ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
17 квітня 2025 рокум. ДніпроСправа № 640/12767/22
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Качанок О.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (далі - позивач, ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР») з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі - відповідач), в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0086290902 від 22 лютого 2022 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2022 прийнято адміністративну справу до провадження, відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі висновків акту перевірки Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.02.2022 № 0086290902, відповідно до якого ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» нараховано штрафні санкції у розмірі 120000,00 грн, згідно з пунктом 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України.
Позивач вказує, що на АЗС за адресою: Миколаївська область, Новоодеський район, с. Себине, вул. Гетьманцева, 1Б були встановлені та зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратоміри-лічильники у кількості чотирьох одиниць та рівноміри-лічильники у кількості двох одиниць з позитивними результатами повірки на момент проведення фактичної перевірки контролюючим органом.
Тому, на його думку, штрафні санкції застосовані неправомірно, а податкове повідомлення-рішення від 22.02.2022 № 0086290902 є таким, що підлягає скасуванню.
Відповідач 16.09.2022 надав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечував проти задоволення позовних вимог, вказав, що в ході проведення перевірки встановлено несвоєчасну реєстрацію в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі 2 рівнемірів-лічильників на акцизному складі з уніфікованим номером 1014984 у період з 16.07.2020 по 21.08.2020 включно та 4 витратомірів-лічильників відпуску пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1014984 у період з 16.07.2020 по 21.08.2020, чим порушено пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України.
З посиланням на норми вказаного кодексу, відповідач зазначає, що доводи, на які посилається позивач в позовній заяві не можуть бути прийняті судом, просить відмовити у задоволенні позову.
На виконання приписів пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» адміністративну справу № 640/12767/22 передано на розгляд до Луганського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 06.02.2025 прийнято справу до провадження; продовжено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Представником позивача 09.04.2025 до суду подано додаткові пояснення, в яких вказано, що фактично на дату перевірки, яка тривала з 25.05.2021 по 03.06.2021, витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники були встановлені, повірені та зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, доказів іншого акт перевірки не містить і не заперечується відповідачем.
Відповідальності за несвоєчасне обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та їх реєстрацію в відповідному Єдиному державному реєстрі, нормами Податкового кодексу України не передбачено.
Враховуючи, як зазначає представник позивача, що у ході перевірки контролюючим органом було встановлено наявність на акцизному складі позивача витратомірів/рівнемірів-лічильників рівня нафтопродуктів, які були зареєстровані в Єдиному державному реєстрі, що підтверджується матеріалами справи, зокрема і актом перевірки, притягнення останнього до відповідальності, передбаченої пунктом 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України є безпідставним, оскільки на момент фактичної перевірки обладнання було встановлено, повірено та зареєстровано. Просить позов задовольнити.
Окрім цього, представник позивача 09.04.2025 подала до суду заяву про стягнення витрат на правничу (правову) допомогу, в якій вказала, що так як заздалегідь всі витрати на правничу допомогу спрогнозувати неможливо, остаточний розрахунок між сторонами буде проведено по факту надання послуг передбачених договором та додатковою угодою до нього, на підставі підписаного сторонами акту наданих послуг та рахунку і ці витрати теж будуть подані до стягнення як витрати на правову допомогу, про що позивач робить відповідну заяву відповідно до ч. 7 ст. 139 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив такі обставини справи.
ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (ідентифікаційний код 42547705) відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстроване юридичною особою 11.10.2018, про що в ЄДРПОУ внесено запис № 10701020000078838; місцезнаходження: м. Київ, просп. Соборності, буд. 15, каб. 219; основний вид діяльності: 46.30 Роздрібна торгівля пальним.
Посадовими особами Головного управління ДПС у Миколаївській області на підставі наказу про проведення фактичної перевірки від 24.05.2021 № 987-П, проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» за місцем здійснення діяльності: вул. Гетьманцева, буд. 1Б, с. Себине, Новоодеський район, Миколаївська область. Згідно з вказаним наказом, встановлено перевірку провести за період діяльності з 10.07.2020 на момент закінчення перевірки, з метою здійснення контролю за дотриманням платниками податків законодавства в частині виробництва, обліку, обігу, зберігання та транспортування підакцизних товарів.
За результатами фактичної перевірки було складено акт про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС від 04.06.2021 № 3944/14-29-09-02-11/42547705.
Згідно з вказаним актом перевірки, ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» 15.07.2020 було зареєстровано акцизний склад з уніфікованим номером 1014984.
21.08.2020 ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» зареєструвало в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі:
- рівнемір моделі VEEDER-ROOT TLS 2P з серійним номером 496082;
- рівнемір моделі VEEDER-ROOT TLS 2Р з серійним номером 460187;
- рівнемір моделі VEEDER-ROOT TLS 2Р з серійним номером 555113;
- рівнемір моделі VEEDER-ROOT TLS 2Р з серійним номером 496073;
- рівнемір моделі VEEDER-ROOT TLS 4 з серійним номером 346265;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2004192;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2004208;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL43967;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44625;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44626;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44627;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44637;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44644;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44649;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44693;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44841;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44846;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL44853;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL46129;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL46905;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL46971;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL47335;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL47343;
- витратомір моделі Tokheim з серійним номером 2008DL47440.
Також акт містить відомості про повірку 16.07.2020 відповідних колонок.
Перевіркою встановлено факт несвоєчасної реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі:
- рівномірами-лічильниками (заводські номери зондів № 496082, 460187, 555113, 496073) двох резервуарів, на акцизному складі з уніфікованим номером 1014984 у період з 16.07.2020 по 21.08.2020 включно;
- витратомірами-лічильниками чотирьох місць відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1014984 у період з 16.07.2020 по 20.08.2020 включно, чим порушено вимоги пп. 230.1.2. п. 230.1. ст. 230 Кодексу.
За висновками акту перевірки, перевіркою встановлено порушення:
- п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зі змінами та доповненнями;
- пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ, із змінами та доповненнями;
- пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ, із змінами та доповненнями.
На підставі висновків акту перевірки Головним управлінням ДПС у м. Києві прийняте податкове повідомлення-рішення від 22 лютого 2022 року № 0086290902, яким до ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 120000,00 грн.
Правовими підставами застосованих санкцій відповідачем визначені пункт 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 і пунктів 128-1.1 пункту 128.1.3 статті 128-1 Податкового кодексу України.
Позивачем до позовної заяви додано довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (основна) за серпень 2020 року, що підтверджується квитанцією № 2 від 21.08.2020, де зазначена інформація про рівнеміри установлені на стаціонарних резервуарах: VEEDER-ROOT TLS 2Р, серійні номери: 496062, 555123, 496061, 555135, 346262, а також інформація про витратоміри, з серійними номерами: 09.4, 2227, 0156, 2008DL44758, 2008DL44760, 2008DL44768, 2008DL44770, 2008DL44771, 2008DL44772, 2008DL46042, 2008DL46094, 2008DL46096, 2008DL46113, 2008DL47542, 2008DL47544, 2008DL47565, 2008DL48142, 2009DL29701.
Окрім цього, позивачем до позову додано довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (коригуюча) від 11.09.2020, за вересень 2020 року, що підтверджується квитанцією від 11.09.2020, де зазначені рівнеміри установлені на стаціонарних резервуарах: VEEDER-ROOT TLS-4 та VEEDER-ROOT TLS 2Р, з серійними номерами: 366634, 346262.
Позивачем було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники вже встановлені на АЗС, що підтверджується вище зазначеними довідками, та не заперечується відповідачем.
Позивач, не погоджуючись із податковим повідомленням-рішенням № 0086290902 від 22 лютого 2022 року, просить суд визнати його протиправним та скасувати.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам) справи, суд виходить з такого.
За приписами частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі - ПК України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з п. 61.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Абзацом першим п. 75.1 ст. 75 ПК України встановлено право контролюючих органів на проведення камеральних, документальних (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичних перевірок.
Відповідно до пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства що укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до норм п. 80.2 ст. 80 ПК України, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.
Пунктом 81.1 ст. 81 ПК України передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити; наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави.
Акцизний склад акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального (пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Відповідно до вимог пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами, згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Згідно з підпунктом 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України, розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.
Відповідно до п. 128.1-1 ст. 128.1 ПК України, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Норми ст. 128.1-1 ПК України, застосовуватимуться: 1) з 01.07.2019 - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів; 2) з 01.10.2019 - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів; 3) з 01.01.2020 - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (пункт 18 підрозділ 5 розділ XX ПК України).
Відтак, реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі підлягають, зокрема, рівнеміри-лічильники на введених в експлуатацію резервуарах, з яких здійснюється відпуск пального наливом.
Абзацом четвертим пункту 18 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України передбачено, що норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються: з 1 жовтня 2019 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20 000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу); з 1 квітня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу); з 1 липня 2020 року - до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу (незалежно від загальної місткості резервуарів, розташованих на акцизному складі такого розпорядника), а також до вітчизняних підприємств, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне).
Отже, згаданими вище пунктами підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України встановлено строки для виконання обов`язку платником податку для облаштування акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі та реєстрації таких в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також передбачено дату з якої до таких платників застосовуються норми пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.
При цьому, відповідальності за недотримання вказаного строку за несвоєчасне обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та їх реєстрацію в відповідному Єдиному державному реєстрі нормами ПК України не передбачено.
Згідно пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Тобто, складом правопорушення, визначеного пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.
При цьому, ані зазначена норма, ані інші положення ПК України, не передбачають відповідальності за порушення строку обладнання або реєстрації зазначених рівнемірів та витратомірів.
З матеріалів справи встановлено, що Головним управлінням ДПС у Миколаївській області було здійснено фактичну перевірку ТОВ «Євро Смарт Пауер». За результатами проведення перевірки складено акт.
Головним управлінням ДПС у Миколаївській області направлені матеріали перевірки за місцем податкового обліку позивача. Відповідачем було прийнято спірне рішення.
Санкції у розмірі 120000 грн застосовані до позивача за не обладнання витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Перевіркою, як уже мовились, проведеною 04.06.2021, встановлено факт несвоєчасної реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі:
- рівномірами-лічильниками (заводські номери зондів № 496082, 460187, 555113, 496073) двох резервуарів, на акцизному складі з уніфікованим номером 1014984 у період з 16.07.2020 по 21.08.2020 включно;
- витратомірами-лічильниками чотирьох місць відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1014984 у період з 16.07.2020 по 20.08.2020 включно.
Тобто, на дату перевірки 04.06.2021 витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники позивачем були встановлені, повірені та зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, доказів іншого акт перевірки не містить, як і не було доведено стороною відповідача під час розгляду цього спору в суді.
У постанові від 19.01.2023 у справі № 580/9246/21 Верховний Суд висловив правову позицію, що застосування пункту 128.1-1 статті 128.1 ПК України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених підпунктом 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків пункту 128.1-1 статті 128.1 ПК України.
Відповідно до п. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Враховуючи, що на дату перевірки контролюючим органом було встановлено наявність на акцизному складі позивача витратомірів/рівнемірів-лічильників рівня нафтопродуктів, які були зареєстровані в Єдиному державному реєстрі, що підтверджується матеріалами справи, суд дійшов висновку про безпідставність притягнення позивача до відповідальності, передбаченої п. 128.1-1. ст. 128.1 ПК України, оскільки на момент фактичної перевірки обладнання було встановлено та зареєстровано.
Подібних висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 04.04.2024 у справі № 420/20864/23.
Зважаючи на наведене, суд дійшов висновку, що штрафні санкції до позивача застосовані неправомірно, а податкове повідомлення-рішення, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Згідно з положеннями статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, враховуючи встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Що стосується розподілу судових витрат, суд зазначає таке.
Згідно з частиною першою ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Відповідно до частини першої ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 2481,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 30.06.2022 № 11015.
З огляду на ухвалення судом у цій справі рішення про задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати сплаченого судового збору у розмірі 2481,00 грн належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Щодо витрат на професійну правничу допомогу, про що подана заява представником позивача, як вказувалось вище, суд зазначає, що згідно із частиною сьомою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.
За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.
Тому суд вважає за необхідне встановити позивачу строк у п`ять днів, з дня ухвалення рішення суду, для подання доказів понесених витрат на професійну правничу допомогу.
Керуючись статтями 2, 9, 72, 77, 90, 94, 139, 241-246, 250, 255, 262, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (ідентифікаційний код 42547705, місцезнаходження: м. Київ, просп. Соборності, буд. 15 каб. 219) до Головного управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 44116011, місцезнаходження: м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 22 лютого 2022 року № 0086290902.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» судовий збір у сумі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) гривню.
Встановити Товариству з обмеженою відповідальністю «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» п`ятиденний строк з дня ухвалення рішення суду для подання доказів понесених витрат на професійну правничу допомогу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.М. Качанок
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2025 |
Оприлюднено | 21.04.2025 |
Номер документу | 126725221 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.М. Качанок
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні