Постанова
від 17.04.2025 по справі 490/1589/25
ЮЖНОУКРАЇНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

н\п 3/490/1396/2025

Центральний районний суд м. Миколаєва

54067, м. Миколаїв, вул. Захисників Миколаєва, 41/12, inbox@ct.mk.court.gov.ua

Справа № 490/1589/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 квітня 2025 року м. Миколаїв

Суддя Центрального районного суду м.Миколаєва Демінська О.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду матеріали адміністративної справи про порушення митних правил відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки Львівської області, громадянки України, РНОКПП: НОМЕР_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483Митного кодексу України,-

В С Т А Н О В И В :

Як викладено в протоколі про порушення митних правил №0002/UA504000/2025від 08.01.2025року,11.04.2022 року о 14:06 год. на митну територію України через пункт пропуску на державному кордоні «Рава-Руська - Хребенне» у зоні діяльності митного поста «Рава-Руська», Львівської митниці, громадянкою України ОСОБА_1 , на підставі поданої нею до митного контролю та оформлення митної декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174) від 11.04.2022, переміщено через митний кордон України товар «гуманітарна допомога в умовах воєнного стану", а саме - автомобіль марки «VOLKSWAGEN TRANSPORTER», VIN № НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 , країна реєстрації Австрія, об`єм двигуна - 1968 см. куб., тип двигуна - дизельний, такий, що був у користуванні; рік виготовлення 2010".

Згідно з Декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 11.04.2022 року, ОСОБА_1 заявила наступні відомості: 1. Прізвище, власне ім?я та по-батькові особи, що здійснює декларування - ОСОБА_1 ; 2. Прізвище, власне ім?я та по-батькові водія ОСОБА_1 ; 3. Марка машини - «VOLKSWAGEN»; 4. Номер машини - НОМЕР_3 ; 5. Відправник ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ); 6. Отримувач - КНП «Миколаївський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Миколаївської обласної ради, код ЄДРПОУ 31822150; 7. Фактичне місце призначення розвантаження ватажу 54018, Миколаївська обл., м. Миколаїв, вул. Миколаївська, буд. 23; 9. Вид допомоги: товар - автомобіль марки «VOLKSWAGEN TRANSPORTER», VIN № НОМЕР_4 . НОМЕР_5 , н.з. НОМЕР_3 .

З метою здійснення перевірочних заходів щодо дотримання законодавства України з питань державної митної справи при ввезенні на митну територію України автотранспортних засобів в якості гуманітарної допомоги до Комунального некомерційного підприємства «Миколаївський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Миколаївської обласної ради (далі КНП «МОЦЕМД та МК» МОР) Миколаївською митницею направлено відповідний запит від 30.09.2024 № 7.16-2/20-01/13/3047.

На вказаний запит Миколаївської митниці КНП «МОЦЕМД та МК» МОР листом від 03.10.2024 № 999 повідомило, що транспортний засіб «VOLKSWAGEN TRANSPORTER», VIN № НОМЕР_2 не отримувало, листів про надання вказаного транспортного засобу як гуманітарної допомоги не видавало, документів щодо отримання вказаного автомобілю не має.

Відповідно до Службової записки Управління контролю та адмініструванню митних платежів Миколаївської митниці від 02.01.2025 № 15-01/15-01/9, станом на момент ввезення на митну територію України, вартість транспортного засобу особистого користування «VOLKSWAGEN TRANSPORTER», VIN № НОМЕР_2 , тип двигуна дизельний, такий, що був у користуванні; рік виготовлення 2010, становить 91 000,00 грн.

Вказано, що таким чином громадянка України ОСОБА_1 перемістила через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товар - автомобіль марки «VOLKSWAGEN TRANSPORTER», VIN № НОМЕР_2 , н.з. НОМЕР_3 , країна реєстрації - Австрія, вартістю 91000,00 грн., шляхом подання митному органу як підстави для переміщення вказаного товару документів, а саме Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 11.04.2022 року, що містить неправдиві відомості щодо одержувача цього товару - Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Миколаївської обласної ради, тим самим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

ОСОБА_1 в судове засідання повторно не з`явилася, викликалася за адресою, що вказана в протоколі про порушення митних правил.

Представник Миколаївської митниці Державної митної служби України Квасниця Ю.А. в судове засідання не з`явився. Надав до суду заяву про розгляд справи без його участі, протокол про порушення митних правил та подання Миколаївської митниці підтримав.

Вивчивши протокол про правопорушення митних правил та додані до нього матеріали суд приходить до наступного висновку.

Частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Встановлений національним законодавством порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України є об`єктом порушення митних правил заст. 483 МК України. Об`єктивною стороною зазначеного правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України. Під дією мається на увазі активна поведінка (вчинок) особи, в якій відображена зовні її воля і, що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України або вивезти за межі території України з порушенням встановленого порядку.

Отже, зміст ст. 483 МК України вказує на те, що це правопорушення є навмисним, тобто особа, яка вчиняє такі дії, має усвідомлювати протиправний характер своїх дій, передбачити їх шкідливі наслідки й бажати настання цих наслідків, об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, спрямованими на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, а суб`єктивна сторона - лише прямим умислом.

Відповідно до ч.1 cт.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 10 КУпАП закріплено, що адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своє, дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Згідно зі статтею 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Судом встановлено, що згідно до Декларації ОСОБА_1 11.04.2022 року ввезла на митну територію України транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN», номерний знак НОМЕР_3 , VIN № НОМЕР_2 , отримувач - КНП «Миколаївський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Миколаївської обласної ради.

Відповідно до письмових пояснень ОСОБА_1 від 04.02.2025 року, остання вказала, що транспортний засіб «VOLKSWAGEN TRANSPORTER», VIN № НОМЕР_2 , н.з. НОМЕР_3 , країна реєстрації - Австрія, вона отримала на території Республіки Польща у представників Громадської організації «Інтернаціональний новий симфонічний оркестр «ІНСО-ЛЬВІВ», в квітні 2022 року з метою ввезення його в якості благодійної допомоги.

11.04.2022 даний транспортний засіб було ввезено на митну територію України через пункт пропуску «Рава-Руська - Хребенне» Львівської митниці, при цьому для цілей митного оформлення вона особисто подала декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 11.04.2022, відповідно до якої транспортний засіб «VOLKSWAGEN TRANSPORTER», VIN № НОМЕР_2 , н.з. НОМЕР_3 зазначено як гуманітарну допомогу на адресу КНП «Миколаївського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф».

Після проходження україно-польського кордону вищезазначений транспортний засіб був переданий представникам ГО «ІНСО-ЛЬВІВ» з метою подальшої доставки до місця призначення. На скільки їй відомо, 16.04.2022 року вищезазначений транспортний засіб було доставлено до місця призначення.

З дослідженого в судовому засіданні акту прийому-передачі транспортного засобу від 20.04.2022 завідуючий гаражу КНП «Миколаївський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Миколаївської обласної ради прийняв вищевказаний транспортний засіб у представника Громадської організації «Інтернаціональний новий симфонічний оркестр «ІНСО-ЛЬВІВ».

Згідно до листа КНП «Миколаївський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Миколаївської обласної ради, у березні 2022 року до Центру звернулись волонтери з пропозицією передати Центру автомобіль швидкої допомоги. Для цього Центр мав оформити письмове звернення. Таким чином, 26.03.2022 року Центр звернувся листом до директора КЗ ЛОР «Львівська Національна філармонія» ім. М.Скорика з проханням допомогти у виділенні автомобіля швидкої медичної допомоги.

У квітні 2022 року автомобіль VOLKSWAGEN TRANSPORTER, VIN № НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 був доставлений до Центру. Автомобіль був прийнятий на тимчасове зберігання для проведення технічного огляду, що підтверджується актом прийому-передачі транспортного засобу та актом передачі гуманітарної допомоги від 20.04.2022 року. Дані акти були підписані не керівником Центру, а начальником гаражної служби, оскільки автомобіль було прийнято для проведення гаражною службою технічного огляду.

Таким чином, автомобіль VOLKSWAGEN TRANSPORTER перебував на території Центру протягом кількох діб, прийнятий не був через його незадовільний технічний стан, був повернений волонтерам, на облік Центру, відповідно, не ставився.

Адміністративне правопорушення, передбачене ст. 483 МК України, вчиняється лише з прямим умислом, коли особа знає, що документи, які вона подає митному органу, як підставу для переміщення товару, - містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Відповідно до п.6 постанову Пленуму ВСУ від 03.06.2005 "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", для притягнення до відповідальності за ст. 483 МК України необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.

Під час судового розгляду суду не надано та не здобуто доказів про наявність вини в діях ОСОБА_1 у формі прямого умислу.

Окрім того, у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази того, що ОСОБА_1 надала митному органу підроблені документи чи документи одержані незаконним шляхом (висновки експертизи, покази свідків, вирок суду), які б доводили її вину у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 ч.1 МК України.

З 22.02.2022 року Указом Президента України в Україні введено воєнний стан. Збройні Сили України потребували і потребують в засобах пересування, а тому небайдужі громадяни іноземних держав, волонтери, благодійні організації з початку війни опікуються зазначеними питаннями.

Ту обставину, що КНП «Миколаївський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Миколаївської обласної ради не підтвердило отримання вказаного автомобіля, суд не бере до уваги, зважаючи на умови, в яких було ввезено автомобіль, нагальність потреб в його використанні.

Також матеріали не містять відомостей, про те, що вказаний транспортний засіб був використаний в інший спосіб, в тому числі, що був проданий на території України.

З огляду на наведене, під час судового розгляду не здобуто доказів про наявність суб`єктивної сторони, прямого умислу в діях ОСОБА_1 , що у свою чергу свідчить про відсутність вини.

Таким чином, враховуючи наведені норми та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним в ст. 62 Конституції України (тобто, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів), вважає, що матеріалами справи не підтверджено наявність в діях ОСОБА_1 події та складу правопорушення, а тому провадження по справі підлягає закриттю.

Згідно ч. 2 ст. 528 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.

Згідно п. 3 ч. 1ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.

Суд, беручи до уваги наведені обставини та норми закону, приходить до висновку, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, що є підставою для закриття провадження по справі, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, ст. ст. 268, 460, 485, 527, 528. 529 МК України, ч. 1 п. 1 ст. 247, ст. ст. 283, 284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч.1 ст. 483 Митного Кодексу України закрити на підставі п. 1 ст. 247 КпАП, в зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова суду у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, до Миколаївського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя О.І. Демінська

СудЮжноукраїнський міський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення17.04.2025
Оприлюднено21.04.2025
Номер документу126687340
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —490/1589/25

Постанова від 17.04.2025

Адмінправопорушення

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні