16/86а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 16/86а
"10" січня 2008 р., 15 год. 55 хв. м. Черкаси
Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Спаських Н.М., при секретарі: Волна С.В., за участю представників сторін:
позивача: Стариш В.М., Дерев"янко П.І., Семиз Н.І. - за довіреностями;
відповідача: не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Санаторію-профілакторію "Зміна" про стягнення 9 657,09 грн.
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов про стягнення з відповідача заборгованості до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 9 657,09 грн. як неправильно витрачених коштів Фонду на підставі проведеної ревізії фінансово-господарської діяльності відповідача за період 2005-2006 років. В судовому засіданні представники позивача позов підтримали повністю.
Відповідач, будучи належним чином повідомленим про час і місце розгляду справи, свого представника в засідання не направив, заперечень проти позову не надав. Клопотання про відкладення розгляду справи суду не направлялося.
Суд вважає за можливе розгляд справи провести за відсутності представника відповідача по справі згідно ст. 128 КАС України.
Заслухавши доводи та пояснення представників позивача, дослідивши наявні в справі матеріали, суд вважає, що позов підлягає до повного задоволення, виходячи з наступного:
Положеннями Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням і похованням” ( далі - Закон № 2240) від 18.01.01 року № 2240-111 визначаються правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей.
У відповідності до ч. 6 ст. 34 Закону № 2240, за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, зокрема надається такий вид матеріального забезпечення та соціальних послуг, як забезпечення оздоровчих заходів (оплата путівок на санаторно-курортне лікування застрахованим особам та членам їх сімей, до дитячих оздоровчих закладів, утримання санаторіїв-профілакторіїв, надання соціальних послуг у позашкільній роботі з дітьми, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків) (статті 47, 48 цього Закону).
Відповідач по справі є санаторієм-профілакторієм, власником якого є Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників.
У відповідності до ст. 48 Закону № 2240, за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку, визначеному правлінням Фонду.
За доводами позивача, ним щорічно проводиться часткове фінансування діяльності відповідача по справі.
Постановою від 4 березня 2004 року N 19 Правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було затверджено Інструкцію про часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, їх штатних нормативів, форм фінансової звітності та норм витрат на часткове фінансування ( далі - Інструкція).
Розділом 3 даної Інструкції передбачено, що часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених кошторисами регіональних програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей. Відповідно до передбачених асигнувань на часткове фінансування за рахунок коштів Фонду санаторієм-профілакторієм складається кошторис на підставі:
- штатного розпису санаторію-профілакторію, розміру заробітної плати персоналу, який утримується за рахунок коштів Фонду;
- запланованої кількості людино-днів і норм витрат на харчування, лікування та культобслуговування з розрахунку на один людино-день;
- проведення медичних консультацій спеціалістами з розрахунку на одну путівку;
- запланованих витрат для підготовки кадрів - з розрахунку діючих норм витрат на відрядження працівників санаторію-профілакторію, що фінансуються за рахунок коштів Фонду, для проходження передатестаційного циклу та атестації на присвоєння (підтвердження) кваліфікаційних категорій;
- запланованих витрат для оплати послуг та інших видатків (за виконані уповноваженим банком розрахунково-касові операції та надані ним банківські послуги, що здійснюються за рахунок коштів Фонду, згідно з затвердженими тарифами банку, обов'язкові платежі до бюджету у вигляді комунального податку з фонду оплати праці працівників санаторію-профілакторію за рахунок коштів Фонду, придбання дискет для подання державним органам звітів в електронному вигляді, відрядження по затвердженню кошторисів та здачі звітів про роботу санаторіїв-профілакторіїв).
Затверджується кошторис підприємством - власником санаторію-профілакторію за погодженням з виконавчою дирекцією відділення Фонду. При цьому передбачена сума витрат за рахунок коштів Фонду зменшується на суму, що надійде до санаторію-профілакторію за продані путівки. Кошти на часткове фінансування санаторію-профілакторію, відповідно до затвердженого кошторису, щомісячно перераховуються на його поточний рахунок підприємством - власником санаторію-профілакторію за рахунок нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Фонду, а також відділенням Фонду або його робочим органом на підставі укладеної угоди між власником санаторію-профілакторію та виконавчою дирекцією відділення Фонду при прийнятті рішення правлінням Фонду або його відділення про централізацію коштів Фонду для часткового фінансування санаторіїв-профілакторіїв.
На виконання даного порядку затверджувалися кошториси відповідача по справі за 2005-2006 роки, копії яких є в справі ( а.с. 9-14).
За наслідками ревізії фінансово-господарської діяльності відповідача по справі за період з 01.10.2005 року по 01.10.2006 року, викладених в акті № 632, санаторій-профілакторій "Зміна" за вказаний період отримав 25 029,38 грн. коштів на свій розрахунковий рахунок на утримання санаторію. При перевірці було з'ясовано, що відповідач допустив перевитрати виділених коштів на харчування та лікування хворих понад затверджені кошторисами, на загальну суму 9 656,42 грн. згідно розрахунків позивача, наявних у справі.
Крім того, ревізією встановлено, що за рахунок вищевказаних коштів на утримання санаторію, платіжними дорученнями № 113,114 від 14.04.2006 року відповідачем було сплачено 52,54 грн. та 0,13 грн. (всього - 52,67 грн.) штрафних санкцій відповідно, на користь управління Пенсійного фонду Соснівського р-ну м. Черкаси. Ці кошти до заліку позивачем не були прийняті ( п. 2 акту ревізії).
Пунктом 3.10 Інструкції передбачено, що кошти Фонду, які були витрачені санаторієм-профілакторієм з порушенням установленого порядку, повинні бути повернуті відділенню Фонду.
Згідно пп. 8-10 затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 6 липня 2006 р. N 84 ПОРЯДКУ зменшення планових асигнувань та повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у разі їх нецільового використання отримувачами у поточному чи минулому роках,
у разі встановлення факту нецільового використання одержувачем коштів Фонду директор виконавчої дирекції відділення Фонду протягом п'яти днів після підписання акта надсилає такому одержувачу рішення за формою, встановленою правлінням Фонду, про повернення ним до бюджету Фонду коштів у сумі, що використані не за цільовим призначенням. У разі фінансування одержувача коштів Фонду Виконавчою дирекцією Фонду таке рішення приймає директор Виконавчої дирекції Фонду. Одержувач коштів Фонду протягом 10 днів після надходження вимоги зобов'язаний перерахувати зазначену в ній суму за рахунок власних коштів до бюджету Фонду та проінформувати про це орган Фонду, від якого отримано вимогу про повернення коштів.
У разі невиконання одержувачем коштів Фонду рішення про повернення коштів робочий орган Фонду звертається в установленому порядку до суду щодо стягнення з одержувача коштів Фонду в дохід бюджету Фонду у сумі, яка була використана ним не за цільовим призначенням. Подальше фінансування такого одержувача коштів Фонду призупиняється до дня погашення вимог органу Фонду щодо повернення неправомірно витрачених коштів, крім планових асигнувань перерахованих у п. 5 цього Порядку.
У відповідності до пропозицій до акту ревізії відповідач повинен був використані не за цільовим призначенням кошти в сумі 52,67 грн. сплаченого штрафу перерахувати позивачу та зменшити фінансування санаторію на суму перевитрат на лікування і харчування в розмірі 9 656,42 грн.
Рішенням № 2 від 22.12.2006 року на підставі акту ревізії № 632 від 20.12.2006 року з відповідача було стягнуто 9 709,09 грн. коштів, як неправомірно використаних ( 9656,42+52,67).
Позивач за даним позовом просить стягнути лише 9 657,09 грн., оскільки кошти, які пішли на сплату штрафу, відповідач відшкодував позивачу добровільно в сумі 52,00 грн., як вбачається із даних фінансового звіту відповідача (відомості про проведення ревізії, а.с. 15-18).
З наданих позивачем матеріалів також вбачається, що відповідач оскаржував правомірність рішення № 2 від 22.12.2006 року, але за результатами розгляду скарги у скасуванні даного рішення відповідачу було відмовлено, а дії виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду було визнано правомірними.
Розрахунку за позовними вимогами в добровільному порядку відповідач не провів, неправомірно витрачені кошти Фонду в повній сумі не перерахував.
Заперечень проти доводів позивача відповідач суду не надав. З цих підстав позов підлягає до повного задоволення і з відповідача на користь позивача слід стягнути 9 657,09 грн. неправомірно витрачених коштів.
На підставі ст. 89,94 КАС України, з відповідача на користь Державного бюджету України слід стягнути 96,58 грн. судового збору.
Керуючись статтями 89,160,163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Санаторію-профілакторію „Зміна”, ідентифікаційний код 21368738, м. Черкаси, вул. Я Галана, 15/1:
- на користь Черкаського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності , ідентифікаційний код 21355026, м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 18 – 9 657,09 грн. як неправильно витрачених коштів.
- на користь Державного бюджету України через місцеві органи ДПІ –96,58 грн. судового збору.
Виконавчий документ видати.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку ст.. 186 КАС України.
Суддя Спаських Н.М.
Постанову підписано 11 січня 2008 року.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2008 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1268264 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Спаських Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні