Постанова
від 17.11.2010 по справі 2а-8957/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 листопада 2010 р. № 2а-8957/10/1370

Львівський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючої-судді Потабенко В.А.

за участю секретаря судово го засідання Дро зда І.С.,

з участю представників:

від прокурора - Татарин Ю.Б.,

від позивача - не з'явил ися,

від відповідача - не з'я вилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львов і адміністративну справу за позовом прокурора Сихівсько го району м. Львова в інтереса х держави в особі Державної п одаткової інспекції у Сихівс ькому районі м. Львова до Това риства з обмеженою відповіда льністю "Копач-Сервіс" про стя гнення податкового боргу,

встановив:

прокурор Сихівського району м. Львова звернувся до Львівського окружного адмін істративного суду з позовом в інтересах держави в особі Д ПІ в Сихівському районі м. Льв ова про стягнення до державн ого бюджету з ТзОВ "Копач-Серв іс" податкової заборгованост і в розмірі 2767,25 грн.

В обґрунтування своїх вим ог покликається на те, що відп овідач має заборгованість з орендної плати за земельні д ілянки на суму 2767.25 грн. (з яких: о сновний платіж - 1188,14 грн., штра фні (фінансові) санкції - 349,36 г рн., пеня - 229,75 грн.) Вказана забо ргованість виникла внаслідо к несплати самостійно задекл арованих платежів згідно дек ларації орендної плати за зе мельні ділянки державної і к омунальної власності за 2008 рі к. На підставі п.п.5.3.1 п. 5.3 ст.5 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" ДПІ в Сихівському районі м. Львова прийняло податкове по відомлення-рішення № 0010351531/0 від 16.10.2008 року, яким застосовано шт рафну санкцію за несвоєчасну сплату узгодженої суми пода ткового зобов'язання. Станом на момент подання позову до с уду сума заборгованості є уз годженою, але у встановленом у законом порядку відповідач ем не сплачена, відтак, підляг ає примусовому стягненню.

Представник прокурора в су дому засіданні позов підтрим ав, просить його задовольнит и.

Представник позивача Дор ош А.Б. в судове засідання не з' явилася. Подала до суду кл опотання про розгляд справи за її відсутності. Позов підт римала, посилаючись на обста вини викладені в позовній за яві. Просить позов задовольн ити.

Відповідач повторно не заб езпечив участі в судовому за сіданні представника, хоча н алежним чином був повідомлен ий про час та місце розгляду с прави. Відтак, суд вважає за мо жливе розглядати справу на у відсутності представника ві дповідача на підставі наявни х у ній доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення пред ставника прокурора, дослідив ши надані докази, суд прийшов до висновку, що позов підляга є до задоволення з наступних підстав.

В ході розгляду справи судо м було досліджено докази, ная вні в матеріалах справи.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Копач-Сервіс" зареєстроване 21.10.2005 року за адр есою: м. Львів, вул. Кармансько го, 6 В/44 , код ЄДРПОУ 31442870, що підтве рджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців.

В судовому засіданні встан овлено, що відповідачу згідн о самостійно поданої податко вої декларації орендної плат и за земельні ділянки держав ної та комунальної власності за 2008 рік належало сплатити 8540,9 0 грн.

Крім того, на підставі акта № 377 від 13.10.2010 року ДПІ в Сихівськ ому районі м. Львова винесено податкове повідомлення-ріше ння № 0010351531/0 від 16.10.2008 року про заст осування до відповідача штра фної (фінансової) санкції за п латежем орендна плата з юрид ичних осіб на суму 179,36 грн., що ст ановить 20 % від суми податково го зобов'язання, сплаченого і з затримкою.

Крім того, на підставі акта № 152/1531/31442870 від 02.10.2009 року ДПІ в Сихів ському районі м. Львова винес ено податкове повідомлення-р ішення № 0008091531/0 від 05.10.2009 року, яким застосовано до ТзОВ "Копач-Се рвіс" штрафну (фінансову) санк цію за платежем орендна плат а з юридичних осіб на суму 170,00 г рн. за порушення строків пода ння податкової декларації ор ендної плати за земельні діл янки державної та комунально ї власності за 2009 рік.

Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" № 218 1-III від 21 грудня 2000 року, із зміна ми і доповненнями (надалі - З акон № 2181), ДПІ у Сихівському ра йоні м. Львова виставило ТзОВ "Копач-Сервіс" податкові вимо ги:

- І податкова вимога № 1 /753 від 10.06.2008 року на суму 896,81 грн.;

- ІІ податкова вимога № 2/789 від 14.07.2008 року на суму 812,55 грн.

Як податкові повідо млення-рішення, так і обидві п одаткові вимоги не були отри мані відповідачем, що підтве рджено відповідними актами п озивача про неможливість вру чення податкової вимоги плат нику податків та обстеження юридичної (фактичної) адреси платника, та розміщені на дош ці податкових оголошень.

Згідно норм Закону Україн и «Про систему оподаткування »від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, з на ступними змінами та доповнен нями, платники податків зобо в' язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ені законом терміни.

Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закон у № 2182, податковий борг - подат кове зобов' язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов' язання.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181, податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації. Зазначене п одаткове зобов'язання не мож е бути оскаржене платником п одатків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п. 5.2.1 ст. 5 Зако ну № 2181, податкове зобов'язання платника податків, нарахова не контролюючим органом відп овідно до пунктів 4.2 та 4.3 статт і 4 цього Закону, вважається уз годженим у день отримання пл атником податків податковог о повідомлення, за винятком в ипадків, визначених підпункт ом 5.2.2 цього пункту.

У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування або ви ходить за межі його компетен ції, встановленої законом, та кий платник податків має пра во звернутися до контролюючо го органу із скаргою про пере гляд цього рішення, яка подає ться у письмовій формі та мож е супроводжуватися документ ами, розрахунками та доказам и, які платник податків вважа є за потрібне надати. Скарга п овинна бути подана контролюю чому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідо млення або іншого рішення ко нтролюючого органу, що оскар жується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотив оване рішення та надіслати й ого протягом двадцяти календ арних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідом ленням про вручення або нада ти йому під розписку. У разі ко ли контролюючий орган надсил ає платнику податків рішення про повне або часткове незад оволення його скарги, такий п латник податків має право зв ернутися протягом десяти кал ендарних днів, наступних за д нем отримання відповіді, з по вторною скаргою до контролюю чого органу вищого рівня, а пр и повторному повному або час тковому незадоволенні скарг и - до контролюючого органу ви щого рівня із дотриманням за значеного десятиденного стр оку для кожного випадку оска рження та зазначеного двадця тиденного строку для відпові ді на нього.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 З акону № 2181-ІІІ, у разі визначенн я податкового зобов'язання к онтролюючим органом за підст авами, зазначеними у підпунк тах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зоб ов'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження.

Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону № 2181, узгоджена сума п одаткового зобов' язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею, визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.

Згідно п.п. 6.2.3 п. 6.2. ст.6 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли податковий о рган або пошта не може вручит и платнику податків податков е повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходже нням посадових осіб, їх відмо вою прийняти податкове повід омлення або податкову вимогу , незнаходженням фактичного місця розташування (місцезна ходження) платника податків, податковий орган розміщує п одаткове повідомлення або по даткові вимоги на дошці пода ткових оголошень, встановлен ій на вільному для огляду міс ці біля входу до приміщення п одаткового органу. При цьому день розміщення такої подат кової вимоги вважається днем її вручення.

Відповідно до п.п.16.1.1 п. 16.1 ст.16 З акону № 2181-ІІІ, після закінченн я встановлених строків погаш ення узгодженого податковог о зобов'язання на суму податк ового боргу нараховується пе ня.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону № 2181.

Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», цей Закон є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який встановлює порядо к погашення зобов' язань юри дичних або фізичних осіб пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181, контролюючий орган - дер жавний орган, який у межах сво єї компетенції, визначеної з аконодавством, здійснює конт роль за своєчасністю, достов ірністю і повнотою нарахуван ня податків і зборів (обов' я зкових платежів) та погашенн ям податкових зобов' язань ч и податкового боргу. Податко ві органи є контролюючим орг аном стосовно податків і збо рів (обов' язкових платежів) , які справляються до бюджеті в та державних цільових фонд ів.

Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181, активи платника пода тків (кошти, матеріальні та не матеріальні цінності, що нал ежать юридичній або фізичній особі за правом власності аб о повного господарського від ання) можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду. В інших в ипадках платники податків са мостійно визначають чергові сть та форми задоволення пре тензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставн их зобов' язань забезпеченн я боргу.

У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.

Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, плат ник податків не вжив жодних з аходів для погашення податко вого зобов' язання.

Згідно довідки позивача ві д 30.09.2010 року заборгованість від повідача складає 2767,25 грн., з них 1188,14 грн. основний платіж, 349,36 грн . штрафна санкція і 1229,75 грн. пеня .

На даний час сума самостійн о задекларованого податково го зобов'язання, штрафних (фін ансових) санкцій та пені нара хованої відповідачу, в розмі рі 2767,25 грн. є узгодженою та у вст ановлені законом строки до б юджету не сплаченою, тобто ви знається сумою податкового б оргу (узгоджена сума податко вого зобов' язання, не сплач ена платником податків у тер мін) і підлягає стягненню в пр имусовому порядку.

Враховуючи все вищеперера ховане, суд вважає позовні ви моги обґрунтованими та таким и, що підлягають до задоволен ня.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь, відповідно до ст. 94 КАС Украї ни.

Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 128, 158, 159 , 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити п овністю.

Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю "К опач-Сервіс", код ЄДРПОУ 31442870, що зареєстроване за адресою: 79000, м. Львів, вул. Карманського, 6Б/44 , в користь бюджету податкови й борг в сумі 2767 (дві тисячі сім сот шістдесят сім) гривень 25 к оп.

Постанова може бути оскарж ена в порядку та строки, перед бачені ст.ст. 186, 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлений 19.10.2010 року.

Суддя По табенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2010
Оприлюднено08.12.2010
Номер документу12668472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8957/10/1370

Постанова від 17.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 11.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 08.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні