Справа №521/14078/24
Номер провадження 3/521/330/25
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 квітня 2025 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді - Непоради О.М.,
за участю секретаря - Дорич А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Одесі матеріали, що надійшли з Одеської митниці ДМС України, за протоколом складеним відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, керівника ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР», зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 ,
про порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України,
за участю сторін провадження:
представника Одеської
митниці ДМС України - Євдокимова Д.А.,
представника ОСОБА_1 - адвоката Ковташ Д.М.,
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0731/50000/24 від 04.07.2024 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 26.06.2024 на адресу Одеської митниці надійшла заява № 3 «про надання дозволу на проведення фізичного огляду товарів та інших предметів» (вх. Одеської митниці № 1736/13/28.5 від 26.06.2024) від керівника ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР» (код ЄДРПОУ 44972273) ОСОБА_1 .
27.06.2024 після проведення фізичного огляду товарів декларантом ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР» (код ЄДРПОУ 44972273) ОСОБА_1 , яка є керівником даного підприємства, до митного оформлення подано митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером № 24UA500500022669U9, на 11 товарів «Іграшки, ігри; їх частини та приладдя», в тому числі товар № 1 завлено наступним найменуванням та описом:
Товар № 1 «Ігри, які приводяться в дію за допомогою жетонів, - ігрові автомат із екраном -VR shark -2шт, розібрані для зручності транспортування…» код товару згідно з УКТ ЗЕД 95043101000 (ставка мита 0%).
27.06.2024 посадовими особами митного органу проведено митний огляд товарів за МД № 24UA500500022669U9 та встановлено невідповідність по товару № 1 найменування, опису та коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
За результатом митного огляду (акт № 24UA500500022669U9 від 28.06.2024) винесено рішення про визначення коду товару № КТ-UA500000-0044-2024 від 01.07.2024 згідно чого заявлений товар № 1 «Ігри, які приводяться в дію за допомогою жетонів, - ігрові автомат із екраном -VR shark -2шт, розібрані для зручності транспортування…» код товару згідно з УКТ ЗЕД 95043101000 (ставка мита 0%), передбачено класифікувати за кодом товару 9508240000 (ставка мита 10%).
Згідно рішення про визначення коду товару № КТ-UA500000-0044-2024, найменування та опис товару № 1 (гр. 31) МД № 24UA500500022669U9 «Ігри, які приводяться в дію за допомогою жетонів, - ігрові автомат із екраном -VR shark 2 шт, розібрані для зручності транспортування…» змінений на «Атракціон віртуальної реальності VR shark- являє собою симулятор руху в комплекті: стенд з екраном та модулем прийому жетонів, окуляри віртуальної реальності, платформа з двома сидіннями, які рухаються відповідно до видовищ і дій на атракціоні».
Крім того, декларантом ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР» ОСОБА_1 відповідно до гр. 44 МД № 24UA500500022669U9 подано документи з технічним описом, в яких зазначений товар як «Атракціон віртуальної реальності VR shark», що свідчить про обізнаність декларанта щодо дійсного найменування та опису товару.
02.07.2024 керівником ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР» ОСОБА_1 до Одеської митниці надано лист № 1-07/2024, в якому погоджується з рішенням про визначення коду товару № КТ-UA500000-0044-2024 та порушенням митних правил.
Відповідно до «Інструкції про порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документу» затвердженої наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 № 651 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684) декларант зобов`язаний заявити точні відомості про товар у митній декларації.
Тобто, декларант зобов`язаний заявити відомості про товари, які мають містити достатній перелік інформації для їх розпізнання та однозначного віднесення до коду згідно з УКТ ЗЕД у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення, згідно з основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД.
Відповідно до МД № 24UA500500022669U9 в графі 14 «декларант/представник» - ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР» (код ЄДРПОУ 44972273), а в графі 54 «підпис і прізвище декларанта» - ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).
Таким чином, декларант ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР» (код ЄДРПОУ 44972273) ОСОБА_1 було порушено процедуру декларування товарів, передбачену ст. 257 МК України та не було заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що призвело до порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України.
На підставі вищевказаних обставин, у відношенні ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймала, однак приймав участь її захисник, який надав пояснення по суті складеного протоколу та просив провадження по справі закрити, у зв`язку з відсутністю в діях особи складу адміністративного правопорушення.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності згідно чинного законодавства.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази у їх сукупності, вислухавши думку учасників процесу, суд не знаходить достатніх підстав для визнання особи винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, за кваліфікуючими ознаками: недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, виходячи з наступного.
З матеріалів справи встановлено, що 27.06.2024 ОСОБА_1 , як декларантом, для митного оформлення в режимі імпорт (випуск у вільний обіг) товарів «Іграшки, ігри, їх частини та приладдя» подано до Одеської митниці електронну митну декларацію (далі - ЕМД) №24UA500500022669U9, а також товаросупровідні й комерційні документи (графа 44 ЕМД), зокрема: зовнішньоекономічний договір (контракт) № РС-05/09 від 05.09.2023, рахунок-фактура (invoice) № РС-05/09-024 від 21.04.2024, пакувальний лист № РС-05/09-024 від 21.04.2024, коносамент № SZYH24044020 від 05.05.2024, міжнародна автотранспортна накладна (CMR) № 839 від 24.06.2024, декларація про походження товару № РС-05/09-024 від 21.04.2024, додаткова угода № 1 від 17.06.2024 до контракту № РС-05/09 від 05.09.2023, договір комісії № 03/06-2 від 03.06.2024, тощо.
За умовами вищезазначеного зовнішньоекономічного контракту № РС-05/09, який укладений 05.09.2023 між компанією «STARNINE SALES LIMITED» (Китай; Продавець) та ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР» (Україна; Покупець) встановлено, що: «Цей Контракт є основним і вирішує загальні положення й принципи спільної роботи Продавця й Покупця. Продавець продає, а Покупець купляє Товар (товари народного вжитку) згідно з інвойсами до Контракту на кожну поставку. Вид, кількість, ціна, вартість Товару, узгоджується між Продавцем і Покупцем і фіксується в інвойсах до Контракту. На кожну партію Товару Продавець зобов`язується надати наступні документи: інвойс, товаротранспортну накладну чи телекс-реліз (морський коносамент)».
В інвойсі № РС-05/09-024 від 21.04.2024, який поданий до митного оформлення були наведені відомості щодо: найменування та адреси Продавця (компанії «STARNINE SALES LIMITED») та Покупця (ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР»), контракт № РС-05/09 від 05.09.2023, умови поставки товарів CFR IZMAIL, країна походження товарів Китай, умови платежу, а також описи, кількість, одиниці виміру, ціни за одиницю, загальна вартість, інші відомості щодо товарів 20 найменувань, серед яких, зокрема, зазначений товар № 1 «Ігрові автомати / Amusement machines», кількість 2 одиниці, ціна за одиницю 1 932,00 доларів США; загальна сума 3 864,00 доларів США.
Згідно з ч. 3 ст. 335 МК України, Порядку 631 та Порядку 651 - для здійснення митного оформлення товарів декларант подає до підрозділу митного оформлення митну декларацію, рахунок або інший документ, який визначає вартість товару (інвойс), а у разі поміщення товарів у митний режим імпорту в графі 31 митної декларації зазначаються відомості про найменування та кількість товару згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару, тобто згідно з інвойсом.
Таким чином, від декларанта, як учасника правовідносин, пов`язаних з митним оформленням та декларуванням товарів, вимагається діяти виключно з додержанням встановленого Митним кодексом та іншими нормативними актами порядку, а саме заявляти відомості щодо найменування товарів, їх кількості та ін. згідно з рахунком (інвойсом) або іншим документом, що визначає вартість товару.
Заповнення ЕМД № 24UA500500022669U9 та визначення коду товарів згідно з УКТЗЕД ОСОБА_1 здійснювалось шляхом відображення відомостей (опису, найменування, вагових, кількісних, вартісних характеристик товарів) із товаросупровідних та комерційних документів, складених компанією-контрагентом «STARNINE SALES LIMITED», відповідно до попередньо досягнутих домовленостей, а також з урахуванням експортної митної декларації країни відправлення (Китай) № 516620240664351210 від 25.04.2024 (у якій вказаний код товару № 2 "VR маленька біла акула", згідно Гармонізованої систему опису та кодування товарів (код HS) 9504 30 10 00, який у відповідності до положень параграфу 1 статті 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів (дата підписання: 14.06.1983, дата приєднання України: 17.05.2002) на рівні перших шести знаків співпадає з кодом товару № 1 згідно з УКТЗЕД 9504 30 10 00, який зазначений у митній декларації (МД) № 24UA500500022669U9 від 27.06.2024, яка була подана до Одеської митниці, що підтверджує правильність класифікації декларантом ввезеного товару за кодом УКТЗЕД 9504 30 10 00, копія з перекладом надається).
Таким чином, ОСОБА_1 під час внесення відомостей до декларації щодо найменування, опису, кількості та інших характеристик товарів були виконані вимоги Митного кодексу та Порядку 651.
Так, в ЕМД № 24UA500500022669U9 декларантом було заявлено всього 11 найменувань товарів, серед яких у графі 31 був наведений наступний опис товару № 1: «Ігри, які приводяться в дію за допомогою жетонів, - ігрові автомати з екраном - VR shark 2 шт., розібрані для зручності транспортування. Торговельна марка: нема даних. Країна виробництва: CN. Виробник: нема даних», вага брутто 800 кг, нетто 700 кг, код згідно з УКТ ЗЕД 9504 30 10 00 (ставка ввізного мита 0%);
В ході здійснення митного контролю, 27.06.2024 Одеська митниця надіслала декларанту електронне повідомлення, в якому інформувала про необхідність пред`явлення товарів, заявлених за митною декларацією (МД) № 24UA500500022669U9 від 27.06.2024 для митного огляду.
28.06.2024 Одеською митницею проведений частковий митний огляд товару, що підтверджується Актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № 24UA500500022669U9 від 28.06.2024.
У графі 8.3.4 «Інформація щодо виконаних завдань та виявлених невідповідностей» Акту зазначено: «опис товару відповідає графі 31 даної МД, однак виникли сумніви щодо коду товару № 1 згідно УКТЗЕД, оскільки товар являє собою екран на стенді з модулем прийому жетонів та перемішується в комплекті з окулярами віртуальної реальності. Можливий код УКТЗЕД товару № 1 є код згідно УКТЗЕД 8528».
У зв`язку з чим, 01.07.2024 відділом класифікації товарів Одеської митниці (спеціалізований підрозділ) прийнято рішення щодо класифікації товарів №24UA50050000044-КТ від 01.07.2024, яким заявлений код УКТЗЕД товару № 1 95043010 00 змінений на код УКТ ЗЕД - 9508 24 00 00 та наведений наступний опис товару № 1: «Атракціон віртуальної реальності VR shark - являє собою стимулятор руху в комплекті: стенд з екраном та модулем прийому жетонів, окуляри віртуальної реальності, платформа з двома сидіннями, які рухаються відповідно до видовищ і дій на атракціоні».
Зважаючи на зміну коду товару № 1 (згідно з рішенням щодо класифікації товарів) посадовою особою Одеської митниці зроблено правовий висновок про те, що в діях ОСОБА_1 є склад порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України «Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення» (не заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України), у зв`язку з чим, 04.07.2024 відносно неї складено відповідний протокол про адміністративне правопорушення.
Однак, як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 при визначення коду товару, діяла у відповідності до правил інтерпретації УКТ ЗЕД про що також було повідомлено Одеську митницю листом №2-07/2024 від 02.07.2024 (копія надається) ще до складання протоколу, а саме: згідно з пунктом (а) примітки 6 до групи 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя» пояснення до товарної позиції 9508 Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 № 543, товар «Ігрові автомати з екраном - VR shark -2шт», який являє собою консоль для відеоігор, має екран та приводиться в дію за допомогою монет або жетонів, не може бути класифікований у Позиції 9508, незважаючи на те, що в торгівельному побуті може назватися «Атракціон», з точки зору класифікації до атракціонів відноситись не може, тому що найбільш конкретне описано в позиції з кодом 9504301000».
Так, в митній декларації (МД) №24UA500500022669U9 від 27.06.2024, ОСОБА_1 класифікувала ввезенийна митнутериторію Українитовар №1за кодомзгідно зУКТ ЗЕД 9504301000 «Консолі та обладнання для відеоігор, настільні або кімнатні ігри, включаючи столи для гри у пінбол, більярд, спеціальні столи для казино та автоматичне обладнання для боулінгу, гральні автомати, що приводяться у дію за допомогою монет, банкнот, банківських карток, жетонів або будь-яких інших способів оплати: - інші ігри, які приводяться в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карток, жетонів або аналогічних засобів оплати, за винятком автоматичного устаткування кегельбанів: - - ігри з екраном)».
В примітці1до підпозиційгрупи 95«Іграшки,ігри таспортивний інвентар;їх частинита приладдя»розділу ХХ«Різні промисловітовари» Митноготарифу України,зазначено,що допідпозиції 950450не включаються консолі або обладнання для відеоігор, які приводяться в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карток, жетонів або аналогічними засобами оплати (підпозиція 950430).
Примітка 1 до підпозицій групи 95, відносить консолі або обладнання для відеоігор, які приводяться в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карток, жетонів або аналогічними засобами оплати до підпозиції 950430 УКТЗЕД.
Враховуючи викладене,під часвіднесення товарудо товарноїпідкатегорії УКТЗЕД 9504301000декларант виходивз того,що утоварній підкатегорії УКТЗЕД 9504301000 міститься більш конкретний опис товару, а також з характеристик товару, які є визначальними для його класифікації відповідно до УКТЗЕД, а саме:
1) основна функція товару полягає в тому, що він призначений для ігрових цілей; 2) приводиться в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карток, жетонів або аналогічних засобів оплати;
3) наявність екрану (ігри з екраном).
Правильність віднесеннядекларантом товарудо товарноїпідкатегорії УКТЗЕД 9504301000 підтверджується наступними документами, що були подані декларантом до Одеської митниці разом з митною декларацією (МД) №24UA500500022669U9 від 27.06.2024:
1) в інвойсі №РС-05/09-024 від 21.04.2024 зазначений товар №1 "Ігрові автомати / Amusement machines", 2 одиниці, ціна за одиницю 1932,00 доларів США; загальна сума 3864,00 доларів США;
2) в пакувальному листі №РС-05/09-024 від 21.04.2024 зазначений товар №1 "Ігрові автомати з екраном - VR", кількість 2 шт., вага нетто 700,00 кг, вага брутто 800 кг, та наведений код товару згідно Гармонізованої системи опису та кодування товарів 9504301000, який співпадає з кодом товару №1 у митній декларації (МД) №24UA500500022669U9 від 27.06.2024;
3) в графі "Description of packages and goods" (опис упаковки та товарів) коносаменту №SZYH24044020 від 05.05.2024 наведена назва товару "Amusement machines" (ігрові автомати).
Також правильність віднесення декларантом товару до товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 9504301000 підтверджується інформацією, отриманою в результаті проведення часткового митного огляду товарів, та внесеною до графи 8.3.4 Акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №24UA500500022669U9 від 28.06.2024, а також наявною на цифрових фотографіях, зроблених під час проведення огляду.
Під час проведення митного огляду встановлені наступні характеристики вищевказаного товару: наявність модуля для прийому жетонів, який підтверджує факт того, що товар приводиться в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карток, жетонів або аналогічних засобів оплати; наявність екрану.
Виявлене під час проведення митного огляду переміщення товару в комплекті разом з окулярами віртуальної реальності не свідчить про помилки під час класифікації товару декларантом, оскільки відповідно до примітки 3 до групи 95 "Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя" розділу ХХ "Різні промислові товари" Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19.10.2022 № 2697-ІХ, за умови дотримання положень примітки 1 до цієї групи частини і приладдя, призначені виключно або головним чином для використання разом з товарами цієї групи, класифікуються разом з цими товарами.
Крім того, правильність віднесення декларантом товару до товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 9504301000 підтверджується інформацією з мережі Інтернет щодо характеристик атракціону віртуальної реальності ОСОБА_2 , в якій зокрема, зазначено наступне: "Кількість інтерактивних ігор: 84… …Атракціон віртуальної реальності VR Shark готовий ігровий VR стенд, який можна встановити у вибране місце для ведення бізнесу. У комплект поставки атракціону входить все необхідне обладнання для старту проекту від VR шолома до програмного забезпечення та ліцензійних ігор".
Таким чином, надана декларантом до Одеської митниці додаткова інформація підтверджувала основну функцію ввезеного позивачем на митну територію України товару, яка полягає в тому, що він призначений для ігрових цілей.
В рішенні щодо класифікації товарів №24UA50050000044-КТ від 01.07.2024, Одеська митниця визначила код товару згідно УКТЗЕД 9508240000.
Відповідно до Митного тарифу України, товарна позиція 9508 має назву "Пересувні цирки та пересувні звіринці; атракціони парку розваг та атракціони аквапарку; ярмаркові атракціони, зокрема тири; пересувні театри".
Відповідно до примітки 6 до групи 95 "Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя" розділу ХХ "Різні промислові товари" Митного тарифу України, у товарній позиції 9508: (a) вираз "парк розваг (парк атракціонів, тематичний парк)" означає пристрій або комбінацію пристроїв або обладнання, які перевозять, передають або направляють людину або людей над/або через фіксований або обмежений маршрут, включаючи водотоки, або в межах визначеної зони для основних цілей розваги або розважальної програми. Такі атракціони можна поєднувати в парку розваг, тематичному парку, аквапарку чи ярмарку. Ці атракціони парку розваг не включають обладнання такого типу, яке зазвичай встановлюється на прибудинкових територіях або дитячих майданчиках… До цієї товарної позиції не включається обладнання, яке більш конкретно описане в інших товарних позиціях УКТ ЗЕД.
Крім того, в поясненнях до товарної позиції 9508, що містяться в Поясненнях до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 № 543, зазначено, що атракціони парку розваг та атракціони аквапарку цієї товарної позиції, включають:
1 Американські гірки. У них використовується спеціальний автомобіль, у якому водій сидить і фіксується під час транспортування по доріжці, яка піднімається та опускається за розробленими моделями, іноді з одним або кількома інверсіями (наприклад, вертикальними петлями). Американські гірки можуть мати одну машину або кілька машин.
2 Каруселі, гойдалки. Вони працюють на одному рівні над контрольованим фіксованим курсом або доріжкою.
3 Бампер машини (автодром).
4 симулятори руху (зокрема 4-D кінотеатри) та динамічні театри. Це атракціони з платформою для сидіння, де глядачам показують фільм або іншим чином переживають віртуальну реальність, а їхні сидіння рухаються відповідно до видовищ і дій на атракціоні.
5 Водні атракціони. Система циркуляції води використовується для приведення в рух чи змащення користувача на спеціально побудованій доріжці, де дія атракціону передбачає можливе й цілеспрямоване занурення тіла користувача повністю або частково у воду.
6 Атракціони аквапарку. Вони характеризуються певною зоною, пов`язаною з водою, але без спеціально побудованої доріжки. Вони можуть включати гірки, компоненти для водних ігор, на які можна підніматися та стійкі до підйому, складені конструкції для водних ігор, засоби керування користувачами, водні розпилювачі, фонтани, хвилеподібні елементи, річки для відпочинку та вихрові басейни.
До цієї товарної позиції не включаються:
c) ігрові автомати, що приводяться в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карт, жетонів або інших засобів оплати (товарна позиція 9504).
Примітка 6 до групи 95 "Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя" розділу ХХ "Різні промислові товари" Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19.10.2022 № 2697-ІХ містить положення про те, що до товарної позиції 9508 не включається обладнання, яке більш конкретно описане в інших товарних позиціях УКТ ЗЕД.
В поясненнях до товарної позиції 9508, які наведені в Поясненнях до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 № 543 прямо вказано на те, що до товарної позиції 9508 не включаються ігрові автомати, що приводяться в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карт, жетонів або інших засобів оплати (товарна позиція 9504).
Опис товару та його визначальні характеристики, які містяться в інвойсі №РС-05/09-024 від 21.04.2024, в пакувальному листі №РС-05/09-024 від 21.04.2024, в коносаменті №SZYH24044020 від 05.05.2024, в інформації з мережі Інтернет щодо характеристик атракціону віртуальної реальності VR Shark, та встановлені в Акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №24UA500500022669U9 від 28.06.2024, дозволяють прийти до висновку про те, що ввезений декларантом на митну територію України товар (товар №1 у митній декларації (МД) №24UA500500022669U9 від 27.06.2024 "1. Ігри, які приводяться в дію за допомогою жетонів, - ігрові автомати з екраном - VR shark") більш конкретно описується в товарній позиції 9504, в товарній підкатегорії згідно УКТ ЗЕД 9504301000, оскільки його основна функція полягає в тому, що він призначений для ігрових цілей; він приводиться в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карток, жетонів або аналогічних засобів оплати; у нього наявний екран (гра з екраном).
Визначена Одеською митницею в рішенні щодо класифікації товарів №24UA50050000044-КТ від 01.07.2024 (рішенні про визначення коду товару №КТ-UA500000-0044-2024 від 01.07.2024) товарна позиція 9508, товарна підкатегорія згідно УКТЗЕД 9508240000 містить загальний опис товару (атракціони парку розваг; симулятори руху (зокрема 4-D кінотеатри) та динамічні театри), який не враховує визначальних характеристик товару: його призначення для ігрових цілей; приведення його в дію за допомогою монет, банкнот, банківських карток, жетонів або аналогічних засобів оплати; наявність у нього екран (гра з екраном).
Однією з визначальних характеристик товару є те, що його основна функція полягає в тому, що він призначений для ігрових цілей (тобто він дозволяє гравцю управляти віртуальною реальністю за допомогою пристроїв, які імітують справжні), в той час як вищенаведені пояснення до товарної позиції 9508 містять інші характеристики, які відмінні від ввезеного на митну територію України товару можливість лише переживати віртуальну реальність (або дивитися фільм), в них не вказано на можливість управляти віртуальною реальністю за допомогою відповідних пристроїв.
Отже, ввезений декларантом на митну територію України товар (товар №1 у митній декларації (МД) №24UA500500022669U9 від 27.06.2024 "1. Ігри, які приводяться в дію за допомогою жетонів, - ігрові автомати з екраном - VR shark") не відповідає характеристикам товару, які наведені у товарної позиції 9508, товарна підкатегорія згідно УКТЗЕД 9508240000.
Таким чином, Одеська митниця під час прийняття рішення щодо класифікації товарів №24UA50050000044-КТ від 01.07.2024 та складання протоколу про порушення митних правил № 0731/50000/24 від 04.07.2024 не прийняла до уваги того, що у відповідності до правил 1, 3а, 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, які містяться у Митному тарифі України, приміток до групи 95 "Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя" розділу ХХ "Різні промислові товари" Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19.10.2022 № 2697-ІХ, Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, що затверджені наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 №543, опис товару та його визначальні характеристики, які містяться в документах, наданих декларантом до митниці разом з митною декларацією (МД) №24UA500500022669U9 від 27.06.2024 та додатково, та встановлені в Акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №24UA500500022669U9 від 28.06.2024, дозволяють класифікувати ввезений товар за кодом УКТЗЕД 9504301000, оскільки ввезений товар відповідає опису, наведеному в товарній підкатегорії 9504301000, що більш чітко його описує, цей опис є конкретнішим ніж той, за яким ідентифікація товару менш повна (товарна підкатегорія 9508240000).
Крім того, рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25.11.2024 року (справа № 420/31915/24), визнано протиправним та скасовано рішення Одеської митниці щодо класифікації товарів №24UA50050000044-КТ від 01.07.2024, яким було змінено код товару ТОВ «ПОЛІПРОМ КОНТУР» з 9504 30 10 00 на 9508 24 00 00.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20.03.2025 року вказане рішення суду першої інстанції залишено без змін, а апеляційну скаргу Одеської митниці залишено без задоволення (копії рішень надаються).
Таким чином, рішення Одеської митниці щодо зміни коду товару, яке було підставою для складання протоколу про порушення митних правил № 0731/50000/24 від 04.07.2024 визнано протиправним та скасовано.
Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Наявність ознак складу правопорушення (об`єкт, об`єктивна сторона, суб`єкт та суб`єктивна сторона) є обов`язкова для кваліфікації конкретного діяння як порушення митних правил.
Об`єктивною стороною адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України є незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
За диспозицією вказаної статті відповідальність може наступати лише у випадку, коли особі відомі усі необхідні реквізити товару, що підтверджуються відповідними документами, однак особа їх не декларує за встановленою формою.
Справа про порушення митних правил може бути заведена тільки в тому випадку, коли є достатні дані, які свідчать про наявність ознак правопорушення.
За змістом ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно матеріальну шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Аналогічні вимоги також закріплені в ст. 489 МК України.
Один з основних принципів забезпечення вирішення спорів у публічно-правовій сфері, зокрема, між суб`єктом приватного права і суб`єктом владних повноважень, передбачає, що останній зобов`язаний забезпечити доведення в суді правомірності свого рішення, дії або бездіяльності, оскільки, в протилежному випадку, презюмується, що вони є протиправними.
Аналогічну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 31.01.2019 року по справі № 760/10803/15-а (адміністративне провадження № К/9901/19074/18).
Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності (ст. 245 КУпАП).
Статтею 495 МК України та статтями 251, 252 КУпАП встановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Докази по справі мають бути належними та допустимими. Належний доказ - це доказ, зміст якого відтворює фактичну обставину, що має значення для правильного вирішення справи. До того ж фактичні дані - це дані, які маючи зв`язок із фактами предмета доведення, здатні підтвердити існування чи відсутність доказуваних фактів. Допустимим вважається той доказ, який був отриманий у встановленому законом порядку і передбаченими способами, а також, коли законодавець допускає його використання.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що матеріали справи не містять, а працівниками митниці не доведено наявність в діях гр. ОСОБА_1 суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
Статтею 62 Конституції України визначено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях.
Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Положеннями ч. 2 ст.19 Конституції України закріплено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 247 КУпАП передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, зокрема у разі відсутності події та складу адміністративного правопорушення.
Отже, суд, аналізуючи вищевикладені обставини, враховуючи наведені норми та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним в ст. 62 Конституції України (тобто, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів), вважає, що вина особи у скоєні адміністративного правопорушення не доведена, а тому провадження по справі підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю у діях особи складу адміністративного правопорушення.
Згідно ч. 2 ст. 528 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.
На підставі вищевикладеного та керуючисьст. 62 Конституції України, п.1 ст.247, ст. ст.283,284 КУпАП, ст.ст.268,460,472,527,528,529 МК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за протоколом про порушення митних правил №0731/50000/24, щодо притягнення останньої до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України, закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, в зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
Вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0731/50000/24 від 04.07.2024 року товар, повернути ОСОБА_1 , або уповноваженій нею особі, в установленому законом порядку, для подальшого митного оформлення.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя: О.М. Непорада
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2025 |
Оприлюднено | 28.04.2025 |
Номер документу | 126843177 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Непорада О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні