Постанова
від 14.04.2025 по справі 712/3724/25
ТАЛЬНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 712/3724/25

Провадження №3/712/1318/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 квітня 2025 року суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Кончина О.І., розглянувши матеріал, який надійшов зДепартаменту формуваннядоброчесності політичнихфінансів Національногоагентства зпитань запобіганнякорупціївідносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , який працює на посаді керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «Карбон-плюс», зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

До Соснівського районного суду м. Черкаси надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 50-33/749 від 06.03.2024 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КУпАП, відповідно до якого під часпроведення перевіркиЗвіту політичноїпартії «Всеукраїнськеоб`єднання«ЧЕРКАЩАНИ» промайно,доходи,витрати ізобов`язанняфінансового характеруза ІІквартал 2024року,уповноваженою особоюНаціонального агентствавстановлено,що ТОВ«КАРБОН ПЛЮС» здійсненогрошові внескина користьЧеркаської міськоїорганізації Партіїз порушеннямвимог пункту9частини 1статті 15Закону.Так,протягомІІ кварталу2024року ТОВ«КАРБОН ПЛЮС» наданона підтримкуЧеркаської міськоїорганізації Партіїгрошові внескиу розмірі: 02.04.2024насуму 10000,00грн.; 07.05.2024насуму 10000,00грн.;18.06.2024на суму10000грн.про щозазначено уЗвіті Черкаськоїміської організаціїПартії заІІ квартал2024року. Таким чиномзагальний розмірнаданих ТОВ«КАРБОН ПЛЮС»грошових внесківна підтримкуЧеркаської міськоїорганізації Партіїпротягом ІІкварталу2024рокустановить 30000,00грн. Зазначені кошти02.04.2024,07.05.2024та 18.06.2024булиперераховані напоточний рахунокЧеркаської міськоїорганізації Партії НОМЕР_2 ,МФО305229,відкритий BАТ КБ«ПриватБанк» зпризначенням платежу:«Добровільна пожертвазгідно ізлистами №18від 01.04.2024,№ 22від 06.05.2024та№ 26від 03.06.2024від ТОВ«КАРБОН ПЛЮС»(кодЄДРПОУ 40029994)3рахунку № НОМЕР_3 ,МФО305229,відкритого вАТ КБ«ПриватБанк».Згідно звідкритими відомостямиелектронної системипублічних закупівельУкраїни ProZorro,ТОВ «КАРБОНПЛЮС»,в особікерівника ОСОБА_2 у Ікварталі 2024рокуукладено договірпро закупівлюробіт,товарів чипослуг длязабезпечення потребдержави аботериторіальної громадина загальнусуму 936000,00грн.,що становитьпонад сторозмірів прожитковогомінімуму дляпрацездатних осіб,встановленого на1січня року,в якомуздійснюється внесок(Прожитковиймінімум станомна 1січня2024рокустановив3028,00грн.:100x3028,00302800,00),а саме: Договір прозакупівлю від06.03.2024№0603,укладений зКомунальним некомерційнимпідприємством «ТРЕТЯЧЕРКАСЬКА МІСЬКАЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇДОПОМОГИ»,в особідиректора ОСОБА_3 на постачаннядизельного палива,бензин А-95,на загальнусуму 936000,00грн.Термін діїдоговору до31.12.2024. Засновником Комунальногопідприємства «ТРЕТЯЧЕРКАСЬКА МІСЬКАЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇДОПОМОГИ» єЧеркаська міськарада,що підтверджуєтьсявитягом зЄдиного державногореєстру від11.02.2025за кодом496098861676. Таким чином, ТОВ «КАРБОН ПЛЮС», в особі керівника ОСОБА_1 здійснюючи грошові внески на користь Черкаської міської організації Партії у ІІ кварталі2024року, порушив пункт 9 частини першої статті 15 Закону в частині недотримання обмежень у здійсненні внесків на підтримку політичнихпартій юридичною особою, з якою укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 936 000,00 грн., що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюються внески, протягом строку дії таких договорів та протягом одного року після припинення їх дії, що стало підставою для притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КУпАП.

Відповідно до ст. 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином.

Дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Статтею 280 КУпАП, передбачено що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог статті 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до статей 251, 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 інкриміновано вчинення правопорушення за ст. 212-15 КУпАП.

Відповідно до ст. 212-15 КУпАП адміністративна відповідальність настає за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму.

Згідно п. 1 ч. 3, ч. 4 ст. 14 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій. Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Відповідно до п.9 ч.1 ст. 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій, зокрема, юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.

Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «Карбон-плюс» є юридичною особою, керівником якої є ОСОБА_1 .

Відповідно до звіту політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року, ТОВ «КАРБОН ПЛЮС» 02.04.2024, 07.05.2024 та 18.06.2024 на підтримку Черкаської міської організації Партії внесено грошові внески у розмірі 30 000,00 грн.

Зазначені кошти 12.01.2024, 05.02.2024 та 06.03.2024 були перераховані на поточний рахунок Черкаської міської організації Партії НОМЕР_2 , МФО 305229, відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» з призначенням платежу: «Добровільна пожертва згідно із листами № 4 від 03.01.2024, № 9 від 02.02.2024 та № 14 від 04.03.2024 від ТОВ «КАРБОН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40029994) 3 рахунку № НОМЕР_3 , МФО305229, відкритого в АТ КБ «ПриватБанк».

Згідно з відкритими відомостями електронної системи публічних закупівель України ProZorro, ТОВ «КАРБОН ПЛЮС», в особі керівника ОСОБА_1 протягом І квартала 2024 року укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 936 000,00 грн., що становить понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок (Прожитковий мінімум станом на 1 січня 2024 року становив 3028,00 грн.: 100 x 3 028,00302 800,00), а саме Договір від 06.03.2024 № 0603, укладений з КНП «ТРЕТЯ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ», в особі директора ОСОБА_3 на постачання дизельного палива, бензин А-95Євро, на загальну суму 936 000,00 грн. Термін дії договору до 31.12.2024.

Відповідно до частини 1, 2 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські та обласні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Обласні та міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами. Отже, держава та територіальна громада в спосіб та порядок, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі» (цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад), забезпечила свої потреби у послугах.

ТОВ «КАРБОН ПЛЮС», в особі керівника ОСОБА_1 здійснюючи грошові внески на користь Черкаської міської організації Партії у ІІ кварталі 2024 року, недотримався обмежень у здійсненні внесків на підтримку політичних партій юридичною особою, з якою укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 936 000,00 грн., що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюються внески, протягом строку дії таких договорів та протягом одного року після припинення їх дії, чим порушив вимоги п. 9 ч. 1 ст. 15 Закону.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП, підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення № 50-33/749 від 06.03.2024, звітом політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року, заключною випискою за період з 01.04.2024 по 30.06.2024 АТ «Приватбанк», витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Карбон-плюс», договором № 0603 від 06.03.2024 з додатками; додатковою угодою № 1 додоговору № 0603 від 06.03.2024 від 20.03.2024; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо КНП «ТРЕТЯ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ; рішення № 3 учасника ТОВ «КАРБОН-ПЛЮС» від 22.04.2024; висновком про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 05.09.2024 № 1361.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, які не викликають у суду сумнівів, оскільки вони є логічними, послідовними та узгоджуються з матеріалами справи.

Відповідно до ч. 4 ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтею 51 тачастинами третьою - шостоюстатті 164-14,статтями 212-15,212-21цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Уповноваженій особі Національного агентства з питань запобігання корупції достовірно відомопро порушення ОСОБА_1 Закону України«Про політичніпартії вУкраїні» 06.09.2024,що підтверджуєтьсявисновком про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру № 1361 від 05.09.2024.

Отже, датою виявлення правопорушення, вчиненого ОСОБА_1 , є дата складання вказаного висновку, а саме 05.09.2024.

Стягнення за даним правопорушенням може бути накладено не пізніше 05.03.2025.

Крім того, суд зазначає, що дата складання протоколу про адміністративне правопорушення зазначено 06.03.2024.

Суд наголошує, що матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 передані у провадження судді Кончиної О.І. 25.03.2025, що підтверджується протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями.

Отже, з наведеного вбачається, що суддя з об`єктивних причин не мала можливості розглянути справу в термін, у який особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності після вчинення адміністративного правопорушення, оскільки на момент надходження справи до суду сплив строк притягнення до відповідальності, тому суддя вважає за необхідне застосувати норми передбачені ст. 38 КУпАП, а саме провадження по справі закрити на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП.

Керуючись ч. 4 ст. 38, ст. 212-15, п. 7 ст. 245, ст. 247, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Провадження поадміністративній справівідносноОСОБА_1 за ст.212-15КУпАП закрити у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Черкаського апеляційного суду через Соснівський районний суд м. Черкаси.

Суддя Соснівського

районного суду м. Черкаси О.І.Кончина

СудТальнівський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення14.04.2025
Оприлюднено21.04.2025
Номер документу126653680
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації

Судовий реєстр по справі —712/3724/25

Постанова від 14.04.2025

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Кончина О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні