Кіровський районний суд м.кіровограда
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 404/6383/23
Номер провадження 1-кп/404/287/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2025 року Кіровський районний суд м.Кіровограда в складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні у м.Кропивницькому кримінальне провадження №32021120010000012 про обвинувачення
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Гельмязів Золотоніського району Черкаської області, українки, громадянки України, з вищою освітою, яка працює на посаді начальника цеху ТОВ «АОІЛ», зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України,
за участю учасників судового провадження:
прокурора ОСОБА_4 ,
захисників ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ,
обвинуваченої ОСОБА_3 ,
ВСТАНОВИВ :
Кіровським районним судом м.Кіровограда розглядається кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
Під час підготовчого судового засідання захисником обвинуваченої ОСОБА_3 ОСОБА_6 заявлено клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності згідно зі ст.49 КК України, з посиланням на те, що на даний час сплинули строки давності, визначені ст.49 КК України, тому на підставі викладеного захисник просить звільнити обвинувачену від кримінальної відповідальності за ч.3 ст.212 КК України.
Згідно з висунутим обвинуваченням ОСОБА_3 вчинила умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету держави коштів в особливо великих розмірах, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.212 КК України, за таких обставин.
Відповідно до змісту обвинувачення ОСОБА_3 згідно з наказом №1-К від 29.09.2003 призначена на посаду директора Приватного підприємства «Торговий дім «Креатив-Розлив» (код ЄДРПОУ 32694902), яке зареєстроване Міською радою міста Кропивницького 29.09.2003 року, номер державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності: 14291050001000337.
Приватне підприємство «Креатив-Розлив» взято на податковий облік в органах державної податкової служби як платник податків 24.11.2003 року за №1415, станом на даний час перебуває на обліку у ГУ ДПС у Кіровоградській області, як платник податків за основним місцем обліку, підприємство перебуває на загальній системі оподаткування, являється платником податку на додану вартість (свідоцтво платника від 10.07.2007 року №100051900).
Місцезнаходження суб`єкта підприємницької діяльності протягом 2013-2014 років було місто Кропивницький, вул. Ельворті, 5, офіс 4.
Основний вид діяльності суб`єкта господарювання: оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами.
Обіймаючи посаду директора ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив», ОСОБА_3 уклала договір з Кіровоградською об`єднаною ДПІ про визнання електронних документів, а саме податкової звітності реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з ПДВ та інших звітних податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до податкового органу засобами телекомунікаційного зв`язку або електронних носіях, як оригіналу.
Приватне підприємство є юридичною особою, має Статут затверджений рішенням зборів засновників протоколом №30 від 03.08.2010.
Відповідно до статутних документів ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» в період з 01.09.2013 по 31.12.2014 засновником ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» була юридична особа ПрАТ «Креатив» (код ЄДРПОУ 31146251), якому належало 100% корпоративних прав ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив».
Директором ПП «Креатив-Розлив» в період з 01.09.2013 по 31.12.2014 являлась ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_1 ), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 , головним бухгалтером являлася ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_2 ), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 .
Так, будучи директором ПП «Креатив-Розлив» ОСОБА_3 , в силу займаної посади, а так само у зв`язку із покладеними на неї службовими обов`язками та повноваженнями згідно статуту підприємства, виконувала адміністративно-господарські обов`язки по розпорядженню активами підприємства, володіючи правом першого підпису договірних, первинних, фінансових документів, документів податкового обліку та звітності, здійснювала контроль за фінансово-господарськими операціями та виконувала організаційно-розпорядчі обов`язки пов`язані з керівництвом підлеглими працівниками підприємства, тобто являлася службовою особою підприємства.
Крім того, відповідно до статуту ПП «Креатив-Розлив» ОСОБА_3 , як директор вказаного підприємства, була наділена правом визначати основні напрямки діяльності та здійснювати керівництво поточною діяльністю підприємства, контролювати фінансово-господарську діяльність підприємства, самостійно представляти підприємство у відносинах з іншими підприємствами, установами, організаціями, відкривати рахунки в банках, укладати угоди та інші юридичні акти, видавати накази, приймати та звільняти працівників, затверджувати документи поточної діяльності підприємства, звітні документи та зобов`язана нести відповідальність за достовірність зазначених в документах даних.
Крім того, у відповідності до чинних нормативних актів України, на ОСОБА_3 , як на службову особу суб`єкта підприємницької діяльності, покладено обов`язки та відповідальність щодо:
- сплати податків і зборів в порядку і розмірах, встановлених законом (ст. 67 Конституції України);
- ведення в установленому порядку обліку доходів і витрат, складання звітності, яка стосується обчислення і сплати податків та зборів (п.п. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України);
- подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів (п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України);
- сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи (п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України);
- невиконання або неналежного виконання податкового обов`язку (п. 36.5 ст. 36 Податкового кодексу України);
- неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах (ст. 47 Податкового кодексу України);
- відповідальності у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (ст. 110 ПК України);
- обов`язку самостійно включити суму окремих видів оподатковуваних доходів (прибутку), які не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну декларацію з цього податку (п.п. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України);
- обов`язку не порушувати права та законні інтереси держави (ст. 49 Господарського кодексу України);
- своєчасного та якісного складання документів, передачу їх у встановлені графіком документообороту терміни для відображення у бухгалтерському обліку, за достовірність даних, наведених у документах, несуть особи, які склали і підписали ці документи (п.п. 2.14 п. 2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.95).
Також, на ОСОБА_3 як на службову особу суб`єкта підприємницької діяльності, відповідно до вимог ст. ст. 3, 6, 8, 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» покладено обов`язки по організації бухгалтерського обліку на підприємстві; забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років; створення необхідних умов для правильного ведення бух обліку, забезпечення неухильного виконання всіма працівниками, причетними до бух обліку правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів; відображення в облікових регістрах господарських операцій у тому звітному періоді в якому вони були здійсненні; відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних.
Однак, ОСОБА_3 , ігноруючи як вищезазначені законодавчі акти України, так і власні обов`язки службової особи ПП «Креатив-Розлив», умисно, усвідомлюючи покладену на неї відповідальність, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків, у період з вересня 2013 року по грудень 2014 року умисно ухилилася від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) до державного бюджету в особливо великих розмірах.
ОСОБА_3 , являючись директором ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» уклала з ПрАТ «Креатив» ряд договорів комісії, в тому числі №845/1 від 20.07.2011 року, №850/1 від 12.11.2013 року, за якими ПП «ТД «Креатив Розлив» передає ПрАТ «Креатив» для реалізації товари олійно-жирової промисловості.
У період з 01.09.2013 по 31.12.2014 ПП «ТД «Креатив Розлив» здійснювало експорт продукції, виробником якої є ПрАТ «Креатив», а дана продукція попередньо придбавалась ПП «ТД «Креатив Розлив» у ТОВ «Завод модифікованих жирів» (код 31400118).
За даними договорами ПрАТ «Креатив» уклало договори з нерезидентами на поставку зазначеної продукції та виконало зобов`язання по митному оформленню експорту олії соняшникової, організації доставки, проведення взаєморозрахунків з нерезидентами. За результатами вказаних операцій у ПП «ТД «Креатив Розлив» виникло від`ємне значення з податку на додану вартість (експорт = 0% ПДВ) на суму сплаченого податку на додану вартість при придбанні олії соняшникової у суб`єктів підприємницької діяльності виробників.
В подальшому, ПрАТ «Креатив» (комісіонер) уклало контракти на постачання нерафінованої соняшникової олії ПП «ТД «Креатив Розлив» (комітент) в адресу підприємства-нерезидента «CreativeTrading SA».
Директор ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» ОСОБА_3 у звітах про контрольовані операції (далі Звіт) за 2013 та 2014 роки, як критерій віднесення господарських операцій до контрольованих зазначила код «010», що відповідно до Додатку 1 до Порядку складання Звіту про контрольовані операції (далі КО), затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.11.2013 № 669 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2190/24722) (далі Порядок складання Звіту) означає «господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов`язаними особами нерезидентами».
У Звітах платником податків стосовно пов`язаності з особою « ОСОБА_8 » зазначено код «504», що згідно з Додатком 2 до Порядку складання Звіту означає: «юридична особа і особа, що має повноваження на призначення (обрання) одноособового виконавчого органу такої юридичної особи або на призначення (обрання) 50 і більше відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради».
Також, директор ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» ОСОБА_3 на запит ДФС від 30.04.2015 року № 9558/6/99-99-22-01-02-15 про надання додаткової інформації про КО ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» листом від 22.05.2015 № 05/2015-11 (вх. Кіровоградської ОДПІ від 22.05.2015 № 542/10) щодо пов`язаності з компанією «CreativTrading SA», повідомила наступне.
Факт віднесення вказаних вище операцій віднесено до контрольованих операцій, у зв`язку з тим що компанія «OJSC CreativeGroupPublicLimited» (Республіка Кіпр) безпосередньо володіє корпоративними правами «CreativTrading SA» (розмір частки корпоративних прав 100%) та опосередковано через компанії ПрАТ «Креатив» (код ЄДРПОУ 31146251) та ПАТ «Креатив Груп» (код ЄДРПОУ 34374903) володіє корпоративними правами ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» (розмір частки корпоративних прав 53,3556%).
Таким чином, розмір частки корпоративних прав «OJSC CreativeGroupPublicLimited» (Республіка Кіпр) у кожній з юридичних осіб, які є сторонами КО (ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» та «CreativTrading SA») становить більше 20 відсотків.
Відповідно до статутних документів ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» в період з 01.09.2013 по 31.12.2014 засновником ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» була юридична особа ПрАТ «Креатив» (код ЄДРПОУ 31146251), якій належало 100% корпоративних прав ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив».
Відповідно до інформації із сайту Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України (http://smida.gov.ua/) протягом 2013 та 2014 років одноособовим власником ПрАТ «Креатив» було ПАТ «Креатив Груп» (код ЄДРПОУ 34374903) (власник 100% корпоративних прав), а власником 51,8 % частки корпоративних прав компанії ПАТ «Креатив Груп» була компанія «OJSC CreativeGroupPublicLimited» (Республіка Кіпр).
Отже, ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» та юридична особа «CreativTrading SA» під час здійснення контрольованих операцій у періодах з 01.09.2013 по 31.12.2014, визнавались пов`язаними особами для цілей трансфертного ціноутворення відповідно до п. «в» п.п. 14.1.159 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла до 01.01.2015).
Компанія «CreativTrading SA» зареєстрована в Швейцарській Конфедерації, яка входить до Переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 № 1042-р (чинним у періоді здійснення контрольованих операцій).
Відповідно до п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015) контрольованими операціями вважались господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснювались платниками податків з пов`язаними особами нерезидентами (п.п. 39.2.1.1) та/або господарські операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсотків нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсотків нижчою, ніж в Україні (п.п. 39.2.1.2).
Підпунктом 39.2.1.4. п.39.2 ст.39 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015) визначено, що господарські операції, передбачені у підпунктах 39.2.1.1 і 39.2.1.2 ст. 39 Кодексу, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума таких операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний звітний календарний рік.
Підпунктом 14.1.202 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015) визначено, що продаж (реалізація) товарів будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.
Згідно зі ст. 1011 Цивільного кодексу України за договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов`язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.
Операції з передачі товарів на комісію компанії ПрАТ «Креатив» відображені ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» на рахунках бухгалтерського обліку 36 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» та 68 «Розрахунки з іншими дебіторами».
Враховуючи, що при застосуванні договорів комісії право власності на товар безпосередньо переходить від комітента до покупця, операції платника податку з продажу товарів нерезиденту пов`язаній особі через комісіонера (повіреного) визнаються контрольованими за умови, що загальна сума здійснених операцій такого платника з нерезидентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний календарний рік. Відповідне роз`яснення надане Узагальнюючою податковою консультацією з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затвердженої наказом Міндоходів України від 22.11.2013 № 699 (у редакції наказу Міндоходів України від 01.07.2014 № 368) (далі Узагальнююча податкова консультація, запитання-відповідь № 29).
Таким чином, відповідно до підпункту 39.2.1 п. 39.2 ст.39 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015), господарські операції ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» з компанією «CreativTrading SA», здійснені в періоди з 01.09.2013 по 31.12.2013 та з 01.01.2014 по 31.12.2014, визнаються контрольованими.
Предметом контрольованих операцій ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» з компанією «CreativeTrading SA» у 2014 році були товари, наступної номенклатури за кодами УКТ ЗЕД:
- 1512119100 олія соняшникова нерафінована сира, пресова (налив), без зміни хімічного складу; олія соняшникова сира, нерафінована високо олеїнова, наливом, ДСТУ 4492:2005 (контракти 20.07.2011 №845, від 12.11.2013 №850, від 12.09.2014 №855, від 05.05.2014 №852/1);
- 2306300000 шрот (макуха) соняшниковий гранульований та негранульований, насипом, ДСТУ 4638:2006 (контракти від 17.06.2013 №32/06, від 09.04.2014 №59/04);
- 1512199010 олія соняшникова рафінована дезодорована в ПЕТ пляшках (контракт від 31.03.2014 №252/1);
- 1507109000 олія соєва, нерафінована, гідратована, нефасована (налив), без зміни хімічного складу (призначена для подальшої промислової переробки), ДСТУ 4534:2006 (контракти від 13.05.2014 №0106, від 10.06.2014 №10/06).
Загальна сума контрольованих операцій ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» з компанією «CreativTrading SA» складає:
- у звітному періоді 2013 року 847 084 687,6 грн.,
- у звітному 2014 року 4 689 839 968,0 грн.,
що відображено у поданих Звітах та підтверджується інформацією з бухгалтерських облікових регістрів аналітичного обліку по рахунках 28, 31, 36, 63, 68, 70, 79.
Під час досудового розслідування встановлено, що загальна сума контрольованих операцій ПП «ТД «Креатив Розлив» з компанією «CreativTrading SA» у 2013 склала 847 084 687,6 грн., у 2014 році 4 689 839 968,0 грн.
Крім того, з використанням спеціалізованого комерційного видання «Вісник Міністерства доходів і зборів України» та митних декларацій, проведений порівняльний вибірковий аналіз вказаних операцій, в результаті якого встановлено заниження ПП «ТД «Креатив Розлив» звичайних цін реалізації товарів більш ніж на 5% за мінімальні значення інтервалів (діапазонів) цін.
Зазначене спричинило заниження доходів ПП «ТД «Креатив Розлив» в особливо великих розмірах, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування податком на прибуток у 2013 2014 роках.
Звіт за 2013 рік подано директором ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» ОСОБА_3 до Державно фіскальної служби 30.04.2014 за № 9091353623. Контрольовані операції з нерезидентом «CreativeTrading SA» відображено у рядку 4 даного звіту, загальна сума операцій з вказаним контрагентом становить 3 467 529 173,0 грн., в тому числі контрольовані операції 847 084 688,0грн. До Звіту ПП «ТД «Креатив-Розлив» подано додаток № 4/0 «Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях» щодо компанії «CreativeTrading SA», в якому відображено відомості про контрольовані операції, здійснені з «CreativeTrading SA» у період з 01.09.2013 по 31.12.2013.
Звіт за 2014 рік подано директором ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» ОСОБА_3 до Державної фіскальної служби 30.04.2015 за № 9081877071. Контрольовані операції з нерезидентом «CreativeTrading SA» відображено у рядку 7 даного звіту, загальна сум операцій з вказаним контрагентом становить 4 689 839 968,0 грн., в тому числі контрольовані операції 4 689 839 968,0грн. До звіту ПП «ТД «Креатив-Розлив» подано додаток №7/0 «Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях» щодо «CreativeTrading SA» в якому відображено відомості про контрольовані операції здійснені з «CreativeTrading SA» у період з 01.01.2014 по 31.12.2014.
26.11.2015 директором ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» ОСОБА_3 подано уточнюючий Звіт за 2014 рік (№ 9082164675), відповідно до якого метод визначення ціни у контрольованих операціях, предметом яких є товари товарних позицій 1512 та 2306, згідно з УКТ ЗЕД, змінено з методу «витрати плюс» на метод «відповідно до підпункту 2 пункту 21 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (у редакції, що діяла до 01.01.2015).
07.12.2015 директором ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» ОСОБА_3 подано уточнюючий Звіт за 2014 рік (№ 9082173001), відповідно до якого метод визначення ціни у контрольованих операціях, предметом яких є товари товарної позиції 2306 згідно з УКТ ЗЕД, змінено метод порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу).
Стаття 39 Податкового кодексу України не містить правового регулювання процедур (зокрема права, заборони або обмеження) щодо подання платником податків уточнюючого Звіту. В той же час, відповідно до п. 1.3 Розділу І Порядку складання Звіту, у разі якщо платником податків виявлено, що у раніше поданому Звіті інформація надана не в повному обсязі, містить помилки, недоліки, такий платник податків має право подати уточнюючий Звіт.
Законодавством України прямо передбачено застосування аналогії закону у випадках, коли відносини не врегульовані законом (та в деяких галузях домовленістю (договором) сторін) та ін. Так, відповідно до п. 7 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Аналогія закону це засіб заповнення прогалин у законодавстві, який полягає у застосуванні до нього врегульованих конкретною нормою правовідносин норми закону, що регламентує подібні відносини.
Загальні норми правового регулювання внесення змін до податкової звітності викладено у ст.50 Податкового кодексу України.
Так, згідно з п. 50.2 ст. 50 Податкового кодексу України, платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.
Таким чином, з урахуванням аналогії закону, уточнюючі Звіти за 2014 рік (№ 9082164675 від 26.11.2015 та № 9082173001 від 07.12.2015), подані під час проведення документальної позапланової перевірки з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення окремих контрольованих операцій ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив», контролюючим органом не приймались до розгляду під час проведення перевірки контрольованих операцій.
Проведеною вибірковою перевіркою інформації з первинних документів, бухгалтерських облікових регістрів синтетичного обліку (журналів-ордерів) та аналітичного обліку (відомостей) по рахунках 28, 311, 36, 63, 68, 70, 79, контрактів та додаткових угод до них, митних декларацій) фактів невключення окремих господарських операцій з компанією «CreativeTrading SA» до Звіту за звітний період 2013 року та звітний 2014 рік не встановлено.
Декларацію з податку на прибуток підприємства за 2013 рік ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» подано 03.03.2014року (№ 9091073054). Самостійного коригування податкових зобов`язань для цілей трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій, здійснених у 2013 році, платником податків не здійснювалось, додаток до декларації не подавався.
Декларацію з податку на прибуток підприємства за 2014 рік ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» подано 02.03.2015року (№ 9081487508). Самостійного коригування податкових зобов`язань для цілей трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій, здійснених у 2014 році, платником податків не здійснювалось, додаток до декларації не подавався.
Згідно з п.п. 39.5.3.1 п. 39.5 ст. 39 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла до 01.01.2015) під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, використовує офіційно визнані джерела інформації про ринкові ціни, перелік яких установлюється Кабінетом Міністрів України.
Видання «Вісник Міністерства доходів і зборів України» внесено до Переліку спеціалізованих комерційних видань для цілей трансфертного ціноутворення, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 № 865-р.
Предметом контрольованих операцій ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» у 2013 був товар «олія соняшникова нерафінована» за кодом УКТ ЗЕД 1512119100, що поставлялась на умовах поставки FOB/FAS порт Чорного моря.
У виданні «Вісник Міністерства доходів і зборів України» опубліковано інформацію про ринкові ціни між непов`язаними особами на товар «олія соняшникова нерафінована» за кодом УКТ ЗЕД 1512119100 на умовах поставки FOB Чорне, Азовське море (Incoterms 2010) в розрізі тижнів за вересень-грудень 2013 року.
Правове регулювання застосування форвардних контрактів визначено нормами п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України та Положенням про вимоги до стандартної (типової) форми деривативів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1999 № 632 (далі Положення № 632).
Підпунктом 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015) визначено, що якщо постачання товарів (робіт, послуг) здійснюється на підставі форвардного або ф`ючерсного контракту, звичайною ціною є ціна, яка відповідає рівню ринкових цін на момент укладення такого контракту.
Відповідно до п.п. 14.1.45.3 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015) форвардний контракт належить до деривативів і визначається як цивільно-правовий договір, за яким продавець зобов`язується у майбутньому в установлений строк передати базовий актив у власність покупця на визначених умовах, а покупець зобов`язується прийняти в установлений строк базовий актив і сплатити за нього ціну, визначену таким договором. Усі умови форварду визначаються сторонами контракту під час його укладення.
Підпунктом 14.1.45 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015) визначено, що стандартна (типова) форма деривативів і порядок їх випуску та обігу встановлюються законодавством.
Положенням № 632 визначено обов`язкові реквізити форвардного контракту. Недотримання вимог цього Положення щодо наявності обов`язкових реквізитів є підставою для визнання контракту таким, що не є деривативом (п. 8 Положення № 632) (зокрема визнання цивільно-правового договору форвардним контрактом).
Згідно п. 9 Положення № 632 форвардний контракт, це двостороння угода за стандартною (типовою) формою, яка засвідчує зобов`язання особи придбати (продати) базовий актив у визначений час та на визначених умовах у майбутньому, з фіксацією цін такого продажу під час укладення форвардного контракту.
Пунктом 10 Положення № 632 визначено такі обов`язкові реквізити форвардного контракту: назва контракту; сторони контракту; базовий актив контракту та його характеристики (емітент, вид цінного паперу, його номінальна вартість, термін обігу, інші відомості для цінних паперів; вид валюти для коштів; асортимент для інших товарів); кількість базового активу; вартість контракту; ціна виконання; термін виконання; порядок оплати придбаного (проданого) базового активу; відповідальність сторін у разі невиконання чи неналежного виконання зобов`язань, встановлених цим контрактом; порядок розгляду спорів, що виникають під час укладення та виконання контракту; адреси, підписи, печатки, реквізити банківських рахунків (для юридичних осіб) та паспортні дані (для фізичних осіб) сторін контракту.
За результатом опрацювання наданих платником контрактів від 20.07.2011 № 845 та від 12.11.2013 № 850 між ПрАТ «Креатив» та «CreativeTrading SA», на підставі яких здійснено продаж товарів у контрольованих операціях ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» з компанією «CreativeTrading SA» у 2013 році встановлено наступне.
Контракт від 20.07.2011 № 845 не містить таких обов`язкових реквізитів форвардного контракту, як кількість базового активу та ціна виконання, відповідальність сторін у разі невиконання чи неналежного виконання зобов`язань, встановлених контрактом. Фактичне виконання договору здійснювалось відповідно до додаткових угод від 05.09.2013 № 58, від 10.09.2013 № 59, від 27.09.2013 № 60, № 61, від 10.10.2013 № 62, від 17.10.2013 № 63, № 64, від 08.11.2013 № 65, від 26.11.2013 № 66, від 11.12.2013 № 67, від 13.12.2013 № 68, від 23.12.2013 № 69, від 26.12.2013 № 70, якими встановлювались кількість, вартість, ціна товару та умови поставки щодо окремих господарських операцій.
Контракт від 12.11.2013 № 850 не містить таких обов`язкових реквізитів форвардного контракту, як вартість контракту та відповідальність сторін у разі невиконання чи неналежного виконання зобов`язань, встановлених контрактом. Фактичне виконання договору здійснювалось відповідно до додаткових угод від 09.04.2014 № 01, № 02, № 03, № 04, від 12.04.2014 № 06, від 06.06.2014 № 07, якими встановлювались кількість, вартість, ціна товару та умови поставки щодо окремих господарських операцій.
Таким чином, контракти від 20.07.2011 № 845 та від 12.11.2013 № 850 між ПрАТ «Креатив» та «CreativeTrading SA», на підставі яких здійснено продаж товарів у контрольованих операціях ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» з компанією «CreativeTrading SA» у 2013, не відповідають нормам Кодексу та Положення № 632 в частині дотримання вимог до суті та форми форвардних контрактів, тому до них не можуть бути застосовано норми п. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015).
Крім цього, ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» у поданому Звіті за 2013 рік (№ 9091353623 від 30.04.2014) як найменування операцій зазначено операції з «купівлі-продажу» (код найменування операції «009»), в той же час, для форвардного контракту Додатком 3 до Порядку складання Звіту передбачено код найменування операції «013».
Згідно з вимогами п.п. 39.5.3.1 п. 39.5 ст. 39 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла до 01.01.2015) контролюючим органом під час перевірки використано офіційно визнані джерела інформації про ринкові ціни, перелік яких затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 № 866-р, а саме:
- інформаційно-аналітичний продукт «Товарний монітор. Україна» (ДП «Держзовнішінформ») №49 (245) від 27.12.2013 року, №3 від 31.01.2014 року, №5 від 14.02.2015 року; №7 від 28.02.2014 року, №9 від 14.03.2014 року №10 від 21.03.2014 року; №11 від 28.03.2014 року, №12 від 04.04.2014 року №14 від 18.04.2014 року, №15 від 25.04.2014 року, №16 від 16.05.2014 року, №17 від 23.05.2014 року, №18 від 30.05.2014 року, №21 від 20.06.2014 року №22 від 27.06.2014 року №24 від 11.07.2014 року,№25 від 18.07.2014 року, №26 від 25.07.2014 року №27 від 01.08.2014 року, №28 від 08.08.2014 року, №29 від 15.08.2014 року, №30 від 22.08.2014 року №34 від 19.09.2014 року, №35 від 26.09.2014 року №36 від 03.10.2014 року, №37 від 10.10.2014 року, №39 від 24.10.2014 року, №40 від 31.10.2014 року, №41 від 07.11.2014 року, №44 від 28.11.2014 року, №46 від 12.12.2014 року, №47 від 19.12.2014, №48 від 26.12.2014 року;
- видання «Вісник Міністерства доходів і зборів України» (№5 /лютий 2014 року; №9 /березень 2014 року; №13 /квітень 2014 року; №17-18 /травень 2014 року; №21 /червень 2014 року; №25-26 /липень 2014 року; №29-30 /серпень 2014 року; №33 /вересень 2014 року; №37 /жовтень 2014 року; №41 /листопад 2014 року; №45 /грудень 2014 року; №4 /січень 2015 року).
У виданнях «Товарний монітор. Україна» та «Вісник Міністерства доходів і зборів України» опублікована інформація щодо експортних цін на товари олійного комплексу: «олія соняшникова нерафінована» та «шрот соняшниковий» за період 2014 року.
Інформація, розміщена у зазначених джерелах інформації, дозволяє здійснити співставлення та порівняння однорідних сировинних товарів (олія соняшникова нерафінована та шрот соняшниковий), які реалізуються на зіставних умовах (зіставні ринки та умови поставки).
Враховуючи наявність інформації в офіційних джерелах публічної інформації про продаж однорідних товарів у зіставних умовах на відповідному ринку товарів, у платника податків існувала можливість застосування згідно з вимогами п.п. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент здійснення контрольованих операцій) метод порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу).
Встановлено, що ціни окремих контрольованих операцій з експорту товарів товарної позиції за кодом 1512 згідно з УКТ ЗЕД, здійснених ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив» з компанією «CreativeTrading SA», є меншими ніж звичайні ціні, визначені відповідно до п. 21 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень, тобто ціни реалізації товарів є меншими більш ніж на 5 відсотків за мінімальні значення інтервалів (діапазонів) цін, опублікованих у спеціалізованому комерційному виданні «Вісник Міністерства доходів і зборів України».
Відповідно до висновку експерта №8/28СЕ-20 від 10.06.2020 та акту позапланової перевірки №32/11-23-22-01/32694902 , встановлено, що ціна контрольованих операцій з продажу товарів, здійснених ПП «Торговий дім «Креатив-Розлив з компанією «CreativeTrading SA» у 2014 році за контрактами № 845 від 20.07.2011, № 855 від 12.09.2014, № 59/04 від 09.04.2014, № 32/06 від 17.06.2013, є меншою ніж мінімальні значення ринкових діапазонів цін, визначених відповідно до п.п. 39.3.3.4 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла до 01.01.2015).
Відповідно до вимог п.п. 39.3.3.7 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла до 01.01.2015) для цілей оподаткування приймається ціна, яка відповідає мінімальному значенню ринкового діапазону цін.
ОСОБА_3 , переслідуючи злочинний умисел на ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), у період з 01.09.2013 по 31.12.2014, здійснила відхилення цін контрольованих операцій ПП «ТД «Креатив-Розлив» від звичайних (ринкових) цін, що призвело до заниження доходів платника податків, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування податком на прибуток підприємств за звітний період з 01.09.2013-31.12.2013 та 2014 рік, на загальну суму 161 232 720 грн.
Пунктом 44.1. ст. 44 Податкового кодексу України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Пунктом 44.3. ст. 44 Податкового кодексу України визначено, що платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.
У разі ліквідації платника податків документи, визначені у пункті 44.1 цієї статті, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів, що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.
Враховуючи вищевикладеним, директор ПП «ТД «Креатив Розлив» ОСОБА_3 в порушення вимог п. 135.1 - 135.2 та п.п. 135.5.11 п. 135.5 ст. 135, п. 153.2 ст. 153, ч.4 п.п. 39.3.1 та п.п. 39.3.3.7 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України, абз.2 ч.1 п.3 п. 21 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового Кодексу України (в редакції, що діяла під час здійснення контрольованих операцій), ненараховано та несплачено до бюджету податку на прибуток підприємств в загальній сумі 29 039 322 грн., в тому числі за 2013 рік 1 471 212 грн. та за 2014 рік 27 568 110 грн.
Таким чином, директор ПП «ТД «Креатив Розлив» ОСОБА_3 , будучи відповідальним за правильність нарахування і своєчасність перерахування платежів до державного бюджету, точний облік результатів фінансово-господарської діяльності, відповідальним за організацію бухгалтерського обліку і забезпечення фіксації фактів здійснення всіх господарських операцій в первинних документах, складання достовірної бухгалтерської звітності, сплату податків, при здійсненні фінансово-господарської діяльності ПП «ТД «Креатив Розлив», діючи умисно, в порушення вимог п. 135.1 - 135.2 та п.п. 135.5.11 п. 135.5 ст. 135, п. 153.2 ст. 153, ч.4 п.п. 39.3.1 та п.п. 39.3.3.7 п. 39.3 ст. 39 Кодексу, абз.2 ч.1 п.3 п. 21 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового Кодексу України (в редакції, що діяла під час здійснення контрольованих операцій), умисно ухилилась від сплати податків на загальну суму 29 039 322 грн., що підтверджено висновком судово-економічної експертизи щодо фінансово господарської діяльності ПП «ТД «Креатив Розлив» з період з 01.09.2013 по 31.12.2014 № 8/28СЕ-20 від 10.06.2020.
Згідно з висунутим обвинуваченням вказаними діями ОСОБА_3 вчинила умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету держави коштів в особливо великих розмірах, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.212 КК України.
У судовому засіданні обвинувачена ОСОБА_3 зазначила, що їй зрозумілі роз`яснені судом наслідки звільнення від кримінальної відповідальності із нереабілітуючих підстав, передбачених ст.49 КК України, її позиція добровільна та вона наполягає на цьому, не бажає скористатися правом на судове провадження в загальному порядку, під час якого прокурор зобов`язаний довести кожну обставину щодо вчинення кримінального правопорушення, у вчиненні якого її обвинувачують. Також вона усвідомлює та погоджується із тим, що при звільненні від кримінальної відповідальності будуть вказані обставини вчинення кримінального правопорушення, викладені в обвинувальному акті, що є обов`язковою умовою звільнення від кримінальної відповідальності, хоча вину у вчиненні кримінального правопорушення не визнає та просить задовольнити клопотання.
Зважаючи на думку обвинуваченої та роз`яснені їй наслідки звільнення від кримінальної відповідальності, заслухавши захисника, який просив задовольнити заявлене клопотання, прокурора, який не заперечував проти задоволення внесеного клопотання, дослідивши матеріали кримінального провадження в частині, необхідній для вирішення клопотання, суд приходить до таких висновків.
Згідно з п.2 ч.3 ст.314, п.1 ч.2 ст.284, ч.4 ст.286 КПК України передбачено право суду у підготовчому судовому засіданні закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8, 10 частини першої або частиною другою статті 284 цього Кодексу та звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність (ч.3 ст.288 КПК України).
Вимогами п.1 ч.2 ст.284 КПК України передбачено, що кримінальне провадження підлягає закриттю судом у зв`язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Відповідно до ч.1 ст.285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
За змістом п.4 ч.1 ст.49 КК України у разі вчинення у разі вчинення тяжкого злочину, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло десять років.
Відповідно до ч.5 ст.12 КК України тяжким злочином є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше десяти років.
Санкцією ч.3 ст.212 КК України передбачене покарання у виді штрафу у розмірі від п`ятнадцяти тисяч до двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.
За правилами ч.8 ст.284 КПК України закриття кримінального провадження на підставі, передбаченій п.1 ч.2 цієї статті, не допускається, якщо підозрюваний, обвинувачений проти цього заперечує. В цьому разі розгляд кримінального провадження продовжується в загальному порядку, передбаченому цим Кодексом.
Правилами ч.3 ст.288 КПК України передбачено, що суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченої від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Таким чином, за змістом статей 284-288 КПК України підставами для звільнення особи від кримінальної відповідальності при розгляді справи в суді є наявність відповідної норми кримінального закону, яка передбачає таке звільнення, клопотання сторони кримінального провадження про звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності та згода обвинуваченої на закриття кримінального провадження на цих підставах.
Отже, за наявності підстав для звільнення особи від кримінальної відповідальності відповідно до ч.1 ст.49 КК України та за відсутності обставин, визначених, зокрема, у частинах 25 цієї статті, суд зобов`язаний звільнити особу від кримінальної відповідальності і закрити кримінальне провадження щодо неї (постанова Верховного Суду від 29.09.2021 у справі №409/1465/16-к).
Разом з тим, відповідно до правої позиції, викладеної у постанові Верховного Суду від 11.11.2020 року у справі №455/229/17, дотримання умов, передбачених частинами 1-3 ст.49 КК України є безумовною й обов`язковою підставою звільнення особи від кримінальної відповідальності. Вимоги цієї статті не передбачають обов`язкове визнання вини особою, котра подала клопотання про звільнення її від кримінальної відповідальності на підставі ст.49 КК України.
Відповідно до положень ст.63 Конституції України та ст.18 КПК України жодну особу не може бути примушено визнати свою винуватість у вчиненні кримінального правопорушення або примушено давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для її підозри, обвинувачення у вчиненні нею кримінального правопорушення.
Виходячи з цих положень закону, визнання винуватості є правом, а не обов`язком обвинуваченої, а отже невизнання вказаною особою своєї вини у вчиненні кримінального правопорушення за наявності її згоди на звільнення від кримінальної відповідальності не може бути перешкодою в реалізації нею свого права на таке звільнення та правовою підставою для відмови судом у задоволенні заявленого клопотання. Передбачений законом (ст.49 КК України) інститут звільнення підозрюваного, обвинуваченої від кримінальної відповідальності не пов`язує таке звільнення із визнанням ними своєї винуватості у вчиненні злочину.
Таким чином, невизнання обвинуваченим вини у вчиненні кримінального правопорушення за наявності його згоди на звільнення від кримінальної відповідальності у передбачених законом випадках, за умови роз`яснення йому судом суті підозри чи обвинувачення, підстав звільнення від кримінальної відповідальності та права заперечувати проти закриття кримінального провадження не є правовою підставою для відмови в задоволенні клопотання сторони кримінального провадження про таке звільнення (відповідно до правової позиції, висловленої Верховним Судом в постанові від 21.12.2021 року у справі №759/8429/18).
Під час підготовчого судового засідання судом встановлено, що:
- клопотання захисника ОСОБА_6 про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченої ОСОБА_3 відповідає вимогам ч.4 ст.286 КПК України, клопотання повністю підтримується обвинуваченою, її позиція добровільна та в такий спосіб вона реалізує свої процесуальні права;
- згідно з обвинувальним актом ОСОБА_3 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, яке є тяжким злочином, її дії кваліфіковано правильно, усі учасники судового провадження погодилися із встановленням вказаних обставин судом, як однієї із передумов звільнення від кримінальної відповідальності з нереабілітуючих підстав;
- відповідно до висунутого обвинувачення ОСОБА_3 вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.212 КК України, умисно ухилившись від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) до державного бюджету в особливо великих розмірах у період з вересня 2013 року по грудень 2014 року, а саме: податкова декларація за 2013 рік була подана 03.03.2024, податкова декларація за 2014 рік 02.03.2015, відтак строк давності притягнення ОСОБА_3 до кримінальної відповідальності сплив 02.03.2025;
- відомостей, які б слугували підставою зупинення або переривання строків давності притягнення до кримінальної відповідальності ОСОБА_3 , судом не встановлено.
Зважаючи на вищевикладене, суд вважає, що клопотання захисника підлягає задоволенню, а обвинувачена ОСОБА_3 звільненню від кримінальної відповідальності за ч.3 ст.212 КК України на підставі ст.44, п.4 ч.1 ст.49 КК України.
Відтак, оскільки звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є обов`язком, а не правом суду, клопотання захисника підлягає задоволенню, а кримінальне провадження закриттю.
Оскільки кримінальне провадження підлягає закриттю, зважаючи на те, що захисники просили скасувати стосовно обвинуваченої запобіжний захід та повернути внесену заставу, проти чого не заперечував прокурор, суд вважає, що наявні підстави для скасування запобіжного заходу стосовно обвинуваченої та відповідно до ч.11 ст.182 КПК України повернення застави заставодавцю у розмірі, що підтверджується копією квитанції.
Відповідно до ч.4 ст.174 КПК України суд одночасно з ухваленням судового рішення, яким закінчується судовий розгляд, вирішує питання про скасування арешту майна. Суд скасовує арешт майна, зокрема, у випадку виправдання обвинуваченого, закриття кримінального провадження судом, якщо майно не підлягає спеціальній конфіскації, непризначення судом покарання у виді конфіскації майна та/або незастосування спеціальної конфіскації, залишення цивільного позову без розгляду або відмови в цивільному позові. Відтак арешт, накладений ухвалою слідчого судді Ленінського районного суду м.Кіровограда від 25.09.2020 (справа №405/5651/20) на майно ОСОБА_3 , підлягає скасуванню.
Підстави для стягнення з обвинуваченої судових витрат відповідно до ч.2 ст.124 КПК України не встановлені.
Керуючись ч.4 ст.286, ч.3 ст.288, п.2 ч.3 ст.314, ст.ст.369-372, 376, 392 КПК України, на підставі ст.ст.44, 49 КК України, суд,
ПОСТАНОВИВ :
Клопотання захисника ОСОБА_6 задовольнити.
ОСОБА_3 звільнити від кримінальної відповідальності, передбаченої ч.3 ст.212 КК України, на підставі п.4 ч.1 ст.49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження №32021120010000012 за обвинуваченням ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, закрити.
Скасувати застосований до обвинуваченої ОСОБА_3 запобіжний захід у виді застави.
Заставу в розмірі 84080 (вісімдесят чотири тисячі вісімдесят) гривень, внесену ОСОБА_3 у вказаному кримінальному провадженні на депозитний рахунок № UA458201720355279001000002505 ТУ ДСА України в Кіровоградській області, ЄДРПОУ 26241445, згідно з квитанцією №ПН1634133 від 28.09.2020 АТ «Таскомбанк», повернути заставодавцю ОСОБА_3 на її картковий рахунок в АТ «Райффайзен Банк», номер картки НОМЕР_3 , IBAN НОМЕР_4 .
Арешт, накладений ухвалою слідчого судді Ленінського районного суду м.Кіровограда від 25.09.2020 (справа №405/5651/20) на майно ОСОБА_3 скасувати.
Ухвала може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Кіровограда протягом 7 днів з дня її оголошення.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, а у разі подання апеляційної скарги, якщо її не скасовано, після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Суддя Кіровського районного суду
м. Кіровограда ОСОБА_1
Суд | Кіровський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2025 |
Оприлюднено | 29.04.2025 |
Номер документу | 126900674 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері господарської діяльності Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів |
Кримінальне
Кіровський районний суд м.Кіровограда
Поступайло В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні