ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2025 року Справа № 160/31288/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіНіколайчук С.В. за участі секретаря судового засіданняЕмріх Ю.П. за участі: представника позивача представника відповідача Крісак М.В. Гурняк О.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ ЗАХІД УКРАЇНА (49057, м. Дніпро, пр. Богдана Хмельницького, 156, код ЄДРПОУ 45276775) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, Львівська оббласть, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправними дій
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області «Про анулювання ліцензії» №803-РЛ від 07.11.2024 року в частині анулювання ліцензії на право Оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» реєстраційний номер №990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року та зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області видалити з відповідного Ліцензійного реєстру інформацію про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» реєстраційний номер№990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, про безпідставні висновки контролюючого органу про відсутність здійснення Товариством господарської діяльності за адресою, вказаною у ліцензії, що не відповідає фактичним обставинам і призвело до прийняття протиправного розпорядження про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами.
Ухвалою від 26.11.2024 суд відкрив провадження у адміністративній справі №160/31288/24. Призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
У відзиві на позовну заяву Головне управління ДПС у Львівській області вважає, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Відповідач зазначає, що формулювання підстав перевірки в наказі дає цілковите розуміння, що підставою перевірки за підпунктом80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України(яким передбачено декілька підстав для призначення перевірки) є здійснення контролюючим органом функцій, визначених законом у сфері виробництва і обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів, що відповідає підставі, визначеній у вказаному підпункті, та є самостійною підставою з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки.
Під часвиходу працівниками ГУ ДПС у Львівській області встановлено відсутність ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» за адресою м. Львів, Галицький район, вулиця Гнатюка, будинок 12-А, кв. (офіс) 501. Проведення фактичної перевірки у терміни зазначені у наказі ГУ ДПС у Львівській області від 04.11.2024 №5855-ПП було неможливим.
При встановленні неможливості проведення фактичної перевірки, працівниками ГУ ДПС у Львівській області було складено акт від 07.11.2024 №1502/13-01-09-01/45276775 «Про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю суб`єкта господарювання».
Відповідно до ч. 54 ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігуспирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію відповідного розпорядження на підставі, зокрема акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання ( у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/ або засобамифото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.
Позивач надав відповідь на відзив., де вказав, що надані до суду докази не є належними та допустимими оскільки не доводять факту належного виходу посадових осіб для проведення фактичної перевірки, а тим більше відсутності ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню.
Спірне розпорядженнябуло прийнято відповідачем передчасно до моменту спливу законодавчо визначеного строкуст. 3 Закону України №481/95, який обраховується з дня вручення позивачу акта, який слугував підставою для анулювання ліцензії.
Ухвалою від 20 лютого 2025 року суд вирішив подальший розгляд адміністративної справи № 160/31288/24 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА»до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, Львівська область, вул. Стрийська, буд 35 , код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправними дій - здійснювати за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання на 04.03.2025 року о 11:00 год.
Суд переніс розгляд справи на 11.03.2025 року.
Ухвалою від 11 березня 2025 року суд закрив підготовче провадження в адміністративній справі № 160/31288/24 тарозпочав розгляд справи по суті.
Суд переніс розгляд справи на 08.04.2025 та на 24.04.2025 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні у задоволенні позовних вимог просив відмовити.
Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив такі обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 45276775) зареєстроване як юридична особа 19.01.2024в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Основним видом діяльності підприємства є 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами.
09.02.2024 року ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» було отримано ліцензію на право Оптової торгівлі тютюновими виробами реєстраційний номер №990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року. Адреса місцезнаходження: Україна, 79007, Львівська область, м. Львів, Галицький район, вулиця Гнатюка, будинок 12-А, кв. (офіс) 501.
Місце зберігання тютюнових виробів зареєстровано за адресою: Одеська область, Одеський район, селище Таїрове, вулиця Стара Люстдорфська дорога, будинок 7 приміщення площею 350 м2, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру місць зберігання тютюнових виробів ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА», реєстраційний номер місця зберігання 15170101383.
На підставі Договору оренди нерухомого майна №25/01/24 від 25.01.2024 року в користуванні позивача перебувало нежитлове приміщення площею 64,4 кв. м. в багатофункціональному комплексі за адресою м. Львів, Галицький район, вулиця Гнатюка, будинок 12-А, кв. (офіс) 501. Факт передачі цього нерухомого майна в оренду ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» також підтверджується актом приймання-передачі об`єкту оренди від 07.02.2024 року. Фактичне виконання умов договору оренди підтверджується актом звірки взаєморозрахунків та сплатою орендних платежів на користь нового орендодавця після заміни сторони в договорі оренди.
Користування місцем зберігання тютюнових виробів здійснюється позивачем на підставі договору оренди №01/02-2024 від 01.02.2024 року, та підтверджується актом прийому-передачі до Договору оренди №01/02-2024 від 01.02.2024 року та актами надання послуг.
Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Львівській області від 04.11.2024 №5855-ПП «Про проведення фактичних перевірок» та направлень на перевірку від 04.11.2024 №12498, №12499, посадові особи контролюючого органу зобов`язані були провести фактичну перевіркуТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» за адресою: м. Львів, Галицький район, вулиця Гнатюка, будинок 12-А, кв. (офіс) 501, з питань дотримання законодавства у сферіобігу підакцизних товарів.
07.11.2024 посадовими особами Головного управління ДПС у Львівській областіза №1502/13-03-01-09-01/45276775 складено акт «Про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю суб`єкта господарювання, в якому зазначено, що працівниками ГУ ДПС у Львівській області встановлено відсутність ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» за адресою: Львівська область, м. Львів, Галицький район, вулиця Гнатюка, будинок 12-А, кв. (офіс) 501. Враховуючи викладене, зроблено висновок, що за наведеною адресою ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» діяльності не здійснює, а саме встановлено факт відсутності суб`єкта господарювання за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуваннювідполвідно до ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами №990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року.
На підставі вказаного акту та доповідної записки від 07.11.2024 року №412/13-01-09-01-10 Головним управлінням ДПС у Львівській області 22.04.2024 прийнято розпорядження №803-РЛ, згідно якогоанульовано ліцензіюна право Оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА», реєстраційнийномер №990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року, яке сформовано і направлено в електронній формі.
Не погоджуючись з прийнятим розпорядженням, позивач з відповідним позовом звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідача, викладеним в відзиві на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела права.
Відповідно дост.19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України врегульованіЗаконом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (на далі - Закон № 481/95-ВР).
Встатті 1 Закону № 481/95-ВРнаведені визначення наступних термінів:
ліцензія (спеціальний дозвіл) -документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;
тютюнові вироби - сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання, жування чи вдихання без горіння шляхом нагрівання;
роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб`єктах господарювання (у тому числі іноземних суб`єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування;
місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів;
анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії; ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Стаття 15 Закону № 481/95-ВРмістить порядок отримання, зокрема, ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами і підстави для її анулювання.
Так, роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин, а для малих виробників виноробної продукції алкогольних напоїв без додавання спирту: вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на один рік.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, в поїздах, на морських або річкових суднах видаються органами виконавчої влади, уповноваженими Кабінетом Міністрів України, в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем формування поїзда (приписки судна).
Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
Абзацом 12 ч. 52статті 15 Закону України № 481/95, передбачено, що ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання(у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку (ч. 53ст. 15 Закону України№ 481/95).
Отже, підставою для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами є встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.
За вимогами абз. 4 п.81.2 ст. 81 ПК Україниу разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеномустаттею 42цього Кодексу.
Як зазначив відповідач під час виходу його працівників на фактичну перевірку ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» за адресою: м. Львів, Галицький район, вулиця Гнатюка, будинок 12-А, кв. (офіс) 501, вони встановили факт відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням провадження його діяльності, яке зазначено у виданій ліцензії.
На підтвердження вказаного факту Головне управління ДПС у Львівській області надало копії фотографій та відеозапис, дослідивши які суд зробив висновок про неможливість прийняття їх в якості належного доказу виходячи з такого.
Згідно із частин 1-4ст.99 КАС Україниелектронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електронні документи (текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео - та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних та інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема на портативних пристроях (картах пам`яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет).
Електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, на яку накладено кваліфікований електронний підпис відповідно до вимогзаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Законом може бути визначено інший порядок засвідчення електронної копії електронного доказу.
Учасники справи мають право подавати електронні докази в паперових копіях, посвідчених в порядку, визначеному законом. Паперова копія електронного доказу не вважається письмовим доказом.
Учасник справи, який подає копію електронного доказу, повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу електронного доказу.
Наданими фото зафіксовано двері приміщення з зазначенням на них назви позивача - ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА». На відеозапису зафіксована особа без ідентифікації приналежності до працівника ГУ ДПС у Львівській області, яка не змогла відкрити двері, на яких міститься назва позивача. Фотокопії та відеозапис не містять дати і часуколи були зроблені.
Наказом Державної податкової служби України від 04 вересня 2020 року № 470 затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби України при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, що додаються.
Ці Методичні рекомендації можуть бути використані при проведенні документальних та фактичних перевірок апаратом ДПС та відповідними підрозділами територіальних органів ДПС, за якими закріплено функції щодо організації та проведення таких перевірок.
Пунктом 1.4.5 Методичних рекомендаційвстановлено, що у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування) посадовими (службовими) особами територіального органу ДПС/апарату ДПС, невідкладно складається у двох примірниках у довільній формі та підписується акт про неможливість проведення перевірки, що засвідчує цей факт.
У такому акті рекомендується зазначати інформацію про дату встановлення факту та причини неможливості проведення перевірки (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування, у зв`язку з отриманням інформації оператора поштового зв`язку щодо неможливості вручення платнику податків або повернення без вручення письмового запиту територіальному органу ДПС/апарату ДПС про надання пояснень та їх документальних підтверджень, надісланого такому платнику податків з метою організації перевірки тощо), податкова адреса та/або адреса об`єктів оподаткування платника податків, за якою встановлено відсутність платника, інформацію про підстави для проведення перевірки (реквізити наказу, направлень тощо - зазначаються у випадку, якщо факт неможливості проведення перевірки встановлено після їх оформлення) та інші фактичні обставини, що засвідчують такі факти. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені у такому акті.
Зазначений акт не пізніше наступного робочого дня після його складання реєструється у електронному Спеціальному журналі реєстрації актів.
У такому ж порядку реєструються інші передбачені Методичними рекомендаціями акти (крім актів (довідок) перевірок).
Датою акта є дата реєстрації акта в електронному Спеціальному журналі реєстрації актів у територіальному органі ДПС/апараті ДПС структурним підрозділом, який склав такий акт (довідку).
При складанні акта йому присвоюється номер, який містить, зокрема, але не виключно, порядковий номер з єдиного електронного Спеціального журналу реєстрації актів у межах територіального органу ДПС/апарату ДПС, який склав акт, індекс структурного підрозділу органу ДПС, який склав акт (довідку) та індекс справи за номенклатурою.
Другий примірник акта про неможливість проведення перевірки разом з копіями матеріалів надсилається територіальним органом ДПС/апаратом ДПС платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Підрозділ органу ДПС, який здійснює (очолює) перевірку та встановив неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою, протягом 2 робочих днів з дня, наступного за днем складання цього акта, доповідною запискою повідомляє про це керівника (його заступника) відповідного органу ДПС та готує запит на встановлення місцезнаходження платника податків.
До запиту додаються копія акта про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за податковою адресою, копія наказу про проведення перевірки (у разі його складання) та інші документи (або їх копії), що підтверджують відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) органу ДПС, працівники якого здійснюють (очолюють) перевірку, реєструється та направляється у загальновстановленому порядку, визначеному відповідним нормативно-правовим актом до відповідного органу.
Зразок форми запиту наведено удодатку 5до цих Методичних рекомендацій.
При отриманні органом ДПС від відповідного органу інформації щодо встановлення місцезнаходження платника податків, структурним підрозділом, який здійснює (очолює) перевірку (ініціатором запиту), вживаються заходи з організації та проведення перевірки платника податків, у разі отримання відповіді про невстановлення місця знаходження платника податків за його місцезнаходженням - вживаються заходи щодо встановлення місця знаходження платника податків до настання обставин, які унеможливлюють проведення відповідної перевірки (наприклад, у зв`язку з припиненням діяльності платника податків, спливом визначених законодавством термінів давності для проведення перевірки тощо).
Матеріали цієї справи не містятьвідомостей щодо направлення контролюючим органом запиту на встановлення місцезнаходження платника податків із повідомлення керівника цього органу про відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Суд також зазначає, що за приписамист. 3 Закону України№ 481/95розпорядження про анулювання ліцензії приймається на шістнадцятий робочий день з дня, наступного за днем вручення суб`єкту господарювання акта, що є підставою для анулювання ліцензії.
Як було встановлено судом, акт про неможливістьпроведення фактичної перевірки булоскладено відповідачем 07.11.2024, і в цей же день було прийнято податковим органомоскаржуване розпорядження 07.11.2024 року.
В порушення вищенаведеної норми розпорядження про анулюванняліцензії прийнятоГоловним управлінням ДПС у Львівській областіще до моментунаправлення акту, який був підставою для анулювання ліцензії, тобто передчасно.
Згідно із ч. 1, ч.2ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав. З огляду на вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Стосовно позовних вимог щодо зобов`язання Головного управління ДПС у Львівській області видалити з відповідного Ліцензійного реєстру інформацію про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» реєстраційний номер № 990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року суд зазначає, що станом на дату винесення рішення суду діють норми Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 року №3817-ІХ (далі - Закон №3817).
Згідно із вимогами Закону № 3817 з 01.01.2025 року Закон №481 втратив чинність.
Відповідно до ст. 46 Закону № 3817 у разі судового оскарження рішення територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності відомості про те, що ліцензія вважається діючою з дати її припинення, вносяться посадовою особою відповідного територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (у разі якщо ліцензія видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику), до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, або до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня за днем отримання таким територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, рішення суду, яке набрало законної сили та прийняте на користь ліцензіата.
Орган ліцензування у день внесення до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, або до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального відомостей про те, що ліцензія вважається діючою з дати її припинення за результатом адміністративного або судового оскарження, направляє ліцензіату витяг із зазначеного реєстру в електронній формі у порядку, встановленомустаттею 42Податкового кодексу України.
Відповідно до п.4 ч.2ст.245 КАС Українисуд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначенізаконом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Оскільки розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області «Про анулювання ліцензії» №803-РЛ від 07.11.2024 року в частині анулювання ліцензії на право Оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» реєстраційний номер №990211202400003 з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року визнано судом протиправним, то з метою ефективного відновлення прав та інтересів за захистом яких звертається позивач, та з метою дотримання гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений суд вважає за можливе зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області видалити з відповідного Ліцензійного реєстру інформацію про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» реєстраційний номер №990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року.
Частиною 2ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності передзаконом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частин першої та другоїстатті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що наявні правові підстави для задоволення позову.
Відповідно до ч. 1ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу адміністративного судочинства України, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч. 1ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).
Позивач при зверненні до суду поніс судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 2422,40 грн, що документально підтверджується платіжною інструкцією № 827 від 19.11.2024.
Отже, оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подання позову до суду в сумі 2422,40 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст. 99, 139, 241-246, 250, 257, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування розпорядженнята зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області «Про анулювання ліцензії» №803-РЛ від 07.11.2024 року в частині анулювання ліцензії на право Оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» реєстраційний номер №990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області видалити з відповідного Ліцензійного реєстру інформацію про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами ТОВ «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» реєстраційний номер №990211202400003, з терміном дії з 09.02.2024 року по 09.02.2029 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ «ЗАХІД УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 45276775) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ ВП 43968090) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 29 квітня 2025 року.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2025 |
Оприлюднено | 01.05.2025 |
Номер документу | 126951419 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні