Герб України

Постанова від 29.04.2025 по справі 758/5359/25

Подільський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 758/5359/25

3/758/2852/25

Категорія 192

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Київ

29 квітня 2025 року cуддя Подільського районного суду м.Києва Денисов О. О. , розглянувши справу про адміністративне правопорушення передбачене ч. 1 ст. 155-1 КУпАП стосовно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №208/31-00-07-03-03-27 від 11 квітня 2025 року, складеним головним державним інспектором відділу податкового аудиту з питань координації, звітності, аналізу та якості перевірок Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Шелеповим Андрієм Михайловичем під час проведення фактичної перевірки офісу, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного Петра, буд. 11 суб`єкта господарської діяльності ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», код ЄДРПОУ (РНОКПП) 43637532 встановлено, що ОСОБА_1 - директор ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного Петра, буд. 11, вчинив правопорушення: порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а саме в ході перевірки встановлено, що суб`єкт господарювання при прийманні оплати за прокат електросамокатів під брендом Bolt 10.02.2025 року о 12 годині 17 хвилин на суму 22,20 грн, 11.02.2025 року о 12 годині 47 хвилин на суму 80,00 грн, 27.03.2025 року о 14 годині 18 хвилин на суму 22,20 грн., 09.04.2025 року о 10 годині 50 хвилин на суму 23,52 грн. через застосунок Bolt з вини директора ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» ОСОБА_1 не провів розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи та не забезпечив видачу (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або проведення їх без використання розрахункової книжки на загальну суму 147,92 грн. Зокрема, при оплаті поїздок на електросамокатах зеленого кольору під брендом Bolt через мобільний застосунок Bolt при скануванні двовимірного коду (QR-коду) на електросамокатах камерою мобільного пристрою через застосунок Bolt, діяльність із допомогою якого здійснює ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», визначається вартість розблокування електросамокатів та вартість хвилини поїздки на них. Розрахунки були проведені за допомогою інтернет-еквайрингу всередині цього ж застосунку шляхом перерахування коштів з віртуальної платіжної картки замовника, згенерованої за допомогою технології «Apple Pay» (останні 4 цифри ідентифікатора віртуальної карти - 8149, яка в свою чергу, згенерована з прив`язкою до реальної платіжної карти з останніми цифрами її номера - 4913), тобто не через установу банку та не через систему дистанційного банківського обслуговування, оскільки ініціація платежу відбувається не з банківської установи застосунку обслуговуючого банку, а з мобільного пристрою виключно всередині додатку Bolt. Технологія «Apple Pay» розроблена та належить компанії Apple inc., обробляється афілійованою компанією Apple Distribution International Ltd. тa не є системою дистанційного банківського обслуговування або сервісом переказу коштів, тобто є мобільним платіжним інструментом в розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» від 5 квітня 2001 року № 2346-III - електронним платіжним засобом, реалізованим в апаратно-програмному середовищі мобільного телефону або іншого бездротового пристрою користувача. Згідно відкритих реєстрів, обидві компанії Apple inc. тa Apple Distribution International Ltd. не мають відповідних ліцензій на право здійснення банківської діяльності та сервісу переказу коштів. При цьому розрахункові операції відбулись без проведення через РРО або ПРРО та без видачі відповідних розрахункових документів (скріншоти з застосунку Bolt додаються до акту перевірки). Діяльність у застосунку Bolt на території України здійснюється ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» (код за ЄДРПОУ 43637532), що підтверджується Правилами та умовами Bolt із використання електротранспорту, розташованими за посиланням в мережі Інтернет ІНФОРМАЦІЯ_2 (скріншот додається) та архівом означеної інтернет-сторінки, розташованому на загальнодоступному мережевому pecypci web.archive.org.

Відповідно до цих Правил використання електросамокатів, які належать ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» (код за ЄДРПОУ 43637532) на території України та оплата за користування ними може здійснюватись виключно за допомогою застосунку Bolt. Аналіз баз даних ДПС України показав, що ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» (код за ЄДРПОУ 43637532) не має та не використовує зареєстрованих належним чином реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи. Таким чином, за результатами проведеної перевірки встановлено порушення п. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-BP та частину першу статті 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (акт фактичної перевірки від 10 квітня 2025 року № 1057/Ж5/31-00-07-03-03-19/43637532).

У судовому засідання захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - Бідний Є.М., просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення. В запереченні на протокол про адміністративне правопорушення зазначив, що товариство надає послуги щодо надання у користування електричних самокатів на території України, операції з надання цих послуг є об`єктом оподаткування ПДВ відповідно до норм Податкового кодексу України (ПКУ). Товариство нараховує ПДВ і здійснює його відповідне адміністрування щодо кожної операції з надання у користування електричних самокатів. При цьому Товариство отримує оплату за користування електричними самокатами виключно у безготівковій формі, нараховує зобов`язання з ПДВ та відображає усі операції з надання у користування електричних самокатів у бухгалтерському обліку та у відповідній фінансовій і податковій звітності. Послуга з оренди електричних самокатів надається дистанційно, оскільки споживач може завантажити застосунок Bolt, де наявна інформація щодо розташування самокатів Bolt у вигляді карти або знайти самостійно на вулиці самокат, який у подальшому розблоковується через застосунок Bolt і оплата за послуги прокату здійснюється дистанційно - шляхом заповнення даних дебетової/кредитної картки споживача і додавання її як методу платежу у застосунку або шляхом використання сервісів Apple Pay та Google Pay. У Товариства відсутні офіси чи сервісні центри, де споживачі могли б сплатити за послуги прокату готівкою чи через POS термінал, вся взаємодія відбувається виключно дистанційно та через застосунок.

В Акті перевірки зазначено, що до початку перевірки та під час її проведення зроблено контрольні розрахункові операції, зокрема оплати за надання в оренду самокатів, а саме: «Так, при оплаті поїздок на електросамокатах зеленого кольору під брендом Bolt через мобільний застосунок Bolt при скануванні двовимірного коду (QR-коду) на електросамокатах камерою мобільного пристрою через застосунок Bolt, діяльність із допомогою якого здійснює Товариство, визначається вартість розблокування електросамокатів та вартість хвилини поїздки на них. Розрахунки проведено за допомогою інтернет-еквайрингу всередині цього ж застосунку шляхом перерахування коштів з віртуальної карти замовника згенерованої за допомогою технології Apple Pay. Тобто не через установу банку та не через систему дистанційного банківського обслуговування, оскільки ініціація платежу відбувається не з банківської установи чи застосунку обслуговуючого банку, а з мобільного пристрою виключно всередині додатку Bolt. Технологія Apple Pay розроблена та належить компанії Apple Inc., обробляється афілійованою компанією Apple Distribution International Ltd. та нe є системою дистанційного банківського обслуговування або сервісом переказу коштів, тобто є мобільним платіжним інструментом у розумінні Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" від 05.04.2001 р. № 2346-111 - електронним платіжним засобом, реалізованим в апаратно-програмному середовищі мобільного телефону або іншого бездротового пристрою користувача. Згідно відкритих реєстрів, обидві компанії Apple Inc. та Apple Distribution International Ltd. не мають відповідних ліцензій на право здійснення банківської діяльності та сервісу переказу коштів. При цьому розрахункові операції відбулись без проведення через РРО або ПРРО та без видачі відповідних розрахункових документів».

При цьому у Акті перевірки вказано, що сам Акт складений «за результатами фактичної перевірки офісу Товариства ... , який використовується для ... надання самокатів в оренду, зокрема, через мережу інтернет», а «відповідно до цих Правил використання електросамокатів, які належать Товариству на території України, оплата за користування ними може здійснюватися виключно за допомогою застосунку Bolt».

Посилається на те, що у ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» відсутній обов`язок застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (далі - ПРРО) в силу прямого винятку, передбаченого пунктом 12 та 14 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР, відповідно до якого РРО та/або ПРРО не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо) та при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Вказав, що місцем надання послуг з прокату електричних самокатів є фактичне місцезнаходження самокатів Bolt, а оплата відбувається виключно безготівково за допомогою з застосунку Bolt, як визначено у Правилах та умовах Bolt із використання електротранспорту. Дані обставини, серед іншого, підтверджені у текстах самого Протоколу і Акту перевірки, а також проведеними податковим органом контрольними розрахунковими операціями (про що детально зазначено в Акті перевірки).

Наголосив, шо оплата послуги Товариства здійснюється із застосуванням кредитної або дебетової платіжної картки користувача, яка пов`язана з його обліковим записом в мобільному додатку Bolt.

При цьому можливість здійснення оплати в готівковій формі відсутня.

Зазначив, що долучений до матеріалів справи акт перевірки та протокол не можуть вважатися достатніми, належними та беззаперечними доказами вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, а ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» надіслано лист до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків щодо незгоди з висновками перевірки, викладеними в акті від 10 квітня 2025 року № 1057/Ж5/31-00-07-03-03-19/43637532.

Товариство правомірно не застосовує реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, та розрахункові книжки, в діях ОСОБА_1 відсутні об`єктивна та суб`єктивна сторони складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 155-1 КУпАП.

Дослідивши всі обставини справи у їх сукупності, суддя дійшов висновку про таке.

Ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, передбачає адміністративну відповідальність за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Об`єктом правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, є суспільні відносини у сфері здійснення розрахункових операцій.

Об`єктивна сторона правопорушення виражається у порушенні встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Суб`єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини у формі прямого умислу

Суб`єктами правопорушень можуть бути особи, які відповідно до своїх функціональних обов`язків здійснюють розрахункові операції, а також посадові особи, до компетенції яких належить організація здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Підставою для притягнення особи до відповідальності за вчинення адміністративного проступку є наявність об`єктивних і суб`єктивних ознак, тобто об`єкта, об`єктивної сторони, суб`єкта та суб`єктивної сторони.

При цьому, виключається можливість притягнення особи до адміністративної відповідальності за відсутності складу правопорушення, якщо відсутній хоча б один з елементів складу правопорушення - відсутній склад правопорушення в цілому. Обов`язок доведення наявності в діях правопорушника складу правопорушення, передбаченого певною статтею КУпАП покладається на осіб, які відповідно до КУпАП уповноважені складати протокол про адміністративне правопорушення.

Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно з п. 1, 2 ст. 3 Закону України 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок та надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти). Фізичні особи - підприємці, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, при продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.

Суб`єктами адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП можуть бути особи, які відповідно до своїх функціональних обов`язків здійснюють розрахункові операції, а також посадові особи, до компетенції яких належить організація здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Згідно з абзацами 5, 6 статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (надалі- Закон № 265/95-ВР) реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для подальшого переказу. До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Водночас, місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (ст. 2 Закону № 265/95-ВР).

Статтею 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено низку винятків, коли РРО не застосовується.

У п. 12 ст. 9 цього Закону передбачено, що реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, та розрахункові книжки не застосовуються, якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).

Згідно з пунктом 14 статті 9 Закону реєстратори та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, та розрахункові книжки не застосовується при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

З наведеного слідує, що послуги ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» надаються дистанційно, виключно за допомогою мережі Інтернет, оплата послуг здійснюється користувачем самостійно, за допомогою платіжних систем - сервісів переказу коштів. Оплата послуги Товариства здійснюється із застосуванням кредитної або дебетової платіжної картки користувача, яка пов`язана з його обліковим записом в мобільному додатку Bolt. При цьому можливість здійснення оплати в готівковій формі відсутня.

У відповідності до п. 63.3. ст. 63 Податкового кодексу України, з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про зміну основного та неосновного місця обліку великого платника податків, у тому числі визначити, що облік такого платника податків здійснює територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, та його структурні підрозділи в разі створення.

Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.

Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №208/31-00-07-03-03-27 від 11 квітня 2025 року, під час проведення фактичної перевірки офісу, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного Петра, буд. 11 суб`єкт господарської діяльності ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНИ» встановлено, ОСОБА_1 - директор ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНИ» вчинив порушення п. 1, 2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/95-ВР від 06.07.1995 року, згідно акту перевірки від 10 квітня 2025 року № 1057/Ж5/31-00-07-03-03-19/43637532, а саме: ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНИ» в порушення вимог пункту 63.3 ст. 3 Податкового кодексу України не подано відомості про 10 374 об`єктів оподаткування, які використовувались у цьому періоді та стосовно яких у платника податків виникли обов`язки щодо сплати податків та зборів у відповідний контролюючий орган.

Разом з тим, в акті перевірки від 10 квітня 2025 року, в п. 3.1 Розділу 3 «Висновок перевірки» зазначено про встановлення порушення ОСОБА_1 п. 1, 2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/95-ВР від 06.07.1995 року та вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України. Однак, у висновку акта не конкретизовано суть скоєного правопорушення.

В пункті 4.5. «Додатки до акту перевірки» вказано: запит про надання документів до перевірки (до першого примірника акту), лист ТОВ «БОЛТ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНИ» від 31.03.2025 №б/н (вхідний ЦМУ від 01.04.2025 №4418/6), яким серед іншого надано Перелік електричних самокатів, що використовуються Товариством, рахунки що підтверджують здійснення розрахунків, фото- та відеофіксація, скріншот правил та умов Bolt із використання електротранспорту, скріншоти із застосунку.

Однак, фактично будь-які додатки до акту не долучені.

Крім цього, в суті адміністративного правопорушення зазначено посилання на «скріншоти», однак до акту перевірки долученого до матеріалів справи жодних доказів на підставі яких, вказаний акт складався не додано та щодо порушень п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України не зазначено.

З матеріалів справи вбачається, що безпосередньо, протокол про адміністративне правопорушення №208/31-00-07-03-03-27 від 11 квітня 2025 року складений на підставі акту від 10 квітня 2025 року №1057/Ж5/31-00-07-03-03-19/43637532.

Відповідно до постанови КАС ВС від 08.09.2020 у справі № П/811/2898/14, висновки, викладені в акті перевірки, є відображенням дій працівників податкових органів і самі собою не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, такий акт не порушує прав останнього.

Таким чином, на переконання суду, внаслідок оформлення акту від 10 квітня 2025 року №1057/Ж5/31-00-07-03-03-19/43637532, на підставі якого складено протокол про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 не вважається таким, що вчинив порушення податкового законодавства, а отже такий акт не може бути підставою для притягнення його до відповідальності.

Крім того, процедура оскарження триває, а тому акт перевірки контролюючого органу не може бути визнаний доказом вини ОСОБА_1 за відсутності інших доказів у справі.

Таким чином, враховуючи сукупність встановлених під час судового розгляду обставин, суд приходить до висновку, що в матеріалах справи відсутні докази, які підтверджують факт наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.155-1 КУпАП.

Відповідно до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів.

Тягар доведення складу адміністративного правопорушення покладається на адміністративний орган, разом з тим, особа, яка притягається до відповідальності, звільняється від обов`язку доводити свою причетність до вчинення правопорушення.

У відповідності до вимог ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно зі статтею 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року № 23-рп / 2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпції, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинності.

Так, згідно зі ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом та на припущеннях, а усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення повинен прийти до висновку про винуватість особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, поза розумним сумнівом.

Отже, суд не вбачає підстав для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 155-1 КУпАП.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження у справі про притягнення Г ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 155-1 КУпАП підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в діях останнього складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП,-

Керуючись ст. ст., ч. 1 ст.155-1, 247, 268, 280, 283, 284 КУпАП, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , - закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення, шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя О. О. Денисов

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.04.2025
Оприлюднено30.04.2025
Номер документу126919283
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку проведення розрахунків

Судовий реєстр по справі —758/5359/25

Постанова від 29.04.2025

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Денисов О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні