ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"08" квітня 2025 р.м. ХарківСправа № 922/1909/24
Господарський суд Харківської області у складі:
судді: Усатого В.О.
при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.
розглянувши клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх.№ 3149 від 04.02.2025) у справі
за заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Тіорела" доТовариства з обмеженою відповідальністю "Зед-Світ" про визнання банкрутом ВСТАНОВИВ:
Постановою Господарського суду Харківської області від 17.12.2024 ТОВ "Зед-Світ" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Шишлова О.М.
04.02.2025 до суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшло клопотання (вх. № 3149) про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, в якому податковий орган просить суд:
1) прийняти та задовольнити заяву про витребування оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів в порядку підпункту 20.1.38 пункту 20.1 статті 20 ПК України;
2) витребувати у ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Зед-Світ" (код ЄДРПОУ 44191062) Шишлова Олександр Миколайович (61037, м. Харків, вул. Г.Тарасенка, 126/1, РНОКПП НОМЕР_1 ) оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, а саме:
- статут, зміни до статуту, рішення (протоколи, накази) про створення, рішення (протоколи, накази) про припинення;
- наказ про облікову політику підприємства;
- накази на призначення (звільнення) посадових осіб;
- документи, підтверджуючі формування статутного фонду, а також документи, які підтверджують його розформування у зв`язку із ліквідацією, розрахунки із засновниками;
- первинні документи по касі та додатки до неї; авансові звіти з додатками;
- договори, контракти, угоди, специфікації, інвойси, акти виконаних робіт, рахункифактури, тощо;
- договори купівлі-продажу товарів, про надання послуг, найму (оренди), підряду (разом з кошторисом), перевезення вантажів, зберігання тощо;
- документально оформленні повноваження на здійснення господарської операції осіб, які в інтересах платника податків одержують продукцію - письмові договори, довіреності, акти керівного органу платника податків тощо;
- затверджений керівником платника податків перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції пов`язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;
- первинні документи щодо придбання (одержання)/продажу (поставки) товарів або послуг - накладні, акти прийому передачі, надання тощо з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, при надходженні матеріалів від постачальників чи з переробки - прибутковий ордер топової форми М-4, а також акти приймання продукції за кількістю та якістю;
- первинні документи щодо транспортування продукції - з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки (товарно-транспортні накладні, перевізні документи (накладні) на перевезення вантажів залізничним транспортом, тощо), а також інформація щодо вантажно-розвантажувальних робіт;
- первинні та інші документи щодо обліку руху активів всередині підприємства;
- інші облікові документи вузькогалузевого характеру, що відповідно до нормативних актів застосовуються в окремій сфері діяльності;
- розрахункові документи - платіжні доручення, платіжні вимоги - доручення, розрахункові чеки, векселі;
- регістри бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів та регістри бухгалтерського обліку операції по коштах, розрахунках і поточних зобов`язаннях (10, 11, 13, 15, 28, 301, 31, 34, 361, 362, 37, 40, 44, 51, 631, 632, 68, 632, 70, 71, 79, 92, 94 та інших рахунках, задіяних у проведених фінансово-господарських операціях за перевіряємий період);
- банківські виписки по рахункам за перевіряємий період;
- інформацію щодо проведених інвентаризацій за перевіряємий період;
- документи, що підтверджують право землекористування, грошова оцінка земельних ділянок, дані земельного кадастру;
- інформація стосовно наявності зареєстрованого нерухомого майна;
- договори оренди та права власності на землю;
- фінансову і статистичну звітність та адміністративні дані, в показниках яких знайшли відображення документально оформлені господарські операції;
- документи дозвільного характеру та ліцензії щодо здійснення господарської діяльності;
- відомості про виробників придбаного ТМЦ з підтвердженням сертифікатами походження, якості, відповідності та іншими сертифікатами на придбання товару, надати копії сертифікатів;
- перелік основних фондів, які перебувають у підприємства на праві власності чи користування, їх функціональне призначення та місце розташування;
- чисельність персоналу на підприємстві з наданням пояснень щодо достатності трудових ресурсів, їх кваліфікації та спеціалізації, необхідні для виконання відповідних робіт;
- інші документи, які мають відношення до фінансово-господарської діяльності підприємства;
3) до отримання від ліквідатора документів та проведення перевірки працівниками Головного управління ДПС у Харківській області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі № 922/1909/24 про банкрутство ТОВ "Зед-Світ".
В обґрунтування клопотання Головне управління ДПС у Харківській області посилається на ненадання ліквідатором податковому органу запитуваних документів.
Ухвалою суду від 10.02.2025 призначено клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх. № 3149 від 04.02.2025) на 18.03.2025. Запропоновано заявнику - Головному управлінню ДПС у Харківській області надати суду додаткові докази на підтвердження заявлених вимог (за наявності). Запропоновано ліквідатору до дати проведення судового засідання надати суду письмові пояснення з викладенням своєї правової позиції щодо клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх. № 3149 від 04.02.2025).
Ухвалою суду від 18.03.2025 учасників у справі про банкрутство повідомлено про відкладення розгляду заяви Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх.№3149 від 04.02.2025) на 08.04.2025.
07.04.2025 до суду від ліквідатора надійшли пояснення (вх. № 8605), в яких арбітражний керуючий Шишлов О.М., крім іншого, заперечує проти клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх. № 3149 від 04.02.2025), посилаючись на те, що йому керівником боржника первинні документи ТОВ "Зед-Світ" не передавалися; також ліквідатор зауважує на тому, що Головним управлінням ДПС у Харківській області на адресу ліквідатора наказ про проведення перевірки та лист з вимогою надання для перевірки первинних документів не направлялися.
Представник Головного управління ДПС у Харківській області у судовому засіданні 08.04.2025 підтримав клопотання про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх. № 3149 від 04.02.2025) у повному обсязі.
Ліквідатор, присутній у судовому засіданні 08.04.2025 у режимі відеоконференції, проти клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх.№ 3149 від 04.02.2025) заперечував.
У судовому засіданні 08.04.2025 оголошено перерву з розгляду клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх.№ 3149 від 04.02.2025) на 08.04.2025 о 17:50.
Після перерви, розглянувши клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх. № 3149 від 04.02.2025), дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Ухвалою Господарського суду Харківської області від 20.06.2024 відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Зед-Світ"; визнано вимоги ініціюючого кредитора - ТОВ "Тіорела" до боржника у розмірі 36683400,31 грн основного боргу, 30280,00 грн витрат зі сплати судового збору за подання до суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство та 72000,00 грн витрат зі сплати авансування винагороди арбітражному керуючому; введено мораторій на задоволенні вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном; розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Шишлова О.М.; призначено попереднє засідання суду.
27.06.2024 здійснено офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство № 73519.
Ухвалою суду від 05.09.2024 у попередньому засіданні суду визначено визнані судом вимоги, які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Зед-Світ"; призначено підсумкове засідання суду.
Постановою Господарського суду Харківської області від 17.12.2024 ТОВ "Зед-Світ" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Шишлова О.М. Зазначено, що з дня ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута. Зобов`язано посадових осіб банкрута протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть зобов`язання щодо відшкодування збитків, завданих таким ухиленням. Зазначено, що ліквідатор має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати. Зобов`язано ліквідатора в строк до 17.12.2025 виконати ліквідаційну процедуру.
23.12.2024 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство № 74922.
Зі змісту клопотання Головного управління ДПС у Харківській області (вх.№3149 від 04.02.2025) та доданих до нього документів вбачається наступне.
Після відкриття ухвалою суду від 20.06.2024 провадження у справі про банкрутство ТОВ "Зед-Світ" контролюючим органом прийнято рішення, оформлене наказом № 3172-п від 17.07.2024, про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Зед-Світ".
Вищевказаним наказом визначено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Зед-Світ" з 30.07.2024 тривалістю 5 робочих днів; перевірку провести за період діяльності з 05.08.2021 по 29.07.2024 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх, передбачених Податковим кодексом України, податків та зборів, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, за період із 05.08.2021 по 29.07.2024 - з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
З матеріалів справи вбачається, що працівниками податкового органу за результатами виїзду за адресою боржника було складено акт від 31.07.2024 №7202/20-40-07-06-05/44191062 про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю Товариства з обмеженою відповідальністю "Зед-Світ" (код ЄДРПОУ 44191062) за місцезнаходженням.
Зі змісту вищезазначеного акта вбачається, що посадовими особами Головного управління ДПС у Харківській області 30.07.2024 було здійснено виїзд за адресою ТОВ "Зед-Світ" (м. Харків, вул. Маршала Батицького, 8, офіс 8), за результатами якого підприємство за вказаною адресою не виявлено та, відповідно, вручити під розписку керівнику / ліквідатору ТОВ "Зед-Світ" копію наказу від 17.07.2024 №3172-п і розпочати документальну позапланову виїзну перевірку підприємства не надалося можливим.
Листом № 2587/Ж12/20-40-07-06-11 від 30.07.2024 Головне управління ДПС у Харківській області звернулося до керівника ТОВ "Зед-Світ" із проханням надати оригінали документів.
У подальшому, після визнання постановою суду від 17.12.2024 ТОВ "Зед-Світ" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, контролюючим органом прийнято рішення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Зед-Світ", оформлене наказом № 172-п від 15.01.2025.
Вищезазначеним наказом визначено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Зед-Світ" з 21.01.2025 тривалістю 5 робочих днів; перевірку провести за період діяльності з 05.08.2021 по 20.01.2025 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх, передбачених Податковим кодексом України, податків та зборів, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, правильність нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Листом № 197/ж12/20-40-07-06-11 від 17.01.2025 Головне управління ДПС у Харківській області звернулося до ліквідатора ТОВ "Зед-Світ" із проханням надати оригінали документів.
З матеріалів справи вбачається, що працівниками податкового органу за результатами виїзду за адресою боржника було складено акт від 21.01.2025 №513/20-40-07-06-05/44191062 про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю Товариства з обмеженою відповідальністю "Зед-Світ" (код ЄДРПОУ 44191062) за місцезнаходженням.
Зі змісту зазначеного акта вбачається, що посадовими особами Головного управління ДПС у Харківській області 21.01.2025 було здійснено виїзд за адресою ТОВ "Зед-Світ" (м. Харків, вул. Маршала Батицького, 8, офіс 8) та фактичною адресою ліквідатора ТОВ "Зед-Світ" (м. Харків, вул. Георгія Тарасенка, 126/1). За результатами виїздів місцезнаходження підприємства та ліквідатора не встановлено та, відповідно, вручити під розписку ліквідатору ТОВ "Зед-Світ" копію наказу від 15.01.2025 №172-п і розпочати документальну позапланову виїзну перевірку підприємства не надалося можливим.
Також у клопотанні про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх.№ 3149 від 04.02.2025) Головне управління ДПС у Харківській області зазначає про те, що ТОВ "Зед-Світ" є учасником судової справи №751/5339/23 за ознаками кримінального правопорушення.
Так, Головне управління ДПС у Харківській області вказує про те, що у мотивувальній частині ухвали слідчого судді Новозаводського районного суду міста Чернігова від 05.07.2023 встановлено, що з боку керівництва боржника допущено порушення податкового законодавства шляхом здійснення фінансових операцій з ознаками фіктивності (продаж тканин) без наявності документів про фактичне надходження товарів, а також подальше їх вибуття на адреси інших покупців.
Надаючи правову кваліфікацію даному спору та оцінку аргументам учасників у справі про банкрутство, суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положеньГосподарського процесуального кодексу Українита інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби, зокрема, мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.
Стаття 78 ПК України визначає порядок та підстави проведення документальних позапланових перевірок.
Згідно з п. п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється, коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Відповідно до абз. 2 п. 78.4 ст. 78 ПК України право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Абзацом другим пункту 82.2 статті 82 ПК України визначено, що продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Головне управління ДПС у Харківській області звертається до суду з клопотанням про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів у ЛІКВІДАТОРА ТОВ "Зед-Світ".
Як зазначено вище, наказом № 172-п від 15.01.2025 вирішено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Зед-Світ" з 21.01.2025 тривалістю 5 робочих днів, водночас, із клопотанням про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх. № 3149) Головне управління ДПС у Харківській області звернулося до суду лише 04.02.2025, тобто після закінчення п`ятиденного строку, встановленого для проведення позапланової документальної перевірки відповідно до зазначеного наказу.
Згідно з абз. 1 п. 82.4 ст. 82 ПК України проведення документальної планової та позапланової перевірки платника податків, крім платника податків - суб`єкта малого підприємництва, може бути зупинено за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що оформляється наказом, копія якого не пізніше наступного робочого дня вручається платнику податків чи його уповноваженому представнику під розписку або надсилається платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, з подальшим поновленням її проведення на невикористаний строк.
Поряд із цим, матеріали справи не містять доказів, які б свідчили про вчинення контролюючим органом передбачених Податковим кодексом України дій для встановлення адреси ліквідатора ТОВ "Зед-Світ" арбітражного керуючого Шишлова Олександра Миколайовича, належного та завчасного надіслання йому копії наказу про проведення перевірки та проведення самої перевірки, зупинення чи продовження строку проведення перевірки.
Як зазначено вище, право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 ПК України, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Зі змісту акта від 21.01.2025 №513/20-40-07-06-05/44191062 про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю "Зед-Світ" вбачається, що представниками Головного управління ДПС у Харківській області не встановлено боржника за його адресою (м.Харків, вул. Маршала Батицького, 8, офіс 8) та не виявлено підприємство й ліквідатора за фактичною адресою останнього (м. Харків, вул. Георгія Тарасенка, буд. 126/1).
Поряд із цим, суд наголошує на тому, що не виявлення боржника або його посадових осіб за його місцезнаходженням не звільняє контролюючий орган від обов`язку здійснення повідомлення платника податків про проведення перевірки шляхом надіслання поштою відповідного рекомендованого листа з повідомленням про вручення.
Суд зауважує на тому, що Головним управлінням ДПС у Харківській області не надано доказів на підтвердження вручення / надсилання ліквідатору ТОВ "Зед-Світ" арбітражному керуючому Шишлову О.М. у порядку, визначеному статтею 42 ПК України, копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Також Головним управлінням ДПС у Харківській області не надано доказів на підтвердження надсилання на адресу ліквідатора ТОВ "Зед-Світ" листа з проханням надати оригінали документів (вих. № 197/ж12/20-40-07-06-11 від 17.01.2025).
При цьому, за умовами п. 85.2 ст. 85 ПК України обов`язок надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки, виникає у платника податків після початку перевірки.
Відповідно до п. п. 20.1.38 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема, звертатися до суду із заявою про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів у випадках, передбачених цим Кодексом.
При цьому, витребування доказів у господарських справах визначено статтею 81 ГПК України.
Так, частинами 1, 2 статті 81 ГПК України передбачено, що учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. У клопотанні про витребування судом доказів повинно бути зазначено: який доказ витребовується (крім клопотання про витребування судом групи однотипних документів як доказів); обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; заходи, яких особа, яка подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу; причини неможливості отримати цей доказ самостійно особою, яка подає клопотання.
З пояснень ліквідатора (вх. № 8605 від 07.04.2025) та наданих до них документів вбачається, що арбітражним керуючим Шишловим О.М. на адресу керівника Товариство з обмеженою відповідальністю "Зед-Світ" Петухова І.Г. листами із описами вкладень було направлено запити № 1402/1 від 14.02.2025 та №2003/1 від 20.03.2025 про передачу бухгалтерської та іншої документації ТОВ "Зед-Світ", відповідь на які керівник ТОВ "Зед-Світ" Петухов І.Г. не надав.
Головним управлінням ДПС у Харківській області не доведено та матеріалами справи не підтверджено наявність у ліквідатора ТОВ "Зед-Світ" арбітражного керуючого Шишлова О.М. документів, зазначених у прохальній частині клопотання Головного управління ДПС у Харківській області (вх. № 3149 від 04.02.2025).
Також з аналізу статті 81 ГПК України вбачається, що обов`язок доказування тих чи інших обставин покладається на сторону / учасника провадження у справі, ЯКИЙ ПОСИЛАЄТЬСЯ НА ТАКІ ОБСТАВИНИ.
Водночас, Головним управлінням ДПС у Харківській області у поданому клопотанні не зазначено обставини, які В МЕЖАХ СПРАВИ ПРО БАНКРУТСТВО можуть підтвердити або спростувати документи, зазначені в клопотанні (вх. № 3149 від 04.02.2025).
Функції господарського суду у ліквідаційній процедурі визнані статтею 60 Кодексу України з процедур банкрутства.
Так, згідно з ч. ч. 3, 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) ліквідатора та здійснює інші повноваження, передбачені ЦИМ Кодексом. У ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
З аналізу вищезазначених норм вбачається, що порядок реалізації податковим органом повноважень щодо проведення перевірки виходить за межі питань, які розглядає господарський суд у межах справи про банкрутство, зокрема, у ліквідаційній процедурі.
Згідно з ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Враховуючи вищевикладене в сукупності, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх.№ 3149 від 04.02.2025) та вважає за необхідне відмовити в його задоволенні.
Керуючись ст. ст. 2, 58-67 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 232-235 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про витребування первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів (вх. № 3149 від 04.02.2025).
Ухвалу направити ліквідатору, Головному управлінню ДПС у Харківській області.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.
Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги в строки, передбачені ст. 256 ГПК України.
Повний текст ухвали суду складено та підписано 15 квітня 2025 року (у зв`язку з тривалими повітряними тривогами та обстрілами міста Харкова).
Суддя Усатий В.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2025 |
Оприлюднено | 18.04.2025 |
Номер документу | 126682691 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Усатий В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні