ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-3341/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Клоч ка К.І.,
при секретарі - Міщенко Р .В.,
за участю:
представника позивача - У с О.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї у м. Полтаві до Приватного п ідприємства "Алекс-сервіс" пр о стягнення податкового борг у, -
В С Т А Н О В И В:
12 липня 2010 року Державн а податкова інспекція у м. Пол таві звернулась до Полтавсь кого окружного адміністрати вного суду з адміністративни м позовом до Приватного підп риємства "Алекс-сервіс" про ст ягнення податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 16668 грн 65 коп., який вини к у зв' язку із порушенням ві дповідачем вимог Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість», а саме: не проведення м збільшення суми податкових зобов' язань при визнанні у мовного продажу товарних зал ишків після анулювання реєст рації підприємства в якості платника податку на додану в артість.
Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримав та просив суд ї х задовольнити в повному обс язі.
Відповідно до частини один адцятої статті 35 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, розписку про одержан ня повістки (повістку у разі н еможливості вручити її адрес ату чи відмови адресата її од ержати) належить негайно пов ернути до адміністративного суду. У разі повернення пошто вого відправлення із повістк ою, яка не вручена адресату з н езалежних від суду причин, вв ажається, що така повістка вр учена належним чином.
Зважаючи на те, що доставка повістки суду на адресу відп овідача згідно із даними в ЄД Р підтверджується підписом л истоноші та печаткою поштово го відділення, суд виконав св ій обов'язок щодо повідомлен ня відповідача про розгляд с прави.
Суд, вивчивши та дослідивш и матеріали справи, прийшов д о висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних під став.
Приватне підприємство "Але кс-сервіс" (ідентифікаційний код 31684338) зареєстроване Викона вчим комітетом Полтавської м іської ради 17 вересня 2001 року т а перебуває на обліку у ДПІ у м . Полтаві.
Відповідно до статті 2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» одни м із завдань органів державн ої податкової служби є здійс нення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством (да лі - податки, інші платежі).
Згідно статті 11 вказаного З акону, органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право: здійснювати документальні невиїзні пере вірки (на підставі поданих по даткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язан их з нарахуванням і сплатою п одатків та зборів (обов'язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а юридичними особами, їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами Укра їни покладено обов'язок утри мувати та/або сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі), крім Національного банк у України та його установ (дал і - платники податків); застосо вувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірі, встановлених законодавством, а також стяг увати до державного бюджету суми заборгованості суб'єкті в господарювання за кредитам и, залученими державою або пі д державні гарантії, бюджетн ими позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворо тній основі, та нарахованої н а неї пені у порядку, передбач еному Законом України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами".
Як вбачається з матеріалів справи, 11 листопада 2008 року пра цівниками Державної податко вої інспекції у м. Полтаві про ведена невиїзна документаль на перевірка з питання збіль шення суми податкових зобов' язань при визнанні умовного продажу товарних залишків та основних фондів після анулю вання реєстрації Приватного підприємства "Алекс-сервіс".
За результатами проведено ї перевірки складено акт №1057/152 від 11 листопада 2008 року, в якому зафіксовано порушення відпо відачем пункту 9.8 статті 9 Зако ну України «Про податок на до дану вартість», а саме не збіл ьшено суми податкових зобов' язань при визнанні умовного продажу товарних залишків пі сля анулювання реєстрації Пр иватного підприємства "Алекс -сервіс" в якості платника под атку на додану вартість
Відповідно до підпункту «ґ » пункту 9.8 статті 9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість»реєстрація осіб як пл атників податку на додану ва ртість діє до дати її анулюва ння, яка відбувається у випад ках, якщо особа, зареєстрован а як платник податку, не надає податковому органу декларац ії з цього податку протягом д ванадцяти послідовних подат кових місяців або подає таку декларацію (податковий розр ахунок), яка (який) свідчить пр о відсутність оподатковуван их поставок протягом такого періоду, а також у випадках, ви значених законодавством сто совну порядку реєстрації суб ' єктів господарювання.
Анулювання реєстрації на п ідставі, визначеної у цьому п ункту, здійснюється за ініці ативою відповідного податко вого органу або такої особи.
Згідно указаного пункту ст атті 9 Закону платник податку , в обліку якого на день анулюв ання реєстрації знаходяться товарні залишки або основні фонди, стосовно яких був нара хований податковий кредит у минулих або поточному податк ових періодах, зобов'язаний в изнати умовний продаж таких товарів за звичайними цінами та відповідно збільшити сум у своїх податкових зобов'яза нь за наслідками податкового періоду, протягом якого відб увається таке анулювання.
Згідно акту перевірки, Прив атне підприємство "Алекс-сер віс" було виключене з Реєстру платників ПДВ.
В податковому періоді, прот ягом якого відбулося анулюва ння реєстрації платника ПДВ відповідно до звітності з по датку на прибуток підприємст во мало товарних залишків та основних фондів на суму 15883 грн . Тобто очікувана сума умовно нарахованого ПДВ на товарні залишки та основні фонди ста новить 15883 грн.. Отже, умовний пр одаж повинен бути відображен ий у податковій декларації з ПДВ. Але, як зазначено позивач ем в акті, підприємством пору шено вимоги пункту 9.8 статті 9 З акону України «Про податок н а додану вартість».
Відповідно до підпункту 7.7.5 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» протягом 30 днів, наступн их за днем отримання податко вої декларації, податковий о рган проводить документальн у невиїзну перевірку (камера льну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми б юджетного відшкодування бул о зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право п ротягом такого ж строку пров ести позапланову виїзну пере вірку (документальну) платни ка для визначення достовірно сті нарахування такого бюдже тного відшкодування.
Податковий орган зобов'яза ний у п'ятиденний термін післ я закінчення перевірки надат и органу державного казначей ства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодува нню з бюджету.
Підпункт 7.7.7 пункту 7.7 зазначе ної статті передбачає, що якщ о за наслідками документальн ої невиїзної (камеральної) аб о позапланової виїзної перев ірки (документальної) податк овий орган виявляє невідпові дність суми бюджетного відшк одування сумі, заявленій у по датковій декларації, то таки й податковий орган:
а) у разі заниження заявлено ї платником податку суми бюд жетного відшкодування щодо с уми, визначеної податковим о рганом унаслідок таких перев ірок, надсилає платнику пода тку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума та кого заниження та підстави д ля її вирахування. У цьому вип адку вважається, що платник п одатку добровільно відмовля ється від отримання такої су ми заниження як бюджетного в ідшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього п ункту у зменшення податкових зобов'язань з цього податку н аступних податкових періоді в;
б) у разі перевищення заявле ної платником податку суми б юджетного відшкодування над сумою, визначеною податкови м органом внаслідок проведен ня таких перевірок, податков ий орган надсилає платнику п одатку податкове повідомлен ня, в якому зазначаються сума такого перевищення та підст ави для її вирахування;
в) у разі з'ясування внаслід ок проведення таких перевіро к факту, за яким платник подат ку не має права на отримання б юджетного відшкодування, над силає платнику податку подат кове повідомлення, в якому за значаються підстави відмови у наданні бюджетного відшко дування.
Згідно підпункту «в» пункт у 4.2.2 статті 4 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та цільовими фо ндами» контролюючий орган зо бов'язаний самостійно визнач ити суму податкового зобов'я зання платника податків у ра зі якщо контролюючий орган в наслідок проведення камерал ьної перевірки виявляє арифм етичні або методологічні пом илки у поданій платником под атків податковій декларації , які призвели до заниження аб о завищення суми податкового зобов'язання.
Підпунктом 17.1.4. статті 17 цього Закону встановлено, що у разі коли контролюючий орган сам остійно донараховує суму под аткового зобов'язання платни ка податків за підставами, ви значеними у підпункті "в" підп ункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податк ів зобов'язаний (крім випадкі в, коли податкова декларація не приймається всупереч нор мам цього Закону) сплатити шт раф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податко вого зобов'язання, але не менш е одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян с укупно за весь строк недопла ти, незалежно від кількості п одаткових періодів, що минул и.
За висновками ДПІ у м. Полта ві, на підставі підпунктів 7.7.5 т а 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість», пункту 17.1.4 статті 17 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та цільовими фондами»та По рядку заповнення декларації з ПДВ №166 від 30.05.1997 року, позиваче м збільшено суму, що за резуль татами звітного періоду підл ягає сплаті платником податк у до бюджету, на 16668 грн 65 коп. із з астосуванням штрафних санкц ій.
Так, 29 грудня 2008 року позиваче м було винесене податкове по відомлення-рішення № 00012041502/0, яки м визначено відповідачу пода ткове зобов' язання за поруш ення вимог Закону України «П ро податок на додану вартіст ь», яке направлялось відпові дачу рекомендованим листом і в зв`язку із закінченням терм іну зберігання, про що свідчи ть відмітка працівника пошти , повернуто назад, про що позив ачем складено акт № 86 від 07 люто го 2009 року.
У зв' язку із цим, на підста ві підпункту 6.2.3 пункту 6.2 статт і 6 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та цільовими фондами»1 бе резня 2009 року ДПІ у м. Полтаві б уло винесено і направлено ві дповідачу першу податкову ви могу №1/312 про сплату суми подат кового боргу платника податк ів за узгодженими податковим и зобов' язаннями, та другу п одаткову вимогу від 15 червня 2 009 року №2/828, які направлялись ві дповідачу рекомендованим ли стом і були повернуті назад ( акт№ 120 від 13 травня 2009 року та № 23 2 від 11 серпня 2009 року).
Згідно з пунктом 5.4.1 статті 5 Закону узгоджена сума податк ового зобов'язання, не сплаче на платником податків у стро ки, визначені цією статтею (пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за днем узгодже ння), визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.
У добровільному порядку су ма податкового зобов`язання у розмірі 16668 грн 65 коп. відповід ачем не сплачена, та відповід но до пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" н е оскаржувалася.
Таким чином, не оскаржена і не сплачена відповідачем сум а податкового зобов'язання, в изначена ДПІ у м. Полтаві, прав омірно віднесена позивачем д о податкового боргу.
Відповідно до пункту 11 стат ті 11 Закону України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансов і (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних ціл ьових фондів суми недоїмки, п ені у випадках, порядку та роз мірах, встановлених законами України.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач доказів у спрос тування вищевикладеного чи д оказів сплати боргу суду не н адав.
З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про пра вомірність та обґрунтованіс ть позовних вимог Державної податкової інспекції в м. Пол таві та необхідність задовол ення адміністративного позо ву.
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції в м. Полтава до Приватно го підприємства "Алекс-серві с" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Приватного підп риємства "Алекс-сервіс" (вул. К алініна, 14А, к.8, м. Полтава, 36021, іде нтифікаційний код 31684338) податк овий борг з податку на додану вартість в сумі 16 668 (шістнадця ть тисяч шістсот шістдесят в ісім) гривень 65 (шістдесят п"ят ь) копійок до Державного бюдж ету р/р 31117029700002 код бюджетної кла сифікації платежу 3014010100, од ержувач УДК у м. Полтаві, ЗКПО 34698804, банк одержувача: ГУДКУ у По лтавській області МФО 831019.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 06 грудня 2010 рок у.
Суддя К.І. Клочко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2010 |
Оприлюднено | 09.12.2010 |
Номер документу | 12692360 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
К.І. Клочко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні