печерський районний суд міста києва
Справа № 757/17265/25-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 квітня 2025 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
захисника ОСОБА_4
підозрюваної ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_6 у кримінальному провадженні №42023000000001998 про продовження строку дії обов`язків, покладених на підозрювану ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , -
ВСТАНОВИВ:
На розгляд слідчого судді надійшло вказане клопотання.
Обґрунтовуючи клопотання, прокурор зазначає, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023000000001998 від 18.12.2023 за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 3 ст. 368 КК України, ОСОБА_8 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369 КК України, ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369 КК України, ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, ОСОБА_10 у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 369 КК України, відносно юридичної особи ТОВ «Люкс-рейзен біс» (код ЄДРПОУ 42759248), щодо якої здійснюється провадження.
Досудовим розслідуванням встановлено, що директор і власник ПП «Корпорація ліній розвитку» (код ЄДРПОУ 41409803) ОСОБА_8 , будучи менеджером в групі компаній під маркетинговою назвою «KLR Bus», яка надає послуги з міжнародних автобусних перевезень пасажирів, та до складу якої входять у тому числі ТОВ «Люкс-рейзен біс» (код ЄДРПОУ 42759248), ПП «Корпорація ліній розвитку», ТОВ «Дрім лайнс» (код ЄДРПОУ 43915870), за попередньою змовою групою осіб з директором ТОВ «Люкс-рейзен біс» ОСОБА_5 , надала неправомірну вигоду члену комісії для розгляду звернень перевізників та прийняття рішень про відкриття, закриття, внесення змін до функціонуючого маршруту, продовження дії дозволу на регулярних міжнародних автомобільних маршрутах загального користування (далі - Комісія) Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (далі - Міністерство) ОСОБА_7 , яка здійснювала тимчасову діяльність організаційно-розпорядчого характеру у складі Комісії та являлась службовою особою, за вчинення нею, як членом Комісії, в інтересах ТОВ «Люкс-рейзен біс», дій з використанням наданого службового становища за наступних обставин.
Пунктом 2 наказу Міністерства транспорту України від 09.02.2004 № 75 «Про затвердження Порядку організації регулярних, нерегулярних і маятникових перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.06.2024 за № 759/9358 (далі - Порядок), встановлено, що для розгляду звернень перевізників та прийняття рішень про відкриття, закриття, внесення змін до функціонуючого маршруту, продовження дії дозволу на регулярних міжнародних автомобільних маршрутах загального користування утворюється Комісія до складу якої входять представники Міністерства інфраструктури України, Державної служби України з безпеки на транспорті та профільних громадських організацій. Склад Комісії затверджується наказом Міністерства інфраструктури України.
Відповідно до п. 1.1 вказаного Порядку, останній визначає основні засади організації міжнародних регулярних, спеціальних регулярних, маятникових, нерегулярних, транзитних перевезень пасажирів і є обов`язковим для виконання, підприємствами та організаціями, перевізниками, автостанціями, автовокзалами всіх форм власності і замовниками транспортних послуг.
Згідно наказів Міністерства від 19.10.2023 № 959 та від 17.01.2024 № 43 ОСОБА_7 входила (за згодою) до складу Комісії як начальник відділу пасажирських перевезень Всеукраїнського громадського об`єднання «Український транспортний союз» (код ЄРДПОУ 38388223) та заступник голови громадської спілки «Транспорт. Логістика. Інфраструктура» (код ЄРДПОУ 45278840) відповідно, тобто тимчасово здійснювала функції представника влади, а також тимчасово обіймала в органі державної влади посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, яким була наділена повноважним органом державної влади, та, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, була службовою особою.
Виконуючи повноваження члена Комісії ОСОБА_7 була ознайомлена з вимогами Порядку, яким встановлено перелік документів, які пасажирський перевізник подає до Міністерства для відкриття, закриття, внесення змін до функціонуючого маршруту, продовження дії дозволів на регулярних міжнародних автомобільних маршрутах загального користування, підстав відхилення заяв перевізників, а також прийняття за результатами розгляду звернень перевізників Комісією протоколу, який затверджується наказом Міністерства та є обов`язковим для виконання.
Усвідомлюючи вище зазначені, але не виключно, вимоги діючого законодавства ОСОБА_7 , використовуючи повноваження члена Комісії та службову інформацію Міністерства, яку мала змогу одержувати від секретаря Комісії, розробила злочинний план, який полягав в отриманні нею неправомірної вигоди від перевізників, які здійснюють регулярні, нерегулярні і маятникові перевезення пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні та звернулись до Комісії з метою прийняття рішень про відкриття, закриття, внесення змін до функціонуючого маршруту, продовження дії дозволів на регулярних міжнародних автомобільних маршрутах загального користування за надання допомоги у підготовці та подачі документів, а також додаткових документів до Комісії, використання службової інформації Міністерства та, у разі необхідності, приховування інформації, яка була підставою для відмови у задоволенні прийняття рішення, голосування ОСОБА_7 на засіданнях Комісії за результатом якого приймалось рішення Комісії, що гарантувало перевізнику відкриття, закриття чи внесення змін до функціонуючого маршруту.
У невстановлений досудовим розслідуванням період часу, але не пізніше ніж 09.03.2024, перебуваючи у невстановленому місці ОСОБА_8 та ОСОБА_5 , достовірно знаючи про наявність у ТОВ «Люкс-рейзен біс» несплачених адміністративно-господарських штрафів, що є безумовною підставою для відмови у наданні дозволу на здійснення перевезень, висловили пропозицію надати неправомірну вигоду ОСОБА_7 за вчинення останньою як членом Комісії дій на користь ТОВ «Люкс-рейзен біс».
У невстановлений досудовим розслідуванням період часу, але не пізніше ніж 09.03.2024, перебуваючи у невстановленому місці ОСОБА_7 прийняла пропозицію від раніше знайомих ОСОБА_5 та ОСОБА_8 про надання їй, як члену Комісії, неправомірної вигоди за вчинення в інтересах ТОВ «Люкс-рейзен біс» дій з використанням службового становища, а саме за голосування на користь вказаної юридичної особи не зважаючи на наявність підстав для відмови у наданні дозволу, що надавало змогу прийняти рішення Комісії про відкриття міжнародних автомобільних маршрутів загального користування за маршрутами «Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина)» та «Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина)», а також усуненню перешкод до засідання Комісії.
Так, 04.03.2024 директор ТОВ «Люкс-рейзен біс» ОСОБА_5 подала до Міністерства заяви від 01.03.2024 з доданими документами про відкриття міжнародного автомобільного маршруту загального користування Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина), яка була зареєстрована за вхідним № 18244/0/7-24, та про відкриття міжнародного автомобільного маршруту загального користування Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина), яка була зареєстрована за вхідним № 18251/0/7-24, а також в подальшому додала додаткові документи листами від 11.03.2024 № 63/24, щодо часу руху автобусів між зупинками на маршруті Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина), та від 18.03.2024 № 69/24, надавши недостовірну інформацію в частині сплати на підставі постанов про застосування до ТОВ «Люкс-рейзен біс» адміністративно-господарських штрафів від 13.12.2023 № ПШ030925 та від 21.02.2024 № ПШ069478, які були зареєстровані 11.03.2024 за № 20238/0/7-24 та 18.03.2024 за № 22267/0/7-24 відповідно.
Реалізуючи злочинний умисел на отримання неправомірної вигоди, у період з 09.03.2024 по 18.03.2024 ОСОБА_7 , перебуваючи у м. Києві, з метою створення підстав для прийняття рішення Комісії на користь ТОВ «Люкс-рейзен біс», отримувала від секретаря Комісії службову інформацію про виявленні порушення у документах поданих директором ТОВ «Люкс-рейзен біс», та за допомогою засобів мобільного зв`язку повідомляла ОСОБА_8 у результаті чого виявленні порушення були усунуті ОСОБА_5 шляхом скерування додаткових документів та документів, які містили недостовірну інформацію щодо сплати адміністративно- господарських штрафів до засідання Комісії.
У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 09.03.2024, перебуваючи в невстановленому досудовим розслідуванням місці, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , яка діяла за попередньою змовою з ОСОБА_5 , під час спілкування, погодили розмір неправомірної вигоди у сумі 2000 доларів США, яку останні нададуть ОСОБА_7 , за голосування на користь ТОВ «Люкс-рейзен біс» за відкриття міжнародних автомобільних маршрутів загального користування за маршрутами «Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина)» та «Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина)», а також усуненню перешкод до засідання Комісії.
21.03.2024 приблизно о 09 годині 30 хвилин ОСОБА_7 , усвідомлюючи, що отримає грошові кошти як неправомірну вигоду у вищевказаному розмірі від ОСОБА_8 та ОСОБА_5 , діючи як член Комісії та знаходячись у приміщенні Міністерства розташованому за адресою: просп. Берестейський 14, м. Київ, під час засідання Комісії, усвідомлюючи наявність у ТОВ «Люкс-рейзен біс» несплачених адміністративно-господарських штрафів станом на дату подання заяви, а саме штрафів на підставі постанов про застосування адміністративно-господарського штрафів від 13.12.2023 № ПШ 030925 та від 21.02.2024 № ПШ 069478, що є безумовною підставою для відмови в наданні дозволу на здійснення перевезень відповідно до п.п. 3.1.2 Порядку, проголосувала за відкриття міжнародних автомобільних маршрутів загального користування ТОВ «Люкс-рейзен біс» за маршрутами Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) та Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина), рішення про які було прийнято протоколом засідання Комісії від 21.03.2024 № 235 та у подальшому затверджені наказом Міністерства від 18.04.2024 № 339.
21.03.2024 о 13 год 26 хв та о 15 год 21 хв ОСОБА_7 повідомила ОСОБА_5 та ОСОБА_8 відповідно про прийняття Комісією рішення про відкриття маршрутів за заявами ТОВ «Люкс-рейзен біс».
22.03.2024 о 19 год 20 хв ОСОБА_8 , перебуваючи у відділенні № 32 ТОВ «Нова пошта», яке розташоване за адресою: проспект Миру, 44, м. Хмельницький, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_5 , створила відправлення № 59 0011 23038043, в яке помістила службові документи ТОВ «Люкс-рейзен біс», які матеріальної цінності не становлять, та поштовий конверт, у якому перебували кошти у розмірі 2000 доларів США, які відправила до поштомату № 4477, м. Київ вказавши анкетні дані та мобільний телефон ОСОБА_7 , чим надала останній неправомірну вигоду у розмірі 2000 доларів США, яка на час вчинення злочину по курсу Національного банку України (далі - НБУ) становила 77 846,8 грн, за відкриття міжнародних автомобільних маршрутів загального користування ТОВ «Люкс-рейзен біс» за маршрутами Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) та Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина).
23.03.2024 о 21 год 22 хв ОСОБА_7 отримала вищевказану неправомірну вигоду у розмірі 2000 доларів США, яка на час вчинення злочину по курсу НБУ становила 77 846,8 грн, у поштоматі № 4477 «Нова Пошта», розташованому за адресою: м. Київ, вул. Урлівська, 24, під`їзд № 1.
Таким чином, ОСОБА_5 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, тобто надання неправомірної вигоди службовій особі за вчинення службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданого службового становища, вчинене за попередньою змовою групою осіб.
Крім того, ОСОБА_9 , будучи фактичним власником групи компаній під маркетинговою назвою «KLR Bus», яка надає послуги з міжнародних автобусних перевезень пасажирів, та до складу якої входять у тому числі ТОВ «Люкс-рейзен біс», кінцевим бенефіціарним власником якого є батько ОСОБА_9 - ОСОБА_11 , ПП «Корпорація ліній розвитку» та ТОВ «Дрім лайнс», кінцевим бенефіціарним власником якого є дружина ОСОБА_9 - ОСОБА_12 , за попередньою змовою з директором ТОВ «Люкс-рейзен біс» ОСОБА_5 та директором і власником ПП «Корпорація ліній розвитку» ОСОБА_8 , які являються менеджерами групи компаній «KLR Bus» та здійснюють узгоджену діяльність з ОСОБА_9 , надав неправомірну вигоду ОСОБА_7 за вчинення нею, як членом Комісії, в інтересах ТОВ «Люкс-рейзен біс» та ТОВ «Дрім лайнс», дій з використанням наданого службового становища за наступних обставин.
У невстановлений досудовим розслідуванням період часу, але не пізніше ніж 24.05.2024, перебуваючи у невстановленому місці ОСОБА_9 , будучи фактичним власником групи компаній під маркетинговою назвою «KLR Bus» та здійснюючи безпосередній контроль ТОВ «Люкс-рейзен біс» та ТОВ «Дрім лайнс», за допомогою ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , які діяли повторно, усвідомлюючи про наявність у ТОВ «Люкс-рейзен біс» несплачених адміністративно-господарських штрафів, що є безумовною підставою для відмови у внесенні змін до міжнародних маршрутів, висловив пропозицію надати неправомірну вигоду ОСОБА_7 за вчинення останньою, як членом Комісії, дій на користь ТОВ «Люкс-рейзен біс» та ТОВ «Дрім лайнс».
У невстановлений досудовим розслідуванням період часу, але не пізніше ніж 24.05.2024, перебуваючи у невстановленому місці ОСОБА_7 прийняла пропозицію від раніше знайомих ОСОБА_9 , ОСОБА_5 та ОСОБА_8 про надання їй, як члену Комісії, неправомірної вигоди за вчинення в інтересах ТОВ «Люкс-рейзен біс» та ТОВ «Дрім лайнс» дій з використанням службового становища, а саме за голосування на користь вказаних юридичних осіб не зважаючи на наявність підстав для відмови у прийнятті рішення, що надавало змогу прийняти рішення Комісії про внесення змін до міжнародних маршрутів Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина) та Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) у частині включення українського паритетного партнера ТОВ «Дрім лайнс», а також усуненню перешкод до засідання Комісії.
Так, 17.05.2024 директор ТОВ «Дрім лайнс» ОСОБА_13 подав до Міністерства заяви від 16.05.2024 з доданими документами про внесення змін до міжнародного маршруту Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) у частині включення українського паритетного партнеру ТОВ «Дрім лайнс», яка була зареєстрована за вхідним № 39995/0/7-24, та про внесення змін до міжнародного маршруту Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина) у частині включення українського паритетного партнеру ТОВ «Дрім лайнс», яка була зареєстрована за вхідним № 40004/0/7-24, а також, у подальшому, додав додаткові документи листами від 05.06.2024 № 8/24 щодо часу руху автобусів між зупинками на маршрутах, від 10.06.2024 № № 9/24 10/24 щодо часу руху автобусів між зупинками на маршрутах, переліку транспортних засобів та водіїв, тощо, які були зареєстровані 05.06.2024 за № 44957/0/7-24 та 10.06.2024 за № № 46066/0/7-24, 46115/0/7-24 відповідно.
29.05.2024 директор ТОВ «Люкс-рейзен біс» ОСОБА_5 подала до Міністерства заяви від 16.05.2024 з доданими документами про внесення змін до міжнародного маршруту Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) у частині включення українського паритетного партнеру ТОВ «Дрім лайнс», яка була зареєстрована 29.05.2024 за № 43145/0/7-24, та про внесення змін до міжнародного маршруту Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина) в частині включення українського паритетного партнеру ТОВ «Дрім лайнс», яка була зареєстрована 29.05.2024 за № 43147/0/7-24, а також, у подальшому, додала додаткові документи листами від 05.06.2024 № 120/24 та від 10.06.2024 № 122/24 щодо часу руху автобусів між зупинками на маршрутах, від 11.06.2024 № 124/24 щодо сплати адміністративно - господарських штрафів та від 12.06.2024 № 129/24 щодо сплати адміністративно - господарських штрафів надавши недостовірну інформацію, яка містилась у листі відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби з безпеки на транспорті від 12.06.2024 № 1941/40/23-24 про сплату адміністративно-господарського штрафу ТОВ «Люкс-рейзен біс» від 13.12.2023 № ПШ030925, які були зареєстровані 05.06.2024 за № 44960/0/7-24, 10.06.2024 за № 46111/0/7-24, 11.06.2024 за № 46510/0/7-24 та 12.06.2024 за № 46798/0/7-24 відповідно.
Реалізуючи злочинний умисел на отримання неправомірної вигоди, у період з 24.05.2024 по 12.06.2024 ОСОБА_7 , перебуваючи у м. Києві, з метою створення підстав для прийняття рішення Комісії на користь ТОВ «Дрім лайнс» та ТОВ «Люкс-рейзен біс», отримувала від секретаря Комісії службову інформацію про виявленні порушення у поданих документах поданих директорами ТОВ «Дрім лайнс» та ТОВ «Люкс-рейзен біс», та за допомогою засобів мобільного зв`язку повідомляла ОСОБА_5 та ОСОБА_8 у результаті чого виявленні порушення були усунуті шляхом скерування додаткових документів до засідання Комісії.
12.06.2024 приблизно о 14 годині 00 хвилин ОСОБА_7 , усвідомлюючи, що отримає грошові кошти в якості неправомірної вигоди від ОСОБА_9 , ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , діючи як член Комісії та знаходячись у приміщенні Міністерства за адресою: просп. Берестейський 14, м. Київ, під час засідання Комісії, усвідомлюючи наявність у ТОВ «Люкс-рейзен біс» несплачених адміністративно-господарських штрафів станом на дату подання заяви, а саме штрафів на підставі постанов про застосування адміністративно-господарського штрафів від 13.12.2023 № ПШ 030925 та від 21.02.2024 № ПШ 069478, що є безумовною підставою для відмови у внесенні змін щодо функціонування маршруту відповідно до п.п. 3.1.2, 3.3.1 Порядку, проголосувала за внесення змін до міжнародних маршрутів Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина) та Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) у частині включення українського паритетного партнера ТОВ «Дрім лайнс» рішення про які було прийнято протоколом засідання Комісії № 237 та у подальшому затверджені наказом Міністерства від 28.06.2024 № 585.
12.06.2024 близько 17 год. 16 хв. ОСОБА_7 повідомила ОСОБА_8 про прийняття Комісією позитивного рішення на користь ТОВ «Люкс-рейзен біс» та ТОВ «Дрім лайнс».
12.06.2024 близько 17 год. 23 хв. ОСОБА_7 у телефонній розмові нагадала ОСОБА_5 щодо необхідності надання неправомірної вигоди за внесення змін до міжнародних маршрутів Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина) та Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) у частині включення українського паритетного партнера ТОВ «Дрім лайнс», яка, у свою чергу, повідомила ОСОБА_8 та ОСОБА_9
12.06.2024 о 19 год. 19 хв. ОСОБА_9 , перебуваючи у невстановленому місці, за допомогою засобів електронної комунікації погодив та надав вказівку ОСОБА_5 та ОСОБА_8 надати ОСОБА_7 неправомірну вигоду у розмірі 1 500 доларів США та 5 000 грн., з яких 700 доларів США та 5 000 грн. необхідно було безпосередньо передати останній та 800 доларів США надіслати на невстановлений рахунок для покриття витрат на пальне шляхом надання відповідної вказівки бухгалтеру ОСОБА_14 , яка не була обізнана із злочинними діями ОСОБА_9 , ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , за вчинення ОСОБА_7 як членом Комісії дій в інтересах ТОВ «Люкс-рейзен біс» та ТОВ «Дрім лайнс», а саме за внесення змін до міжнародних маршрутів Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина) та Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) у частині включення українського паритетного партнера ТОВ «Дрім лайнс» рішенням Комісії № 237.
13.06.2024 близько 11 год. 35 хв. ОСОБА_8 , діючи повторно, перебуваючи у невстановленому місці в зоні дії базової станції зв`язку за адресою: шосе Вінницьке, 4, м. Хмельницький, за допомогою мобільного телефону використовуючи мессенджер «WhatsApp» надала вказівку ОСОБА_14 , яка не була обізнана із злочинними діями, здійснити перерахування 800 доларів США, які на час вчинення злочину по курсу НБУ становили 35 355,28 грн, на невстановлену паливну картку, яку використовує ОСОБА_7 , що охоплювалось умислом ОСОБА_9 та ОСОБА_5 , яка діяла повторно.
13.06.2024 о 19 год. 48 хв. ОСОБА_8 , діючи повторно, перебуваючи у відділенні № 32 ТОВ «Нова пошта», яке розташоване за адресою: просп. Миру, 44, м. Хмельницький, створила відправлення № 59 0011 6911 8814 в яке помістила блокнот з написом «KLR», який матеріальної цінності не становить, та упаковку для захисного скла до мобільного телефону у якій перебували кошти у сумі 700 доларів США, які на час вчинення злочину по курсу НБУ становили 28 310,87 грн, та 5 000 грн., на загальну суму 33 310,87 грн., які відправила до поштомату № 4477, м. Київ вказавши анкетні дані та мобільний телефон ОСОБА_7 , чим надала останній частину неправомірної вигоди у сумі 33 310,87 грн за внесення змін до міжнародних маршрутів Запоріжжя (Україна) - Бонн (Німеччина) та Харків (Україна) - Франкфурт-на-Майні (Німеччина) у частині включення українського паритетного партнера ТОВ «Дрім лайнс», що охоплювалось умислом ОСОБА_9 та ОСОБА_5 , яка діяла повторно.
14.06.2024 о 16 год. 42 хв ОСОБА_7 , повторно отримала частину неправомірну вигоду у сумі 33 310,87 грн., а саме 700 доларів США та 5 000 грн., у поштоматі № 4477 «Нова пошта», розташованому за адресою: м. Київ, вул. Урлівська, 24, під`їзд № 1.
Таким чином, ОСОБА_5 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, тобто надання неправомірної вигоди службовій особі за вчинення службовою особою в інтересах третіх осіб будь-якої дії з використанням наданого службового становища, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб.
05.12.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України.
04.04.2025 ОСОБА_5 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри та повідомлено про нову підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369 КК України.
Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованих їй кримінальних правопорушень, підтверджуються зібраними в порядку та у спосіб, передбачені кримінальним процесуальним законодавством доказами.
09.10.2024 заступником Генерального прокурора ОСОБА_15 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 14.11.2024.
04.11.2024 ухвалою Печерського районного суду м. Києва строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 14.02.2025.
27.01.2025 слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 14.04.2025.
11.04.2025 відповідно до вимог ст. 290 КПК України підозрюваним повідомлено про надання доступу до матеріалів досудового розслідування.
До підозрюваної ОСОБА_5 10.12.2024 застосовано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту з покладенням обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КК України, строком до 03.02.2025.
28.01.2025 слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва змінено щодо підозрюваної ОСОБА_5 запобіжний захід з домашнього арешту на особисте зобов`язання з покладенням обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КК України, строком до 03.02.2025.
29.01.2025 слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва щодо підозрюваної ОСОБА_5 продовжено до 28.03.2025 строк дії покладених на підозрювану обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України.
24.03.2025 слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва щодо підозрюваної ОСОБА_5 продовжено до 14.04.2025 строк дії покладених на підозрювану обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України.
Разом з тим, закінчити розслідування у строк до закінчення дії попередньої ухвали, якою застосовано запобіжний захід до підозрюваного неможливо, у зв`язку із необхідністю виконання значного обсягу процесуальних дій спрямованих на повне, всебічне та неупереджене розслідування, зокрема: відкрити в порядку ст. 290 КПК України матеріали досудового розслідування підозрюваним та їх захисникам; відповідно до вимог ст. 291 КПК України скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування; надати копії обвинувального акта та реєстру матеріалів досудового розслідування в порядку ст. 293 КПК України підозрюваним, їх захисникам.
Під час досудового розслідування встановлено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 3, 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме:
- ризику можливості переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду. Так, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, який відноситься до тяжких і за вчинення якого законом передбачено можливість призначення покарання у виді позбавлення волі на строк від чотирьох до восьми років з конфіскацією майна, що вже саме по собі може бути підставою та мотивом для підозрюваної переховуватись від органів досудового розслідування з метою унеможливлення ухвалення остаточного процесуального рішення у провадженні. Указані обставини в сукупності з тяжкістю покарання, що загрожує ОСОБА_5 , у разі доведення вини останньої беззаперечно свідчать про існування цілком обґрунтованого ризику та наявності у підозрюваної реальної можливості, з урахуванням її майнового стану, з метою мінімізації настання негативних наслідків для себе переховуватись від органу досудового розслідування, використовуючи свої активи для тривалого перебування за кордоном;
- ризику можливості незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні. Наявність зазначеного ризику обґрунтовується характером та обставинами вчинення кримінального правопорушення ОСОБА_5 , наявності сталих зв`язків з особами, які здійснюють свою діяльність в сфері міжнародних автобусних перевезень. Так, зважаючи на тісний взаємозв`язок ОСОБА_5 з причетними до скоєння зазначеного вище кримінального правопорушення особами, сторона обвинувачення вважає, що підозрювана може вчинити дії, направлені на примушення до надання завідомо неправдивих показань свідками у кримінальному провадженні, схиляти їх до перешкоджання кримінальному провадженню та переховуванню від органу досудового розслідування.
- ризику можливості перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. З метою перешкодити проведенню слідчих і процесуальних дій підозрювана може зловживати процесуальними правами, що може виразитись у невчасній явці для проведення слідчих дій у справі. Також підозрювана може затягувати з отриманням та ознайомленням з процесуальними документами, вручення чи надання для ознайомлення яких є обов`язковим під час проведення досудового розслідування.
За викладених обставин, з метою забезпечення виконання підозрюваною ОСОБА_5 покладених на неї процесуальних обов`язків та забезпечення запобігання зазначеним ризикам, які не зменшилися, виникла необхідність в продовженні строку дії обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України.
Посилаючись на викладене, прокурор просив продовжити на 2 місяці строк дії обов`язків, покладених на підозрювану ОСОБА_5 , а саме: прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та/або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; утримуватися від спілкування зі свідками ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; залишити на зберіганні у відповідних органах державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав з викладених в ньому підстав, просив задовольнити.
Захисник ОСОБА_4 заперечував проти задоволення клопотання, посилаючись на те, що ОСОБА_5 не порушує умов запобіжного заходу; між необхідністю продовження строку дії обов`язків ОСОБА_5 та потребою у проведенні слідчих (розшукових) дій відсутній причинно-наслідковий зв`язок; виклад ризиків має винятково абстрактний характер. Щодо ризику переховування підозрюваного від органу досудового розслідування та суду, то тяжкість покарання не може бути підставою та фактично єдиним аргументом для продовження запобіжного заходу. ОСОБА_5 має міцні соціальні зв`язки в Україні, які включають постійне місце проживання, офіційне місце роботи та сімейні зв`язки. Так, батьки ОСОБА_5 - ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , та ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , які постійно проживають у м. Деражня, через їхній літній вік та стан здоров`я потребують постійного догляду, супроводу та доступу до медичних послуг. У зазначеному населеному пункті, який розташований за 50 км від обласного центру, відсутні медичні заклади, що можуть забезпечити необхідний рівень спеціалізованої допомоги, а тому підозрювана має зобов`язання щодо їхнього регулярного транспортування до медичних установ. Батьки ОСОБА_25 також потребують допомоги по веденню господарства. Відсутність інших родичів чи осіб, здатних виконувати ці обов?язки, покладає повну відповідальність за догляд за батьками на підозрювану та зумовлює необхідність для підозрюваної регулярно відвідувати батьків. Крім того, чоловік ОСОБА_5 - ОСОБА_26 наразі проходить військову службу за контрактом у ІНФОРМАЦІЯ_12 та виконує завдання у зоні бойових дій. У зв`язку з цим, ОСОБА_26 не має можливості надавати допомогу матері ОСОБА_27 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , яка постійно проживає у м. Деражня Хмельницької області та є особою з ІІ групою інвалідності. Таким чином, обов?язки з догляду були передані ОСОБА_28 , яка регулярно допомагає матері чоловіка по господарству, закуповує їй продукти харчування й медикаменти та супроводжує до медичних закладів. Також ОСОБА_5 має на утриманні неповнолітню дитину. Отже, підозрювана має вагомі підстави залишатися в Україні, не переховуватися від правосуддя та виконувати свої сімейні обов?язки. Щодо ризику знищення будь-якої із речей чи документів, які мають істотне значення для кримінального провадження, то речі та документи, які можуть становити цінність для досудового розслідування та могли перебувати у володінні ОСОБА_29 уже були вилучені в ході проведення обшуків від 14.08.2024 та 05.12.2024 за її місцем проживання, оглянуті та долучені до матеріалів кримінального провадження. Таким чином, у підозрюваної немає фактичної можливості впливати на них. Крім того, як вбачається з матеріалів кримінального провадження, обшуки були також проведені за місцем проживання інших підозрюваних, місцем знаходження ТОВ «Люкс-рейзен біс», ТОВ «Дрім лайнс» й Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України. Отже, речі та документи, які можуть мати доказову цінність, уже були отримані. Щодо ризику незаконного впливу на свідків та інших учасників кримінального, то в ОСОБА_5 відсутні мета і мотив для неправомірних дій, спрямованих на незаконний вплив на свідків та інших учасників цього кримінального провадження чи створення будь-який інших процесуальних перешкод. Крім того, сам факт необхідності допиту свідків під час досудового розслідування не може слугувати єдиною підставою для того, щоб визнати існування зазначеного ризику. Прокурор не довів існування ризику незаконного впливу на свідків з огляду на таке: не зазначено на яких саме свідків та підозрюваних може здійснювати вплив підозрювана та які саме обставини справи необхідно підтвердити показаннями цих осіб; відсутня інформація про факти здійснення ОСОБА_30 будь-якого впливу на свідків чи інших осіб до цього часу, зокрема заяв таких свідків про тиск на них з боку підозрюваної чи посилання на конкретні факти, які можуть свідчити про те, що підозрювана може вчиняти такі дії в майбутньому; не вказано які саме факти свідчать про існування впливу підозрюваної на будь-яких осіб, що мають значення на слідства, відсутні відомості про будь-які зв`язки підозрюваної, що давали б йому можливість впливати на свідків. Підозрювана та її захисники ще не ознайомлювалися з матеріалами досудового розслідування, відтак ОСОБА_31 не може знати інформацію ні про усіх свідків у справі, ні про призначені експертизи, ні інші слідчі розшукові дії. Щодо ризику перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, то прокурор обґрунтовує вказаний ризик тим, що під час досудового розслідування ним було встановлено неодноразове зловживання процесуальними правами стороною захисту, яке полягало у зверненні захисників ОСОБА_32 до Печерського районного суду міста Києва зі скаргами та клопотаннями. Проте, усі скарги та клопотання сторони захисту були задоволені слідчим суддею, що вказує на їхню обґрунтованість. Отже, подання клопотань та скарг є передбаченим законом способом захисту прав і законних інтересів особи, а не проявом недобросовісної процесуальної поведінки. З огляду на викладене просив відмовити у задоволенні клопотання прокурора.
Підозрювана ОСОБА_5 просила не продовжувати обов`язок «залишити на зберіганні у відповідних органах державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну», оскільки це унеможливлює її роботу як керівника транспортної компанії, яка здійснює міжнародні пасажирські перевезення. Вказала, що ТОВ «Люкс-рейзен біс» має 250 працевлаштованих працівників, визнано критичним для функціонування економіки України, сплачує податки, розвиває інфраструктуру. Для продовження діяльності Товариства їй необхідно виїжджати за кордон у відрядження. Переховуватися від слідства не має наміру, оскільки чоловік воює, а син планує вступати в коледж, має батьків пенсійного віку, свекруху-інваліда 2 групи.
Вислухавши позиції сторін, дослідивши матеріали клопотання, письмові заперечення захисника, слідчий суддя надходить наступних висновків.
Головним слідчим управлінням Національної поліції України, за процесуального керівництва зокрема прокурорів Офісу Генерального прокурора, Херсонської обласної прокуратури, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023000000001998 від 18.12.2023 за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 3 ст. 368 КК України, ОСОБА_8 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369 КК України, ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369 КК України, ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, ОСОБА_10 у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 369 КК України, відносно юридичної особи ТОВ «Люкс-рейзен біс» (код ЄДРПОУ 42759248), щодо якої здійснюється провадження.
04.04.2025 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри та повідомлення про нову підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369 КК України /том 4 а. м. 169-177/.
Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 27.01.2025 (справа №757/3539/25-к) строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023000000001998 продовжено до 8 місяців, тобто до 14.04.2025 /том 4 а. м. 178, 184/.
Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 24.03.2025 (справа №757/13544/25-к) строк дії покладених на ОСОБА_5 обов`язків продовжено до 14.04.2025 включно, а саме: прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та/або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи; утримуватись від спілкування зі свідками ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; залишити на зберіганні у відповідних органах державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну /том 4 а. м. 192-193/.
11.04.2025 досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023000000001998 від 18.12.2023 завершене, про що повідомлено сторону захисту /том 4 а. м. 194-197/.
Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя виходить з практики Європейського суду з прав людини та вважає, що дані, які вказують на обґрунтовану підозру та навіть в сторонньої людини не можуть викликати розумних сумнівів щодо можливого вчинення підозрюваним ОСОБА_5 інкримінованих їй кримінальних правопорушень, містяться в їх сукупності в матеріалах, здобутих в ході проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні, копії яких долучені до клопотання, а саме у: протоколах про проведення НСРД - зняття інформації з електронних комунікаційних мереж від 22.03.2024, 09.07.2024 /том 1 а. м. 32-62, том 2 а. м. 105-136/, протоколи засідань Комісії від 12.06.2024, 21.03.2024, 10.07.2024 /том 1 а. м. 63-125/, протоколах про проведення НСРД - огляд та виїмка кореспонденції від 23.05.2024, 11.07.2024 /том 1 а. м. 126-261, том 2 а. м. 1-104/, протоколах огляду від 20.08.2024, 21.11.2024, 09.12.2024, 06.12.2024, 10.12.2024, 11.12.2024, 22.03.2025 /том 2 а. м. 137-234, том 3 а. м. 45-62, 87-98, 110-133, 144-151, 163-202, том 4 а. м. 92-122/, протоколах допиту свідків ОСОБА_19 від 14.08.2024, ОСОБА_33 від 13.09.2024, ОСОБА_20 від 20.08.2024 /том 2 а. м. 235-247, том 3 а. м. 1-8/, протоколах обшуку від 14.08.2024, 05.12.2024 /том 3 а. м. 9-20, 25-34, 37-44, 66-75, 78-86, 102-107, 136-143, 156-162/, висновку експерта від 02.01.2025 /том 3 а. м. 205-214/, листі Укртрансбзпеки від 25.09.2024 /том 3 а. м. 215-222, том 4 а. м. 1-91/.
Приймаючи вказані дані з точки зору належності, допустимості, достовірності, а їх сукупність з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, вважаю їх достатніми для визначення поняття обґрунтованої підозри щодо ОСОБА_5 на даній стадії кримінального провадження.
Слідчий суддя вважає доведеними в ході розгляду клопотання наявність ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, зокрема можливість переховування від слідства та суду, враховуючи тяжкість кримінальних правопорушень, у вчиненні яких обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5 , та суворість покарання, що загрожує підозрюваній у разі визнання її винуватою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, покарання за яке встановлене виключно у вигляді позбавлення волі на строк від чотирьох до восьми років з конфіскацією майна або без такої. Така суворість та безальтернативність покарання може спонукати особу переховуватись від органу досудового розслідування, суду з метою уникнення відповідальності, що обумовлює існування ризику, визначеного п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України. Достатні стримуючі фактори, які б свідчили про протилежне, в матеріалах провадження відсутні. При цьому наявність у ОСОБА_5 постійного місця проживання, офіційного працевлаштування, сім`ї, хоч і позитивно характеризує підозрювану, але не нівелює вказаного ризику.
Ризик, передбачений п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, вбачається з огляду на інкримінування підозрюваній вчинення злочинів за попередньою змовою групою осіб, характер інкримінованих злочинів. Зокрема, як зазначено у клопотанні, ОСОБА_5 може незаконно впливати шляхом підбурювання, вмовляння, залякування, підкупу на показання свідків, які вже допитані по кримінальному провадженню та які можуть бути встановлені в ході досудового розслідування. При цьому слідчий суддя враховує, що доказове значення для суду мають тільки ті показання, які суд сприймав безпосередньо під час судового засідання (або ж отриманих в порядку, передбаченому ст. 225 КПК України), тому до допиту вказаних осіб в суді такий ризик залишається актуальним.
Ризик, передбачений п. 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, обґрунтовується тим, ОСОБА_5 може перешкоджати кримінальному провадженню шляхом погодження показань між співучасниками з метою уникнення або мінімізації кримінальної відповідальності, а також зловживання процесуальними правами, що може полягати у неявці для проведення процесуальних дій у справі чи затягуванні з ознайомленням з процесуальними документами, вручення яких чи надання для ознайомлення є обов`язковим під час проведення досудового розслідування.
Таким чином, враховуючи обставини згідно ст. ст. 177, 178 КПК України, те, що досудове розслідування у даному кримінальному провадженні завершено, проте в розумінні положень ст. 283 КПК України, не закінчене, здійснюється виконання вимог ст. 290 КПК України, слідчий суддя надходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання та продовження строку дії покладених на ОСОБА_5 обов`язків на строк до 14 червня 2025 року, але в межах строків досудового розслідування з урахуванням виконання вимог ст. 290 КПК України.
Керуючись ст. ст. 177, 178, 194, 196, 309, 534 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання - задовольнити.
Продовжити до 14 червня 2025 року (але в межах строків досудового розслідування з урахуванням виконання вимог ст. 290 КПК України) строк дії обов`язків, покладених на підозрювану ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:
- прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та/або суду;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
- утримуватись від спілкування зі свідками ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ;
- залишити на зберіганні у відповідних органах державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Контроль за виконанням обов`язків покласти на слідчого у кримінальному провадженні, а якщо справа перебуватиме у провадженні суду - на прокурора.
Ухвала не може бути оскаржена, набирає законної сили та підлягає виконанню з моменту оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2025 |
Оприлюднено | 01.05.2025 |
Номер документу | 126940126 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Шапутько С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні