П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 квітня 2025 р.м. ОдесаСправа № 420/20524/24
Перша інстанція: суддя Потоцька Н.В.,
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача Турецької І. О.,
суддів Лук`янчук О. В., Єщенка О. В.
розглянувши, в порядку письмового провадження, апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2024 року у справі за позовом адвоката Хараїм Ольги Валеріївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії
В С Т А Н О В И В:
Короткий зміст позовних вимог.
У червні 2024 року адвокат Хараїм О. В., діючи в інтересах ОСОБА_1 , звернулась до суду першої інстанції з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (далі ГУ ПФУ в Херсонській області), в якому просила:
-визнати протиправними дії щодо припинення нарахування та виплати раніше проіндексованої пенсії на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 № 118 та від 24.02.2023 № 168;
-зобов`язати здійснити перерахунок та виплату раніше призначеної пенсії за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-XII (далі Закон №2262-XII) з урахуванням індексацій на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 № 118 «Про індексацію пенсій та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році» та постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2023 № 168 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році», починаючи з 01.06.2024 з урахуванням раніше виплачених сум.
В обґрунтування позовних вимог адвокат Хараїм О. В. зазначила, що її довірителька перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Херсонській області та отримує пенсію, призначену відповідно до Закону №2262-XII.
01.03.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 №118 «Про індексацію пенсій та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році» (далі Постанова №118), якою передбачено здійснення пенсіонерам індексації пенсій.
01.03.2023 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2023 № 168 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році» (далі Постанова №168), якою передбачено здійснення пенсіонерам індексації пенсій.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12.02.2024 у справі №420/34749/23 зобов`язано ГУ ПФУ в Херсонській області провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії за вислугу років, відповідно до Закону №2262-XII, на підставі довідок Департаменту з питань виконання кримінальних покарань № 9/3- 2789 від 17.11.2023 починаючи з 01.02.2020, № 9/3-2790 від 17.11.2023 починаючи з 01.02.2021, № 9/3-2792 від 17.11.2023 починаючи з 01.02.2023, з урахуванням виплачених сум.
У зв`язку з отриманням позивачкою у червні 2024 року пенсії у меншому розмірі ніж у попередні місяці, 06.06.2024 представник позивачки звернулась з адвокатським запитом до ГУ ПФУ в Херсонській області і просила повідомити за яких правових підстав ОСОБА_1 у червні 2024 року нараховано та виплачено пенсію у значно меншому розмірі, ніж за попередній місяць.
У відповіді ГУ ПФУ в Херсонській області від 12.06.2024 №2100-0209-8/26711 зазначено, що розмір пенсії ОСОБА_1 було перераховано виходячи з розміру нового грошового забезпечення, а саме: станом на 01.01.2023, а тому застосування індексації під час проведення перерахунку пенсії починаючи з 01.02.2023 суперечить вимогам статті 64 Закон №2262-XII.
Адвокат указує, що, відповідно до абзацу 3 пункту 2 Постанови №118, підвищення пенсії, передбачене цим пунктом, враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до Закону №2262-XII. Аналогічна норма закріплена в пункті 2 Постанови №168, а тому відповідач протиправно не нараховує та не виплачує індексацію за 2022, 2023 роки після здійснення перерахунку пенсії ОСОБА_1 .
Короткий зміст рішення суду першої інстанції.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2024 року, ухваленого за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (в письмовому провадженні), позов задоволено.
Суд визнав протиправними дії ГУ ПФУ в Херсонській області щодо припинення нарахування та виплати раніше проіндексованої пенсії ОСОБА_1 на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 № 118 та від 24.02.2023 № 168.
Зобов`язав ГУ ПФУ в Херсонській області здійснити перерахунок та виплату раніше призначеної ОСОБА_1 пенсії за вислугу років відповідно до Закону №2262-XII, з урахуванням індексацій на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 №118 та від 24.02.2023 №168, починаючи з 01.06.2024 з урахуванням раніше виплачених сум.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що Постановами №118 та №168 чітко визначено, що передбачене підвищення пенсії (індексація), враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до частини четвертої статті 63 Закону №2262-XII.
За таких підстав, ГУ ПФУ в Херсонській області після проведеного перерахунку пенсії на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17.01.2024 у справі №420/33116/23, протиправно з 01.06.2024 не виплачує позивачу індексацію, відповідно до Постанов №118 та №168.
Тому, суд першої інстанції вважав, що позивач має право на поновлення нарахування та виплату індексації пенсії на підставі Постанов №118 та №168 з 01.06.2024 року.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзиву.
В апеляційній скарзі, ГУ ПФУ в Херсонській області, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.
Мотивуючи свої доводи скаржник указує, що пенсія позивачки, на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року у справі №420/34749/23, перераховувалася з підвищеного розміру грошового забезпечення станом на 01 січня 2020 року, станом на 01 січня 2021 року та станом на 01 січня 2023 року, а тому підстави для її індексації в силу приписів Постанов №118 та №168 відсутні.
Адвокат Хараїм О. В., діючи в інтересах ОСОБА_1 , скориставшись правом подання відзиву на апеляційну скаргу, просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
У відзиві адвокат указує, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень норм матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив.
Мотиви відзиву відтворюють позицію суду першої інстанції.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 311 КАС України, справа буде розглядатися в порядку письмового провадження, оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Фактичні обставини справи.
ОСОБА_1 перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Херсонській області та отримує пенсію згідно із Законом №2262-XII.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12.02.2024 у справі №420/34749/23 визнано протиправними дії ГУ ПФУ в Херсонській області щодо не проведення ОСОБА_1 перерахунку пенсії за вислугу років відповідно до Закону №2262-ХІІІ на підставі довідок Департаменту з питань виконання кримінальних покарань № 9/3-2789 від 17.11.2023, № 9/3-2790 від 17.11.2023, № 9/3- 2792 від 17.11.2023.
Зобов`язано ГУ ПФУ в Херсонській області провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії за вислугу років відповідно до Закону №2262-ХІІІ на підставі довідок Департаменту з питань виконання кримінальних покарань № 9/3- 2789 від 17.11.2023 починаючи з 01.02.2020, № 9/3-2790 від 17.11.2023 починаючи з 01.02.2021, № 9/3-2792 від 17.11.2023 починаючи з 01.02.2023, з урахуванням виплачених сум.
На виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду у справі №420/34749/23, ГУ ПФУ в Херсонській області у березні 2024 року здійснено перерахунок пенсії позивача.
06.06.2024 представниця позивачки звернулася до відповідача з адвокатським запитом щодо отримання інформації в тому числі щодо припинення виплати індексації до пенсії ОСОБА_1 , яка встановлена Постановами Кабінету Міністрів України №118 та №168.
ГУ ПФУ в Херсонській області листом від 12.06.2024 №2100-0209-8/26711 повідомило позивачці, що, на виконання рішення суду у справі №420/31192/23, у січні 2024 року було перераховано пенсію позивачці з урахуванням індексації відповідно до Постанов Кабінету Міністрів України №118 та №168.
Розмір пенсії складає: з 01.02.2020 12 474,63 грн; з 01.02.2021- 13 984,80 грн; з 01.03.2022 15 942,67 грн; з 01.02.2023 14 837,38 грн; з 01.03.2024 16 018,44 грн; з 01.04.2024 18 018,44 грн.
Після проведеного перерахунку розмір пенсії до виплати з 01.06.2024 становить 18018,44 грн.
Отже, оскільки розмір пенсії ОСОБА_1 було перераховано виходячи із розміру нового грошового забезпечення, а саме: станом на 01.01.2023 застосування індексації під час проведення перерахунку пенсії починаючи з 01.02.2023 суперечить вимогам статті 64 Закону №2262-ХІІІ.
Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та оцінка суду апеляційної інстанції доводів апеляції і висновків суду першої інстанції.
Переглянувши справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що наявні підстави для задоволення апеляції, з огляду на таке.
У межах даної справи є спірним питання чи є перерахунок пенсії у зв`язку із зростанням прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом України про Державний бюджет на певний рік, що мало наслідком зміну розміру грошового забезпечення військовослужбовців (посадового окладу), підставою для припинення виплати індексації в розмірі, передбаченому Постановами № 118, № 168.
Колегія суддів указує, що 16 грудня 2024 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду ухвалив постанову у зразковій справі №400/6254/24, якою вирішив спірне питання.
У цій зразковій справі, Верховний Суд дійшов наступних висновків.
Закон України «Про індексацію грошових доходів населення» визначає правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановлених Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.
Статтею 2 вказаного Закону визначено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема пенсії.
Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» економічною підставою для проведення індексації грошових доходів населення згідно зі статтями 4, 6 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» є факт, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка. Також ознаками, що характеризують індексацію доходів громадян, є місце отримання відповідних доходів, а також джерела їх фінансування.
Таким чином, індексація має спеціальний статус виплати з боку держави у формі відшкодування знецінення грошових доходів громадян, зокрема пенсії, яка має систематичний характер, а тому індексація є невід`ємною складовою сум при розрахунку пенсії, зокрема військовослужбовцям.
Підстави для проведення індексації визначено статтею 4 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», відповідно до якої індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка. Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.
Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення визначає Порядок проведення індексації грошових доходів населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078, за правилами пункту 4 якого частина грошових доходів, яка перевищує прожитковий мінімум, встановлений для відповідних соціальних і демографічних груп населення, індексації не підлягає. Сума індексації грошових доходів громадян визначається як результат множення грошового доходу, що підлягає індексації, на величину приросту індексу споживчих цін, поділений на 100 відсотків.
Водночас, у зв`язку із необхідністю вдосконалення пенсійного забезпечення громадян, визначення дати щорічної індексації пенсії та кола осіб, яким пенсії індексуються, 15 лютого 2022 року було прийнято Закон України № 2040-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення пенсійного законодавства» (далі - Закон № 2040-IX), яким, зокрема статтю 64 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та частину п`яту статті 2 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» було викладено в новій редакції.
Так, частиною п`ятою статті 2 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» в редакції Закону № 2040-IX визначено, що індексація пенсій проводиться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до абзаців другого і третього частини другої статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
При цьому відповідно до статті 64 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» у редакції Закону № 2040-IX, яка застосовується з 1 березня 2022 року, у разі якщо пенсії, призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію згідно з цим Законом, та членам їх сімей у попередньому календарному році та до дати індексації пенсії включно у році, в якому проводиться індексація пенсій, не перераховувалися відповідно до частини четвертої статті 63 цього Закону, для забезпечення їх індексації проводиться перерахунок пенсій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до частини другої статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Сума індексації враховується під час подальшого перерахунку пенсії відповідно до статті 63 цього Закону.
Частиною другою статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в редакції Закону № 2040-IX, яка застосовується з 1 березня 2022 року, визначено, що для забезпечення індексації пенсії щороку з 1 березня проводиться перерахунок раніше призначених пенсій шляхом збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії.
Запровадивши Порядком перерахунку пенсій відповідно до частини другої статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 року № 124, удосконалений механізм щорічної індексації пенсій, зокрема особам, пенсія яким призначена за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», для сталості пенсійного забезпечення громадян та видатків на його фінансування, держава взяла на себе зобов`язання забезпечити підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін шляхом підвищення пенсій із застосуванням нового уніфікованого механізму через збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, і який враховувався для обчислення пенсії, який не є сталим, та підвищення рівня матеріального забезпечення найбільш вразливих верств населення з числа пенсіонерів, незалежно від умов, з якими Закон України «Про індексацію грошових доходів населення» пов`язував підстави для проведення індексації доходів, зокрема, пенсій (грошові доходи населення підлягали індексації лише у межах розміру прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення у разі перевищення величиною індексу споживчих цін порогу індексації, який установлювався в розмірі 103 відсотка).
З метою забезпечення у 2021- 2023 роках проведення індексації пенсій для підвищення рівня матеріального забезпечення найбільш вразливих верств населення з числа пенсіонерів Кабінет Міністрів України щороку у межах бюджету Пенсійного фонду України визначав розмір коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, зокрема у 2021 році цей показник становив 1,11 згідно із Постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2021 року № 127 «Про додаткові заходи соціального захисту пенсіонерів у 2021 році», у 2022 році - 1,14 згідно з Постановою № 118, у 2023 році - 1,197 згідно з Постановою № 168.
Водночас у 2023 році розміри пенсій, призначених згідно із статтями 13, 21 і 36 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» перераховуються із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії з у розмірі 1,197 згідно з Постановою № 168, а також з урахуванням збільшеного у попередньому році на коефіцієнт 1,14 показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачені страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, передбаченого Постановою № 118.
Так, за формулою обчислення коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначеної Порядком № 124 у 2023 році показник для забезпечення індексації пенсій, який здійснюється шляхом перерахунку раніше призначених пенсій через збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, становив 19,71 % [показник зростання споживчих цін за попередній рік (26,6 %) + показник зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії (12,82 %)]/2 (50 %, як зазначено в частині другій статті 42 Закону № 1058-IV).
У зв`язку із цим, у 2023 році Кабінет Міністрів України Постановою № 168 визначив коефіцієнт збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії у розмірі 1,197, що відповідає формулі, визначеній Порядком № 124 та, відповідно, повністю узгоджується із частинною другою статті 42 Закону № 1058-IV, на виконання якої Уряду надано повноваження визначення розміру та порядку забезпечення індексації пенсії шляхом її перерахунку через збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії у межах бюджету Пенсійного фонду.
Водночас, оскільки абзацом третім пункту 2 Постанови № 168 передбачено, якщо перерахунок пенсії особам здійснюється відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за зазначеним Законом, а у нашому випадку має місце саме таке підвищення, обумовлене збільшенням прожиткового мінімуму для працездатних осіб, то відповідно до імперативних вимог абзацу 3 пункту 2 Постанови № 168 коефіцієнт збільшення, передбачений пунктом 1 цієї Постанови, не застосовується. Тобто, виплата індексації, передбаченої Постановою № 168, не нараховується з моменту перерахунку пенсії, пов`язаного із підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за зазначеним Законом.
З огляду на імперативні положення абзацу третього пункту 2 Постанови № 168, які вказують на те, що підвищення на коефіцієнт збільшення, установлений пунктом 1 цієї постанови, застосовується також у разі перерахунку пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», крім перерахунків у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за зазначеним Законом, то перерахунок пенсії у зв`язку із зростання прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом України про Державний бюджет на певний рік, що мало наслідком зміну розміру грошового забезпечення військовослужбовців (посадового окладу), є підставою для припинення виплати індексації в розмірі, передбаченому Постановою № 168.
Отже, за результатом розгляду справи №400/6254/24 як зразкової, Верховний Суд дійшов висновку, що перерахунок пенсії військовослужбовця, на підставі рішення суду, з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за спеціальним званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2021 року, 1 січня 2022 року, 1 січня 2023 року на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», є правомірною підставою для невиплати індексації пенсії за 2022, 2023 роки на підставі Постанов Кабінету Міністрів України №118 та №168.
Колегія суддів указує, що дана справа за позовом ОСОБА_1 є типовою до зразкової справи №400/6254/24, оскільки пенсія позивачки на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року у справі №420/34749/23 перераховувалася з підвищеного розміру грошового забезпечення станом на 01 січня 2020 року, на 01 січня 2021 року та на 01 січня 2023 року, а тому підстави для її індексації в силу приписів Постанов Кабінету Міністрів України №118 та №168 відсутні.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Колегія суддів вважає, що у межах даної справи суд першої інстанції неправильно застосував норми матеріального права, що виразилось у неправильному тлумаченні закону, а тому наявні підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення про відмову ОСОБА_1 у задоволенні позову.
Стаття 328 КАС України встановлює право учасників справи, а також осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки на касаційне оскарження рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Водночас пункт 2 частини 5 вказаної статті встановлює, що не підлягають касаційному оскарженню, у тому числі судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовної практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Отже, враховуючи, що судом апеляційної інстанції постановлено рішення у справі розглянутої за правилами спрощеного позовного провадження, відсутні підстави для його оскарження в касаційному порядку.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 317, 322, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області задовольнити.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2024 року скасувати.
Ухвалити у справі нове рішення, яким у задоволенні позову адвоката Хараїм Ольги Валеріївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку до Верховного Суду не підлягає, за винятком випадків, перелічених у пункті 2 частини 5 статті 328 КАС України.
Доповідач - суддя І. О. Турецька
суддя О. В. Лук`янчук
суддя О. В. Єщенко
Повне судове рішення складено 25.04.2025.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2025 |
Оприлюднено | 28.04.2025 |
Номер документу | 126883451 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Турецька І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні