Ухвала
від 24.04.2025 по справі 420/38360/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

24 квітня 2025 р.м. ОдесаСправа № 420/38360/24

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Джабурія О.В.

суддів - Вербицької Н.В.

- Кравченка К.В.

розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2025 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» звернулось з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 02.01.2025 року, просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.11.2024 року №130126 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» критеріям ризиковості платника податку, на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податків;

- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» (код ЄДРПОУ 43737817) податкові накладні, реєстрація яких була зупинена на підставі рішень №77748 від 21.06.2024 року та №130126 від 26.11.2024 року, згідно із реєстром датою їх фактичного подання.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2025 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» (65027, м.Одеса, вул.Мала Арнаутська, буд.66, код ЄДРПОУ 437378117) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 44069166) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково.

Визнано протиправним та скасованорішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 26.11.2024 р. № 130126 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» (код ЄДРПОУ 437378117) критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язано Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 44069166) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» (код ЄДРПОУ 437378117) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнуто з Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» (65027, м.Одеса, вул.Мала Арнаутська, буд.66, код ЄДРПОУ 437378117) судовий збір у сумі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп.

В решті позовних вимог відмовлено.

21.04.2025 року на вказане рішення суду Головне управління ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу. Апелянт просить суд скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2025 року та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог ТОВ «ЛЕНД ГРАНД» в повному обсязі.

Крім того, разом з апеляційною скаргою, апелянтом подана заява про поновлення строку на апеляційне оскарження, згідно якого апелянт просить суд заяву про поновлення процесуальних строків на апеляційне оскарження Головним управлінням ДПС в Одеській області рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27.02.2025 року по справі №420/38360/24 - задовольнити; поновити Головному управлінню ДПС в Одеській області строки на апеляційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27.02.2025 року по справі №420/38360/24; відкрити апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27.02.2025 року по справі №420/38360/24 .

В обґрунтування клопотання апелянт зазначає наступне.

Головне управління ДПС в Одеській області, не погоджуючись з рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27.02.2025 року, звернулося у межах, визначених приписами КАС України строків, з апеляційною скаргою до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

П`ятий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 24.03.2025 року залишив апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області без руху з наданням строку у десять днів з дня вручення копії ухвали для усунення зазначених в ухвалі недоліків, а саме, для надання документу про сплату судового збору.

Однак, на превеликий жаль, у встановлений ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 24.03.2025 року строк, Головне управління ДПС в Одеській області не мало можливості надати платіжне доручення до суду, через відсутність коштів на реєстраційному рахунку по КЕКВ 2800 КПКВК 3507010, який і призначений для справляння платежів по судовому збору.

Відповідні обставини спричинені досить обмеженим фінансуванням державних органів, про що до речі, також не на словах відомо і судовим органам, тому оскільки відповідач не є розпорядником бюджетних коштів, а тим більше на відповідних рахунках взагалі були відсутні кошти для сплати судового збору, відповідач фактично був обмежений у своєчасній реалізації свого права на апеляційний перегляд судового рішення.

Таким чином, через не усунення недоліків апеляційної скарги у строк, визначений ухвалою від 24.03.2025 року, П`ятий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 17.04.2025 року повернув апеляційну скаргу Головному управлінню ДПС в Одеській області.

У той же час, апелянту було роз`яснено його право на повторне звернення з апеляційною скаргою.

Таким чином, Головне управління ДПС в Одеській області, вважає за необхідне скористатися наданими правами та повторно звернутися до П`ятого апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, при цьому не нехтуючи наданими процесуальними правами, у межах розумних строків реагуючи на попередню ухвалу про повернення апеляційної скарги.

Згідно з вимогами ч.4 ст.5 КАС України визначається, що суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України, а ч.5 цієї ж статті встановлює, що ніхто не може бути позбавлений права на участь у розгляді його справи у визначеному цим кодексом порядку.

Відповідно до частини 3 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, строк на апеляційне оскарження може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених ч.2 ст.299 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 299 незалежно від поважності причин пропуску строку на апеляційне оскарження суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у разі, якщо апеляційна скарга прокурора, суб`єкта владних повноважень подана після спливу одного року з дня складення повного тексту судового рішення, крім випадків подання апеляційної скарги суб`єктом владних повноважень у справі, про розгляд якої він не був повідомлений або до участі в якій не був залучений, якщо суд ухвалив рішення про його права та (або) обов`язки.

У статті 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, у тому числі й органів державної влади.

Стаття 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція) гарантує право на справедливий і публічний розгляд справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Так, у справі Delcourt v. Belgium Суд зазначив, що «у демократичному суспільстві у світлі розуміння Конвенції, право на справедливий суд посідає настільки значне місце, що обмежувальне тлумачення статті 6 не відповідало б меті та призначенню цього положення».

У справі Bellet V. France Суд зазначив, що «стаття 6 § 1 Конвенції містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права».

Як свідчить позиція Суду у багатьох справах, основною складовою права на суд є право доступу, в тому розумінні, що особі має бути забезпечена можливість звернутись до суду для вирішення певного питання, і що з боку держави не повинні чинитись правові чи практичні перешкоди для здійснення цього права.

У своїй практиці Європейський суд неодноразово наголошував, що право на доступ до суду, закріплене у 6 § 1 Конвенції, не є абсолютним: воно може бути піддане допустимим обмеженням, оскільки вимагає за своєю природою державного регулювання. Держави-учасниці користуються у цьому питанні певною свободою розсуду. Однак Суд повинен прийняти в останній інстанції рішення щодо дотримання вимог Конвенції; він повинен переконатись у тому, що право доступу до суду не обмежується таким чином чи такою мірою, що сама суть права буде зведена нанівець. Крім того, подібне обмеження не буде відповідати ст. 6 § 1, якщо воно не переслідує легітимної мети та не існує розумної пропорційності між використаними засобами та поставленою метою (див. Prince Flans- Adam II of Liechtenstein v. Germany).

У справі «Іліан проти Туреччини» Європейський суд з прав людини зазначив, що правило встановлення обмежень доступу до суду у зв`язку з пропуском строку звернення повинно застосовуватися з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму, воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру.

Також, за аналогічних підстав Верховний Суд поновлював контролюючому органу строки на касаційне оскарження судових рішень та відкривав касаційне провадження, для прикладу ухвалою Верховного Суду від 18.08.2022 року по справі №420/13363/21, по справі №420/7946/22, також ухвалою Верховного Суду від 09.10.2020 року по справі №420/5269/19.

Крім того, по вищенаведеним справам Верховний Суд декілька разів повертав касаційні скарги, але у подальшому поновлював строки та відкривав провадження, при цьому зазначав:

«Беручи до уваги, що в силу частини восьмої статті 169, частини другої статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України повернення касаційної скарги не позбавляє права повторного звернення з касаційною скаргою в порядку, встановленому законом, Верховний Суд, керуючись частиною третьою статті 329 Кодексу адміністративного судочинства України, приходить до висновку про наявність підстав для поновлення строку на касаційне оскарження рішення».

Таким чином, з урахуванням наведеного, колегія суддів вважає за можливе поновити строк на апеляційне оскарження судового рішення.

З огляду на зазначене, перешкоди для прийняття апеляційної скарги та відкриття апеляційного провадження П`ятим апеляційним адміністративним судом відсутні.

Відповідно до вимог ч.3 ст.296 КАС України, апеляційна скарга може містити клопотання особи про розгляд справи за її участі. За відсутності такого клопотання вважається, що особа не бажає брати участі у судовому засіданні суду апеляційної інстанції.

Згідно до вимог ч.ч.1, 3 ст.304 КАС України учасники справи мають право подати до суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу в письмовій формі протягом строку, встановленого судом апеляційної інстанції в ухвалі про відкриття апеляційного провадження. У відзиві на апеляційну скаргу може міститися клопотання особи про розгляд справи за її участі. За відсутності такого клопотання вважається, що особа не бажає брати участі у судовому засіданні суду апеляційної інстанції.

Відповідно до вимог ст.311 КАС України у разі відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю або неприбуття жодного з цих учасників у судове засідання, справу буде розглянуто в порядку письмового провадження.

Відповідно до вимог ч.6, ч.8 ст.18 КАС України, особа, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, подає процесуальні та інші документи, письмові та електронні докази, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами, з використанням власного електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Згідно з вимогами ч.7 ст.18 КАС України особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Оскільки сторони мають реєстрацію в електронних кабінетах в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або в її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд апеляційної інстанції проводитиме розгляд справи за матеріалами у змішаній формі.

Керуючись ст.ст.295, 296, 300, 301, 321, 325, 328 КАС України, суд апеляційної інстанції, -

У Х В А Л И В :

Поновити Головному управлінню ДПС в Одеській області строк апеляційного оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2025 року.

Відкрити апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2025 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

В порядку ч.3 ст.300 КАС України витребувати з Одеського окружного адміністративного суду матеріали справи №420/38360/24, необхідні для розгляду апеляційної скарги Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2025 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ГРАНД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Запропонувати учасникам справи, у строк протягом 10 днів, з дня отримання копії апеляційної скарги та / або копії ухвали про відкриття апеляційного провадження у справі, надати відзив на апеляційну скаргу з використанням Електронного кабінету в підсистемі «Електронний суд», з урахуванням вимог ст.18, ч.9, ч.10 ст.44 КАС України, який має відповідати вимогам ст.304 КАС України (з наданням доказів надсилання (надання) копій відзиву та доданих до нього документів іншим учасникам справи).

Надіслати особам, які беруть участь у справі, копії ухвали про відкриття апеляційного провадження та копії апеляційної скарги та інформацію про їхні права та обов`язки з використанням Електронного кабінету в підсистемі «Електронний суд».

Явка сторін не є обов`язковою і не перешкоджає апеляційному розгляду справи.

Визначити, що розгляд апеляційної скарги у справі здійснюватиметься П`ятим апеляційним адміністративним судом у змішаній формі відповідно до вимог п.112 Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішення Вищої ради правосуддя 17.08.2021 року №1845/0/15-21.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач О.В. ДжабуріяСудді К.В. Кравченко Н.В. Вербицька

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2025
Оприлюднено28.04.2025
Номер документу126853004
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/38360/24

Ухвала від 24.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 24.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 17.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 07.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 24.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 27.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні