Постанова
від 16.11.2010 по справі -9142/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 листопада 2010 р. № -9142/10/1370

о 10 год., 10 хв. м. Львів

Львівський окружний адм іністративний суд, суддя Гав дик З.В.

секретар судового засідан ня Черній Ю.Л.

розглянувши в судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Прокурора Шевченківськог о району м. Львова в інтересах держави в особі Територіаль ного управління Головної дер жавної інспекції на автомобі льному транспорті у Львівськ ій області,

прокурор - не з'явився

представник позивача - не з'явився

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Квант», пре дставник - не з'явився

про стягнення фінансової сан кції в сумі 1700 грн.

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Шевченківсь кого району м. Львова звернув ся до Львівського окружного адміністративного суду в інт ересах держави в особі уповн оваженого органу Територіал ьного управління Головної де ржавної інспекції на автомоб ільному транспорті у Львівсь кій області з адміністративн им позовом до Товариства з об меженою відповідальністю «К вант»про стягнення фінансов ої санкції в сумі 1700 грн.

Позивач свої позовні вимог и обґрунтовує Законом Україн и «Про автомобільний транспо рт», Постановою Кабінету Мін істрів України «Про затвердж ення Порядку здійснення держ авного контролю на автомобіл ьному транспорті». Територіа льне управління Головної дер жавної інспекції у Львівські й області відповідно до нада них повноважень здійснює фун кції державного контролю на автомобільному транспорті з агального користування і зас тосовує до порушників фінанс ові санкції за порушення зак онодавства про автомобільни й транспорт.

Прокурор в судовому засіда ння не з' явився, подав клопо тання у якому просив суд розг лядати справу без його участ і.

Представник позивача в суд ове засідання не з'явився, при чини неявки не повідомив, хоч а був належним чином повідом лений про дату, час та місце пр оведення судового засідання , що підтверджується повідом ленням про вручення поштовог о відправлення.

Відповідач в судове засіда ння явку повноважного предст авника не забезпечив, причин и неявки не повідомив, запере чення на позовну заяву не под ав. На адресу суду 01.11.2010 року пов ернувся поштовий конверт по причині закінчення терміну з берігання. Згідно ч. 11 ст. 35 КАС У країни, у разі повернення пош тового відправлення із повіс ткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин , вважається, що така повістка вручена належним чином.

Безпосередньо, всебічно, по вно та об' єктивно дослідивш и наявні у справі докази, давш и їм оцінку, суд встановив нас тупні обставини:

15.06.2010 року проведено перевірк у додержання вимог законодав ства про автомобільний транс порт під час виконання перев езень пасажирів і вантажів а втомобільним транспортом, як ою виявлено порушення відпов ідачем абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону Укра їни «Про автомобільний транс порт», а саме, при перевезенні транспортним засобом марки БАЗ, номерний знак НОМЕР_1 , що належить відповідачу, орг анізованої групи дітей у вод ія ОСОБА_1 відсутні ліценз ійна картка, договір з замовн иком на здійснення транспорт них послуг, документ про опла ту транспортних послуг, пого дженні з ДАІ схема та розклад руху. За результатами переві рки складено акт № 173317.

10.08.2010 року заступником началь ника - начальником ВДК Терит оріального управління голов ної державної інспекції на а втомобільному транспорті у Л ьвівській області Харій М.С . винесено постанову № 097631 про застосування до відповідача фінансової санкції в сумі 1700 г рн., внаслідок порушення ним ч . 1 абз. 3 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме, надання послуг з переве зень пасажирів та вантажів б ез оформлення документів, пе релік яких визначений стаття ми 39 та 48 цього ж Закону.

Спірні правовідносини рег улюються Конституцією Украї ни, Законом України «Про авто мобільний транспорт»№ 2344-ІІІ від 05.04.2001 року із змінами і допо вненнями, Постановою Кабінет у Міністрів України «Про зат вердження Порядку здійсненн я державного контролю на авт омобільному транспорті»№ 1567 в ід 08.11.2006 року із змінами і допов неннями, Наказом Міністерств а транспорту та зв'язку Украї ни «Про затвердження Положен ня про територіальні органи Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті»за № 888 від 14.12.2005 року із зміна ми і доповненнями, КАС Україн и.

Згідно ст. 19 Конституції Ук раїни, правовий порядок в Укр аїні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Згідно п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС У країни, юрисдикція адміністр ативних судів поширюється на публічно-правові спори, зокр ема спори за зверненням суб'є кта владних повноважень у ви падках, встановлених Констит уцією та законами України.

Згідно ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспор т», автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт пер евезення пасажирів чи (та) ван тажів транспортними засобам и.

Згідно ст. 3 цього ж Закону, та кий регулює відносини між ав томобільними перевізниками , замовниками транспортних п ослуг, органами виконавчої в лади та органами місцевого с амоврядування, пасажирами, в ласниками транспортних засо бів, а також їх відносини з юри дичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечуют ь діяльність автомобільного транспорту та безпеку перев езень.

Згідно ч. 1 ст. 5 цього ж Закону, основним завданням д ержавного регулювання та кон тролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефект ивного перевезення пасажирі в та вантажів, надання додатк ових транспортних послуг.

Згідно ст. 39 цього ж Зак ону, до перевезення організо ваних груп дітей (далі - груп д ітей) відноситься одночасне перевезення групи з десяти і більше дітей, для яких замовн иком послуги призначається к ерівник, відповідальний за с упроводження їх під час поїз дки, а на групу з 30 і більше діте й призначається також медичн ий працівник.

Регулярні та нерегулярні перевезення груп дітей здій снюють за умови узгодження м аршруту та розкладу руху із з амовником та місцевими орган ами Державтоінспекції.

Порядок організації перев езення груп дітей визначаєть ся Правилами надання послуг пасажирського автомобільно го транспорту та іншими норм ативно-правовими актами.

Згідно ст. 48 цього ж Закону, а втомобільні перевізники, вод ії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені зді йснювати контроль на автомоб ільному транспорті та у сфер і безпеки дорожнього руху, до кументи, на підставі яких вик онують вантажні перевезення .

Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні п еревезення на договірних умо вах, є:

для автомобільного переві зника - ліцензія та документ, щ о засвідчує використання тра нспортного засобу на законни х підставах, інші документи, п ередбачені законодавством У країни;

для водія - посвідчення воді я відповідної категорії, реє страційні документи на транс портний засіб, ліцензійна ка ртка, дорожній лист, товарно-т ранспортна накладна або інши й визначений законодавством документ на вантаж, інші доку менти, передбачені законодав ством України.

Згідно ч.1 абз. 3 ст. 60 Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт»- за порушення закон одавства про автомобільний т ранспорт до автомобільних пе ревізників застосовуються с анкції за надання послуг з пе ревезень пасажирів та вантаж ів без оформлення документів , перелік яких визначений ста ттями 39 та 48 цього ж Закону, - штр аф у розмірі ста неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян;

Згідно пп. 1, 2 Положення про т ериторіальні органи Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті, тери торіальні органи (територіал ьні управління) Головної дер жавної інспекції на автомобі льному транспорті в областях , Автономній Республіці Крим , містах Києві та Севастополі є територіальними структурн ими підрозділами Головавтот рансінспекції без права юрид ичної особи, мають печатку зі своїм найменуванням і зобра женням малого Герба України.

Пунктом 4 цього ж Поло ження встановлено, основними завданнями територіальних у правлінь у відповідному регі оні є: 1) здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за дотриманням прав ил безпечного функціонуванн я автомобільного транспорту загального користування; 2) зд ійснення державного контрол ю за дотриманням суб' єктами господарювання усіх форм вл асності нормативно-правових актів, стандартів і норм пере везення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом з агального користування; 3) заб езпечення дотримання вимог з аконодавства у сфері ліцензу вання в автомобільному транс порті загального користуван ня.

Згідно п. 21 Постанови К абінету Міністрів України «П ро затвердження Порядку здій снення державного контролю н а автомобільному транспорті », у разі виявлення в ході пере вірки транспортного засобу п орушення законодавства про а втомобільний транспорт поса довими особами, що провели пе ревірку, складається акт.

Згідно пп. 5 п. 5 Положення пр о територіальні органи Голов ної державної інспекції на а втомобільному транспорті, за твердженого Наказом Міністе рства транспорту та зв'язку У країни, Територіальні управл іння відповідно до покладени х на них завдань у відповідно му регіоні здійснюють контро ль за додержанням ліцензіата ми Ліцензійних умов провадже ння господарської діяльност і з надання послуг з перевезе ння пасажирів і вантажів авт омобільним транспортом відп овідно до видів робіт, визнач ених Законом України «Про ав томобільний транспорт», та в идають розпорядження про усу нення порушень Ліцензійних у мов.

Відповідно до п. 26 Пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни «Про затвердження Поря дку здійснення державного ко нтролю на автомобільному тра нспорті», справа про порушен ня розглядається у присутнос ті уповноваженої особи суб'є кта господарювання. Про час і місце розгляду справи про по рушення уповноважена особа с уб'єкта господарювання повід омляється під розписку чи ре комендованим листом із повід омленням.

Відповідач правом оскарж ення, передбаченим п. 32 Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни «Про затвердження Порядку здійснення державного контр олю на автомобільному трансп орті»не скористався.

Згідно п. 28 цієї ж Пост анови, фінансова санкція пов инна бути перерахована суб'є ктом господарювання на зазна чений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнад цяти днів після отримання ни м копії постанови про застос ування фінансових санкцій, п ро що повідомляється орган д ержавного контролю, посадово ю особою якого винесено відп овідну постанову.

Відповідачем у встан овлений законодавством стро к, сума застосованих фінансо вих санкцій добровільно не с плачена.

Стаття 70 КАС України встан овлює правила належності док азів, які визначають об'єктив ну можливість доказу підтвер джувати обставину, що має зна чення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легіт имну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предмето м доказування, згідно з ч. 1 ст. 1 38 КАС України, є обставини (фак ти), якими обґрунтовуються по зовні вимоги чи заперечення та які належить встановити п ри ухваленні судового рішенн я у справі.

Позивачем належними та доп устимими доказами підтвердж ено правомірність застосува ння до відповідача за поруше ння законодавства про автомо більний транспорт до автомоб ільних перевізників за надан ня послуг з перевезень пасаж ирів та вантажів без оформле ння документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цьо го ж Закону, - штраф у розмірі с та неоподатковуваних мініму мів доходів громадян;

Таким чином, на відповідач а законодавцем покладений об ов' язок дотримуватись вимо г законодавства про автомобі льний транспорт, за порушенн я вказаного законодавства по зивачем правомірно застосов ано до відповідача фінансові санкції, які підлягають стяг ненню з відповідача.

Розподіл судових ви трат згідно ст. 94 КАС України н е застосовується, оскільки п озивач звільнений від сплати судового збору на підставі с т. 4 Декрету Кабінету Міністрі в України «Про державне мито ».

Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний п озов задоволити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Квант»(ЄДРПОУ 19323378, Львівська область, м. Дрогобич, вул.. Трус кавецька, 17/36) на користь облдер жбюджету (ЗКПО 22406168, Банк одержу вача УДК у Львівській област і, р/р 31117106700005, код платежу - 21081100, МФ О 825014) фінансову санкцію в сумі 1700 грн.

Постанова суду перш ої інстанції може бути оскар жена до Львівського апеляцій ного адміністративного суду .

Згідно ст. 186 КАС Україн и, апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього ж Коде ксу апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлен о про можливість отримання к опії постанови суду безпосер едньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарже ння постанови суду обчислюєт ься з наступного дня після за кінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єкто м владних повноважень повідо млення про можливість отрима ння копії постанови суду.

Постанова суду першо ї інстанції, набирає законно ї у порядку та строки згідно с т. 254 КАС України.

Постанова складена у повному обсязі 19.11.2010 року.

Суддя Га вдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2010
Оприлюднено08.12.2010
Номер документу12668967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —-9142/10/1370

Постанова від 16.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 15.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 15.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні