Рішення
від 23.04.2025 по справі 380/20524/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 квітня 2025 рокусправа № 380/20524/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий-суддя Костецький Н.В.,

секретар судового засідання Хмелик І.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Зимноводівської сільської ради Львівського району Львівської області (вул. Шухевича 83, с. Зимна Вода, Львівський р-н., Львівська обл., код ЄДРПОУ 04372282) до Державної аудиторської служби (вул. Петра Сагайдачного 4, м. Київ, код ЄДРПОУ 40165856), третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівпроект» (вул. Миколи Коперника 29, м. Львів, код ЄДРПОУ 40893857) про визнання протиправним та скасування висновку,-

в с т а н о в и в:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Зимноводівської сільської ради Львівського району Львівської області до Державної аудиторської служби, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівпроект», у якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-07-15-008229-a, що проводилась Зимноводівською сільською радою Львівського району Львівської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 26.08.2024 Державною аудиторською службою України було прийнято рішення про проведення моніторингу закупівлі робіт «Нове будівництво Центру громадської безпеки в с. Зимна Вода Львівського району Львівської області (споруди подвійного призначення з приміщенням для укриття населення) (Код ДК 021:2015: 45210000-2 - Будівництво будівель), номер в електронній системі закупівель Prozorro UA-2024-07-15-008229-a. За результатами проведеного моніторингу, 19.09.2024 ДАСУ в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі UA-M-2024-08-26-000071, згідно якого замовник (позивач) не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, чим допустив порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Відповідно до ст. ст. 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов`язала позивача здійснити заходи усунення виявлених порушень шляхом скасування рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» та відмінити торги та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Вказаний висновок позивач вважає неправомірним, та таким, що не узгоджується із нормами законодавства у сфері публічних закупівель та порушує інтереси позивача, оскільки ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надав повну та вичерпну інформацію про всі ресурси, які використовуватимуться при виконанні робіт, а тому не порушив жодної з умов тендерної документації та Настанови з визначення вартості будівництва. Зауважує, що замовник на етапі розгляду пропозиції не вправі розширювати та додатково трактувати вимоги тендерної документації на власний розсуд; замовник вправі відхиляти пропозицію учасника лише за невідповідність вимогам, які чітко і однозначно були прописані в тендерній документації замовника.

Позивач вважає, що чинним законодавством не передбачено можливості скасування рішення замовником на вимогу ДАСУ. У свою чергу, у відповідності до вимог пункту 7 розділу 6 тендерної документації переможець надав забезпечення виконання договору у розмірі, що відповідає 2% (двом відсоткам) від суми договору про закупівлю, зокрема 30.08.2024 переможцем ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» було перерахована на рахунок замовника суму грошової застави у розмірі 786 000,00 грн., підготовлено та надіслано замовнику усі документи щодо укладання угоди. Інших підстав для скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі, зокрема, такої підстави як результати проведеного ДАСУ моніторингу, немає. Отже, відміна рішення про визначення переможця на вимогу ДАСУ, на думку позивача, є неможливою і такою, що суперечитиме нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям, буде нести загрозу оскарження такого рішення з сторони переможця, який може зазнати матеріальних затрат, в тому числі упущену вигоду у зв`язку з непідписанням договору, втрату забезпечення виконання договору і як наслідок, матиме негативні наслідки для замовника.

Ухвалою суду від 08.10.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення сторін.

Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначає, що суть виявленого порушення полягає в тому, що Держаудитслужба під час моніторингу закупівлі UA-2024-07-15-008229-a аналізувала всі документи позивача як замовника згаданої закупівлі, які оприлюднені в електронній системі закупівель Prozorro, зокрема тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням від 29.07.2024 № 168 уповноваженої особи. За результатами такого моніторингу Держаудитслужба встановила, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ».

Відповідач вказує, що відповідно до додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації Замовник визначив, що інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим Замовником у Додатку 3 до тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: договірною ціною; зведеним кошторисним розрахунком; пояснювальною запискою; локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); підсумковою відомістю ресурсів; відомість обсягів робіт; графік виконання робіт з врахуванням етапів та термінів виконання робіт; графік фінансування робіт з врахуванням етапів та термінів виконання робіт.

Окрім цього у додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації Замовник передбачив, що договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об`єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами та доповненнями). За результатами здійснення моніторингу процедури установлено, що відповідно до пунктів 1, 844, 870, 892, 887 та 919 відомості обсягів робіт додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації, передбачені наступні роботи та витрати, зокрема, «розроблення ґрунту у відвал екскаваторами «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,5; засипання траншей та котлованів бульдозерами потужністю 59 кВт; корчування пнів у ґрунтах природного залягання викорчовувачами-збирачами на тракторі потужністю 79 кВт (108 к.с.).

Відповідно до абзацу 2 пункту 1.1 розділу І Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) визначено, що Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Відповідно до пункту 2.1 розділу Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.

У свою чергу, згідно із нормами пункту 1.2 Настанови матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт.

Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об`єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів.

При цьому прямі витрати визначаються в локальних кошторисах шляхом множення визначеної за кошторисними нормами України ресурсними елементними кошторисними нормами (далі - КНУ РЕКН) кількості трудових і матеріально- технічних ресурсів, необхідних для виконання об`ємів робіт, обчислених за проектною документацією або дефектним актом, на відповідні поточні ціни цих ресурсів (пункт 4.1 Настанови).

Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.

Пунктами 3.21 та 3.40 Настанови визначено, що відомість ресурсів до локального кошторису та до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва складається за формою наведеною у додатках 4 та 11 цієї Настанови, якими передбачено обов`язковий розділ II «Будівельні машини та механізми».

Відповідач зауважує, що учасник ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надав підсумкову відомість ресурсів, яка не містить інформації щодо використання екскаваторів «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,5 m3, бульдозерів потужністю 59 кВт, тракторів потужністю 79 кВт (108 к.с), нормативного часу їх роботи та поточної ціни за одиницю часу, що суперечить вимогам Настанови та не відповідає умовам пунктів 1, 844, 870, 892, 887 та 919 відомості обсягів робіт додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛЬВІВРОЕКТ» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Щодо способу усунення порушення, відповідач зазначив, що відповідно до положень частини сьомої статті 8 Закону та положень Порядку № 552 Держаудитслужба склала Висновок з описом тієї інформації, яку вимагають зазначені норми законодавства. Держаудитслужба, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон N° 2939), зобов`язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме відмінити торги та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Згідно зі статтею 2 Закону № 2939 одним із головних завдань органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за дотриманням законодавства про закупівлі. Відповідно до статті 5 Закону № 2939 Держаудитслужба здійснює контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель шляхом проведення моніторингу закупівель у порядку, установленому статтею 8 Закону № 922. Відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону № 922 Держаудитслужба обов`язково у висновку про результати моніторингу закупівлі зазначає зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Наказом № 552 затверджено форму такого висновку, який складається зі вступної частини, в якій зазначається інформація про закупівлі, предмет закупівлі, інформація про оприлюднення та застосовану процедуру закупівлі, підстави здійснення моніторингу та дата початку моніторингу, та констатуючої частини, де зазначається дата закінчення моніторингу та інформація про результати моніторингу, висновок про наявність чи відсутність порушення та зобов`язання щодо його усунення у разі виявлення.

Звертає увагу, що зазначені норми надають Держаудитслужбі повноваження щодо зазначення у висновку зобов`язання про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель і не встановлюють конкретного переліку заходів (варіантів поведінки), спрямованих на усунення таких порушень. Конкретний захід (варіант поведінки), спрямований на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Держаудитслужба визначає самостійно відповідно до наданих їй повноважень. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Крім цього, норма пункту 14 частини першої статті 1 Закону № 922 передбачає, що моніторинг процедури закупівлі - це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідач вважає, що зобов`язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладені у Висновку, стосувались превенції порушень, тобто, направлені на усунення виявлених порушень шляхом скасування рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» та відмінити торги та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Зважаючи на зазначене, Держаудитслужба зобов`язала Позивача усунути встановлене порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цих порушень та не вийшла за межі своїх повноважень. Таким чином, Держаудитслужба при зобов`язанні усунення порушення чітко дотримувалася норм та вимог, установлених Законом № 922 та жодним чином не порушила прав та охоронюваних інтересів Позивача. Просить відмовити в задоволенні позову.

Третя особа, Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівпроект», правом на надання пояснень по суті позову не скористалось.

Ухвалою суду від 20.01.2025 здійснено перехід із спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 05.02.2025.

05.02.2025 підготовче засідання відкладено на 12.02.2025 у зв`язку із неявкою позивача та третьої особи.

12.02.2025 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті на 19.02.2025.

19.02.2025 оголошено перерву в судовому засіданні до 26.02.2025.

26.02.2025 суд оголосив про перехід до стадії ухвалення судового рішення та час його проголошення в судовому засіданні 05.03.2025 о 11:00 год.

05.03.2025 протокольною ухвалою суду поновлено судовий розгляд у зв`язку із необхідністю дослідження додаткових доказів. Оголошено перерву в судовому засіданні до 19.03.2025.

19.03.2025 розгляд справи не відбувся у зв`язку із перебуванням головуючого-судді на лікарняному.

16.04.2025 суд оголосив про перехід до стадії ухвалення судового рішення та час його проголошення в судовому засіданні 23.04.2025 о 11:30 год.

23.04.2025 представники сторін не з`явилися, в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Заслухавши думку представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини.

15 липня 2024 року замовником Зимноводівською сільською радою Львівського району Львівської області було оголошено закупівлю робіт «Нове будівництво Центру громадської безпеки в с. Зимна Вода Львівського району Львівської області (споруди подвійного призначення з приміщенням для укриття населення) (Код ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель), номер в електронній системі закупівель Prozorro UA-2024-07-15-008229-a.

05 серпня 2024 року відбувся електронний аукціон. Участь у даній закупівлі взяли три учасники: Учасник №1 ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ», який першочергово запропонував найнижчу ціну - 40 294 307,15 грн., Учасник №2 Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД» з ціною 40 439 999,87 грн., та Учасник №3 - ТОВ «Фірма «Інтербуд» з ціною 40 864 884,06 грн.

В ході аукціону учасники здійснювали кроки пониження та за результатами аукціону електронною системою закупівель було визначено найбільш економічно вигідною тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД», з приведеною ціною 39 210 000,00 грн. Однак після її розгляду уповноваженою особою замовника було встановлено, що тендерна пропозиція даного учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації, на підставі чого 07 серпня 2024 року було прийнято рішення про її відхилення.

Після розгляду уповноваженою особою замовника наступної найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» з приведеною ціною 39 300 000,00 грн., 16 серпня 2024 року було прийнято рішення про визначення цього учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднено йому Повідомлення про намір укласти договір.

26 серпня 2024 року Державною аудиторською службою України було прийнято рішення про проведення моніторингу даної закупівлі.

За результатами проведеного моніторингу, 19 вересня 2024 року Державною аудиторською службою України в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі UA-M-2024-08-26-000071 (далі - Висновок).

Відповідно до вказаного Висновку, за результатами здійснення моніторингу процедури відповідачем установлено, що: «…відповідно до пунктів 1, 844, 870, 892, 887 та 919 відомості обсягів робіт додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації, передбачені наступні роботи та витрати, зокрема, «розроблення ґрунту у відвал екскаваторами «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,5; засипання траншей та котлованів бульдозерами потужністю 59 кВт; корчування пнів у ґрунтах природного залягання викорчовувачами-збирачами на тракторі потужністю 79 кВт (108 к.с).

Відповідно до абзацу 2 пункту 1.1 розділу І Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) визначено, що Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Відповідно до пункту 2.1 розділу Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів. У свою чергу, згідно із нормами пункту 1.2 Настанови матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт.

Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об`єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів.

При цьому прямі витрати визначаються в локальних кошторисах шляхом множення визначеної за КНУ РЕКН кількості трудових і матеріально-технічних ресурсів, необхідних для виконання об`ємів робіт, обчислених за проектною документацією або дефектним актом, на відповідні поточні ціни цих ресурсів (пункт 4.1 Настанови).

Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.

Пунктами 3.21 та 3.40 Настанови визначено, що відомість ресурсів до локального кошторису та до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва складається за формою наведеною у додатках 4 та 11 цієї Настанови, якими передбачено обов`язковий розділ II «Будівельні машини та механізми».

Однак учасник ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надав підсумкову відомість ресурсів, яка не містить інформації щодо використання екскаваторів «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,5 m3, бульдозерів потужністю 59 кВт, тракторів потужністю 79 кВт (108 к.с), нормативного часу їх роботи та поточної ціни за одиницю часу, що суперечить вимогам Настанови та не відповідає умовам пунктів 1, 844, 870, 892, 887 та 919 відомості обсягів робіт додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації.

Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «МІСТО БУД ЦЕНТР» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».

За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» відповідачем установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІД НЕО БУД» - порушень не установлено.

З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов`язала здійснити заходи усунення виявлених порушень шляхом скасування рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» та відмінити торги та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Не погоджуючись із Висновком відповідача та вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд керувався таким.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 868 «Про утворення Державної аудиторської служби України», яка набрала чинності 03 листопада 2015 року, утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Державну фінансову інспекцію шляхом перетворення.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 (далі Положення №43), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Пунктом 9 Положення №43 визначено, що Держаудитслужба в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує та контролює їх виконання.

Згідно з пунктом 7 цього Положення Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі Закон №2939-ХІІ).

Відповідно до статті 1 Закону №2939-ХІІ, здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.

Відповідно до статті 2 Закону №2939-ХІІ, головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Відповідно до статті 5 Закону України № 2939-ХІІ контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922-VIII) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.

Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

За приписами пунктів 31, 32 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання (ч. 6 ст. 8 Закону №922-VIII).

Відповідно до пункту 3-7 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі» постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі Особливості).

Згідно пункту 3 Особливостей, замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

За змістом оскарженого висновку порушення, встановлене відповідачем, полягає у тому, що учасник ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надав підсумкову відомість ресурсів, яка не містить інформації щодо використання екскаваторів «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,5 m3, бульдозерів потужністю 59 кВт, тракторів потужністю 79 кВт (108 к.с), нормативного часу їх роботи та поточної ціни за одиницю часу, що суперечить вимогам Настанови та не відповідає умовам пунктів 1, 844, 870, 892, 887 та 919 відомості обсягів робіт додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації. За результатами проведеного моніторингу відповідачем встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до частин 1-3 статті 22 Закону №922-VIII, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

У тендерній документації зазначаються такі відомості:

1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;

2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;

3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;

4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);

5) кількість товару та місце його поставки;

6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;

7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов;

9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;

10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.

У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;

11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;

12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;

13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;

14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;

15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);

16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);

17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками;

18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;

19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Частиною першою статті 23 Закону №922-VIII передбачено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).

Згідно із пунктом 2 частини першої статті 31 Закону №922-VIII, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився.

Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;

є такою, строк дії якої закінчився;

є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;

не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Відповідно до абзацу 2 пункту 1.1 розділу І Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 (далі - Настанова) Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Відповідно до пункту 2.1 розділу Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.

У свою чергу, згідно із нормами пункту 1.2 Настанови матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт.

Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об`єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів.

При цьому прямі витрати визначаються в локальних кошторисах шляхом множення визначеної за кошторисними нормами України ресурсними елементними кошторисними нормами (далі - КНУ РЕКН) кількості трудових і матеріально- технічних ресурсів, необхідних для виконання об`ємів робіт, обчислених за проектною документацією або дефектним актом, на відповідні поточні ціни цих ресурсів (пункт 4.1 Настанови).

Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання.

Пунктами 3.21 та 3.40 Настанови визначено, що відомість ресурсів до локального кошторису та до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва складається за формою наведеною у додатках 4 та 11 цієї Настанови, якими передбачено обов`язковий розділ II «Будівельні машини та механізми».

З матеріалів справи суд встановив, що учасник закупівлі ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надав Підсумкову відомість ресурсів, у якій відсутня інформація щодо використання екскаваторів «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,5 м3, бульдозерів потужністю 59 кВт, тракторів потужністю 79 кВт (108 к.с), нормативного часу їх роботи та поточної ціни за одиницю часу, що суперечить вимогам Настанови та не відповідає умовам пунктів 1, 844, 870, 892, 887 та 919 відомості обсягів робіт додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації.

Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

З наведеного суд робить висновок, що, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, позивач як замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛЬВІВРОЕКТ» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Щодо твердження позивача про те, що в оскаржуваному висновку зазначено що Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «МІСТО БУД ЦЕНТР» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, представник відповідача вказав, що в даному абзаці висновку допущено описку та помилково зазначено ТОВ «МІСТО БУД ЦЕНТР» замість правильного ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ».

Щодо встановленого відповідачем способу усунення виявленого порушення, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.п. 4, 5 ч. 7 ст. 8 Закону №922-VIII у висновку обов`язково зазначаються, зокрема: опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08.09.2020 року № 552 (зареєстровано в Мін`юсті України 01.10.2020 за № 958/35241) (далі Порядок №552) затверджено форму Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.

Пункт 3 розділу III Порядку №552 передбачає, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.

Отже, орган державного фінансового контролю зобов`язаний зазначити у висновку про результати моніторингу закупівлі посилання на нормативно-правовий акт, який визначає саме межі повноважень Держаудитслужби в частині зобов`язання замовника усунути виявлені порушення у сфері публічних закупівель, а не визначає конкретного заходу або дій, яких Замовник повинен вжити для усунення виявлених порушень.

Суд зазначає, що норми Закону №922-VIII та Порядку №552 надають Держаудитслужбі повноваження щодо зазначення у висновку зобов`язання про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель і не встановлюють конкретного переліку заходів (варіантів поведінки), спрямованих на усунення таких порушень. Конкретний захід (варіант поведінки), спрямований на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, Держаудитслужба визначає самостійно відповідно до наданих їй повноважень.

Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.

Верховний Суд у постанові від 04.05.2023 року у справі № 640/17543/20 зробив правовий висновок, що частиною 8 статті 8 Закону № 922 визначено порядок дій замовника державної закупівлі в разі виявлення за наслідками проведення моніторингу порушень чинного законодавства при здійсненні державної закупівлі. Законодавцем диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усунені порушень, зазначених у висновку, зокрема, шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень. Таким чином, після оприлюднення висновку замовник має три варіанти поведінки: усунути викладені у ньому порушення законодавства у сфері публічних закупівель та надати документи, що підтверджують це органу фінансового контролю; надати аргументовані заперечення до висновку; надати інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

З наведеного суд робить висновок, що Держаудитслужба, в межах наданих повноважень, правомірно зобов`язала позивача усунути виявлені порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цих порушень.

На переконання суду, зобов`язання усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель у запропонований спосіб відповідає критерію «пропорційності», є чітким та зрозумілим і прийнятим з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Тобто, оскаржуваний висновок Держаудитслужби містить спосіб (шлях) усунення виявлених порушень, запропонований відповідачем замовнику.

Частина восьма статті 8 Закону №922-VIII для замовника визначає альтернативність дій замовника за результатами розгляду висновку. Саме замовник приймає рішення про вибір дії при розгляді щодо можливості виконання висновку, та вправі звернутися за відповідним роз`ясненням щодо змісту висновку та способу його виконання.

Замовник наділений правом надати аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленим статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, діяв у межах повноважень, наданих йому законодавством та довів правомірність свого висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-07-15-008229-a.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд робить висновок про відмову у задоволенні позову.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову судові витрати відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 242-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

у задоволенні позову Зимноводівської сільської ради Львівського району Львівської області до Державної аудиторської служби, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівпроект» про визнання протиправним та скасування висновку відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне рішення складено 28 квітня 2025 року.

СуддяКостецький Назар Володимирович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2025
Оприлюднено30.04.2025
Номер документу126927654
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —380/20524/24

Рішення від 23.04.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні