Герб України

Постанова від 21.04.2025 по справі 758/3915/25

Подільський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 758/3915/25

3/758/2395/25

Категорія 209

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Київ

21 квітня 2025 року cуддя Подільського районного суду м.Києва Денисов О. О. , розглянувши справу про адміністративне правопорушення передбачене ч. 1 ст. 163-2 КУпАП стосовно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1

ВСТАНОВИВ:

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №114/31-00-04-03-03-14 від 13 березня 2025 року, ОСОБА_1 вчинив правопорушення, а саме: в порушення вимог п. 57.1 ст. 57 ПКУ несвоєчасно сплачено самостійно визначене податкове зобов`язання з податку на прибуток за рік 2023 року, І квартал та І півріччя 2024 року (акт камеральної перевірки від 21.01.2025 року №156/Ж5/31-00-04-03-03-14/4390440, чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.

У письмових поясненнях ОСОБА_1 вказав, що обставини викладені в протоколі про адміністративне правопорушення є дослівним копіюванням вмісту Акту перевірки і не відображає об`єктивну сторону вчиненого правопорушення, вказав, що податковим законодавством передбачено проведення камеральної перевірки лише виключно з метою перевірки податкової звітності платника податків, а не своєчасної сплати податків та зборів. Діяльність Товариства була повністю заблокована, починаючи з 10 квітня 2024 року і по 08 липня 2024 року. У цей період часу Товариство зробило все можливе, а саме вжило всі можливі доступні Товариству заходи для дотримання строків сплати податкового зобов`язання.

Станом на сьогодні триває процедура оскарження із боку ТОВ «ВБЕТ УКРАЇНА» висновків перевірки. Зокрема, 07.02.2025 року було подано безпосередньо до ЦМУ ДПС по роботі з ВІП Заперечення до Акту перевірки. 05.03.2025 року подано Скаргу на незаконні та необгрунтовані Податкові повідомлення-рішення ЦМУ ДПС по роботі з ВПП на підставі Акту перевірки. 3 10 квітня 2024 року всі видаткові операції Товариства по всім відкритим банківським рахункам були заблоковані державним органом влади в особі Державної служби фінансового моніторингу та Печерським районним судом міста Києва, з незалежних від платника податків підстав та обставин.

Починаючи з 10 квітня 2024 року Товариству обмежено можливість проведення фінансових операцій через системи дистанційного обслуговування (клієнт-банк) обслуговуючих банків АТ «СЕНС БАНК», АТ «БАНК АЛЬЯНС» та АТ «УКРСИББАНК». Як пізніше стало відомо, Товариству таке обмеження було зумовлене фактом зупинення всіх фінансових операцій за всіма відкритими рахунками у банківських установах на підставі статті 23 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 6 грудня 2019 року № 361-1X. Це призвело до повної неможливості здійснення будь-яких платежів, у тому числі й податкових.

13 травня 2024 року Печерський районний суд міста Києва ухвалою у справі №757/21455/24-к безпідставно наклав арешт на всі банківські рахунки Товариства в межах кримінального провадження №62024000000000286. Це рішення прийнято без будь-якого повідомлення Товариства чи його посадових осіб. У зв`язку з цим Товариство фактично позбавлене можливості розпоряджатися своїми фінансовими ресурсами. Просив закрити провадження у справі за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Ч. 1 ст. 163-2 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Об`єктивна сторона правопорушення виражається в неподанні або несвоєчасному поданні платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів), що відображено у протоколі про адміністративне правопорушення із зазначенням часу вчинення правопорушення та інших обставин відповідно до ст. 256 КУпАП.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У відповідності до ст. ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вимоги викладені в письмових запереченнях про необхідність закриття провадження за відсутності складу правопорушення в діях ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, є безпідставними, а вина підтверджується дослідженими доказами, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення №114/31-00-04-03-03-14 від 13 березня 2025, в якому викладено обставини правопорушення; актом про результати камеральної перевірки ТОВ «ВБЕТ Україна» (ЄДРПОУ 43904440) від 21.01.2025 року №156/Ж5/31-00-04-03-03-14/4390440 в частині своєчасності сплати до бюджету узгодженого податкового зобов`язання з податку на прибуток за рік 2023 року, І квартал та півріччя 2024 року.

Так, жодних документів, що підтверджують неможливість платника податків своєчасно виконати свій обов`язок, у тому числі обов`язок своєчасно подати платіжне доручення з метою оплати податкового зобов`язання з податку на прибуток за 2023 рік, І квартал та І півріччя 2024 року до матеріалів справи не долучено.

В протоколі зазначені дати вчинення правопорушень 04.03.2024, 06.06.2024, 15.08.2024, 16.10.2024 року, саме з цих дат відраховуються строки накладення стягнень, визначені ч. 2 ст. 38 КУпАП.

Таким чином, як на час складання протоколу, так і на час надходження протоколу до суду, закінчилися строки накладення адміністративних стягнень.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Нормами КУпАП прямо не передбачено необхідності визнання вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення у випадку закриття провадження у справі.

Однак, ч. 2 ст. 283 КУпАП не містить будь-яких винятків щодо постанов про закриття провадження у справі про адміністративні правопорушення, тому виконання вимог щодо постанови, передбачені цією статтею, є обов`язковим і для цього виду постанов.

Тлумачення абзацу першого статті 247 КУпАП дає змогу дійти висновку, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення , у тому числі й вини особи у його вчиненні.

Відповідно до п. 7 статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю через закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу. Вказана норма КУпАП не містить положень про наявність у суду повноважень щодо встановлення обставин вчинення адміністративного правопорушення.

Однак, відповідно до ч. 2 статті 38 КУпАП стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

Тому п. 7 ч. 1 статті 247 КУпАП необхідно застосовувати у взаємозв`язку з іншими нормами.

Так, п. 7 ч. 1 статті 247 КУпАП містить посилання саме на ст. 38 КУпАП, яка підлягає застосуванню лише у випадку, якщо наявна вина особи і існують підстави для накладення адміністративного стягнення.

Враховуючи, що з дня вчинення адміністративного правопорушення минуло більш як три місяці, на даний час закінчився строк, встановлений статтею 38 КУпАП, в межах якого може бути накладене адміністративне стягнення, а тому провадження в даній справі підлягає закриттю на підставі п.7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Ураховуючи викладене, керуючись ст. 23, 33, ч. 1 ст. 163-2, 247, 283, 284, 287, 294, 303, 307, 308 КУпАП,-

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.

Провадження у справі відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за вчинення адміністративого правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП закрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених частиною 2 статті 38 цього Кодексу.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення, шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня її винесення.

Суддя О. О. Денисов

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.04.2025
Оприлюднено23.04.2025
Номер документу126747050
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів)

Судовий реєстр по справі —758/3915/25

Постанова від 21.04.2025

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Денисов О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні