11847433/35841092 від 01.10.2024, винесеними Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 22.09.2023.

Згідно оскаржуваного Рішення №11847433/35841092 від 01.10.2024 підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №4 від 22.09.2023 стало: «ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): Відсутні трудові ресурси або недостатня кількість трудових ресурсів Відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування Не надано товарно-транспортних документів на реалізацію Розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків на придбання…».

Не погодившись із рішенням, позивач звернувся до суду.

Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову № 1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.

За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

Як встановлено судом, реєстрація податкової накладної зупинена з тієї підстави, що «…Обсяг постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "P"=15221.67. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.…».

Суд зауважує, що у квитанції про зупинення ПН не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначеніпунктом 9цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»і«Про електронні довірчі послуги». У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Разом з цим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»та«Про електронні довірчі послуги». (пункти 6, 7 Порядку № 520).

Згідно з п. 9, п. 10 та п. 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

При цьому, як слідує зі змісту оскаржуваного рішення, підставою для відмови податковим органом позивачу в реєстрації податкової накладної слугувало «… ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): Відсутні трудові ресурси або недостатня кількість трудових ресурсів Відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування Не надано товарно-транспортних документів на реалізацію Розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків на придбання……».

Суд звертає увагу, що контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 22.09.2023 №4 .

При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Із досліджених матеріалів справи суд встановив, що позивач надав відповідачу-1 всі документи на підтвердження здійснення господарської операції для реєстрації податкової накладної від 22.09.2023 №4, перелік яких наведений вище.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Отже, зважаючи на надання позивачем достатньо первинних документів для спростування тверджень відповідача-1 щодо ризиковості здійснення операції, та враховуючи, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН від 22.09.2023 №4, суд дійшов висновку про протиправність рішення відповідача-1 №11847433/35841092 від 01.10.2024 про відмову в реєстрації ПН.

Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які за допомогою сервісу Електронний кабінет платника були надіслані позивачем Державній податковій службі України для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкової накладної.

Одночасно в межах спірних правовідносин суд звертає особливу увагу на те, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №11847433/35841092 від 01.10.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної від 22.09.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН від 22.09.2023 №4 датою її подання на реєстрацію, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог пп. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Суд вважає помилковим твердження відповідача про наявність у нього дискреційних повноважень щодо реєстрації зазначеної ПН та передчасність вимоги про зобов`язання її реєстрації, оскільки зміст дискреційних повноважень передбачає законність будь-якого із можливих рішень суб`єкта владних повноважень, прийнятого ним у певній ситуації, а судом встановлено незаконність рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №11847433/35841092 від 01.10.2024.

Відтак, беручи до уваги вимоги КАС України щодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача підлягає захисту шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану позивачем ПН від 22.09.2023 №4, датою її первинного подання на реєстрацію.

Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18 та від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20, від 20.01.2022 у справі №140/4162/21, від 27.01.2022 у справі №380/2365/21.

Відтак, покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.

З огляду на викладене вище, суд задовольняє позовні вимоги повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, усі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних №11847433/35841092 від 01.10.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної від 22.09.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 22.09.2023 №4, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АЗАЛІЯ НОВА» (ЄДРПОУ 35841092, адреса: вул. Городоцька, 84,м. Львів, Львівський р-н, Львівська обл.,79016), датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗАЛІЯ НОВА» (ЄДРПОУ 35841092, адреса: вул. Городоцька, 84,м. Львів, Львівський р-н, Львівська обл.,79016) судовий збір у сумі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн 20 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗАЛІЯ НОВА» (ЄДРПОУ 35841092, адреса: вул. Городоцька, 84,м. Львів, Львівський р-н, Львівська обл.,79016) судовий збір у сумі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн 20 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

СуддяМорська Галина Михайлівна

СудМиколаївський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення15.04.2025
Оприлюднено17.04.2025
Номер документу126623201
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/1055/25

Рішення від 21.04.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Рішення від 15.04.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні