Рішення
від 28.04.2025 по справі 420/3355/25
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 420/3355/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабенка Д.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін згідно зі ст.262 КАС України адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до 18 Регіональної військово-лікарської комісії, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета на стороні відповідача Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України та Військово-лікарська комісія при ІНФОРМАЦІЯ_1 , про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

03 лютого 2025 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до 18 Регіональної військово-лікарської комісії Збройних Сил України, треті особи Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України та Військово-лікарська комісія при ІНФОРМАЦІЯ_1 , в якій позивач, з рахуванням позовної заяви у новій редакції від 14.02.2025, просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову 18 Регіональної військово-лікарської комісії №13734 від 05 грудня 2024 року про не затвердження рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/190 від 25.10.2024 року;

- зобов`язати 18 Регіональну військово-лікарську комісію затвердити рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/190 від 25.10.2024 року щодо непридатності ОСОБА_1 до військової служби з виключенням його з військового обліку.

У позовній заяві зазначено, що 25 жовтня 2024 року військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_3 , позивачу проведено медичний огляд з метою визначення ступеня придатності до військової служби. Відповідно до свідоцтва про хворобу №2/109 від 25 жовтня 2024 року, позивача визнано непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі статті 23А графи ІІ Розкладу хвороб.

В подальшому, як вказує позивач, відповідно до постанови 18 Регіональної військово-лікарської комісії №13734 від 05 грудня 2024 року, рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/190 від 25.10.2024 року не затверджується. Причини незатвердження:1) згідно наказу МО №402 від 2008 року (зі змінами) стаття 23А застосована невірно, діагноз підпадає під дію статті 76А (обґрунтованими даними об`єктивного дослідження пункт 10. Свідоцтво про хворобу №2/109 від 20 лютого 2024 року згідно постанови військово-лікарської комісії №9296 від 09 вересня 2024 року рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/109 від 20.02.2024 року не затверджується. Причини незатвердження: згідно Наказу МО України №402 від 2008 року (зі змінами) свідоцтво складено з порушеннями, на сержантів свідоцтва про хворобу складаються з 04.05.2024 року. Виправити недоліки.

З покликанням на фактичні обставин справи, позивач вважає бездіяльність 18 Регіональної госпітальної військово-лікарської комісії Міністерства оборони України протиправною та такою, що не відповідає засадам діючого законодавства України.

З покликанням на норми Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», Наказу Міністерства оборони України від 14.08.2008 №402 «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», позивач зазначає, що постанова 18 Регіональної військово-лікарської комісії №13734 від 05 грудня 2024 року про не затвердження рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/190 від 25.10.2024 року є протиправною та підлягає скасуванню, а рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/190 від 25.10.2024 року щодо непридатності ОСОБА_1 до військової служби з виключенням його з військового обліку підлягає затвердженню 18 Регіональною військово-лікарською комісією.

Ухвалою суду від 06.02.2025 позовну заяву залишено без руху, встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

Суд ухвалою від 24.02.2025 відкрив провадження у справі, вирішив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами та встановив учасникам справи строки для надання заяв по суті.

26 лютого 2025 року від представника 18 Регіональної військово-лікарської комісії до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому зазначено, що відповідач не погоджується з позовними вимогами, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

У відзиві зазначено, що Військово-лікарські комісії у своїй діяльності керуються Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим Наказом Міністра Оборони України від 14.08.2008 №402 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 за №1109/15800, зі змінами (далі - Положення 402).

Як вказує представник відповідача, відповідно до абзацу 5 пункту 3.8 глави 3 розділу II Положення 402, під час дії особливою періоду постанови ВЛК районних, міських ТЦК та СП про непридатність до військової служби військовозобов`язаних оформлюються свідоцтвами про хворобу у трьох примірниках, які не пізніше десятиденного строку з дня закінчення медичного огляду та перевірки ВЛК обласних (Київського та Севастопольського міських) ТЦК та СП, направляються на затвердження до штатних ВЛК згідно адміністративно-територіальної зони відповідальності за проведення військово-лікарської експертизи.

Тобто, на переконання представника відповідача. свідоцтва про хворобу позаштатних ВЛК (ВЛК РТЦК та СП, ОТЦК та СП) направляються на затвердження до штатних ВЛК (ВЛК регіонів).

Представник відповідача вказує, що свідоцтво про хворобу від 25 жовтня 2024 року №2/109 надійшло на затвердження до відповідача 02.12.2024 вх.№1376/с.

У відзиві зазначено, що в результаті розгляду вказаного свідоцтва, відповідачем винесено постанову №13734 від 05.12.2024 року: «рішення ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/109 від 25.10.2024 року не затверджується. Причини не затвердження: 1) згідно наказу МС) України №407 від 2008 року (із змінами), стаття 23а застосована невірно, діагноз підпадає під дію статті 76а (обґрунтувати даними об`єктивного дослідження - пункт 10)».

В анамнезі свідоцтва про хворобу (п. 8) зазначено, що у Позивача в 2017 році трапилась травма обох кінцівок правого і лівого передпліччя. Після видалення металевих конструкцій в 2020 році, з`явилось оніміння, слабкість, обмеження рухів в кистях.

На переконання відповідача, до діагнозу позивача застосовано статтю 23а Розкладу хвороб Положення 402, яка включає хвороби периферичної нервової системи, тобто хвороби, які виникли без попередніх травматичних ушкоджень. Отже, застосування статті 23а до зазначеною діагнозу є помилкою, невірним застосуванням статті, помилковою кваліфікацією діагнозу позивача.

З огляду на зазначене, представник відповідача вважає, що вимоги позивача про визнання протиправною та скасування постанови відповідача №13734 від 05.12.2024, зобов`язання затвердити постанову ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_1 оформленої свідоцтвом про хворобу від 25 жовтня 2024 року №2/109 є безпідставні, необґрунтовані та не підлягають задоволенню.

У відзив зазначає, що ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_1 виконано вимоги постанови відповідача №13734 від 05.12.2024 та надіслано на затвердження свідоцтво про хворобу від 25 жовтня 2024 року - вхідний №162/в від 07.02.2025. В результаті розгляду вказаного свідоцтва, відповідачем винесено постанову №3131 від 09.02.2025 року: «Рішення ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/109 від 25.10.2024 року не затверджується. Причини не затвердження: згідно Наказу МО України №402 від 2008 року (із змінами) порушений термін надання свідоцтва на розгляд штатної ВЛК. Потребує повторного переогляду та своєчасною надання свідоцтва про хворобу на повторний розгляд 18 РВЛК».

З покликанням на абз. 5 п.3.8 глави 3 розділу II Положення 402, представник відповідача зауважив, що позивачу проведений медичній огляд з метою визначення ступеню придатності до військової служби 22.10.2024, про що складено свідоцтво про хворобу від 25 10.2024 №2/109. З виправленими помилками на затвердження зазначене свідоцтво про хворобу надійшло до відповідача 07.02.2025. Тобто, з дати проведення медичного огляду позивача до дати розгляду свідоцтва про хворобу відповідачем пройшло три з половиною місяці, від дати винесення постанови відповідача №13734 від 05.12.2024 про не затвердження, до повторного надання свідоцтва на затвердження (07.02.2025 року) пройшло два місяці.

Як вказує представник відповідача, на час повторного надання виправленого свідоцтва про хворобу 07.02.2025 діють норми Положення 402 в редакції від 03.01.2025. Тобто, постанова оформлена свідоцтвом про хворобу (п. 13) від 25 жовтня 2024 року №2/109 не відповідає вимогам Положення 402 станом на 07 лютого 2025 року в частині формулювання: «непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку».

Представник відповідача зауважив, що постанова відповідача №3131 від 09.02.2025, яку позивач не оскаржує, на час розгляду даної справи є остаточною, винесена обґрунтовано та законно на підставі норм законодавства, діючого на час розгляду свідоцтва про хворобу від 25 жовтня 2024 року №2/109. Пунктом 2.1 глави 2 розділу 1 Положення 402, встановлено, що постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання.

На переконання представника відповідача, постанова штатної ВЛК (відповідача) №3131 від 09.02.2025 винесена обґрунтовано, на законних підставах - обов`язкова до виконання для позаштатної ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 та не оскаржується позивачем.

Враховуючи наведене у відзиві, представник відповідача просить суд відмовити у задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 в повному обсязі.

Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета на стороні відповідача Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України, пояснення до суду не надала. Відповідно до довідок про доставку електронного листа від 25.02.2025, адміністративний позов доставлено до електронного кабінету Центральної військово-лікарської комісії Збройних Сил України 03.02.2025, а ухвалу про відкриття провадження від 24.02.2025 24.02.2025.

Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета на стороні відповідача Військово-лікарська комісія при ІНФОРМАЦІЯ_1 пояснення до суду не надала. Позовну заяву та ухвалу про відкриття провадження від 24.02.2025 направлено засобами поштового зв`язку та вручено 28.02.2025, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Згідно з ч. 1 ст. 120 КАС України, перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок. Відповідно до ч.6 ст. 120 КАС України, якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї доказами, ознайомившись з відзивом відповідача на позовну заяву, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, і перевіривши їх доказами, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що за результатом проведеного медичного огляду Військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_1 , 1972 року народження, визнано непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі статті 23 А графи ІІ Розкладу хвороб, про що складено свідоцтво про хворобу від 25.10.2025 №2/109 (т.1 а.с.58).

02 грудня 2024 року свідоцтво про хворобу від 25.10.2025 №2/109 надійшло на затвердження до 18 Регіональної військово-лікарської комісії, за результатом розгляду якого прийнято постанову №13734 від 05.12.2024: «рішення ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/109 від 25.10.2024 року не затверджується. Причини не затвердження: 1) згідно наказу МС) України №407 від 2008 року (із змінами), стаття 23а застосована невірно, діагноз підпадає під дію статті 76а (обґрунтувати даними об`єктивного дослідження - пункт 10)» (т.1 а.с.58-зворотній аркуш; 70-зворотній бік; 104-зворотній бік 106).

21 січня 2025 року представник позивача адвокат Світлана Жмурко звернулась до Міністерства оборони України із скаргою ОСОБА_1 на дії 18 Регіональної ВЛК для передачі за підвідомчістю до Центральної ВЛК ЗСУ (т.1 а.с.57).

25 січня 2025 року, за результатом розгляду звернення представника позивача адвоката Світлани Жмурко щодо оскарження постанови 18 Регіональної військово-лікарської комісії, ІНФОРМАЦІЯ_4 надало відповідь №510/1735 за підписом заступника командувача Медичних сил Збройних Сил України. У вказаній відповіді зазначено, що підстав для перегляду та скасування постанови ВЛК 18 Регіональної ВЛК від 05.12.2024 №13734 немає, разом з тим, ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_5 повинна реалізувати зазначену постанову у відповідності до підпункту 2.8.2. пункту 2.8. розділу І Положення, яким передбачено, що роз`яснення ВЛК регіону та ЦВЛК з питань військово-лікарської експертизи є обов`язковими для виконання ВЛК ТЦК та СП (т.1 а.с.59).

В подальшому, Військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_3 внесено зміни до свідоцтва про хворобу від 25.10.2025 №2/109 в частині визначення статті про непридатність ОСОБА_1 а саме: визнано непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі на підставі статті 76А графи ІІ Розкладу хвороб.

Виправлене свідоцтво про хворобу від 25.10.2025 №2/109 надійшло до 18 Регіональної військово-лікарської комісії у лютому 2025 року (т.1 а.с.106-зворотній бік).

За результатом розгляду виправленого свідоцтва про хворобу від 25.10.2025 №2/109 18 Регіональною військово-лікарською комісією прийнято постанову №3131 від 09.02.2025: «Рішення ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/109 від 25.10.2024 року не затверджується. Причини не затвердження: згідно Наказу МО України №402 від 2008 року (із змінами) порушений термін надання свідоцтва на розгляд штатної ВЛК. Потребує повторного переогляду та своєчасною надання свідоцтва про хворобу на повторний розгляд 18 РВЛК» (т.1 а.с.107).

Вважаючи постанову 18 Регіональної військово-лікарської комісії №13734 від 05 грудня 2024 року про не затвердження рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/190 від 25.10.2024 протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи адміністративну справу та надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Спірною у цій справі є постанова 18 Регіональної військово-лікарської комісії №13734 від 05 грудня 2024 року про не затвердження рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/190 від 25.10.2024.

Відповідно до ст.17 Конституції України, захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.

Згідно зі ст.65 Конституції України, захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.

Статтею 1 Закону України від 06.12.1991 р. №1934-ХІІ «Про Збройні Сили України» передбачено, що Збройні Сили України - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності.

Як визначено ст.5 Закону України від 06.12.1991р. №1934-ХІІ «Про Збройні Сили України», особовий склад Збройних Сил України складається з військовослужбовців і працівників Збройних Сил України.

За визначенням ч.1 ст.2 Закону України від 25.03.1992р. №2232-ХІІ «Про військовий обов`язок і військову службу», військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Частиною 3 ст.1 Закону України від 25.03.1992р. №2232-ХІІ «Про військовий обов`язок і військову службу» окреслено, що військовий обов`язок включає, зокрема, прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов на військову службу.

Відповідно до ч.2 ст.1 Закону України від 25.03.1992р. №2232-ХІІ «Про військовий обов`язок і військову службу», військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

Згідно з ч.7 ст.1 Закону України від 25.03.1992р. №2232-ХІІ «Про військовий обов`язок і військову службу», виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).

Указом Президента України від 24.02.2022р. №64/2022 в Україні введено воєнний стан, який з урахуванням Закону України від 22.05.2022р. №2263-ІХ та інших актів права з цього приводу триває і досі.

Указ Президента України від 24.02.2022р. №65/2022 «Про загальну мобілізацію» був затверджений Законом України від 03.03.2022р. №2105-ІХ і з урахуванням Закону України від 22.05.2022р. №2264-ІХ та інших актів права з цього приводу, строк загальної мобілізації наразі не сплинув.

За визначенням ст.1 Закону України від 21.10.1993р. №3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.

Відповідно до ч.3 ст.3 Закону України від 21.10.1993р. №3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», зміст мобілізаційної підготовки включає, зокрема, військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів; підготовку та накопичення військово-навчених людських ресурсів призовників, військовозобов`язаних та резервістів для комплектування посад, передбачених штатами воєнного часу.

За змістом ч.5 ст.22 Закону України від 21.10.1993р. №3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», призов громадян на військову службу під час мобілізації або залучення їх до виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, здійснюють територіальні центри комплектування та соціальної підтримки.

Відповідно до ч.13 ст.2 Закону України від 25.03.1992р. №2232-ХІІ «Про військовий обов`язок і військову службу», громадяни України, які призиваються або приймаються на військову службу, а також військовозобов`язані, призначені для комплектування посад за відповідними військово-обліковими спеціальностями та іншими спеціальностями в Службі безпеки України під час проведення мобілізації, проходять обов`язковий медичний огляд. Порядок проходження медичного огляду затверджується відповідно Міністерством оборони України, центральними органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють керівництво військовими формуваннями, Службою безпеки України, Службою зовнішньої розвідки України за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я. Перелік військово-облікових спеціальностей затверджується Міністерством оборони України, а інших спеціальностей в Службі безпеки України - Головою Служби безпеки України.

Отже, проходження військовозобов`язаною особою обов`язкового медичного огляду є невід`ємною складовою військового обов`язку.

Відносини з проведення військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України унормовані приписами Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 №402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 за №1109/15800 (далі - Положення №402).

Суд зазначає, що за визначенням пп.1.2 Розділу І Положення №402 (чинного, станом на час оформлення свідоцтва про хворобу від 25.10.2025 №2/109 та Постанови 18 РВЛК від 05.12.2025 №13734), військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Військово-лікарська експертиза це, зокрема, медичний огляд військовозобов`язаних.

Згідно з п.2.1 Розділу І Положення №402, для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).

Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання штатної військово-лікарської комісії.

ВЛК приймають постанови у тому числі на виїзних засіданнях та, в окремих випадках (лікування за кордоном) - дистанційно.

Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання.

Постанови ВЛК можуть бути відмінені або скасовані штатними ВЛК.

Постанова ВЛК скасовується у випадках, коли попередня постанова ВЛК на дату її прийняття не відповідала законодавству та/або була прийнята на підставі недійсних документів.

Постанова ВЛК відміняється у випадках, коли необхідно привести зміст попередньої постанови ВЛК (яка була прийнята правильно) у відповідність до чинного законодавства.

Документація, яка створюється (заповнюється) в процесі військово-лікарської експертизи, ведеться в паперовій або в електронній формі. Документування в електронній формі проводиться із застосуванням удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, електронної печатки та електронної позначки часу.

Члени ВЛК діють на принципах верховенства права, законності, поваги та дотримання прав людини і громадянина, доброчесності, колегіальності, рівноправності членів комісії, вільного обговорення і вирішення питань, об`єктивності, неупередженості та обґрунтованості прийнятих рішень, висновків і пропозицій.

Відповідно до п.2.2 Розділу І Положення №402, штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом.

До штатних ВЛК належать:

Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК);

ВЛК регіону.

Адміністративно-територіальні зони відповідальності штатних ВЛК за проведення військово-лікарської експертизи визначаються наказом Міністерства оборони України від 16 листопада 2016 року № 608 «Про затвердження адміністративно-територіальних зон відповідальності закладів охорони здоров`я Збройних Сил України за організацію медичного забезпечення».

Згідно з п.п.2.3.1 Розділу І Положення №402, ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

У силу спеціального застереження п.п.2.3.5 Розділу І Положення №402, рішення, постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку.

За правилами п.п.2.4.5 Розділу І Положення №402, ВЛК регіону має право, зокрема, приймати постанови згідно з Положенням, контролювати, розглядати, затверджувати, за наявності підстав не затверджувати, переглядати, відміняти або скасовувати постанови підпорядкованих ВЛК; направляти у заклади охорони здоров`я в системі Міністерства оборони України на контрольне обстеження, медичний огляд, повторний медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов`язаних, резервістів.

Відповідно до п.п.2.4.6 Розділу І Положення №402, рішенням штатної ВЛК може бути проведений повторний або контрольний медичний огляд.

У силу спеціального застереження п.п.2.4.10 Розділу І Положення №402, постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.

Підпунктом 2.5.1 Розділу І Положення №402 визначено, що до позаштатних постійно діючих ВЛК належать, зокрема ВЛК ТЦК та СП.

Відповідно до п.п.2.8.1 Розділу І Положення №402, ВЛК ТЦК та СП створюється при районному (міському) ТЦК та СП.

Пунктом 2.8.2. Розділу І Положення №402 передбачено, що роз`яснення ВЛК регіону та ЦВЛК з питань військово-лікарської експертизи є обов`язковими для виконання ВЛК ТЦК та СП.

Згідно з п.п.1.1 Розділу ІІ Положення №402, медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмового висновку (постанови). Під придатністю до військової служби у цьому Положенні розуміється такий стан здоров`я і фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності у виді Збройних Сил України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону (далі - інші військові формування), у мирний час та під час дії особливого періоду. При встановленні діагнозу насамперед враховуються результати фізикального обстеження та спеціальних досліджень. Якщо дані попередньої медичної документації не співпадають з результатами актуального обстеження, проводиться спільний огляд (консиліум) за участі провідних (головних) медичних фахівців, під час якого може прийматись рішення про неврахування контраверсійних результатів попередніх досліджень (документів, виписок, заключень тощо) та госпіталізацій при винесенні експертного рішення.

Відповідно до п.1.2 Розділу ІІ Положення №402, постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (далі - Розклад хвороб) (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров`я (далі - ТДВ) (додаток 3).

За правилами п.1.12 Розділу ІІ Положення №402, відомості про результати проходження медичного огляду (військово-лікарської експертизи) призовниками, військовозобов`язаними та резервістами вносяться до Єдиного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів у встановленому законодавством порядку.

Згідно з п.3.1 Розділу ІІ Положення №402, медичний огляд військовозобов`язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК та СП ВЛК ТЦК та СП на збірних пунктах районних (міських) ТЦК та СП або за місцем провадження медичної практики у закладах охорони здоров`я комунальної або державної форми власності лікарями, які включаються до складу ВЛК ТЦК та СП.

Пунктом 3.8 Розділу ІІ Положення №402 визначено, що Постанови ВЛК ТЦК та СП щодо військовозобов`язаних приймаються згідно з главою 20 цього розділу.

Постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов`язаного до військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період дійсна протягом одного року з дня закінчення медичного огляду.

Якщо в стані здоров`я військовозобов`язаного, за його зверненням або висновками лікарів закладу охорони здоров`я виникли зміни, то за направленням керівника ТЦК та СП проводиться повторний медичний огляд з метою визначення ступеня придатності до військової служби.

Під час дії особливого періоду постанови ВЛК районних, міських ТЦК та СП про непридатність до військової служби військовозобов`язаних оформлюються свідоцтвами про хворобу (додаток 11 до цього Положення) у трьох примірниках, які не пізніше десятиденного строку з дня закінчення медичного огляду та перевірки ВЛК обласних (Київського та Севастопольського міських) ТЦК та СП, направляються на затвердження до штатних ВЛК згідно адміністративно-територіальної зони відповідальності за проведення військово-лікарської експертизи.

Інші постанови ВЛК районних, міських ТЦК та СП, на особливий період оформлюються довідкою військово-лікарської комісії (додаток 4 до цього Положення) у трьох примірниках.

Згідно з п.20.1 Розділу ІІ Положення №402, постанови ВЛК приймаються колегіально, більшістю голосів. У прийнятті постанови голова та члени ВЛК не залежні і у своїй роботі керуються цим Положенням. У разі незгоди голови або членів комісії з думкою інших членів їх окрема думка заноситься до протоколу засідання ВЛК. Члени ВЛК зобов`язані дотримуватися вимог Положення.

Голова або члени ВЛК відповідальні за прийняте рішення та видачу документів про встановлення причинного зв`язку захворювань, поранень (контузій, травм або каліцтв). ВЛК мають право приймати постанови на виїзних засіданнях та у випадках визначення потреби (відсутності потреби) у продовженні тривалого лікування військовослужбовців під час лікування за кордоном - дистанційно, на підставі оригіналів медичних та військово-облікових документів або належним чином їх засвідчених копій.

Відповідно до п.20.2 Розділу ІІ Положення №402, постанови ВЛК згідно з цим Положенням розглядаються, затверджуються, не затверджуються, контролюються, переглядаються, а за необхідності скасовуються або відміняються відповідною штатною ВЛК.

За правилами п.20.3 Розділу ІІ Положення №402, при медичному огляді військовослужбовців та інших осіб ВЛК приймаються постанови такого змісту:

а) «Придатний»: до військової служби; до військової служби за контрактом; до служби у військовому резерві; для підготовки до участі у МО; до участі у МО; до служби (роботи) у національному персоналі; до навчання у ВВНЗ


(вказати назву ВВНЗ); до служби на підводних човнах, на надводних кораблях, у морській піхоті, Десантно-штурмових військах, спеціальних спорудах, підрозділах спеціального призначення; до підводного водіння танків; до роботи з ДІВ, КРП, джерелами ЕМП, ЛВ, мікроорганізмами I-II груп патогенності, особливо небезпечними інфекційними хворобами; до навчання в учбовій частині за спеціальністю водолаза, водолаза-глибоководника, акванавта; до служби водолазом на глибині до _____ метрів, водолазом-глибоководником на глибині до ____ метрів, акванавтом на глибині до ____ метрів; до навчання (служби) за спеціальністю ... (вказати спеціальність. Постанова приймається щодо осіб, які відбираються для навчання, проходження військової служби за окремими військовими спеціальностями, вказаними у ТДВ); до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв`язку, оперативного забезпечення, охорони; Такі особи є непридатними до служби у підрозділах спеціального призначення, на підводних човнах, надводних кораблях, у спецспорудах;

б) «Непридатний»: до військової служби з виключенням з військового обліку; до військової служби за контрактом; для підготовки до участі у МО; до участі у МО; до служби (роботи) у національному персоналі; до навчання у ВВНЗ; до служби на підводних човнах, надводних кораблях, морській піхоті ВМС Збройних Сил України, морській піхоті, Десантно-штурмових військах, спеціальних спорудах, водолазом, водолазом-глибоководником, акванавтом, підрозділах спеціального призначення; до навчання в учбовій частині за спеціальністю водолаза, водолаза-глибоководника, акванавта; до підводного водіння танків; до роботи з ДІВ, КРП, джерелами ЕМП, мікроорганізмами I-II груп патогенності, особливо небезпечними інфекційними хворобами; до служби у військовому резерві (при цьому постанова про придатність до військової служби не приймається); до служби на підводних човнах, придатний до служби на надводних кораблях (при цьому постанова про придатність до військової служби не приймається); до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців (постанова приймається під час дії воєнного стану); до подальшого проходження зборів (постанова приймається щодо призваних на збори військовозобов`язаних, резервістів).

Постанова про придатність (непридатність) до навчання (служби) за військовою спеціальністю, служби у спеціальних спорудах, до участі у МО, національному персоналі тощо, згідно з вимогами ТДВ, приймається за такою формою: «На підставі статті ____ графи _____ Розкладу хвороб та графи _____ Таблиці ____ додаткових вимог, придатний (непридатний) до (вказати)». (Щодо військовослужбовців, визнаних ВЛК непридатними до військової служби, інші постанови (про непридатність до служби у виді Збройних Сил України, до навчання у ВВНЗ, в учбовій частині тощо) не приймаються.

(Щодо військовослужбовців, визнаних ВЛК непридатними до військової служби, інші постанови (про непридатність до служби у виді Збройних Сил України, до навчання у ВВНЗ, в учбовій частині тощо) не приймаються.

Відповідно до п.22.3 Розділу ІІ Положення №402, постанови ВЛК, які не підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, оформляються в день медичного огляду і видаються на руки особі, що пройшла медичний огляд, та надсилаються у військову частину та/або до ТЦК та СП в електронній та/або паперовій формі. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) з постановою, яка підлягає затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляється на затвердження (контроль) не пізніше 5-денного строку після закінчення медичного огляду. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) із затвердженою постановою надсилається командиру військової частини, у якій проходить службу військовослужбовець, що пройшов медичний огляд та/або до ТЦКтаСП , в електронній та/або паперовій формі, в установленому законодавством порядку, а також видається на руки особі, що пройшла медичний огляд. Зазначені документи можуть видаватися на руки представникам військових частин за наявності у них підтверджуючих документів.

Під час дії воєнного стану строк опрацювання ВЛК свідоцтв про хворобу (довідок ВЛК) становить до п`яти календарних днів після закінчення медичного огляду.

Згідно з п.22.5 Розділу ІІ Положення №402, свідоцтво про хворобу під час дії особливого періоду складається: на всіх військовослужбовців, визнаних непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку, непридатними до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців; на військовозобов`язаних, визнаних непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку.

У всіх інших випадках у особливий період постанова ВЛК оформляється довідкою ВЛК. Під час дії особливого періоду довідка на контроль у штатну ВЛК не направляється.

За правилами п.22.12 Розділу ІІ Положення №402, постанова ВЛК про ступінь придатності військовослужбовця до військової служби чинна протягом 12 місяців з моменту проведення медичного огляду.

Постанови ВЛК щодо військовослужбовців, які визнані непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку або непридатними до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців, повинні бути реалізовані негайно.

Якщо постанова ВЛК не реалізована та в стані здоров`я оглянутого, незалежно від терміну, за його заявою або висновками лікарів закладів охорони здоров`я (установ) виникли зміни, то проводиться повторний медичний огляд.

Відповідно до Наказу Міністерства оборони України від 14.10.2024 №686 «Про затвердження Змін до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», який набрав чинності 20.11.2024, в абзаці 2 пункті 22.12 глави 22 розділу II Положення 402 слова «з виключенням з військового обліку» виключити.

Відповідно до пункту 22.12 глави 22 розділу II Положення 402, в редакції від 20.11.2024, постанови ВЛК щодо військовослужбовців, які визнані непридатними до військової служби або непридатними до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців, повинні бути реалізовані негайно. Якщо постанова ВЛК не реалізована та в стані здоров`я оглянутого, незалежно від терміну, за його заявою або висновками лікарів закладів охорони здоров`я (установ) виникли зміни, то проводиться повторний медичний огляд.

Суд зазначає, що, розглядаючи по суті спори у справах щодо оскарження рішень ВЛК, суд вправі перевірити законність висновку ВЛК лише в межах дотримання процедури прийняття цього висновку. Однак, суд не може здійснювати власну оцінку підставності прийняття певного висновку, оскільки, суди не є спеціалізованими установами в медичній сфері і тому оцінка підставності висновку ВЛК виходить за межі необхідного дослідження в контексті застосування норм матеріального права.

Питання визначення наявності або відсутності певного діагнозу у позивача та його придатності (непридатності) до військової служби за результатами медичного обстеження є дискреційними повноваженнями ВЛК, а тому суд не вправі перебирати на себе повноваження цього органу.

Суд звертає увагу на правові висновки Верховного Суду у цій категорії справ.

Так, Верховний Суд у постанові від 12.06.2020 у справі № 810/5009/18 зробив правовий висновок про те, що до повноважень суду не належить надання оцінки діагнозу на предмет того, чи підпадає він під дію статей розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби з посиланням на відповідне Положення. Відповідно до цієї норми у спірних питаннях та складних випадках право на винесення остаточного рішення залишається за ЦВЛК. Для цього військовий комісаріат направляє в регіональну штатну ВЛК, на території якої проживає заявник, його заяву, медичні документи, які є в заявника або одержані військовим комісаріатом із цивільних (військових) лікувальних закладів, військовий квиток.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що за результатом проходження медичного огляду Військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_1 , 1972 року народження, визнано непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі статті 23 А графи ІІ Розкладу хвороб, про що складено свідоцтво про хворобу від 25.10.2025 №2/109.

Натомість, зазначене свідоцтво про хворобу від 25.10.2025 №2/109 направлено у відповідності до вимог Положення №402 на затвердження до 18 Регіональної військово-лікарської комісії, яка, за результатом розгляду означеного свідоцтва про хворобу, прийняла постанову №13734 від 05.12.2024: «рішення ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/109 від 25.10.2024 року не затверджується. Причини не затвердження: 1) згідно наказу МС) України №407 від 2008 року (із змінами), стаття 23а застосована невірно, діагноз підпадає під дію статті 76а (обґрунтувати даними об`єктивного дослідження - пункт 10)».

Як вже зазначено судом, пунктом 2.8.2. Розділу І Положення №402 передбачено, що роз`яснення ВЛК регіону та ЦВЛК з питань військово-лікарської експертизи є обов`язковими для виконання ВЛК ТЦК та СП.

При цьому, ВЛК регіону уповноважені, зокрема приймати постанови згідно з Положенням, контролювати, розглядати, затверджувати, за наявності підстав не затверджувати, переглядати, відміняти або скасовувати постанови підпорядкованих ВЛК; направляти у заклади охорони здоров`я в системі Міністерства оборони України на контрольне обстеження, медичний огляд, повторний медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов`язаних, резервістів.

Проте, надання оцінки діагнозу позивача на предмет того, чи підпадає він під дію конкретних статей Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступень придатності до військової служби, виходить за межі судового розгляду. Суд не може здійснювати власну оцінку обґрунтованості прийняття певного висновку, оскільки, суди не є спеціалізованими установами в медичній сфері і тому оцінка обґрунтованості висновку ВЛК виходить за межі необхідного дослідження в контексті застосування норм матеріального права.

Судом також встановлено, що позивач оскаржував дії 18 Регіональної ВЛК до Центральної ВЛК ЗСУ через Міністерство оборони України. За результатом розгляду звернення представника позивача, ІНФОРМАЦІЯ_4 надало відповідь №510/1735 за підписом заступника командувача Медичних сил Збройних Сил України, в якій зазначено, що підстав для перегляду та скасування постанови ВЛК 18 Регіональної ВЛК від 05.12.2024 №13734 немає, разом з тим, ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_5 повинна реалізувати зазначену постанову у відповідності до підпункту 2.8.2. пункту 2.8. розділу І Положення, яким передбачено, що роз`яснення ВЛК регіону та ЦВЛК з питань військово-лікарської експертизи є обов`язковими для виконання ВЛК ТЦК та СП.

Судом також встановлено, що в подальшому, Військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_3 внесено зміни до свідоцтва про хворобу від 25.10.2025 №2/109 в частині визначення статті про непридатність ОСОБА_1 а саме: визнано непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі на підставі статті 76А графи ІІ Розкладу хвороб.

З урахуванням зазначеного, суд доходить висновку, що оскаржувана постанова 18 Регіональної військово-лікарської комісії №13734 від 05.12.2024 фактично вичерпувала свою дію, оскільки на її виконання Військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_3 внесені відповідні зміни до свідоцтва про хворобу від 25.10.2025 №2/109.

Суд також встановив, що виправлене свідоцтво про хворобу від 25.10.2025 №2/109 надійшло до 18 Регіональної військово-лікарської комісії у лютому 2025 року.

За результатом розгляду виправленого свідоцтва про хворобу від 25.10.2025 №2/109, 18 Регіональною військово-лікарською комісією прийнято постанову №3131 від 09.02.2025: «Рішення ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/109 від 25.10.2024 року не затверджується. Причини не затвердження: згідно Наказу МО України №402 від 2008 року (із змінами) порушений термін надання свідоцтва на розгляд штатної ВЛК. Потребує повторного переогляду та своєчасною надання свідоцтва про хворобу на повторний розгляд 18 РВЛК».

Як вже зазначено судом, відповідно до пункту 3.8 Розділу ІІ Положення №402, під час дії особливого періоду постанови ВЛК районних, міських ТЦК та СП про непридатність до військової служби військовозобов`язаних оформлюються свідоцтвами про хворобу (додаток 11 до цього Положення) у трьох примірниках, які не пізніше десятиденного строку з дня закінчення медичного огляду та перевірки ВЛК обласних (Київського та Севастопольського міських) ТЦК та СП, направляються на затвердження до штатних ВЛК згідно адміністративно-територіальної зони відповідальності за проведення військово-лікарської експертизи.

При цьому, за правилами п.22.12 Розділу ІІ Положення №402, постанови ВЛК щодо військовослужбовців, які визнані непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку або непридатними до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців, повинні бути реалізовані негайно.

Якщо постанова ВЛК не реалізована та в стані здоров`я оглянутого, незалежно від терміну, за його заявою або висновками лікарів закладів охорони здоров`я (установ) виникли зміни, то проводиться повторний медичний огляд.

Відповідно до Наказу Міністерства оборони України від 14.10.2024 №686 «Про затвердження Змін до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», який набрав чинності 20.11.2024, в абзаці 2 пункті 22.12 глави 22 розділу II Положення 402 слова «з виключенням з військового обліку» виключити.

Відповідно до пункту 22.12 глави 22 розділу II Положення 402, в редакції від 20.11.2024, постанови ВЛК щодо військовослужбовців, які визнані непридатними до військової служби або непридатними до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців, повинні бути реалізовані негайно. Якщо постанова ВЛК не реалізована та в стані здоров`я оглянутого, незалежно від терміну, за його заявою або висновками лікарів закладів охорони здоров`я (установ) виникли зміни, то проводиться повторний медичний огляд.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що за результатами розгляду свідоцтва про хворобу від 25.10.2025 №2/109 18 Регіональна військово-лікарська комісія діяла в межах та на підставі наявних повноважень.

З урахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для визнання протиправною та скасування постанови 18 Регіональної військово-лікарської комісії №13734 від 05 грудня 2024 року про не затвердження рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №2/190 від 25.10.2024 року, а відтак позовні вимоги є такими, що задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд вважає, що відповідач, який є суб`єктом владних повноважень та на якого відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень покладений обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, надав суду доказів про правомірність винесення оскаржуваної постанови.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Згідно зі ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно з положеннями ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому, в силу положень ст. 76 КАС України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що суд відмовляє у задоволенні позовних вимог, судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача не стягується.

Керуючись ст. 2, 9, 139, 205,241-246, 262, 268, 269, 272, 287 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до 18 Регіональної військово-лікарської комісії, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета на стороні відповідача Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України та Військово-лікарська комісія при ІНФОРМАЦІЯ_1 , - про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач: ОСОБА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрована адреса місця проживання: АДРЕСА_1 .

Відповідач: 18 Регіональна військово-лікарська комісія, код ЄДРПОУ 07825318, місцезнаходження: вул.Пироговська, буд. 2, м. Одеса, Одеська область, 65044.

Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета на стороні відповідача: Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України, код ЄДРПОУ 08356179, місцезнаходження: вул. Госпітальна, буд. 16, м. Київ, Київська область, 01133.

Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета на стороні відповідача: Військово-лікарська комісія при ІНФОРМАЦІЯ_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_2 .

Суддя Дмитро БАБЕНКО

.

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення28.04.2025
Оприлюднено30.04.2025
Номер документу126928145
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/3355/25

Ухвала від 09.06.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 28.04.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бабeнко Д.А.

Ухвала від 24.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бабeнко Д.А.

Ухвала від 06.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бабeнко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні