Ухвала
від 14.04.2025 по справі 320/17471/25
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про повернення позовної заяви

14 квітня 2025 року № 320/17471/25

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вісьтак М. Я., перевіривши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» до Антимонопольного комітету України, третя особа: Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня № 1» Виконавчого органу Київської міської ради (Київського міської державної адміністрації) про визнання протиправними і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Представник позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» в особі директора Жук Р. Є., звернувся у Київський окружний адміністративний суд із адміністративним позовом до Антимонопольного комітету України, третя особа: Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня № 1» Виконавчого органу Київської міської ради (Київського міської державної адміністрації) про визнання протиправними і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, у якому просить суд:

- визнати протиправним, скасувати рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель № 3307-р/пк-пз від 04.03.2025 року і зобов`язати Комісію Антимонопольного комітету України повторно розглянути скаргу ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 21.02.2025 року № UA-2025-01-30-010722-a.al;

-стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» здійснені судові витрати.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями для розгляду зазначеної справи визначено головуючого суддю Вісьтак М. Я.

Суд, перевіривши матеріали позовної заяви, документи долучені до справи, дійшов наступних висновків.

Згідно ч. 2 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України заява повертається у випадку, коли позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданнями адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

За змістом ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Разом з тим, виходячи з приписів ст. 55, 129 Конституції України застосування та користування правами на судовий захист здійснюється у випадках та в порядку, встановлених законом.

У розумінні наведеного, реалізація конституційного права, зокрема, на судовий захист ставиться у залежність від положень процесуального закону, в даному випадку норм Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно ч. 3 ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.

Відповідно до вимог ст. 59 Кодексу адміністративного судочинства України повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: 1) довіреністю фізичної або юридичної особи; 2) свідоцтвом про народження дитини або рішенням про призначення опікуном, піклувальником чи охоронцем спадкового майна.

Як вбачається із позовної заяви така подана до Київського окружного адміністративного суду та підписана представником позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», в особі директора Жук Романом Євстахійовичем.

Разом з тим, у матеріалах справи відсутні належні документи, які підтверджують повноваження особи, що подала позов, на представництво інтересів позивача у даній справі. Зокрема, до позовної заяви не додано жодних документів, які б свідчили про наявність у підписанта правових підстав для звернення до суду від імені позивача. У додатках до позову також не зазначено установчих документів або витягу з них, які б підтверджували, що особа, яка підписала позовну заяву, є уповноваженою службовою особою згідно з вимогами чинного законодавства або установчих документів юридичної особи.

Отже, на момент подачі позову до суду не було надано жодних належних доказів, які б підтверджували дійсність і законність підписання та подання позовної заяви від імені позивача.

Суд вважає необхідним зазначити, що Європейський суд з прав людини наголошує на тому, що право на доступ до суду має бути ефективним. Реалізуючи п. 1 ст. 6 Конвенції, кожна держава-учасниця Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких не допустити судовий процес у безладний рух. Разом із тим не повинно бути занадто формального ставлення до передбачених законом вимог, так як доступ до правосуддя повинен бути не лише фактичним, але і реальним (§ 59 рішення ЄСПЛ у справі «De Geouffre de la Pradelle v. France» від 16.12.1992 року, заява № 12964/87).

У § 36 рішення у справі «Bellet v. France» від 04.12.1955 року, заява № 23805/94, ЄСПЛ зазначив, що «стаття 6 Конвенції містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права».

При цьому складовою правової визначеності є передбачуваність застосування норм процесуального законодавства. ЄСПЛ зазначає, що сторони судового провадження повинні мати право очікувати застосування до їхньої справи чинних норм процесуального законодавства (рішення ЄСПЛ у справі «Дія 97 проти України» від 21.10.2010 року).

Як зазначалось, відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України заява повертається у випадку, коли позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

За таких обставин, з огляду на вказане позовну заяву слід повернути особі, яка її подала.

На підставі наведеного та керуючись статтею 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ухвалив:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» до Антимонопольного комітету України, третя особа: Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня № 1» Виконавчого органу Київської міської ради (Київського міської державної адміністрації) про визнання протиправними і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії - вважати неподаною та повернути позивачу разом з усіма доданими до неї документами.

Копію позовної заяви залишити в суді (ч. 6 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України).

Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом (ч. 8 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання (підписання).

Суддя Вісьтак М.Я.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2025
Оприлюднено21.04.2025
Номер документу126697945
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —320/17471/25

Ухвала від 14.04.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Вісьтак М.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні