П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/15411/24
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Шевчук О.П.
Суддя-доповідач - Граб Л.С.
16 квітня 2025 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Граб Л.С.
суддів: Матохнюка Д.Б. Сторчака В. Ю. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2024 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Міратем Ойл" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Міратем Ойл" звернулося до суду з позов до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просило:
-визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11347781/44838085 від 03.07.2024, №11347780/44838085 від 03.07.2024, №11347782/44838085 від 03.07.2024, №11347784/44838085 від 03.07.2024, №11347779/44838085 від 03.07.2024, № 11347783/44838085 від 03.07.2024, №11377848/44838085 від 09.07.2024, №11377846/44838085 від 09.07.2024, №11377847/44838085 від 09.07.2024, №11377849/44838085 від 09.07.2024, №11377857/44838085 від 09.07.2024, №11377858/44838085 від 09.07.2024, №11377854/44838085 від 09.07.2024, №11377859/44838085 від 09.07.2024, №11377856/44838085 від 09.07.2024, №11377855/44838085 від 09.07.2024, про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №16 від 05.10.2023, №22 від 11.09.2023, №30 від 13.10.2023, №47 від 19.09.2023, №64 від 25.09.2023, №95 від 29.09.2023, №15 від 04.10.2023, №34 від 15.09.2023, №38 від 18.10.2023, №69 від 26.09.2023, №9 від 03.10.2023, №21 від 06.10.2023, №32 від 15.09.2023, №37 від 18.10.2023, №67 від 26.09.2023, №68 від 26.09.2023, датою їх подання.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2024 року позов задоволено:
-визнано протиправними та скасовано рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №11347781/44838085 від 03.07.2024, №11347780/44838085 від 03.07.2024, №11347782/44838085 від 03.07.2024, №11347784/44838085 від 03.07.2024, №11347779/44838085 від 03.07.2024, № 11347783/44838085 від 03.07.2024, №11377848/44838085 від 09.07.2024, №11377846/44838085 від 09.07.2024, №11377847/44838085 від 09.07.2024, №11377849/44838085 від 09.07.2024, №11377857/44838085 від 09.07.2024, №11377858/44838085 від 09.07.2024, №11377854/44838085 від 09.07.2024, №11377859/44838085 від 09.07.2024, №11377856/44838085 від 09.07.2024, №11377855/44838085 від 09.07.2024;
-зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №16 від 05.10.2023, №22 від 11.09.2023, №30 від 13.10.2023, №47 від 19.09.2023, №64 від 25.09.2023, №95 від 29.09.2023, №15 від 04.10.2023, №34 від 15.09.2023, №38 від 18.10.2023, №69 від 26.09.2023, №9 від 03.10.2023, №21 від 06.10.2023, №32 від 15.09.2023, №37 від 18.10.2023, №67 від 26.09.2023, №68 від 26.09.2023 поданими товариством з обмеженою відповідальністю "МІРАТЕМ ОЙЛ".
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач-ГУ ДПС у Хмельницькій області подало апеляційну скаргу, у якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтуванні апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору. Відповідач вважає, що платник не надав усіх документів, які є достатніми для реєстрації податкової накладної.
За правилами п.3 ч.1 ст.311 КАС України, розгляд справи колегією суддів здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "МІРАТЕМ ОЙЛ" зареєстроване, як юридична особа та перебуває на податковому обліку з 04.05.2022, код ЄДРПОУ 44838085.
Основним видом діяльності позивача є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Підприємством складено податкові накладні №16 від 05.10.2023, №22 від 11.09.2023, №30 від 13.10.2023, №47 від 19.09.2023, №64 від 25.09.2023, №95 від 29.09.2023, №15 від 04.10.2023, №34 від 15.09.2023, №38 від 18.10.2023, №69 від 26.09.2023, №9 від 03.10.2023, №21 від 06.10.2023, №32 від 15.09.2023, №37 від 18.10.2023, №67 від 26.09.2023, №68 від 26.09.2023 та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Однак, реєстрацію податкових накладних зупинено.
Так, відповідно до квитанції №9294671262 від 03.11.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 03.10.2023 №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0323%, «Рпоточ»=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції №9294674829 від 03.11.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 06.10.2023 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0323%, «Рпоточ»=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За змістом квитанції №9276166051 від 18.10.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 15.09.2023 №32 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У квитанції №9310986857 від 16.11.2023 року зазначено, що зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 18.10.2023 №37 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0323%, «Рпоточ»=16966.67 Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до квитанції №9276117485 від 18.10.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 26.09.2023 №67 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції №9276175445 від 18.10.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 26.09.2023 №68 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У квитанції №9294661753 від 03.11.2023 року вказано, що зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 04.10.2023 №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0323%, «Рпоточ»=16966.67. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За змістом квитанції №9276127665 від 18.10.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 15.09.2023 №34 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до квитанції №9310989091 від 16.11.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 18.10.2023 №38 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0323%, «Рпоточ»=16966.67 Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції №9276173909 від 18.10.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 26.09.2023 №69 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У квитанції №9294676598 від 03.11.2023 року зазначено, що зупинено реєстрацію податкової накладної, відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 05.10.2023 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0323%, «Рпоточ»=16966.67. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Із квитанції №9276151719 від 18.10.2023 року встановлено, що зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 11.09.2023 №22 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Із квитанції №9294671415 від 03.11.2023 року слідує, що зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 13.10.2023 №30 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0323%, «Рпоточ»=16966.67. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до квитанції №9276119472 від 18.10.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної, згідно п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 19.09.2023 №47 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції №9276142555 від 18.10.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 25.09.2023 №64 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09.Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За змістом квитанції №9276166856 від 18.10.2023 року зупинено реєстрацію податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 29.09.2023 №95 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник «D»=.0257%, «Рпоточ»=1469186.09. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено".
Однак, комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №11347781/44838085 від 03.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 05.10.2023, №11347780/44838085 від 03.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 11.09.2023, №11347782/44838085 від 03.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №30 від 13.10.2023, №11347784/44838085 від 03.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №47 від 19.09.2023, №11347779/44838085 від 03.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №64 від 25.09.2023, №11347783/44838085 від 03.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №95 від 29.09.2023, №11377848/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 04.10.2023, №11377846/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №34 від 15.09.2023, №11377847/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №38 від 18.10.2023, №11377849/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №69 від 26.09.2023, №11377857/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 03.10.2023, №11377858/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 06.10.2023, №11377854/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №32 від 15.09.2023, №11377859/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №37 від 18.10.2023, №11377856/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №67 від 26.09.2023, №11377855/44838085 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №68 від 26.09.2023 року, в яких зазначено, що платнику податку відмовлено в реєстрації податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Вказані рішення оскаржені позивачем шляхом подання до суду позову у даній справі.
Приймаючи рішення, суд першої інстанції дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог та наявність правових підстав для їх задоволення.
Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіряючи дотримання судом першої інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального права, колегія суддів виходить із наступного.
Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За змістом п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
За приписами п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
У п.12 зазначеного вище Порядку № 1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться відповідні перевірки.
У п.13 Порядку № 1246 закріплено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
За змістом п.201.16. ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах. визначених Кабінетом Міністрів України.
П.п.10,11 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165) встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
З матеріалів справи вбачається, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що останні не відповідають вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій і тому позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкової накладної Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Відповідно до п. 8 Додатку 1 до Порядку № 1165 Критерії ризиковості платника податку на додану вартість критерієм ризиковості, який визначено відповідачем, як підстава зупинення реєстрації податкових накладних, є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Проте, відповідачем не вказано, яка саме податкова інформація стала підставою для застосування до позивача критерію ризиковості та не визначено чіткого переліку документів, які необхідно було подати позивачеві для здійснення реєстрації поданих податкових накладних.
За положеннями п.п. 4-6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі-Порядок № 520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів згідно п. 5 цього Порядку платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Так, колегією суддів з`ясовано, що позивачем подано відповідачу письмові пояснення та копії документів, які, на його переконання, підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких подано податкові накладні.
Оскільки, податковим органом не було визначено переліку документів, які необхідно подати на підтвердження реальності господарської операції, то підприємством подано відповідачу перелік таких документів на власний розсуд, які були долучені до пояснень, наданих останнім у зв`язку з зупиненням реєстрації податкової накладної.
Так, колегією суддів із матеріалів справи з`ясовано, що ТОВ "Міратем Ойл" надано податковому органу пояснення, в яких зокрема зазначено, що Товариство отримало ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі №990614202200329 від 26.05.2022 року терміном дії з 26.05.2022 до 26.05.2027 року та зареєстроване платником акцизного податку з 16.06.2022 року. На сьогоднішній день на підприємстві працює чотири працівники. У зв`язку з тим, що ТОВ "МІРАТЕМ ОЙЛ" не має в штаті водіїв та не має на балансі власних та орендованих автомобільних засобів, підприємство користується послугами сторонніх перевізників: ТОВ «МОТОР-АВТО» (код ЄДРПОУ 36605203), ТОВ "ТРАНСКОМГРУП" (код ЄДРПОУ 39702940), ПП "ЕВЕРЕСТ" (код ЄДРПОУ 25157493). ТОВ "МІРАТЕМ ОЙЛ" не має на балансі власних чи орендованих складських приміщень, тому підприємство користується послугами по зберіганню нафтопродуктів на підставі договору №ЗБ-06/03-1 про надання послуг зі зберігання нафтопродуктів від 06.03.2023 року, укладеного з ТОВ "МЕРКУРІЙ-2017". Паливо зберігається на акцизному складі 1016949 за адресою: м.Запоріжжя, вул.Іванова,105. Умовами вказаного договору зберігання, а саме пунктом 4.3 визначено, що "рахунок та Акти наданих послуг оформляються Зберігачем одноразово за весь період дії договору та надаються Клієнтові для підписання та здійснення оплати". В свою чергу, пунктом 8.1. договору передбачено, що "договір діє до "31" грудня 2024 року" (в редакції додаткової угоди №1 від 30.12.2023р.). Тож, строк оформлення рахунку, акта наданих послуг та оплати за вказаним договором зберігання не настав. Згідно пункту 2.3 договору При прийомі-передачі Товару за цим Договором складається Акт прийому-передачі Товару на зберігання/зі зберігання. Акти приймання-передачі Товару на зберігання підписуються та датуються Сторонами в день приймання Товару на території Зберігача за адресою: м. Запоріжжя, вул.Іванова, 105.
До пояснень долучено наступні документи: витяг з ЄДР станом на 03.03.2023, договір оренди №2/05.05 від 05.05.2022 з ФОП ОСОБА_1 , повідомлення за формою № 20-ОПП та квитанцію №2, наказ про призначення директора №01 від 03.03.2023; ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі №990614202200329 від 26.05.2022 року терміном дії з 26.05.2022 до 26.05.2027 року; витяг з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, сформований 07.04.2023; наказ №18-ШР від 11.10.2023 та штатний розпис на 12.10.2023; наказ №05-ШР від 29.03.2024 та штатний розпис на 01.04.2024; накази та повідомлення про прийняття на роботу працівників; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, сум утриманого з них податку та сум нарахованого єдиного внеску, наданого за останній податковий період 1 кв.2024 р.; розрахункові відомості за січень 2024р., лютий 2024р.,березень 2024 р. договір з ТОВ "МОТОР-АВТО" №П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом; договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом №6-04/23 ТР від 05.04.2023, укладений з ПП "ЕВЕРЕСТ"; договір з ТОВ "ТРАНСКОМГРУП" №0404/23 від 04.04.2023 перевезення вантажу; договір №ЗБ-06/03-1 про надання послуг зі зберігання нафтопродуктів від 06.03.2023 року з ТОВ "МЕРКУРІЙ-2017"; акти зберігання з ТОВ "МЕРКУРІЙ-2017" за липень 2023 р.; акти зберігання з ТОВ "МЕРКУРІЙ-2017" за серпень 2023 р.; акти зберігання з ТОВ "МЕРКУРІЙ-2017" за вересень 2023 р
Також на підтвердження господарських операцій з контрагентом ТОВ МІРАТЕМ ОЙЛ, позивачем надано: видаткову накладна на отримання №11710 від 28.07.2023 р.; товарно-транспортну накладну №УП-00011710/1 від 28.07.2023 р.; акцизну накладну №4678 від 28.07.2023р. на пересувний акцизний склад; видаткову накладну на отримання №11711 від 28.07.2023 р.; товарно-транспортну накладну №УП-00011711/1 від 28.07.2023 р.; акцизну накладну №4681 від 28.07.2023р. на пересувний акцизний склад; видаткову накладну на отримання №13711 від 08.09.2023 р.; товарно-транспортну накладна №УП-00013711/1 від 08.09.2023 р.; акцизну накладну №1088 від 08.09.2023р. на пересувний акцизний склад; видаткову накладну на отримання №14579 від 21.09.2023 р.; товарно-транспортну накладну №УП-00014579/1 від 21.09.2023 р.; акцизну накладну №3078 від 21.09.2023р. на пересувний акцизний склад; акцизну накладну №3078 від 21.09.2023р. на акцизний склад 1016949 ; договір №П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом; видаткову накладну на отримання №14644 від 22.09.2023 р.; товарно-транспортну накладну №УП-00014644/1 від 21.09.2023 р.; акцизну накладну №3242 від 22.09.2023р. на пересувний акцизний склад; договір №П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом; видаткову накладну на отримання №14959 від 27.09.2023 р.; товарно-транспортну накладну №УП-00014959/1 від 27.09.2023 р.; договір №П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом.
В свою чергу, на підтвердження господарських операцій з контрагентом ТОВ «АГРОДОН-ТРЕЙД», позивачем надані: договір поставки №21/03/08-АТ від 03.08.2023 року; видаткова накладна на отримання №343 від 23.08.2023 р.; товарно-транспортна накладна №УА-00000343/1 від 23.08.2023 р., акцизна накладна №1389 від 23.08.2023р. на пересувний акцизний склад, договір №П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом, видаткова накладна на отримання №417 від 29.08.2023 р., товарно-транспортна накладна №УА-00000417/1 від 29.08.2023 р., акцизна накладна №1500 від 29.08.2023р. на акцизний склад 1016949, договір №П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом, видаткова накладна на отримання №434 від 29.08.2023 р., товарно-транспортна накладна №УА-00000434/1 від 29.08.2023 р. акцизна накладна №1530 від 29.08.2023р. на пересувний акцизний склад.
Щодо господарських операції з ТОВ «АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД», Товариством надані: видаткова накладна на отримання №230915/087 від 15.09.2023 р., товарно-транспортна накладна №1048 від 13.09.2023 р. акцизна накладна №1262 від 13.09.2023р. на пересувний акцизний склад, видаткова накладна на отримання №230915/088 від 15.09.2023 р., товарно-транспортна накладна №1045 від 13.09.2023 р.; видаткова накладна на отримання №230915/089 від 15.09.2023 р., товарно-транспортна накладна №1050 від 13.09.2023 р., видаткова накладна на отримання №230926/015 від 26.09.2023 р., товарно-транспортна накладна №АЕТ230926/015 від 26.09.2023 р., акцизна накладна №2305 від 26.09.2023р. на пересувний акцизний склад; видаткова накладна на отримання №230928/012 від 28.09.2023 р., товарно-транспортна накладна №АЕТ230928/012 від 28.09.2023 р., акцизна накладна №2592 від 28.09.2023р. на пересувний акцизний склад, видаткова накладна на отримання №231004/013 від 04.10.2023 р., товарно-транспортна накладна №АЕТ231004/013 від 04.10.2023 р.
На підтвердження господарських операцій з контрагентом ТОВ «ВСЕСВІТ-ОЙЛ-ГРУП», позивачем надано Комісії: видаткову накладну на отримання №ВСГ0913-005 від 13.09.2023 р., товарно-транспортну накладну №00000003454 від 13.09.2023 р., акцизну накладну №14579 від 13.09.2023р. на пересувний акцизний склад, договір№П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом, видаткову накладну на отримання №ВСГ0915-005 від 15.09.2023 р., товарно-транспортну накладну №00000003471 від 15.09.2023 р., акцизну накладну №14594 від 15.09.2023р. на пересувний акцизний склад, договір№П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом, видаткову накладну на отримання №ВСГ0922-008 від 22.09.2023 р., товарно-транспортну накладну №00000003519 від 22.09.2023 р., акцизну накладну №14629 від 22.09.2023р. на пересувний акцизний склад, договір №П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом, договір поставки №53П/03/2023УТ від 14.03.2023 року, видаткову накладну на отримання №1632 від 29.07.2023 р., товарно-транспортну накладну №29/07/2023/1855 від 29.07.2023 р., акцизну накладну №1966 від 30.07.2023р. на акцизний склад 1016949, договір №П-06/03 від 06.03.2023 про перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом.
Однак, спірними рішеннями позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, як свідчить зміст оскаржуваних рішень, контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних та не зазначено конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття. Слід також враховувати, що останнім не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що згідно п.8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість визначені в додатку 1 Порядку № 1165, критерієм ризиковості є наявна у контролюючих органах податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Як вбачається зі змісту квитанцій про реєстрацію податкових накладних, відповідачем сформовано висновок про відповідність податкових накладних вимогам п. 8 Критеріїв.
Варто зауважити, що п.8 Критеріїв є загальним та неконкретизованим, оскільки не містить чітко визначених підстав для зупинення реєстрації податкових накладних, а вживання слів- "наявна податкова інформація" є неконкретизованою та незрозумілою. Посилання відповідачем у квитанції на п. 8 Критеріїв без зазначення конкретної податкової інформації прямо впливає на можливість надання у подальшому платником податків відповідних документів, оскільки незрозуміло у чому полягає ризиковість здійснення господарської операції.
Порядком № 1165 не передбачено конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.
У п. 6 Порядку № 1165 наводиться перелік документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Як було зазначено вище, позивачем надавалися ГУ ДПС у у Хмельницькій області документи на підтвердження реальності господарських операцій, про що свідчать відповідні повідомлення з поясненнями та квитанціями про отримання цих документів.
В той же час, податковим органом не наведено та не підтверджено, що надані товариством документи, оформлені в рамках договорів, мали дефекти форми, змісту або походження.
Вказане свідчить, що дане рішення містить лише формальну підставу для його прийняття, оскільки в останньому не зазначено, якими мотивами керувалася Комісія вважаючи, що надані позивачем документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Верховний Суд у постанові від 05 січня 2021 року у справі № 640/11321/20 зауважив, що хоча затверджена Порядком №1165 форма рішення і не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 критеріїв ризиковості платника податку, вказана обставина не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 КАС України.
Слід звернути увагу, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено в постанові Верховного Суду від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18.
Поряд з цим, у межах спірних правових відносин, які виникли щодо відмови у реєстрації податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо "товарності (реальності)" операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Колегія суддів звертає увагу і на те, що судовим рішенням у справі №560/19454/23, ТОВ «МІРАТЕМ ОЙЛ» виключено з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
За встановлених обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції в тій частині, що ГУ ДПС у Хмельницькій області, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду достатніх та належних доказів на спростування тверджень позивача та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вказане узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постановах від 16 грудня 2020 року у справі № 340/474/20, від 16 лютого 2021 року у справі № 280/3235/20 та від 23 червня 2022 року у справі № 640/6130/20.
При цьому, колегія суддів вважає, що з врахуванням вимог пунктів 2,10 частини 2 статті 245 КАС України, суд першої інстанції з метою відновлення прав та інтересів позивача, обгрунтовано зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Колегія суддів також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, а доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають правових підстав для скасування оскаржуваного судового рішення.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів вважає, що за з`ясованих та встановлених обставин, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Граб Л.С. Судді Матохнюк Д.Б. Сторчак В. Ю.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2025 |
Оприлюднено | 18.04.2025 |
Номер документу | 126665582 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Граб Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні