Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 жовтня 2010 року Справа № 2а-6633/10/1270
< Текст >
Луганський окружний адміністративний суд у склад і:
головуючого судді Твердох ліба Р.С.,
при секретарі судового зас ідання Чукіній А.Ю.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Луганс ьку справу за адміністративн им позовом Державної податко вої інспекції в Жовтневому р айоні у місті Луганську до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Науково- виробн иче підприємство «Системи ко мплексних аналітичних техно логій» про стягнення податко вої заборгованості у сумі 3 074,2 0 грн. шляхом звернення стягн ення на його активи, -
В С Т А Н О В И В:
06 вересня 2010 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції в Жовтневом у районі у місті Луганську до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Науково- вир обниче підприємство «Систем и комплексних аналітичних те хнологій» про стягнення пода ткової заборгованості у сумі 3 074,20 грн. шляхом звернення стя гнення на його активи. В обґру нтування позовних вимог пози вач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково - виробниче підприє мство «Системи комплексних а налітичних технологій», код ЄДРПОУ 32202044, зареєстроване як с уб'єкт підприємницької діяль ності відділом ліцензування , державної реєстрації та міс ького реєстру Луганської міс ької ради 16.10.2002 року, про що зроб лено запис в журналі обліку р еєстраційних справ за № 23370169ю0032 726 та внесено до єдиного держа вного реєстру підприємств Ук раїни, що підтверджується до відкою Головного управління статистики у Луганській обл асті та копією свідоцтва про державну реєстрацію. Місцез находження підприємства: м. Л уганськ, вул. Ялтинська, буд. 20. Товариство перебуває на облі ку як платник податків в ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганс ьку з 24.10.02 за №04965. Заборгованість Відповідача перед бюджетом складає 3 074 грн. 20 коп., з яких: з по датку на додану вартість (за ш трафними санкціями) складає 2 534 грн. 01 коп., що підтверджуютьс я прийнятими податковим пові домленням - рішенням №0031891510/0 від 06.10.09, винесеного податковим ор ганом на підставі акту перев ірки від 18.09.09 № 718/160; податковим по відомленням - рішенням №0031901510/0 в ід 06.10.09, винесеного податковим органом на підставі акту пер евірки від 18.09.09 № 716/160; з податку на прибуток (штрафні санкції) - 540 грн. 19 коп., що виникла на підста ві податкового повідомлення - рішення від 06.10.09 №0031871510/0 винесено го податковим органом на під ставі акту перевірки від 18.09.09 № 717/151.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни №2181 та з метою погашення податкового боргу Відповіда ча податковим органом були п рийняті заходи, передбачені Законом №2181, а саме:
- на юридичну адресу Ві дповідача направлено першу п одаткову вимогу № 1/1354 від 24.11.09, як у у зв'язку з неможливістю вру чення, відповідно до абз.4 п.п.6.2 .4. п.6.2. ст.6 Закону України №2181 бул о розміщено на дошці податко вих оголошень та вона вважає ться врученою з дня її розміщ ення - з 27.11.2009 року, про що свідчить акт про неможливіс ть вручення від 27.11.2009 року; на юр идичну адресу Відповідача на правлено другу податкову вим огу №2/1511 від 28.12.09, яку у зв'язку з н еможливістю вручення, відпов ідно до абз.4 п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України № 2181 було розміщено на дошці податкових оголошень та вона вважається врученою з дня її розміщення - з 11.01.2010 ро ку, про що свідчить акт про нем ожливість вручення від 11.01.2010 ро ку. 11 лютого 2010 року ДПІ в Жовтне вому районі у м. Луганську при йнято рішення за №21 про стягне ння коштів та продаж інших ак тивів Відповідача в рахунок погашення його податкового б оргу.
Представник позивача в суд ове засідання прибув, підтри мав позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належни м чином. Правом надання запер ечень проти позову та доказі в на підтвердження своїх дов одів не скористався, заяви пр о розгляд справи за його відс утності суду не надавав.
Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, суд дослі дивши матеріали справи, дійш ов до висновку про задоволен ня адміністративного позову повністю з наступних підста в.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам пункту 1 час тини першої статті 3 Кодексу а дміністративного судочинст ва України стосовно визначен ня адміністративної справи.
Пункт 4 частини першої статт і 17 Кодексу адміністративног о судочинства України визнач ає, що до компетенції адмініс тративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкт а владних повноважень у випа дах, встановлених законом.
Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 Код ексу адміністративного судо чинства України, на які не пош ирюється компетенція адміні стративних судів.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи ді яльності є Закон України «Пр о державну податкову службу в Україні».
Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.
Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Науково - ви робниче підприємство «Систе ми комплексних аналітичних т ехнологій», код ЄДРПОУ 32202044, зар еєстроване як суб'єкт підпри ємницької діяльності відділ ом ліцензування, державної р еєстрації та міського реєстр у Луганської міської ради 16.10.20 02 року, про що зроблено запис в журналі обліку реєстраційни х справ за № 23370169ю0032726 та внесено д о єдиного державного реєстру підприємств України, що підт верджується довідкою Головн ого управління статистики у Луганській області та копією свідоцтва про державну реєс трацію. Місцезнаходження під приємства: м. Луганськ, вул. Ял тинська, буд. 20 (а.с. 5).
Згідно статуту Товариство з обмеженою відповідальніст ю «Науково - виробниче підпри ємство «Системи комплексних аналітичних технологій» є ю ридичною особою, має самості йний баланс, поточні та вклад ні (депозитні) рахунки в закла дах банка, обособлене майно, к руглу печатку, штамп та бланк и зі своїм найменуванням, зна к обслуговування та фірмовий знак, інші символи юридичної особи. Товариство має право в ід свого ім' я набуває майно ві і особисті немайнові прав а, укладати угоди, нести обов'я зки, виступати у якості позив ача чи відповідача в господа рському чи третейському суді (а.с. 6-8).
Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.9 Закон у України „Про систему опода ткування” платники податків і зборів (обов' язкових плат ежів) зобов' язані сплачуват и належні суми податків і збо рів у встановлені законом те рміни.
Згідно ч.1 ст. 11 вказаного Зак ону органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право здійснювати доку ментальні невиїзні перевірк и (на підставі поданих податк ових декларацій, звітів та ін ших документів, пов' язаних з нарахуванням і сплатою под атків та зборів (обов' язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов' язкових платежів), доде ржання валютного законодавс тва юридичними особами, їх фі ліями, відділеннями, іншими в ідокремленими підрозділами , що не мають статусу юридично ї особи, а також фізичними осо бами, які мають статус суб' є ктів підприємницької діяльн ості чи не мають такого стату су, на яких згідно із законами України покладено обов' язо к утримувати та/або сплачува ти податки і збори (обов' язк ові платежі), крім Національн ого банку України та його уст анов (далі - платники податків ).
Законом України «Про опода ткування прибутку підприємс тв»від 28.12.1994р. №334/94-ВР визначено п орядок сплати податку на при буток підприємств, зокрема, в ідповідно до ст. 3 Закону об' є ктом оподаткування є прибуто к, який визначається шляхом з меншення суми скоригованого валового доходу звітного пе ріоду, визначеного згідно з п унктом 4.3 цього Закону на: суму валових витрат платника под атку, визначених статтею 5 цьо го Закону; суму амортизаційн их відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього З акону. Відповідно до п. 16.1 ст. 16 З акону платники податку самос тійно визначають суми податк у, що підлягають сплаті.
Порядок нарахування та спл ати податку на додану вартіс ть визначено Законом України «Про податок на додану варті сть» (із змінами та доповненн ями) від 03.04.1997р. №168/97-ВР. Згідно зі с т. 7 цього Закону, суб' єкти го сподарювання зобов' язані у встановленому цим законом п орядку сплачувати податок на додану вартість.
Судом установлено та підтв ерджується матеріалами спра ви, що керівником товариства є Сергієнко Ігор Миколайов ич. Товариство перебуває на обліку як платник податків в ДПІ в Жовтневому районі у м. Л уганську з 24.10.02 за №04965 (а.с. 12).
Заборгованість Відповідач а перед бюджетом складає 3 074 гр н. 20 коп., з яких: з податку на дод ану вартість (за штрафними са нкціями) складає 2 534 грн. 01 коп., щ о підтверджуються прийнятим и податковим повідомленням - рішенням №0031891510/0 від 06.10.09, винесен ого податковим органом на пі дставі акту перевірки від 18.09.09 № 718/160; податковим повідомленн ям - рішенням №0031901510/0 від 06.10.09, вине сеного податковим органом на підставі акту перевірки від 18.09.09 № 716/160; з податку на прибуток (штрафні санкції) - 540 грн. 19 коп., щ о виникла на підставі податк ового повідомлення - рішення від 06.10.09 №0031871510/0 винесеного подат ковим органом на підставі ак ту перевірки від 18.09.09 № 717/151.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни №2181 та з метою погашення податкового боргу Відповіда ча податковим органом були п рийняті заходи, передбачені Законом №2181, а саме: на юридичну адресу Відповідача направле но першу податкову вимогу № 1/1 354 від 24.11.09, яку у зв'язку з неможл ивістю вручення, відповідно до абз.4 п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону Укра їни №2181 було розміщено на дошц і податкових оголошень та во на вважається врученою з дня її розміщення - з 27.11.2009 року, п ро що свідчить акт про неможл ивість вручення від 27.11.2009 року; на юридичну адресу Відповіда ча направлено другу податков у вимогу №2/1511 від 28.12.09, яку у зв'язк у з неможливістю вручення, ві дповідно до абз.4 п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 За кону України № 2181 було розміще но на дошці податкових оголо шень та вона вважається вруч еною з дня її розміщення - з 1 1.01.2010 року, про що свідчить акт п ро неможливість вручення від 11.01.2010 року (а.с. 20-24).
11 лютого 2010 року ДПІ в Жовтнев ому районі у м. Луганську прий нято рішення за №21 про стягнен ня коштів та продаж інших акт ивів Відповідача в рахунок п огашення його податкового бо ргу.
Однак, відповідач, незважаю чи на всі прийняті Державною податковою інспекцію в Жовт невому районі у місті Луганс ьку заходи щодо добровільног о погашення ним податкового боргу, свої податкові зобов' язання платника податків не виконав.
Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. ст.5 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкове зобов' язанн я вважається узгодженим у де нь отримання податкового пов ідомлення, якщо воно протяго м 10 днів з дня отримання не оск аржено платником податків. Ф акту оскарження відповідаче м податкового зобов' язання судом не встановлено.
Згідно з п.п.5.4.1 п. 5.4. ст. 5 Закону України №2181 узгоджена сума по даткового зобов'язання, не сп лачена платником податків у встановлений термін, визнаєт ься сумою податкового боргу.
Згідно п. 5.3 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21.1 2.2000р. № 2181-ІІІ платник податків з обов' язаний самостійно спл атити суму податкового зобов ' язання протягом десяти кал ендарних днів, наступних за о станнім днем відповідного гр аничного строку.
Пунктом 11 ст.10 Закону України „Про державну податкову слу жбу в Україні” зазначено, що о ргани державної податкової с лужби мають право стягувати заборгованість перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бу ти примусово стягнені в раху нок погашення його податково го боргу виключно за рішення м суду.
Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Оскільки позивач відносит ься до суб' єкта владних пов новажень, вказаними вище Зак онами йому надано право на зв ернення до суду з позовами у з азначених випадках про стягн ення податкового боргу шлях ом звернення стягнення на ак тиви боржника, при цьому пере дбачено, що таке стягнення мо жливе тільки виключно на під ставі рішення суду, тому суд в важає, що виниклі правовідно сини носять характер публічн о-правових, а тому адміністра тивний суд має право розгляд ати такі спори та приймати ві дповідні рішення з цього при воду.
Таким чином, позовні вимоги Державної податкової інспе кції в Жовтневому районі у м. Луганську знайшли обґрунтув ання наданими суду доказами та нормами чинного законода вства. У зв'язку з цим, суд вваж ає за можливе стягнути з Това риства з обмеженою відповіда льністю «Науково- виробнич е підприємство «Системи комп лексних аналітичних техноло гій» суму податкової заборго ваності 3 074,20 грн. шляхом зверн ення стягнення на його актив и.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 17, 18,158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, ст. ст. 3,5 Закону Укра їни „Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами”, су д, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в Жовтневому районі у місті Луганську до Товариства з об меженою відповідальністю «Н ауково- виробниче підприєм ство «Системи комплексних ан алітичних технологій» про ст ягнення податкової заборгов аності у сумі 3 074,20 грн. шляхом з вернення стягнення на його а ктиви - задовольнити повніст ю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «На уково- виробниче підприємс тво «Системи комплексних ана літичних технологій» код ЄДР ПОУ 32202044, суму податкового борг у у розмірі 3 074 грн. 20 коп. ( три ти сячі сімдесят чотири грн.. 20 ко п.) шляхом звернення стягненн я на його активи, з яких з пода тку на прибуток - 540 грн. 19 коп. н а р/р 31117009700004, одержувач ГУДКУ у Лу ганській області, МФО 804013, код п латежу 11021000, одержувач Державн ий бюджет Жовтневого району, код 204046538, з податку на додану ва ртість - 2534 грн. 01 коп., на р/р 3111902970 0004, одержувач ГУДКУ у Луганськ ій області, МФО 804013, код платежу 11021000, одержувач Державний бюдж ет Жовтневого району, код 204046538.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
< Текст >
Суддя Р.С. Твердохліб
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2010 |
Оприлюднено | 09.12.2010 |
Номер документу | 12691772 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Р.С. Твердохліб
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні