Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 квітня 2025 року Справа№640/4894/22
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О., розглянувши в порядку письмового провадження позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лерсен ЛТД» до Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області про визнання протиправною і скасування постанови,
УСТАНОВИВ:
У лютому 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Лерсен ЛТД» (далі позивач, ТОВ «Лерсен ЛТД») звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправною і скасувати постанову від 29.12.2021 № 8 про накладення стягнень, передбачених статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів».
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 лютого 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Відмовлено позивачу в задоволенні клопотання про розгляд справи за обов`язковою участі представника ТОВ «Лерсен ЛТД».
Цю справу передано до Донецького окружного адміністративного суду відповідно до пункту 2 розділу II Закону України від 13 грудня 2022 року № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду».
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа передана судді Куденкову К.О.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду 03.02.2025 адміністративну справу прийнято до провадження.
На обґрунтування позову Товариство з обмеженою відповідальністю «Лерсен ЛТД» посилається на те, що під час здійснення перевірки АЗС відповідачем було здійснено відбір продукції. Відповідно до протоколу випробувань ВЦ ПрАТ «Линік» від 20.12.2021 зразок бензину не відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015. Зазначає, що під час відбору зразків продукції на АЗС не складався акт за формою № 2-НК, тому вважає що відбір зразків бензину посадовими особами відповідача здійснювався з порушенням норм права. Зазначає, що в акті відбору зразків продукції від 10.12.2021 № 000005 відсутні відомості про роз`яснення порядку відбору проб і про те, що він був дотриманий, не зазначений метод відбору проб тощо.
Також позивач зазначає, що відповідачем було змінено місце проведення експертизи (випробувань), про позивача не було повідомлено. Тому вважає, що, оскільки захід державного нагляду (контролю) було здійснено із суттєвими порушеннями, оскаржуване рішення про застосування штрафних санкцій є протиправним. Крім того, позивач посилається на неправильний розрахунок штрафної санкції.
Відповідач надав відзив на позовну заяву, яким просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Зазначає, що жодних зауважень представника позивача щодо порушення порядку відбору зразків продукції під час заходу не було. Відібрані зразки передані до ТОВ «Центр якості продукції «Карат». За результатами проведених досліджень зразок бензину не відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015. Зазначає, що в процесі відбору зразків відповідач керувався Постановою Кабінету Міністрів України №1280 від 31.10.2007. Вказує на те, що від час відбору зразків був застосований ДСТУ 4488:2005. Вважає, що ним дотримано процедуру відбору зразків. Указує на те, що штрафна санкція була розрахована з урахуванням ціна, яка зазначена в чеку від 10.12.2021.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені обставини, дійшов наступних висновків.
Відповідачем проведений позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання позивачем законодавства у сфері захисту прав споживачів, за наслідками якого складений акт від 23.12.2021 № 000088.
Відповідно до вказаного акта встановлені наступні порушення: абзац другий п. 10 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами; частин 1 і 3 ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів», за що передбачена відповідальність згідно з п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів».
Відповідач перевіряв АЗС позивача.
У вказаному акті позивачем зазначено, що заперечення і пояснення будуть надані додатково.
На підставі акта від 23.12.2021 № 000088 відповідачем прийнято постанові № 8 від 29.12.2021, якою до позивача на підставі п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» застосований штраф у розмірі 86229,00 грн за порушення частин 1 і 3 ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» (допущено до реалізації бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО, який не відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний євро» за перевіреними показниками, а саме: вміст сірки, фракційний склад, згідно з протоколом випробувань № 387/ТЛ від 20.12.2021.
До суду надана копія акта відбору зразків продукції від 10.12.2021 № 000005, відповідно до якого посадові особи Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області здійснили у ТОВ «Лерсен ЛТД» відбір зразків продукції А-95-Євро5-ЕО у кількості 4 літрів, вартість 29,48 грн за літр, залишок товарів, з яких відібрані зразки 430 літрів. Указано, що відібрані зразки продукції в кількості 6 літрів налиті в скляну тару та опломбовані, 2 літри прямують до лабораторії (ТОВ «Центр якості продукції «Карат» м. Київ), - 2 літри залишаються у відповідача, 2 літри (контрольні, залишаються у позивача, дослідження (експертиза) фізико-хімічна. Посилання на застосування ДСТУ 4488:2005 в цьому акті відсутні.
Також до суду надана копія протоколу випробувань № 387/ТЛ від 20.12.2021 відповідно до якого за перевіреними показниками зразок не відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 для бензину автомобільного А-95-Євро5.
У вказаному протоколі зазначено: місце відбору ТОВ «Лерсен ЛТД»; пред`явлений ТОВ «Центр якості продукції «Карат», випробування проводяться для ТОВ «Центр якості продукції «Карат».
Протокол № 387/ТЛ від 20.12.2021 складений працівниками (представниками) Приватного акціонерного товариства «Лисичанська нафтова інвестиційна компанія» (ТОВ «Линік») та затверджений ТОВ «Линік» і ТОВ «Центр якості продукції «Карат».
Водночас у рішенні відповідача від 10.12.2021 № 000005 про відбір зразків продукції зазначено, що місце проведення експертизи - ТОВ «Центр якості продукції «Карат».
Також відповідачем наданий копія повідомлення ТОВ «Лерсен ЛТД» щодо виконання припису № 11/000088 від 23.12.2021, копії протоколу № 000009 від 23.12.2021 і постанови № 9 від 29.12.2021 щодо притягнення до адміністративної відповідальності начальника АЗС ТОВ «Лерсен ЛТД» Гасанову С.В. (ч. 1 ст. 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Крім того, відповідач надав копію договору № 233 від 16.08.2021 про надання послуг, який укладено між відповідачем, як замовник, і ТОВ «Центр якості продукції «Карат», як виконавець, щодо надання послуг з проведення лабораторних досліджень нехарчової продукції.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, права споживачів, а також механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів встановлені Законом України від 12 травня 1991 року № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів» (далі - Закон № 1023-ХІІ), у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до ч. 1 і ч. 3 ст. 6 Закону № 1023-ХІІ продавець (виробник, виконавець) зобов`язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.
Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров`я і майна споживачів, а також навколишнього природного середовища встановлюються нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами.
За приписом ч. 4 ст. 14 Закону № 1023-ХІІ продукція, щодо якої нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами, встановлені вимоги стосовно безпеки для життя, здоров`я та майна споживачів і навколишнього природного середовища, повинна вводитися в обіг та реалізовуватися з додержанням зазначених вимог.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 23 Закону № 1023-ХІІ у разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб`єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування несуть відповідальність за: виготовлення або реалізацію продукції, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів стосовно безпеки для життя, здоров`я та майна споживачів і навколишнього природного середовища, - у розмірі трьохсот відсотків вартості виготовленої або одержаної для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше двадцяти п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі, коли відповідно до закону суб`єкт господарської діяльності не веде обов`язковий облік доходів і витрат, - у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 3 частини 1 статті 26 Закону № 1023-ХІІ передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечує реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і має право: відбирати у суб`єктів господарювання сфери торгівлі і послуг зразки товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів для перевірки їх якості на місці або проведення незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах, акредитованих на право проведення таких робіт згідно із законодавством, з оплатою вартості зразків і проведених досліджень (експертизи) за рахунок коштів державного бюджету. У разі встановлення за результатами проведених досліджень (експертизи) факту реалізації продукції неналежної якості та/або фальсифікованої суб`єкт господарювання, що перевірявся, відшкодовує здійснені за це витрати. Кошти відшкодовування витрат зараховуються до державного бюджету. Порядок відбору таких зразків визначається Кабінетом Міністрів України.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877-V) у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до частин першої та другої статті 8 Закону № 877-V орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право, зокрема, вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом; застосовувати санкції до суб`єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.
Статтею 11 Закону № 877-V передбачено, що суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов`язаний надавати зразки продукції з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону.
Відповідно до статті 13 Закону № 877-V відбір зразків продукції здійснюється на підставі письмового вмотивованого рішення керівника органу державного нагляду (контролю) (голови державного колегіального органу) або його заступника (члена державного колегіального органу) згідно із законом.
У рішенні про необхідність відбору зразків продукції зазначаються кількість зразків для кожного виду або типу продукції, необхідних для експертизи, а також місце здійснення цієї експертизи.
Відбір зразків продукції здійснюється в кількості не менш як два екземпляри, один (контрольний) з яких залишається у суб`єкта господарювання.
Згідно зі ст. 14 Закону № 877-V відбір зразків продукції здійснюється посадовою особою органу державного нагляду (контролю) у присутності керівника суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженої ним особи (фізичної особи - підприємця або уповноваженої ним особи) і засвідчується актом відбору зразків продукції.
До початку відбору зразків продукції посадова особа органу державного нагляду (контролю) зобов`язана пред`явити рішення про відбір зразків продукції та роз`яснити суб`єкту господарювання порядок відбору зразків продукції.
Суб`єкт господарювання має право бути присутнім при всіх діях посадової особи органу державного нагляду (контролю) під час відбору зразків продукції і заявляти клопотання з приводу цих дій, про що вноситься запис до акта відбору зразків продукції.
Правила відбору зразків продукції затверджуються Кабінетом Міністрів України. Кількість зразків продукції, що відбираються, має відповідати кількості, зазначеній у рішенні органу державного нагляду (контролю) про відбір зразків продукції.
Контрольні зразки повинні зберігатися в умовах, що забезпечують збереження їх якості та цілісності. Відібрані зразки продукції повинні бути укомплектовані, упаковані та опломбовані (опечатані). Умови зберігання і транспортування відібраних зразків продукції не повинні змінювати параметри, за якими буде проводитися експертиза (випробування) цих зразків.
Посадова особа, яка відбирає зразки продукції для експертизи (випробування), забезпечує їх збереження і своєчасність доставки до місця здійснення експертизи (випробування).
З наведеного випливає, що передумовою відбору зразків продукції є відповідне рішення керівника органу державного нагляду (контролю) (голови державного колегіального органу) або його заступника (члена державного колегіального органу), яке повинно бути мотивованим згідно із законом. При цьому законодавець зобов`язав посадову особу органу державного нагляду (контролю) до початку відбору зразків продукції довести до відома перевіряємого суб`єкта господарювання вказане рішення та роз`яснити йому порядок відбору зразків продукції.
Відповідно до ст. 15 Закону № 877-V за наслідками відбору зразків продукції посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт відбору зразків.
Акт відбору зразків продукції складається у трьох примірниках. Всі примірники акта підписуються посадовою особою, яка відібрала зразки продукції, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою.
Один примірник акта відбору зразків додається до опломбованих (опечатаних) зразків продукції та передається разом із зразками до уповноваженої та/або акредитованої організації, що призначена для проведення експертизи (випробування) та зазначена в рішенні про відбір зразків продукції, другий - залишається у суб`єкта господарювання, третій - в особи, яка здійснила відбір зразків продукції.
В акті відбору зразків продукції зазначаються: місце і дата складення акта; номер і дата рішення керівника органу державного нагляду (контролю) (голови державного колегіального органу) або його заступника (члена державного колегіального органу), на підставі якого здійснюється відбір зразків продукції, посади, прізвища, імена та по батькові посадових осіб, які здійснюють їх відбір; найменування та місцезнаходження юридичної особи та/або її відокремленого підрозділу або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, в яких здійснюється відбір зразків продукції; посада та прізвище, ім`я і по батькові уповноваженої особи суб`єкта господарювання; перелік та кількість відібраних зразків продукції із зазначенням виробника, дати виробництва, серії (номера) партії, загальної вартості зразків.
Отже, загальний порядок проведення перевірок органами державного нагляду (контролю), до яких відноситься відповідач, відбору зразків продукції визначено Законами № 1023-ХІІ та 877-V. Водночас ці законодавчі акти зазначають, що порядок і правила відбору зразків визначаються Кабінетом Міністрів України.
На виконання статей 14, 15 Закону № 877-V Кабінет Міністрів України постановою від 31 жовтня 2007 року № 1280 «Про затвердження Порядку відбору зразків продукції для визначення її якісних показників та форми акта відбору зразків продукції» затвердив Порядок № 1280, який визначає механізм здійснення органами державного нагляду (контролю) відбору зразків продукції у суб`єктів господарювання для проведення експертизи (випробування) та форми акта відбору зразків продукції (далі - Порядок № 1280).
При цьому, змістом частини другої пункту 1 Порядку № 1280 передбачено, що особливості відбору зразків окремих видів продукції визначаються іншими нормативно-правовими актами.
Так, у пунктах 2, 3 та 4 Порядку № 1280 дублюються вимоги передумов та порядку проведення відбору зразків продукції із вимогами зазначеними вище у статтях 13, 14 та 15 Закону № 877-V.
Ураховуючи викладене, загальний механізм здійснення органами державного нагляду (контролю) відбору зразків продукції у суб`єктів господарювання для проведення експертизи визначений Законом № 877-V та Порядком № 1280, водночас окремі види продукції потребують врахування певних особливостей в частині відбору зразків, зокрема це стосується порядку відібрання проб нафти (нафтопродуктів), які є специфічними продуктами, що потребує особливої деталізації порядку відібрання зразків для дослідження.
Єдиний порядок організації та проведення робіт, пов`язаних з контролем якості товарної нафти (далі - нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску встановлює Інструкція з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затверджена наказом Міністерства палива та енергетики від 04 червня 2007 року № 271/121, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 04 липня 2007 року за № 762/14029 (далі - Інструкція).
Порядок відбирання проб нафтопродуктів встановлений пунктом 4.2 Інструкції, відповідно до підпункту 4.2.1 якого проби повинні відбиратись під час приймання, зберігання, відпуску нафти та/або нафтопродуктів і в усіх інших випадках, коли необхідно визначити їх якість в обсязі приймально-здавальних, контрольних, повних випробувань або за окремими показниками якості. Підготовку посуду, пробовідбірників і відбирання проб нафти та/або нафтопродуктів необхідно здійснювати, дотримуючись вимог ДСТУ 4488.
Під час відбирання проб для випробувань у сторонніх акредитованих або атестованих лабораторіях, а також під час проведення перевірок якості нафти та нафтопродуктів складається акт за формою 2-НК (додаток 2) у двох примірниках, один з яких разом з пробою направляється до лабораторії. Другий примірник залишається на підприємстві, на якому відбиралася проба нафти та/або нафтопродуктів. Термін зберігання актів відбирання проб - 3 роки (підпункт 4.2.5 пункту 4.2 Інструкції).
Згідно із підпунктом 4.2.6 пункту 4.2 Інструкції для відбирання проби нафтопродукту з роздавального крана працюючої паливо-роздавальної колонки (далі - ПРК), оливороздавальної колонки (далі - ОРК) оператор АЗС задає необхідну дозу і відпускає її до підготовленої чистої металевої ємності, з якої потім здійснюють розливання в скляну тару.
В акті відбирання проби за формою № 2-НК зазначається, що пробу відібрано з роздавального крана ПРК (ОРК). Якщо на момент відбирання проби з конкретної ПРК, ОРК відпуск нафтопродуктів не здійснювався протягом 30 хвилин, то перед початком процедури відбирання проби до мірника відпускається кількість палива, яка становить не менше 10л, олив - не менше 5л. Нафтопродукти із мірника необхідно злити до резервуарів АЗС, про що повинен бути складений відповідний акт.
Відібрану пробу поділяють на три рівні частини, розливають у сухі чисті скляні пляшки, герметично закупорюють пробками, не розчинними в нафтопродукті. На етикетці проби, відібраної з роздавального крана колонки, зазначають реквізити АЗС, назву, марку та вид (у залежності від масової частки сірки) нафтопродукту, номер нормативного документа на нафтопродукт, номер роздавальної колонки, дату і час відбирання проби, прізвище, ім`я та по батькові працівників(а) АЗС, представника органу контролю (підрозділу) і, за необхідності, - інших посадових осіб, які брали участь у відбиранні проби.
Одна частина проби разом з актом відбирання проби надсилається для лабораторних випробувань, а дві інші з другим примірником акта, у разі суперечностей, - зберігаються на АЗС як арбітражні протягом 45 діб. При отриманні паспорта якості, що підтверджує відповідність нафтопродукту вимогам нормативного документа, проба, що зберігається на АЗС, вилучається раніше завершення терміну, визначеного ДСТУ 4488.
Підпунктом 4.2.7 пункту 4.2 Інструкції передбачено, що у разі відбирання проби для випробування в сторонній лабораторії або державними органами контролю пробу відбирають в об`ємі не менше 3 літрів, яку поділяють на три рівні частини, з яких перша (для випробувань) і друга (арбітражна) направляються до сторонньої випробувальної лабораторії. Третя (арбітражна) залишається на підприємстві. Випробування арбітражних проб здійснюються в лабораторії за згодою і в присутності всіх зацікавлених сторін, які письмово повідомляються про місце і дату проведення арбітражних випробувань їх ініціатором.
Розкриття арбітражних проб здійснюється безпосередньо перед випробуваннями в присутності всіх зацікавлених сторін і оформлюється актом за формою № 15-НК. Вартість випробувань у нейтральній лабораторії сплачується ініціатором випробувань. Якщо результати випробувань нафти або нафтопродуктів у двох лабораторіях, вибраних за згодою сторін, відповідають умовам відтворюваності, передбаченим нормативним документом на метод випробування, то кінцевий результат визначається як середнє арифметичне цих результатів, якщо інше не зазначено нормативним документом на нафту або нафтопродукт або методом випробування. Якщо результати випробувань не відповідають умовам відтворюваності, залишок проби пломбується (опечатується) всіма зацікавленими сторонами зі складанням акта пломбування (опечатування) довільної форми. Випробування проби нафти або нафтопродукту продовжують у наступній нейтральній лабораторії до отримання результатів, що відповідають умовам відтворюваності з одним із раніше отриманих результатів. Якщо будь-яка сторона безпідставно відмовляється від участі в розкритті проби та арбітражних випробуваннях, то випробування проводяться без представників цієї сторони.
Отже, законодавець встановив додаткові вимоги для процедури відбирання зразків нафтопродуктів для проведення, зокрема, контрольних лабораторних досліджень з огляду на специфіку зразків таких продуктів для забезпечення збереження їх якості, тому складання акта за формою 2-НК, затвердженого Інструкцією, який містить детальну інформацію про порядок відібрання проб нафти, є обов`язковим для дослідження якості такої продукції та не суперечить положенням чинного законодавства щодо державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 05 травня 2020 року у справі № 520/3681/19.
Судом встановлено, що з наявного в матеріалах справи акта відбору зразків від від 10.12.2021 № 000005 випливає, що в цьому акті відбору зразків бензину та палива дизельного не зазначено, що працівниками позивача роз`яснювався такий порядок і що він був дотриманий (зокрема, в частині відбору всього зразка в одну чисту металеву ємність і подальшого його розливання у три скляні пляшки з дотриманням чистоти лійки, за допомогою якої таке розливання здійснювалося).
В акті відбору зразків не зазначено метод відбирання проб, не зазначено у який саме посуд відбиралися зразки (назва за маркування), що суперечить вищевказаним вимогам, оскільки проби необхідно відбирати у чистий, сухий скляний посуд.
Відсутність заперечень щодо порушення порядку отримання зразків пального в актах не можуть свідчити про дотримання самого порядку, враховуючи, що він мав бути забезпечений посадовими особами відповідача.
Таким чином, отримані з порушенням законодавства зразки продукції не можуть бути предметом подальшого дослідження, за наслідками якого позивача притягнуто до відповідальності.
Згідно зі ч. 2 ст. 13 Закону № 877-V у рішенні про необхідність відбору зразків продукції зазначаються кількість зразків для кожного виду або типу продукції, необхідних для експертизи, а також місце здійснення цієї експертизи.
У рішенні відповідача від 10.12.2021 № 000005 зазначено, що місце проведення експертизи - ТОВ «Центр якості продукції «Карат» (м. Київ).
Проте, як встановлено судом, згідно з протоколом випробувань експертизу було проведено Випробувальним Центром ПРАТ «ЛИНІК» (м. Лисичанськ, Луганської області), тобто порушено вимоги передбачені ст. 13 Закону № 877-V.
З огляду на вказані порушення, суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваної постанови і наявність підстав для її скасування.
Наведене відповідає висновкам Верховного Суду, які викладені в постанові від 12 січня 2022 року у справі № 260/368/19.
Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до платіжного доручення №02829 від 24.01.2022 позивачем сплачено судовий збір за подання позову в розмірі 2481,00 грн.
Частиною 1 ст. 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, стягненню на користь позивача підлягає 2481,00 грн понесених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 80, 90, 132-139, 143, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лерсен ЛТД» (ідентифікаційний код: 42671567; 03039, м. Київ, провул. Руслана Лужевського, буд. 14, корпус 6, офіс 9) до Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області (ідентифікаційний код: 40327023; 54003, м. Миколаїв, пр-т. Центральний, 288) про визнання протиправною і скасування постанови задовольнити повністю.
Визнати протиправною і скасувати постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області від 29.12.2021 № 8 про накладення стягнень, передбачених статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів».
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лерсен ЛТД» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області суму судових витрат у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) гривню 00 копійок.
Повне рішення суду складено 28 квітня 2025 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.О. Куденков
Суд | Не вказано |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2025 |
Оприлюднено | 30.04.2025 |
Номер документу | 126926173 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Куденков К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні