Рішення
від 28.04.2025 по справі 495/2929/25
БІЛЯЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2025 рокуСправа № 495/2929/25 Номер провадження 2-а/495/53/2025

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області у складі:

головуючого судді Братків І. І.,

з участю секретаря судового засідання Трофімчук О. А.,

представника позивача Бабяк О. Р.,

відповідача ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Білгороді-Дністровському позовну заяву ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ) до громадянина Республіки Молдова ОСОБА_1 про затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі териорії України,

ВСТАНОВИВ:

28.04.2025 представник ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ) звернулася до суду із адміністративним позовом до громадянина Республіки Молдова ОСОБА_1 , про затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України.

1. Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

1.1. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 25.04.2025 о 13 год. 10 хв. на ділянці відповідальності відділення інспекторів прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (тип В) відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (тип Б) НОМЕР_2 прикордонного загону, прикордонним нарядом «Прикордонний патруль», на напрямку ЯСЬКИ (Україна) ОЛЕНЕШТИ (Республіка Молдова), в районі прикордонного знаку №0586, на відстані 3100м від державного кордону, було виявлено громадянина Республіки Молдова ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , який проживав на території України без документів на право проживання (перебування) в Україні.

Своїми діями відповідач вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 203 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КупАП).

Відповідно до ст. 263 КУпАП, 25.04.2025 о 13 год. 00 хв. його було затримано в адміністративному порядку на термін до трьох діб із метою встановлення особи.

При затриманні відповідач представився громадянином Республіки Молдова ОСОБА_4 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , у зв`язку з відсутністю у нього документів, що посвідчують його особу, протокол про адміністративне затримання складено за даними з його слів.

З метою встановлення особи та підтвердження належності до громадянства Республіки Молдова до Консульства Республіки Молдова в м. Одесі направлено відповідний запит із клопотанням про оформлення свідоцтва на повернення в Республіку Молдова.

Разом з тим, на момент подачі позовної заяви про затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України відповіді на направлений запит не отримано, особу громадянина Республіки Молдова ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , не встановлено, документи що посвідчують особу та дають право на виїзд із території України (паспорт, закордонний паспорт громадянина Республіки Молдова, свідоцтво на повернення в Республіку Молдова) відсутні.

Таким чином, громадянин Республіки Молдова ОСОБА_5 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , документів, що посвідчують особу, документів, що дають право на виїзд з України, не має.

1.2. Відповідач правом подання відзиву не скористався.

2. Рух справи у суді.

Ухвалою від 28.04.2025 відкрито провадження у справі та призначено її до судового розгляду в порядку спрощеного позовного провадження на 12:45 год. 28.04.2025.

3. Заяви, клопотання учасників справи

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити з підстав, наведених у ньому.

Відповідач у судовому засіданні щодо задоволення позову не заперечив, підтвердивши, що немає законних підстав для перебування в Україні.

4. Встановлені судом обставини справи

Громадянин Республіки Молдова ОСОБА_5 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 (далі - відповідач), без документів, що посвідчують особу, 25.04.2025 о 13 год. 10 хв. на ділянці відповідальності відділення інспекторів прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (тип В) відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (тип Б) НОМЕР_2 прикордонного загону, прикордонним нарядом «Прикордонний патруль», на напрямку ЯСЬКИ (Україна) ОЛЕНЕШТИ (Республіка Молдова), в районі прикордонного знаку №0586, на відстані 3100м від державного кордону, був затриманий без документів на право проживання (перебування) в Україні.

Своїми діями відповідач вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 203 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КупАП).

Відповідно до ст. 263 КУпАП, 25.04.2025 о 13 год. 00 хв. його було затримано в адміністративному порядку на термін до трьох діб із метою встановлення особи.

При затриманні відповідач представився громадянином Республіки Молдова ОСОБА_4 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , у зв`язку з відсутністю у нього документів, що посвідчують його особу, протокол про адміністративне затримання складено за даними з його слів.

З метою встановлення особи та підтвердження належності до громадянства Республіки Молдова до Консульства Республіки Молдова в м. Одесі направлено відповідний запит із клопотанням про оформлення свідоцтва на повернення в Республіку Молдова.

Разом з тим, на момент подачі позовної заяви про затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України відповіді на направлений запит не отримано, особу громадянина Республіки Молдова ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , не встановлено, документи що посвідчують особу та дають право на виїзд із території України (паспорт, закордонний паспорт громадянина Республіки Молдова, свідоцтво на повернення в Республіку Молдова) відсутні.

Таким чином, громадянин Республіки Молдова ОСОБА_5 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , документів, що посвідчують особу, документів, що дають право на виїзд з України, не має.

5. Застосовані норми права

Частиною першою статті 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України або є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятиметься від виконання рішення про примусове повернення, або якщо така особа не виконала у встановлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення, а також в інших передбачених законом випадках.

Наведена норма передбачає, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства. Рішення про примусове видворення не приймається стосовно іноземців та осіб без громадянства, підстави для примусового видворення яких виявлені в пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон під час їх виїзду з України.

З огляду на зазначене та відповідно до статті 19 Закону України "Про державну прикордонну службу України" ІНФОРМАЦІЯ_1 (військовачастина НОМЕР_1 ) є уповноваженим органом охорони державного кордону на прийняття рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України.

Частиною другою статті 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» рішення про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства може бути оскаржене в порядку, передбаченому законом.

Особливості провадження у справах за адміністративними позовами з приводу затримання іноземців або осіб без громадянства визначені статтею 289 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 289 КАС України за наявності обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якого (якої) прийнято рішення про примусове видворення або реадмісію, ухилятиметься від виконання рішення про його (її) примусове видворення, перешкоджатиме проведенню процедури видворення чи реадмісії відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або якщо існує ризик його (її) втечі, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, стосовно якого (якої) прийнято рішення про примусове видворення, документа, що дає право на виїзд з України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальний орган чи підрозділ, орган охорони державного кордону, орган Служби безпеки України подає до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням зазначених органів (підрозділів) або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, позовну заяву про застосування судом до іноземця або особи без громадянства одного з таких заходів: 1) затримання з метою ідентифікації та/або забезпечення примусового видворення за межі території України; 2) затримання з метою забезпечення передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 3) взяття на поруки підприємством, установою чи організацією; 4) зобов`язання внести заставу.

Згідно із частиною одинадцятою статті 289 КАС України строк затримання іноземців та осіб без громадянства у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, становить шість місяців. За наявності умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи у зазначений строк або прийняти рішення за заявою про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, або особою без громадянства, такий строк може бути продовжено, але не більш як на вісімнадцять місяців.

Порядок дій посадових осіб Державної міграційної служби України, її територіальних органів і територіальних підрозділів, органів охорони державного кордону та органів Служби безпеки України під час прийняття рішень про примусове повернення і примусове видворення іноземців та осіб без громадянства, їх ідентифікації і вжиття заходів з безпосереднього примусового повернення, поміщення до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, а також під час прийняття рішень про продовження строку затримання визначається Інструкцією про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, затвердженої Наказ Міністерства внутрішніх справ України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України 23 квітня 2012 року №353/271/150 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України 22 січня 2018 року №38/77).

Розділом VI Інструкції визначено порядок дій з ідентифікації та документування іноземців. Якщо іноземець не має документів, що посвідчують особу, орган ДМС, орган охорони державного кордону України або орган СБУ вживають заходів щодо його ідентифікації та документування.

Будь-яких документів, які б надавали право ОСОБА_1 постійно чи тимчасово перебувати на території України, а також документів, що надають йому право перетину державного кордону для виїзду України, суду не надано.

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (частина друга статті 74 КАС України).

Таким чином, в межах розгляду справи судом встановлено, що відповідач не має законних підстав для перебування на території України, у нього відсутні документи, які дають право на перетин державного кордону, що в силу частини першої статті 289 КАС України, є підставою для застосування судом заходу - затримання з метою ідентифікації та/або забезпечення примусового видворення за межі території України.

Підстав для застосування щодо відповідача положень Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» в судовому засіданні не встановлено.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України ОСОБА_1 , а тому позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 9, 72-77, 241, 244, 246, 268-272, 289 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов представника ІНФОРМАЦІЯ_1 (військовачастина НОМЕР_1 )до громадянинаРеспубліки Молдова ОСОБА_1 прозатримання іноземцяабо особибез громадянстваз метоюідентифікації тазабезпечення примусовоговидворення замежі териоріїУкраїни - задовольнити.

Затримати громадянина Республіки Молдова ОСОБА_1 з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, строком на 6 (шість) місяців.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування сторін:

Позивач: ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ) АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ;

Відповідач: громадянин Республіки Молдова ОСОБА_1 ( ОСОБА_6 ).

Суддя Ірина БРАТКІВ

СудБіляївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення28.04.2025
Оприлюднено29.04.2025
Номер документу126895727
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання

Судовий реєстр по справі —495/2929/25

Рішення від 28.04.2025

Адміністративне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Братків І. І.

Ухвала від 28.04.2025

Адміністративне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Братків І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні