ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2010 р. № 2а-7503/10/1370
Львівський окружний адм іністративний суд у складі г оловуючої судді Крутько О.В., при секретарі судового засі дання Іваськевич С.В., за участ ю представника позивача: Га вришків О.М. розглянув у від критому судовому засіданні у м.Львові адміністративну сп раву за позовом Держав ної податкової інспекції у Л ичаківському районі м. Львов а до Приватного підприємства «Ріол»про стягнення п одаткового боргу ,-
в с т а н о в и в :
20.08.2010 року Державна по даткова інспекція у Личаківс ькому районі м.Львова (надалі -ДПІ у Личаківському районі м .Львова) звернулася в суд з адм іністративним позовом до При ватного підприємства «Ріол» (надалі ПП «Ріол») про стягнен ня податкового боргу.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ві дповідач - ПП «Ріол»зареєстр ований Виконавчим комітетом Львівської міської ради як ю ридична особа з присвоєнням коду ЄДРПОУ за № 32893530 та взятий н а облік як платник податків у ДПІ в Личаківському районі м .Львова 29.03.2004 р. № 6301. За результата ми проведеної позивачем пере вірки встановлено, що відпов ідач допустив заборгованіст ь по сплаті податку на додану вартість, на суму 2 183,34 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги, просила позов задоволити та стягнути з від повідача заборгованість у ро змірі 2 183,34 грн.
Відповідач заперечень про ти позову суду не надав, на суд овий розгляд справи не з'явля вся, про розгляд справи був по відомлений за адресою, вказа ною у довідці ЄДР.
Відповідно до п.11 ст. 3 5 КАС України у разі поверненн я поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .
Розглянувши подані докум енти і матеріали та заслухав ши пояснення представника по зивача, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтується позов, об 'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходив з н аступного.
Спірні правовідносини рег улюються Законом України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" та Законом Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні".
Судом встановлено, що відпо відач - ПП «Ріол» зареєстрова ний Виконавчим комітетом Льв івської міської ради як суб' єкт підприємницької діяльно сті з присвоєнням коду ЄДРПО У за № 32893530.
Згідно довідки позивача ві д 19.07.2010 року № 321 відповідач взяти й на облік як платник податкі в у ДПІ в Личаківському район і м.Львова 29.03.2004 р. № 6301.
Як вбачається з матеріалі в справи (копій актів, долучен их до справи копій податкови х повідомлень - рішень та по даткових вимог), у відповідач а - ПП «Ріол» наявна заборгова ність перед бюджетом з подат ку на додану вартість, на суму 2 183,34 грн., яка складається з:
- залишку несплаченого пода ткового зобов' язання, яке в изначено податковим повідом ленням повідомленням-рішенн ям про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0008491520/0 від 06.11.2009 р. (винесено на підставі ак ту перевірки №742/15-2 від 06.11.2009 р.) ;
- залишку несплачен ого податкового зобов' язан ня визначеного податковими д еклараціями з податку на дод ану вартість за липень - верес ень 2009 р., та уточнюючого розрах унку податкового зобов' яза ння з податку на додану варті сть у зв' язку з виправлення м самостійно виявлених помил ок за червень 2009 р. поданого в с ерпні 2009 р., за червень 2009 р. подан ого в лютому 2010 р., за грудень 2009 р . поданого в лютому 2010 р..
Станом на день розгляду сп рави у суді заборгованість п огашена не була.
Суд звертає увагу, що вказан і податкові повідомлення-ріш ення в адміністративному або судовому порядку відповідач ем не оскаржувались та не ска совані у спосіб та відповідн о до процедури, що регламенто вана статтями 5 та 6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами і державни ми цільовими фондами".
Тобто, сума зобов'язання виз начена в податкових повідомл еннях-рішеннях відповідно до статті 5 Закону N 2181-III є узгоджен ою та в зв'язку з несплатою до бюджету в строки визначені з аконодавством набула статус у податкового боргу.
Відповідно до підпунктів 5.2 .1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього З акону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" активи пл атника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу.
Відповідно до пункту 5.4 стат ті 5 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" узгоджена сума подат кового зобов'язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.
Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" перед бачено, що податковий борг (не доїмка) визначається як пода ткове зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж ене платником податків або у згоджене в адміністративном у чи судовому порядку, але не с плачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на с уму такого податкового зобов 'язання.
Відповідачу надсилалися п одаткові вимоги : перша подат кова вимога від 19.08.2009 р. за №1/625 та друга податкова вимога від 27 .10.2009 р. № 2/844.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" податкове зобов'язан ня - це зобов'язання платника п одатків сплатити до бюджетів або державних цільових фонд ів відповідну суму коштів у п орядку та у строки, визначені цим Законом або іншими закон ами України.
Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" у разі ко ли інші, передбачені цим Зако ном, заходи з погашення подат кового боргу не дали позитив ного результату, податковий орган здійснює за платника п одатків та на користь держав и заходи щодо залучення дода ткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а за їх н едостатності - шляхом продаж у інших активів такого платн ика податків.
Відповідно до положень пун кту 11 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" фінансові (штрафні ) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) орга нами державної податкової сл ужби України, сплачуються пл атниками податків добровіль но або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби.
Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" платник п одатків зобов'язаний самості йно сплатити суму податковог о зобов'язання, зазначену у по даній ним податковій деклара ції, протягом десяти календа рних днів, наступних за остан нім днем відповідного гранич ного строку, передбаченого п ідпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ц ього Закону для подання пода ткової декларації. У разі кол и відповідно до закону контр олюючий орган самостійно виз начає податкове зобов'язання платника податків за причин ами, не пов'язаними із порушен ням податкового законодавст ва, платник податків зобов'яз аний сплатити нараховану сум у податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з в ідповідного податку, а за їх в ідсутності - протягом тридця ти календарних днів від дня о тримання податкового повідо млення про таке нарахування.
У строк, встановлений підпу нктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" Відповідач податкове зобов'я зання, визначене рішеннями п ро застосування фінансових с анкцій самостійно не сплатив . В адміністративному порядк у зазначені вище рішення про застосування фінансових сан кцій Відповідач не оскаржува в.
Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
В позовній заяві наведені о бставини, які підтверджуютьс я достатніми доказами і свід чать про обґрунтованість поз овних вимог.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 17, 35, 49, 51, 94, 158, 159, 160-163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, Львівс ький окружний адміністратив ний суд,-
п о с т а н о в и в :
Позов задоволити повніс тю.
Стягнути з Приватного підп риємства «Ріол»(код ЄДРПОУ № 32893530) в дохід Державного бюдж ету України заборгованіст ь в сумі 2 183 (дві тисячі сто вісі мдесят три) гривні 34 коп.
Постанова набирає закон ної сили в порядку передбаче ному ст. 254 КАС України. Постано ва може бути оскаржена до Льв івського апеляційного адмін істративного суду. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її проголошення. У разі засто сування судом частини третьо ї статті 160 цього Кодексу, а так ож прийняття постанови у пис ьмовому провадженні апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отри мання копії постанови. Якщо с уб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передб ачених частиною четвертою ст атті 167 цього Кодексу, було пов ідомлено про можливість отри мання копії постанови суду б езпосередньо в суді, то десят иденний строк на апеляційне оскарження постанови суду об числюється з наступного дня після закінчення п'ятиденног о строку з моменту отримання суб'єктом владних повноваже нь повідомлення про можливіс ть отримання копії постанови суду.
Суддя Крут ько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2010 |
Оприлюднено | 08.12.2010 |
Номер документу | 12668566 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні