Ухвала
від 18.04.2025 по справі 600/8/24-а
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЧЕРНІВЦІВ

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про зобов`язання суб`єкта владних повноважень,

подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення

18 квітня 2025 р. м. Чернівці Справа № 600/8/24-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, подану в адміністративній справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії, -,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 (далі - позивач) звернувся в суд з позовом до Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправною відмову Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області у виготовленні та наданні до Головного управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області нової довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2 , розрахованого відповідно до вимог ст. 43 і 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу та окладу за військове (спеціальне) звання, які розраховані шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2481,00), встановленого законом на 01.01.2022 рік, шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2684,00 грн), встановленого законом на 01.01.2023 рік на відповідний тарифний коефіцієнт згідно додатків 1, 14 до Постанови №704, надбавки за вислугу років та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах у відсотках, встановлених для відповідної категорії військовослужбовців за відповідною посадою та обчислених з урахуванням розмірів встановлених окладів станом на 2022 та 2023 роки, для здійснення перерахунку пенсії з 01 лютого 2022 таз 01 лютого 2023 року;

- зобов`язати Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області нову довідку про розміри грошового забезпечення ОСОБА_2 , станом на 01.01.2022 та 01.01.2023 роки у відповідності до вимог ст. 43 і 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу та окладу за військове (спеціальне) звання, які розраховані шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2481,00), встановленого законом на 01.01.2022 рік, шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2684,00 грн), встановленого законом на 2023 р. на відповідний тарифний коефіцієнт згідно додатків 1,14 до Постанови №704, надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, в розмірах у відсотках, встановлених для відповідної категорії військовослужбовців за відповідною посадою та обчислених з урахуванням розмірів встановлених окладів станом на 2022 та 2023 роки, для здійснення перерахунку пенсії з 01 лютого 2022 та з 01 лютого 2023 року.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 23.02.2024 р. адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними дії Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області щодо відмови ОСОБА_2 у підготовці і наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області оновлених довідок про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022, 01.01.2023 для перерахунку пенсії. Зобов`язано Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області підготувати і надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2 станом на 01.01.2022, 01.01.2023 відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" щодо визначення посадового окладу і окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022, 01.01.2023 на відповідний тарифний коефіцієнт та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії з 01.02.2022 та з 01.02.2023 р. відповідно.

07.04.2025 р. представником позивача подано клопотання про встановлення судового контролю шляхом :

- встановити судовий контроль за виконанням рішення в Чернівецького окружного адміністративного суду у справі № 600/8/24-а;

-зобов`язати Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області подати до Чернівецького окружного адміністративного суду письмовий звіт про виконання Рішення Чернівецького окружного адміністративного суду у справі № 600/8/24-а

В обґрунтування поданої заяви заявниця зазначила, що на виконання рішення суду відповідачем були виготовлені довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 та на 01.01.2023. При цьому, відповідно до довідки станом на 01.01.2022 вбачається, що розмір грошового забезпечення становить: 24268,00грн, відповідно до довідки станом на 01.01.2023 вбачається, що розмір грошового забезпечення становить: 24268,00 грн. Тобто, вказані довідки є ідентичними за грошовими показниками, що не відповідає змісту мотивувальної та зобов`язальної частини рішення по справі №600/8/24-а. У зв`язку з цим, заявниця робить висновок, що відповідач не виконав в повному обсязі рішення суду у справі №600/8/24-а.

Розглянувши подану заяву про встановлення судового контролю за виконанням рішення Чернівецького окружного адміністративного суду по справі №600/8/24-а, дослідивши в сукупності наявні у матеріалах справи письмові докази, суд зазначає наступне.

Статтею 129 Конституції України визначено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами (частина 1 статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно із частиною 1 статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (частина 2 статті 382 КАС України).

Відповідно до частини 8 цієї ж статті КАС України судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється також у порядку, встановленому статтею 287 цього Кодексу.

Аналіз зазначених правових норм дає підстави для висновку про те, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист. Інститут судового контролю полягає у здійсненні судом контролюючої функції по відношенню до суб`єкта владних повноважень з дотримання ним принципу обов`язковості судового рішення. Встановлення судового контролю за виконанням судових рішень є заходом превентивного впливу на відповідача у справі з метою своєчасного виконання своїх зобов`язань у межах відповідної справи.

Для застосування наведених процесуальних заходів судового контролю за виконанням рішення суду мають бути наявні відповідні правові умови. Правовою підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних підтверджених належними і допустимими доказами підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль. Встановлювати судовий контроль за виконанням судового рішення є правом, а не обов`язком суду. Лише за наявності достатніх доказів у неналежному виконанні суб`єктом владних повноважень свого конституційного обов`язку виконання судового рішення у межах відповідної справи надає право суду встановлювати судовий контроль.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 23.02.2024 р., залишеного без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду 19.06.2024 р. адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними дії Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області щодо відмови ОСОБА_2 у підготовці і наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області оновлених довідок про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022, 01.01.2023 для перерахунку пенсії. Зобов`язано Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області підготувати і надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2 станом на 01.01.2022, 01.01.2023 відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" щодо визначення посадового окладу і окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022, 01.01.2023 на відповідний тарифний коефіцієнт та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку пенсії з 01.02.2022 та з 01.02.2023 р. відповідно.

На виконання вище згаданого рішення суду відповідачем видано довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2 станом на 01.01.2022 та на 01.01.2023.

Суд звертає увагу, що спір у цій справі стосувався саме права позивача на отримання довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсії із визначенням посадового окладу і окладу за військовим (спеціальним) званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт.

У мотивувальній частині рішення зазначено, що такі складові грошового забезпечення, як посадовий оклад та оклад за військовим (спеціальним) званням повинні бути визначені шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022 та 01.01.2023, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 14 до Постанови КМУ №704.

В результаті дослідження вказаних довідок судом встановлено, що посадовий оклад та оклад за військовим (спеціальним) званням у довідках є ідентичним, натомість прожитковий мінімум для працездатних осіб є змінною величиною та встановлюється станом на 1 січня календарного року.

Відповідач, зазначив що рішення по справі не містить конкретного числового виразу розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2022 року та на 1 січня 2023 року.

З огляду на вищенаведені обставини, з метою ефективного поновлення прав позивача та реального виконання рішення суду, суд приходить до висновку про задоволення заяви про встановлення судового контролю та зобов`язує Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області подати безпосередньо до Чернівецького окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 23.02.2024 року у справі №600/8/24-а, в тому числі, але не виключено, надати детальний розрахунок, за яким здійснено обчислення основних складових грошового забезпечення у довідках про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2 станом на 01.01.2022 та на 01.01.2023, виданих 04.07.2024.

На підставі викладеного та керуючись статтями 241, 243, 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Заяву адвоката Єрьоміної В.А. про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі №600/8/24-а задовольнити.

2. Зобов`язати Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області протягом тридцяти днів з дня отримання цієї ухвали подати до Чернівецького окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 23.02.2024 у справі №600/8/24-а.

3. Надати детальний розрахунок, за яким здійснено обчислення основних складових грошового забезпечення у довідках про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2 станом на 01.01.2022 та на 01.01.2023, виданих 04.07.2024.

4. Попередити Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області про можливість застосування заходів, передбачених частиною другою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (складання).

Суддя І.В. Маренич

СудШевченківський районний суд м. Чернівців
Дата ухвалення рішення18.04.2025
Оприлюднено21.04.2025
Номер документу126727517
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —600/8/24-а

Ухвала від 26.05.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 18.04.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 11.04.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Постанова від 19.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 23.02.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні