ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" листопада 2010 р.
11 год.59 хв. Справа № 2-а-1189/10/2170
Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді: Хом'яко вої В.В.,
при секретарі: Мельник О.О.,
за участю представника поз ивача: Осауленко М.К.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Товариства з обмеженою від повідальністю "Магазин "Вете ран-2"
до Державної податкової ін спекції у м. Херсоні
про визнання протиправним и та скасування рішення про з астосування фінансових санк цій,
встановив:
Товариство з обмежено ю відповідальністю "Магазин "Ветеран-2" звернулось до суду з позовом, в якому просить виз нати протиправним та скасува ти рішення Державної податко вої інспекції у м. Херсоні від 05.02.10 № 0001342307 про застосування 3400 грн. штрафних санкцій за збе рігання алкогольних напоїв т а тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до єд иного державного реєстру. По зивач зазначає, що на час пров едення перевірки податковій інспекції були надані всі до звільні документи для здійсн ення торгівлі алкогольними н апоями та тютюновими виробам и: ліцензії на право здійснен ня торгівлі алкогольними нап оями та тютюновими виробами, торговий патент. Довідки про внесення місць зберігання а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів до єдиного держав ного реєстру були отримані і з запізненням не з вини позив ача, а внаслідок відсутності відповідних бланків у Депар таменту акцизного адміністр ування ДПА України, за що пози вач не повинен нести відпові дальність. У зв'язку з чим у по даткової інспекції не було п ідстав для застосування фіна нсових санкцій. Представник позивача в судовому засіданн і просить суд задовольнити п озовні вимоги в повному обся зі.
Відповідач (ДПІ у м. Херсоні ) судовому засіданні 18.10.2010 запер ечував проти задоволення поз овних вимог, суду пояснив, що ф акт виявлених порушень ТОВ "М агазин "Ветеран-2" під час пере вірки зафіксовані актом пере вірки № 032/21/03/23/22760295 від 20.01.2010, на підст аві якого було правомірно ви несено рішення про застосува ння фінансових санкцій № 00013 42307 від 05.02.10 в розмірі 3400 грн. та р ішення № 0000762307 про застосув ання 87 грн. штрафних санкцій. П осадовими особами податково ї інспекції на час перевірки було зафіксовано порушення ст. 15 Закону України "Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів", а саме - зберігання алко гольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання не внесених до Єдиного реєст ру.
Представник відповідача н е прибув в судове засідання.
Заслухавши представника п озивача, розглянувши подані документи і матеріали, об'єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд встановив наст упне.
20.01.2010 посадовими особами Держ авної податкової інспекції у м. Херсоні головними державн ими податковими ревізором-ін спекторами Лебедь Д.А. та Іщенко І.В. на підставі нап равлення від 18.01.10 № 36/237, проведен о перевірку товариства з обм еженою відповідальністю "Маг азин "Ветеран-2" з питань дотри мання дотримання суб'єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій, в п риміщенні магазину, розташов аному за адресою: вул. Некрасо ва, 82а, м. Херсон. Перевірка відб улась за участю продавця ОС ОБА_4 За результатами перев ірки було складено акт перев ірки від 20.01.10, який підписано із зауваженням продавця про те , що довідки про зберігання оф ормлені декілька днів тому, а ле не отримані, після отриман ня довідки будуть надані под атковій інспекції.
В ході перевірки здійснено розрахункову операцію по пр идбанню пляшки горілки варті стю 10 грн., розрахунковий доку мент не видано, виявлено неві дповідність суми готівкових коштів на місці проведення р озрахунків сумі коштів, яка з азначена в денному звіті РРО , вивлено зберігання алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів без відповідної довідки Єдиного державного реєстру, залишки алкогольних напоїв не перевищує 1700 грн., залишки тю тюнових виробів також не пер евищують 1700 грн. Таким чином, вс тановлено порушення пп. 1, 13 ст. 3 Закону "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " від 06.07.1995 №265/95-ВР, ст. 15 Закону Укра їни "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 № 481 .
В подальшому позивачем бул а надані до ДПІ довідка про вн есення місяця зберігання тют юнових виробів до Єдиного де ржавного реєстру від 19.01.10 сері я АП№ 019382, довідка про внесення алкогольних напоїв від 19.01.10 се рія АП № 019518.
За висновками перевірки ДП І у м. Херсоні прийняла рішенн я Державної податкової інспе кції у м. Херсоні від 05.02.10 № 000134230 7 про застосування 3400 грн. штр афних санкцій за зберігання алкогольних напоїв та тютюно вих виробів у місцях зберіга ння, не внесених до Єдиного де ржавного реєстру.
Згідно ст. 15 Закону України № 481 від 19.12.1995 "Про державне регулю вання виробництва та обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів" (дал і Закон України № 481) передбаче но, що зберігання алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в здійснюється в місцях збер ігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного державного реєст ру місць зберігання, незалеж но від того, кому належить так е місце зберігання, або того, з а заявою якого суб'єкта госпо дарювання таке місце зберіга ння було внесено до Єдиного р еєстру.
Порядок ведення Єдиного де ржавного реєстру місць збері гання затверджено наказом ДП АУ від 28.05.2002 р. № 251. Даний Порядок п ередбачає, що Єдиний державн ий реєстр місць зберігання - ц е перелік місць, що використо вуються для зберігання спирт у, та приміщень, що використов уються для зберігання алкого льних напоїв та тютюнових ви робів, який містить відомост і про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників. У разі зберігання спирту, або алкогольних напо їв, або тютюнових виробів у мі сцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, до суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті застосовуються фінансові санкції у порядку, установле ному чинним законодавством.
До Єдиного реєстру вносять ся: місця зберігання алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів; місця зберігання спирт у суб'єктів підприємницької діяльності - виробників спир ту та алкогольних напоїв; міс ця зберігання спирту суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті, які отримують спирт для за безпечення виробничих та інш их потреб, якщо його кількіст ь перевищує 100 декалітрів на к вартал.
Для внесення до Єдиного реє стру місць зберігання роздрі бних партій алкогольних напо їв або тютюнових виробів суб 'єкти підприємницької діяльн ості подають заяву до регіон ального управління Департам енту за місцезнаходженням мі сця зберігання (абз. 6 п. 2.1 Поряд ку). Довідка видається Департ аментом або його регіональни м управлінням, до якого була п одана заява про внесення міс ця зберігання до Єдиного реє стру, уповноваженому предста внику заявника (керівнику чи іншій особі за довіреністю) а бо надсилається рекомендова ним листом на адресу заявник а. Довідка про внесення місця зберігання алкогольних нап оїв та тютюнових виробів до Є диного реєстру видається про тягом семи календарних днів від дати подання заяви.
За діючим на час проведення перевірки та застосування ш трафних санкцій законодавст вом до Єдиного державного ре єстру повинні були вноситись місце зберігання тютюнових виробів, які реалізувались в роздрібній торгівлі, а отже, і зберігались у магазині. В поп ередній редакції Порядку вед ення єдиного реєстру місць з берігання, до реєстру вносил ись тільки місця зберігання тютюнових виробів, відокремл ені від роздрібної торгівлі, Але наказом ДПА України від 07 .09.09 № 489 були внесені зміни до По рядку, які передбачали, що до Є диного реєстру місць зберіга ння роздрібних партій алкого льних напоїв або тютюнових в иробів вносяться всі місяця зберігання цих товарів, в том у числі в роздрібній торгівл і.
Відповідно до наданих пози вачем довідок про внесення м ісць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів по вул. Некрасова, 82 а, м. Херсон , до Єдиного державного реєст ру від 19.01.10 серія АП № 019382, серія АП № 019518, суд встановив, що на момен т перевірки (20.01.10) у товариства з обмеженою відповідальністю магазин "Ветеран-2" були в наяв ності довідки ЄДР. Тому довод и ДПІ про те, що до 19.01.10 позиваче м реалізовувалась та зберіга лась алкогольна продукція та тютюнові вироби, є безпідста вними та необґрунтованими на лежними доказами, тобто, є при пущенням податкових ревізор ів-інспекторів. Ними не було в становлено обсягу такої реал ізації та зберігання, період вчинення порушення, не дослі джувались ні контрольні стрі чки і інші первинні документ и. Факти виявлених порушень п овинні бути викладені в акті перевірки чітко, об'єктивно т а в повній мірі, із посиланням на первинні або інші докумен ти, які зафіксовані в бухгалт ерському та податковому облі ку, що підтверджують наявніс ть зазначених фактів. В акті п еревірки від 20.01.10 не зазначено такого порушення, як зберіга ння алкогольних напоїв та тю тюнових виробів на певну сум у за певний період без відпов ідної довідки.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 9 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд при виріш енні справи керується принци пом законності, відповідно д о якого вирішує справи відпо відно до Конституції та зако нів України, а також міжнарод них договорів, згода на обов'я зковість яких надана Верховн ою Радою України. Згідно ч. 1 ст . 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адмініст ративних судах здійснюється на засадах змагальності сто рін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведе нні перед судом їх переконли вості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су. Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'яз ок щодо доказування правомір ності свого рішення, дії чи бе здіяльності покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.
ДПІ у м. Херсоні не було дове дено обставин, які свідчили б про зберігання позивачем ал когольних напоїв та тютюнови х виробів у місцях зберіганн я, не внесених до Єдиного держ авного реєстру місць зберіга ння, тому прийняте рішення пр о застосування фінансових са нкцій від 05.02.10 № 0001342307 є нечинн им.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є такими, що підлягають задо воленню. Витрати по справі ві дшкодовуються позивачу за ра хунок Державного бюджету.
В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови суду та по відомлено про дату та час скл адення постанови в повному о бсязі.
Враховуючи викладене, керу ючись ст.ст. 94, 158 - 163, 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд -
постановив:
Позов задовольнити. Визн ати протиправним та скасуват и рішення Державної податков ої інспекції у м. Херсоні від 0 5.02.10 № 0001342307 про застосування до товариства з обмеженою ві дповідальністю "Магазин "Вет еран-2" 3400 грн. штрафних санкцій за зберігання алкогольних н апоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесен их до Єдиного державного реє стру.
Відшкодувати з Державного бюджету на користь ТОВ "Магаз ин "Ветеран-2" (м. Херсон, вул. Нек расова, 82-а, код ЄДРПОУ 22760295) витра ти по сплаті судового збору в сумі 3 грн. 40 коп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 30 ли стопада 2010 р..
Суддя Хом'яко ва В.В.
кат. 2.11.9
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2010 |
Оприлюднено | 08.12.2010 |
Номер документу | 12669933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні