У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
14 квітня 2025 року справа № 580/3834/25 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Орленко В.І., перевірив матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Катеринопільський елеватор» (вул. Героїв Майдану, селище Єрки, Черкаська область, 20505, ЄДРПОУ 32580463) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (проспект Олександра Поля 57, м. Дніпро, 49031, ЄДРПОУ 43968079) про визнання протиправним та скасування індивідуального акта,
ВСТАНОВИВ:
09.04.2025 представник позивача у позовній заяві просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 27.03.2025 №3/32-00-04-02-01-01 про відмову у застосуванні пп.69.28 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України;
- зобов`язати Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків застосувати до ТОВ «Катеринопільський елеватор» пп.69.28 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України;
- зобов`язати Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків запровадити мораторій на проведення документальних перевірок податкових (звітних) періодів з 01.01.2004 до 31.12.2020 відповідно до повідомлення про втрату документів від 24.02.2025 №124.
Вивчивши матеріали позовної заяви, варто зазначити, що вона не відповідає вимогам статті 160, 161 КАС України, тому повинна бути залишена без руху для усунення недоліків, з огляду на таке.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.5 КАС України представник позивача обирає самостійний спосіб захисту щодо індивідуального акта і сплачує судовий збір у сумі 3028 грн, проте не обгрунтовує обрання іншого способу захисту з похідними вимогами зобов`язального характеру у контексті п.4 ч.1 ст.5 КАС України та/або з обгрунтуванням ч.2 ст.5 КАС України без сплати судового збору за кожну вимогу немайного характеру - позивач не вказує на підставі якої норми Податкового кодексу України (Кодекс №2755) на виконання якого саме завдання чи фукції відповідач мав застосувати мораторій на перевірки, починаючи з 01.01.2004.
Верховний Суд у справі №640/16224/19 (провадження №К/9901/22967/20) зауважує, що як протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень треба розуміти зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу/його посадової особи, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону. Відповідно до ч. 2 ст. 169 КАС України якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити.
Рішення від 27.03.2025 скероване директору Олегу Боровику, проте довіреність на представництво складена Генеральним директором Олександром Жукотанським, тому позивач має надати копію статутних документів та відомості про розподіл повноважень у ТОВ з актуальною випискою про законного, уповноваженого представника з обсягом повноважень керівництва щодо судового оскарження.
Верховний Суд № 826/9751/14 ЄДРСР 100973142 звертає увагу на те, що саме з метою виконання завдання адміністративного судочинства сторона у справі має користуватися процесуальними правами, сприяючи тим самим суду у здійсненні правосуддя.
Згідно з частиною 4 статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Копії наданих до суду документів мають бути читабельними та якісними.
Верховний Суд в ухвалі у справі № 240/17165/23 ЄДРСР 125247964 зазначив: копія документа - це документ, що містить точне знакове відтворення інформації оригіналу документа. Відповідне визначення міститься у Національному стандарті України «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять» ДСТУ 2732:2023.
У додатку до позовної заяви без опису і без зазначення кількості аркушів кожного додатка надані копії документів (насипом у коробках) усупереч вимог ч.2 ст.94 КАС України та ДСТУ.
Відповідно до вимог ДСТУ (згідно з наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 з 01.09.2021 набрав чинності національний стандарт ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів») у разі, коли документ містить більше десяти додатків, складають опис, а у відмітці про наявність додатків зазначають (додатки: згідно з описом на … арк). Відмітку про наявність додатків (п.5.21 ДСТУ 4163:2020), повну назву яких наводять переважним чином у тексті супровідного листа, оформлюють після тексту листа перед підписом. Якщо документ має додатки, повні назви яких не наведено у тексті документа, то ці назви потрібно зазначити у відмітці про наявність додатків, із зазначенням кількості аркушів у кожному додатку та кількості їх примірників. Якщо до документа додають інший документ, що має додатки, то відмітку про наявність додатків оформлюють як у прикладі (Додаток: лист Укрдержархіву від 20.09.2013 № 595/04-12 і додаток до нього, всього на 20 арк. в 1 прим).
Згідно з частиною 1 статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.
Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись ст.2, 5, 160, 161, 169, 241-243, 294 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ТОВ «Катеринопільський елеватор» залишити без руху.
Надати позивачеві для усунення недоліків позовної заяви п`ять днів з дати отримання копії ухвали.
Позивачем недоліки можуть бути усунуті шляхом надання: розрахунку сплати судового збору за кожну вимогу немайнового характеру; обрання способу захисту з урахуванням ст.5 КАС України; оформлення адміністративного позову з дотриманням вимог ДСТУ; копії статутних документів та відомості про розподіл обов`язків між керівництвом з наданням актуальної виписки з ЄДР та пояснень щодо довіреності на представництво.
Платiжнi реквiзити для доплати судового збору в гривнях зазначені на офіційному сайті (https://adm.ck.court.gov.ua/sud2370/gromadyanam/tax/).
У разі невиконання вимог ухвали позовна заява буде повернута позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з дати підписання та не оскаржується.
Копію ухвали направити позивачу.
СуддяВалентина ОРЛЕНКО
Суд | Черкаський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2025 |
Оприлюднено | 17.04.2025 |
Номер документу | 126625620 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Валентина ОРЛЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні