Постанова
від 25.08.2010 по справі 2а-4528/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 серпня 2010 року Справа № 2а-4528/10/1270

< Текст >

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді

головуючого судді Твердох ліба Р.С.,

за участю секретаря судово го засідання Чукіної А. Ю.

та представників сторін:

від позивача - начальник юридичного в ідділу Яковлева О.Б.

(довіреність від 19.07.2010 № 9723/10-25

від відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом державної податко вої інспекції в м. Красний Луч Луганської області до Прива тного підприємства «ЛИС ЛТД» про стягнення податкового б оргу з податку з доходів фізи чних осіб у розмірі 345600,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

09 червня 2010 року державна под аткова інспекція в м. Красний Луч Луганської області звер нулась до Луганського окружн ого адміністративного суду з позовом, в якому просить стяг нути з Приватного підприємст ва «ЛИС ЛТД» податковий борг з податку з доходів фізичних осіб у розмірі 345600,00 грн. В обґру нтування позовних вимог пози вач зазначив таке.Приватне п ідприємство «ЛИС ЛТД» зареєс тровано в якості юридичної о соби Антрацитівською районн ою державною адміністрацією Луганської області 19.03.2002р. за р еєстраційним номером № 1 362 120 0000 000192 та знаходиться на податков ому обліку в державній подат ковій інспекції у м. Красний Л уч Луганської області в якос ті платника податків з 05.04.2002р. з а № 10. У зв' язку з несвоєчасно ю сплатою податкових зобов' язань станом на 27.05.2010р. у відпов ідача виник податковий борг перед бюджетом з податку з до ходів фізичних осіб в сумі 345600, 00 грн. На адресу відповідача б ули направлені перша податко ва вимога від 09.02.2010р. №1/10 та друга податкова вимога від 11.03.2010р. №2/41 , однак податковий борг залиш ається непогашеним. Оскільки відповідно до підпункту 3.1.1 пу нкту 3.1 статті 3 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» активи платник а податків можуть бути приму сово стягнені в рахунок пога шення його податкового боргу виключно за рішенням суду, де ржавна податкова інспекція в м.Красний Луч Луганської обл асті просить стягнути з Прив атного підприємства «ЛИС ЛТД » податковий борг з податку з доходів фізичних осіб у розм ірі у розмірі 345600,00 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримали підтримав у по вному обсязі, надав суду пояс нення, аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату, місце та час слухання справи повідомлявся належни м чином. Правом подати суду за перечення проти позову та до кази на підтвердження своїх доводів не скористався.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню повністю з огляду на наст упне.

Приватне підприємство «ЛИ С ЛТД» зареєстровано в якост і юридичної особи Антрацитів ською районною державною адм іністрацією Луганської обла сті 19.03.2002р. за реєстраційним ном ером № 1 362 120 0000 000192 та знаходиться на податковому обліку в держ авній податковій інспекції в м. Красний Луч Луганської обл асті в якості платника подат ків з 05.04.2002р. за № 10 (аркуші справи 13,18).

Приватне підприємство «ЛИ С ЛТД» відповідно до пункту 1.1 5 статті 1 Закону України від 22 т равня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» є по датковим агентом (податковим агентом є юридична особа (її ф ілія, відділення, інший відок ремлений підрозділ) або фізи чна особа чи представництво нерезидента - юридичної особ и, які незалежно від їх органі заційно-правового статусу та способу оподаткування іншим и податками зобов'язані нара ховувати, утримувати та спла чувати цей податок до бюджет у від імені та за рахунок плат ника податку, вести податков ий облік та подавати податко ву звітність податковим орга нам відповідно до закону, а та кож нести відповідальність з а порушення норм цього Закон у).

Згідно із пунктом 19.2 статті 1 9 Закону України від 22 травня 200 3 року № 889-IV «Про податок з доход ів фізичних осіб» особи, які в ідповідно до цього Закону ма ють статус податкових агенті в, зобов'язані, зокрема, своєча сно та повністю нараховувати , утримувати та сплачувати (пе рераховувати) до бюджету под аток з доходу, який виплачуєт ься на користь платника пода тку та оподатковується до аб о під час такої виплати та за ї ї рахунок, надавати у строки, в становлені законом для подат кового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Зак ону, податковий розрахунок с ум доходу, нарахованого (спла ченого) на користь платників податку, а також сум утримано го з них податку податковому органу за місцем свого розта шування, надавати податковом у органу інші відомості з пит ань оподаткування доходів ок ремого платника податку в об сягах та за процедурою, визна ченою цим Законом та Законом України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» .

Порядок нарахування, утрим ання та сплати (перерахуванн я) податку з доходів фізичних осіб до бюджету врегульован о статтею 8 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про подат ок з доходів фізичних осіб».

Відповідно до підпунктів 8.1 .1, 8.1.2 та 8.1.4 пункту 8.1 статті 8 Закон у України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фіз ичних осіб»:

- податковий агент, який нар аховує (виплачує) оподаткову ваний дохід на користь платн ика податку, утримує податок від суми такого доходу за йог о рахунок, використовуючи ст авку податку, визначену у від повідних пунктах статті 7 цьо го Закону;

- податок підлягає сплаті (п ерерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваног о доходу єдиним платіжним до кументом, банки не мають прав а приймати платіжні документ и на виплату доходу, які не пер едбачають сплати (перерахува ння) цього податку до бюджету . Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплач ується платнику податку осо бою, що його нараховує, то пода ток, який підлягає утриманню з такого нарахованого доход у, підлягає сплаті (перерахув анню) до бюджету у строки, вста новлені законом для місячног о податкового періоду;

- якщо оподатковуваний дохі д виплачується у негрошовій формі чи готівкою з каси рези дента, то податок сплачуєтьс я (перераховується) до бюджет у протягом банківського дня, наступного за днем такої вип лати.

До складу загального місяч ного оподатковуваного доход у згідно із підпунктом 4.2.1 пунк ту 4.2 статті 4 Закону України ві д 22 травня 2003 року № 889-IV «Про пода ток з доходів фізичних осіб» включаються доходи у вигляд і заробітної плати, інші випл ати та винагороди, нарахован і (виплачені) платнику податк у відповідно до умов трудово го або цивільно-правового до говору.

При нарахуванні доходів у в игляді заробітної плати об'є кт оподаткування згідно із п унктом 3.5 статті 3 Закону Украї ни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних о сіб» визначається як нарахов ана сума такої заробітної пл ати, зменшена на суму збору до Пенсійного фонду України та внесків до фондів загальноо бов'язкового державного соці ального страхування, які від повідно до закону справляють ся за рахунок доходу наймано ї особи.

Відповідно до підпункту 16.3.3 пункту 16.3 статті 16 Закону Украї ни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних о сіб» фізична особа, відповід альна згідно з вимогами цьог о Закону за нарахування та ут римання податку, сплачує (пер ераховує) його до відповідно го бюджету, у випадку, коли так а фізична особа є податковим агентом, - за місцем реєстраці ї у податкових органах.

Контроль за правильністю т а своєчасністю сплати податк у з доходів фізичних осіб від повідно підпункту 16.3.4 пункту 16 .3 статті 16 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про пода ток з доходів фізичних осіб» здійснює податковий орган з а місцезнаходженням юридичн ої особи або її уповноважено го підрозділу.

Згідно із підпунктом 16.3.5 пун кту 16.3 статті 16 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про по даток з доходів фізичних осі б» відповідальність за своєч асне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юриди чна особа або її уповноважен ий підрозділ, що нараховує (ви плачує) оподатковуваний дохі д.

Питання фінансової відпов ідальності за порушення норм Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доход ів фізичних осіб» врегульова но у статті 20 цього Закону.

Згідно із підпунктом «а» пу нкту 20.2 статті 20 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про по даток з доходів фізичних осі б» при порушенні правил нара хування, утримання та сплати до бюджету податку з доходів платника податку, що здійсню ються особами, визначеними ц им Законом податковими агент ами, фінансово відповідальни ми є податкові агенти.

Згідно із підпунктом «а» пі дпункту 20.3.1 пункту 20.3 статті 20 За кону України від 22 травня 2003 ро ку № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» особами, відп овідальними за погашення сум и податкового зобов'язання а бо податкового боргу з цього податку, при нарахуванні под атку особою, на яку покладаєт ься відповідальність за таке нарахування, утримання та сп лату (перерахування) податку до бюджету згідно з нормами ц ього Закону, - є така особа - под атковий агент.

У разі коли податковий аген т до або під час виплати доход у на користь платника податк у не здійснює нарахування, ут римання або сплату (перераху вання) цього податку, відпові дальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виника є внаслідок таких дій, поклад ається на такого податкового агента. При цьому платник под атку - отримувач таких доході в звільняється від обов'язкі в погашення такої суми подат кових зобов'язань або податк ового боргу (підпункт 20.3.2 пункт у 20.3 статті 20 Закону України ві д 22 травня 2003 року № 889-IV «Про пода ток з доходів фізичних осіб» ).

Документальною невиїзною перевіркою з питань повноти своєчасності та повноти спла ти податку з доходів фізични х осіб за період з 01.02.2009р. по 01.06.2009р . встановлено, що Приватним пі дприємством «ЛИС ЛТД» у пере віряємий період допущено зан иження податку з доходів фіз ичних осіб на загальну суму 115 200,00 грн., що підтверджується ак том перевірки від 28.01.2010р. №28-17/31823499 (аркуші справи 5-9).

28.01.2010р. ДПІ в м.Красний Луч Луга нської області прийнято пода ткове повідомлення-рішення в ід 28.01.2010р. №0000131742/0, яке складається з боргу за основним платежем - 115200,00 грн. та з штрафної санкції - 230400,00 грн. та було отримано дире ктором відповідача у день йо го винесення 28.01.2010р. (аркуш спра ви 10).

Позивачем вживалися встан овлені Законом України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ за ходи щодо погашення відповід ачем зазначеної заборговано сті, надсилалися податкові в имоги (перша податкова вимог а № 1/10 від 09.02.2010 року та друга пода ткова вимога № 2/41 від 11.03.2010 року, я кі вважаються врученими та у згодженими, не оскаржені та н е скасовані,однак до погашен ня відповідачем податкового боргу це не призвело (аркуш сп рави 12).

Згідно акта звірення суми з аборгованості з податку з до ходів фізичних осіб станом н а 27.05.2010р., який підписаний сторо нами по справі без заперечен ь та зауважень, Приватного пі дприємства «ЛИС ЛТД» по пода тку з доходів фізичних осіб с кладає 345600,00 грн. (аркуш справи 3).

Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 14 Закону України ві д 25 червня 1991 року № 1251-XII «П ро систему оподаткування» по даток на доходи фізичних осі б є загальнодержавним податк ом.

Згідно із пунктом 11 статті 10 Закону України 4 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні» до функцій державних податкових інспек цій в районах, містах без райо нного поділу, районах у міста х, міжрайонних та об'єднаних д ержавних податкових інспекц ій, серед іншого, належить зді йснення контролю за своєчасн істю, достовірністю, повното ю нарахування та сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), подання до судів поз овів до підприємств, установ , організацій та громадян про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна.

У будь-яких випадках, коли п латник податків згідно із за конами з питань оподаткуванн я уповноважений утримувати п одаток, збір (обов'язковий пла тіж), якими оподатковуються і нші особи, у тому числі податк и на доходи фізичних осіб, див іденди, репатріацію, додану в артість, акцизні збори, а тако ж будь-які інші податки, що утр имуються з джерела виплати, с ума таких податків, зборів (об ов'язкових платежів) відпові дно до підпункту 3.2.1 пункту 3.2 ст атті 3 Закону України від 21 гру дня 2000 року № 2181-III «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» вважається бюджетним ф ондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені, а податкові органи відповідно до пункту 30 статті 2 Бюджетног о кодексу України є органами , яким відповідно до закону на дано право стягнення до бюдж ету податків, зборів (обов'язк ових платежів) та інших надхо джень.

Враховуючи те, що активи пла тника податків відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду, а також те, щ о відповідач за час судового розгляду справи у добровіль ному порядку заборгованість з податку з доходів фізичних осіб у розмірі 345600,00 грн. не спла тив, позовні вимоги визнають ся судом обґрунтованими, дов еденими і такими, що підлягаю ть повному задоволенню.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України , а також те, що позивач відпов ідно до пункту 15 частини 1 стат ті 4 Декрету Кабінету Міністр ів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито» від спл ати державного мита (судовог о збору) звільнений, судові ви трати у цій справі не підляга ють стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких поз ивачем є суб' єкт владних по вноважень, а відповідачем - фі зична чи юридична особа, судо ві витрати, здійснені позива чем, з відповідача не стягуют ься.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 25 серпня 2010 року проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ск ладення постанови у повному обсязі відкладено на 30 серпня 2010 року, про що згідно вимог ча стини 2 статті 167 КАС України по відомлено після проголошенн я вступної та резолютивної ч астин постанови у судовому з асіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в місті Красний Лу ч Луганської області до Прив атного підприємства «ЛИС ЛТД » про стягнення заборгованос ті з податку з доходів фізичн их осіб в сумі 345 600,00 грн. - задово льнити повністю.

Стягнути з Приват ного підприємства «ЛИС ЛТД» (код ЄДРПОУ 31823499, місцезнаходже ння: 94517 Луганська область, м.Кр асний Луч, вул.Карла Маркса, бу д.9; р/р № 26009215645 «Райффайзен банк Аваль», м.Київ, МФО 380805) на корис ть Державного бюджету Україн и заборгованість з податку з доходів фізичних осіб в сумі 345 600 грн. 00 коп. (триста сорок п' ять тисяч шістсот гривень 00 ко п.).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова складена у повно му обсязі та підписана 30 серпн я 2010 року.

< Текст >

Суддя Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2010
Оприлюднено09.12.2010
Номер документу12691762
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4528/10/1270

Постанова від 25.08.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні