Герб України

Ухвала від 23.04.2025 по справі 752/22958/20

Голосіївський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 752/22958/20

Провадження № 1-кс/752/3542/25

У Х В А Л А

23 квітня 2025 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Голосіївського районного суду міста Києва подане в рамках кримінального провадження № 42020100000000446 від 02.10.2020 року,клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,-

в с т а н о в и в:

до слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 , у якому просить застосувати відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту, заборонивши останньому залишати будинок АДРЕСА_1 , з покладенням обов`язків передбачених ч.5 ст. 194 КПК України.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав та просив задовольнити з викладених підстав.

Захисник ОСОБА_4 заперечував проти задоволення клопотання та просив застосувати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання. Посилався на необґрунтованість підозри та вважав, що матеріали клопотання не містять доказів причетності ОСОБА_5 до вчинення злочину, а також те, що в його діях є ознаки кримінального правопорушення.

Зазначив, що матеріали клопотання не містять належного обґрунтування наявності реального існування ризиків, передбачених ст. 177 КПК України.

Звертав увагу на особу підозрюваного, який має зареєстроване та фактичне місце проживання, раніше не судимий, позитивно характеризується за місцем проживання та роботи, зайнятий суспільно- корисною працею, одружений, має на утриманні неповнолітню доньку та матір, яка є пенсіонеркою по інвалідності. Також, зазначив, що клопотання не обґрунтовує підстави вважати, що жоден із більш мяких запобіжних заходів буде недостатнім для виконання ОСОБА_5 процесуальних обов`язків, про що надав письмові заперечення.

Підозрюваний ОСОБА_5 у судовому засіданні підтримав думку захисника.

Заслухавши пояснення прокурора, думку захисника, підозрюваного, дослідивши матеріали клопотання, приходжу до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020100000000446 від 02.10.2020 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Постановою прокурора від 17.04.2025 матеріали кримінальних проваджень № 42020100000000446 від 02.10.2020 та № 42023100000000286 від 02.06.2023 було об`єднано в одне кримінальне провадження № 42020100000000446.

Із матеріалів клопотання вбачається, що досудовим розслідуванням установлено, що відповідно до протоколу № 1 Загальних зборів засновників (учасників) від 18 липня 2011 року створено товариство з обмеженою відповідальністю «Соларенерго», яке 03.08.2011 у встановленому порядку зареєстровано із визначенням юридичної адреси: вул. Стуса, 10, офіс 8, м. Рогатин, Рогатинського району, Івано-Франківської області, ідентифікаційний код юридичної особи: 37744753.

Встановлено, що відповідно до протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Соларенерго» від 07.02.2019, з 08.02.2019 директором Товариства призначено ОСОБА_5 , якого звільнено відповідно до протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Соларенерго» від 10.12.2021, тобто у період з 08.02.2019 по 10.12.2021 він являвся уповноваженою особою ТОВ «Соларенерго».

Також встановлено, що ТОВ «Соларенерго», з метою здійснення господарської діяльності з виробництва електричної енергії, побудовано, 28.01.2012 зареєстровано право власності та відповідно введено в експлуатацію Сонячну електростанцію «Лазурне» (далі - СЕС «ЛАЗУРНЕ»), що знаходиться за адресою: Херсонська область, Скадовський район, смт. Лазурне, вул. Приозерна 1-а.

Продовжуючи провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, ТОВ «Соларенерго» на підставі декларації про готовність об`єкта від 18.12.2012 № XC 14212507415до експлуатації введено в експлуатацію 2 чергу сонячної електростанції, комплексу електростанцій загальною потужністю 27 МВт., розташованого на території Лазурненської селищної ради, Скадовського району, Херсонської області.

Таким чином, ТОВ «Соларенерго» з 18.12.2012 введено в експлуатацію Сонячну електростанцію «Лазурне» (далі - СЕС «ЛАЗУРНЕ») потужністю 9,806280 МВт, що розташована за адресою: вул. Приозерна, 1-а, смт. Лазурне, Скадовського району, Херсонської області.

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про електроенергетику» (в редакції, чинній на момент введення в експлуатацію СЕС «ЛАЗУРНЕ», державне управління в електроенергетиці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в електроенергетичному комплексі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі.

Згідно з частинами першою та другою статті 11 зазначеного Закону, державне регулювання діяльності в електроенергетиці провадиться шляхом надання ліцензій на здійснення окремих видів діяльності в електроенергетиці, формування тарифної політики, встановлення порядку здійснення контролю за діяльністю суб`єктів електроенергетики, інших учасників оптового ринку електричної енергії та відповідальності за порушення ними умов і правил здійснення діяльності на оптовому ринку електричної енергії.

Органом державного регулювання діяльності в електроенергетиці є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.

З урахуванням викладеного, на підставі поданих документів постановою від 14.02.2013 № 124 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (далі - НКРЕ) «Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ «Соларенерго»» товариству видано безстрокову ліцензію з виробництва електричної енергії та постановою від 07.03.2013 № 236 ТОВ «Соларенерго» затверджено «зелений» тариф на електричну енергію, вироблену на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, до 01.01.2030.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про електроенергетику» «зелений» тариф - це спеціальний тариф, за яким закуповується електрична енергія, вироблена на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблена лише малими гідроелектростанціями)

Відповідно до статті 17-1 Закону України «Про електроенергетику» «зелений» тариф затверджується національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, на електричну енергію, вироблену суб`єктами господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише малими гідроелектростанціями).

Величина «зеленого» тарифу встановлюється для кожного суб`єкта господарювання, який виробляє електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії, за кожним видом альтернативної енергії та для кожного об`єкта електроенергетики.

Величина «зеленого» тарифу для суб`єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, встановлюється на рівні роздрібного тарифу для споживачів другого класу напруги на січень 2009 року, визначеного із застосуванням тарифного коефіцієнта, що застосовується для пікового періоду часу (для тризонної тарифної класифікації), помноженого на коефіцієнт «зеленого» тарифу для електроенергії, виробленої з енергії сонячного випромінювання.

Величина «зеленого» тарифу для суб`єктів господарювання, які експлуатують малі гідроелектростанції, встановлюється на рівні роздрібного тарифу для споживачів другого класу напруги на січень 2009 року, визначеного із застосуванням тарифного коефіцієнта, що застосовується для пікового періоду часу (для тризонної тарифної класифікації), помноженого на коефіцієнт «зеленого» тарифу для електроенергії, виробленої малими гідроелектростанціями.

Коефіцієнт «зеленого» тарифу для електроенергії, виробленої з використанням альтернативних джерел енергії, встановлюється на рівні:

4,8 - для електроенергії, виробленої з енергії сонячного випромінювання наземними об`єктами електроенергетики;

Коефіцієнт «зеленого» тарифу електроенергії, виробленої об`єктами електроенергетики, введеними в експлуатацію (або суттєво модернізованими) після 2014, 2019 та 2024 років, зменшується відповідно на десять, двадцять та тридцять відсотків від його базової величини, визначеної частиною сьомою цієї статті. У цьому Законі суттєво модернізованими об`єктами електроенергетики, що виробляють електроенергію з використанням альтернативних джерел енергії, вважаються об`єкти, вартість модернізації енергетичного обладнання яких становить понад п`ятдесят відсотків початкової вартості такого обладнання.

Для суб`єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії, «зелений» тариф встановлюється до 1 січня 2030 року.

Фіксований мінімальний розмір «зеленого» тарифу для суб`єктів господарювання встановлюється шляхом перерахування у євро величини «зеленого» тарифу, розрахованого за правилами цього Закону, станом на 1 січня 2009 року за офіційним валютним курсом Національного банку України на зазначену дату.

Величина «зеленого» тарифу не може бути меншою за фіксований мінімальний розмір «зеленого» тарифу, який на кожну дату встановлення роздрібних тарифів для споживачів перераховується у національну валюту за офіційним валютним курсом Національного банку України на таку дату.

Зазначений порядок стимулювання виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії для об`єктів електроенергетики, будівництво яких розпочате після 1 січня 2012 року та введених в експлуатацію до 1 січня 2013 року, застосовується за умови, що питома вага сировини, матеріалів, основних засобів, робіт та послуг українського походження у вартості будівництва відповідного об`єкта електроенергетики, що виробляє електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії, становить не менше 15 відсотків, для об`єктів, будівництво яких розпочате після 1 січня 2012 року та введених в експлуатацію після 1 січня 2013 року, - не менше 30 відсотків, для об`єктів, будівництво яких розпочате після 1 січня 2012 року та введених в експлуатацію після 1 січня 2014 року, - не менше 50 відсотків. Додатковою умовою застосування зазначеного порядку стимулювання виробництва електроенергії з використанням енергії сонячного випромінювання є використання на об`єктах електроенергетики, введених в експлуатацію після 1 січня 2013 року, сонячних модулів, у вартості виробництва яких питома вага матеріалів та сировини українського походження становить не менше ніж 30 відсотків, а після 1 січня 2014 року - 50 відсотків.

Порядок визначення питомої ваги сировини, матеріалів, основних засобів, робіт та послуг українського походження у вартості будівництва відповідного об`єкта електроенергетики, що виробляє електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії, затверджується національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики. Порядок видачі сертифікатів про походження товарів для підтвердження їх українського походження в цілях цього Закону затверджується Кабінетом Міністрів України.

Держава гарантує, що для суб`єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії на введених в експлуатацію об`єктах електроенергетики, буде застосовуватися порядок стимулювання виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії, встановлений відповідно до положень цієї статті на дату введення в експлуатацію об`єктів електроенергетики, які виробляють електроенергію з альтернативних джерел енергії. У разі внесення змін до законодавства, що регулює порядок стимулювання виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії, суб`єкти господарювання можуть обрати новий порядок стимулювання.

Держава гарантує законодавче закріплення на весь строк застосування «зеленого» тарифу вимоги щодо закупівлі всієї електроенергії, виробленої на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише малими гідроелектростанціями), і не проданої за договорами безпосередньо споживачам або енергопостачальним компаніям, за встановленим «зеленим» тарифом, а також щодо розрахунків за таку електроенергію у повному обсязі, у встановлені строки та грошовими коштами у порядку, встановленому законом.

Таким чином, під час затвердження, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, «зеленого» тарифу на виробництво електричної енергії, виробленої з енергії сонячного випромінювання наземними об`єктами електроенергетики враховано, що фактично вказана сонячна електростанція складалась із об`єктів першої та другої черги кількістю 17952 фотоелектричних модулів Тип JKM240P-60 та 22440 модулів JKM245P-60. Розрахункова встановлена потужність яких за паспортними даними становить 9,806280 МВт.

Оскільки введення в експлуатацію 2 черги СЕС, відповідно до декларацій про готовність до експлуатації об?єкта відбулось 18.12.2012, при розрахунку «зеленого» тарифу застосовувався коефіцієнт «зеленого» тарифу 8,64, як для наземної СЕС, яка була введена в експлуатацію до 01.04.2013, згідно із Законом. Рівень тарифу складав 46,53 євроцента за 1 кВт/год.

Відповідно до акту позапланової перевірки № 215 від 14.06.2019 заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері енергетики, Умов та Правил виробництва електричної енергії та ліцензійних умов з виробництва електричної енергії ТОВ «Соларенерго» (код ЄДРПОУ 37744753), проведеної Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), як органу, що забезпечує відповідне державне регулюванні на час проведення перевірки зазначено (арк.11) , що за поясненнями ліцензіата у 2016 році завдяки проведеним організаційно-технічним заходам, а саме:

-придбання, встановлення та налагодження системи моніторингу PVguard, що забезпечило можливість відслідковувати та підтримувати у робочому стані кабельні лінії, фотоелектричні модулі, інверторні станції, проводити своєчасний ремонт та заміну непрацюючих складових сонячної електростанції;

-введення в точці приєднання на трансформаторній станції регулювання напруги під навантаженням в автоматичному режимі;

-забезпечення цілодобового диспетчерського нагляду за СЕС;

-підтримки фотоелектричних модулів у чистому стані, швидке очищення панелей від снігу взимку та постійного контролю висоти рослинного шару влітку;

забезпечило підвищення обсягів генерації у 2017-2019 роках в порівнянні з показниками 2013-2016 років більше ніж на 30%.

Між тим, відповідно до декларації про початок виконання будівельних робіт від 22.07.2015, ТОВ «Соларенерго», розпочало будівництво третьої черги будівництва комплексу сонячних електростанцій загальною потужністю 27 Мвт., розташованого на території Лазурненської Селищної ради Скадовського району, будівництво якої згідно Акту № 215 від 14.06.2019 завершено не було.

Нормами статті 9-1 Закону України «Про альтернативні джерела енергії» № 555-IV від 20.02.2003, підтвердженням факту та дати введення в експлуатацію об?єкта електроенергетики, у тому числі черги будівництва електричної станції (пускового комплексу), генеруючої установки споживачів, у тому числі енергетичних кооперативів, встановлена потужність якої не перевищує 150 кВт, що виробляє електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), є виданий уповноваженим органом сертифікат, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об?єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації, або зареєстрована відповідно до законодавства декларація про готовність об?єкта до експлуатації.

Також, статтею 9-1 Закону визначені коефіцієнти «зеленого» тарифу, які диференційовані в залежності від категорії об?єктів електроенергетики, для яких застосовується «зелений» тариф та дати введення в експлуатацію об?єктів електроенергетики або його черг/пускових комплексів. Крім цього передбачено, що «зелений» тариф для суб?єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії, встановлюється на рівні роздрібного тарифу для споживачів другого класу напруги на січень 2009 року, а саме 58,46 коп/кВт-год без ПДВ (постанова Національної комісії регулювання електроенергетики України від 23.12.2008 № 1440), помноженого на коефіцієнт «зеленого» тарифу для електричної енергії, виробленої з використанням відповідних джерел енергії. Фіксований мінімальний розмір «зеленого» тарифу для суб?єктів господарювання та приватних домогосподарств встановлюється шляхом перерахування у євро «зеленого» тарифу, розрахованого за встановленими правилами, станом на 01.01.2009 за офіційним валютним курсом Національного банку України на зазначену дату, який становив 1085,5460 гривень за 100 євро.

З урахуванням викладеного, величина «зеленого» тарифу безпосередньо залежить від дати введення в експлуатацію об`єкта електроенергетики та виду джерела енергії, яке використовується при виробництві електричної енергії.

Поряд з цим, відповідно до декларації про початок будівельних робіт від 20.11.2019 № ХС061193240073, ТОВ «Соларенерго» розпочало нове будівництво 3 черги комплексу сонячних електростанцій на території Лазурненської Селищної ради Скадовського району, Херсонської області, яка була введена в експлуатацію на підставі декларації про готовність до експлуатації об`єкта від 03.12.2019.

Встановлено, що «Зелений» тариф на електричну енергію, вироблену 3 чергою СЕС, що розташована в Херсонська обл., Скадовський р-н, Лазурненська селищна рада встановлений ТОВ «Соларенерго» відповідно до постанови НКРЕКП від 20.12.2019 № 2926.

Оскільки введення в експлуатацію 3 черги СЕС відбулось 03.12.2019 відповідно до декларацій про готовність до експлуатації об?єкта, при розрахунку «зеленого» тарифу застосовувався коефіцієнт «зеленого» тарифу 2,79, як для наземної СЕС, яка була введена в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019, згідно із Законом. Рівень тарифу складав 15,03 євроцентів за 1 кВт.год.

Між тим, ОСОБА_5 , у період 08.02.2019 по 10.12.2021 займаючи посаду директора, будучи обізнаним з порядком розрахунку коефіцієнтів вартості електроенергії за «зеленим» тарифом, усвідомлюючи, що в разі введення в експлуатацію вже збудованої 3 черги сонячної електростанції, комплексу електростанцій «Лазурне», вартість виробленої електроенергії устаткуванням 3 черги електростанції буде значно нижчою від вартості яка встановлена за коефіцієнтом «зеленого» тарифу для 2 черги електростанції, керуючись мотивом особистого збагачення, розуміючи, що в якості сплати за придбану у ТОВ «Соларенерго» електричну енергію, ДП «Енергоринок» використовує кошти державної форми власності, розробив злочинний механізм заволодіння коштами ДП «Енергоринок», шляхом невведення 3 черги будівництва комплексу сонячних електростанцій «Лазурне», розташованої на території Лазурненської Селищної ради Скадовського району, та продажу виробленої електроенергії від зазначеної черги сонячної електростанції під виглядом електроенергії виробленої 2 чергою сонячної електростанції, по вартості визначеній згідно встановленого коефіцієнту «зеленого» тарифу» для 2 черги сонячної електростанції, введеної в експлуатацію 18.12.2012.

Відповідно до висновку експерта № 21-4182 судової електротехнічної експертизи від 06.10.2021, проведеної Одеським науково-дослідним інститутом судових експертиз Міністерства юстиції України (ОНДІСЕ) сонячна електростанції «Лазурне», що знаходиться за адресою : Херсонська область, Скадовський район, смт. Лазурне, вул. Пиозерна, буд 1-а, за умови використання лише її другої черги, у період 2016-2020 років не мала технічної можливості збільшити обсяги генерації електричної енергії на 30% у порівнянні з показниками 2013-2015 року.

Так, з метою реалізації описаного злочинного плану, ОСОБА_5 , будучи уповноваженим на підписання визначених НКРЕКП формах звітності, про вироблену електроенергію, перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, у точно не встановлений досудовим розслідуванням час, однак не пізніше 31.01.2019 забезпечив подання до ДП «Енергоринок» (м. Київ, вул. Симона Петлюри 27) даних про генерацію обсягів електричної енергії 2 чергою сонячної електростанції в обсягах, що значно перевищують можливі, попри те, що Сонячна електростанція «Лазурне», що знаходиться за адресою: Херсонська область, Скадовський район, смт. Лазурне, вул. Приозерна, буд. 1-а, за умови використання лише її другої черги, у період 2016-2020 років не мала технічної можливості збільшити обсяги генерації в порівнянні з попередніми періодами, дані про які ОСОБА_7 , було до внесені до Актів купівлі продажу-продажу електроенергії між ДП «Енергоринок» та виробником електроенергії ТОВ «Соларенерго» за січень, лютий, березень, квітень, травень та червень 2019 року, на підставі яких, ДП «Енергоринок» оплатило, а ТОВ «Соларенерго» отримало грошові кошти на загальну суму 143 922 618,95 грн. шляхом їх перерахування на відкритий товариством рахунок № НОМЕР_1 в АБ «Укргазбанк» м. Київ, МФО 320478

Згідно висновку експерта від 07.09.2023 № 07.09.2023, за результатами проведення судово-економічної експертизи, встановлено, що різниця між обсягом та відповідно вартістю електричної енергії, яку ТОВ «Соларенерго» мало можливість виробити (згенерувати) у кількості 5 704 885,49 кВт.г на суму 97 924 835,73 грн., згідно технічних характеристик обладнання, введеного в експлуатацію сонячної електростанції «лазурне», що знаходиться за адресою: Херсонська область, Скадовський район, смт. Лазурне, вул. Приозерна, буд. 1-а, на яке НКРЕКП встановлено тариф, від фактично поставленої у кількості 8 701,085 тис.кВт.год на суму 149 626 971,41 грн., та оплаченої ДП «енергоринок» на суму 143 922 618,95 грн., за період з січня 2019 року по червень 2019 року, з урахуванням судової електротехнічної експертизи № 21-4182 від 06.10.2021 склала у кількості 2 996 199,51 кВт.г.. на суму 51 702 135,69 грн., в наслідок чого ДП «Енергоринок», яке являється підприємством державної форми власності завдано збитків в особливо великих розмірах на суму 51 702 135,69 грн.

За наявності достатніх доказів у межах кримінального провадження 03.04.2025 повідомлено про підозру ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_2 ,та проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимому, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, та повідомлено у спосіб, передбачений Главою 11 КПК України.

Причетність ОСОБА_5 у вчинення інкримінованого йому кримінального правопорушення,обгрунтовується зібраними доказами, а саме:

- матеріалами щодо виявлення ознак кримінального правопорушення;

- протоколами допитів свідків;

- матеріалами акту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 215 від 14.06.2019;

- актами купівлі-продажу електроенергії між ДП «Енергоринок та виробником ТОВ «Соларенерго»;

- висновком судової електротехнічної експертизи № 21-4182 від 06.10.2021;

- висновком судової-економічної експертизи № 23-4658 від 07.09.2023;

- матеріалами виконаних доручень в порядку ст. 40 КПК України;

- іншими доказами, зібраними під час досудового слідства.

Відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено наявність ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: переховуватися від органів досудового слідства та суду; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Орган досудового розслідування вважає, що застосування інших більш м`яких запобіжних заходів не забезпечать запобігання зазначеним ризикам і не забезпечить дієвість кримінального провадження.

Відповідно до ст.181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби.

Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

Ухвала про обрання запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту передається для виконання органу Національної поліції за місцем проживання підозрюваного, обвинуваченого.

Орган Національної поліції повинен негайно поставити на облік особу, щодо якої застосовано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, і повідомити про це слідчому або суду, якщо запобіжний захід застосовано під час судового провадження.

Працівники органу Національної поліції з метою контролю за поведінкою підозрюваного, обвинуваченого, який перебуває під домашнім арештом, мають право з`являтися в житло цієї особи, вимагати надати усні чи письмові пояснення з питань, пов`язаних із виконанням покладених на неї зобов`язань, використовувати електронні засоби контролю.

Строк дії ухвали слідчого судді про тримання особи під домашнім арештом не може перевищувати двох місяців. У разі необхідності строк тримання особи під домашнім арештом може бути продовжений за клопотанням прокурора в межах строку досудового розслідування в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу. Сукупний строк тримання особи під домашнім арештом під час досудового розслідування не може перевищувати шести місяців. По закінченню цього строку ухвала про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту припиняє свою дію і запобіжний захід вважається скасованим.

При вирішенні питання про застосування до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, слідчий суддя відповідно до вимог ст. 178 КПК України в сукупності із вищевказаними обставинами враховує вагомість наявних доказів про вчинення останнім інкримінованого йому кримінального правопорушення; тяжкість покарання, що загрожує останньому у разі визнання його винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється; вік та стан здоров`я підозрюваного; міцність соціальних зв`язків підозрюваного, наявність у підозрюваного постійного місця роботи або навчання; наявність судимостей у підозрюваного; ризик продовження чи повторення протиправної поведінки та приходить до висновку про відсутність достатніх стримуючих факторів, які б дозволили менш суворим запобіжним заходам запобігти, передбаченим ст. 177 КПК України ризикам.

Враховуючи наявність обґрунтованої підозри, наявність ризиків передбачених ст. 177 КПК України, та недостатність застосування більш м`якого запобіжного заходу для запобігання ризикам, зазначеним у клопотанні, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, з можливістю застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту.

Виходячи з наведеного, вважаю що запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту забезпечить виконання покладених на підозрюваного процесуальних обов`язків, а також буде запобігати його спробам переховуватися від органів досудового слідства та суду; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 176 -178, 181, 184, 186, 194 -196, 309 КПК України, слідчий суддя, -

п о с т а н о в и в:

клопотання - задовольнити.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту, заборонивши йому цілодобово залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , за винятком необхідності отримання медичної допомоги, необхідності прямувати до зони укриття від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , на підставі ч. 5 ст. 194 КПК України наступні обов`язки:

- прибувати по першому виклику до слідчого, прокурора, слідчого судді чи суду на визначений час,

-не відлучатись з населеного пункту, де проживає, без дозволу слідчого, прокурора чи суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватись від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні № 42020100000000446;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Визначити строк дії ухвали в межах строку досудового розслідування, до 03.06.2025 р. включно.

Виконання ухвали доручити органу національної поліції за місцем проживання підозрюваного.

Роз`яснити підозрюваному, що відповідно до ч. 5 ст. 181 КПК України, працівники органу Національної поліції з метою контролю за поведінкою підозрюваного, який перебуває під домашнім арештом, мають право з`являтися в житло цієї особи, вимагати надати усні чи письмові пояснення з питань, пов`язаних із виконанням покладених на неї зобов`язань.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.04.2025
Оприлюднено30.04.2025
Номер документу126917947
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —752/22958/20

Ухвала від 03.06.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 03.06.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 23.04.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 23.04.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 23.04.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 12.01.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Постанова від 12.01.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Постанова від 12.01.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Постанова від 12.01.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Ухвала від 09.12.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шевченко Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні