КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 квітня 2025 року Київ№ 640/28582/21
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БІВРЕСТ» до Антимонопольного комітету України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Державне підприємство «Спортивний комплекс «Авангард», Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Сфера Люкс», про визнання протиправним та скасування рішення, -
встановив:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БІВРЕСТ» (далі також ТОВ «БІВРЕСТ», позивач) до Антимонопольного комітету України (далі також АМКУ, Комітет, відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Державне підприємство «Спортивний комплекс «Авангард», Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Сфера Люкс», в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасування рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.09.2021 № 20926-р/пк-пз.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.10.2021 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
На виконання положень Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» дана справа отримана Київським окружним адміністративним судом за належністю.
11.05.2023 вказані матеріали адміністративного позову отримані Київським окружним адміністративним судом та протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 11.05.2023 справа розподілена судді Горобцовій Я.В.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.06.2023 справу прийнято до провадження та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Свої вимоги позивач мотивує безпідставністю висновків відповідача про відсутність порушень під час здійснення процедур закупівлі, які були вказані у поданій на розгляд відповідача скарзі, за наслідком розгляду якої було прийняте оскаржуване рішення.
Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідач, у наданому суду відзиві, наголошує, що оскаржуване рішення прийняте відповідно до вимог чинного законодавства, посилаючись на обставини, викладені у наданому суду відзиві.
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Як вбачається з матеріалів справи, 23.07.2021 Державне підприємство «Спортивний комплекс «Авангард» (Замовник) оголосив про проведення процедури закупівлі у формі відкритих торгів, предметом якої є: «Роботи по об`єкту "Капітальний ремонт приміщеньбудівлі льодового палацу ДП "СК "АВАНГАРД" на вул. Мельникова, 46 (літера А) у Шевченківському районі м. Києва" (коригування) 2 черга будівництва (ДК 021-2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)». Оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (Prozorro.gov.ua) за № UА-2021-07-23-004227-с.
В публічній закупівлі приймали участь три учасники:
- ТОВ «БІВРЕСТ» (42192939)
- ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СФЕРА ЛЮКС» (41377997);
- ТОВ «РЕМОНТНО БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «КАСКАД» (42149574).
За результатами розгляду тендерних пропозицій учасників, що залишилися, Замовник прийняв рішення, оформлене протокол засідання тендерного комітету Замовника від 18.08.2021 №35 про те, що переможцем публічної закупівлі визначити ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СФЕРА ЛЮКС» (Переможець) з опублікуванням в електронній системі публічних закупівель повідомлення про намір укласти договір з останнім.
Вважаючи вищевказане рішення Замовника таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, позивач 27.08.2021 звернувся з відповідною скаргою до Постійно діючої адміністративної колегії відповідача з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, якій па веб-порталі Уповноваженого органу було привласнено № UА-2021-07-23-004227-с.а1.
Рішенням від 14.09.2021 №2092б-р/пк-пз Постійна діюча адміністративна колегія відповідача з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відмовила позивачу у задоволенні скарги повністю.
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі також Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до статті 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1)наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2)наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3)наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4)наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно з частиною 1 статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Пропозиція подається в електронному вигляді шляхом тендерної пропозиції заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно пункту 5 Розділу III Документації.
Відповідно до пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації при проведенні даної процедури закупівлі Замовник встановлює наступні кваліфікаційні критерії - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
На підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
1. Відомості про наявність, кваліфікацію та досвід працівників учасника для виконання робіт по даній закупівлі відповідно до запропонованої форми Таблиця "2".
*до переліку обов`язково включити інженера з охорони праці, виконавця робіт, машиністів, машиніста крана, головного архітектора проекту (головного інженера проекту), інженера з проектно-кошторисної роботи (інженера-кошторисника) та робітників основних будівельних професій.
2. На підтвердження наявності необхідних знань надати копії чинних посвідчень або сертифікатів про проходження навчання:
-Загального курсу з охорони праці (на директора, інженера з охорони праці та виконавця робіт) вказаного у довідці відповідно до підпункту 5.2.4. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації);
-Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів на директора, інженера з охорони праці та виконавця робіт вказаного у довідці відповідно до підпункту 5.2.4. пункту 5 Розділу III Документації;
-Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті (на інженера з охорони праці та виконавця робіт) вказаного у довідці відповідно до підпункте 5.2.4. пункту 5 Розділу III тендерної документації);
-Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання (на інженера з охорони праці та виконавця робіт) вказаного у довідці відповідно до підпункту 5.2.4. -5.2.7. пункту 5 Розділу III Документації.
Отже, Тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання протоколів або витягів з протоколів засідання комісії з перевірки знань та не містить окремих вимог щодо необхідності надання підтвердження наявності 4 групи з електробезпеки працівників.
Так, у складі пропозиції переможця (ТОВ «Будівельна компанія «Сфера Люкс»), зокрема, містяться:
-Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій міститься інформація, зокрема, про: Директора: Колодку В.І.; Виконавець робіт: ОСОБА_1 ; Інженер з охорони праці: Васьковський О.І.;
-посвідчення № 375-21-2021, видане ОСОБА_2 , про те, що він інженер з охорони праці, пройшов навчання: загальний курс з ОП НПАОП 0.00-1.15-07, НПА.ОП 0.00-1.80-18;
-посвідчення № НОМЕР_1 , видане Васьковському про те, що він навчання: загальний курс з ОП НПАОП 0.00-1.15-07, НПА.ОП 0.00-1.80-18;
-посвідчення № НОМЕР_2 , видане ОСОБА_1 , про те, що він виконроб, пройшов навчання: НПАОП 45.2-7.02-12, НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 0.00-1.80-18;
-посвідчення № НОМЕР_3 , видане ОСОБА_2 , про те, що він пройшов навчання: загальний курс з НПАОП 0.00-1.15-07, НҐІАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 0.00-5.11- 85 НПАОП 0.00-1.80-18 НПАОП 0.00-1.81-18 Н/ІАОП 45.2-7.02-12;
-посвідчення № НОМЕР_4 , видане ОСОБА_2 , про те, що він допущений до роботи з електроустановкою напругою понад 1000 В;
Враховуючи викладене, у даній частині переможцем (ТОВ «Будівельна компанія «Сфера Люкс») закупівлі дотримано вимог Тендерної документації, а тому протилежні доводи визнаються судом безпідставними.
Позивач також зазначає, що ТОВ «Будівельна компанія «Сфера Люкс» надало у складі своєї тендерної пропозиції Сертифікат серія ІУ №163193092424 від 05.11.2019, який засвідчує готовність об`єкта в експлуатацію не за договором підряду від 26.10.2017 № 26-10/17, а Замовник не звернув на це уваги.
Так, відповідно до пункту 5 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" при проведенні даної процедури закупівлі Замовник встановлює наступні кваліфікаційні критерії:
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання за предметом закупівлі аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Інформаційна довідка про виконання аналогічного (их)* договору (ів).
Аналогічним договором є договір щодо виконання будівельних робіт на об`єктах, що виконувались у 2017-2021 роках.
Суд звертає увагу, що Тендерна документація не містить окремих вимог до порядку оформлення документу про прийняття об`єкту в експлуатацію за даним договором та не містить окремих вимог щодо необхідності надання акту готовності об`єкта до експлуатації.
У складі Пропозиції Переможця, зокрема, містяться:
- довідка від 28.07.2021 № 28/21-3, в якій міститься інформація про один аналогічний договір:
Найменування організації з якою укладено договір: Приватне підприємство "Житлово- будівельна компанія "Ріел", Предмет договору: комплекс будівельномонтажних робіт, а саме влаштування буронабивних паль на об`єкті "Бізнес- центр з об`єктами соціально- культурного, соціально- побутового призначення в складі офісних га торгівельних приміщень, житлових апартаментів, квартир га інших приміщень по вул. Глибочицька, 13 у Шевченківському районні, м. Києва, Стан належного виконання договору (ів) стосовно якості і строків: Виконано своєчасно та якісно;
- Договір підряду від 26.10.2017 №26-10/17, укладений між ПП "Житловобудівельна компанія "Ріел" "Замовник", та ТОВ "Будівельна Компанія" Сфера люкс", Підрядник, відповідно до якого за цим Договором Підрядник в межах твердої договірної ціни та на свій ризик власними силами зобов`язується виконати комплекс будівельномонтажних робіт, а саме влаштування буронабивних паль на об`єкті "Бізнес- центр з об`єктами соціально-культурного, соціально- побутового призначення в складі офісних та торгівельних приміщень житлових апартаментів, квартир та інших приміщень по вул. Глибочицька, 13 у Шевченківському районі м. Києва, далі по тексту - "Роботи", а Замовник зобов`язується оплачувати вартість виконуваних Робіт в порядку та строки, передбачені умовами даного Договору та Додаткових угод до нього;
- сертифікат №163193092424, яким засвідчується відповідність закінченого будівництвом об`єкта та підтверджує його готовність до експлуатації, місце розташування об`єкта: м. Київ, Шевченківський район, вул. Глибочицька, 13, замовника об`єкта: ТОВ "МІА", генеральний проектувальник ТОВ "Майстерня архітектора Викова.
Отже, надана ТОВ «Будівельна компанія «Сфера Люкс» пропозиція у наведеній частині відповідає вимогам Тендерної документації замовника.
Враховуючи викладене, у даній частині переможцем (ТОВ «Будівельна компанія «Сфера Люкс») закупівлі дотримано вимог Тендерної документації, а тому протилежні доводи позивача визнаються судом безпідставними.
На підставі наведеного, суд вважає обґрунтованим оскаржуване рішення від 14.09.2021 №20926-р/пк-пз, яким відхилено скаргу позивача.
Відповідно до статті 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:
1)чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2)чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За наслідком здійснення аналізу оскаржуваного рішення на відповідність наведеним вище критеріям, суд, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки оскаржуване рішення відповідає наведеним у частині 2 статті 2 КАС України критеріям.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позовуТовариства з обмеженою відповідальністю «БІВРЕСТ» (м. Київ, вул. Хорива, буд. 39/41, офіс 45; код ЄДРПОУ 4292939) до Антимонопольного комітету України(03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45; код ЄДРПОУ 00032767), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Державне підприємство «Спортивний комплекс «Авангард» (04119, м. Київ, вул. Мельникова, буд. 46; код ЄДРПОУ 39401098), Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Сфера Люкс» (04112, м. Київ, вул. Руданського Степана, буд. 4-6,літера А, група приміщень № 390; код ЄДРПОУ 41377997), про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Я.В. Горобцова
Горобцова Я.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2025 |
Оприлюднено | 24.04.2025 |
Номер документу | 126779750 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Горобцова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні