ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
09.04.2025Справа № 910/9211/20За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "КАНТІЄРО"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ"
(ідентифікаційний код 22919651)
про банкрутство
Суддя Мандичев Д.В.
Секретар судового засідання Улахли О.М.
Помічник (за дорученням судді) Голишева У.І.
Представники учасників:
ліквідатор - не з`явився,
від АТ «Українська залізниця» - Будова Н.М.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заявник звернувся до суду з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника, оскільки останній неспроможний сплатити борг.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.07.2020 прийнято заяву до розгляду та призначено підготовче засідання суду на 21.07.2020.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.07.2020 відкрито провадження у справі № 910/9211/20 про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651). Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника. Визнано товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "КАНТІЄРО" кредитором товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651) на загальну суму 320.494,14 грн. Введено процедуру розпорядження майном боржника. Призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Бахматського Олександра Олександровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1131 від 05.05.2013; АДРЕСА_1 ). Офіційно оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651) у встановленому законодавством порядку. Призначено наступне - попереднє засідання суду у справі на 10.09.2020.
03.09.2020 від розпорядника майна боржника надійшло клопотання про сплату основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна з депозитного рахунку Господарського суду міста Києва.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.09.2020 задоволено клопотання розпорядника майна товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651) арбітражного керуючого Бахматського О.О. Зобов`язано сплатити розпоряднику майна товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651) арбітражному керуючому Бахматському Олександру Олександровичу (04209, м. Київ, вул. Богатирська, 6/1, к. 110; ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) основну грошову винагороду за період з 21.07.2020 по 31.08.2020 в розмірі 18.739, 64 грн. за рахунок коштів, внесених товариством з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "КАНТІЄРО" на депозитний рахунок Господарського суду міста Києва.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 01.10.2020 визнано кредиторами товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651): товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "КАНТІЄРО" на загальну суму 42.041.469, 93 грн., з яких: 67.731, 00 грн. - вимоги першої черги, 41.973.738,93 грн. - вимоги четвертої черги; ГУ ДПС у м. Києві на суму 97.988,81грн., з яких: 4.204, 00 грн. - вимоги першої черги, 20.383, 52 грн. - вимоги третьої черги, а 73.401, 29 грн. - вимоги шостої черги. Затверджено реєстр вимог кредиторів на загальну суму 42.139.458,74 грн. Встановлено дату проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів: 20.10.2020. Визначено дату проведення підсумкового судового засідання у справі на 27.10.2020.
Постановою Господарського суду міста Києва від 27.10.2020 припинено процедуру розпорядження майном товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651). Припинено повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Бахматського Олександра Олександровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1131 від 05.05.2013; АДРЕСА_1 ). Визнано товариство з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651) банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Беркута Максима Сергійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1954 від 15.10.2020; АДРЕСА_2 ). Призначено судове засідання для розгляду поданого ліквідатором звіту та ліквідаційного балансу боржника на 28.10.2021.
09.11.2020 від арбітражного керуючого Бахматського Олександра Олександровича надійшло клопотання про сплату основної грошової винагороди за виконання ним повноважень розпорядника майна боржника з депозитного рахунку Господарського суду міста Києва.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.11.2020 клопотання розпорядника майна боржника задоволено частково. Здійснено з депозитного рахунку Господарського суду міста Києва сплату основної грошової винагороди арбітражному Бахматському Олександру Олександровичу в розмірі 8.767,36 грн. за рахунок коштів, внесених товариством з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "КАНТІЄРО" на депозитний рахунок Господарського суду міста Києва.
30.08.2021 від ГУ ДПС у м. Києві надійшла заява про заміну кредитора у справі.
28.10.2021 від ліквідатора боржника надійшло клопотання про продовження строку для подання звіту на шість місяців.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.10.2021 задоволено заяву ГУ ДПС у м. Києві про заміну кредитора у справі. Замінено кредитора у справі № 910/9211/20 ГУ ДПС у м. Києві її правонаступником - ГУ ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код ВП 44116011). Задоволено клопотання ліквідатора боржника. Продовжено ліквідатору боржника арбітражному керуючому Беркуту Максиму Сергійовичу (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1954 від 15.10.2020) строк для подання суду на затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута на шість місяців, тобто до 28.04.2022.
26.12.2022 від ліквідатора боржника надійшло клопотання про затвердження плану санації і введення процедури санації.
26.12.2022 від ліквідатора боржника надійшло клопотання про затвердження звіту про нарахування грошової винагороди.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.02.2023 призначено розгляд справи на 23.03.2023.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.03.2023 відкладено розгляд справи у судовому засіданні на 04.04.2023.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.04.2023 задоволено клопотання ліквідатора боржника. Затверджено звіт ліквідатора боржника про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі № 910/9211/20 за період з 27.10.2020 по 31.12.2022 на загальну суму 485.719, 35 грн. Відкладено розгляд справи на 18.05.2023.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.05.2023 відкладено розгляд справи на 15.06.2023.
15.06.2023 від ліквідатора боржника надійшло клопотання про залишення без розгляду клопотання ліквідатора про затвердження плану санації і введення процедури санації.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.06.2023 задоволено клопотання ліквідатора боржника № 02-01/01-123. Клопотання ліквідатора боржника № 02-01/01-111 від 26.12.2022 про затвердження плану санації і введення процедури санації - залишено без розгляду. Задоволено заяву уповноваженої особи засновника від 08.02.2023 про залучення до участі у справі. Залучено уповноважену особу засновника адвоката Балик І.М. в якості учасника у справі № 910/9211/20.
12.10.2023 від Регіональної філії "ПІВДЕННО-ЗАХІДНА ЗАЛІЗНИЦЯ" акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" надійшла заява з грошовими вимогами до боржника на суму 1.307.893, 00 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 31.10.2023 призначено розгляд справи на 23.11.2023.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.11.2023 визнано Регіональну філію "ПІВДЕННО-ЗАХІДНА ЗАЛІЗНИЦЯ" акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" кредитором товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" на суму 1.307.893, 00 грн., з яких: 5.368, 00 грн. - вимоги першої черги, 1.302.525,00 грн. - вимоги четвертої черги.
Розпорядженням керівника апарату Господарського суду міста Києва від 02.08.2024 № 01.3-16/1066/24 призначено повторний автоматизований розподіл справи № 910/9211/20 у зв`язку зі звільненням судді Паська М.В .
За результатами повторного автоматизованого розподілу справу № 910/9211/20 передано на розгляд судді Мандичеву Д.В.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.09.2024 прийнято справу №910/9211/20 до свого провадження суддею Мандичевим Д.В.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 31.01.2025 призначено розгляд справи у судовому засіданні на 09.04.25.
09.04.2025 до суду надійшло клопотання ліквідатора арбітражного керуючого Беркута М.С. про відкладення розгляду справи.
У судове засідання, призначене на 09.04.2025, з`явився представник кредитора АТ «Українська залізниця». Представники інших учасників справи у судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час і місце його проведення були повідомлені належним чином.
Дослідивши наявні у справі матеріали, суд зазначає наступне.
Постановою Господарського суду міста Києва від 27.10.2020 припинено процедуру розпорядження майном товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651). Припинено повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Бахматського Олександра Олександровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1131 від 05.05.2013; АДРЕСА_1 ). Визнано товариство з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" (ідентифікаційний код 22919651) банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Беркута Максима Сергійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1954 від 15.10.2020; АДРЕСА_2 ).
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.09.2024 прийнято справу № 910/9211/20 до свого провадження. Зобов`язано ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" арбітражного керуючого Беркута М.С. забезпечити виконання повноважень ліквідатора банкрута в порядку, визначеному ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства та належне виконання заходів, передбачених ст.ст. 62-64 Кодексу України з процедур банкрутства, спрямованих на задоволення вимог кредиторів. За результатами проведеної роботи згідно зі ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов`язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу, тощо). Попереджено арбітражного керуючого Беркута М.С., що невиконання або неналежне виконання обов`язків, покладених на арбітражного керуючого, в тому числі невиконання вимог суду, може бути підставою для його відсторонення від виконання обов`язків ліквідатора, направлення повідомлення до Міністерства юстиції України.
З моменту прийняття судом (суддею Мандичевим Д.В.) справи № 910/9211/20 до провадження ухвалою від 03.09.2024 до суду не надходило будь-яких документів від ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю «Люксекспрес-ІІ». Більше того, останнім документом, який був поданий до суду ліквідатором арбітражним керуючим Беркутом М.С., було клопотання від 14.06.2023 про залишення без розгляду клопотання ліквідатора про затвердження плану санації і введення процедури санації у справі № 910/9211/20.
У постанові Верховного Суду від 04.10.2023 року у справі № 910/20057/16 зазначено, що у справах позовного провадження господарський суд, здійснюючи правосуддя, зв`язаний принципами диспозитивності та змагальності сторін, водночас у справах про банкрутство поряд з іншими принципами правового регулювання відносин неплатоспроможності суттєве значення має принцип судового контролю у відносинах неплатоспроможності та банкрутства. Цей принцип полягає, серед іншого, у судовому контролі за дотриманням інтересів кредиторів щодо збереження об`єктів конкурсної маси та інтересів боржника щодо обґрунтованості грошових претензій кредиторів, а також за збереженням балансу інтересів сторін, зокрема під час продажу майна банкрута з метою реалізації за найвищу ціну та відповідно до встановленої Кодексом України з процедур банкрутства процедури.
Принцип судового контролю у процедурах банкрутства щодо повноти та належності дій учасників провадження у справі про банкрутство, що зобов`язує суд з достатньою повнотою встановити об`єктивні обставини правовідносин сторін по множинних предметах спорів, які виникають у процедурах банкрутства. Рішення, які приймаються судом під час відновлення платоспроможності боржника, не повинні зводитись до формального виконання процесуальних вимог закону. Основною їх метою є судовий контроль за законністю дій кредиторів боржника, арбітражного керуючого, керівника санацією, інших учасників процедур та оцінка їх дій на відповідність вимогам КУзПБ (постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 04.09.2024 року у справі № 23/448-6).
Застосування принципу судового контролю у процедурах банкрутства щодо повноти та належності дій учасників справи про банкрутство, єдиного правового захисту інтересів кредиторів в межах процедур банкрутства та пропорційності надає суду у процедурі банкрутства правові важелі, які можуть забезпечити дотримання балансу інтересів кредиторів та боржника на кожному з етапів процедур банкрутства, в тому числі і санації боржника (підпункт 44.9 постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 13.08.2024 року у справі № 927/1136/23).
Враховуючи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Люксекспрес-ІІ» перебуває у ліквідаційній процедурі більше 4 років, з огляду на відсутність у матеріалах справи з червня 2023 року будь-яких заяв/клопотань/проміжних (поточних) звітів ліквідатора арбітражного керуючого Беркута М.С., суд в рамках здійснення судового контролю ухвалою від 31.01.2025 призначив розгляд справи у судовому засіданні на 09.04.2025, зобов`язав ліквідатора у строк до 28.03.2025 (включно) надати суду на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута з доказами здійснення всіх заходів, спрямованих на виявлення майнових активів, їх реалізацію та задоволення вимог кредиторів і ліквідацію банкрута, попередив ліквідатора, що у разі невиконання вимог даної ухвали, судом на підставі ч. 2 ст. 135 Господарського процесуального кодексу України можуть бути застосовані заходи процесуального примусу у виді штрафу у сумі до п`ятдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Також, суд попередив ліквідатора, що у разі невиконання вимог ухвал суду, суд вимушений буде вжити заходи реагування, передбачені ст. 246 ГПК України, та направити відповідні відомості до Департаменту з питань судової роботи та банкрутства Міністерства юстиції України для реагування.
09.04.2025 до суду надійшло клопотання ліквідатора арбітражного керуючого Беркута М.С. про відкладення розгляду справи.
При цьому, будь-яких документів на виконання вимог ухвали суду від 31.01.2025, доказів вжиття визначених Кодексом України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі заходів та/або письмових пояснень по справі ліквідатором арбітражним керуючим Беркутом М.С. до суду не подано. Ліквідатором у вказаному клопотанні від 09.04.2025 зазначено, що арбітражному керуючому Беркуту М.С. необхідний додатковий час для виконання вимог ухвали суду від 31.01.2025.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право: 1) звертатися до суду у випадках, передбачених цим Кодексом; 2) скликати збори і комітет кредиторів та брати в них участь з правом дорадчого голосу; 2-1) проводити збори і засідання комітету кредиторів у разі їх бездіяльності або за їхнім дорученням; 3) отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом; 4) залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їхньої діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Кодексом чи угодою з кредиторами; 5) звертатися із запитами арбітражного керуючого, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб; 5-1) отримувати від банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу інформацію про наявність рахунків та/або залишок коштів на рахунках боржника (у тому числі на рахунках у цінних паперах) / електронних гаманцях, рух коштів та операції на рахунках боржника (у тому числі на рахунках у цінних паперах) / електронних гаманцях, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа; 6) отримувати інформацію з державних реєстрів; 7) подавати до господарського суду заяву про дострокове припинення своїх повноважень; 8) здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом. Арбітражний керуючий зобов`язаний: 1) неухильно дотримуватися вимог законодавства; 2) здійснювати заходи щодо захисту майна боржника; 3) проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію; 4) подавати відомості, документи та інформацію щодо діяльності арбітражного керуючого у порядку, встановленому законодавством; 4-1) на вимогу господарського суду та державного органу з питань банкрутства надавати відомості, документи та інформацію щодо виконання повноважень із здійснення судової процедури; 5) подавати відомості (інформацію) про фінансовий стан боржників, стосовно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), та про хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) до Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), до закритої частини якого забезпечується доступ конкурсних і забезпечених кредиторів, інвесторів, а також поточних кредиторів (з моменту прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника), та забезпечувати оновлення такої інформації в порядку та строки, визначені державним органом з питань банкрутства. До інформації про фінансовий стан боржника та хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) належить інформація про: значні правочини чи правочини із заінтересованістю, укладені боржником або від його імені (найменування сторін, суть зобов`язань, вартість майна, що передається за правочином, строк виконання зобов`язань); інвентаризацію майна боржника (дати початку та закінчення інвентаризації); дебіторів боржника, розмір заборгованості яких перевищує 5 відсотків сукупних вимог конкурсних кредиторів (зазначається найменування або ім`я, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та розмір заборгованості); обтяження майна боржника (об`єкт обтяження, вид обтяження, орган або особа, в інтересах якої накладено обтяження, підстави накладення обтяження); реєстр вимог кредиторів; строки виконання плану санації (для керуючого санацією) або плану реструктуризації (для керуючого реструктуризацією); аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; дату, час і місце проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів (зазначається не пізніше ніж за три робочі дні до дня проведення таких зборів); тексти рішень зборів та комітету кредиторів (вносяться протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення); текст затвердженого судом плану санації або плану реструктуризації (вноситься протягом трьох робочих днів з дня затвердження плану судом); декларацію про майновий стан боржника - фізичної особи; 6) створювати умови для проведення перевірки додержання арбітражним керуючим вимог законодавства; 7) здійснювати заходи щодо забезпечення охорони державної таємниці відповідно до встановлених законодавством вимог; 9) вживати заходів до недопущення будь-якої можливості виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів та невідкладно повідомляти суду про наявність такого конфлікту інтересів; 10) надсилати до правоохоронних органів, органів, спеціально уповноважених у сфері протидії корупції, та Служби безпеки України повідомлення про факти порушення законодавства, виявлені в діяльності працівників підприємств та організацій, що містять ознаки дії (бездіяльності), переслідуваної у кримінальному чи адміністративному порядку; 11) виконувати інші повноваження, передбачені законодавством.
Згідно з ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута, складає висновок про наявність або відсутність ознак доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій під час провадження у справі про банкрутство за результатом його проведення; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; подає відомості (інформацію), необхідні для ведення Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до ч. 2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства під час здійснення своїх повноважень ліквідатор, кредитор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою. У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями. Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані лише для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Кодексом.
Частиною 4 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що ліквідатор не менш як один раз на місяць подає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансовий стан і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та під час проведення ліквідаційної процедури, про використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.
Згідно з частиною 5 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор зобов`язаний на вимогу господарського суду та державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч. 1 ст. 63 Кодексу України з процедур банкрутства після проведення інвентаризації та отримання згоди на продаж майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута на аукціоні.
З огляду на викладені обставини, суд прийшов до наступних висновків:
1. Матеріали справи не містять будь-яких доказів виконання ліквідатором арбітражним керуючим Беркутом М.С. своїх повноважень та обов`язків, визначених Кодексом України з процедур банкрутства, з червня 2023 року.
2. Арбітражним керуючим Беркутом М.С. щонайменше з червня 2023 не скликалися та не проводилися засідання комітету кредиторів для розгляду питань, що стосуються ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю «Люксекспрес-ІІ», доказів протилежного матеріали справи не містять.
3. Ліквідатором не долучено до матеріалів справи будь-яких доказів щомісячного звітування перед комітетом кредиторів про свою діяльність, інформацію про фінансовий стан і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та під час проведення ліквідаційної процедури, про використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.
4. Ліквідатором не виконано вимог ухвали Господарського суду міста Києва від 31.01.2025.
5. За період виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю «Люксекспрес-ІІ», що триває вже більше 4 років, арбітражним керуючим Беркутом М.С. не подано до суду в порядку ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, не надано суду будь-яких пояснень щодо неможливості завершення ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю «Люксекспрес-ІІ», взагалі не надано жодного документа, починаючи з червня 2023 року, що стосується діяльності арбітражного керуючого у ліквідаційній процедурі юридичної особи відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства.
Ліквідатором 09.04.2025 подано до суду клопотання про відкладення розгляду справи, до якого не додано жодного документа на виконання вимог ухвали суду від 31.01.2025. Враховуючи, що вказана ухвала доставлена до електронного кабінету ліквідатора 31.01.2025, що підтверджується довідкою про доставку процесуального документа до електронного кабінету арбітражного керуючого Беркута М.С., у ліквідатора, на переконання суду, було достатньо часу (більше двох місяців) для виконання вимог суду, зазначених у вказаній ухвалі. При цьому, ліквідатором у клопотанні від 09.04.2025 не наведено обґрунтування неможливості виконання вимог ухвали суду від 31.01.2025.
На думку суду, така бездіяльність ліквідатора арбітражного керуючого Беркута М.С., який у даному випадку самоусунувся від виконання своїх повноважень і обов`язків та обрав поведінку "мовчазного спостерігача", призводить до порушення процесуальних строків, а саме: строку ліквідаційної процедури, визначеного Кодексом України з процедур банкрутства, яка була відкрита постановою Господарського суду міста Києва від 27.10.2020 та триває вже більше 4 років, наслідком чого є порушення прав та законних інтересів кредиторів, які очікують на задоволення своїх грошових вимог у процедурі банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю «Люксекспрес-ІІ».
Суд зауважує, що господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, в рамках здійснення судового контролю не може перебрати на себе повноваження ліквідатора та виконувати його обов`язки, визначені ст.ст. 12, 61, 63 Кодексу України з процедур банкрутства.
При цьому, законні очікування кредиторів на задоволення своїх грошових вимог у ліквідаційній процедурі Товариства з обмеженою відповідальністю «Люксекспрес-ІІ» не можуть бути поставлені в залежність від невиконання ліквідатором вимог ухвал суду та обов`язків, покладених на арбітражного керуючого Кодексом України з процедур банкрутства.
Згідно з ч. 1 ст. 20 Кодексу України з процедур банкрутства контроль за діяльністю арбітражних керуючих здійснюється державним органом з питань банкрутства та саморегулівною організацією арбітражних керуючих. Державний орган з питань банкрутства здійснює контроль за діяльністю арбітражних керуючих шляхом проведення планових і позапланових перевірок у встановленому ним порядку.
З огляду на те, що неналежне виконання арбітражним керуючим Беркутом М.С. своїх обов`язків, покладених на нього Кодексом України з процедур банкрутства, а також вимог ухвали суду від 31.01.2025 вочевидь призводить до порушення визначеного Кодексом України з процедур банкрутства строку ліквідаційної процедури, прав та законних інтересів кредиторів, які очікують отримати задоволення своїх грошових вимог до боржника у ліквідаційній процедурі, суд вважає за доцільне зобов`язати Управління банкрутства Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) провести перевірку діяльності арбітражного керуючого Беркута Максима Сергійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1954 від 15.10.2020) у справі № 910/9211/20 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Люксекспрес-ІІ» на відповідність вимогам Кодексу України з процедур банкрутства з урахуванням встановлених судом у даній ухвалі обставин.
Враховуючи, що ліквідатором не виконано вимог ухвали суду від 31.01.2025, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи у судовому засіданні.
Керуючись Кодексом України з процедур банкрутства, ст.ст. 216, 232, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Відкласти розгляд справи у судовому засіданні на 04.06.25 о 11:30 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал № 7.
2. Зобов`язати комітет кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Люксекспрес-ІІ" надати суду у строк до 23.05.2025 (включно) письмові пояснення щодо бездіяльності ліквідатора арбітражного керуючого Беркута М.С. в частині неподання до суду на затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, а також в частині невиконання вимог ухвали суду від 31.01.2025.
3. Повторно зобов`язати ліквідатора у строк до 23.05.2025 (включно) подати до суду на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута з доказами здійснення всіх заходів, спрямованих на виявлення майнових активів, їх реалізацію та задоволення вимог кредиторів і ліквідацію банкрута, зокрема подати відомості від:
- КП "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна";
- ДП "Український інститут промислової власності "Філія "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг" про наявність об`єктів промислової власності;
- Київської міської державної адміністрації з проханням повідомити про наявність зареєстрованих за боржником захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони);
- Державної адміністрації залізничного транспорту України щодо інформації про наявність вагонів та локомотивів у боржника, а також з відомостями чи є боржник в довіднику "Собственники грузовых вагонов государств-участников Содружества";
- Державної служби України з надзвичайних ситуацій щодо наявності захисних споруд цивільного захисту;
- Національного банку України з відомостями чи видавались Національним банком індивідуальні ліцензії на здійснення валютних операцій, генеральні ліцензії/ліцензії на здійснення валютних операцій за період, що передував трьом рокам відкриттю провадження у справі про банкрутство;
- Державної авіаційної адміністрації Міністерства транспорту та зв`язку України з відомостями про наявність/відсутність у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України;
- Держархбудінспекції щодо видачі/реєстрації документів дозвільного та декларативного характеру, де замовником будівництва виступає боржник;
- Морської адміністрації щодо суден, власником або судновласником яких є юридична особа боржника;
- Головного сервісного центру МВС України чи зареєстровані за боржником транспортні засоби в базах даних;
- Департаменту земельних ресурсів КМДА чи обліковуються земельної ділянки;
- Управління з питань цивільного захисту КМДА чи перебувають на обліку в Управлінні сховища;
- Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві щодо реєстрації самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративні машини, сільськогосподарська техніка, інші механізми;
- Національної комісії з цінних паперів та фондового чи є банкрут серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10%і більше) акцій приватних акціонерних товариств та (5% і більше) публічних акціонерних товариств;
- Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву щодо наявності в інформаційно-пошукові системі "ЕТАП" (база даних по приватизованих регіональним відділенням ФДМУ по м. Києву об`єктах) інформації щодо будь-якого державного майна, об`єктів житлового фонду, соціальної сфери, захисних споруд цивільного захисту, що перейшли у власність боржника;
- про відкриті виконавчі провадження, наявність/відсутність кримінальних проваджень;
- Державного космічного агентства чи обліковуються за боржником в ДКА об`єкти космічної діяльності та космічна техніка;
- ГУ Статистики у м. Києві щодо наявності/відсутності у боржника філій (відокремлених підрозділів);
- Міністерства економічного розвитку та торгівлі України. щодо наявності документів дозвільного характеру та ліцензій у сфері зовнішньоекономічної діяльності, а саме: ліцензій на експорт/імпорт товарів, щодо яких застосовано режим ліцензування відповідно до щорічних постанов про переліки товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот; спеціальних ліцензій на імпорт в Україну товарів, щодо яких застосовуються спеціальні заходи згідно з відповідними рішеннями Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі; разових (індивідуальних) ліцензій на зовнішньоекономічну операцію; ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; індивідуальних ліцензій на здійснення резидентами майнових інвестицій за межами України;
- відомості про рахунки та довідки про їх закриття;
- Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо боржника з відомостями про зняття обтяжень;
- дослідити момент виникнення загрози неплатоспроможності боржника;
- рішення комітету кредиторів за наслідком розгляду поданого ліквідатором звіту;
- докази здійснення заходів, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника шляхом можливості застосування віндикаційного позову, визнання збиткових та заінтересованих угод недійсними, застосування субсидіарної відповідальності до третіх осіб;
- провести аналіз на предмет можливості субсидіарної відповідальності посадових осіб боржника чи його засновників, які сприяли доведенню його до стану неплатоспроможності та виникненню заборгованості перед кредиторами, а також встановити обставини можливого доведення боржника до банкрутства чи інших злочинів посадових осіб боржника, які сприяли настанню неплатоспроможності боржника, що може бути підставою для притягнення таких осіб до солідарної відповідальності за зобов`язаннями боржника у справі про банкрутство.
4. Повторно зобов`язати ліквідатора у строк до 23.05.2025 (включно) подати до суду відомості з банківських установ, які обслуговували господарську діяльність боржника, виписок про рух коштів по рахунках боржника за три роки, що передували банкрутству з метою встановлення укладення незаконних угод, які могли б визнаватися недійсними у ліквідаційній процедурі боржника та сприяли поверненню до ліквідаційної маси активів боржника;
- за наслідком проведення аналізу по банківським випискам, провести аналіз на предмет можливості субсидіарної відповідальності посадових осіб боржника чи його засновників, які сприяли доведенню його до стану неплатоспроможності та виникненню заборгованості перед кредиторами, а також встановити обставини можливого доведення боржника до банкрутства чи інших злочинів посадових осіб боржника, які сприяли настанню неплатоспроможності боржника, що може бути підставою для притягнення таких осіб до солідарної відповідальності за зобов`язаннями боржника у справі про банкрутство, а також з метою встановлення укладення незаконних угод, які могли б визнаватися недійсними у ліквідаційній процедурі боржника та сприяли поверненню до ліквідаційної маси активів боржника.
5. Попередити ліквідатора, що у разі невиконання вимог даної ухвали, судом на підставі ч. 2 ст. 135 Господарського процесуального кодексу України можуть бути застосовані заходи процесуального примусу у виді штрафу у сумі до п`ятдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
6. Попередити ліквідатора, що у разі невиконання вимог ухвал суду, суд вимушений буде вжити заходи реагування передбачені ст. 246 ГПК України та направити відповідні відомості до Департаменту з питань судової роботи та банкрутства Міністерства юстиції України для реагування.
7. Управлінню банкрутства Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) провести перевірку діяльності арбітражного керуючого Беркута Максима Сергійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1954 від 15.10.2020) у даній справі на відповідність вимогам Кодексу України з процедур банкрутства.
8. Копію ухвали направити учасникам справи та Управлінню банкрутства Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) для виконання.
Ухвала набирає законної сили в порядку статті 235 Господарського процесуального кодексу України та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Суддя Д.В. Мандичев
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2025 |
Оприлюднено | 24.04.2025 |
Номер документу | 126798972 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мандичев Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні