Герб України

Постанова від 17.04.2025 по справі 308/2784/25

Ужгородський міськрайонний суд закарпатської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

308/2784/25

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.04.2025 м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Бедьо В.І., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенка І.І., розглянувши матеріали адміністративної справи, які надійшли із Закарпатської митниці Держмитслужби про порушення митних правил відносно громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), місце роботи, посада аборід занять посадова особа підприємства член ради директорів підприємства «Pro SMT Elektronik Anonim Sirketi» (Aydinli Mah Turna Sok. № 23/B 34953 Tuzla/Istanbul Туреччина), за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

22.10.2024транспортним засобом р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 через пунктпропуску "УжгородВишнєНємецьке"митного поста«Ужгород-автомобільний»Закарпатської митниціпереміщено черезмитний кордонУкраїни ізСловаччини вУкраїну ускладі консолідованоговантажу товар:«Автоматична машинадля промивкитрафаретів,модель KOLBPSE300HD-1шт.,виробник:KolbCleaningTechnologyGmbH,країна виробництва:Німеччина.Країна походження:Німеччина»,загальною кількістю1штука (місце)та вагоюбрутто 578кг.,загальною вартістю34609,00EUR(1550933,12грн.),за попередньоюмитною декларацієювід 22.10.2024 ІМ40ЕЕ №24UA305000941683U1,рахунком-фактурою(інвойсом)від 28.07.2024№ PRF20240827,ЦМР б/нвід 10.10.2024та контрактомвід 01.07.2024№01/07/2024, на адресу одержувача: ТОВ "ГРІНТЕХ ХАРВЕСТ " (ЄДРПОУ: 45059562, 03037, м. Київ, пр. Валерія Лобановського 56Б) від продавця-підприємства «PROSMTELEKTRONIKA.S.»(AydinliMah.TurnaSok.No:23/B34953Tuzla,Istanbul/Туреччина).

25.10.2024 автомобільним транспортним засобом р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , зазначений вище товар доставлено до м/п "Ужгород - вантажний" Закарпатської митниці.

З урахуванням ст.ст. 336, 338 Митного кодексу України, 10.12.2024 уповноваженими посадовими особами Закарпатської митниці проведено митний огляд транспортного засобу (далі Т/З) AC9055HH/ НОМЕР_2 , під керуванням водія підприємства «Євротандем» (код ЄДРПОУ 41135581) гр. Ком ОСОБА_3 , паспорт: НОМЕР_3 , який 25.10.2024 здійснив доставку товарів за документом контролю доставки (ДКД) - ЕМД типу ІМ 40 ЕЕ №3050000/2024/941683 від 22.10.2024 року у ЗМК м/п «Ужгород-вантажний» (Ужгородський р-н., с.В.Лази, в.Східна 3, ДП "Укрінтеравтосервіс").

В ході огляду встановлено, що товар упакований у дерев`яну коробку (ящик), який зібрано на дерев`яних брусах (стінки з дерева, обшиті фанерою). На пакуванні наявне маркування з реквізитами відправника та отримувача, але відсутні ідентифікаційні дані товару (марка, модель, артикул тощо). В середині деревяної коробки знаходиться виріб, заявлений в товаросупровідних документах як: «Машина для промивки трафаретів», який обгорнуто у не прозорий полімерний мішок який герметично заклеєно, що унеможливило доступ до самого товару і відповідної його фіксації та ідентифікації. Пакування містить застереження відправника, щодо розкриття вантажних місць (захист від пилу та бруду).

В ході подальшого огляду здійснено розвантаження та зважування товару, вага брутто вантажного місця склала 687,00кг. В середині ящика, окрім заявленого товару: «Машина для промивки трафаретів…» додатково виявлено товар: «полімерні ємності (каністри) сірого кольору з етикетками фірми «KOLB» та маркуванням: «MultiEx N7-TS» Aqueous pH neutral broadband cleaning detergent (широкосмуговий миючий засіб на водній основі з нейтральним pH) », в кількості 4 штук, по 25 літрів кожна (всього 100 літрів), загальною вагою брутто - 109 кг., відомості про який відсутні в поданих до митного контролю та оформлення товаросупровідних документах. Проведеним додатковим зважуванням вантажного місця з товаром «Машина для промивки трафаретів…», без миючого засобу, вага брутто вантажного місця склала 578,00 кг.

Отже, за результатами митного огляду було встановлено, що кількість місць переміщуваного товару відповідає заявленому, проте наявний в транспортному засобі товар в повному обсязі не відповідає заявленому у товаросопровідних документах, а саме виявлено не заявлений товар: «полімерні ємності (каністри) сірого кольору з етикетками фірми «KOLB» та маркуванням: «MultiEx N7-TS»», Aqueous pH neutral broadband cleaning detergent (широкосмуговий миючий засіб на водній основі з нейтральним pH) », в кількості 4 штук, по 25 літрів кожна (всього 100 літрів), загальною вагою брутто - 109 кг.

Відповідно до договору на поставку товарів від 01.07.2024р.№01/07/2024 укладеного між ТОВ "ГРІНТЕХ ХАРВЕСТ " та «PRO SMT ELEKTRONIK A.S.», постачається чітко визначений перелік товарів (обладнання) в якому відсутній (у вказаному переліку) виявлений незаявлений товар «MultiEx N7-TS» Aqueous pH neutral broadband cleaning detergent (широкосмуговий миючий засіб на водній основі з нейтральним pH) », в кількості 4 штук, по 25 літрів кожна (всього 100 літрів).

31.12.2024р. Закарпатській митниці до митного оформлення та контролю, шляхом електронного декларування, подано митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ №24UA305130028737U0, згідно якої задекларовано товар «Автоматична машина для промивки трафаретів модель KOLB PSE 300 HD KOLB PSE 300 HD Stencil Washing Machine … Кількість - 1 штука. Поставляється у частково розібраному вигляді для можливості транспортування. Виробник: Kolb Cleaning Technology GmbH Торговельна марка: KOLB Країна виробництва: DE». Під час проведення митного огляду товарів за вказаною митною декларацією встановлено «товар №1 Автоматична машина для промивки трафаретів моделі KOLB PSE 300 HD. На товарі наявне маркування щодо виробника, моделі, ваги тощо. Також у середині ящика, разом з вантажем «Машина для промивки трафаретів» додатково виявлено 4 полімерні ємності (каністри), по 25 літрів кожна, сірого кольору, з етикетками фірми KOLB, та написом MultiEx N7-TS (вага 4-х ємностей склала 109 кг.), відомості про які відсутні в митний декларації. Які в ході зважування було відокремлено від вантажного місця, та після цього було повторно зважено вантажне місце з товаром «Машина для промивки трафаретів», зафіксовано вагу брутто 579 кг, а вага нетто 307,00 кг.».

Враховуючи вищевикладене, виявлений під час митного огляду товар «полімерні ємності (каністри) сірого кольору з етикетками фірми «KOLB» та маркуванням: «MultiEx N7-TS», Aqueous pH neutral broadband cleaning detergent (широкосмуговий миючий засіб на водній основі з нейтральним pH) », в кількості 4 штук, по 25 літрів кожна (всього 100 літрів), загальною вагою брутто - 109 кг.» відсутній в митній декларації типу ІМ 40 ЕЕ №3050000/2024/941683 від 22.10.2024, митній декларації типу ІМ 40 ДЕ №№24UA305130028737U0 від 31.12.2024, договорі на поставку товарів від 01.07.2024р.№01/07/2024, та товаросупровідних документах, які подавалися до митного контролю при переміщенні товару через митний кордон України.

Відповідно до листа підприємства «PRO SMT ELEKTRONIK A.S.» (Aydinli Mah. Turna Sok. No:23/B 34953Tuzla, Istanbul / Туреччина) від 24.12.2024р. до ТОВ "ГРІНТЕХ ХАРВЕСТ " (Щодо виконання Договору від 01.07.2024 № 01/07/2024) підписаного членом ради директорів підприємства «Pro SMT Elektronik A S» ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) та поданого до митного оформлення товару згідно митної деклараціїтипу ІМ40ДЕ №№24UA305130028737U0від 31.12.2024,- Вони несуть повну відповідальність за неналежно оформлену товаросупровідні документацію для цього відправлення пов`язаним з виконанням умов договору від 01.07.2024 № 01/07/2024.

Згідно ч.6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями,внесеними постановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року N 8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до п.43 ст. 4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Згідно статті 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно частини 2 статті 459 суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).

Таким чином,посадовою особоюпідприємства членом радидиректорів підприємства«ProSMTElektronikAnonimSirketi»(AydinliMahTurnaSok.№ 23/B34953Tuzla/IstanbulТуреччина),гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ),вчинено діїспрямовані напереміщення товарівчерез митнийкордон Україниз приховуваннямвід митногоконтролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення даного товару документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування, кількості, а також вартості даного товару необхідної для визначення його митної вартості.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ч.1статті 483 Митного кодексу України.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, жодних заяв до суду не надходило.

Представник Закарпатської митниці Держмитслужби в судовому засіданні просив притягнути громадянина ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та підтримав відомості, викладені у протоколі про порушення митних правил.

Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, суд приходить до наступного висновку.

Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Диспозиція ч. 1 ст. 483 МК України визначає склад адміністративного правопорушення, що полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому, відповідно до п. 53 ч. 1 ст. 4 МК України, спеціально виготовлене сховище (тайник) - сховище, виготовлене з метою незаконного переміщення товарів через митний кордон України, а також обладнані та пристосовані з цією метою конструктивні ємності чи предмети, які попередньо піддавалися розбиранню, монтажу тощо.

Згідно з п. 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», використанням інших засобів чи способів, що утруднюють виявлення предметів, можуть визнаватися, зокрема, приховування останніх у валізах, одязі, взутті, головному вбранні, речах особистого користування, на тілі або в організмі людини чи тварини, а також надання одним предметам вигляду інших (зміна їхніх зовнішніх ознак - форми та стану, упаковки, ярликів, етикеток тощо).

Дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, зокрема: протоколом про порушення митних правил №0065/UA305000/2025 від 20.01.2025 року, доповідною запискою, матеріалами перевірки, листом про направлення протоколу про ПМП, іншими доказами, суд приходить до висновку, що діяння, обставини якого підтверджені матеріалами справи, доведене і підпадає під ознаки ч. 1 ст. 483 МК України.

Одночасно,з протоколупро ПМП№0065/UA305000/2025від 20.01.2025року встановлено,що 22.10.2024транспортним засобом р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 через пунктпропуску "УжгородВишнєНємецьке"митного поста«Ужгород-автомобільний»Закарпатської митниціпереміщено черезмитний кордонУкраїни ізСловаччини вУкраїну ускладі консолідованоговантажу товар:«Автоматична машинадля промивкитрафаретів,модель KOLBPSE300HD-1шт.,виробник:KolbCleaningTechnologyGmbH,країна виробництва:Німеччина.Країна походження:Німеччина»,загальною кількістю1штука (місце)та вагоюбрутто 578кг.,загальною вартістю34609,00EUR(1550933,12грн.),за попередньоюмитною декларацієювід 22.10.2024 ІМ40ЕЕ №24UA305000941683U1,рахунком-фактурою(інвойсом)від 28.07.2024№ PRF20240827,ЦМР б/нвід 10.10.2024та контрактомвід 01.07.2024№01/07/2024, на адресу одержувача: ТОВ "ГРІНТЕХ ХАРВЕСТ " (ЄДРПОУ: 45059562, 03037, м. Київ, пр. Валерія Лобановського 56Б) від продавця-підприємства «PROSMTELEKTRONIKA.S.»(AydinliMah.TurnaSok.No:23/B34953Tuzla,Istanbul/Туреччина). 25.10.2024 автомобільним транспортним засобом р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , зазначений вище товар доставлено до м/п "Ужгород - вантажний" Закарпатської митниці.

В ході огляду встановлено, що товар упакований у дерев`яну коробку (ящик), який зібрано на дерев`яних брусах (стінки з дерева, обшиті фанерою). На пакуванні наявне маркування з реквізитами відправника та отримувача, але відсутні ідентифікаційні дані товару (марка, модель, артикул тощо). В середині деревяної коробки знаходиться виріб, заявлений в товаросупровідних документах як: «Машина для промивки трафаретів», який обгорнуто у не прозорий полімерний мішок який герметично заклеєно, що унеможливило доступ до самого товару і відповідної його фіксації та ідентифікації. Пакування містить застереження відправника, щодо розкриття вантажних місць (захист від пилу та бруду).

Також судом встановлено, що в ході подальшого огляду здійснено розвантаження та зважування товару, вага брутто вантажного місця склала 687,00кг. В середині ящика, окрім заявленого товару: «Машина для промивки трафаретів…» додатково виявлено товар: «полімерні ємності (каністри) сірого кольору з етикетками фірми «KOLB» та маркуванням: «MultiEx N7-TS» Aqueous pH neutral broadband cleaning detergent (широкосмуговий миючий засіб на водній основі з нейтральним pH) », в кількості 4 штук, по 25 літрів кожна (всього 100 літрів), загальною вагою брутто - 109 кг., відомості про який відсутні в поданих до митного контролю та оформлення товаросупровідних документах. Проведеним додатковим зважуванням вантажного місця з товаром «Машина для промивки трафаретів…», без миючого засобу, вага брутто вантажного місця склала 578,00 кг.

Отже, за результатами митного огляду було встановлено, що кількість місць переміщуваного товару відповідає заявленому, проте наявний в транспортному засобі товар в повному обсязі не відповідає заявленому у товаросопровідних документах, а саме виявлено не заявлений товар: «полімерні ємності (каністри) сірого кольору з етикетками фірми «KOLB» та маркуванням: «MultiEx N7-TS»», Aqueous pH neutral broadband cleaning detergent (широкосмуговий миючий засіб на водній основі з нейтральним pH) », в кількості 4 штук, по 25 літрів кожна (всього 100 літрів), загальною вагою брутто - 109 кг.

Санкцією ч. 1 ст. 483 МК України передбачено конфіскацію транспортного засобу лише у випадку, коли він був обладнаний спеціально виготовленими сховищами (тайниками) для переміщення товарів, безпосередніх предметів порушення митних правил, через митний кордон України.

За правилами ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст. 33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника та ступінь його вини, у відповідності до вимог ст. ст. 23, 33 КУпАП, вважаю, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у межах санкції, передбаченої ч. 1 ст. 483 МК України, яка є безальтернативною, у виді штрафу в розмірі ста відсотків вартості товару безпосередніх предметів порушення митних правил що становить 48387, 80 грн з конфіскацією товару.

Дане стягнення є таким, що відповідає як характеру та ступеню адміністративного правопорушення, так і особі правопорушника, є справедливим і таким, що відповідає передбаченій ст. 23 МК України меті адміністративного стягнення.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» із ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у сумі 605, 60 грн.

Керуючись ст.ст. 370, 483, 519, 520, 527-529 МК України, ст.ст. 287-290 КУпАП, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, що складає 48 387 (сорок вісім тисяч триста вісімдесят сім грн. 80 коп.) гривень 80 коп., з конфіскацією товару, а саме: полімерні ємності (каністри) сірого кольору з етикетками фірми «KOLB» та маркуванням: «MultiEx N7-TS»», Aqueous pH neutral broadband cleaning detergent (широкосмуговий миючий засіб на водній основі з нейтральним pH) », в кількості 4 штук, по 25 літрів кожна (всього 100 літрів), загальною вагою брутто - 109 кг.

Стягнути з громадянина ОСОБА_1 на користь держави 605,60 гривень судового збору.

Постанова може бути звернена до виконання протягом трьох місяців.

На постанову про адміністративне правопорушення може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя В.І. Бедьо

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення17.04.2025
Оприлюднено24.04.2025
Номер документу126773685
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —308/2784/25

Постанова від 17.04.2025

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Бедьо В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні