Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про продовження строків
25 квітня 2025 року Справа №200/2462/25
суддя Донецького окружного адміністративного суду Голубова Л.Б., ознайомившись з матеріалами позовної заяви ОСОБА_1 до Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка про визнання незаконною відмову, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка про:
- визнання незаконною відмову у проведенні службового розслідування згідно заяви від 13.01.2025 року;
- зобов`язання повторно розглянути заяву від 13.01.2025 року про проведення службового розслідування з урахуванням висновків суду.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2025 року вказаний позов був залишений без руху у зв`язку із невідповідністю вимогам ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
21 квітня 2025 року позивачем подано клопотання, в якому в обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач порушив його права тим, що відмовився проводити службове розслідування згідно письмової заяви від 13.01.2025 року, а також тим, що не надав жодної письмової відповіді на заяву, проте знов зазначив лише фактичні обставини, без обґрунтування позовної заяви з посиланням на закон, постанову, положення, інструкцію або інший нормативно-правовий акт, який порушено відповідачем, оскільки суд повинен перевірити обґрунтованість позовних вимог під час розгляду справи на відповідність закону, постанови, іншого нормативно-правового акту, що свідчить про невиконання вимог ухвали про залишення позовної заяви в даній частині.
Щодо сплати судового збору позивач зазначив, що відповідно до пункту 12 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30.03.2020 року №540-IX, Цивільно процесуальний кодекс України доповнено пунктом 3 такого змісту: «Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) строки, визначені статтями 49, 83, 84, 170, 178, 179, 180, 181, 185, 210, 222, 253, 275, 284, 325, 354, 357, 360, 371, 390, 393, 395, 398, 407, 424 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо касаційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину».
Зазначає, що пунктом 5 Прикінцевих Положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» установлено, що на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, у випадку пропуску строку повторного огляду особою з інвалідністю, що отримує пенсію, призначену відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», виплата пенсії по інвалідності не зупиняється до закінчення терміну дії зазначеного карантину.
Таким чином, вважає, що умовою, за якою виплата пенсії не зупиняється, є пропуск строку повторного огляду особою з інвалідності під час дії карантину.
Також зазначає, що відповідно до постанови КМУ від 30 березня 2022 року №390 «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо строку повторного огляду осіб з інвалідністю та продовження строку дії деяких медичних документів в умовах воєнного стану» повторний огляд, строк якого припав на період дії воєнного стану на території України, переноситься на строк після припинення або скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців після його припинення або скасування за умови неможливості направлення: осіб з інвалідністю та осіб, яким встановлено ступінь втрати професійної працездатності (у відсотках), лікарсько-консультативною комісією на медико-соціальну експертизу відповідно до Положення про медико-соціальну експертизу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 року № 1317;
Вважає, що обидва режими передбачають особливі умови проходження МСЕК та виплат пенсії по інвалідності.
Суд не погоджується з наведеними доводами позивача виходячи з такого.
Щодо посилання на п. 12 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30.03.2020 року №540-IX, суд зазначає таке.
Пункт 12 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30.03.2020 року №540-IX, яким внесено зміни до Цивільно процесуального кодексу України, направлений виключно на продовження строків визначених статтями 49, 83, 84, 170, 178, 179, 180, 181, 185, 210, 222, 253, 275, 284, 325, 354, 357, 360, 371, 390, 393, 395, 398, 407, 424 Цивільно процесуального кодексу України, а також інші процесуальні строки щодо касаційного оскарження, які продовжуються на строк дії карантину, та ніяк не впливають на правовідносини пенсійного забезпечення осіб з інвалідністю.
Щодо посилання на п. 5 Прикінцевих Положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», суд зазначає таке.
Пунктом 5 Прикінцевих Положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» установлено, що на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, у випадку пропуску строку повторного огляду особою з інвалідністю, що отримує пенсію, призначену відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», виплата пенсії по інвалідності не зупиняється до закінчення терміну дії зазначеного карантину.
Таким чином, для застосування даної норми до позивача повинні бути дві складові:
1) отримання позивачем пенсії, призначеної призначену відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»;
2) пропуск строку повторного огляду.
Отже, на підставі даної норми продовжується виплата пенсії особам з інвалідністю, яким пенсія призначена відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» і такі особи за об`єктивних причин не змогли пройти повторний огляд.
Таким чином проходження повторного огляду залежить виключно від волі особи з інвалідністю, оскільки медико-соціальні експертні комісії не зупиняли свою роботу, зокрема здійснювали огляд осіб, як для встановлення інвалідності так і для здійснення повторного огляду, а отже продовжували свою працю під час дії встановленого карантину та введеного воєнного стану.
У матеріалах справи відсутні докази, які свідчать про те, що ОСОБА_1 призначена пенсія відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а отже відсутні підстави для ствердження, що на ОСОБА_1 розповсюджується положення п. 5 Прикінцевих Положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік».
Щодо посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 30 березня 2022 року №390 «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо строку повторного огляду осіб з інвалідністю та продовження строку дії деяких медичних документів в умовах воєнного стану», суд зазначає таке.
Постанова КМУ від 30 березня 2022 року №390 «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо строку повторного огляду осіб з інвалідністю та продовження строку дії деяких медичних документів в умовах воєнного стану» прийнята 30.03.2022 року, а набрала чинності 31.03.2022 року, а отже почала свою дію лише з 31.03.2022 року.
Постановою КМУ від 30 березня 2022 року №390 вносяться зміни до деяких постанов КМУ, щодо строку повторного огляду осіб з інвалідністю та продовження строку дії деяких медичних документів в умовах воєнного стану, якою постановлено, що повторний огляд, строк якого припав на період дії воєнного стану на території України, переноситься на строк після припинення або скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців після його припинення або скасування за умови неможливості направлення осіб з інвалідністю та осіб, яким встановлено ступінь втрати професійної працездатності (у відсотках), лікарсько-консультативною комісією на медико-соціальну експертизу відповідно до Положення про медико-соціальну експертизу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1317.
Суд зазначає, що відповідно до пенсійного посвідчення серії НОМЕР_1 , виданого 01.11.2018 року, ОСОБА_1 призначено пенсію по інвалідності (2 група) та встановлено термін його дії, а саме «до 01.12.2020р», тобто дія пенсійного посвідчення серії НОМЕР_1 сплинула 02.12.2020 року, ще до прийняття постанови КМУ від 30 березня 2022 року №390, а отже норми постанови не можуть бути застосовані до позивача.
Підсумовуючи, суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази, які свідчать про те, що ОСОБА_1 звільнений від сплати судового збору, як особа з інвалідністю ІІ групи.
На підставі цього, суд зазначає наступне.
Згідно із частинами другою, третьою статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду. Заява про продовження процесуального строку, встановленого судом, - судом, який встановив строк, у письмовому провадженні.
Відповідно до частини 5 статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України пропуск строку, встановленого законом або судом учаснику справи для подання доказів, інших матеріалів чи вчинення певних дій, не звільняє такого учасника від обов`язку вчинити відповідну процесуальну дію.
З урахуванням викладеного, оскільки вимоги ухвали про залишення позовної заяви без руху від 11 квітня 2025 року станом на 25 квітня 2025 року не виконані та з метою недопущення порушення права позивача на доступ до суду, передбаченого ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року, суд вважає за необхідне продовжити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви, установлених ухвалою суду від 11 квітня 2025 року з власної ініціативи, шляхом надання уточненої позовної заяви в якій зазначити обґрунтування позовних вимог з посиланням на закон або інший нормативно-правовий акт, який на думку позивача порушений відповідачем, докази сплати судового збору у розмірі 968,96 гривень, або надання доказів, що ОСОБА_1 дотепер отримує пенсію по інвалідності відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 121, 161, 248, 256, 293, 294, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н ОВ И В:
Продовжити ОСОБА_1 строк для усунення недоліків адміністративного позову, установлених ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2025 року про залишення позовної заяви без руху протягом п`яти днів з дня вручення ухвали від 25 квітня 2025 року про продовження строків.
Позивачу для усунення недоліків позовної заяви необхідно надати до суду уточнену позовну заяву, в якій зазначити обґрунтування позовних вимог з посиланням на закон або інший нормативно-правовий акт, який на думку позивача порушений відповідачем, докази сплати судового збору у розмірі 968,96 гривень, або надання доказів, що ОСОБА_1 дотепер отримує пенсію по інвалідності відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
У зазначений строк позивач повинен надіслати суду документи на виконання ухвали через особистий кабінет в системі «Електронний суд».
У разі не усунення недоліків у зазначений строк адміністративний позов буде вважатися неподаним та буде повернутий позивачеві.
Копію ухвали від 25 квітня 2025 року невідкладно надіслати позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Л.Б. Голубова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2025 |
Оприлюднено | 28.04.2025 |
Номер документу | 126883884 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голубова Л.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні