ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
21 квітня 2025 рокум. Ужгород№ 640/356/21
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Калинич Я.М., розглянувши у письмовому провадженні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду у справі за позовом Департаменту охорони культурної спадщини Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (04070, м. Київ, вул. Спаська, буд. 12, ЄДРПОУ 42475311) до товариства з обмеженою відповідальністю «Центр приватизації та соціальних досліджень «Адаптація» (04071, м. Київ, вул. Ярославська, буд. 28-Б, ЄДРПОУ 16399919) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 69700 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Департамент охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр приватизації та соціальних досліджень «Адаптація», в якому просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Центр приватизації та соціальних досліджень «Адаптація» фінансові санкції на загальну суму 69700,00 грн. за постановою «Про накладення фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері охорони культурної спадщини» від 30.09.2020 №25-20 до спеціального фонду місцевого бюджету на р/рахунок UA728999980314050542000026008, банк отримувач - УК у Подільському районі, код банку 899998, код ЄДРПОУ 37975298, код доходів 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції».
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.02.2021 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №640/356/21 та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 №2825-IX (далі - Закон №2825-IX) ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону №2825-IX установлено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя. Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ, але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України.
Відповідно до супровідного листа Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.01.2023 №03-19/5579/23 «Про скерування за належністю справи» на виконання положень п.2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України №2825-ІХ справа №640/356/21 була скерована до Київського окружного адміністративного суду за належністю.
Київський окружний адміністративний суд на виконання Закону України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду та відповідно до «Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва», затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399, передав судові справи для доставляння до Закарпатського окружного адміністративного суду.
Справа №640/356/21 надійшла до Закарпатського окружного адміністративного суду 05.03.2025 року (вхідний №7302/25).
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.03.2025 року справа розподілена судді Калинич Я.М.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 10 березня 2025 року прийнято адміністративну справу №640/356/21 до провадження суддею Калинич Я.М.
16 квітня 2025 року до суду від представника відповідача надійшло клопотання про залишення позовної заяви без розгляду у зв`язку з пропуском позивачем тримісячного строку звернення до суду з таким.
Розглянувши матеріали даної адміністративної справи, суд зазначає наступне.
Частиною 4 статті 5 КАС України передбачено, що суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 1 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Положеннями частини 2 статті 122 КАС України встановлено різні строки звернення до адміністративного суду для суб`єктів владних повноважень та для інших осіб.
Відповідно до абзацу 1 частини 2 статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Абзацом 2 частини 2 статті 122 КАС України визначено, що для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до частини 1 статті 120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Позивач звертаючись до суду з вимогами про стягнення штрафних санкцій застосованих на підставі постанови від 30.09.2020 №25-20, доказів направлення такої постанови ТОВ «Центр приватизації та соціальних досліджень «Адаптація» суду не надано, так як і не надано доказів отримання товариством даної постанови про стягнення штрафних санкцій. Відсутність таких доказів виключає можливість обрахування процесуального строку на звернення до суду з даною позовною вимогою.
Таким чином, на усунення вказаного недоліку Департаменту охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) необхідно надати документальні докази направлення/отримання ТОВ «Центр приватизації та соціальних досліджень «Адаптація» постанови про накладення фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері охорони культурної спадщини від 30.09.2020 №25-20.
Ч.13 ст.171 КАС України передбачено, що суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
За таких обставин, згідно з вимогами ч.13 ст.171 КАС України позов необхідно залишити без руху та надати заявнику строк для усунення вказаних недоліків шляхом подачі до суду документальних доказів направлення/отримання ТОВ «Центр приватизації та соціальних досліджень «Адаптація» постанови про накладення фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері охорони культурної спадщини від 30.09.2020 №25-20.
На підставі наведеного та керуючись ч.13 ст.171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Адміністративну справу за позовом Департаменту охорони культурної спадщини Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (04070, м. Київ, вул. Спаська, буд. 12, ЄДРПОУ 42475311) до товариства з обмеженою відповідальністю «Центр приватизації та соціальних досліджень «Адаптація» (04071, м. Київ, вул. Ярославська, буд. 28-Б, ЄДРПОУ 16399919) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 69700 грн. залишити без руху.
Запропонувати позивачу подати до суду протягом п`яти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху документальні докази направлення/отримання ТОВ «Центр приватизації та соціальних досліджень «Адаптація» постанови про накладення фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері охорони культурної спадщини від 30.09.2020 №25-20.
Попередити позивача, що у випадку невиконання вимог цієї ухвали позовна заява, у цій частині, залишається без розгляду.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати особі, яка її подала.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 256 КАС України.
Суддя Я. М. Калинич
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2025 |
Оприлюднено | 23.04.2025 |
Номер документу | 126748204 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Калинич Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні