Тернопільський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №500/1432/25
22 квітня 2025 рокум. ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Мартиць О.І. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціальної політики Тернопільської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціальної політики Тернопільської міської ради, в якому просить:
визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Тернопільської міської ради щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні і виплаті компенсації по догляду за особою з інвалідністю І групи,
зобов`язати Управління соціального захисту населення Тернопільської міської ради з 01.05.2024 призначити та виплатити ОСОБА_1 компенсацію за догляд ОСОБА_2 відповідно до Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі,
зобов`язати Управління соціального захисту населення Тернопільської міської ради подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області відомості для зарахування періоду догляду до страхового стажу ОСОБА_1 , починаючи з 01.05.2024.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 , після звільнення з лав Збройних Сил України 26.04.2024, з 01.05.2024 здійснює постійний догляд за своєю матір`ю, ОСОБА_2 , яка є особою з інвалідністю І групи та потребує постійного догляду. До цього часу, з 01.09.2023 по 2024 рік, вона перебувала в будинку-пансіонаті "Батьківська хата".
В травні 2024 року позивач звернувся до Управління соціальної політики Тернопільської міської ради щодо призначення йому компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Працівник Управління соціальної політики Тернопільської міської ради повідомив, що для отримання компенсації необхідна довідка про доходи з Державної податкової служби. Так як, квітень є першим місяцем другого кварталу, а ДПС у 2024 році надавала такі довідки поквартально, відповідний документ міг бути отриманий лише після завершення третього кварталу.
Після звернення 10.12.2024 з необхідними документами Управління соціальної політики Тернопільської міської ради прийняло рішення №2066 від 20.12.2024, яким відмовлено ОСОБА_1 у призначенні компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, оскільки середньомісячний сукупний дохід перевищує прожитковий мінімум для сім`ї.
Позивач вважає рішення №2066 від 20.12.2024 Управління соціальної політики Тернопільської міської ради протиправним, оскільки з 01.05.2024 фактично забезпечує щоденний та постійний догляд за своєю матір`ю ОСОБА_2 , яка є інвалідом І групи, а зазначена відмова позбавляє його законного права на отримання компенсації та зарахування періоду по догляду до трудового стажу, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.
Ухвалою суду від 18.03.2025 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи визначено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідно до статей 162-164 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
01.04.2025 і 04.04.2025 від відповідача до суду поступив відзив на адміністративний позов, в якому Управління соціальної політики Тернопільської міської ради в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 просить відмовити.
Вказує, що на виконання вимог законодавства працівниками Управління соціальної політики Тернопільської міської ради разом із сімейним лікарем було здійснено комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг від 13.12.2024, а також складено висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг спільно з представником закладу охорони здоров`я, згідно якого ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , потребує надання соціальних послуг з догляду, оскільки сума балів становить 19,5.
Також 13.12.2024 складено Акт проведення обстеження сім`ї №2220 про те, що ОСОБА_1 проживає разом зі своєю матір`ю ОСОБА_2 та здійснює за нею догляд.
У висновку-рекомендації про призначення (не призначення) компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі зазначено, що компенсація ОСОБА_1 не призначена, так як середньомісячний сукупний дохід перевищує рівень прожиткового мінімуму для сім`ї.
Згідно Рішення про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 20.12.2024 ОСОБА_1 немає права на компенсації фізичним особам які надають соціальні послуги на непрофесійній основі, оскільки середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї.
07.04.2025 представником позивача адвокатом Балабаном Петром Олеговича подано до суду відповідь на відзив, де зазначає, що в розумінні позивача, пенсію по інвалідності не можна вважати доходом, оскільки зазначений вид пенсії є скоріше компенсацією за втрачене здоров`я.
Відповідно до частини п`ятої статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Суд зазначає, що розгляд даної справи здійснено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін з урахуванням строку перебування головуючого судді у відпустці, в порядку черговості.
Дослідивши письмові докази та перевіривши доводи, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.
Зі змісту довідки Фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 ВН №2 від 20.02.2025 видно, що в період з 01.09.2023р. по 30.04.2024р. ОСОБА_4 ( ОСОБА_2 ), іпн НОМЕР_1 проживала в будинку для літніх людей "Батьківська Хата" за адресом: АДРЕСА_1 .
Згідно витягу з наказу командира військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 25.04.20245 №116 Капітана медичної служби ОСОБА_1 , ординатора госпітального відділення медичної роти військової частини НОМЕР_2 , звільненого у запас, наказом командувача Десантно-штурмових військ Збройних Сил України (по особовому складу) від 07 березня 2024 року №54, за підпунктом "г" пункту другого частини четвертої статті 26 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" (через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу) у зв`язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І чи II групи), вважати таким, що 25 квітня 2024 року справи та посаду здав.
Як слідує з матеріалів справи за зверненням позивача від 10.12.2024 працівниками Управління соціальної політики Тернопільської міської ради складено Акт проведення обстеження сім`ї №2220 від 13.12.2024, згідно якого ОСОБА_1 проживає разом зі своєю матір`ю ОСОБА_2 та здійснює за нею догляд. У висновку-рекомендації про призначення (не призначення) компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі зазначено, що компенсація ОСОБА_1 не призначена, так як середньомісячний сукупний дохід перевищує рівень прожиткового мінімуму для сім`ї.
З вказаним актом позивач ознайомлений, про що свідчить його особистий підпис.
Рішенням №2066 про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 20.12.2024 визначено, що ОСОБА_1 немає права на компенсації фізичним особам які надають соціальні послуги на непрофесійній основі, оскільки середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї.
Не погоджуючись з відмовою у виплаті компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Пунктами 6, 10, 17 статті 1 Закону України "Про соціальні послуги" від 17.01.2019 №2671-VIII (далі - Закон №2671-VIII) визначено, що надавачі соціальних послуг - юридичні та фізичні особи, фізичні особи - підприємці, включені до розділу "Надавачі соціальних послуг" Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, отримувачі соціальних послуг - особи/сім`ї, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, яким надаються соціальні послуги, соціальні послуги - дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім`ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг. Порядок організації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України.
Згідно із пунктами 1, 4 частини шостої статті 13 Закону №2671-VIII фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, повязані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є: особами з інвалідністю I групи.
Фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд.
Розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на непрофесійній основі, незалежно від кількості осіб, за якими здійснюється догляд, розраховується як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, встановленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи - надавача соціальної послуги за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги. Середньомісячний сукупний дохід фізичної особи - надавача соціальної послуги визначається шляхом автоматизованого обміну наявними даними між інформаційно-телекомунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій та обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу її сім`ї на кількість членів сім`ї, які включаються до її складу. Методика обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
Розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, визначається з розрахунку 70 відсотків мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі за одну годину догляду за однією особою, але не більше 360 годин на місяць.
Компенсація за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, виплачується фізичним особам - надавачам соціальних послуг, які не перебувають у трудових відносинах, не є фізичними особами - підприємцями, не провадять незалежної професійної діяльності (наукової, літературної, артистичної, художньої, освітньої або викладацької, а також медичної, юридичної практики, у тому числі адвокатської, нотаріальної діяльності тощо), не перебувають на обліку як безробітні.
Компенсація за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, виплачується відповідно до тристороннього договору про надання соціальних послуг з догляду, що укладається у письмовій формі між фізичною особою - надавачем соціальних послуг з догляду, отримувачем соціальних послуг з догляду або його законним представником та структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міської ради міст обласного значення, рад об`єднаних територіальних громад.
Однією з істотних умов такого договору є кількість годин надання соціальних послуг з догляду на місяць.
У разі введення надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях компенсація за догляд, передбачена цією частиною, особам із числа внутрішньо переміщених осіб за новим місцем їх проживання/перебування разом із особами, за якими вони здійснюють догляд, призначається і виплачується в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації за догляд затверджує Кабінет Міністрів України. (частина сьома статті 13 Закону №2671-VIII)
Механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім`ї, які спільно з нею проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки (далі - соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі) та є: особами з інвалідністю I групи встановлює Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. №859 (далі - Порядок №859).
Компенсація призначається і виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (далі - уповноважені органи) за місцем проживання / перебування осіб, яким надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. (пункт 2 Порядку №859)
За положеннями пункту 4 Порядку №859 розмір компенсації відповідно до статті 13 Закону України "Про соціальні послуги" обчислюється як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, установленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Фізична особа, яка надає соціальні послуги, отримує тільки одну компенсацію незалежно від кількості осіб, за якими вона доглядає.
Середньомісячний сукупний дохід фізичної особи, яка надає соціальні послуги, визначається із застосуванням автоматизованого обміну даними між інформаційно-телекомунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій та обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім`ї цієї особи на кількість осіб, які входять до складу сім`ї, згідно з Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для надання соціальних послуг, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 16 червня 2020 р. №419.
До запровадження автоматизованого обміну даними між інформаційно-телекомунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій фізична особа, яка надає соціальні послуги, подає довідки/інші документи про доходи за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Згідно пункту 6 Порядку №859 для отримання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги, подаються до уповноваженого органу заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пункті 7 цього Порядку, зокрема декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Відповідно до вимог пункту 7 Порядку №859 уповноважений орган перевіряє подані/надіслані фізичною особою, яка надає соціальні послуги, документи/відомості, зазначає кількість прийнятих документів, порядковий номер заяви, дату її реєстрації, кількість неподаних документів, які необхідно подати, і дату, до якої такі документи повинно бути подано.
Повідомлення про прийняття заяви з пакетом документів видається особисто фізичній особі, яка надає соціальні послуги, під час їх подання або надсилається протягом одного робочого дня з дати подання заяви на поштову адресу або адресу електронної пошти такої особи.
Якщо заява з пакетом документів надсилається поштою, днем подання заяви вважається дата відправлення, зазначена на календарному штемпелі.
Якщо до заяви не додано всіх необхідних документів, уповноважений орган протягом трьох робочих днів із дати отримання заяви надсилає на поштову адресу або адресу електронної пошти фізичної особи, яка надає соціальні послуги, повідомлення про те, що документи потрібно подати. Якщо документи подано не пізніше ніж через один місяць з дня отримання повідомлення, днем подання заяви вважається день її прийняття уповноваженим органом або відправлення поштою.
Уповноважений орган протягом двох робочих днів після отримання заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, за показниками згідно з додатком.
Комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, здійснюється фахівцями уповноваженого органу разом із представниками закладу охорони здоров`я, надавачів соціальних послуг із залученням особи, яка потребує надання соціальних послуг, та/або її законного представника.
За результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, уповноваженим органом готується висновок за формою згідно з додатком.
Особа потребує надання соціальних послуг, якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, їй установлено IV чи V групу рухової активності.
Абзацами першим-п`ятим пункту 8 Порядку №859 визначено, що під час визначення середньомісячного сукупного доходу сім`ї уповноважені органи, що призначають компенсацію, користуються всіма офіційними джерелами, які містять інформацію про доходи громадян, зокрема інформацією Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.
Для нарахування компенсації можуть використовуватися відомості про доходи (списки, довідки, дані на технічних носіях інформації, інші дані, отримані від органів соціального захисту населення, органів Пенсійного фонду України, центрів зайнятості, інших підприємств, установ, організацій).
Уповноважені органи мають право робити запити та у строк до п`яти календарних днів із дати надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від ДПС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від фізичних осіб, які надають соціальні послуги та звертаються за призначенням компенсації.
Для підтвердження даних про доходи (відсутність доходів) використовуються відомості ДПС із Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном.
Для підтвердження даних про отримання (неотримання) пенсії використовується інформація з Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування в порядку, встановленому Мінсоцполітики та Пенсійним фондом України.
Спір в даному випадку виник щодо відмови у призначенні позивачу компенсації як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі через те, що середньомісячний сукупний дохід перевищує прожитковий мінімум для сім`ї, так як в розумінні позивача пенсію по інвалідності не можна вважати доходом.
Суд не погоджується з таким твердженням позивача, зважаючи на таке.
Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для надання соціальних послуг, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України 17 травня 2022 року №150, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 14 червня 2022 р. за № 639/37975 встановлено порядок обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для визначення права особи на отримання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів, з установленням диференційованої плати, за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб, права фізичної особи, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги), на отримання компенсації за догляд, що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг особам із числа членів своєї сім`ї, які спільно з нею проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки (далі - компенсація), та розміру компенсації.
При обчисленні середньомісячного сукупного доходу сім`ї отримувача соціальних послуг/ фізичної особи, яка надає соціальні послуги, враховуються доходи з джерелами походження в Україні (будь-які доходи, отримані резидентами або нерезидентами України від будь-яких видів їхньої діяльності на території України, в тому числі грошові винагороди, виплачені/нараховані іноземними роботодавцями, на її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні), а також доходи з джерелами походження за межами України (будь-які доходи, отримані резидентами України від будь-яких видів їхньої діяльності за межами митної території України, в тому числі відсотки, дивіденди, роялті та будь-які інші види пасивних доходів, спадщина, подарунки, виграші, призи, доходи від виконання робіт / надання послуг за цивільно-правовими і трудовими договорами, від надання резидентам в оренду / користування майна, розташованого за межами України, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих за межами України портів, доходи від продажу майна, розташованого за межами України, доходи від відчуження інвестиційних активів, у тому числі корпоративних прав, цінних паперів тощо, інші доходи від будь-яких видів діяльності за межами митної території України або територій України, не підконтрольних її контролюючим органам). (пункт 3)
За положеннями пункту 4 цієї Методики до середньомісячного сукупного доходу сім`ї отримувача соціальних послуг / фізичної особи, яка надає соціальні послуги, враховуються, зокрема, пенсії (крім пенсії у зв`язку із втратою годувальника, призначеної дітям з інвалідністю та особам з інвалідністю I-III групи), а виплати, які не враховуються, визначені пунктом 6.
Обчислення середньомісячного сукупного доходу отримувача соціальних послуг / фізичної особи, яка надає соціальні послуги, проводиться з дотриманням таких вимог:
1) загальна сума сукупного доходу його/її сім`ї складається із сум сукупних доходів кожного члена сім`ї, які враховуються для надання соціальних послуг / призначення компенсації, за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення, якщо інше не передбачено законодавством. Розміри таких доходів визначаються в межах автоматизованого обміну даними між інформаційно-комунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій або на підставі наданих документів;
2) середньомісячний сукупний дохід його/її сім`ї обчислюється шляхом ділення на 3 загальної суми сукупного доходу сім`ї за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення, якщо інше не передбачено законодавством;
3) середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім`ї обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім`ї на кількість членів сім`ї. (пункт 8 Методики).
Згідно довідки про доходи №2571 0555 4752 2469, яка міститься в матеріалах справи ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні ПФУ в Тернопільській області і отримує пенсію по інвалідності, сума пенсії за період з 01.07.2024 по 31.12.2024 складає 124132,68 грн.
За наведених вище положень чинного законодавства суд доходить висновку про правомірність дій відповідача щодо зарахування пенсії до середньомісячного сукупного доходу.
Не підтверджено також матеріалами справи і твердження позивача про звернення до відповідача в травні 2024 року щодо призначення йому компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, оскільки працівник Управління соціальної політики Тернопільської міської ради повідомив про необхідність надання довідки про доходи з Державної податкової служби, яку зміг отримати лише після завершення третього кварталу та звернутись 10.12.2024.
Таким чином, на підставі наданих суду документів встановлено, що відповідачем правомірно відмовлено у призначенні позивачу компенсації фізичним особам, які надають послуги з догляду на непрофесійній основі у відповідності до вимог чинного законодавства, а доводи позивача не знайшли свого доказового та законодавчого підтвердження, у зв`язку із чим відсутні підстави для задоволення позову в цій частині.
Відповідно не підлягає до задоволення і похідна позовна вимоги про зобов`язання Управління соціального захисту населення Тернопільської міської ради подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області відомості для зарахування періоду догляду до страхового стажу ОСОБА_1 , починаючи з 01.05.2024.
Згідно вимог частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд наголошує на тому, що в силу вимог частини другої статті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
У контексті зазначених положень КАС України, суд звертає увагу позивача на те, що закріплені у частині другій статті 77 КАС України норми права щодо обов`язку суб`єкта владних повноважень доведення правомірності прийняття оспорюваного рішення не звільняє позивача від обов`язку доведення заявлених позовних вимог належними та допустимими доказами.
За встановлених обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов до задоволення не підлягає.
Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління соціальної політики Тернопільської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 22 квітня 2025 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_3 );
відповідач:
- Управління соціальної політики Тернопільської міської ради (місцезнаходження: вул. Лисенка, 8, м. Тернопіль, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 46002, код ЄДРПОУ: 03195636).
Головуючий суддяМартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2025 |
Оприлюднено | 25.04.2025 |
Номер документу | 126815449 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні